Anotācija

24-TA-2438: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma Cēsu ielā 20, Daugavpilī, pārņemšanu valsts īpašumā Finanšu ministrijas valdījumā un pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk - Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā un otrā daļa, 5.panta pirmā daļa,  42.panta pirmā daļa, 43.pants.
Pašvaldību likuma 10.panta pirmā daļas 16.punkts.
 Ministru kabineta 2011.gada 6.aprīļa rīkojuma Nr.144 “Par valstij piekrītošo būvju Cēsu ielā 20, Daugavpilī, nodošanu Daugavpils pilsētas pašvaldības īpašumā" 2.2.apakšpunkts.
Daugavpils domes 2022.gada 11.augusta lēmums Nr.545 “Par nekustamā īpašuma Cēsu ielā 20, Daugavpilī, bez atlīdzības nodošanu valsts īpašumā” (protokols Nr.25, 16.§).
Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes 2024.gada 14.marta lēmums Nr.124 “Par grozījumu Daugavpils domes 2022.gada 11.augusta lēmumā Nr.545 “Par nekustamā īpašuma Cēsu ielā 20, Daugavpilī, bez atlīdzības nodošanu valsts īpašumā” (protokols Nr.5, 11. §).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz pārņemt Finanšu ministrijas valdījumā nekustamo īpašumu Cēsu ielā 20, Daugavpilī, jo tas vairs netiek izmantots Ministru kabineta 2011.gada 6.aprīļa rīkojumā Nr.144 “Par valstij piekrītošo būvju Cēsu ielā 20, Daugavpilī, nodošanu Daugavpils pilsētas pašvaldības īpašumā” minēto pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai, un secīgi atļaut valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi”  (turpmāk- VNĪ) to pārdot izsolē, ņemot vērā, ka tas nav nepieciešams valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Daugavpils valstspilsētas pašvaldība pamatojoties uz Ministru kabineta 2011.gada 6.aprīļa rīkojuma Nr.144 “Par valstij piekrītošo būvju Cēsu ielā 20, Daugavpilī, nodošanu Daugavpils pilsētas pašvaldības īpašumā"  (turpmāk – Rīkojums Nr.144) 1.punktu pārņēma no Izglītības un zinātnes ministrijas Daugavpils valstspilsētas pašvaldības īpašumā bez atlīdzības valstij piekrītošas 18 (astoņpadsmit) būves (būvju kadastra apzīmējumi 0500 034 2001 003, 0500 034 2001 004, 0500 034 2001 005, 0500 034 2001 006, 0500 034 2001 008, 0500 034 2001 009, 0500 034 2001 010, 0500 034 2001 011, 0500 034 2001 012, 0500 034 2001 013, 0500 034 2001 015, 0500 034 2001 019, 0500 034 2001 021, 0500 034 2001 023, 0500 034 2001 024, 0500 034 2001 025, 0500 034 2001 027 un 0500 034 2001 031) - Cēsu ielā 20, Daugavpilī, lai tās izmantotu iedzīvotāju izglītības procesa nodrošināšanai, tajā skaitā bērnu un jaunatnes vasaras nometņu organizēšanai, iedzīvotāju veselīga dzīvesveida un sporta veicināšanai, komunālo pakalpojumu organizēšanai, sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu nodrošināšanai, kā arī lai rūpētos par kultūras dzīves attīstību, sekmētu tradicionālo kultūras vērtību saglabāšanu un tautas jaunrades attīstību, sniegtu palīdzību iedzīvotājiem dzīvokļa jautājumu risināšanā, sekmētu saimniecisko darbību Daugavpils pilsētas administratīvajā teritorijā un rūpētos par bezdarba samazināšanu, kas atbilst likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmajā daļā noteiktajām pašvaldības funkciju.

Nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz pašvaldības vārda, pašvaldība ir izveidojusi vienotu zemes un būvju nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0500 034 2001) Cēsu ielā 20, Daugavpilī. Īpašuma tiesības uz  nekustamo īpašumu nostiprinātas Daugavpils pilsētas pašvaldībai Daugavpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000505632, lēmuma datums: 28.05.2012.

Atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmajā daļā noteiktajam Rīkojuma Nr.144 2.2. apakšpunktā noteikts pienākums Daugavpils pilsētas pašvaldībai nekustamo īpašumu bez atlīdzības nodot valstij, ja tas vairs netiek izmantots 2.1. apakšpunktā minētās pašvaldības funkcijas nodrošināšanai.

Saskaņā ar Civillikuma 968.pantu uz zemes uzceltas un cieši ar to savienotas ēkas atzīstamas par tās daļu. Civillikuma 853.pants noteic, ka, ja ēkas un zeme veido vienotu nekustamu īpašumu, uz abiem attiecas vieni un tie paši tiesību noteikumi, tas ir, uz zemi nav iespējams nodibināt sevišķas tiesiskās attiecības, kas atšķiras no tiesiskajām attiecībām, kas nodibinātas uz ēkām vai atsevišķu ēku. No minētajām tiesību normām izriet, ka, ja zeme un ēkas ir reģistrētas vienā zemesgrāmatas nodalījumā kā vienots nekustams īpašums, tad īpašuma atsavināšana iespējama, zemi un ēkas atsavinot vienlaikus, nevis atsevišķi (AT Senāta Civillietu departamenta 2012. gada 30. augusta lēmums lietā Nr. SKC-1904/2012).

Ievērojot Atsavināšanas likuma 42. pantā ietvertās prasības par attiecīgās mantas atpakaļ nodošanu valstij, ja iestāsies Rīkojuma Nr.144 2.2. apakšpunktā minētais apstāklis, nekustamais īpašums Cēsu ielā 20, Daugavpilī, pārņemams atpakaļ valsts īpašumā, ievērojot Civillikuma 968. pantā nostiprināto principu.

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība ar 2022.gada 13.jūnija vēstuli Nr.1.2.-8/1092 informē, ka nekustamā īpašuma sastāvā esošās būves netiek izmantotas Rīkojuma Nr.144 2.1.apakšpunktā noteikto funkciju izmantošanai, kā arī to turpmāka izmantošana pašvaldības funkciju nodrošināšanai nav iespējama, jo ir nepieciešami ievērojami finanšu līdzekļi būvju ekspluatācijai un uzturēšanai.
Izglītības un zinātnes ministrija ar vēstuli Nr.4-4.1e/22/1863 ir informējusi Finanšu ministriju, ka būves Cēsu ielā 20, Daugavpilī, nav nepieciešamas ministrijas funkciju nodrošināšanai, un lūdz Finanšu ministrijai nodrošināt tālāku rīcību saistībā ar būvju Cēsu ielā 20, Daugavpilī, pārņemšanu valsts īpašumā.

Daugavpils dome 2022.gada 11.augustā ir pieņēmusi lēmumu Nr.545 “Par nekustamā īpašuma Cēsu ielā 20, Daugavpilī, bez atlīdzības nodošanu valsts īpašumā” (protokols Nr.25, 16.§) saskaņā ar lēmumam pievienoto pielikumu. Atbilstoši Daugavpils valstpilsētas pašvaldības domes 2024.gada 14.marta lēmumam Nr.124 “Par grozījumu Daugavpils domes 2022.ar gada 11.augusta lēmumā Nr.545 “Par nekustamā īpašuma Cēsu ielā 20, Daugavpilī, bez atlīdzības nodošanu valsts īpašumā” (protokols Nr.5, 11. §) pašvaldība ir precizējusi lēmumam pievienoto pielikumu.
Saskaņā ar lēmumam pievienoto pielikumu par valsts īpašumā nododamo  ilgtermiņa ieguldījumu sarakstu Daugavpils valstspilsētas pašvaldība nodod valsts īpašumā Finanšu ministrijas personā zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0500 034 2001), kopā ar uz tās esošo apbūvi - 15 būvēm (būvju kadastra apzīmējumi 0500 034 2001 004, 0500 034 2001 005,  0500 034 2001 006, 0500 034 2001 008, 0500 034 2001 009, 0500 034 2001 010, 0500 034 2001 011, 0500 034 2001 012, 0500 034 2001 013, 0500 034 2001 015, 0500 034 2001 019, 0500 034 2001 021, 0500 034 2001 024, 0500 034 2001 025 un 0500 034 2001 031), kas ierakstītas zemesgrāmatā uz Daugavpils pilsētas pašvaldības vārda Daugavpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000505632, kopā ar Daugavpils valstspilsētas pašvaldība bilancē esošajām 3 būvēm (būves kadastra apzīmējumi 0500 034 2001 003, 0500 034 2001 023, 0500 034 2001 027).

Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem (turpmāk – NĪVKIS) nekustamais īpašums Cēsu ielā 20, Daugavpilī, sastāv no zemes vienības 65578 m² platībā (zemes vienības kadastra apzīmējums 0500 034 2001); zemes vienībai noteikts lietošanas mērķis – individuālo dzīvojamo māju apbūve (kods 0601) un nekustamā īpašuma sastāvā reģistrētām 18 būvēm:

1) smēde (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 003) 318,2 m² platībā;
2)  mācību korpuss (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 004) 1716,8 m² platībā;

3) darbnīca (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 005) 502,6 m² platībā;

4) noliktava (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 006) 552,8 m² platībā;

5) noliktava (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 008) 97,3 m² platībā;

6) katlu māja (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 009) 451,5 m² platībā;

7) skola (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 010) 1697,5 m² platībā;

8) klubs (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 011) 476,1 m² platībā;

9) galerija (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 012) 192,3 m² platībā;

10) kopmītne (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 013) 2676,8 m² platībā;

11) caurlaides ēka (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 015) 134,8 m² platībā;

12) ugunsdzēsības ūdenskrātuve (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 019) 102 m² platībā;

13) klubs (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 021) 1762 m² platībā;

14) ateja (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 023) 36 m² platībā;

15) šķūnis (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 024) 193,9 m² platībā;

16) šķūnis (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 025) 94,4 m² platībā;

17) šķūnis (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 027) 49 m² platībā;

18) šķūnis (būves kadastra apzīmējums 0500 034 2001 031) 38,6 m² platībā.

Nekustamā īpašuma Cēsu ielā 20, Daugavpilī, kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 487 627 euro (zemes kadastrālā vērtība – 37679 euro, būvju kadastrālā vērtība 449 948 euro).

Saskaņā ar ierakstiem zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000505632 zemes vienībai ir reģistrēts apgrūtinājums – būvniecības ierobežojumu teritorija, kas noteikta teritorijas plānojumā vai teritorijas detālplānojumā 3.6105 ha platībā. Pamats: 2012.gada 22.maija uzziņa par pašvaldībai piekrītošo zemes vienību Nr.02.01-08/1369.
Saskaņā ar ierakstiem NĪVKIS zemes vienībai ir reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
- būvniecības ierobežojumu teritorija, kas noteikta teritorijas attīstības plānošanas dokumentā         3.6008 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar dzelzceļu pilsētās un ciemos 0.3117 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju 0.0009 ha; 0.0028 ha; 0.0004 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam  0.1886 ha;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar kanalizācijas spiedvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam 0.2054 ha;
- pierobeža 6.5578 ha.

Nekustamajam īpašumam Cēsu ielā 20, Daugavpilī, piekļuve ir nodrošināta no Cēsu ielas.

Saskaņā ar ierakstiem Daugavpils pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000505632  būves (būvju kadastra apzīmējumi 0500 034 2001 003, 0500 034 2001 021 un  0500 034 2001 027) nav ierakstītas zemesgrāmatā, bet NĪVKIS ir iekļautas nekustamā īpašuma sastāvā.
 Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 48.2 pantā noteikto,  - kadastra informācijas sistēmā ieraksta ziņas par būves, kura kadastra informācijas sistēmā ir iekļauta zemesgrāmatā ierakstīta nekustamā īpašuma sastāvā, bet nav ierakstīta zemesgrāmatā, tiesisko valdītāju pēc tam, kad no valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas saņemtas ziņas par nekustamā īpašuma īpašnieku.

Daugavpils pilsētas pašvaldība 2022. gada 13.jūnija Nr.1.2.-8/1092 vēstulē ir norādījusi, ka saskaņā ar 2011.gada  1.novembra aktu par būvju pārņemšanu pašvaldības īpašumā būves ar kadastra apzīmējumiem 0500 034 2001 003; 0500 034 2001 023; 0500 034 2001 027 ir nojaucamas.
2011.gada 1.novembra akta par valstij piekrītošo būvju Cēsu ielā 20, Daugavpilī, pārņemšanu Daugavpils pilsētas pašvaldības īpašumā 6.1. punktā norādīts, ka valsts īpašuma objekta sastāvā esošās būves (būvju kadastra apzīmējumi 0500 034 2001 003, 0500 034 2001 021 un  0500 034 2001 027) saskaņā ar Daugavpils pilsētas domes Pilsētplānošanas un būvniecības departamenta 2011.gada 12.maija Atzinumu Nr.36/11-B par būves pārbaudi Nr.8.3-8/77 ir daļēji sagruvušas, bīstamas un steidzami jānojauc, bet būves (būvju kadastra apzīmējumi 0500 034 2001 024, 0500 034 2001 025 un 0500 034 2001 031) atbilstoši iepriekš minētajam atzinumam ir apmierinošā stāvoklī, bet pēc 5 līdz 10 gadiem būtu jānojauc.

Daugavpils valstspilsētas pašvaldība nav veikusi  iepriekš minēto būvju nojaukšanu un 2022. gada 13.jūnija Nr.1.2.-8/1092 vēstulē  ir norādījusi, ka pašvaldība nevar atrast nekustamajam īpašumam Cēsu ielā 20, Daugavpilī, piemērotu izmantošanu, jo ir jāiegulda ievērojami līdzekļi būvju turpmākai ekspluatācijai un uzturēšanai.

VNĪ rīcībā nav informācijas, ka, Daugavpils valstspilsētas pašvaldība būtu veikusi ieguldījumus nekustamajā īpašumā Cēsu ielā 20, Daugavpilī, tā uzturēšanā laikā.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lūgums skatīt sadaļā  "Pašreizējā situācija".
 
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmajā daļā noteikto valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai.
Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Attiecīgi, ņemot vērā  rīkojuma projektā iekļautā nekustamā īpašuma Cēsu ielā 20, Daugavpilī,  tirgus situāciju, izmantošanas iespējas, ka arī to, nav zināmas valsts vajadzības, kuru nodrošināšanai nekustamo īpašumu būtu lietderīgi saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts pārņemt Finanšu ministrijas valdījumā nekustamo īpašumu Cēsu ielā 20, Daugavpilī, un secīgi to atsavināt.

Ņemot vērā Daugavpils valstspilsētas pašvaldības lūgumu pārņemt valsts īpašumā un nodot Finanšu ministrijas valdījumā nekustamo īpašumu Cēsu ielā 20, Daugavpilī, jo tas vairs netiek izmantots Ministru kabineta 2011.gada 6.aprīļa rīkojumā Nr.144 “Par valstij piekrītošo būvju Cēsu ielā 20, Daugavpilī, nodošanu Daugavpils pilsētas pašvaldības īpašumā” minēto pašvaldības autonomo funkciju realizēšanai, kā arī nav nepieciešams citu valsts pārvaldes iestāžu funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, ir sagatavots attiecīgs Ministru kabineta rīkojuma projekts, kas paredz:
- ievērojot Civillikuma 968. pantā nostiprināto principu, pārņemt minēto nekustamo īpašumu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 0500 034 2001) 65578 m² platībā, 15  būves (būvju kadastra apzīmējumi 0500 034 2001 004, 0500 034 2001 005,  0500 034 2001 006, 0500 034 2001 008, 0500 034 2001 009, 0500 034 2001 010, 0500 034 2001 011, 0500 034 2001 012, 0500 034 2001 013, 0500 034 2001 015, 0500 034 2001 019, 0500 034 2001 021, 0500 034 2001 024, 0500 034 2001 025 un 0500 034 2001 031), kas ierakstīts zemesgrāmatā uz Daugavpils pilsētas pašvaldības vārda, kopā ar 3 būvēm (būves kadastra apzīmējumi 0500 034 2001 003, 0500 034 2001 023, 0500 034 2001 027) bez atlīdzības valsts īpašumā un nodot Finanšu ministrijas valdījumā;
- Finanšu ministrijai pārņemt no Daugavpils valstspilsētas pašvaldības nekustamo īpašumu un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprināt zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā un secīgi, Atsavināšanas likuma  noteiktajā kārtībā, atļaut valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi" pārdot izsolē nekustamo īpašumu Cēsu ielā 20, Daugavpilī.

Atbilstoši Civillikuma 853.pantam, visas tiesiskās attiecības, kas zīmējas uz galveno lietu, pašas par sevi attiecas arī uz tās blakus lietām, līdz ar to rīkojuma projekts paredz kopā ar nekustamo īpašumu Cēsu ielā 20, Daugavpilī, pārdot arī uz zemes vienības esošās būves (būvju kadastra apzīmējumi 0500 034 2001 003, 0500 034 2001 021 un  0500 034 2001 027), kas nav ierakstītas zemesgrāmatā, bet NĪVKIS ir iekļautas nekustamā īpašuma sastāvā.  Minētā informācija tiks iekļauta nekustamā īpašuma Cēsu ielā 20, Daugavpilī, izsoles noteikumos, vienlaikus izsoles noteikumos tiks norādīts 2011.gada 12.maija atzinumā Nr.36/11-B par būves pārbaudi Nr.8.3-8/77 secinātais.
Nekustamajam īpašumam Cēsu ielā 20, Daugavpilī, noteiktie apgrūtinājumi tiešā veidā nerada papildu ietekmi uz valsts nekustamā īpašuma iespējamo izmantošanu tā atsavināšanas gadījumā, vienlaikus nākamajam nekustamā īpašuma ieguvējam jāņem vērā Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam, kā arī atbilstoši Daugavpils valstspilsētas pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumentos noteiktajam attiecībā uz būvniecības ierobežojumiem konkrētajā teritorijā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 24.maija noteikumu Nr.310 “Noteikumi par Latvijas Republikas valsts robežas joslu, patrulēšanas joslu, pierobežas joslu un pierobežu, kā arī pierobežas, pierobežas joslas, valsts robežas joslas un patrulēšanas joslas norāžu paraugiem un to uzstādīšanas kārtību” (turpmāk – MK noteikumi Nr.310) 4.8.apakšpunktu gar ārējo Latvijas Republikas sauszemes robežu ir noteikta pierobeža Daugavpils valstspilsētā.
Latvijas Republikas valsts robežas likuma 8.panta trešā daļa noteic, ka gar valsts sauszemes robežu izveido valsts robežas joslu, bet gar ārējo sauszemes robežu — arī pierobežas joslu un pierobežu.
Saskaņā ar MK noteikumu Nr.310  4.8.apakšpunktu Daugavpils valstspilsēta atrodas pierobežā, bet neatrodas pierobežas joslā (MK noteikumu Nr.310 3.punkts). Līdz ar to, likuma „Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” 21.panta otrās daļas pirmajā punktā noteiktais ierobežojums darījumiem ar zemi pierobežas joslā nav attiecināms uz atsavināmo valsts nekustamo īpašumu, jo tas neatrodas pierobežas joslā.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 9.panta pirmajai daļai valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu organizē VNĪ.
Rīkojuma projekts paredz nekustamā īpašuma valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līgumu noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Atsavināšanas likuma 30.pantā ir noteikts, ka izsoles dalībniekam, kurš nosolījis augstāko cenu par nekustamo īpašumu, jāsamaksā par nosolīto nekustamo īpašumu divu nedēļu laikā. Līdz ar to samērīgiem ar nekustamā īpašuma pircēja pienākumiem, veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, ir jābūt arī nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Tādēļ VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, Rīkojuma projektu ievietojot  Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - fiziska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Jebkurš tiesību subjekts - juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties valsts nekustamo īpašumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu (redakcija, kas būs spēkā no 2025.gada 1.janvāra) valsts nekustamā īpašuma atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas VNĪ izlietos tās pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
 
Saskaņā ar Finanšu ministrijas un VNĪ 2020.gada 18.martā noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ apņēmusies nodrošināt nepieciešamo darbību veikšanu, tajā skaitā segt izdevumus, lai pēc pārņemšanas nodrošinātu nekustamo īpašumu īpašumtiesību nostiprināšanu/ierakstīšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota. Rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to ievietošanas Vienotajā tiesību aktu projektu portālā, būs publiski pieejami Tiesību aktu portāla publiskajā daļā, Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
  • Daugavpils vastspilsētas pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk