25-TA-978: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas standarts" kopējo personāla izmaksu palielinājumu 2025. gadā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 82.pants paredz, ka 2025. gadā kopējās personāla izmaksas kapitālsabiedrībā var tikt palielinātas ne vairāk kā par 2,6% salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu, izņemot gadījumus, kad ir pieņemts Ministru kabineta atsevišķs lēmums. Saskaņā ar 2025. gada 10. aprīļa Valsts sekretāru sanāksmes protokolu Nr.12 8.§ "Par kapitālsabiedrības kopējām personāla izmaksām un augstākās lēmējinstitūcijas lēmumā norādāmo informāciju par piekrišanu kopējo personāla izmaksu palielinājumam atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 82. pantā noteiktajam", valsts kapitāla daļu turētājs sagatavo Ministru kabineta rīkojuma projektu, anotācijā iekļaujot pamatojumu kopējo personāla izmaksu palielinājumam 2025. gadā par vairāk kā 2,6% salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu, ja kapitālsabiedrības personāla izmaksas 2025. gadā pārsniedz 2,6%, salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Projekts izstrādāts ar mērķi Sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latvijas standarts" (turpmāk - LVS) palielināt kopējās personāla izmaksas līdz 33.37% jeb līdz 184 287.37 euro, salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu, lai īstenotu un efektīvi administrētu starptautiskos projektus un izpildītu starptautisko projektu līguma nosacījumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
LVS vispārējais stratēģiskais mērķis ir nodrošināt sabiedrībai pieejamus un uzticamus standartizācijas pakalpojumus, organizējot Latvijas nacionālo standartu izstrādi un Eiropas un starptautisko standartu pārņemšanu atbilstoši starptautiskajiem standartizācijas principiem, novēršot tirgus nepilnību un sekmējot Latvijas uzņēmumu produktivitāti, konkurētspēju, eksportspēju un iekļaušanos globālajās vērtību ķēdēs (apstiprināts ar Ministru kabineta 2018. gada 31. oktobra rīkojumu Nr. 558).
Saskaņā ar Standartizācijas likuma 7. pantu un, ievērojot Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija noteikumu Nr. 346 “Noteikumi par nacionālo standartizācijas institūciju” 2. punktā noteikto, LVS veic nacionālās standartizācijas institūcijas funkcijas.
LVS īsteno valsts politiku standartizācijas jomā, kā arī attīsta standartizācijas sistēmas darbību valstī kopējās kvalitātes infrastruktūras nodrošināšanai un pārstāv Latviju Eiropas un starptautiskajās standartizācijas organizācijās un nodrošina Standartizācijas likumā noteikto funkciju izpildi, vienlaicīgi ieviešot nepārtrauktus uzlabojumus sniegtajos standartizācijas produktos un pakalpojumos, kā arī procesu norises vidē, tostarp izstrādājot digitālus risinājumus standartu izstrādes un pārņemšanas nodrošināšanai un attīstot standartu tulkošanas infrastruktūru. LVS ir uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, un tā ir iekļauta vispārējā valdības sektorā. Paredzamais pašu ieņēmumu īpatsvars kopējajos ieņēmumos, ko galvenokārt veido standartu tirdzniecība, ir aptuveni 60%, un aptuveni 40% no kopējiem ieņēmumiem veido valsts dotācijas.
LVS savā darbībā jāpārstāv visu standartizācijā iesaistīto pušu intereses, tai jābūt efektīvi pārvaldītai institūcijai, kas sniedz kvalitatīvus produktus un pakalpojumus standartizācijas jomā, nepārtraukti apzinot un īstenojot attīstības iespējas. Šo mērķu sasniegšanai būtiska nozīme ir inovācijām, kas ļauj organizācijai pielāgoties strauji mainīgajai videi un atbildēt uz jaunām tirgus un sabiedrības vajadzībām.
LVS attīstības stratēģijā īpaša uzmanība tiek pievērsta mākslīgā intelekta risinājumu ieviešanai, lai uzlabotu standartu izstrādes efektivitāti, uzlabotu esošo pakalpojumu kvalitāti un veidotu jaunus pakalpojumus. LVS arī īsteno tiešsaistes koprades rīku izstrādi, vienkāršojot uzņēmēju/ekspertu iesaisti standartu izstrādes procesā, un ievieš strukturēta satura risinājumus, kas balstīti uz starptautiski izstrādātās NISO XML shēmas standartu sagatavošanai, un integrē šos risinājumus standartu izstrādes procesā, veicinot dokumentu kvalitāti, savietojamību un atkārtotu izmantojamību.
LVS arī turpina 2000. gadā uzsākto neironu mašīntulkošanas risinājumu attīstību standartu tulkošanā sadarbībā ar valodu tehnoloģiju kompāniju “Tilde”, kas ļauj uzlabot un paātrināt standartu tulkošanu latviešu valodā un to pieejamību uzņēmējiem un citām sabiedrības grupām Latvijā. Uzkrātā pieredze ļauj LVS īstenot zināšanu un tehnoloģiju eksportu, palīdzot līdzīgus risinājumus ieviest citu valstu standartizācijas organizācijām, tostarp Gruzijai, Uzbekistānai un Ukrainai.
Saskaņā ar Standartizācijas likuma 7. pantu un, ievērojot Ministru kabineta 2021. gada 1. jūnija noteikumu Nr. 346 “Noteikumi par nacionālo standartizācijas institūciju” 2. punktā noteikto, LVS veic nacionālās standartizācijas institūcijas funkcijas.
LVS īsteno valsts politiku standartizācijas jomā, kā arī attīsta standartizācijas sistēmas darbību valstī kopējās kvalitātes infrastruktūras nodrošināšanai un pārstāv Latviju Eiropas un starptautiskajās standartizācijas organizācijās un nodrošina Standartizācijas likumā noteikto funkciju izpildi, vienlaicīgi ieviešot nepārtrauktus uzlabojumus sniegtajos standartizācijas produktos un pakalpojumos, kā arī procesu norises vidē, tostarp izstrādājot digitālus risinājumus standartu izstrādes un pārņemšanas nodrošināšanai un attīstot standartu tulkošanas infrastruktūru. LVS ir uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi, un tā ir iekļauta vispārējā valdības sektorā. Paredzamais pašu ieņēmumu īpatsvars kopējajos ieņēmumos, ko galvenokārt veido standartu tirdzniecība, ir aptuveni 60%, un aptuveni 40% no kopējiem ieņēmumiem veido valsts dotācijas.
LVS savā darbībā jāpārstāv visu standartizācijā iesaistīto pušu intereses, tai jābūt efektīvi pārvaldītai institūcijai, kas sniedz kvalitatīvus produktus un pakalpojumus standartizācijas jomā, nepārtraukti apzinot un īstenojot attīstības iespējas. Šo mērķu sasniegšanai būtiska nozīme ir inovācijām, kas ļauj organizācijai pielāgoties strauji mainīgajai videi un atbildēt uz jaunām tirgus un sabiedrības vajadzībām.
LVS attīstības stratēģijā īpaša uzmanība tiek pievērsta mākslīgā intelekta risinājumu ieviešanai, lai uzlabotu standartu izstrādes efektivitāti, uzlabotu esošo pakalpojumu kvalitāti un veidotu jaunus pakalpojumus. LVS arī īsteno tiešsaistes koprades rīku izstrādi, vienkāršojot uzņēmēju/ekspertu iesaisti standartu izstrādes procesā, un ievieš strukturēta satura risinājumus, kas balstīti uz starptautiski izstrādātās NISO XML shēmas standartu sagatavošanai, un integrē šos risinājumus standartu izstrādes procesā, veicinot dokumentu kvalitāti, savietojamību un atkārtotu izmantojamību.
LVS arī turpina 2000. gadā uzsākto neironu mašīntulkošanas risinājumu attīstību standartu tulkošanā sadarbībā ar valodu tehnoloģiju kompāniju “Tilde”, kas ļauj uzlabot un paātrināt standartu tulkošanu latviešu valodā un to pieejamību uzņēmējiem un citām sabiedrības grupām Latvijā. Uzkrātā pieredze ļauj LVS īstenot zināšanu un tehnoloģiju eksportu, palīdzot līdzīgus risinājumus ieviest citu valstu standartizācijas organizācijām, tostarp Gruzijai, Uzbekistānai un Ukrainai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
LVS ir iesaistījies četru starptautisko projektu īstenošanā, kas uzsākti 2024. gadā, un kuru realizācija paredzēta līdz 2029. gadam. Gan Eiropas Komisijas (turpmāk - EK), gan Latvijas Republikas Ārlietu ministrijas finansētie projekti nedrīkst būt pamats peļņas gūšanai. Likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 82. pants nosaka, ka Publiskas personas kapitālsabiedrības un tās atkarīgās kapitālsabiedrības, publiski privātās kapitālsabiedrības un publiskas personas kontrolētas kapitālsabiedrības dalībnieku (akcionāru) sapulce vai padome (ja tāda ir izveidota), izņemot gadījumus, kad ir pieņemts publiskas personas augstākās lēmējinstitūcijas (Ministru kabineta par valsts kapitālsabiedrībām, pašvaldības domes par pašvaldības kapitālsabiedrībām) atsevišķs lēmums, nodrošina, ka 2025. gadā kopējās personāla izmaksas kapitālsabiedrībā var tikt palielinātas ne vairāk kā par 2,6 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu.
EK projektu nosacījumi paredz kompensēt iesaistīto LVS darbinieku / ekspertu izmaksas (t.sk. atlīdzību) no projekta apstiprinātajiem un piešķirtajiem finanšu līdzekļiem, kas 2025. gadā palielina kopējās personāla izmaksas līdz 33.37% jeb līdz 184 287.37 euro salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu un pārsniedz likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 82. pantā noteiktos griestus. Personāla izmaksu pieaugums 2025. gadā ir saistīts ar esošo darbinieku atlīdzības izmaiņām, kā arī tiks izvērtēta iespēja piesaistīt ekspertus uz projektu īstenošanas laiku. Lai palielinātu LVS kopējās personāla izmaksas 2025. gadā, ir nepieciešams Ministru kabineta lēmums kopējo personāla izmaksu palielinājumam.
EK projektu nosacījumi paredz kompensēt iesaistīto LVS darbinieku / ekspertu izmaksas (t.sk. atlīdzību) no projekta apstiprinātajiem un piešķirtajiem finanšu līdzekļiem, kas 2025. gadā palielina kopējās personāla izmaksas līdz 33.37% jeb līdz 184 287.37 euro salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu un pārsniedz likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 82. pantā noteiktos griestus. Personāla izmaksu pieaugums 2025. gadā ir saistīts ar esošo darbinieku atlīdzības izmaiņām, kā arī tiks izvērtēta iespēja piesaistīt ekspertus uz projektu īstenošanas laiku. Lai palielinātu LVS kopējās personāla izmaksas 2025. gadā, ir nepieciešams Ministru kabineta lēmums kopējo personāla izmaksu palielinājumam.
Risinājuma apraksts
Lai īstenotu un efektīvi administrētu starptautiskos projektus un izpildītu starptautisko projektu līguma nosacījumus, nodrošinot sekmīgu projektu īstenošanu, LVS nepieciešams kopējās personāla izmaksas palielināt līdz 33.37% jeb līdz 184 287.37 euro, salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu. Atbilstoši Gada pārskatu un konsolidēto gada pārskatu likumam kopējās personāla izmaksas ietver atlīdzību par darbu, piemaksas, prēmijas, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un pārējās sociālās nodrošināšanas izmaksas.
Informācija par personāla atlīdzības izmaksām 2024. gadā, plānotajām atlīdzības izmaksām 2025. gadā un īstenojamiem projektiem, kas ietver LVS komercnoslēpumu, sniegta anotācijas pielikumā Nr. 1.
Personāla izmaksu pieaugums 2025. gadā līdz 33.37% jeb līdz 184 287.37 euro, salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu ir pamatots ar sabiedrības darbības apjoma paplašināšanos, jaunu deleģēto funkciju uzņemšanos un nepieciešamību sasniegt vidēja termiņa attīstības stratēģijā izvirzītos mērķus:
1. Darbības apjoma paplašināšanās
Šo projektu īstenošana ir tieši saistīta ar kapitālsabiedrības darbības paplašināšanos, veicinot zināšanu un tehnoloģiju eksportu, kas ietver gan standartu tulkošanu, gan jaunu tehnoloģiju izstrādi. Projektu ietvaros LVS sniedz būtisku atbalstu Ukrainas Nacionālajai standartizācijas institūcijai, izstrādājot mākslīgā intelekta balstītu automātiskās tulkošanas risinājumu, kas ievērojami uzlabo standartu tulkošanas efektivitāti. Tāpat tiek veikta Eiropas harmonizēto standartu tulkošana no angļu uz ukraiņu valodu, veicinot tālāku integrāciju Eiropas un Ukrainas standartizācijas procesos un atbalstot Ukrainas ekonomisko un institucionālo attīstību.
2. Jaunu deleģēto funkciju izpilde
Lai sekmīgi īstenotu un administrētu starptautiskos projektus, LVS ir nepieciešams izpildīt jaunas deleģētas funkcijas, kas saistītas ar starptautiskās sadarbības paplašināšanu un pilnveidošanu, piemēram, jaunie deleģēšanas līgumi ar Ārlietu ministriju, ietver atbalstu Ukrainas Nacionālajai standartizācijas institūcijai, tostarp automatizētas tulkošanas risinājuma izveidi Eiropas harmonizēto standartu tulkošanai uz ukraiņu valodu.
LVS spēja īstenot šos projektus ir būtiska tās konkurētspējas saglabāšanai globālajā tirgū. Jaunu deleģēto funkciju izpilde palīdzēs LVS turpināt veiksmīgi īstenot starptautiskos projektus un veicināt tās izaugsmi, kā arī stiprinās Latvijas pozīciju kā līderim standartizācijas un tehnoloģiju jomā.
3. Vidēja termiņa darbības stratēģijā iekļauto mērķu sasniegšana
Vienlaikus projekti veicina 2024. gada 13. februāra LVS ārkārtas dalībnieku sapulcē apstiprinātajā Sabiedrības gaidu vēstulē noteikto mērķu, kuri iekļauti kapitālsabiedrības vidēja termiņa darbības stratēģijas projektā 2024.-2028. gadam, sasniegšanu un izvirzīto attīstības iespēju ieviešanu, sekmējot standartu izstrādes un pārņemšanas ietvara nodrošināšanu, veicinot sabiedrības informētību un iesaisti standartizācijas procesos, kā arī nodrošinot efektīvu procesu pārvaldību un ilgtspēju.
Priekšlikumi turpmākai rīcībai
Ņemot vērā minēto, Ekonomikas ministrija rosina, pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 82.pantu, atļaut 2025. gadā palielināt kopējās personāla izmaksas sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latvijas standarts" 33.37% jeb līdz 184 287.37 euro salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu.
LVS nepieciešamo personāla izmaksu palielinājuma pamatojums atbilst 2025. gada 10. aprīļa Valsts sekretāru sanāksmes protokola Nr. 12 8.§ nosacījumiem – ir norādīti pamatoti iemesli personāla izmaksu pieaugumam, sniegts skaidrojums par kopējo personāla izmaksu pieauguma pamatojumu, kas izriet no kapitālsabiedrības plānotā budžeta 2025. gadam, kas ir iekļauts anotācijas pielikumā Nr. 1.
Informācija par personāla atlīdzības izmaksām 2024. gadā, plānotajām atlīdzības izmaksām 2025. gadā un īstenojamiem projektiem, kas ietver LVS komercnoslēpumu, sniegta anotācijas pielikumā Nr. 1.
Personāla izmaksu pieaugums 2025. gadā līdz 33.37% jeb līdz 184 287.37 euro, salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu ir pamatots ar sabiedrības darbības apjoma paplašināšanos, jaunu deleģēto funkciju uzņemšanos un nepieciešamību sasniegt vidēja termiņa attīstības stratēģijā izvirzītos mērķus:
1. Darbības apjoma paplašināšanās
Šo projektu īstenošana ir tieši saistīta ar kapitālsabiedrības darbības paplašināšanos, veicinot zināšanu un tehnoloģiju eksportu, kas ietver gan standartu tulkošanu, gan jaunu tehnoloģiju izstrādi. Projektu ietvaros LVS sniedz būtisku atbalstu Ukrainas Nacionālajai standartizācijas institūcijai, izstrādājot mākslīgā intelekta balstītu automātiskās tulkošanas risinājumu, kas ievērojami uzlabo standartu tulkošanas efektivitāti. Tāpat tiek veikta Eiropas harmonizēto standartu tulkošana no angļu uz ukraiņu valodu, veicinot tālāku integrāciju Eiropas un Ukrainas standartizācijas procesos un atbalstot Ukrainas ekonomisko un institucionālo attīstību.
2. Jaunu deleģēto funkciju izpilde
Lai sekmīgi īstenotu un administrētu starptautiskos projektus, LVS ir nepieciešams izpildīt jaunas deleģētas funkcijas, kas saistītas ar starptautiskās sadarbības paplašināšanu un pilnveidošanu, piemēram, jaunie deleģēšanas līgumi ar Ārlietu ministriju, ietver atbalstu Ukrainas Nacionālajai standartizācijas institūcijai, tostarp automatizētas tulkošanas risinājuma izveidi Eiropas harmonizēto standartu tulkošanai uz ukraiņu valodu.
LVS spēja īstenot šos projektus ir būtiska tās konkurētspējas saglabāšanai globālajā tirgū. Jaunu deleģēto funkciju izpilde palīdzēs LVS turpināt veiksmīgi īstenot starptautiskos projektus un veicināt tās izaugsmi, kā arī stiprinās Latvijas pozīciju kā līderim standartizācijas un tehnoloģiju jomā.
3. Vidēja termiņa darbības stratēģijā iekļauto mērķu sasniegšana
Vienlaikus projekti veicina 2024. gada 13. februāra LVS ārkārtas dalībnieku sapulcē apstiprinātajā Sabiedrības gaidu vēstulē noteikto mērķu, kuri iekļauti kapitālsabiedrības vidēja termiņa darbības stratēģijas projektā 2024.-2028. gadam, sasniegšanu un izvirzīto attīstības iespēju ieviešanu, sekmējot standartu izstrādes un pārņemšanas ietvara nodrošināšanu, veicinot sabiedrības informētību un iesaisti standartizācijas procesos, kā arī nodrošinot efektīvu procesu pārvaldību un ilgtspēju.
Priekšlikumi turpmākai rīcībai
Ņemot vērā minēto, Ekonomikas ministrija rosina, pamatojoties uz likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 82.pantu, atļaut 2025. gadā palielināt kopējās personāla izmaksas sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latvijas standarts" 33.37% jeb līdz 184 287.37 euro salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu.
LVS nepieciešamo personāla izmaksu palielinājuma pamatojums atbilst 2025. gada 10. aprīļa Valsts sekretāru sanāksmes protokola Nr. 12 8.§ nosacījumiem – ir norādīti pamatoti iemesli personāla izmaksu pieaugumam, sniegts skaidrojums par kopējo personāla izmaksu pieauguma pamatojumu, kas izriet no kapitālsabiedrības plānotā budžeta 2025. gadam, kas ir iekļauts anotācijas pielikumā Nr. 1.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
nav iepējāms citā veidā izmaksāt atlīdzību darbiniekiem par projektu īstenošanu
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projekta izpilde tiks nodrošināta atbilstoši starptautisko projektu finansējumam — gan no Eiropas Komisijas, gan Latvijas Republikas Ārlietu ministrijas līdzekļiem — kas piešķirti LVS kā projekta īstenotājam.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
-Nevalstiskās organizācijas
-Cits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Ierobežota pieejamība
Jā
Nosaukums
Pielikums Nr.1
