25-TA-2294: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 14. novembra noteikumos Nr. 656 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā" 4.2.1.3. pasākuma "Infrastruktūras un mācību vides pilnveide efektīvas, kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības īstenošanai speciālās izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 14. novembra noteikumos Nr. 656 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā" 4.2.1.3. pasākuma "Infrastruktūras un mācību vides pilnveide efektīvas, kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības īstenošanai speciālās izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts, pamatojoties uz Eiropas Savienības fondu 2021.- 2027.gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir papildināt papildinošas saimnieciskās darbības (turpmāk – PSD) uzraudzības nosacījumus ar pašdeklarācijas principu, lai samazinātu administratīvo slogu projektu ieviešanas uzraudzībā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Eiropas Savienības fondu 4.2.1.3. pasākuma "Infrastruktūras un mācību vides pilnveide efektīvas, kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības īstenošanai speciālās izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – 4.2.1.3. pasākums) mērķis ir speciālās izglītības iestāžu tīkla sakārtošana un mācību vides, infrastruktūras, materiāltehniskā nodrošinājuma un mācību līdzekļu pilnveidošana, lai paaugstinātu speciālās izglītības iestāžu kapacitāti kvalitatīvas speciālās izglītības nodrošināšanā. 2024. gadā uzsāktās 4.2.1.3. pasākuma projektu iesniegumu atlases ietvaros tika apstiprināti 24 projektu iesniegumi, kuru ietvaros paredzēta 28 speciālās izglītības iestāžu mācību vides uzlabošana. Ministru kabineta 2023. gada 14. novembra noteikumos Nr. 656 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā" 4.2.1.3. pasākuma "Infrastruktūras un mācību vides pilnveide efektīvas, kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības īstenošanai speciālās izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 656) kā projektu īstenošanas termiņš ir noteikts 2029. gada 31. decembris.
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 656 (31. punkts) sadarbības iestādei projekta īstenošanas laikā un projekta dzīves cikla laikā (10 gadi) ir pienākums atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātai papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzības metodikai nodrošināt PSD uzraudzību projektā uzlabotajai infrastruktūrai. Minētajā metodikā ir noteikts, ka uzraudzība ir ikgadēja atbilstoši finansējuma saņēmēja sagatavotajai un sniegtajai informācijai par PSD rezultātiem.
Valdības rīcības plāna[1] deklarācijas uzdevumā “Mazināsim birokrātiju un valsts pārvaldi padarīsim elastīgāku, vairāk uzticēsimies uzņēmēju, iedzīvotāju un pašvaldību spējai vadīties pēc pašdeklarācijas principa un dosim iespēju veidot standartizāciju nozarēs” ir iekļauts pasākums Nr. 35.4. “Lai mazinātu administratīvu birokrātiju un pilnveidotu risku pārvaldību ESIF projektu ieviešanā, izvērtēta efektīva un vienlaikus no drošas finanšu vadības viedokļa līdzsvarota pašdeklarācijas principa ieviešana ESIF projektu pārvaldībā”.
Ievērojot minēto, Izglītības un zinātnes ministrija līdzīgi kā citās Eiropas Savienības līdzfinansēto investīciju programmās, arī 4.2.1.3. pasākumā, rosina ieviest pašdeklarācijas principu projektu uzraudzībā. Tādējādi būtiski tiktu mazināts administratīvs slogs projektu ieviešanā un uzraudzībā iesaistītajām iestādēm.
[1] https://likumi.lv/ta/id/349266-par-valdibas-ricibas-planu-deklaracijas-par-evikas-silinas-vadita-ministru-kabineta-iecereto-darbibu-istenosanai
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 656 (31. punkts) sadarbības iestādei projekta īstenošanas laikā un projekta dzīves cikla laikā (10 gadi) ir pienākums atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātai papildinošas saimnieciskās darbības uzraudzības metodikai nodrošināt PSD uzraudzību projektā uzlabotajai infrastruktūrai. Minētajā metodikā ir noteikts, ka uzraudzība ir ikgadēja atbilstoši finansējuma saņēmēja sagatavotajai un sniegtajai informācijai par PSD rezultātiem.
Valdības rīcības plāna[1] deklarācijas uzdevumā “Mazināsim birokrātiju un valsts pārvaldi padarīsim elastīgāku, vairāk uzticēsimies uzņēmēju, iedzīvotāju un pašvaldību spējai vadīties pēc pašdeklarācijas principa un dosim iespēju veidot standartizāciju nozarēs” ir iekļauts pasākums Nr. 35.4. “Lai mazinātu administratīvu birokrātiju un pilnveidotu risku pārvaldību ESIF projektu ieviešanā, izvērtēta efektīva un vienlaikus no drošas finanšu vadības viedokļa līdzsvarota pašdeklarācijas principa ieviešana ESIF projektu pārvaldībā”.
Ievērojot minēto, Izglītības un zinātnes ministrija līdzīgi kā citās Eiropas Savienības līdzfinansēto investīciju programmās, arī 4.2.1.3. pasākumā, rosina ieviest pašdeklarācijas principu projektu uzraudzībā. Tādējādi būtiski tiktu mazināts administratīvs slogs projektu ieviešanā un uzraudzībā iesaistītajām iestādēm.
[1] https://likumi.lv/ta/id/349266-par-valdibas-ricibas-planu-deklaracijas-par-evikas-silinas-vadita-ministru-kabineta-iecereto-darbibu-istenosanai
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
MK noteikumos Nr. 656 nav iekļauts pašdeklarācijas princips PSD uzraudzībai atbilstoši Valdības rīcības plānā noteiktajam par administratīvā sloga mazināšanu Eiropas Savienības struktūrfondu projektos.
Risinājuma apraksts
Lai mazinātu administratīvo slogu 4.2.1.3. pasākuma projektu PSD uzraudzībā to dzīves ciklā, ar noteikumu projektu tiek ieviests PSD pašdeklarācijas princips. Tas paredz, ka finansējuma saņēmējs visā projekta dzīves ciklā katru gadu sagatavo pārskatu par PSD apjomu un papildpakalpojumiem, un nodrošina pārskata un aprēķinus pamatojošo dokumentu pieejamību PSD uzraudzībai. Ja finansējuma saņēmējs konstatē, ka ir pārsniegts MK noteikumos Nr. 656 noteiktais PSD 20 procentu ierobežojums no infrastruktūras kopējās gada jaudas platības, laika vai finanšu izteiksmē vai ka veiktās investīcijas tiek izmantotas citai saimnieciskai darbībai, kas nav uzskatāma par PSD vai papildpakalpojumu, tas iesniedz sadarbības iestādē ziņojumu par konstatēto. Noteikumu projekts paredz, ka sadarbības iestādei ir tiesības finansējuma saņēmējam pieprasīt PSD pārskatus projekta dzīves cikla laikā, tajā skaitā gadījumos, kad saņemta informācija par PSD pārkāpumu no finansējuma saņēmēja, kompetentajām iestādēm vai no trešajām personām.
Pēc noteikumu projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā tiks precizēta MK noteikumu Nr. 656 31. punktā minētā PSD uzraudzības metodika.
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās un atbilstošiem grozījumiem PSD uzraudzības metodikā sadarbības iestāde informēs finansējuma saņēmējus un veiks grozījumus ar finansējuma saņēmējiem noslēgtajās vienošanās par 4.2.1.3. pasākuma projektu īstenošanu 1. pielikumā “Vienošanās vispārējie noteikumi”, ietverot nosacījumus atbilstoši izmaiņām MK noteikumos Nr.656.
Ar grozījumiem tiek precizēta arī MK noteikumu Nr. 656 4.2. apakšpunktā noteiktā nacionālā rādītāja – speciālās izglītības iestādes, kurās modernizēta mācību vide, vērtība (tā tiek samazināta no 30 uz 28). Vērtība tiek samazināta, jo atsevišķas pašvaldības lēma nepiedalīties 4.2.1.3. pasākuma projektu iesniegumu atlasē. Detalizētāka informācija par minēto atlasi ir sniegta Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra noteikumu Nr. 772 "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 14. novembra noteikumos Nr. 656 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā" 4.2.1.3. pasākuma “Infrastruktūras un mācību vides pilnveide efektīvas, kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības īstenošanai speciālās izglītības iestādēs” īstenošanas noteikumi”” anotācijā [2].
Vienlaikus, pamatojoties uz pašvaldību pārstāvošo organizāciju – Latvijas Pašvaldību savienības un Reģionālo attīstības centru un novadu apvienības, kā arī Finanšu ministrijas, atzinumiem par noteikumu projektu, tiek precizēts MK noteikumu Nr.656 13. punkts. Ar atzinumiem institūcijas rosina pagarināt minētajā punktā noteikto termiņu – par vienu gadu (no 2027. gada 31. augusta uz 2028. gada 31. augustu), kādā pašvaldības nodrošina, ka tās administratīvajā teritorijā darbojas ne vairāk kā viena speciālās izglītības iestāde (izņemot Rīgas valstspilsētu), kas licencētas speciālās izglītības programmas īsteno vienuviet. Ņemot vērā, ka minētais termiņš ir ticis jau pagarināts – no 2025. gada 31. augusta uz 2027. gada 31. augustu[3], tad noteikuma projektā tiek noteikts, ka tas pagarināts – līdz 2028. gada 31. augustam, var tikt, ja ir 4.2.1.3. pasākuma projekta īstenošanā ir iestājies kāds objektīvi pamatots, iepriekš neparedzams un ārpus pašvaldības ietekmes gadījums, kā rezultātā pašvaldībai nav iespējams nodrošināt, ka tās dibinātā speciālās izglītības iestāde licencētas speciālās izglītības programmas līdz 2027. gada 31. augustam īsteno vienuviet (izņemot Rīgas valstspilsētu). Objektīvi pamatotā gadījuma cēlonis ir kāds pierādāms šķērslis, kuru pašvaldība nevarēja paredzēt, kontrolēt vai novērst tā sekas, kā rezultātā pašvaldībai nav iespējams nodrošināt, ka tās dibinātā speciālās izglītības iestāde licencētas speciālās izglītības programmas pēc 2027. gada 31. augustam īsteno vienuviet. Pašvaldībai ir pienākums sadarbības iestādei iesniegt objektīvi pamatotu informāciju šādam termiņa pagarinājumam, nodrošinot, ka tās administratīvajā teritorijā pēc 2028. gada 31. augusta darbojas ne vairāk kā viena speciālās izglītības iestāde (izņemot Rīgas valstspilsētu), kas licencētas speciālās izglītības programmas īsteno vienuviet, lai veiktu atbilstošus grozījumus noslēgtajā vienošanās par projekta īstenošanu.
Vienlaikus noteikumu projekts paredz grozīt citus ar 4.2.1.3. pasākuma projektu īstenošanu saistītus nosacījumus, piemēram, a) MK noteikumu Nr. 656 26.7. apakšpunktā svītrota norāde uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu, ievērojot, ka tas attiecas uz t.s. daudzpakāpju projektiem; b) MK noteikumu Nr. 656 34. punktā svītroti finansējuma saņēmējiem noteikti nosacījumi veikt zaļo publisko iepirkumu un sociāli atbildīgu publisko iepirkumu, paredzot iespēju finansējuma saņēmējiem izvēlēties iepirkuma prasības, izrietoši no 2025. gada 21. februārī Ministru prezidentes Evikas Siliņas paziņotajām valdības 4x4 prioritātēm 2025. gadam, ikgadējā ziņojumā Saeimai iekļauto apņemšanos 2025. gadā turpināt darbu pie birokrātijas mazināšanas pasākumiem ES fondu apguvē un publisko iepirkumu jomā.
[2] https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/92bf6500-caaa-452e-9313-451240c6325d
[3] Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra noteikumi Nr. 772 “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 14. novembra noteikumos Nr. 656 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā” 4.2.1.3. pasākuma “Infrastruktūras un mācību vides pilnveide efektīvas, kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības īstenošanai speciālās izglītības iestādēs” īstenošanas noteikumi””
Pēc noteikumu projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā tiks precizēta MK noteikumu Nr. 656 31. punktā minētā PSD uzraudzības metodika.
Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās un atbilstošiem grozījumiem PSD uzraudzības metodikā sadarbības iestāde informēs finansējuma saņēmējus un veiks grozījumus ar finansējuma saņēmējiem noslēgtajās vienošanās par 4.2.1.3. pasākuma projektu īstenošanu 1. pielikumā “Vienošanās vispārējie noteikumi”, ietverot nosacījumus atbilstoši izmaiņām MK noteikumos Nr.656.
Ar grozījumiem tiek precizēta arī MK noteikumu Nr. 656 4.2. apakšpunktā noteiktā nacionālā rādītāja – speciālās izglītības iestādes, kurās modernizēta mācību vide, vērtība (tā tiek samazināta no 30 uz 28). Vērtība tiek samazināta, jo atsevišķas pašvaldības lēma nepiedalīties 4.2.1.3. pasākuma projektu iesniegumu atlasē. Detalizētāka informācija par minēto atlasi ir sniegta Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra noteikumu Nr. 772 "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 14. novembra noteikumos Nr. 656 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā" 4.2.1.3. pasākuma “Infrastruktūras un mācību vides pilnveide efektīvas, kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības īstenošanai speciālās izglītības iestādēs” īstenošanas noteikumi”” anotācijā [2].
Vienlaikus, pamatojoties uz pašvaldību pārstāvošo organizāciju – Latvijas Pašvaldību savienības un Reģionālo attīstības centru un novadu apvienības, kā arī Finanšu ministrijas, atzinumiem par noteikumu projektu, tiek precizēts MK noteikumu Nr.656 13. punkts. Ar atzinumiem institūcijas rosina pagarināt minētajā punktā noteikto termiņu – par vienu gadu (no 2027. gada 31. augusta uz 2028. gada 31. augustu), kādā pašvaldības nodrošina, ka tās administratīvajā teritorijā darbojas ne vairāk kā viena speciālās izglītības iestāde (izņemot Rīgas valstspilsētu), kas licencētas speciālās izglītības programmas īsteno vienuviet. Ņemot vērā, ka minētais termiņš ir ticis jau pagarināts – no 2025. gada 31. augusta uz 2027. gada 31. augustu[3], tad noteikuma projektā tiek noteikts, ka tas pagarināts – līdz 2028. gada 31. augustam, var tikt, ja ir 4.2.1.3. pasākuma projekta īstenošanā ir iestājies kāds objektīvi pamatots, iepriekš neparedzams un ārpus pašvaldības ietekmes gadījums, kā rezultātā pašvaldībai nav iespējams nodrošināt, ka tās dibinātā speciālās izglītības iestāde licencētas speciālās izglītības programmas līdz 2027. gada 31. augustam īsteno vienuviet (izņemot Rīgas valstspilsētu). Objektīvi pamatotā gadījuma cēlonis ir kāds pierādāms šķērslis, kuru pašvaldība nevarēja paredzēt, kontrolēt vai novērst tā sekas, kā rezultātā pašvaldībai nav iespējams nodrošināt, ka tās dibinātā speciālās izglītības iestāde licencētas speciālās izglītības programmas pēc 2027. gada 31. augustam īsteno vienuviet. Pašvaldībai ir pienākums sadarbības iestādei iesniegt objektīvi pamatotu informāciju šādam termiņa pagarinājumam, nodrošinot, ka tās administratīvajā teritorijā pēc 2028. gada 31. augusta darbojas ne vairāk kā viena speciālās izglītības iestāde (izņemot Rīgas valstspilsētu), kas licencētas speciālās izglītības programmas īsteno vienuviet, lai veiktu atbilstošus grozījumus noslēgtajā vienošanās par projekta īstenošanu.
Vienlaikus noteikumu projekts paredz grozīt citus ar 4.2.1.3. pasākuma projektu īstenošanu saistītus nosacījumus, piemēram, a) MK noteikumu Nr. 656 26.7. apakšpunktā svītrota norāde uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. pantu, ievērojot, ka tas attiecas uz t.s. daudzpakāpju projektiem; b) MK noteikumu Nr. 656 34. punktā svītroti finansējuma saņēmējiem noteikti nosacījumi veikt zaļo publisko iepirkumu un sociāli atbildīgu publisko iepirkumu, paredzot iespēju finansējuma saņēmējiem izvēlēties iepirkuma prasības, izrietoši no 2025. gada 21. februārī Ministru prezidentes Evikas Siliņas paziņotajām valdības 4x4 prioritātēm 2025. gadam, ikgadējā ziņojumā Saeimai iekļauto apņemšanos 2025. gadā turpināt darbu pie birokrātijas mazināšanas pasākumiem ES fondu apguvē un publisko iepirkumu jomā.
[2] https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/92bf6500-caaa-452e-9313-451240c6325d
[3] Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra noteikumi Nr. 772 “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 14. novembra noteikumos Nr. 656 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam 4.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu piekļuvi iekļaujošiem un kvalitatīviem pakalpojumiem izglītības, mācību un mūžizglītības jomā, attīstot pieejamu infrastruktūru, tostarp veicinot noturību izglītošanā un mācībās attālinātā un tiešsaistes režīmā” 4.2.1.3. pasākuma “Infrastruktūras un mācību vides pilnveide efektīvas, kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības īstenošanai speciālās izglītības iestādēs” īstenošanas noteikumi””
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Pašvaldības
Ietekmes apraksts
Tiek ieviesta pašdeklarācijas kārtība ES fondu projektu PSD uzraudzībā.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
4.2.1.3. pasākumam ir netieša ietekme uz horizontālajiem principiem “Energoefektivitāte pirmajā vietā” un “Nenodarīt būtisku kaitējumu”.
Pasākuma ietvaros ir noslēgusies projektu iesniegumu atlase, un ir noslēgtas vienošanās par projektu īstenošanu par visu pasākumam pieejamo Eiropas Savienības fondu finansējumu. Ievērojot pasākumam noteikto attiecināmās izmaksu sarakstu, projekti lielākoties paredz ēku atjaunošanas darbus un mācību aprīkojumu, kas nerada ietekmi uz enerģijas ietaupījumu. Vienlaikus kā attiecināmās izmaksas ir noteiktas energosertifikācijas, ekspertīzes un izpētes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums, lai izstrādātu būvprojektu, būvdarbu ieceres dokumentāciju vai būvprojektu minimālā sastāvā.
Pašvaldībām kā finansējuma saņēmējām ir ievēro šādus horizontālos principus un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz tiem (ja attiecināms): a) klimatdrošināšana; b) energoefektivitāte pirmajā vietā; c) nenodarīt būtisku kaitējumu. Horizontālā principa “Energoefektivitāte pirmajā vietā” ievērošanu projektos finansējuma saņēmējs nodrošina nacionālā horizontālā regulējuma noteikto prasību ietvaros.
Pasākuma ietvaros ir noslēgusies projektu iesniegumu atlase, un ir noslēgtas vienošanās par projektu īstenošanu par visu pasākumam pieejamo Eiropas Savienības fondu finansējumu. Ievērojot pasākumam noteikto attiecināmās izmaksu sarakstu, projekti lielākoties paredz ēku atjaunošanas darbus un mācību aprīkojumu, kas nerada ietekmi uz enerģijas ietaupījumu. Vienlaikus kā attiecināmās izmaksas ir noteiktas energosertifikācijas, ekspertīzes un izpētes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums, lai izstrādātu būvprojektu, būvdarbu ieceres dokumentāciju vai būvprojektu minimālā sastāvā.
Pašvaldībām kā finansējuma saņēmējām ir ievēro šādus horizontālos principus un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz tiem (ja attiecināms): a) klimatdrošināšana; b) energoefektivitāte pirmajā vietā; c) nenodarīt būtisku kaitējumu. Horizontālā principa “Energoefektivitāte pirmajā vietā” ievērošanu projektos finansējuma saņēmējs nodrošina nacionālā horizontālā regulējuma noteikto prasību ietvaros.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
