Anotācija (ex-ante)

24-TA-193: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem"  (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, pamatojoties uz:
- informatīvajam ziņojumam “Par pastāvīgās infrastruktūras uz valsts ārējās sauszemes robežas izbūves turpināšanu un šim mērķim nepieciešamo finansējumu” (24-TA-23) pievienotā Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu (4. punkts) (izskatīts Ministru kabineta 2024. gada 6. februāra sēdē);
- likuma “Par valsts budžetu 2024.gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026.gadam” 70.pantu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Veikt apropriācijas pārdali, lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros nodrošinātu izdevumu segšanu, kas saistīti ar valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūves turpināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2015. gada 5. augusta Vispārīgās vienošanās “Par Valsts robežas joslas infrastruktūras izbūvi gar Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežu” noslēgto būvniecības līgumu ietvaros ir izbūvēta valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamā infrastruktūra gar Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežu, realizējot būvprojekta “Valsts robežas joslas infrastruktūras gar Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežu izbūve” īstenošanu, ~230 km garumā, tai skaitā:
a) patruļtaka (koka laipas, sasmalcinātas koksnes klājuma segums (šķelda), dabiskās grunts seguma ceļš) ~230 km garumā jeb 81% no kopējā garuma,
b) žogs ~99 km garumā jeb 35% no kopējā garuma,
c) 4 iekaramie (trošu) tilti pāri Zilupes, Ludzas, Rītupes un Liepnas upēm.
Izbūvētā infrastruktūra nav nodota ekspluatācijā.
Minētās vispārīgās vienošanās ietvaros infrastruktūra nav izbūvēta vairākos posmos, kopumā 53,6 km garumā. Atsevišķos posmos būvdarbi ir tikuši uzsākti, bet nav pabeigti.

Lai nodrošinātu efektīvu robežapsardzības funkciju, kā tas paredzēts Ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūves likumā (turpmāk - Likums), ārējas sauszemes robežas infrastruktūras izbūves procesā paredzēts izbūvēt augstas drošības žogu, patruļtakas, patruļlaipas u.c. risinājumus. Paredzēts izbūvēt atbilstošus risinājumus, t.sk. žogu ~180 km garumā un patruļtakas (infrastruktūru) ~53 km garumā, visas robežas garumā, ņemot vērā jau iepriekš izbūvēto infrastruktūru.
Infrastruktūras izbūves īstenošana plānota vairākās kārtās. Pirmajā kārtā paredzēta žoga izbūve ~57 km garā posmā. Šis posms ir īpaši sarežģīts – daļēji purvains, tajā nav iepriekš izbūvēta nekāda robežapsardzības infrastruktūra. Sausajā apvidū pirmajā kārtā paredzēta tikai žoga izbūve, bet purvos paredzēta žoga konstrukcija ar betonu pontonu, kas nodrošinās patrulēšanas iespējas robežas purvainajos posmos.
Otrajā kārtā paredzēta žoga izbūve pārējos posmos, kā arī citas robežapsardzības infrastruktūras izbūves nodrošināšana iepriekš neizbūvētajos posmos. Minētās kārtas ietvaros paredzēts izbūvēt žogu ~ 124 km posmam. Iztrūkstošais žoga apjoms veido 121,87 km ir saraustīts un sastāv no 23 posmiem.
Infrastruktūras izbūvei šajā kārtā valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi" (turpmāk - VNĪ), ievērojot tai Likumā doto deleģējumu, 2023. gada rudenī organizēja cenu aptauju „Latvijas Republikas – Krievijas Federācijas robežas žoga būvniecības ieceres realizācijai nepieciešamās dokumentācijas izstrāde un izbūve”. Papildus minētajam, lai kāpinātu infrastruktūras izbūves tempus, tika organizēta cenu aptauja „Žoga trases nospraušana koordinātēs un tās fiksācija dabā uz Latvijas Republikas – Krievijas Federācijas robežas” šim (~124 km) posmam. Žoga trases nospraušana pirms līgumu noslēgšanas ar būvkomersantiem par žoga  projektēšanas darbu veikšanu un izbūvi ~124 km posmam ļaus būtiski paātrināt projektēšanas procesu un nekavējoties uzsākt žoga izbūvi.

Papildus iepriekš minētajam, lai kāpinātu valsts ārējās sauszemes robežas apsardzības infrastruktūras izbūves tempu, ir paredzēts infrastruktūras izbūvē iesaistīt arī Nacionālo bruņoto spēku (turpmāk – NBS) resursus, VNĪ īstenojot ģenerāluzņēmēja kompetenci.

Nodrošinājuma valsts aģentūra, izpildot tai Likumā noteikto kompetenci, turpina zemes vienību atsavināšanu valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūvei un īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā gar Baltkrievijas Republikas valsts robežu. Ir saņemti būvprojekta risinājumi infrastruktūras izbūvei posmā gar Daugavu un ir noteikts indikatīvs vienību skaits, kas ir jāatsavina un īpašuma tiesības attiecībā uz kurām jānostiprina infrastruktūras izbūves nodrošināšanai šajā posmā.

Attiecībā uz tehnoloģiskās infrastruktūras izbūves uzsākšanu uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas valsts robežas atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra sēdē (protokols Nr. 62, 109. §) dotajam uzdevumam, Iekšlietu ministrijai sadarbībā ar Satiksmes ministriju ir izvērtējušas tehnoloģiskās infrastruktūras izveides iespējamo resursu avotu. Ievērojot to, ka nav identificētas potenciālās iespējas ar tehnoloģiskās infrastruktūras izbūvi uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas valsts robežas saistītās izmaksas segt, piesaistot ārvalstu finanšu palīdzības finansējumu, 2024. gadā ir jāparedz finansējums valsts akciju sabiedrības "Latvijas valsts radio un televīzijas centrs" (turpmāk - LVRTC) ar tehnoloģiskās infrastruktūras ieviešanu saistīto izmaksu segšanai, lai tā pildītu Likumā noteiktos uzdevumus. Vienlaikus ir uzsākta nepieciešamo procedūru īstenošana tehnoloģiskās infrastruktūras izbūves veicēja (būvkomersanta) noteikšanai (atlasei). Pēc attiecīgo procedūru pabeigšanas Iekšlietu ministrija sadarbībā ar atbildīgajām institūcijām sagatavos un virzīs izskatīšanai Ministru kabineta sēdē attiecīgo informatīvo ziņojumu, ievērojot Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta sēdē doto uzdevumu.

Atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 13. janvāra sēdē (prot. Nr. 2 1. §) izskatītā Informatīvā ziņojuma “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem  2023. gadam un budžeta ietvaram 2023. – 2025. gadam” 3. pielikumam “Papildu finansējums ar valsts drošību saistītiem prioritārajiem pasākumiem 2023. gadam un budžeta ietvaram 2023. - 2025. gadam” un ievērojot protokollēmuma 2. punktā un 4. punktā noteikto, pasākumam “Valsts robežas joslas infrastruktūras izveide” plānots finansējums (finansējums ārpus fiskālās telpas plānotajiem ar valsts drošību saistītiem pasākumiem un neatkarīgo iestāžu vienreizējiem pasākumiem tiek plānots budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” atsevišķā programmā, un finanšu ministrs tajā plānoto apropriāciju pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei atbilstoši Ministru kabineta lēmumam, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali) 2023. – 2025. gadam 77 574 494  euro apmērā, tai skaitā:
2023. gadā – 23 778 418 euro;
2024. gadā – 44 825 651 euro;
2025. gadā – 8 970 425 euro.
Ar 2023. gada laikā pieņemtajiem Ministru kabineta lēmumiem ir atbalstīta finansējuma pārdale no šā resursu avota 2023. – 2025. gadam 34 390 351 euro apmērā, tai skaitā:
2023. gadā – 8 809 628 euro;
2024. gadā – 25 069 850 euro;
2025. gadā – 510 873 euro.
Ievērojot minēto, budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 18.00.00 “Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem” ar valsts drošību saistītā prioritārā pasākuma “Valsts robežas joslas infrastruktūras izveide” ietvaros ir pieejams finansējums 2024. – 2025. gadam 28 215 353 euro apmērā, tai skaitā:
2024. gadā – 19 755 801 euro;
2025. gadā – 8 459 552 euro.

Turklāt likumā “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” ir paredzēts finansējums budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais   finansējums”   programmā   18.00.00   “Finansējums   valsts drošības stiprināšanas pasākumiem” ar valsts drošību saistītajam prioritārajam pasākumam “Ārējās robežas tehniskās infrastruktūras izveide” 2024. – 2026. gadam 165 000 000 euro apmērā, tai skaitā:
2024. gadam – 25 000 000 euro;
2025. gadam – 90 000 000 euro;
2026. gadam – 50 000 000 euro.
Ar 2023. gada laikā pieņemtajiem Ministru kabineta lēmumiem (skatīt informatīvā ziņojuma 11.tabulu, ir atbalstīta finansējuma pārdale no šā resursu avota 2024. – 2026. gadam 5 700 000 euro apmērā, tai skaitā:
2024. gadā – 1 500 000 euro;
2025. gadā – 3 200 000 euro;
2026. gadā – 1 000 000 euro.
Ievērojot minēto, budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 18.00.00 “Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem” ar valsts drošību saistītā prioritārā pasākuma “Ārējās robežas tehniskās infrastruktūras izveide” ietvaros ir pieejams finansējums 2024. – 2026. gadam 159 300 000 euro apmērā, tai skaitā:
2024. gadā – 23 500 000 euro;
2025. gadā – 86 800 000 euro;
     2026. gadā – 49 000 000 euro.

Detalizētāk skatīt  informatīvajā ziņojumā “Par pastāvīgās infrastruktūras uz valsts ārējās sauszemes robežas izbūves turpināšanu un šim mērķim nepieciešamo finansējumu” (24-TA-23).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras (žoga) izbūvi otrajā būvdarbu kārtā gar Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas valsts robežu, ievērojot Likumā noteikto kompetenci, VNĪ ir veikusi visas nepieciešamās procedūras un ir pieņēmusi lēmumus cenu aptaujā, kas paredz līgumu slēgšanas tiesību piešķiršanu būvkomersantiem infrastruktūras (žoga) izbūvei 64,95 km garajā posmā. Turklāt, ir noteikts finansējuma apmērs, kas ir nepieciešams, lai nodrošinātu infrastruktūras (žoga) izbūvi otrajā būvdarbu kārtā gan Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas valsts robežu, infrastruktūras (žoga) izbūvei ar NBS atbalstu (~19,52 km posms).

Papildus minētajam, ir noteikts finansējuma apmērs, kas ir nepieciešams, lai nodrošinātu zemes vienību atsavināšanu valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūvei un īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā gar Baltkrievijas Republikas valsts robežu posmā gar Daugavu.

Turklāt, ir noteikti veicamie pasākumi un nepieciešamā finansējuma apmērs, lai nodrošinātu tehnoloģiskās infrastruktūras izbūves uzsākšanu uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas valsts robežas.

Detalizētāk skatīt  informatīvajā ziņojumā “Par pastāvīgās infrastruktūras uz valsts ārējās sauszemes robežas izbūves turpināšanu un šim mērķim nepieciešamo finansējumu” (24-TA-23).
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūves turpināšanu uz valsts ārējās sauszemes robežas, rīkojuma projekts paredz:
1. Pamatojoties uz likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 70. pantu, atbalstīt apropriācijas pārdali 58 880 050 euro apmērā no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros:
1. 57 211 644  euro apmērā uz Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammu 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums", lai ar valsts drošību saistītā prioritārā pasākuma ietvaros turpinātu valsts ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūvi uz valsts ārējās sauszemes robežas, tai skaitā:
1.1. 49 496 515 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts robežas apsardzības infrastruktūras (žoga) izbūvi gar Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežu (~64,95 km) atbilstoši cenu aptaujas rezultātiem;
1.2. 7 094 272 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts robežas apsardzības infrastruktūras (žoga) izbūvi gar Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežu (~19,52 km) ar Nacionālo bruņoto spēku atbalstu;
1.3. 620 857 euro apmērā, lai nodrošinātu zemes vienību atsavināšanu valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūvei uz Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežas un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā;
2. 1 668 406 euro apmērā uz Iekšlietu ministrijas budžeta programmu 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība", lai nodrošinātu valsts robežas apsardzības tehnoloģiskās infrastruktūras izbūves uzsākšanu uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežas.
3. Iekšlietu ministrijai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu valsts budžeta apropriācijas pārdalei atbilstoši rīkojuma 1. punktam. 
4. Finanšu ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā informēt Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju par šā rīkojuma 1. punktā minēto apropriācijas pārdali un, ja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā pēc attiecīgās informācijas saņemšanas nav izteikusi iebildumus, veikt apropriācijas pārdali.

Savukārt, lai nodrošinātu attiecīgo izdevumu segšanu 2025. gadā, rīkojuma projektam pievienotais Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts paredz atbalstīt Iekšlietu ministrijas priekšlikumu par bāzes izdevumu precizēšanu 2025. gadam un:
1. palielināt finansējumu Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammā 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" 2025. gadā par 2 847 001 euro;
2. samazināt budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 18.00.00 “Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem" ar valsts drošību saistītajiem prioritārajiem pasākumiem plānoto finansējumu 2025. gadam par 2 847 001 euro.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
58 880 050
0
2 847 001
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
58 880 050
0
2 847 001
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-58 880 050
0
-2 847 001
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-58 880 050
0
-2 847 001
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
58 880 050
0
2 847 001
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
2024. gads:
1. Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai) papildu nepieciešams finansējums 57 211 644  euro apmērā (Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogramma 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums"), lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros turpinātu valsts ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūvi, tai skaitā:
1.1. 49 496 515 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts robežas apsardzības infrastruktūras (žoga) izbūvi gar Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežu (~64,95 km) atbilstoši cenu aptaujas rezultātiem (IzEKK 3632);
1.2. 7 094 272 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts robežas apsardzības infrastruktūras (žoga) izbūvi gar Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežu (~19,52 km) ar Nacionālo bruņoto spēku atbalstu (IzEKK 3632);
1.3. 620 857 euro apmērā, lai nodrošinātu zemes vienību atsavināšanu valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūvei uz Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežas un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Iekšlietu ministrijas personā (IzEKK 5240);

Finansējumu valsts robežas apsardzības infrastruktūras (žoga) izbūvei gar Latvijas Republikas u Krievijas Federācijas robežu (~19,52 km), kur izbūvi paredzēts veikt ar Nacionālo bruņoto spēku atbalstu, paredzēts piešķirt (pārskaitīt) valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi", kas veiks izdevumus attiecīgajam mērķim. Starp valsts akciju sabiedrību "Valsts nekustamie īpašumi" un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem paredzēts noslēgt starpresoru vienošanos par infrastruktūras (žoga) izbūvi norādītajā posmā.


2. Iekšlietu ministrijai (Valsts robežsardzei) papildu nepieciešams finansējums 1 668 406 euro apmērā (Iekšlietu ministrijas budžeta programma 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība"), lai nodrošinātu valsts robežas apsardzības tehnoloģiskās infrastruktūras izbūves uzsākšanu uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežas (IzEKK 3632). 

Finansējumu valsts robežas apsardzības tehnoloģiskās infrastruktūras izbūves uzsākšanai paredzēts piešķirt (pārskaitīt) valsts akciju sabiedrībai "Latvijas valsts radio un televīzijas centrs", starp Valsts robežsardzi un valsts akciju sabiedrību "Latvijas valsts radio un televīzijas centrs" noslēdzot finansēšanas līgumu.

2025. gads:
Iekšlietu ministrijai (Nodrošinājuma valsts aģentūrai) papildu nepieciešams finansējums 2 847 001 euro apmērā (Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogramma 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums"), lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros turpinātu valsts ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūvi, turpinot valsts robežas apsardzības infrastruktūras (žoga) izbūvi gar Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežu (~64,95 km) atbilstoši cenu aptaujas rezultātiem.

Detalizēta informācija iekļauta informatīvajā ziņojumā "Par pastāvīgās infrastruktūras uz valsts ārējās sauszemes robežas izbūves turpināšanu un šim mērķim nepieciešamo finansējumu" (24-TA-23).
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumi tiks segti Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 40.02.00 "Nekustamais īpašums un centralizētais iepirkums" un budžeta programmas 10.00.00 "Valsts robežsardzes darbība" ietvaros, līdzekļus pārdalot no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem", lai ar valsts drošību saistīto prioritāro pasākumu ietvaros turpinātu valsts ārējās sauszemes robežas infrastruktūras izbūvi uz valsts ārējās sauszemes robežas; 2024.-2025. gadā izdevumi ir uzskatāmi par vienreizējo pasākumu likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 5.panta 3.punkta izpratnē, kas tiek izslēgti no vispārējās valdības budžeta strukturālās bilances mērķa.
Saskaņā ar Likumu par budžetu un finanšu vadību budžeta finansētu institūciju vadītāji ir atbildīgi par Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu atbilstoši paredzētajiem mērķiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nodrošinājuma valsts aģentūra, Satiksmes ministrija, Valsts robežsardze, VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs", VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi