Anotācija (ex-ante)

23-TA-952: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Kalna-Saulītes", Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no  juridiskas personas atsavināt tai piederoša nekustamā īpašuma “Kalna-Saulītes”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0070) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0070) daļu 1,0336 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma “Kalna-Saulītes”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 010 0070) (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0070) (turpmāk – Zemes vienība) daļu 1,0336 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā Rail Baltica trases robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu 1,0336 ha platībā, kas nepieciešama:
- Zemes vienības daļa aptuveni 0,4484 ha platībā valsts nozīmes autoceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla);
- Zemes vienības daļa aptuveni 0,5852 ha platībā valstij piederoša pašvaldības nozīmes autoceļa būvdarbiem (ceļa nodalījuma josla).
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši RB Rail AS sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma “Par autoceļiem” 4.panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums reģistrēts Zemgales rajona tiesas Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 248. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašniece).
Nekustamajam īpašumam ir reģistrēta hipotēka un aizlieguma atzīme bez hipotekārā kreditora rakstiskas piekrišanas nekustamo īpašumu dalīt, ieķīlāt, iznomāt, izīrēt, dot savu piekrišanu trešo personu iemitināšanai ķīlas priekšmetā ietilpstošajās dzīvojamās telpās, ja tādas ir (izņemot, ieķīlātāja laulāto, nepilngadīgos bērnus un vecākus), ļaut reģistrēt ķīlas priekšmetā juridisko adresi vai dzīvesvietas adresi jebkurai trešajai personai, grozīt ķīlas priekšmeta lietošanas kārtību, ja tādā ir noteikta, nodot patapinājumā, mainīt, dāvināt, kā arī jebkādā citādā veidā to atsavināt un apgrūtināt ar lietu tiesībām. Hipotekārais kreditors ir informēts par nekustamā īpašuma atsavināšanu saskaņā ar Likuma 18. panta pirmo daļu. Nekustamajam īpašumam nav reģistrētas piedziņas atzīmes vai citas lietu tiesības, kas apgrūtina nekustamo īpašumu.
Nekustamais īpašums sastāv no Zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 010 0070) 13,1 ha platībā.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – NĪVKIS) Zemes vienībai ir reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
- ūdensteces aizsargjoslas teritorija – 0,7 km;
aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu - lauku teritorijās – 0,1 ha;
tauvas joslas teritorija gar upi – 0,3 ha.
Saskaņā ar NĪVKIS datiem Zemes vienības lietošanas mērķis ir “Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība” (kods 0101), platības sadalījums par lietošanas veidiem:
- Lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība - 6,5700 ha;
- Mežu platība – 5,4300 ha;
- Ūdens objektu zeme – 0,7000 ha;
- Zemes zem ēkām platība – 0,4000 ha.
Saskaņā ar publiski pieejamajiem datiem par mežu nogabaliem interneta vietnē https://www.lvmgeo.lv/kartes, Zemes vienībā esošo mežu platība neatrodas uz atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas. Atsavināmajā Nekustamā īpašuma daļā augošie koki ir ievērtēti, nosakot atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtību.

Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma sastāvā esošo Zemes vienības daļu, veidojas atlikusī Zemes vienības daļa ar aptuveno platību 12,0664 ha. Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2021.gada 24.septembra atzinumam Nr. BNA/2021/3-14.28/1726/N, nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma sastāvā esošo Zemes vienības daļu, veidojas atlikusī Zemes vienības daļa, kas ir lielāka par 2 ha, un saskaņā ar Iecavas novada teritorijas plānojuma Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu 27.punktu turpmāk tā ir izmantojama patstāvīgi. Saskaņā ar Likuma 6.panta pirmo daļu institūcijai nav jāierosina atsavināt visa Nekustamā īpašuma atsavināšanu, ja sabiedrības vajadzībām ir nepieciešama tikai Nekustamā īpašuma daļa, bet atlikusī (neatsavināmā) Nekustamā īpašuma daļa ir izmantojama atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam.
Atsavināšanas procesā Nekustamā īpašuma īpašniece ir pieteikusi zaudējumus, neiesniedzot zaudējumu apmēru pamatojošos dokumentus, kā arī saskaņā ar Likuma 24.pantu lūgusi nodrošināt nepārtrauktu piekļuvi Nekustamajam īpašuma Rail Baltica projekta īstenošanas laikā un pēc tā, nepieciešamības gadījumā izbūvējot iebraucamo ceļu piekļuves nodrošināšanai Zemes vienības neatsavināmajai (paliekošajai) daļai.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi) 36.1.apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023.gada 17.aprīļa lēmumu Nr.03.1-14/1048 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma „Kalna-Saulītes”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0070, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 010 0070 daļu 1,0336 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) atbilstoši Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtībai kopējā summā 9 509 EUR (deviņi tūkstoši pieci simti deviņi euro) jeb 0,92 EUR (deviņdesmit divi centi) par vienu zemes kvadrātmetru. Atlīdzības apmērs precizējams, ja zemes kadastrālās uzmērīšanas rezultātā precizēta platība.
Noraidīti Nekustamā īpašuma īpašnieces pieteiktie zaudējumu prasījumus par:
- Lauku atbalsta dienesta platību maksājumu zaudēšanu EUR 723,06 par 1 ha. Saskaņā ar Lauku atbalsta dienesta 2022.gada 14.oktobra vēstulē Nr.10.6.4- 5/22/3668-e sniegto informāciju, par zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 4064 010 0070 esošo lauksaimniecības zemi nav uzņemtas daudzgadu saistības – šīs platības ir pieteiktas tikai ikgadējiem atbalsta pasākumiem, kas tiek piešķirts konkrēti par 2022.gadā audzēto kultūraugu. Saskaņā ar Ministru kabineta 2015.gada 10.marta noteikumos Nr.126 “Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem” noteikto, saņemamais atbalsts un tā apjoms ir tiešā veidā saistīts ar atbalsta pretendenta pieteikumā par atbalsta saņemšanu norādīto platību un tās atrašanos atbalsta pretendenta īpašumā. Nekustamā īpašuma atsavināšanas procesa rezultātā, nekustamā īpašuma “Kalna-Saulītes”, Iecavas pagasts, Bauskas novads, kadastra Nr.4064 010 0070, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 010 0070 platība samazināsies par aptuveni 1,0336 ha un īpašuma tiesības uz to pāries Latvijas valstij Satiksmes ministrijas personā. Līdz ar to tiek zaudēts tiesiskais pamats saņemt atbalstu par šo platību. Savukārt saņemto atlīdzību par valsts atsavināto Nekustamā īpašuma daļu Nekustamā īpašuma īpašnieks var izlietot pēc saviem ieskatiem, tostarp iegādājoties zemi, par ko pieteikties attiecīgam atbalstam normatīvajos aktos noteiktā kārtībā. Ņemot vērā minēto nav konstatējams tiesiskais pamats atbalsta zuduma par platību 1,0336 ha apmērā kompensēšanai;
- Atrauto peļņu – ieņēmumu no lauksaimniecības darbības, kas sastāda 5263,17 EUR no 1 ha lauksaimniecībā izmantojamās zemes, zudumu – Nekustamā īpašuma vērtēšanas procesa gaitā netika saņemti dokumenti, kas pierāda šo ieņēmumu gūšanas faktu. Zemes vērtējamās platības 1 kv.m. vērtības noteikšanai pielietotas salīdzināmo objektu koriģētās cenas, pielietojot atbilstošus īpatsvara koeficientus, izvērtējot izvēlēto salīdzināmo objektu un to koriģēto cenu atbilstību vērtējamam objektam un tirgus situācijai vērtēšanas datumā. Tirgus darījumos ar lauksaimniecības zemēm potenciālie pircēji ir jau ņēmuši vērā potenciālo ienesīgumu. Ņemot vērā šos faktus, pieteikto zaudējumu par iespējamo atrauto peļņu no lauksaimniecības darbības iekļaušana papildus atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas tirgus vērtībai, nav pamatota;
Apmierināts prasījums nodrošināt nepārtrauktu piekļuvi Nekustamajam īpašumam Rail Baltica projekta īstenošanas laikā, kā arī pēc tā, nepieciešamības gadījumā izbūvējot iebraucamo ceļu piekļuves nodrošināšanai Zemes vienības neatsavināmajai (paliekošajai) daļai – atbilstoši par projektēšanas aktivitātes īstenošanu atbildīgās AS RB Rail sniegtajai informācijai Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros atbilstoši būvprojekta tehniskajiem risinājumiem par publiskajiem līdzekļiem paredzēts izbūvēt piekļuvi Nekustamā īpašuma paliekošajai (neatsavināmajai) daļai pa projektētiem valsts nozīmes un pašvaldības nozīmes autoceļiem. Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros tiks nodrošināta piekļuve paliekošajai (neatsavināmajai) zemes vienības daļai (papildus atlīdzināt Nekustamā īpašuma īpašniekam izdevumus, kas saistīti ar jauna piebraucamā ceļa izbūvi, nav pamata).
No Nekustamā īpašuma īpašnieces saņemta piekrišana Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un atlīdzības apmēram.
Saskaņā ar Likuma 27.panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniecei ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma sadalīšanas un Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz atsavināto Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53.punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma „Kalna-Saulītes”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā, kadastra Nr. 4064 010 0070, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4064 010 0070 daļu 1,0336 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamo īpašumu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūves nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgo izveidoto nekustamo īpašumu - zemes vienību un uz tās izbūvēto pašvaldības nozīmes autoceļu - nodot pašvaldības īpašumā saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta un likuma “Par autoceļiem” 4.panta trešās daļas nosacījumiem.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama  transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieci, kurai piederošā Nekustamā īpašum daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palieli eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020.gada 13.novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi