24-TA-1410: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 10.00.00 "Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršana"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 10.00.00 "Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršana"" (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 30. aprīļa sēdes protokollēmuma Nr. 18 55. § "Plāna projekts "Par Pasākumu plānu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai 2024.–2026. gadam"" 4. punktu, kas nosaka, ka Pasākumu plāna noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas, terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanai 2024.–2026. gadam (turpmāk – NILLTPFN plāns) īstenošanai nepieciešamo finansējumu ministrijām (resoriem) jānodrošina normatīvajos aktos noteiktā kārtībā sagatavojot un iesniedzot izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu līdzekļu pārdalei uz ministrijas (resora) budžetu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nodrošināt papildu finansējumu Valsts ieņēmumu dienestam (turpmāk – VID) NILLTPFN plānā paredzēto pasākumu īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
NILLTPFN plānā VID atbildībā ir noteikti vairāki pasākumi, kurus īstenošanai VID budžetā ir nepieciešams papildu finansējums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai stiprinātu cīņu ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu un mazinātu noziedzīgi iegūtas skaidras naudas pārvietošanu pāri Latvijas Republikas un visas Eiropas Savienības ārējai robežai, likumā "Par skaidras naudas deklarēšanu uz valsts robežas" ir noteiktas prasības deklarēt skaidru naudu, ja tās apmērs ir 10 000 euro un vairāk (pārrēķinot jebkurā valūtā).
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 23. oktobra Regula (ES) 2018/1672 par Savienības teritorijā ievestās skaidras naudas vai no tās izvestās skaidras naudas kontroli un par Regulas (EK) Nr. 1889/2005 atcelšanu (turpmāk – regula Nr. 2018/1672) Eiropas Savienības dalībvalstīs piemērojama ar 2021. gada 3. jūniju. Ar šo regulu izveido kontroles sistēmu skaidrai naudai, ko ieved Savienībā vai izved no tās, lai papildinātu tiesisko regulējumu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanai, kas bija noteikts Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvā (ES) 2015/849 (2015. gada 20. maijs) par to, lai nepieļautu finanšu sistēmas izmantošanu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanai vai teroristu finansēšanai, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 684/2012 un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/60/EK un Komisijas Direktīvu 2006/70/EK. Lai atbilstoši regulai Nr. 2018/1672 kompetentās iestādes vienveidīgi īstenotu skaidras naudas kontroli visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, Eiropas Komisija, pieņemot īstenošanas Regulu (ES) 2021/776 (2021. gada 11. maijs), ar ko nosaka paraugus konkrētām veidlapām, kā arī tehniskos noteikumus efektīvai informācijas apmaiņai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1672 par Savienības teritorijā ievestās skaidras naudas vai no tās izvestās skaidras naudas kontroli, noteica skaidras naudas deklarācijas veidlapu un informācijas par nepavadītu skaidru naudu atklāšanas veidlapu paraugus.
Saskaņā ar regulas Nr. 2018/1672 10. panta 3. punktu, jebkuras minētās informācijas apmaiņai starp kompetentajām iestādēm, t.sk. finanšu izlūkošanas dienestiem, ir jāizmanto Eiropas Biroja krāpšanas apkarošanai (OLAF) vadītas sistēmas Krāpšanas apkarošanas informācijas sistēmu (Anti-Fraud Information System – AFIS) Muitas informācijas sistēmas (Customs Information System – CIS) datu bāze. Lai nodrošinātu minēto deklarāciju reģistrēšanu un sasaisti ar OLAF AFIS CIS informācijas sistēmu, ir veiktas izmaiņas VID elektroniskajā muitas datu apstrādes sistēmā (EMDAS).
Šobrīd skaidras naudas deklarācijas veidlapas un informācijas par nepavadītu skaidru naudu atklāšanas veidlapas ir iespējams aizpildīt rakstveidā un iesniegt (uzrādīt) kompetentās iestādes pārstāvim robežšķērsošanas vietās. Lai mazinātu papīra dokumentu apriti un VID administratīvo slogu veidlapās sniegto informāciju pārvadot informācijas sistēmās, paredzēts izveidot iespēju skaidras naudas deklarācijas iesniegt elektroniski VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS).
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 23. oktobra Regula (ES) 2018/1672 par Savienības teritorijā ievestās skaidras naudas vai no tās izvestās skaidras naudas kontroli un par Regulas (EK) Nr. 1889/2005 atcelšanu (turpmāk – regula Nr. 2018/1672) Eiropas Savienības dalībvalstīs piemērojama ar 2021. gada 3. jūniju. Ar šo regulu izveido kontroles sistēmu skaidrai naudai, ko ieved Savienībā vai izved no tās, lai papildinātu tiesisko regulējumu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanai, kas bija noteikts Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvā (ES) 2015/849 (2015. gada 20. maijs) par to, lai nepieļautu finanšu sistēmas izmantošanu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanai vai teroristu finansēšanai, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 684/2012 un atceļ Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/60/EK un Komisijas Direktīvu 2006/70/EK. Lai atbilstoši regulai Nr. 2018/1672 kompetentās iestādes vienveidīgi īstenotu skaidras naudas kontroli visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, Eiropas Komisija, pieņemot īstenošanas Regulu (ES) 2021/776 (2021. gada 11. maijs), ar ko nosaka paraugus konkrētām veidlapām, kā arī tehniskos noteikumus efektīvai informācijas apmaiņai saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2018/1672 par Savienības teritorijā ievestās skaidras naudas vai no tās izvestās skaidras naudas kontroli, noteica skaidras naudas deklarācijas veidlapu un informācijas par nepavadītu skaidru naudu atklāšanas veidlapu paraugus.
Saskaņā ar regulas Nr. 2018/1672 10. panta 3. punktu, jebkuras minētās informācijas apmaiņai starp kompetentajām iestādēm, t.sk. finanšu izlūkošanas dienestiem, ir jāizmanto Eiropas Biroja krāpšanas apkarošanai (OLAF) vadītas sistēmas Krāpšanas apkarošanas informācijas sistēmu (Anti-Fraud Information System – AFIS) Muitas informācijas sistēmas (Customs Information System – CIS) datu bāze. Lai nodrošinātu minēto deklarāciju reģistrēšanu un sasaisti ar OLAF AFIS CIS informācijas sistēmu, ir veiktas izmaiņas VID elektroniskajā muitas datu apstrādes sistēmā (EMDAS).
Šobrīd skaidras naudas deklarācijas veidlapas un informācijas par nepavadītu skaidru naudu atklāšanas veidlapas ir iespējams aizpildīt rakstveidā un iesniegt (uzrādīt) kompetentās iestādes pārstāvim robežšķērsošanas vietās. Lai mazinātu papīra dokumentu apriti un VID administratīvo slogu veidlapās sniegto informāciju pārvadot informācijas sistēmās, paredzēts izveidot iespēju skaidras naudas deklarācijas iesniegt elektroniski VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS).
Risinājuma apraksts
Izstrādāt jaunu funkcionalitāti VID informācijas sistēmās elektroniskai skaidras naudas deklarāciju un informācijas atklāšanas veidlapu iesniegšanai. Informācijas sistēmu pielāgošanas provizoriskās izmaksas aplēstas 200 000 euro.
Problēmas apraksts
Atbilstoši Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā (turpmāk - NILLTPFN likums) noteiktajam Finanšu izlūkošanas dienestā (turpmāk - FID) ir izveidota informācijas sistēma ziņojumu par aizdomīgiem darījumiem un sliekšņa deklarāciju iesniegšanai (turpmāk - ziņošanas sistēma goAML). Informāciju (ziņojumus un deklarācijas) ziņošanas sistēmā goAML sniedz NILLTPFN likuma subjekti. Savukārt, atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 17. augusta noteikumos Nr. 550 "Noteikumi par aizdomīgu darījumu ziņojumu un sliekšņa deklarācijas iesniegšanas kārtību un saturu" noteiktajam FID nodrošina ziņošanas sistēmā goAML saņemtās un ar nodokļu jomu saistītās informācijas nodošanu VID neizmainītā veidā.
Ziņošanas sistēma goAML ir Apvienoto Nāciju Organizācijas Narkotiku un noziedzības novēršanas biroja (turpmāk - UNODC) izstrādāts un pilnībā integrēts programmatūras risinājums, kas paredzēts tieši finanšu izlūkošanas dienestu darbam. Ziņošanas sistēma goAML tiek regulāri pilnveidota atbilstoši jaunākajām tendencēm un pieredzei, kas iegūta no dažādiem lietotājiem vairāk nekā 60 valstīs. 2023. gadā FID veica izmaiņas ziņošanas sistēmā goAML, mainot XML shēmu struktūru atbilstoši UNODC izstrādātajai 5.2. versijai. Lai VID varētu saņemt un apstrādāt ziņojumus par aizdomīgiem darījumiem nodokļu jomā un sliekšņu deklarācijas no ziņošanas sistāmas goAML, tika veikas izmaiņas VID datu noliktavas informācijas sistēmā (DNS), kā arī tika pielāgoti analīzes un monitoringa risinājumi. Ar Ministru kabineta 14.09.2023. rīkojumu Nr. 583 "Par apropriācijas pārdali" VID tika piešķirts papildu finansējums 85 293 euro izmaiņu veikšanai informācijas sistēmās. Saskaņā ar FID sniegto informāciju nākamās XML shēmas struktūras izmaiņas gaidāmas 2025. gadā.
Ziņošanas sistēma goAML ir Apvienoto Nāciju Organizācijas Narkotiku un noziedzības novēršanas biroja (turpmāk - UNODC) izstrādāts un pilnībā integrēts programmatūras risinājums, kas paredzēts tieši finanšu izlūkošanas dienestu darbam. Ziņošanas sistēma goAML tiek regulāri pilnveidota atbilstoši jaunākajām tendencēm un pieredzei, kas iegūta no dažādiem lietotājiem vairāk nekā 60 valstīs. 2023. gadā FID veica izmaiņas ziņošanas sistēmā goAML, mainot XML shēmu struktūru atbilstoši UNODC izstrādātajai 5.2. versijai. Lai VID varētu saņemt un apstrādāt ziņojumus par aizdomīgiem darījumiem nodokļu jomā un sliekšņu deklarācijas no ziņošanas sistāmas goAML, tika veikas izmaiņas VID datu noliktavas informācijas sistēmā (DNS), kā arī tika pielāgoti analīzes un monitoringa risinājumi. Ar Ministru kabineta 14.09.2023. rīkojumu Nr. 583 "Par apropriācijas pārdali" VID tika piešķirts papildu finansējums 85 293 euro izmaiņu veikšanai informācijas sistēmās. Saskaņā ar FID sniegto informāciju nākamās XML shēmas struktūras izmaiņas gaidāmas 2025. gadā.
Risinājuma apraksts
Lai ziņošanas sistēmas goAML ietvaros VID varētu saņemt un apstrādāt ziņojumus, nepieciešams veikt VID informācijas sistēmās izstrādāto risinājumu uzturēšanu un pilnveidošanu. Uzturēšanas izdevumu apmērs tiek prognozēts 7% apmērā no sistēmas izstrādes\ pilnveidošanas izmaksām ik gadu.
Problēmas apraksts
VID Nodokļu un muitas policijas pārvaldes (turpmāk - VID NMPP) viens no uzdevumiem ir nodrošināt operatīvās darbības un izmeklēšanas veikšanu noziedzīgu nodarījumu atklāšanā un novēršanā valsts ieņēmumu un muitas lietu jomā. VID NMPP Specializēto uzdevumu daļa sniedz tehnisko atbalstu operatīvo pasākumu un speciālo izmeklēšanas darbību nodrošināšanai, kā arī procesuālo darbību veikšanai noziedzīgu nodarījumu atklāšanā finanšu un ekonomisko noziegumu jomā. Lai stiprinātu un paplašinātu funkciju izpildi, nepieciešams iegādāties speciālo tehniku, kuru izmantojot būtu iespējams veicināt operatīvo pasākumu un speciālo izmeklēšanas darbību efektivitāti un kvalitāti. Palielinot pieejamo tehnisko iekārtu (līdzekļu) klāstu, proporcionāli palielināsies iespējas sekmīgi un neapdraudot konspirācijas prasības sniegt tehnisko atbalstu un veikt operatīvos pasākumus vai nodrošināt speciālo izmeklēšanas darbību realizēšanu.
Operatīvo pasākumu un speciālo izmeklēšanas darbību realizācijas ietvaros arvien biežāk tiek konstatēti gadījumi, kad konkrēto uzdevumu izpilde nav iespējama (būtiski apgrūtināta) bez speciālās tehnikas izmantošanas. Tehnoloģiju attīstības sniegtās iespējas aktīvi un kvalitatīvi izmanto arī tās personas, kuras veic noziedzīgus nodarījumus, īpaši noziedzīgu nodarījumu (subjektu) apslēpšanas kontekstā. Likumsakarīgi, operatīvas darbības subjekta rīcībā ir jābūt tādam aprīkojumam, kuru varētu “pretstatīt” tiem tehniskajiem līdzekļiem, kas tiek izmantoti prettiesisku mērķu sasniegšanai. Ņemot vērā, ka laika gaitā operatīvās darbības rīcībā esošā tehnika noveco gan fiziski, gan morāli, ir nepieciešams nodrošināt plānotu, ciklisku un pakāpenisku speciālās tehnikas nomaiņu, lai tā atbilstu faktiskās situācijas prasībām.
Operatīvo pasākumu un speciālo izmeklēšanas darbību realizācijas ietvaros arvien biežāk tiek konstatēti gadījumi, kad konkrēto uzdevumu izpilde nav iespējama (būtiski apgrūtināta) bez speciālās tehnikas izmantošanas. Tehnoloģiju attīstības sniegtās iespējas aktīvi un kvalitatīvi izmanto arī tās personas, kuras veic noziedzīgus nodarījumus, īpaši noziedzīgu nodarījumu (subjektu) apslēpšanas kontekstā. Likumsakarīgi, operatīvas darbības subjekta rīcībā ir jābūt tādam aprīkojumam, kuru varētu “pretstatīt” tiem tehniskajiem līdzekļiem, kas tiek izmantoti prettiesisku mērķu sasniegšanai. Ņemot vērā, ka laika gaitā operatīvās darbības rīcībā esošā tehnika noveco gan fiziski, gan morāli, ir nepieciešams nodrošināt plānotu, ciklisku un pakāpenisku speciālās tehnikas nomaiņu, lai tā atbilstu faktiskās situācijas prasībām.
Risinājuma apraksts
2024. gadā plānots iegādāties trīs dažādus audio\ video fiksācijas ierīču komplektus, kā arī datortehniku (specializētās darbstacijas un datu masīvu) digitālo pierādījumu analīzei un apskates veikšanai. Nākamajos gados plānots turpināt speciālās tehnikas iegādi\ nomaiņu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
441 287
0
249 380
0
200 314
164 014
2.1. valsts pamatbudžets
0
441 287
0
249 380
0
200 314
164 014
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-441 287
0
-249 380
0
-200 314
-164 014
3.1. valsts pamatbudžets
0
-441 287
0
-249 380
0
-200 314
-164 014
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
441 287
0
249 380
0
200 314
164 014
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
NILLTPFN plāna pasākums / aktivitāte | 2024. gads | 2025. gads | 2026. gads | 2027. gads un turpmāk ik gadu | |||||||||||||||||||||||||
6.3. Pilnveidot FID datu saņemšanas un analīzes, tostarp goAML sistēmu, nodrošinot nepieciešamo datu iegūšanu un analīzi automatizētā veidā | |||||||||||||||||||||||||||||
Pasākums "VID informācijas sistēmu pielāgošana atbilstoši jaunākajai goAML versijai" | 0 | 86 576 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||
Izdevumu detalizēts aprēķins
| |||||||||||||||||||||||||||||
Pasākums "Izveidoto informācijas sistēmu pielāgojumu uzturēšana" | 5 971 | 5 971 | 12 031 | 12 031 | |||||||||||||||||||||||||
Izdevumu detalizēts aprēķins
| |||||||||||||||||||||||||||||
7.11. Stiprināt NMPP materiāltehnisko nodrošinājumu, lai veicinātu efektīvu NILL izmeklēšanu un apkarošanu | |||||||||||||||||||||||||||||
Pasākums "VID NMPP izmantoto programmatūras licenču pagarināšana" | 0 | 41 150 | 36 300 | 0 | |||||||||||||||||||||||||
Izdevumu detalizēts aprēķins
| |||||||||||||||||||||||||||||
Pasākums "Speciālās tehnikas (dažādu veidu) iegāde sevišķa veida operatīvo pasākumu un speciālās izmeklēšanas darbību nodrošināšanai" | 121 000 | 102 850 | 139 150 | 139 150 | |||||||||||||||||||||||||
Izdevumu detalizēts aprēķins pievienots anotācijas pielikumā (IEROBEŽOTA PIEEJAMĪBA) | |||||||||||||||||||||||||||||
Pasākums "Specializēto darbstaciju un datu masīva iegāde digitālo pierādījumu analīzei un apskates veikšanai" | 131 000 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||
Izdevumu detalizēts aprēķins
| |||||||||||||||||||||||||||||
8.2.2 Veiktas nepieciešamās izmaiņas IS, lai nodrošinātu pavadītas un nepavadītas skaidras naudas deklarāciju reģistrēšanu un informācijas apmaiņu ar Eiropas Komisiju | |||||||||||||||||||||||||||||
Pasākums "Jaunas funkcionalitātes izstrāde elektroniskai skaidras naudas deklarāciju un informācijas atklāšanas veidlapu iesniegšanai" | 183 316 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||
Izdevumu detalizēts aprēķins
| |||||||||||||||||||||||||||||
Pasākums "Izveidotā IS risinājuma turpmāka uzturēšana" | 0 | 12 833 | 12 833 | 12 833 | |||||||||||||||||||||||||
Izdevumu detalizēts aprēķins
| |||||||||||||||||||||||||||||
IZDEVUMI KOPĀ | 441 287 | 249 380 | 200 314 | 164 014 |
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav.
Cita informācija
Izdevumi 2024. gadam un turpmākajiem gadiem tiks segti Finanšu ministrijas budžeta programmas 33.00.00 "Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana" ietvaros, līdzekļus 2024. gadam un turpmākajiem gadiem pārdalot no budžeta resora ''74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums'' programmas 10.00.00 "Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršana".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Tiesību akta projekts skar finansējuma pārdali starp budžeta resoriem. Finansējuma pārdales rezultātā tiks stiprināta VID kapacitāte noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā. Tiesību akta projekta izstrāde nemaina esošo noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomas regulējumu un neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts ieņēmumu dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Īstenojot NILLTPFN plāna 8.2.uzdevumu, tiks ieviesta funkcionalitāte elektroniskai skaidras naudas deklarāciju un informācijas atklāšanas veidlapu iesniegšanai.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Ierobežota pieejamība
Jā
Nosaukums
Pasākuma "Speciālās tehnikas (dažādu veidu) iegāde sevišķa veida operatīvo pasākumu un speciālās izmeklēšanas darbību nodrošināšanai" izdevumu detalizēts aprēķins