Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
22-TA-621: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Privāto pensiju fondu likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likumprojekts "Grozījumi Privāto pensiju likumā" (turpmāk - Likumprojekts) izstrādāts, lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija regulas (ES) Nr. 2019/1238 par Pan-Eiropas privāto pensiju produktu (PEPP) (turpmāk - Regula Nr. 2019/1238) tiešu piemērošanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekta mērķis ir radīt tiesiskus priekšnoteikumus Pan-Eiropas privāto pensiju produkta (turpmāk - PEPP plāns) reģistrācijai un izplatīšanai Latvijas Republikā. Finanšu ministrija ir izstrādājusi likumprojektu "Grozījumi Privāto pensiju fondu likumā", lai nodrošinātu Regulas Nr. 2019/1238 prasību ieviešanu. 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Kopš 2001. gada jūlija Latvijā darbojas trīs līmeņu pensiju sistēma, kura ietver Pensiju 1. līmeni (valsts obligātā nefondēto pensiju shēma), Pensiju 2. līmeni (valsts fondēto pensiju shēma) un Pensiju 3. līmeni (privātā brīvprātīgā pensiju shēma).
Regula Nr. 2019/1238 paredz alternatīvu Latvijas pensiju sistēmas 3.līmenim, kas vērsts uz ilgtermiņu un pārnesamību, proti, PEPP plāns nerada izmaiņas esošajā Latvijas pensiju sistēmā, bet papildina to.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Latvijā šobrīd ir iespējams reģistrēt un izplatīt PEPP plānus, ņemot vērā Regulas Nr. 2019/1238, kuras normas ir tieši piemērojamas, noteikumus. Taču minētās regulas tiešas piemērojamības nodrošināšanai nacionālo normatīvo aktu līmenī ir nepieciešami grozījumi to subjektu normatīvajos aktos, kuri ir tiesīgi reģistrēt un izplatīt PEPP plānu.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu Regulas Nr. 2019/1238 tieši piemērošanu likumprojekta 1.pants paredz Privāto pensiju fondu likuma 1.pantu papildināt ar trešo daļu, kurā uzskaitīti Regulas Nr. 2019/1238 termini, kuri tiek lietoti likumprojektā kontekstā ar minētās regulas prasību ieviešanu.
Ņemot vērā grozījumu kontekstu, likumprojekta 2. un 3.pants paredz tehniskus precizējumus Privāto pensiju fondu likuma 2.panta pirmajā daļā un 3.panta pirmajā daļā, proti, likuma mērķis un darbības jomā, kā arī privātā pensiju fonda darbības principi tiek papildināti ar attiecīgajiem Regulas Nr. 2019/1238 terminiem.
Likumprojekta 6.pants paredz Privāto pensiju fondu likumu papildināt ar III1 nodaļu, attiecinot nodaļas prasības uz PEPP plānu. III1 nodaļas 20.1 pants ietver pamata noteikumus PEPP plāna reģistrācijai, nosakot subjektus, kuri ir tiesīgi reģistrēt PEPP plānu saskaņā ar Regulas Nr. 2019/1238 6.panta 1.punktu, kā arī deleģē Finanšu un kapitāla tirgus komisijai(turpmāk - Komisija) pienākumu reģistrēt PEPP plānu un ietver norādi uz PEPP plāna reģistrēšanai nepieciešamajām veidlapā. Saskaņā ar regulas Nr. 2019/1238 42.panta 5.punktu, 45. un 49.pantu papildus ir noteiktas prasības PEPP plānu reģistrācijai, kas paredz biometrisko risku segumu vai paredz kapitāla garantiju.
20.2 pants ietver pamata noteikumus attiecībā uz PEPP plāna izplatīšanu, nosakot subjektus, kuri ir tiesīgi izplatīt PEPP plānu saskaņā ar Regulas Nr. 2019/1238 10.pantu, kā arī paredz Komisijas iesaisti gadījumā, kad PEPP plāns tiek nodots izplatīšanai papildus nosakot arī to, ka PEPP sniedzējam ir jānodrošina klientiem sniedzamā informācija par PEPP plānu. Saskaņā ar Regulas Nr. 2019/1238 34.panta 6.punktu tiek noteiktas arī minimālās prasības personai, kura sniedz konsultācijas par PEPP plānu, proti, tā var būt fiziskā persona, kurai ir vismaz vidējā izglītība un kurai PEPP sniedzējs vai PEPP izplatītājs ir nodrošinājis nepieciešamās apmācības par PEPP plāniem.
20.3 pants ietver pamata noteikumus PEPP plāna dereģistrācijai, pamatā ieviešot Regulas Nr. 2019/1238 8.panta noteikumus.
20.4 pants paredz PEPP noguldītāju un PEPP saņēmēju aizsardzību, nodrošinot Regulas Nr. 2019/1238 48.panta un 51.panta 1.punkta prasību ieviešanu, proti, prasība PEPP plānu aktīvu drošas glabāšana turētājbankā, kā arī ārpustiesas strīdu izskatīšana, nosakot, ka tā notiek saskaņā ar Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likumu.
Ar 20.5 pantu tiek noteikts, ka PEPP sniedzēja uzraudzību un PEPP izplatītāja darbības atbilstību nodrošina Komisija, kā to paredz Regula Nr. 2019/1238.
20.6 pants paredz prasības attiecībā uz PEPP plāna grāmatvedību, uzskaiti un pārbaudi.
20.7 pants paredz PEPP sniedzēja un PEPP izplatītāja maksājumus Komisijai. Finanšu tirgus dalībnieki Latvijā vispārēji finansē savu uzraudzību, maksājot uzraudzības maksu Finanšu un kapitāla tirgus komisijai. Atbilstoši starptautiskajā praksē atzītajam finanšu tirgus un tā dalībnieku darbības regulēšanas un uzraudzības, noregulējuma īstenošanas un kompensāciju izmaksu sistēmas administrēšanas pilno izmaksu segšanas (full cost recovery – angļu val.) principam līdzšinējā pieeja uzraudzības maksu aprēķināšanai nostiprināta Finanšu un kapitāla tirgus komisijas likuma 22. pantā, kas paredz, ka finanšu tirgus dalībnieki sedz izmaksas, kas nepieciešamas finanšu tirgus un tā dalībnieku darbības regulēšanai un uzraudzībai, noregulējuma īstenošanai un kompensāciju izmaksas sistēmu administrēšanai.
No vienas puses, uzraugāmo finanšu tirgus dalībnieku maksājumi nodrošina uzraudzības institūcijai spēju pildīt attiecīgos pienākumus. Savukārt, no otras puses, uzraudzības institūcija drīkst izmantot šos finanšu resursus tikai attiecīgo uzdevumu īstenošanai attiecībā uz katru finanšu tirgus dalībnieku un finanšu nozari atsevišķi, kā arī uz visiem finanšu tirgus dalībniekiem kopumā, lai tādējādi sasniegtu visai sabiedrībai nozīmīgo mērķi – veicināt finanšu tirgus stabilitāti, tai skaitā noguldītāju, ieguldītāju un apdrošināto personu interešu aizsardzību un finanšu tirgus attīstību, kā arī finanšu sistēmas izmantošanas noziedzīgos nolūkos novēršanu. Jāņem vērā arī tas, ka finanšu tirgus dalībnieka maksājuma apmērs nav tiešā veidā saistīts ar uzraudzības institūcijas izdevumiem, kas radušies konkrētā maksātāja vai maksātāju grupas (nozares) dalījumā, vai ar atlīdzinājumu (pakalpojumu) konkrētajam maksātājam. Pēc būtības šie finanšu tirgus dalībnieku maksājumi ir solidāri maksājumi, kas ļauj papildināt uzraudzības institūcijas finanšu resursus, no kuriem tiek finansēti visai sabiedrībai nozīmīgi uzraudzības pasākumi un ar kuriem finanšu tirgus dalībnieki uzņemas kopīgu atbildību par sabiedrības vajadzību apmierināšanu. Ņemot vērā, ka Regula Nr. 2019/1238 paredz PEPP sniedzēja un PEPP plānu reģistrāciju, kā arī Komisijas pienākumu veikt uzraudzību, tad būtu nosakāmi maksājumi Komisijas darbības finansēšanai. Lai panāktu, ka maksājumu modelis ir līdzsvarots un patērētajiem resursiem atbilstošs, paredzēta maksa 0.05% apmērā no PEPP plānu aktīvu apmēra pārskata perioda beigās (mainīgā maksa) un 1 000 euro apmērā par katru PEPP plānu kalendārajā gadā (pastāvīgā maksa). Maksājumu sasaiste ar aktīvu apmēru nodrošina vienmērīgāku maksājumu apmēru sadalījumu dažādas izaugsmes tirgus dalībniekiem, savukārt patstāvīga maksājuma noteikšana par katru ieguldījumu plānu ir atbilstoša uzraudzībai patērēto resursu segšanai. PEPP sniedzēju reģistrācijas maksas un PEPP izplatītāju uzraudzības maksa atbilst aktuālajām izmaksām.
20.8 pants paredz papildus prasības, kuras būtu piemērojamas no esošā privāto pensiju fondu regulējuma, secīgi uzskaitot attiecināmo prasību pantus, daļas un to punktus. Attiecīgi likumprojekta 4., 5., 7., 8., 9., 10., 13., 14. un 17.pants paredz virkni tehnisku precizējumu, lai nodrošinātu prasību piemērošanu arī PEPP plāna kontekstā.
Likumprojekta 11.pants pants paredz Privāto pensiju fondu likumu papildināt ar 35.1 pantu attiecībā uz iesniegumu un sūdzību izskatīšanu, proti, tiek noteikts, ka Pensiju fondam vai PEPP sniedzējam jānodrošina, ka tiek izveidota, ieviesta un uzturēta efektīva iesniegumu vai sūdzību izskatīšanas procedūra, saskaņā ar kuru tiek reģistrēti un izskatīti iesniegumi vai  sūdzības un tiek reģistrēta informācija par pasākumiem, kas veikti sakarā ar iesniegumiem vai sūdzībām. 
Likumprojekta 16.pants paredz Privāto pensiju fondu likuma 41.pantu papildināt ar 6.2, 6.3 un 6.4 daļu, attiecīgi paredzot iespējamos pārkāpumus, sankcijas un administratīvos pasākumus PEPP sniedzējam vai PEPP izplatītājam. Likumprojekta 41.panta 6.2 daļa paredz iespējamo pārkāpumu uzskaitījumu, kuri izriet no Regulas Nr. 2019/1238 67.panta 2.punkta.
6.3 daļā noteiktās sankcijas secīgi ievieš Regulas Nr. 2019/1238 67.panta 3.punkta "a", "f", "d", "e" un "g" apakšpunktus, savukārt 6.daļā noteiktie administratīvie pasākumi secīgi ievieš minētās regulas 67.panta 3.punkta "b" un "c" apakšpunktus. Minētās sankcijas vai administratīvie pasākumi piemērojami par 6.2 daļā minētajiem pārkāpumiem.
Likumprojekta 17.pants paredz Privāto pensiju fondu likumu papildināt ar 41.1 pantu, paredzot noilgumu, proti, noilguma termiņu lietu ierosināšanai par  pārkāpumiem, paredzot Komisijai terminētu laika posmu, lai reaģētu uz Privāto pensiju fondu likuma subjektu pārkāpumiem. Piecu gadu termiņš lietas ierosināšanai no pārkāpuma izdarīšanas dienas un divu gadu termiņš sankciju un administratīvo pasākumu piemērošanai paredzēts, lai noteiktu samērīgus termiņus Komisijai īstenot tai deleģētās funkcijas finanšu sektora uzraudzībā, vienlaikus nodrošinot tiesisko noteiktību subjektiem, proti, noteikta laika robežu esamība stimulē reaģēšanu uz pārkāpumiem(lietas ierosināšanu) un lēmuma pieņemšanu, kas pārkāpumu gadījumā subjektiem ļauj rēķināties ar sekām paredzamā nākotnē. Minētie noilguma termiņi noteikti līdzīgi kā, piemēram, Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumā, Akciju atpirkšanas likumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Visas fiziskās personas, kuras potenciāli varētu izmantot Pan-Eiropas privāto pensiju produktu
Ietekmes apraksts
Papildus esošajiem 3.līmeņa pensiju plāniem tiek ieviests jauns, alternatīvs pensiju produkts pensijas nodrošināšanai kā ilgtermiņa ieguldījums.
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Papildus esošajiem 3.līmeņa pensiju plāniem tiek ieviests jauns, alternatīvs pensiju produkts pensijas nodrošināšanai kā ilgtermiņa ieguldījums.
Nozare
Finanšu un apdrošināšanas darbības
Nozaru ietekmes apraksts
Papildus esošajiem 3.līmeņa pensiju plāniem tiek ieviests jauns, alternatīvs pensiju produkts, kuru varēs reģistrēt un izplatīt kredītiestādes, ieguldījumu brokeru sabiedrības, ieguldījumu pārvaldes sabiedrības. alternatīvie ieguldījumu fondu pārvaldnieki un dzīvības apdrošināšanas sabiedrības.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Likumprojekti "Grozījums Kredītiestāžu likumā", "Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā", "Grozījums Alternatīvo ieguldījumu fondu un to pārvaldnieku likumā", "Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas likumā", "Grozījumi Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likumā".
Lai varētu piemērot tos pašus iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumus, kādi šobrīd ir iekļauti likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” attiecībā uz privātajiem pensiju fondiem tiks izstrādāts likumprojekts “Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli””.
Tiešo nodokļu departaments plāno, ka šie grozījumi varētu tikt iekļauti likumprojektā  “Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli””, kurus virzīs izskatīšanai ar valsts budžetu 2023.gadam pavadošo likumprojektu paketē.

Pamatojums un apraksts
Minētajos likumprojektos tiek ieviestas Regulas Nr. 2019/1238 prasības, lai nodrošinātu tās tiešu piemērošanu.
Atbildīgā institūcija
Finanšu ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1238
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija regula (ES) Nr. 2019/1238 par Pan-Eiropas privāto pensiju produktu (PEPP), 32019R1238.
Apraksts
Likumprojekts nodrošina Regulas Nr. 2019/1238 tiešu piemērošanu.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija regula (ES) Nr. 2019/1238 par Pan-Eiropas privāto pensiju produktu (PEPP), 32019R1238.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr. 2019/1238 2.panta 2., 3., 5., 6., 7., 9., 26. un 27.punkts
Likumprojekta 1.pants(likuma 1.panta trešā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 5.panta 1.punkts un 6.panta 2.punkts
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.1 panta otrā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 6.panta 3., 4. un 5.punkts
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.1 panta trešā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 8.pants
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.3 pants)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 10.pants
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.2 pants)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 13., 14., 15., 16. un 17.pants
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.5 panta ceturtā un piektā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32. un 33.pants
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.1 panta septītā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 34.panta 6.punkts
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.2 panta piektā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 40.panta 1., 2., 3., 4. un 5.punkts
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.5 panta otrā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 42.panta 5.punkts un 45.pants
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.1 panta sestā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 48.pants
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.4 panta pirmā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 49.pants
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.1 panta piektā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 51.panta 1.punkts
Likumprojekta 6.pants(likuma 20.4 panta otrā daļa)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 67.panta 2. punkts
Likumprojekta 16.pants(likuma 41.panta 6.2 daļa
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 67.panta 3. punkta "a" apakšpunkts
Likumprojekta 16.pants(likuma 41.panta 6.3 daļas 1.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 67.panta 3. punkta "b" apakšpunkts
Likumprojekta 16.pants(likuma 41.panta 6.4 daļas 1.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 67.panta 3. punkta "c" apakšpunkts
Likumprojekta 16.pants(likuma 41.panta 6.4 daļas 2.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 67.panta 3. punkta "d" un "e" apakšpunkts
Likumprojekta 16.pants(likuma 41.panta 6.3 daļas 3.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 67.panta 3. punkta "f" apakšpunkts
Likumprojekta 16.pants(likuma 41.panta 6.3 daļas 2.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Regulas Nr. 2019/1238 67.panta 3. punkta "g" apakšpunkts
Likumprojekta 16.pants(likuma 41.panta 6.3 daļas 4.punkts)
Pārņemtas pilnībā
Likumprojekts nenosaka stingrākas prasības kā ES tiesību akts
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Projekts šo jomu neskar.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu un kapitāla tirgus komisija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Viedokļi par likumprojektu un tā anotāciju TAP portālā netika saņemti, bet 2022.gada 4.aprīlī no Latvijas Finanšu nozares asociācijas(turpmāk - Asociācija) tika saņemta vēstule Nr. 1-23/052_e ar komentāriem un apsvērumiem, kuri pamatā tika ņemti vērā, precizējot gan likumprojektu, gan likumprojekta anotāciju. Attiecībā uz Asociācijas komentāru par nepieciešamību veikt grozījumus Ieguldījumu brokeru sabiedrību regulējumā norādām, ka Ieguldījumu brokeru sabiedrību likums vēl nav stājies spēkā. Atsevišķi grozījumi Ieguldījumu brokeru sabiedrību likumā tiks virzīti kā Ministru kabineta lieta.

6.4. Cita informācija

Finanšu ministrijas tīmekļvietnē 2020.gada 6.oktobrī ievietota uzziņa par likumprojektu "Grozījumi Privāto pensiju fondu likumā":
https://www.fm.gov.lv/lv/uzzina-par-likumprojektu-grozijumi-privato-pensiju-fondu-likuma
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi