Anotācija (ex-ante)

24-TA-759: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma "Siguldas medikamentu noliktava Nr. 3" Allažu pagastā, Siguldas novadā, pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā daļa, 4.panta ceturtās daļas 1.punkts un 2.punkts, 5.panta pirmā daļa, 9.panta pirmā daļa, 14.panta nosacījumi.
Ministru kabineta rīkojuma projektā “Par nekustamā īpašuma “Siguldas medikamentu noliktava Nr.3” Allažu pagastā, Siguldas novadā, pārdošanu” (turpmāk – rīkojuma projekts) minētā nekustamā īpašuma atsavināšanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta otro daļu ierosina Veselības ministrija.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir atļaut valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ), ievērojot Atsavināšanas likuma 14.panta nosacījumus, pārdot izsolē valstij piederošo nekustamo īpašumu “Siguldas medikamentu noliktava Nr.3” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.8042 502 0142) – būves (būvju kadastra apzīmējumi 8042 002 0142 001, 8042 002 0142 002, 8042 002 0142 003, 8042 002 0142 004, 8042 002 0142 005, 8042 002 0142 006, 8042 002 0142 007 un 8042 002 0142 008) – Allažu pagastā, Siguldas novadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē, ievērojot Atsavināšanas likuma 14.panta nosacījumus, nekustamo īpašumu “Siguldas medikamentu noliktava Nr.3” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.8042 502 0142) – būves (būvju kadastra apzīmējumi 8042 002 0142 001, 8042 002 0142 002, 8042 002 0142 003, 8042 002 0142 004, 8042 002 0142 005, 8042 002 0142 006, 8042 002 0142 007 un 8042 002 0142 008) – Allažu pagastā, Siguldas novadā, kas ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Veselības ministrijas personā (turpmāk - Nekustamais īpašums).
Saskaņā ar zemesgrāmatas datiem un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem Nekustamais īpašums sastāv no:
1)  Noliktavas (būves kadastra apzīmējums 8042 002 0142 001) ar kopējo platību 2137,3 m2, galvenais lietošanas veids: 1252 – Noliktavas, rezervuāri, bunkuri un silosi, 12520102 - Noliktavas, izņemot lauksaimniecības noliktavas. Ēkas kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 34 995 euro;
2) Noliktavas (būves kadastra apzīmējums 8042 002 0142 002) ar kopējo platību 153,9 m2, galvenais lietošanas veids: 1252 – Noliktavas, rezervuāri, bunkuri un silosi, 12520102 - Noliktavas, izņemot lauksaimniecības noliktavas. Ēkas kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 2743 euro;  
3) Caurlaides ēkas (būves kadastra apzīmējums 8042 002 0142 003) ar kopējo platību 7,6 m2, galvenais lietošanas veids: 1274 - Citas, iepriekš neklasificētas, ēkas, 12740201 - Kūtis ar kopējo platību līdz 60 m2 (ieskaitot), saimniecības ēkas, pagrabi un sabiedriskās tualetes. Ēkas kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 110 euro;
4) Sūkņu mājas (būves kadastra apzīmējums 8042 002 0142 004) ar kopējo platību 6,1 m2, galvenais lietošanas veids: 1274 - Citas, iepriekš neklasificētas, ēkas, 12740201 - Kūtis ar kopējo platību līdz 60 m2 (ieskaitot), saimniecības ēkas, pagrabi un sabiedriskās tualetes”. Ēkas kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 89 euro;
5) Šķūņa (būves kadastra apzīmējums 8042 002 0142 005) ar kopējo platību 37,2 m2, galvenais lietošanas veids: 1274 - Citas, iepriekš neklasificētas, ēkas, 12740203 - Siltumnīcas ar kopējo platību līdz 60 m2 (ieskaitot), šķūņi un citas palīgēkas. Ēkas kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 238 euro;
6) Noliktavas (būves kadastra apzīmējums 8042 002 0142 006) ar kopējo platību 68,1 m2, galvenais lietošanas veids: 1252 – Noliktavas, rezervuāri, bunkuri un silosi, 12520102 - Noliktavas, izņemot lauksaimniecības noliktavas. Ēkas kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 1013 euro;
7) Noliktavas (būves kadastra apzīmējums 8042 002 0142 007) ar kopējo platību 57,8 m2, galvenais lietošanas veids: 1252 – Noliktavas, rezervuāri, bunkuri un silosi, 12520102 - Noliktavas, izņemot lauksaimniecības noliktavas. Ēkas kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 908 euro;
8) Šķūņa (būves kadastra apzīmējums 8042 002 0142 008) ar kopējo platību 46,3 m2, galvenais lietošanas veids: 1274 - Citas, iepriekš neklasificētas, ēkas, 12740203 - Siltumnīcas ar kopējo platību līdz 60 m2 (ieskaitot), šķūņi un citas palīgēkas. Ēkas kadastrālā vērtība uz 01.01.2024. noteikta 313 euro;
Nekustamais īpašums nav iznomāts.
Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas Allažu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000633546  uz valsts vārda Veselības ministrijas personā, lēmuma datums 27.09.2022.
Nekustamais īpašums atrodas uz nekustamā īpašuma “Vējkalni” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8042 002 0273) Allažu pagastā, Siguldas novadā, sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 8042 002 0267) 3,7400 ha platībā. Īpašuma tiesības uz minēto nekustamo īpašumu Allažu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000614200 nostiprinātas fizisku personu kopīpašumā, katrai ½ domājamās daļas apmērā, lēmuma datums 30.06.2022.
Piekļuve nekustamajam īpašumam “Vējkalni” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 8042 002 0273), uz kuras atrodas Nekustamais īpašums, nodrošināta no valsts vietējā autoceļa V58 “Sigulda-Allaži-Ausmas” (zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 8042 002 0187).
Saskaņā ar NĪVKIS esošo informāciju uz zemes vienības atrodas vēl viena būve (būves kadastra apzīmējums 8042 002 0267 001) “Vējkalni”, Allažu pagastā, Siguldas novadā, kuras tiesiskie valdītāji ir zemes vienības kopīpašnieki, katrs ½ domājamās daļas apmērā.
Veselības ministrija saskaņā ar 15.09.2023. vēstuli Nr.01-31.1/3976 ierosina veikt Nekustamā īpašuma atsavināšanu, jo tas nav nepieciešams ministrijas un tās padotības iestāžu pamatdarbības funkciju nodrošināšanai.
Vienlaikus Veselības ministrija informē, ka ar zemes īpašnieku nav noslēgts zemes nomas līgums un netiek maksāta arī likumiskā lietošanas maksa par zemes izmantošanu. Līdz šim brīdim zemes īpašnieks nav vēlējies noslēgt zemes nomas līgumu un no pašreizējā Nekustamā īpašuma pārvaldītāja – Neatliekamā medicīniskā palīdzības dienesta – līguma noteikumu vairākkārtējiem piedāvājumiem ir atteicies.
Ņemot vērā minēto un to, ka Nekustamais īpašums nav nepieciešams valsts pārvaldes funkciju īstenošanai, optimālākais risinājums ir tā virzīšana atsavināšanai.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 1. punktam atsevišķos gadījumos publiskas personas nekustamā īpašuma atsavināšanu var ierosināt zemes īpašnieks vai visi kopīpašnieki, ja viņi vēlas nopirkt zemesgrāmatā ierakstītu ēku (būvi), kas atrodas uz īpašumā esošās zemes.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 2. punktam atsevišķos gadījumos publiskas personas nekustamā īpašuma atsavināšanu var ierosināt zemes kopīpašnieks, ja viņš vēlas nopirkt zemesgrāmatā ierakstītu ēku (būvi), kas atrodas uz kopīpašumā esošās zemes, vai domājamo daļu no tās samērīgi savai zemes daļai.
Ievērojot iepriekš minēto, zemes vienības, uz kuras atrodas atsavināmais Nekustamais īpašums, kopīpašniekiem ir pirmpirkuma tiesības.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 14.panta otrajai daļai šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētās mantas atsavināšana izsludināma šajā likumā noteiktajā kārtībā (11.pants), uzaicinot attiecīgās personas mēneša laikā iesniegt pieteikumu par nekustamā īpašuma pirkšanu. Ja norādītajā termiņā no minētajām personām ir saņemts viens pieteikums, izsoli nerīko un ar šo personu slēdz pirkuma līgumu par nosacīto cenu.
Savukārt Atsavināšanas likuma 14.panta ceturtā daļa paredz, ja izsludinātajā termiņā (11.pants) šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētās personas nav iesniegušas pieteikumu par nekustamā īpašuma pirkšanu vai iesniegušas atteikumu, rīkojama izsole šajā likumā noteiktajā kārtībā. Šajā gadījumā minētās personas ir tiesīgas iegādāties nekustamo īpašumu izsolē vispārējā kārtībā.
Ņemot vērā minēto, zemes vienības, uz kuras atrodas Nekustamais īpašums, kopīpašniekiem vienlaikus ar sludinājumu par Nekustamā īpašuma izsoli, tiks nosūtīts paziņojums par izsoli, uzaicinot personas mēneša laikā iesniegt pieteikumu par pirmpirkuma tiesību izmantošanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 14.pantu. Ja mēneša laikā minētās personas neiesniegs pieteikumu par Nekustamā īpašuma pirkšanu vai iesniegs atteikumu, rīkojama izsole. Šādā gadījumā zemes vienības kopīpašnieki būs tiesīgi iegādāties Nekustamo īpašumu izsolē vispārējā kārtībā.
         Lai nākamajam Nekustamā īpašuma ieguvējam nodrošinātu pilnīgu informāciju par pārdodamo nekustamo īpašumu, atsavināšanas izsoles noteikumos tiks iekļauta informācija, ka Nekustamais īpašums atrodas uz fizisku personu kopīpašumā esošās zemes vienības “Vējkalni” (zemes vienības kadastra apzīmējums 8042 002 0267), Allažu pagastā, Siguldas novadā. Papildus izsoles noteikumos tiks norādīts – situācijā, ja Nekustamo īpašumu neiegādāsies zemes vienības kopīpašnieki, Nekustamā īpašuma ieguvējs un zemes vienības kopīpašnieki atradīsies zemes likumiskās lietošanas tiesiskajās attiecībās. Nekustamā īpašuma jaunajam īpašniekam būs pienākums maksāt likumiskās zemes lietošanas maksu zemes vienības kopīpašniekiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Skatīt sadaļā "Pašreizējā situācija"
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai. 
Nekustamā īpašuma atsavināšanu saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta otro daļu ierosina Veselības ministrija.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu dod Ministru kabinets.
Atsavināšanas likuma 9.panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu organizē VNĪ.
Sagatavotais rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot izsolē Nekustamo īpašumu, ievērojot pirmpirkuma tiesīgo personu intereses.
Rīkojuma projekts paredz nekustamā īpašuma valdītājam  – Veselības ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem.
VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmais valsts nekustamais īpašums nav nepieciešams citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu ievietojot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc rīkojuma projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Personas, kurām ir pirmpirkuma tiesības uz Nekustamo īpašumu – zemes vienības “Vējkalni” (zemes vienības kadastra apzīmējums 8042 002 0267), Allažu pagastā, Siguldas novadā, kopīpašnieki. Ja minētās personas savas pirmpirkuma tiesības neizmanto - jebkurš tiesību subjekts – fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties Nekustamo īpašumu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Personas, kurām ir pirmpirkuma tiesības uz Nekustamo īpašumu – zemes vienības “Vējkalni” (zemes vienības kadastra apzīmējums 8042 002 0267), Allažu pagastā, Siguldas novadā, kopīpašnieki. Ja minētās personas savas pirmpirkuma tiesības neizmanto - jebkurš tiesību subjekts – fiziska un juridiska persona, kurai piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un kura vēlas piedalīties izsolē un iegādāties Nekustamo īpašumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37.punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. Ja Nekustamais īpašums tiks atsavināts 2024.gadā, tad atsavināšanas rezultātā iegūtie līdzekļi pēc atsavināšanas izdevumu atskaitīšanas saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam” 55.pantu izlietojami VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai (izņemot netiešo izmaksu segšanai), tajā skaitā valsts nekustamo īpašumu uzlabošanas darbu veikšanai, vidi degradējošo objektu sakārtošanai un energoefektivitātes pasākumu īstenošanai. Minētie līdzekļi, kas 2024. gadā netiks izlietoti valsts īpašumā un VNĪ pārvaldīšanā esošo valsts nekustamo īpašumu pārvaldīšanai, līdz 31.12.2024. tiks ieskaitīti valsts budžetā.
Šobrīd nav iespējams noteikt summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt īpašuma pārdošanas vērtību, jo Nekustamā īpašuma atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no Nekustamā īpašuma tirgus vērtības vērtēšanas dienā. Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota. Rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 11.pantā noteikto sludinājumi par publiskas personas nekustamā īpašuma izsoli publicējami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, institūcijas, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu tīmekļvietnē un attiecīgās pašvaldības teritorijā izdotajā vietējā laikrakstā, ja tāds ir. Vienlaicīgi ar sludinājumu VNĪ tīmekļvietnē ievieto arī pārdodamā valsts nekustamā īpašuma izsoles noteikumus. Rīkojot elektronisku izsoli, sludinājumi par publiskas personas mantas izsoli ievietojami arī elektronisko izsoļu tīmekļvietnē (https://izsoles.ta.gov.lv).

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • Veselības ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Projekta izpildi nodrošinās Finanšu ministrija, Veselības ministrija, VNĪ.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personu datu apstrādes mērķis ir nodrošināt projekta atbilstību faktiskajai un tiesiskajai situācijai, nodrošinot Ministru kabineta rīkojuma izpildē iesaistīto pušu tiesiskās intereses. Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu Atsavināšanas likumā VNĪ deleģēto uzdevumu – organizēt valsts mantas atsavināšanas procesu, ievērojot pirmpirkuma tiesīgo personu tiesības.
Paskaidrojošie dokumenti, kuri satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic rīkojuma projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem.
Nekustamo īpašumu īpašnieku personas dati apstrādāti, tos iegūstot no zemesgrāmatas nodalījuma, kura noraksts nepieciešams rīkojuma projekta izstrādei un virzībai. Zemesgrāmatu likuma 1.pants noteic, ka zemesgrāmatas ir visiem pieejamas un to ierakstiem ir publiska ticamība.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi