24-TA-1479: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. un 43. punkts.
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. un 43. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Izglītības un zinātnes ministrijai 388 130 euro pārskaitīšanai biedrībai “Latvijas Basketbola savienība”, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanos un dalību 2024. gada Parīzes OS kvalifikācijas turnīrā ;
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Biedrība “Latvijas Basketbola Savienība” (turpmāk – LBS) ir iesniegusi Izglītības un zinātnes ministrijā (turpmāk – IZM) finanšu pieprasījumu, kurā norāda, ka saskaņā ar IZM 2024. gada 6.februāra lēmumu Nr. 1-4e/24/97 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu” no IZM 2024. gada valsts budžeta programmas 09.00.00 “Sports” apakšprogrammas 09.07.00 “Dotācija sporta organizāciju, programmu un pasākumu atbalstam” LBS piešķirti valsts budžeta līdzekļi 300 076 EUR apmērā visu basketbola valstsvienību dalībai augstākā līmeņa sacensībās nodrošināšanai. Plānojot 2024.gada valstsvienību nepieciešamos izdevumus, LBS iesniedza IZM finanšu līdzekļu pieprasījumu Latvijas visu basketbola valstsvienību nodrošināšanai 2 013 194 EUR apmērā. Starpība starp LBS pieprasītajiem un IZM 2024.gadam piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem basketbola valstsvienību, t.sk. jauniešu, finansiālai nodrošināšanai gatavojoties un piedaloties augstākā līmeņa sacensībās – 2024.gada Eiropas čempionātos un Olimpiskās kvalifikācijas turnīrā ir būtiska.
IZM ieskatā Latvijas vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanās process un dalība 2024.gada Olimpiskā kvalifikācijas turnīrā ir uzskatāma par valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu, tādēļ līdzekļu piešķiršana minētam mērķim no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ir atbilstoša tiesiskajam regulējumam. Par valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu tas uzskatāms, jo dalība 2024.gada Olimpiskā kvalifikācijas turnīrā ir valstiski nozīmīgs notikums, kas turklāt saskaņā ar Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 91 "Noteikumi par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgiem notikumiem, kas atspoguļojami audiovizuālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos" 2.10. apakšpunktu ir uzskatāms par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgu notikumu, kas atspoguļojams audiovizuālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, turklāt 2024.gada Olimpiskās kvalifikācijas turnīrs būs viens no nozīmīgākajiem sporta notikumiem Latvijā 2024. gadā.
Atzīmējams, ka no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" līdzekļi Parīzes olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra organizēšanas izdevumu segšanai (veicamajiem licences un citiem obligātajiem maksājumiem) 2023. gadā tika piešķirti ar Ministru kabineta 2023. gada 31. oktobra rīkojumu Nr. 721 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"". Ievērojot minēto, IZM rosina arī Latvijas vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanās procesa un dalības 2024.gada Olimpiskā kvalifikācijas turnīrā izdevumu segšanai nepieciešamos līdzekļus 388 130,00 EUR apmērā LBS piešķirt no 2024. gada valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Tāpat ir norādāms, ka LBS ir valstiski nozīmīga sporta organizācija, kas nodrošina tai kā atzītajai sporta federācijai Sporta likumā noteikto uzdevumu izpildi. Tomēr galīgo lēmumu par to var pieņemt tikai Ministru kabinets.
IZM ieskatā Latvijas vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanās process un dalība 2024.gada Olimpiskā kvalifikācijas turnīrā ir uzskatāma par valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu, tādēļ līdzekļu piešķiršana minētam mērķim no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" ir atbilstoša tiesiskajam regulējumam. Par valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu tas uzskatāms, jo dalība 2024.gada Olimpiskā kvalifikācijas turnīrā ir valstiski nozīmīgs notikums, kas turklāt saskaņā ar Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumu Nr. 91 "Noteikumi par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgiem notikumiem, kas atspoguļojami audiovizuālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos" 2.10. apakšpunktu ir uzskatāms par Latvijas sabiedrībai īpaši svarīgu notikumu, kas atspoguļojams audiovizuālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, turklāt 2024.gada Olimpiskās kvalifikācijas turnīrs būs viens no nozīmīgākajiem sporta notikumiem Latvijā 2024. gadā.
Atzīmējams, ka no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" līdzekļi Parīzes olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīra organizēšanas izdevumu segšanai (veicamajiem licences un citiem obligātajiem maksājumiem) 2023. gadā tika piešķirti ar Ministru kabineta 2023. gada 31. oktobra rīkojumu Nr. 721 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"". Ievērojot minēto, IZM rosina arī Latvijas vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanās procesa un dalības 2024.gada Olimpiskā kvalifikācijas turnīrā izdevumu segšanai nepieciešamos līdzekļus 388 130,00 EUR apmērā LBS piešķirt no 2024. gada valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Tāpat ir norādāms, ka LBS ir valstiski nozīmīga sporta organizācija, kas nodrošina tai kā atzītajai sporta federācijai Sporta likumā noteikto uzdevumu izpildi. Tomēr galīgo lēmumu par to var pieņemt tikai Ministru kabinets.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Rast risinājumu pašreizējai problemātikai saistībā ar saņemto biedrības “Latvijas Basketbola savienība” finansējuma pieprasījumu, lai nodrošinātu valsts izlases komandas basketbolā sekmīgu sagatavošanos un piedalīšanos Olimpisko spēļu atlases turnīrā, piešķirot šim mērķim valsts budžeta līdzekļus.
Nepieciešamība piešķirt valsts budžeta līdzekļus LBS, lai segtu izdevumus, kas saistīti Latvijas vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanos un dalību 2024. gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīrā.
Nepieciešamība piešķirt valsts budžeta līdzekļus LBS, lai segtu izdevumus, kas saistīti Latvijas vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanos un dalību 2024. gada Parīzes Olimpisko spēļu kvalifikācijas grupu turnīrā.
Risinājuma apraksts
Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt IZM 388 130 euro pārskaitīšanai LBS, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Latvijas vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanos un dalību 2024. gada Parīzes OS kvalifikācijas grupu turnīrā;
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. punktu līdzekļus no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem. Līdzekļu piešķiršanu valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem paredz arī Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2024. gada 9. februāra sēdē tika atbalstīts valsts budžeta programmas 09.00.00 “Sports” apakšprogrammas 09.07.00 “Dotācija sporta organizāciju, programmu un pasākumu atbalstam” (turpmāk - apakšprogramma) sadalījums 2024. gadā, tai skaitā no kopējiem apakšprogrammā pieejamiem valsts budžeta līdzekļiem 17 917 415 EUR, novirzot 1 600 000 EUR dotāciju komandu sporta spēļu nacionālo izlašu atbalstam, lai nodrošinātu valsts izlases komandu sporta spēlēs sagatavošanos un piedalīšanos Eiropas un pasaules čempionātu un olimpisko spēļu atlases turnīros un finālsacensībās. Pieejamie finanšu līdzekļi jauniešu, junioru, kadetu un pieaugušo valsts izlašu komandu gatavošanās, lai pārstāvētu valsti un piedalītos starptautiskajās sporta sacensībās ar mērķi sasniegt augstus rezultātus ir nepietiekami. Valstsvienību komandu sporta spēlēs dalība visaugstākā līmeņa sacensībās kādas ir Olimpisko spēļu kvalifikācija un Olimpiskās spēles ir vērtējami kā valstiski īpaši nozīmīgi pasākumi.
Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.
IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par finansējuma piešķiršanas LBS atbilstību komercdarbības kontroles atbalsta regulējumam.
Lai kādu pasākumu varētu klasificēt kā komercdarbības atbalstu, tam vienlaikus jāatbilst visām četrām kumulatīvām pazīmēm [1]:
1. pazīme: finansiālo palīdzību tieši vai pastarpināti sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības līdzekļiem, finanšu līdzekļiem, pār kuriem valsts vai pašvaldības institūcijām vai to pilnvarotām juridiskajām personām ir kontrolējoša ietekme, vai citiem publiskiem līdzekļiem (turpmāk - valsts vai pašvaldības līdzekļi), un par finansiālās palīdzības noteikšanu ir atbildīga valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona;
2. pazīme: saņemot finansiālo palīdzību, komercsabiedrība iegūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tā nevarētu iegūt tirgus apstākļos vai tad, ja komercdarbības atbalsts netiktu sniegts;
3. pazīme: finansiālā palīdzība neattiecas uz visām komercsabiedrībām vienādi, bet ir paredzēta komercsabiedrībām atkarībā no to lieluma, darbības veida vai atrašanās vietas, kā arī citiem diferencējošiem kritērijiem vai arī ir paredzēta tikai konkrētai komercsabiedrībai;
4. pazīme: finansiālā palīdzība ietekmē tirdzniecību un izkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
Konstatējams, ka atbalsta sniegšana valsts izlašu sportistu sagatavošanai un dalībai oficiālās valsts izlašu sporta sacensībās nav uzskatāma par komercdarbības atbalstu un komercdarbības atbalstu regulējošās tiesību normas nav jāpiemēro. Tāpat uzsverams fakts, ka nevalstiskā sporta organizācija (biedrība) [kāda ir arī LBS ] darbojas to statūtos noteikto sabiedriskā labuma mērķu (konkrētā sporta veida attīstības veicināšana Latvijā) sasniegšanai un to darbībai pamatā ir vietēja ietekme, proti, to pamata mērķauditorija ir attiecīgā sporta veida bērnu un jaunatnes un tautas sporta attīstīšana vietējā līmenī un tikai salīdzinoši neliela daļa augstas klases sportistu (Latvijas izlases sportistu) darbība ir saistīta ar sporta attīstību starptautiskā līmenī. Sporta federāciju biedri ir tikai Latvijā reģistrētas juridiskas personas (sporta klubi), kas apvieno Latvijas iedzīvotājus, vai arī Latvijā reģistrētas sporta izglītības iestādes. Atzīmējams, ka no Rīkojuma projektā paredzētām atbalstāmām aktivitātēm (finansējuma piešķiršanas mērķa) neizriet atbalsts saimnieciskajai darbībai, jo ir saistīts ar atbalstu izlašu sportistu dalībai oficiālās valsts izlašu sacensībās. Tāpat skaidrojam, ka atbalsts LBS nav saistīts ar atbalstu profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam). Tāpat apliecinām, ka atbalsts netiks sniegts profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam) dalībai komercsacensībās, kas rīkotas ar mērķi sportistiem vai sporta klubiem gūt ienākumus. Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2024. gada 9. februāra sēdē tika atbalstīts valsts budžeta programmas 09.00.00 “Sports” apakšprogrammas 09.07.00 “Dotācija sporta organizāciju, programmu un pasākumu atbalstam” (turpmāk - apakšprogramma) sadalījums 2024. gadā, tai skaitā no kopējiem apakšprogrammā pieejamiem valsts budžeta līdzekļiem 17 917 415 EUR, novirzot 1 600 000 EUR dotāciju komandu sporta spēļu nacionālo izlašu atbalstam, lai nodrošinātu valsts izlases komandu sporta spēlēs sagatavošanos un piedalīšanos Eiropas un pasaules čempionātu un olimpisko spēļu atlases turnīros un finālsacensībās. Pieejamie finanšu līdzekļi jauniešu, junioru, kadetu un pieaugušo valsts izlašu komandu gatavošanās, lai pārstāvētu valsti un piedalītos starptautiskajās sporta sacensībās ar mērķi sasniegt augstus rezultātus ir nepietiekami. Valstsvienību komandu sporta spēlēs dalība visaugstākā līmeņa sacensībās kādas ir Olimpisko spēļu kvalifikācija un Olimpiskās spēles ir vērtējami kā valstiski īpaši nozīmīgi pasākumi.
Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.
IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par finansējuma piešķiršanas LBS atbilstību komercdarbības kontroles atbalsta regulējumam.
Lai kādu pasākumu varētu klasificēt kā komercdarbības atbalstu, tam vienlaikus jāatbilst visām četrām kumulatīvām pazīmēm [1]:
1. pazīme: finansiālo palīdzību tieši vai pastarpināti sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības līdzekļiem, finanšu līdzekļiem, pār kuriem valsts vai pašvaldības institūcijām vai to pilnvarotām juridiskajām personām ir kontrolējoša ietekme, vai citiem publiskiem līdzekļiem (turpmāk - valsts vai pašvaldības līdzekļi), un par finansiālās palīdzības noteikšanu ir atbildīga valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona;
2. pazīme: saņemot finansiālo palīdzību, komercsabiedrība iegūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tā nevarētu iegūt tirgus apstākļos vai tad, ja komercdarbības atbalsts netiktu sniegts;
3. pazīme: finansiālā palīdzība neattiecas uz visām komercsabiedrībām vienādi, bet ir paredzēta komercsabiedrībām atkarībā no to lieluma, darbības veida vai atrašanās vietas, kā arī citiem diferencējošiem kritērijiem vai arī ir paredzēta tikai konkrētai komercsabiedrībai;
4. pazīme: finansiālā palīdzība ietekmē tirdzniecību un izkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.
Konstatējams, ka atbalsta sniegšana valsts izlašu sportistu sagatavošanai un dalībai oficiālās valsts izlašu sporta sacensībās nav uzskatāma par komercdarbības atbalstu un komercdarbības atbalstu regulējošās tiesību normas nav jāpiemēro. Tāpat uzsverams fakts, ka nevalstiskā sporta organizācija (biedrība) [kāda ir arī LBS ] darbojas to statūtos noteikto sabiedriskā labuma mērķu (konkrētā sporta veida attīstības veicināšana Latvijā) sasniegšanai un to darbībai pamatā ir vietēja ietekme, proti, to pamata mērķauditorija ir attiecīgā sporta veida bērnu un jaunatnes un tautas sporta attīstīšana vietējā līmenī un tikai salīdzinoši neliela daļa augstas klases sportistu (Latvijas izlases sportistu) darbība ir saistīta ar sporta attīstību starptautiskā līmenī. Sporta federāciju biedri ir tikai Latvijā reģistrētas juridiskas personas (sporta klubi), kas apvieno Latvijas iedzīvotājus, vai arī Latvijā reģistrētas sporta izglītības iestādes. Atzīmējams, ka no Rīkojuma projektā paredzētām atbalstāmām aktivitātēm (finansējuma piešķiršanas mērķa) neizriet atbalsts saimnieciskajai darbībai, jo ir saistīts ar atbalstu izlašu sportistu dalībai oficiālās valsts izlašu sacensībās. Tāpat skaidrojam, ka atbalsts LBS nav saistīts ar atbalstu profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam). Tāpat apliecinām, ka atbalsts netiks sniegts profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam) dalībai komercsacensībās, kas rīkotas ar mērķi sportistiem vai sporta klubiem gūt ienākumus. Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
388 130
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
388 130
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-388 130
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-388 130
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
388 130
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Kopējā piešķiramā summa 388 130 euro. Lai segtu izdevumus, kas saistīti ar vīriešu basketbola valstsvienības sagatavošanos un dalību 2024. gada Parīzes OS kvalifikācijas turnīrā.
Attiecīgas saistības ar LBS tiks noteiktas Sadarbības līgumā, kas tiks slēgts ar IZM.
Attiecīgas saistības ar LBS tiks noteiktas Sadarbības līgumā, kas tiks slēgts ar IZM.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumus sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības un zinātnes ministrijaNevalstiskās organizācijas
Latvijas Basketbola savienībaCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Izglītības un zinātnes ministrija
- Finanšu ministrija
- Latvijas Basketbola savienība
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi