Anotācija (ex-ante)

22-TA-3120: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Pārresoru koordinācijas centra likvidāciju" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Saskaņā ar Ministru prezidenta 2022. gada 21. aprīļa rezolūciju Nr. 7.8.5./2022-DOC-109/575-1129 Pārresoru koordinācijas centram sadarbībā ar Valsts kanceleju atbilstoši pārmaiņu īstenošanas plānā paredzētajam, nodrošināt tajā ietverto uzdevumu izpildi un rīcības soļus Pārresoru koordinācijas centra pievienošanai Valsts kancelejai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts sagatavots, lai uzlabotu valsts attīstības plānošanu un koordināciju, kā arī samazinātu valsts pārvaldes sadrumstalotību un stiprinātu valdības centru. Tāpat regulējuma mērķis ir veidot spēcīgu, profesionālu, kompetentu un kompaktu valsts pārvaldi, kas spēj operatīvi un koordinēti risināt gan šodienas, gan nākotnes izaicinājumus. Ir nepieciešams spēcināt gan analītisko kapacitāti, gan pārresoru koordināciju un sadarbību, vienlaikus samazinot funkciju sadrumstalotību un pārklāšanos.
Spēkā stāšanās termiņš
01.03.2023.
Pamatojums
Paredzēts, ka grozījumi Attīstības plānošanas sistēmas likumā (22-TA-1536) un grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā (22-TA-1850) stāsies spēkā 2023. gada 1. martā.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta pirmo daļu Ministru kabinets izveido, reorganizē un likvidē tiešās pārvaldes iestādi, pamatojoties uz likumu vai pēc savas iniciatīvas, ievērojot valsts pārvaldes principus, veicot funkciju izvērtējumu, funkciju un pakalpojumu izmaksu salīdzinājumu un izvērtējot ietekmi uz iestādes saistībām.
Pārresoru koordinācijas centrs izveidots, pamatojoties uz Ministru kabineta 2011. gada 25. oktobra rīkojumu Nr. 557 "Par Pārresoru koordinācijas centra izveidi un darbības uzsākšanas nodrošināšanu", kura 1. punkts paredzēja, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta pirmo daļu un Attīstības plānošanas sistēmas likuma 12. panta otro daļu (redakcijā, kas bija spēkā rīkojuma izdošanas brīdī) ar 2011. gada 1. decembri izveidot tiešās pārvaldes iestādi "Pārresoru koordinācijas centrs".
Pārresoru koordinācijas centrs ir Ministru prezidenta tiešā pakļautībā esoša valsts attīstības plānošanas un koordinācijas vadošā (augstākā) tiešās pārvaldes iestāde, kas veic Attīstības plānošanas sistēmas likumā, Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumā un citos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas, kā arī:
1. izstrādā Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, uzrauga un koordinē tās īstenošanu;
2. izstrādā Nacionālo attīstības plānu, uzrauga un koordinē tā īstenošanu;
3. uzrauga un koordinē to nacionāla līmeņa attīstības plānošanas dokumentu īstenošanu, kuri ir saistīti ar Latvijas Republikas dalību Eiropas Savienībā;
4. koordinē deklarācijas par Ministru kabineta iecerēto darbību un tās īstenošanas rīcības plāna izpildi;
5. sniedz Ministru prezidentam atzinumus, lai horizontāla rakstura jautājumus saskaņotu ar hierarhiski augstākajos attīstības plānošanas dokumentos noteiktajām vidēja termiņa prioritātēm un politiskajām vadlīnijām, identificētu to ietekmi uz valsts konkurētspēju, vietu un lomu strukturālo reformu un publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības īstenošanā, kā arī novirzītu resursus (finansiālos instrumentus) atbilstoši valsts attīstības prioritātēm un politiskajām vadlīnijām;
6. pilda analītiskus uzdevumus Ministru prezidenta un Ministru prezidenta biroja uzdevumā;
7. veic nozaru politiku pārresoru uzraudzību;
8. izstrādā priekšlikumus valsts attīstības plānošanai un īstenošanai;
9. nodrošina valsts kapitālsabiedrību un valsts kapitāla daļu pārvaldības koordināciju un uzraudzību, tostarp valsts kapitālsabiedrību padomes locekļu atlases procesa organizēšanu.

Valsts kanceleja ir tiešās pārvaldes iestāde, kura atrodas Ministru prezidenta tiešā pakļautībā. Tās darbības mērķis ir radīt priekšnoteikumus Ministru prezidenta, Ministru prezidenta biedra un Ministru kabineta darbībai, lai nodrošinātu lēmumu pieņemšanu saskaņā ar Latvijas Republikas Satversmi un citiem likumiem, kā arī Ministru kabineta lēmumu īstenošanu un pēctecību. Tāpat Valsts kanceleja:
1. nodrošina valsts pārvaldes un cilvēkresursu attīstības politikas izstrādi, koordinē un pārrauga tās ieviešanu;
2. nodrošina sabiedriskajā sektorā nodarbināto atlīdzības politikas izstrādi, koordinē un pārrauga tās ieviešanu;
3. pilda starpniekinstitūcijas funkcijas Eiropas Sociālā fonda ieviešanā;
4. nodrošina sabiedrības izglītošanu un informēšanu par demokrātiskas valsts pamatiem un vērtībām;
5. nodrošina iestādes vadītāju atlasi, izņemot Valsts civildienesta likuma 37. pantā minēto gadījumu;
6. nodrošina Latvijas Republikas pārstāvību starptautiskajos ieguldījumu strīdos;
7. koordinē valsts pārvaldes iestāžu komunikācijas struktūrvienību darbu, izstrādā un īsteno valdības komunikācijas politiku;
8. koordinē valsts pārvaldes iestāžu sadarbību, lai nodrošinātu juridiskās tehnikas un valsts valodas normu ievērošanu un vienotas, precīzas terminoloģijas lietošanu Ministru kabineta tiesību aktos un likumprojektos;
9. koordinē valsts pārvaldes iestāžu sadarbību labas pārvaldības un klientorientētas darbības kultūras nodrošināšanā valsts pārvaldē un administratīvā sloga mazināšanā iedzīvotājiem;
10. koordinē sabiedrības līdzdalību, informēšanu un izglītošanu par Ministru kabineta kompetencē esošajiem jautājumiem un demokrātiskas valsts pamatiem un vērtībām, kā arī informē sabiedrību par valsts politiku Valsts kancelejas kompetencē esošajās jomās;
11. ir trauksmes cēlēju kontaktpunkts.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2003. gada 20. maija noteikumu Nr. 263 "Valsts kancelejas nolikums" 4.22.3. apakšpunktu Valsts kanceleja veic Pārresoru koordinācijas centra darbības nodrošināšanai nepieciešamās atbalsta funkcijas (budžeta plānošana un izpilde, grāmatvedības uzskaite, personālvadība, darba aizsardzība, iekšējais audits, informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju nodrošinājums, transporta pakalpojumi, atsevišķu dokumentu redakcionāla noformēšana un tulkošana).

Ievērojot minēto, gan Pārresoru koordinācijas centrs, gan Valsts kanceleja, kas abas ir Ministru prezidenta padotībā, veic būtiskas funkcijas, kas nodrošina sekmīgu Ministru prezidenta un valdības darbu. Valsts kanceleja arī ir atbildīga par horizontālo valsts pārvaldes jautājumu attīstību, risināšanu, un pārraudzību, kas nodrošina visas valsts pārvaldes vienotu un efektīvu darbību. Vienlaikus Valsts kanceleja veic būtisku lomu valdības stratēģiskās komunikācijas koordinēšanā  un dezinformācijas novēršanā, kā arī īpaša loma bija COVID-19 krīzes laikā – starpnozaru jautājumu koordinācijā COVID risinājumu izstrādāšanā. Tādējādi galvenās darbības jomas gan Valsts kancelejai, gan Pārresoru koordinācijas centram ir saistītas ar starpnozaru pasākumu, reformu ieviešanu, to koordināciju, uzraudzību un izvērtēšanu, tāpat atlašu organizēšanu. Turklāt jau šobrīd Valsts kanceleja nodrošina Pārresoru koordinācijas centra darbības nodrošināšanai nepieciešamās atbalsta funkcijas.
Abas iestādes atrodas Brīvības bulvārī 36.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Izvērtējot iestāžu funkcijas, secināms, ka tās ir līdzīgas un saistītas. Tāpēc ir jāskata kā padarīt efektīvāku minēto funkciju veikšanu valstī kopumā, apvienojot resursus un esošās iestrādes vienā iestādē.
Tādējādi arī samazinot valsts pārvaldes sadrumstalotību un stiprinot valdības centru.
Jāņem vērā, ka atbilstoši "Valsts pārvaldes reformu plānam 2020" viens no uzdevumiem valsts pārvaldes procesu pārskatīšanā bija atbalsta funkciju centralizācija un mazo iestāžu lietderības izvērtēšana. Atbilstoši paredzētajiem pasākumiem šī mērķa sasniegšanai bija uzdevums "4.2. Balstoties uz Valsts kontroles revīziju rezultātiem, kā arī iepriekšējos gados veikto funkciju auditu rezultātiem, nodrošināt ļoti mazo un mazo iestāžu efektivitātes celšanu un radniecīgo iestāžu vai funkciju apvienošanu".
Pārresoru koordinācijas centrā ir 25 amata vietas, kuras iespēju robežās nodrošinās arī turpmāk funkciju veikšanu.
Ņemot vērā Valsts kancelejas radniecīgo funkciju veikšanu, Pārresoru koordinācijas centrs pievienojams Valsts kancelejai.
Tādējādi tiks stiprināts valdības centrs, lai tas spētu sniegt efektīvu atbalstu Ministru prezidentam lēmumu pieņemšanā, nodrošināt Ministru kabineta nosprausto mērķu sasniegšanu un, vienlaikus nodrošināt starpresoru darba koordināciju, modernu stratēģisko plānošanu, valsts pārvaldē nozīmīgu reformu ieviešanu un to īstenošanas uzraudzību.
Risinājuma apraksts
Ministru prezidenta pakļautībā esošo tiešās pārvaldes iestādi – Pārresoru koordinācijas centru – jāpievieno Ministru prezidenta pakļautībā esošajai tiešās pārvaldes iestādei Valsts kancelejai. Tādējādi Pārresoru koordinācijas centrs atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta ceturtās daļas 1. punktam tiktu likvidēts kā atsevišķa iestāde.
Pēc Pārresoru koordinācijas centra pievienošanas Valsts kancelejai Valsts kanceleja iegūs papildu funkcijas un uzdevumus, nodrošinot līdz šim Pārresoru koordinācijas centra veikto funkciju un uzdevumu nepārtrauktību un attīstību.
Valsts kanceleja pārņems Pārresoru koordinācijas centra funkcijas, pārvaldes uzdevumus, tiesības, saistības, prasības, informācijas sistēmas, mantu, finanšu līdzekļus, lietvedību un arhīvu.
Ministru prezidents izveidos Pārresoru koordinācijas centra likvidācijas komisiju, kas līdz 2023. gada 1. martam nodrošinās Pārresoru koordinācijas centra materiālo un nemateriālo vērtību, finanšu līdzekļu un saistību inventarizāciju un materiālo un nemateriālo vērtību, finanšu līdzekļu, saistību, kā arī arhīva un lietvedības nodošanu Valsts kancelejai, kā arī līdz 2023. gada 1. martam nodrošinās Pārresoru koordinācijas centra slēguma bilances sagatavošanu.
Rīkojuma projekta izpildes procesā Pārresoru koordinācijas centra amata vietas pārņems Valsts kanceleja. Līdz ar to nemainīsies valsts pārvaldē nodarbināto skaits.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Skat. likumprojekta "Grozījumi Attīstības plānošanas sistēmas likumā" (22-TA-1536) anotācijā.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Pārresoru koordinācijas centra un Valsts kancelejas nodarbinātie.
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
  • Pārresoru koordinācijas centrs un Valsts kanceleja.
Ietekmes apraksts
-

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Rīkojuma projekta izpildes procesā Pārresoru koordinācijas centra amata vietas pārņems Valsts kanceleja, tādējādi pārņemot arī visus nodarbinātos. Līdz ar to nemainīsies valsts pārvaldē nodarbināto skaits.
Gadījumā, ja Pārresoru koordinācijas centra nodarbinātais nevēlēsies turpināt dienesta (darba) pienākumu izpildi Valsts kancelejā, tam tiks izmaksāts atlaišanas pabalsts saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 17. panta pirmās daļas nosacījumiem (tas ir, ņemot vērā nodarbinātības ilgumu valsts un pašvaldību institūcijās).
Cita informācija
Rīkojuma projekts nerada ietekmi uz valsts budžetu, savukārt ietekme uz resora "Ministru kabinets" budžetu 2023. gadā un turpmākajos gados tiks norādīta Valsts kancelejas saskaņā ar Ministru kabineta rīkojuma projekta 4.1. apakšpunktu sagatavojamajā Ministru kabineta rīkojuma projektā par apropriācijas pārdali.

4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā

Pamatojums un apraksts
Aizstāt "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja". Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā virzāmi kopā ar rīkojumu.
Atbildīgā institūcija
Pārresoru koordinācijas centrs

4.1.2. Grozījumi Attīstības plānošanas sistēmas likumā

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja". Grozījumi Attīstības plānošanas sistēmas likumā virzāmi kopā ar rīkojumu.
Atbildīgā institūcija
Pārresoru koordinācijas centrs

4.1.3. Grozījumi Valsts civildienesta likumā

Pamatojums un apraksts
Svītrot regulējumu, kas attiecas uz Pārresoru koordinācijas centru.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.4. Grozījumi likumā "Par piesārņojumu"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.5. Grozījumi likumā "Par valsts noslēpumu"

Pamatojums un apraksts
Svītrot regulējumu, kas attiecas uz Pārresoru koordinācijas centru.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.6. Grozījumi Eiropas teritoriālās sadarbības mērķa (Interreg) programmu 2021.-2027. gadam vadības likumā

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.7. Grozījumi Eiropas Kaimiņattiecību instrumenta ietvaros īstenojamo Eiropas Strukturālo un investīciju fondu mērķa "Eiropas teritoriālā sadarbība" programmu vadības likumā

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.8. Grozījumi Eiropas Strukturālo un investīciju fondu mērķa "Eiropas teritoriālā sadarbība" programmu vadības likumā

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.9. Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 361 "Noteikumi par valsts institūciju amatpersonu un darbinieku darba samaksu un tās noteikšanas kārtību, kā arī par profesijām un specifiskajām jomām, kurām piemērojams tirgus koeficients"

Pamatojums un apraksts
Svītrot regulējumu, kas attiecas uz Pārresoru koordinācijas centru.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.10. Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 24. maija noteikumos Nr. 319 "Kārtība, kādā administrē un uzrauga Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu, kā arī valsts atbalstu zvejniecības un akvakultūras attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā"

Pamatojums un apraksts
Precizēt uzraudzības komitejas sastāvā iekļaujamos pārstāvjus.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.11. Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 26. aprīļa noteikumos Nr. 262 "Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogs, amatu klasifikācijas un amatu apraksta izstrādāšanas kārtība"

Pamatojums un apraksts
Svītrot regulējumu, kas attiecas uz Pārresoru koordinācijas centru.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.12. Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumos Nr. 851 "Saliedētas un pilsoniski aktīvas sabiedrības attīstības pamatnostādņu īstenošanas uzraudzības padomes nolikums"

Pamatojums un apraksts
Precizēt padomes sastāvu.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.13. Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.14. Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 11. decembra noteikumos Nr. 793 "Studiju virzienu atvēršanas un akreditācijas noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Aizstāt "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.15. Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 11. decembra noteikumos Nr. 795 "Studiju programmu licencēšanas noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Aizstāt "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.16. Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 24 "Valdības komunikācijas koordinācijas padomes nolikums"

Pamatojums un apraksts
Svītrot vārdus "un Pārresoru koordinācijas centra".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.17. Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 474 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.4.1. specifiskā atbalsta mērķa "Pilnveidot nodarbināto personu profesionālo kompetenci" īstenošanas noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.18. Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 17. maija noteikumos Nr. 310 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem" 9.2.4.1. pasākuma "Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi" un 9.2.4.2. pasākuma "Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei" īstenošanas noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.19. Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 1. marta noteikumos Nr. 127 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot darba drošību, it īpaši bīstamo nozaru uzņēmumos" īstenošanas noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.20. Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 9. februāra noteikumos Nr. 102 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto personu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.4. pasākuma "Dažādību veicināšana (diskriminācijas novēršana)" īstenošanas noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.21. Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 9. februāra noteikumos Nr. 91 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.2. pasākuma "Sociālo pakalpojumu atbalsta sistēmas pilnveide" īstenošanas noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.22. Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 27. oktobra noteikumos Nr. 614 "Reģionālās attīstības atbalsta pasākumu īstenošanas, novērtēšanas un finansēšanas kārtība"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.23. Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 9. jūnija noteikumos Nr. 293 "Valsts tiešās pārvaldes iestāžu vadītāju, Konkurences padomes priekšsēdētāja un padomes locekļu amata pretendentu atlases kārtība"

Pamatojums un apraksts
Svītrot regulējumu, kas attiecas uz Pārresoru koordinācijas centru.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.24. Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 10. marta noteikumos Nr. 125 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju sagatavošanai un īstenošanai"

Pamatojums un apraksts
Precizēt komitejas sastāvu.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.25. Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 2. decembra noteikumos Nr. 737 "Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Aizstāt "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.26. Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 25. novembra noteikumos Nr. 720 "Kārtība, kādā pašvaldībām piešķir valsts mērķdotāciju dzīvojamās telpas atbrīvošanas pabalsta izmaksu nodrošināšanai"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.27. Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 16. septembra noteikumos Nr. 553 "Latvijas Pētniecības un inovācijas stratēģiskās padomes nolikums"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.28. Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 5. augusta noteikumos Nr. 449 "Autoceļu padomes nolikums"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.29. Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 21. janvāra noteikumos Nr. 38 "Nacionālās attīstības padomes nolikums"

Pamatojums un apraksts
Aizstāt "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.30. Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 14 "Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes nolikums"

Pamatojums un apraksts
Svītrot regulējumu, kas attiecas uz Pārresoru koordinācijas centru.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.31. Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 3. janvāra noteikumos Nr. 1 "Kārtība, kādā publiska persona pasūta pētījumus"

Pamatojums un apraksts
Aizstāt "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.32. Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 11. decembra noteikumos Nr. 867 "Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.33. Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 30. oktobra noteikumos Nr. 740 "Jūras plānojuma izstrādes, ieviešanas un uzraudzības kārtība"

Pamatojums un apraksts
Precizēt darba grupas pārstāvjus.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.34. Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 8. maija noteikumos Nr. 326 "Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmu tiešās pārvaldes iestādēs"

Pamatojums un apraksts
Precizēt regulējumu, nepieciešamības gadījumā aizstājot "Pārresoru koordinācijas centrs" ar "Valsts kanceleja".
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.35. Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 769 "Vecāko amatpersonu sanāksmes Eiropas Savienības jautājumos nolikums"

Pamatojums un apraksts
Svītrot regulējumu, kas attiecas uz Pārresoru koordinācijas centru.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.36. Ministru kabineta 2011. gada 19. oktobra noteikumi Nr. 815 "Pārresoru koordinācijas centra nolikums"

Pamatojums un apraksts
Jāatzīst par spēku zaudējušiem.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.37. Grozījumi Ministru kabineta 2003. gada 20. maija noteikumos Nr. 263 "Valsts kancelejas nolikums"

Pamatojums un apraksts
Jāprecizē Valsts kancelejas uzdevumi un funkcijas.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja

4.1.38. Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā

Pamatojums un apraksts
Izvērtējams vai nebūtu precizējama 26. panta piektā daļa - Valsts kancelejas funkcijas.
Atbildīgā institūcija
Valsts kanceleja
Lielākajā daļā normatīvajos aktos pamatā jāaizvieto "Pārresoru koordinācijas centrs" (attiecīgā locījumā) ar "Valsts kanceleja" (attiecīgā locījumā) vai arī jāsvītro (jāizslēdz) regulējums, kas attiecas uz Pārresoru koordinācijas centru.
Lai nevairotu normatīvismu, šādi grozījumi (4.1.3. līdz 4.1.35. apakšpunktā minētajos normatīvajos aktos) būtu veicami reizē ar būtisko grozījumu veikšanu minētajos normatīvajos aktos.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts attiecas uz valsts pārvaldes iekšējo reorganizāciju, sabiedrības līdzdalība nav plānota.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts kanceleja
  • Pārresoru koordinācijas centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Pārresoru koordinācijas centrs tiek likvidēts un visas funkcijas, uzdevumi un saistības tiek nodotas Valsts kancelejai
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Valsts kancelejai nāk klāt jaunas funkcijas, uzdevumi un saistības, ko līdz šim īstenoja Pārresoru koordinācijas centrs
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi