Anotācija (ex-ante)

22-TA-3214: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu veikšanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Bīstamo kravu aprites likuma 11.panta piektā daļa.
Likuma “Par aviāciju” 64.panta ceturtā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts izstrādāts, lai, veicot bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanu ar gaisa kuģi, tiktu vienveidīgi piemērotas prasības, kas noteiktas 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 18.pielikumā, Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dokumentā “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284) un Regulā Nr.965/2012.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Prasības bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanai pārvadāšanai ar gaisa kuģi un  pārvadāšanai ar gaisa kuģi ir noteiktas 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju (turpmāk - konvencija) 18.pielikumā, Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dokumentā “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284) (turpmāk - tehniskās instrukcijas), Komisijas 2012.gada 5.oktobra Regulā (ES) Nr.965/2012, ar ko nosaka tehniskās prasības un administratīvās procedūras saistībā ar gaisa kuģu ekspluatāciju atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (EK) Nr.216/2008 (turpmāk - Regula Nr.965/2012), Bīstamo kravu aprites likumā un Ministru kabineta 2008.gada 26.februāra noteikumos Nr.123 “Bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu veikšanas kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr.123). Noteikumi Nr.123 ir izstrādāti uz likuma “Par aviāciju” 84.panta otrās daļas deleģējuma pamata.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kārtību, kādā bīstamos izstrādājumus un bīstamo kravu sagatavo pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadā ar gaisa kuģi regulē noteikumi Nr.123, kas stājās spēkā 2008.gada 5.martā un tajos nav veikti grozījumi. Pēc noteikumu Nr.123 spēkā stāšanās ir pieņemta Regula Nr.965/2012 un ir veikti grozījumi tehniskajās instrukcijās.
Noteikumu Nr.123 regulējums ir novecojis un tajos nav precīzi noregulēti bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto juridisko personu pienākumi, kā arī ir nepieciešams precizēt to uzraudzības kārtību un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu apstiprinājumu izsniegšanas kārtību, noteikt apmācību sniedzēju un instruktoru sertificēšanu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācības kārtību.
Satiksmes ministrija izstrādāja Ministru kabineta noteikumu projektu “Bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu veikšanas kārtība” (VSS-28). Tieslietu ministrija 2021.gada 4.februāra atzinumā izteica iebildumu par minētā projekta izdošanas tiesisko pamatojumu, norādot, ka bīstamo kravu aprites jautājumus regulē Bīstamo kravu aprites likums. Pilnvarojums izstrādāt attiecīgus Ministru kabineta noteikumus ir jāiekļauj Bīstamo kravu aprites likumā.
2023.gada 1.janvārī stājās spēkā likums “Grozījumi Bīstamo kravu aprites likumā”, kas paredz papildināt Bīstamo kravu aprites likumu ar pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā veic bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanu ar gaisa kuģi un likums “Grozījumi likumā “Par aviāciju””, kas no likuma “Par aviāciju” izslēdz 84.panta otro daļu.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz nodrošināt nacionālā normatīvā regulējuma atbilstību konvencijas 18.pielikuma, tehnisko instrukciju, Regulas Nr.965/2012 un Bīstamo kravu aprites likuma tiesiskajam regulējumam par bīstamos izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanu ar gaisa kuģi.
Noteikumu mērķis ir nodrošināt, lai, veicot bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanu ar gaisa kuģi, tiktu vienveidīgi piemērotas prasības, kas noteiktas konvencijas 18.pielikumā, tehniskajās instrukcijās un regulā Nr.965/2012.
Pamatojoties uz Bīstamo kravu aprites likuma 11.panta piektajā daļā ietverto pilnvarojumu Ministru kabinetam, projektā ir noteikts kā veic bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanu ar gaisa kuģi, tai skaitā:
1) bīstamo kravu aprites dalībnieku pienākumus gaisa pārvadājumu jomā un kā Civilās aviācijas aģentūra uzrauga šo pienākumu izpildi;
2) pie kādiem nosacījumiem Civilās aviācijas aģentūra izsniedz, aptur un anulē bīstamo kravu gaisa pārvadājumu apstiprinājumus;
3) pie kādiem nosacījumiem Civilās aviācijas aģentūra izsniedz apmācības sniedzēju un instruktoru sertifikātus gaisa pārvadājumu jomā un kā tie tiek izmantoti un atzīti, un kad tie tiek  apturēti un anulēti, un kad tiek pagarināti instruktoru sertifikāti;
4) kā apmāca darbiniekus, kas iesaistīti bīstamo kravu apritē gaisa pārvadājumu jomā;
5) kā informē pasažierus par gaisa pārvadājumos aizliegtiem bīstamajiem izstrādājumiem;
6) kā izmeklē bīstamo kravu nedeklarētu pārvadāšanu gaisa kuģos.
Ar Bīstamo kravu aprites likuma 11.panta piektajā daļā ietverto pilnvarojumu Ministru kabinetam likumdevējs paredz noregulēt attiecīgos jautājumus bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi, tai skaitā:
1) pie kādiem nosacījumiem Civilās aviācijas aģentūra izsniedz, aptur un anulē bīstamo kravu gaisa pārvadājumu apstiprinājumus;
2) pie kādiem nosacījumiem Civilās aviācijas aģentūra izsniedz apmācības sniedzēju un instruktoru sertifikātus gaisa pārvadājumu jomā un kā tie tiek izmantoti un atzīti, un kad tie tiek  apturēti un anulēti, un kad tiek pagarināti instruktoru sertifikāti.
Atšķirībā no noteikumiem Nr.123 projekts paredz šādu regulējumu, nodrošinot atbilstību konvencijas 18.pielikuma, tehnisko instrukciju, Regulas Nr.965/2012 un Bīstamo kravu aprites likuma tiesiskajam regulējumam. Projektā tiek precizēti noteikumos Nr.123 lietotie termini, tos saskaņojot ar konvencijas 18.pielikumā, tehniskajās instrukcijās un Bīstamo kravu aprites likumā lietotajiem terminiem (piemēram, vienveidīgi tiek lietoti termini “bīstamā krava”, “bīstamie izstrādājumi”).
Projekta 3.punkts paredz, ka apmācību sniedzēja sertifikātu izsniedz uz nenoteiktu laiku, jo apmācību sniedzējs nodrošina bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācības un apmācību kvalitāte tiek nodrošināta apstiprinot apmācību programmas, apmācot un sertificējot instruktorus, kuri regulāri paaugstina savu kvalifikāciju, un Civilās aviācijas aģentūrai veicot auditus. Tā kā projekts paredz, ka apmācību sniedzēja sertifikātu izsniedz uz nenoteiktu laiku, tādēļ minētie sertifikāti netiek pagarināti, tos var apturēt vai anulēt. Nav samērīgi noteikt ierobežotu termiņu apmācību sniedzēja sertifikātam, jo apmācību sniedzēji ir juridiskas personas, kas organizē apmācību procesu, kuru nodrošina sertificēti instruktori pamatojoties uz Civilās aviācijas aģentūras apstiprinātām apmācību programmām. Apmācību kvalitāte tiek nodrošināta instruktoriem atjaunojot kvalifikāciju ik pēc diviem gadiem.
Projekta 4.punkts paredz, ka instruktora sertifikātu izsniedz uz pieciem gadiem, jo instruktora sertifikācijas procesa laikā tiek pārbaudīta ne tikai viņa zināšanu, bet arī instruktora spēja kvalitatīvi veikt apmācību un piecu gadu termiņš ir tāds, kura laikā šīs spējas nesamazinās un atbilstoši tehniskajām instrukcijām un projekta 45.punktam instruktoram ir jāveic zināšanu atjaunošana un jāatjauno sava kvalifikācija ik pēc diviem gadiem.
Projektā ir izmainīta struktūra, precīzāk nosakot bīstamo kravu aprites dalībnieku pienākumus un tiesības sagatavojot bīstamo kravu pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadājot bīstamo kravu ar gaisa kuģi, tādējādi padarot skaidrus un saprotamus, katra iesaistītā bīstamo kravu aprites dalībnieka pienākumus.
Projekta II nodaļā tiek precīzāk noteikti kravu nosūtītāju pienākumi sagatavojot bīstamo kravu pārvadāšanai ar gaisa kuģi..
Projekta III nodaļā tiek precīzāk noteikti bīstamo kravu sagatavošanā,  uzglabāšanā un virszemes pakalpojumu sniegšanā iesaistīto bīstamo kravu aprites dalībnieku pienākumi, nosakot kādus pasākumus veic:
1) bīstamo kravu aprites dalībnieki, kas sniedz bīstamo kravu sagatavošanas pārvadāšanai ar gaisa kuģi pakalpojumus (izņemot pasta pārvadājumus) (projekta 9.punkts);
2) bīstamo kravu aprites dalībnieki, kas Latvijas Republikā sniedz pakalpojumus pasta sūtījumu pārvadāšanai ar gaisa kuģi (pasta pakalpojumu sniedzēji) (projekta 10.punkts);
3) bīstamo kravu aprites dalībnieki, kuram atbilstoši Komisijas 2015.gada 5.novembra Komisijas īstenošanas regulas (ES) Nr.2015/1998, ar ko nosaka sīki izstrādātus pasākumus kopīgu pamatstandartu īstenošanai aviācijas drošības jomā, pielikuma 6.3.1.apakšpunktam piešķirts oficiālā kravu aģenta statuss (projekta 11.punkts);
4)  bīstamo kravu aprites dalībnieki, kuri sniedz gaisa kuģu virszemes pakalpojumus (projekta 12.punkts).
Projekta IV nodaļā tiek precīzāk noteikti lidlauka ekspluatantu pienākumi attiecībā uz pasažieru bagāžas pārbaužu veikšanas pirms to ienešanas gaisa kuģī un reaģēšanu uz atgadījumiem ar bīstamām kravām un seku likvidēšanu.
Projekta V nodaļā tiek precīzāk noteikti gaisa kuģa ekspluatantu pienākumus, pārvadājot bīstamo kravu un pasta sūtījumus, kas satur bīstamus izstrādājumus.
Projekta 17.2.3.apakšpunkts paredz, ka gaisa kuģa ekspluatantam ir jāiesniedz procedūra, kurā ir aprakstīts kā pakalpojumu sniedzējs nodrošinās, ka iegādātie pakalpojumi atbildīs Konvencijas 18.pielikuma un tehnisko instrukciju prasībām.
Projekta VI nodaļā tiek precīzāk noteikta bīstamo kravu aprites dalībnieku uzraudzības kārtība (un
Civilās aviācijas aģentūras pienākumi attiecībā uz katru bīstamo kravu aprites dalībnieku.
Projekta 20.4.4.apakšpunts paredz, ja Civilās aviācijas aģentūra konstatē, ka lidlauka ekspluatants pārkāpj tehniskās instrukcijas un šo noteikumu IV nodaļas prasības, tā informē lidlauka ekspluatantu un pieprasa noteiktā termiņā veikt attiecīgas darbības neatbilstību novēršanai. Neatbilstību novēršanas termiņu nosaka atkarībā no neatbilstību rakstura un apjoma, bet ne ilgāku par trim mēnešiem no neatbilstības paziņošanas dienas. Ja neatbilstības netiek novērstas Civilās aviācijas aģentūras noteiktajā termiņā, tā atbilstoši likuma “Par aviāciju” 6.panta piektajai daļai pieņem lēmumu par turpmāku ierobežojumu piemērošanu.
Projekta VII nodaļā tiek noteikta bīstamo kravu gaisa pārvadājumu apstiprinājumu izsniegšanas kārtība atbilstoši regulas Nr. 965/2012 III pielikuma ORO.GEN.110.punkta “j” apakšpunkta, ORO.GEN.200.punkta un ORO.GEN.205.punkta “a” apakšpunkta “1” apakšpunkta, V pielikuma SPA.DG.100., SPA.DG.105. un SPA.DG.110.punkta un tehnisko instrukciju prasībām.
Projekta VIII nodaļā tiek noteikta bīstamās kravas, kas atbilst tehnisko instrukciju prasībām, vienreizēja gaisa pārvadājuma, pārlidojuma un vienreizējas bīstamās kravas gaisa pārvadājuma vai pārlidojuma izņēmuma atļaujas izsniegšanas kārtība.
Projekta IX nodaļā tiek precīzāk noteikta apmācību sniedzēju sertificēšanas kārtība, kuriem ir tiesības apmācīt bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistītos darbiniekus un instruktorus, un veikt to kvalifikācijas pārbaudes.
Projekta X nodaļā tiek precīzāk noteikta
 instruktoru, kas apmāca bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistītos darbiniekus, sertificēšanas kārtība.
Projekta XI nodaļā tiek precīzāk noteikta bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācības kārtība.
Projektā nav ietvertas noteikumu Nr.123 tiesību normas, kas dublē Ministru kabineta 2015.gada 27.janvāra noteikumu Nr.47 “Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas atļaujas piešķiršanas kārtība starptautisko publisko tiesību subjektiem” (turpmāk – noteikumi Nr.47) tiesību normas, attiecībā uz bīstamu izstrādājumu pārvadāšanu, kurus tehniskajās instrukcijās atļauts pārvadāt tikai izņēmuma gadījumos (noteikumu Nr.123 20.punkts, noteikumu Nr.47 VI nodaļas 21.-28.punkts).
Civilās aviācijas aģentūras kompetence veikt civilās aviācijas darbības valsts uzraudzību, aizliegt darbību, kas saistīta ar civilās aviācijas gaisa kuģu ekspluatāciju, kā arī darbību, kas apdraud gaisa kuģu lidojumu drošumu (tanī skaitā bīstamās kravas pārvadājumus) un veikt civilās aviācijas personāla sertificēšanu un uzraudzību ir noteikta likuma “Par aviāciju” 6.panta otrās daļas 1., 3. un 5.punktā.
Likuma "Par aviāciju" 6.panta piektā daļa paredz, ka Civilās aviācijas aģentūras administratīvie akti ir pārsūdzami tiesā bez apstrīdēšanas augstākā iestādē. Līdz ar to uz projekta 25., 26., 38., 39., 47. un 48.punktā minētajiem Civilās aviācijas aģentūras izdotajiem lēmumiem attiecas šāda kārtība. 
Uz projekta normām, kurās Civilās aviācijas aģentūra pieņem lēmumu (projekta 25., 26., 38., 39., 47. un 48.punkts) ir attiecināma likuma "Par aviāciju" 6.panta piektajā daļā noteiktā administratīvo aktu  pārsūdzēšanas kārtība un Civilās aviācijas aģentūras administratīvie akti ir pārsūdzami tiesā bez apstrīdēšanas augstākā iestādē.
Regulā Nr.965/2012 un tehniskajās instrukcijās nav noteikti apmācību sniedzēja sertifikāta un instruktora sertifikāta derīguma termiņi.
Projektā tiek saglabāta kārtība, kādā:
1) gaisa kuģu ekspluatanti, to pilnvarotie pārstāvji un lidlauku ekspluatanti informē pasažierus par gaisa pārvadājumos aizliegtajiem bīstamajiem izstrādājumiem (projekta XII nodaļa);
2)  tiek veikta bīstamo kravu nedeklarētas pārvadāšanas gadījumu izmeklēšanas kārtība (projekta 64.punkts).
Projekta 63.punktā tiek noteikta kārtība, kādā aprites dalībnieki, kuru atbildībā atrodas attiecīgā bīstamā krava, ziņo par tādiem atgadījumiem civilajā aviācijā, kuri skar bīstamo kravu gaisa pārvadājumus.Pilnvarojums noteikt kārtību, kādā ziņo par tādu atgadījumu civilajā aviācijā, kurš skar gaisa kuģa lidojumu drošumu, ir noteikts likuma “Par aviāciju” 64.panta ceturtajā daļā.
Uz minētā pilnvarojuma pamata ir izdoti  Ministru kabineta 2015.gada 3.novembra noteikumi Nr.634 “Ziņošanas kārtība par atgadījumiem civilajā aviācijā”, kas neparedz ziņošanu par incidentiem ar bīstamām kravām. Un projektā ir noteikta kārtība, kāda ir Civilās aviācijas aģentūras rīcība, ja noticis nedeklarēts pārvadājums vai šāda pārvadājuma mēģinājums. Minēto kārtību noteica noteikumi Nr.123.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Projektā nav paredzēts, ka citā Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstī sertificēts apmācību sniedzējs var veikt šajos noteikumos noteikto personāla kategoriju apmācību Latvijas Republikā, jo Eiropas Savienībā nav vienota apmācību sniedzēja sertifikāta un Civilās aviācijas aģentūrai apmācību sniedzēja sertifikācijas gaitā ir jāpārliecinās vai apmācību sniedzējam ir atbilstoši sertificēti instruktori, un vai projekta 32.4. apakšpunktā minētā apmācību programma atbilst tehnisko instrukciju 1.daļas 4.nodaļā noteiktajām prasībām u.c. Ja projektā tiktu noteikta citā Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstī sertificēta apmācību sniedzēja atzīšanas procedūra tā pēc sava satura un apjoma neatšķirtos no sertifikācijas procesa.
Apmācību sniedzēja sertifikātu izsniedz uz nenoteiktu laiku, tādēļ minētie sertifikāti netiek pagarināti, tos var apturēt vai anulēt.
Instruktora sertifikātu izsniedz uz pieciem gadiem.
Projekta 46.punktā ir iekļauts tiesiskais regulējums par instruktoru sertifikātu pagarināšanu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Darbinieki, kuri ir iesaistīti bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi.
Ietekmes apraksts
Projekta tiesību normas ir pielāgotas līdzšinējai kārtībai, līdz ar to būtiska ietekme nav sagaidāma. Projekts padara saprotamākas Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dokumentā “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284) noteiktās prasības.
Juridiskās personas
  • 1) kravu, kas satur bīstamus izstrādājumus, nosūtītāji; 2) juridiskās personas, kuras sniedz bīstamo kravu sagatavošanas pārvadāšanai ar gaisa kuģi pakalpojumus; 3) VAS “Latvijas Pasts” un citas juridiskās personas, kas Latvijas Republikā sniedz pakalpojumus pasta sūtījumu pārvadāšanai ar gaisa kuģi; 4) oficiālos kravu aģenti; 5) juridiskās personas, kuras sniedz gaisa kuģu virszemes apkalpošanas pakalpojumus; 6) lidlauku ekspluatanti; 7) gaisa kuģu ekspluatanti; 8) apmācību sniedzēji un instruktori, kas veic bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācību.
Ietekmes apraksts
Projekta tiesību normas ir pielāgotas līdzšinējai kārtībai, līdz ar to būtiska ietekme nav sagaidāma. Projekts padara saprotamākas Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas dokumentā “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284) un regulas Nr.965/2012 noteiktās prasības. Projekts precizē un padara skaidrāku bīstamo izstrādājumu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto juridisko personu pienākumus, to uzraudzības kārtību un bīstamo kravu gaisa pārvadājumu apstiprinājumu izsniegšanas kārtību, kā arī instruktoru sertificēšanu un bīstamo kravu sagatavošanā pārvadāšanai ar gaisa kuģi un pārvadāšanā ar gaisa kuģi iesaistīto darbinieku apmācības kārtību.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32012R0965
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2012.gada 5.oktobra Regula (ES) Nr.965/2012, ar ko nosaka tehniskās prasības un administratīvās procedūras saistībā ar gaisa kuģu ekspluatāciju atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (EK) Nr.216/2008 (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 296, 25.10.2012.).
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 18.pielikums.
Apraksts
-
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokuments “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284).
Apraksts
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2012.gada 5.oktobra Regula (ES) Nr.965/2012, ar ko nosaka tehniskās prasības un administratīvās procedūras saistībā ar gaisa kuģu ekspluatāciju atbilstīgi Eiropas Parlamenta un Padomes Regulai (EK) Nr.216/2008 (publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī” L 296, 25.10.2012.).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas Nr.965/2012
V pielikuma SPA.DG.100., SPA.DG.105. un SPA.DG.110.punkts
Projekta 14.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 
V pielikuma SPA.DG.105.punkts
Projekta 17.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 III pielikuma ORO.GEN.
200.punkts
Projekta 17.2.2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 III pielikuma ORO.GEN.
205.punkta “a” apakšpunkta “1” apakšpunkts
Projekta 17.2.3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 III pielikuma ORO.GEN.110.punkta “j” apakšpunkts un V pielikuma SPA.DG.105.punkta “a” apakšpunkts
Projekta 17.3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 3.panta “1” punkta otrā daļa un II  pielikuma ARO.GEN.
350.punkta “a” apakšpunkts
Projekta 20.5.punkta ievaddaļa un 20.6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012 II  pielikuma ARO.GEN.
350.punkta “b”, “c” un “d” apakšpunkts
Projekta 20.5.4.punkta ievaddaļa un 20.5.4.2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Regulas Nr.965/2012  III pielikuma ORO.GEN.110.punkta “j” apakšpunkts, ORO.GEN.200.punkts un ORO.GEN.205.punkta “a” apakšpunkta “1” apakšpunkts, un V pielikuma SPA.DG.105.punkts
Projekta 23. un 24.punkts
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 18.pielikums.
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Konvencijas 18.pielikuma 5.2.apakšpunkts
Projekta 5.2., 5.3., 9.3., 9.4.2., 10.2., 11.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 6.1.apakšpunkts
Projekta 5.2., 9.3., 9.4.2., 10.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 6.2.apakšpunkts
Projekta 5.2., 9.3., 9.4.2., 10.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 7.2.apakšpunkts
Projekta 5.2., 9.3., 10.6.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 8.3.apakšpunkts
Projekta 12.1., 12.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 8.7.apakšpunkts
Projekta 12.1., 12.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 9.3.apakšpunkts
Projekta 60., 61., 62.punkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 10.1.apakšpunkts
Projekta 52., 53.punkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 10.2.apakšpunkts
Projekta 2.6., 32.4., 52.punkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 11.1.apakšpunkts
Projekta 20.punkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 11.3.apakšpunkts
Projekta 20.5.4., 25., 26.punkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 11.4.apakšpunkts
Projekta 10.punkts
Pārņemtas pilnībā
Konvencijas 18.pielikuma 12.1.apakšpunkts
Projekta 63.punkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav
Cita informācija
-
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) dokuments “Tehniskās instrukcijas bīstamu izstrādājumu drošai pārvadāšanai pa gaisu” (Doc 9284).
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Tehnisko instrukciju 1.daļas 4.nodaļas 4.1.punkts
Projekta 32.4., 33., 34.2., 36.2., 52., 53.punkts
Pārņemtas pilnībā
Tehnisko instrukciju 1.daļas 4.nodaļa
Projekta 40., 41., 42., 44., 45., 50., 52.punkts
Pārņemtas pilnībā
Tehnisko instrukciju 1.daļas 7.nodaļa
Projekta 63.punkts
Pārņemtas pilnībā
Tehnisko instrukciju 2.daļa
Projekta 5.1., 5.2., 9.2., 9.3., 10.3., 12.2., 20.1.1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Tehnisko instrukciju 3.daļas 4.nodaļas 4.7., 5.nodaļas 5.5.punkts
Projekta 7.2, 9.2., 10.6., 11.6., 20.1.2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Tehnisko instrukciju 3.daļas 4.nodaļas 4.5., 5.nodaļas 5.4.punkts, 5.daļas 2.nodaļa, 6.daļa 1., 2., 3., 6.nodaļa, 7.nodaļas 7.1.-7.10.punkts, 8.nodaļa
Projekta 4.2, 6.2., 8.4.2., 9.4., 10.4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Tehnisko instrukciju 4.daļa
Projekta 5.2, 7.2., 9.4.2., 20.1.1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Tehnisko instrukciju 5.daļa
Projekta 5., 6., 7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Tehnisko instrukciju 7.daļa
Projekta 14., 23., 24.punkts
Pārņemtas pilnībā
Tehnisko instrukciju 8.daļa
Projekta 17.2.1., 17.4., 18., 60., 61., 62.punkts
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Nav
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/d2350e60-8b6e-4618-b500-1e9b1b20b96f

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi