23-TA-1194: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Apraksts
Šobrīd efektīvi darbojas ar Padomes 2017. gada 10. oktobra direktīvu 2017/1852/ES par nodokļu strīdu izšķiršanas mehānismiem Eiropas Savienībā (turpmāk - Padomes direktīva Nr.1852) iedibinātais strīdu izšķiršanas mehānisms nodokļu strīdu jautājumos, taču līdz šim vēl nav bijusi nepieciešamība piemērot 1990.gada 23. jūlija Konvencijā par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu sakarā ar asociēto uzņēmumu peļņas korekciju (turpmāk - Arbitrāžas konvencija) noteikto, ka, gadījumos, kad attiecīgās kompetentās iestādes divos gados nepanāk vienošanos, kas novērš nodokļu dubulto uzlikšanu, tās izveido padomdevēju komisiju, kam uzdots sniegt savu atzinumu par to, kā novērst attiecīgo nodokļu dubulto uzlikšanu. Padomdevējas komisijas sastāvā parasti papildus priekšsēdētājam un kompetento iestāžu pārstāvjiem ir divas neatkarīgas autoritatīvas personas.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Arbitrāžas konvencijas 9. panta 4. punkta prasību izpilde, apstiprinot neatkarīgu autoritatīvu personu sarakstu, kas var tikt nominētas starpvalstu nodokļu strīdu izskatīšanai, kuri radušies pirms Padomes direktīvas Nr. 1853 stāšanās spēkā, ja to izvēlas piemērot kāda no iesaistītajām valstīm. Ar Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2020. gada 4. februāra rīkojumu Nr. 41 "Par neatkarīgu autoritatīvu personu iekļaušanu Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā" apstiprinātās tiesneses amata precizēšana.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Divpusējo konvenciju par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu attiecībā uz ienākuma un kapitāla nodokļiem un Arbitrāžas konvencijas viens no galvenajiem uzdevumiem ir saskaņot valstu tiešo nodokļu sistēmas tādā veidā, lai nodokļu maksātājam par vienu un to pašu ienākumu (vai kapitālu) būtu jāmaksā nodoklis tikai vienā valstī (attiecīgi – rezidences vai resursu valstī), tas ir, lai nerastos nodokļu dubultā uzlikšana. Taču valstu kompetentās iestādes minēto starptautisko nolīgumu normas var interpretēt un piemērot atšķirīgi, tādējādi izraisot dubulto nodokļu uzlikšanu, tāpēc Arbitrāžas konvencijā ir ietverts instruments interpretācijas un piemērošanas atšķirību novēršanai – savstarpējās saskaņošanas procedūra.
2007.gadā Latvija kļuva par līgumslēdzējvalsti Arbitrāžas konvencijai, kura vairāku valstu starpā noteica mehānismu strīdu risināšanai jau no 1990.gada, tādējādi pievienojoties arī pārējām Eiropas Savienības dalībvalstīm.
Lai harmonizētu minēto starptautisko nolīgumu interpretēšanu valstu starpā un noteiktu stingrākus laika rāmjus strīdu risināšanas procesam kopumā, tika pieņemta Padomes direktīva Nr.1852, kuras normas, iekļaujot attiecīgus grozījumus likumā “Par nodokļiem un nodevām”, stājās spēkā 2019.gadā. Vienlaikus atstājot Eiropas Savienības dalībvalstīm iespēju piemērot Arbitrāžas konvencijas procesuālās normas tādiem strīdu jautājumiem, kuri attiecas uz periodu pirms 2018.gada, ja kāda no iesaistītajām valstīm izsaka tādu vēlmi.
Strīdu risināšanas procesā (gan saskaņā ar Arbirtāžas konvenciju, gan saskaņā ar Padomes direktīvu Nr.1852), ja kompetentās iestādes nespēj panākt vienošanos, tiek izveidota padomdevēju komisija. Saskaņā ar likuma “Par nodokļiem un nodevām” 124.pantu padomdevēju komisijas sastāvā izvirzāmi gan nodokļu administrāciju pārstāvji, gan arī neatkarīgās autoritatīvās personas (regulējums nosaka – pa vienai neatkarīgai autoritatīvai personai, taču, ja Eiropas Savienības dalībvalstu nodokļu administrācijas piekrīt, šo personu skaitu var palielināt līdz divām personām), ko no Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu saraksta konkrētas lietas izskatīšanai (ad hoc) ieceļ nodokļu administrācija. Savukārt atbilstoši 125.panta pirmajai daļai, kandidātus neatkarīgajām autoritatīvajām personām izvirza finanšu ministrs un apstiprina Ministru kabinets.
Šobrīd ar MK 2020. gada 4. februāra rīkojumu “Par neatkarīgu autoritatīvu personu iekļaušanu Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā” ir apstiprināts neatkarīgs autoritatīvo personu saraksts, kas var tikt nominēts starpvalstu nodokļu strīdu izskatīšanai saskaņā ar Padomes direktīvu Nr.1852.
Ņemot vērā, ka kopš pievienošanās Arbitrāžas konvencijai, Latvijai nav bijusi nepieciešamība izveidot padomdevēju komisiju (proti, strīdu risināšanas procesā ir bijis iespējams vienoties starp kompetentajām iestādēm), līdz ar to līdz šim nav bijis aktuāls jautājums – noteikt neatkarīgās autoritatīvās personas Arbitrāžas konvencijas vajadzībām.
2007.gadā Latvija kļuva par līgumslēdzējvalsti Arbitrāžas konvencijai, kura vairāku valstu starpā noteica mehānismu strīdu risināšanai jau no 1990.gada, tādējādi pievienojoties arī pārējām Eiropas Savienības dalībvalstīm.
Lai harmonizētu minēto starptautisko nolīgumu interpretēšanu valstu starpā un noteiktu stingrākus laika rāmjus strīdu risināšanas procesam kopumā, tika pieņemta Padomes direktīva Nr.1852, kuras normas, iekļaujot attiecīgus grozījumus likumā “Par nodokļiem un nodevām”, stājās spēkā 2019.gadā. Vienlaikus atstājot Eiropas Savienības dalībvalstīm iespēju piemērot Arbitrāžas konvencijas procesuālās normas tādiem strīdu jautājumiem, kuri attiecas uz periodu pirms 2018.gada, ja kāda no iesaistītajām valstīm izsaka tādu vēlmi.
Strīdu risināšanas procesā (gan saskaņā ar Arbirtāžas konvenciju, gan saskaņā ar Padomes direktīvu Nr.1852), ja kompetentās iestādes nespēj panākt vienošanos, tiek izveidota padomdevēju komisija. Saskaņā ar likuma “Par nodokļiem un nodevām” 124.pantu padomdevēju komisijas sastāvā izvirzāmi gan nodokļu administrāciju pārstāvji, gan arī neatkarīgās autoritatīvās personas (regulējums nosaka – pa vienai neatkarīgai autoritatīvai personai, taču, ja Eiropas Savienības dalībvalstu nodokļu administrācijas piekrīt, šo personu skaitu var palielināt līdz divām personām), ko no Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu saraksta konkrētas lietas izskatīšanai (ad hoc) ieceļ nodokļu administrācija. Savukārt atbilstoši 125.panta pirmajai daļai, kandidātus neatkarīgajām autoritatīvajām personām izvirza finanšu ministrs un apstiprina Ministru kabinets.
Šobrīd ar MK 2020. gada 4. februāra rīkojumu “Par neatkarīgu autoritatīvu personu iekļaušanu Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā” ir apstiprināts neatkarīgs autoritatīvo personu saraksts, kas var tikt nominēts starpvalstu nodokļu strīdu izskatīšanai saskaņā ar Padomes direktīvu Nr.1852.
Ņemot vērā, ka kopš pievienošanās Arbitrāžas konvencijai, Latvijai nav bijusi nepieciešamība izveidot padomdevēju komisiju (proti, strīdu risināšanas procesā ir bijis iespējams vienoties starp kompetentajām iestādēm), līdz ar to līdz šim nav bijis aktuāls jautājums – noteikt neatkarīgās autoritatīvās personas Arbitrāžas konvencijas vajadzībām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Valsts ieņēmumu dienests ir informējis Finanšu ministriju, ka tam kā LR kompetentajai iestādei tuvākajā laikā kopā ar citas valsts kompetento iestādi ir jāizveido padomdevēja komisija strīda izšķiršanai par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu transfertcenu lietā. Šī citas (otras) valsts kompetentā iestāde ir paziņojusi Valsts ieņēmumu dienestam, ka tā nepiekrīt izmantot Padomes direktīvas Nr.1852 23.pantā paredzēto iespēju strīdā iesaistīto dalībvalstu kompetentajām iestādēm vienoties par šīs direktīvas piemērošanu attiecībā uz jebkuru sūdzību, arī uz tādu, kas iesniegta par agrākiem taksācijas gadiem. Tādēļ padomdevējas komisijas izveidei un tās darbības nodrošināšanai piemērojama Arbitrāžas konvencija.
Arbitrāžas konvencijas 9. panta 4. punkts paredz, ka neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā ir visu līgumslēdzēju valstu izvirzītās neatkarīgās personas. Katra līgumslēdzēja valsts par savām apstiprinātājam neatkarīgajām autoritatīvajām personām informē Eiropas Kopienu Padomes ģenerālsekretāru. Šīm personām jābūt kādas līgumslēdzējas valsts pilsoņiem un jābūt rezidentiem teritorijā, kurā piemēro šo konvenciju. Tām jābūt kompetentām un neatkarīgām.
Pašlaik Latvija nav aktualizējusi savu neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstu, jo nav bijusi nepieciešamība šādas padomdevēju komisijas izveidei.
Arbitrāžas konvencijas 9. panta 4. punkts paredz, ka neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā ir visu līgumslēdzēju valstu izvirzītās neatkarīgās personas. Katra līgumslēdzēja valsts par savām apstiprinātājam neatkarīgajām autoritatīvajām personām informē Eiropas Kopienu Padomes ģenerālsekretāru. Šīm personām jābūt kādas līgumslēdzējas valsts pilsoņiem un jābūt rezidentiem teritorijā, kurā piemēro šo konvenciju. Tām jābūt kompetentām un neatkarīgām.
Pašlaik Latvija nav aktualizējusi savu neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstu, jo nav bijusi nepieciešamība šādas padomdevēju komisijas izveidei.
Risinājuma apraksts
Jau Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par neatkarīgu autoritatīvu personu iekļaušanu Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā” (MK 2020. gada 4. februāra rīkojums Nr. 41) sagataves laikā tā anotācijā tika norādīts, ka strīda jautājumi, kas nonāks padomdevēju komisijas izskatīšanai, būs galvenokārt saistīti ar transfertcenām (vērtējot, kurā valstī un kādā apjomā no attiecīgajiem saistīto komercsabiedrību darījumiem būtu maksājams uzņēmumu ienākuma nodoklis) un pastāvīgajām pārstāvniecībām, bet sagaidāms, ka var tikt skatīti arī jautājumi par citu Arbitrāžas konvencijas vai divpusējo nodokļu konvenciju normu interpretāciju un piemērošanu, līdz ar to izraudzītajai neatkarīgai autoritatīvai personai jābūt kompetentai šajos jautājumos un jāspēj risināt strīda jautājumus.
Tāpat minētajā tiesību akta anotācijā tika norādīts, ka izraudzītajai neatkarīgai autoritatīvai personai jābūt kompetentai šajos jautājumos un jāspēj risināt strīda jautājumus. Neatkarīgai autoritatīvai personai ir jābūt tādai, kas spēj rīkoties objektīvi un godīgi. Ievērojot tiesnešu neatkarību un kompetenci strīdu izšķiršanā, tiesneši būtu vispiemērotākās personas to iekļaušanai arī Arbitrāžas konvencijā minētajā neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā. Turklāt jau šobrīd tiesai ir piekritīgi jautājumi par strīdiem par divpusējo nodokļu konvenciju normu interpretāciju un piemērošanu, tajā skaitā jautājumos, kas saistīti ar transfertcenām.
Tāpēc, saprotot, ka konkrētie faktori, kam jāatbilst līgumslēdzējas valsts izvirzītai neatkarīgai autoritatīvai personai, ir tikuši jau izvērtēti, izraugoties tiesnešus kā atbilstošākās kompetentās autoritatīvās personas Direktīvas 2017/1852 pārņemšanas ietvaros, tiek paplašināta jau šobrīd ar MK 2020. gada 4. februāra rīkojumu “Par neatkarīgu autoritatīvu personu iekļaušanu Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā” neatkarīgo autoritatīvo personu kompetence, tās nominējot kā neatkarīgas autoritatīvas personas arī saskaņā ar Arbitrāžas konvencijas 9. panta 4. punktu. Lai gan Arbitrāžas konvencijas 9.panta 4.punkts paredz, ka izvirzāmas piecas personas, tomēr no šobrīd uzrunātajiem pretendentiem ir piekritušas trīs personas. Izmaiņas neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā attiecībā uz Padomes direktīvu Nr.1852 (rīkojuma projekta 1. punkts) un Arbitrāžas konvenciju (rīkojuma projekta 2. punkts) izskaidrojamas ar iesaistīto tiesnešu noslodzi, kā arī to, ka līdzšinējā pieredze rāda, ka Arbitrāžas konvencijā noteiktais par padomdevēju komisijas izveidi līdz šim nav bijis aktuāls. Ja kādā no nākamo padomdevēju komisiju veidošanas procesiem tiks saskatīta nepieciešamība pēc neatkarīgo personu saraksta papildināšanas, tiks atkārtoti nodrošināta iespējamo pretendentu (kompetento personu) uzrunāšana un konkrētā rīkojuma papildināšana.
Tāpat minētajā tiesību akta anotācijā tika norādīts, ka izraudzītajai neatkarīgai autoritatīvai personai jābūt kompetentai šajos jautājumos un jāspēj risināt strīda jautājumus. Neatkarīgai autoritatīvai personai ir jābūt tādai, kas spēj rīkoties objektīvi un godīgi. Ievērojot tiesnešu neatkarību un kompetenci strīdu izšķiršanā, tiesneši būtu vispiemērotākās personas to iekļaušanai arī Arbitrāžas konvencijā minētajā neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā. Turklāt jau šobrīd tiesai ir piekritīgi jautājumi par strīdiem par divpusējo nodokļu konvenciju normu interpretāciju un piemērošanu, tajā skaitā jautājumos, kas saistīti ar transfertcenām.
Tāpēc, saprotot, ka konkrētie faktori, kam jāatbilst līgumslēdzējas valsts izvirzītai neatkarīgai autoritatīvai personai, ir tikuši jau izvērtēti, izraugoties tiesnešus kā atbilstošākās kompetentās autoritatīvās personas Direktīvas 2017/1852 pārņemšanas ietvaros, tiek paplašināta jau šobrīd ar MK 2020. gada 4. februāra rīkojumu “Par neatkarīgu autoritatīvu personu iekļaušanu Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā” neatkarīgo autoritatīvo personu kompetence, tās nominējot kā neatkarīgas autoritatīvas personas arī saskaņā ar Arbitrāžas konvencijas 9. panta 4. punktu. Lai gan Arbitrāžas konvencijas 9.panta 4.punkts paredz, ka izvirzāmas piecas personas, tomēr no šobrīd uzrunātajiem pretendentiem ir piekritušas trīs personas. Izmaiņas neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā attiecībā uz Padomes direktīvu Nr.1852 (rīkojuma projekta 1. punkts) un Arbitrāžas konvenciju (rīkojuma projekta 2. punkts) izskaidrojamas ar iesaistīto tiesnešu noslodzi, kā arī to, ka līdzšinējā pieredze rāda, ka Arbitrāžas konvencijā noteiktais par padomdevēju komisijas izveidi līdz šim nav bijis aktuāls. Ja kādā no nākamo padomdevēju komisiju veidošanas procesiem tiks saskatīta nepieciešamība pēc neatkarīgo personu saraksta papildināšanas, tiks atkārtoti nodrošināta iespējamo pretendentu (kompetento personu) uzrunāšana un konkrētā rīkojuma papildināšana.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Ar MK 2020. gada 4. februāra rīkojumu “Par neatkarīgu autoritatīvu personu iekļaušanu Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā” apstiprināto neatkarīgo autoritatīvo personu kompetences paplašināšana atvieglos starpvaldību nodokļu strīdu izskatīšanas iespējas.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Diāna Makarova kopš 2021. gada ir Augstākās tiesas Administratīvo lietu departamenta senatore, tāpēc nepieciešams precizēt viņas amatu rīkojuma projekta 1. punktā, nemainot rīkojuma teksta būtību, proti, ka saskaņā ar likuma “Par nodokļiem un nodevām” 125. panta pirmo daļu četras tiesneses tiek apstiprinātas iekļaušanai Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā.
Grozot MK 2020. gada 4. februāra rīkojumu “Par neatkarīgu autoritatīvu personu iekļaušanu Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā”, to papildinot ar atsevišķu punktu par neatkarīgo autoritatīvo personu apstiprināšanu arī saskaņā ar Arbitrāžas konvenciju, un veicot grozījumus attiecībā uz vienas ar minēto rīkojumu apstiprinātās tiesneses amatu, grozījumu apjoms pārsniegtu 50%, tāpēc tiek izdots jauns rīkojums, ar kuru tiek pārapstiprinātas autoritatīvās personas saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 125. panta pirmo daļu (precizējot tiesneses amatu) un apstiprināts autoritatīvo personu saraksts saskaņā ar Arbitrāžas konvenciju. Turklāt, ņemot vērā TAP funkcionalitāti, grozījumu veikšana spēkā esošajā rīkojuma tekstā apgrūtinātu tā uztveramību.
Grozot MK 2020. gada 4. februāra rīkojumu “Par neatkarīgu autoritatīvu personu iekļaušanu Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā”, to papildinot ar atsevišķu punktu par neatkarīgo autoritatīvo personu apstiprināšanu arī saskaņā ar Arbitrāžas konvenciju, un veicot grozījumus attiecībā uz vienas ar minēto rīkojumu apstiprinātās tiesneses amatu, grozījumu apjoms pārsniegtu 50%, tāpēc tiek izdots jauns rīkojums, ar kuru tiek pārapstiprinātas autoritatīvās personas saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 125. panta pirmo daļu (precizējot tiesneses amatu) un apstiprināts autoritatīvo personu saraksts saskaņā ar Arbitrāžas konvenciju. Turklāt, ņemot vērā TAP funkcionalitāti, grozījumu veikšana spēkā esošajā rīkojuma tekstā apgrūtinātu tā uztveramību.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Attiecībā uz samaksu neatkarīgajām autoritatīvajām personām - saskaņā ar Pārskatītā Rīcības kodeksa, lai sekmīgi īstenotu Konvenciju par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu sakarā ar asociētu uzņēmumu peļņas korekciju, (2009/C 322/01), 7.3. punkta f) ii) apakšpunktu tā ir noteikta līdzīgi, kā tas ir paredzēts likuma “Par nodokļiem un nodevām” 128. panta pirmajā daļā attiecībā uz apmaksu par darbu strīdu izšķiršanas padomdevēju komisijā.
Saskaņā ar Pārskatītā Rīcības kodeksa, lai sekmīgi īstenotu Konvenciju par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu sakarā ar asociētu uzņēmumu peļņas korekciju (2009/C 322/01), 7.3. punkta e) apakšpunktu padomdevējas komisijas procedūras izmaksas, kuras vienlīdzīgi sadala attiecīgo dalībvalstu starpā, sastāv no padomdevējas komisijas administratīvajām izmaksām un neatkarīgo autoritatīvo personu honorāriem un izdevumiem.
Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests) nepieciešamo finansējumu padomdevējas komisijas darbības nodrošināšanai pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”
Saskaņā ar Pārskatītā Rīcības kodeksa, lai sekmīgi īstenotu Konvenciju par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu sakarā ar asociētu uzņēmumu peļņas korekciju (2009/C 322/01), 7.3. punkta e) apakšpunktu padomdevējas komisijas procedūras izmaksas, kuras vienlīdzīgi sadala attiecīgo dalībvalstu starpā, sastāv no padomdevējas komisijas administratīvajām izmaksām un neatkarīgo autoritatīvo personu honorāriem un izdevumiem.
Finanšu ministrija (Valsts ieņēmumu dienests) nepieciešamo finansējumu padomdevējas komisijas darbības nodrošināšanai pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
2007.gadā Latvija kļuva par līgumslēdzējvalsti Arbitrāžas konvencijai, tomēr, kopš pievienošanās Arbitrāžas konvencijai, Latvijai nav bijusi nepieciešamība izveidot padomdevēju komisiju (proti, strīdu risināšanas procesā ir bijis iespējams vienoties starp kompetentajām iestādēm), līdz ar to nav bijis aktuāls jautājums – noteikt neatkarīgās autoritatīvās personas Arbitrāžas konvencijas vajadzībām. Ar šo rīkojuma projektu saskaņā ar Arbitrāžas konvencijas 9. panta 4. punktu tiks apstiprināts neatkarīgu autoritatīvu personu saraksts, kas var tikt nominēts starpvalstu nodokļu strīdu izskatīšanai, kuri radušies pirms Direktīvas Nr. 1852 stāšanās spēkā, tādējādi paredzot papildu mehānismu efektīvai starpvalstu nodokļu strīdu izšķiršanai.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Rīkojuma projekts attiecas uz neatkarīgajām autoritatīvajām personām un rīkojuma projektā netiek skartas sabiedrības intereses, tāpēc plašāka sabiedrības iesaiste nav nepieciešama, turklāt tiesnešu piemērotība neatkarīgas autoritatīvas personas statusam jau tika vērtēta MK 2020. gada 4. februāra rīkojuma Nr. 41 "Par neatkarīgu autoritatīvu personu iekļaušanu Eiropas Savienības neatkarīgo autoritatīvo personu sarakstā" virzības gaitā un ir saņemta iesaistīto tiesnešu piekrišana to deleģēšanai par neatkarīgām autoritatīvām personām saskaņā ar Arbitrāžas konvenciju.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts ieņēmumu dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Rīkojuma projekts nemaina iesaistīto institūciju kompetenci un funkcijas un tā izpilde tiks nodrošināta esošo cilvēkresursu ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi