Anotācija (ex-ante)

22-TA-1480: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027.gadam īstenošanas noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Eiropas Sociālā fonda plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027. gadam īstenošanas noteikumi" (turpmāk – noteikumi) izstrādāts saskaņā ar:
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (Regula Nr.2021/1060);
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 (Regula Nr.2021/1057);
Eiropas Sociālā fonda Plus programma materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam, atbalstīta ar MK 2021. gada 31. maija rīkojumu Nr. 360 (prot. Nr. 44 29.§);
Saeimas 2022. gada 05. maija sēdē pieņemto (stājas spēkā __.______) likumu „Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums” (turpmāk - Likums) 9. panta 1., 2., 3., 4., 5. un 6. punktā ietverto deleģējumu MK izdot detalizētākus noteikumus Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai (turpmāk – programma) vadības, tai skaitā, programmas īstenošanai un uzraudzībai, kā arī likuma Pārejas noteikumos paredzēto, ka MK noteikumus izdod līdz 2022. gada 30. jūnijam.
Labklājības ministrijas Informatīvais ziņojums “Par Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā pārvaldību un īstenošanu Latvijā”, izskatīts MK 2020. gada 27. oktobra sēdē (prot. Nr. 65 31.§ 4.2. apakšpunkts).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikt regulējumu programmas īstenošanai, t.sk., kas saistīts ar:
mājsaimniecībām, kas tiesīgas saņemt programmas atbalstu;
saturu un kvalitātes nosacījumiem pārtikai un pamata materiālās palīdzības precēm, ko saņems mājsaimniecība un papildpasākumus, kuros tai būs iespējas piedalīties; partnerorganizāciju iesaisti preču uzglabāšanā, izdalīšanā un papildpasākumos; partnerorganizāciju izvēli, t.sk., līguma par programmas atbalstāmo darbību īstenošanu nosacījumus;
nepieciešamo normatīvo regulējumu programmas izmaksām un to plānošanai valsts budžetā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Latvijā 2014.-2020. gada plānošanas periodā atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 11. marta regulai (ES) Nr. 223/2014 par Eiropas Atbalsta fondu vistrūcīgākajām personām, pārtikas un pamata materiālo palīdzību sniedz, kā arī nodrošina sociālās iekļaušanas pasākumus Eiropas Atbalsta fonds vistrūcīgākajām personām (turpmāk – EAFVP), kura ieviešanas nosacījumus regulē 2014. gada 25. septembrī Saeimā pieņemtais likums “Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām 2014.-2020. gada plānošanas perioda vadības likums”.
2. Sākot ar 2021. gada 1. janvāri Latvijā sākas 2021.-2027. gada Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu plānošanas periods, kurā stājušās spēkā jaunas regulas (skat. šīs sadaļas 1.1. punkta pirmo pamatojumu).
3. Saskaņā ar Regulu Nr. 2021/1057, apvienojot vairākus ES instrumentus, tostarp iekļaujot EAFVP ESF Plus, tiek izveidota programma, kas saglabā jau efektīvi darbojošos EAFVP administratīvās pārvaldības modeli.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likums nodrošina pamatu programmas vadības un kontroles sistēmai, nosakot deleģējumu MK izdot detalizētākus noteikumus Programmas pārvaldībai, tai skaitā, programmas īstenošanai un uzraudzībai.
Noteikumi, pirmkārt nosaka programmas atbalsta saņēmējus (mājsaimniecības), kuriem ir tiesības uz programmas atbalstu, nosacījumus pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču (turpmāk - preces) saturam un kvalitātei un papildpasākumu īstenošanai.
Otrs ieviešanas jautājumu kopums ir saistīts ar pašvaldību, to iestāžu vai nevalstisko organizāciju (turpmāk – partnerorganizācijas) iesaisti preču izdalīšanā un papildpasākumos. Noteikumi nosaka, kā izvēlēties partnerorganizācijas - preču izdalītājus un papildus aktivitāšu veicējus, tai skaitā, paredz līguma par darbību īstenošanu nosacījumus.
Trešā noteikumu daļā skar nepieciešamo normatīvo regulējumu izmaksām, kas veicamas no programmas un to plānošanai valsts budžetā.
Risinājuma apraksts
1. Noteikumi izstrādāti uz 2014.-2020. gada plānošanas perioda Ministru kabineta MK 2014. gada 25. novembra noteikumu Nr.727 „Darbības programmas “Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšanai vistrūcīgākajām personām 2014.-2020.gada plānošanas periodā” īstenošanas noteikumi”, taču tajā ir veikti atsevišķi uzlabojumi, kas galvenokārt balstīti uz EAFVP vadībā iesaistīto institūciju pieredzi un kopumā vērsti uz programmas ieviešanas vienkāršošanu un administratīvā sloga mazināšanu Regulā Nr. 2021/1060 un Regulā Nr. 2021/1057 noteiktā ietvaros.
2. Noteikumu punkti sadalīti IX nodaļās. Noteikumu I nodaļā iekļauti vispārīgie jautājumi, tai skaitā nosakot programmas kopējo finansējumu un darbības, kuru īstenošanai finansējums paredzēts.
3. Noteikumu II nodaļa nosaka mājsaimniecību loku, kurām ir tiesības uz programmas atbalstu. Saglabāts iepriekšējā periodā noteiktais atbalsta saņēmēju loks – zemu ienākumu mājsaimniecības, īpaši ģimenes ar bērniem, kurām ir apgrūtināta pamatvajadzību apmierināšana.
Programmas atbalstu tiesīgas saņemt mājsaimniecības, kuras atbilst:
- trūcīgas mājsaimniecības statusam (mājsaimniecības, kurās ienākumi nepārsniegs 272 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā, bet katrai nākamai personai mājsaimniecībā 190 euro);
- maznodrošinātas (zem nabadzības riska sliekšņa) mājsaimniecības statusam (mājsaimniecības, kurās ienākumi nepārsniegs 327 euro pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā, bet katrai nākamai personai mājsaimniecībā 229 euro);
- mājsaimniecība, kurai pašvaldības sociālais dienests izsniedzis izziņu, kas apliecina, ka mājsaimniecība ir nonākusi krīzes situācijā
Paredzēts, ka katru gadu programmas vadošā iestāde partnerībā ar nevalstisko sektoru un pašvaldībām un sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu (turpmāk - SIF) analizē un izvērtē situāciju valstī saistībā ar pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšanu, sniedzot priekšlikumus MK, nepieciešamības gadījumā noteikt citu vienotu personu ienākumu līmeni, kas būtu pamats programmas atbalsta saņemšanai.
4. Noteikumu III nodaļa nosaka satura un kvalitātes prasības precēm un to nodrošināšanas kārtību. Nosakot preču satura un kvalitātes prasības LM ir veikusi viedokļu apzināšanu par programmas pārtikas un pamata materiālās palīdzības saturu (iesaistīti Zemkopības ministrijas, Veselības ministrijas un Izglītības satura cents). Jāatzīmē, ka tāpat kā iepriekšējā periodā, programmas mērķis nav nodrošināt ar pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu vistrūcīgākās personas ikdienā vai izziņas derīguma termiņā, proti, trīs vai sešus mēnešus, bet mazināt nenodrošinātību ar pārtiku, sniedzot daļēju atbalstu atsevišķu pārtikas preču komplektu veidā.
Noteikumu 1. pielikumā iekļauti vairākas enerģētiski līdzvērtīgas pārtikas preces un produkti, no kā finansējuma saņēmējs (SIF) veidos pārtikas preču komplektus un iepirks atbilstoši publisko iepirkumu reglamentējošiem normatīviem aktiem. Pielikumā noteiktas pārtikas preču un produktu ražošanas, nekaitīguma un kvalitātes prasības, kas izriet no tiesiskā regulējuma par patēriņa produktu drošumu.
Sniedzot atbalstu pamata materiālās palīdzības nodrošināšanai, paredzētas higiēnas un saimniecības preces un individuālie mācību priekšmetiem skolēniem. Noteikumu 2. un 3. pielikumā norādītas minēto preču drošuma un kvalitātes prasības.
Paredzēts, ka reizi gadā finansējuma saņēmējs var iniciēt sākotnējo pārtikas preču un produktu aizstāšanu ar citām enerģētiski līdzvērtīgām pārtikas precēm un produktiem, iekļaujot tos pārtikas preču komplektā. Līdzīga atsevišķu preču aizstāšana ar citām līdzvērtīgām precēm paredzēta arī pamata materiālajai palīdzībai.
Noteikumi nosaka pamatprasības preču iepirkuma organizēšanai un piegādātāja pretendenta izvēlei, kurš ne tikai ražos vai iepirks izdalāmās preces, bet nodrošinās arī preču komplektu izveidi un transportēšanu uz partnerorganizāciju norādītām izdales vietām.
5. Noteikumu IV nodaļā ietvertas prasības, kas ievērojamas preces uzglabājot un izdalot tās atbalsta saņēmējiem.
6. Noteikumu V nodaļā ietverti papildpasākumu īstenošanas nosacījumi. Papildpasākumi ar mērķi mazināt personu sociālo atstumtību, sniegt ieguldījumu nabadzības izskaušanā, veicināt to patstāvību savu sociālo problēmu vai krīzes situācijas rezultātā radušos problēmu risināšanā ilgtermiņā ir viens no partnerorganizāciju iesaistes programmā pamatnosacījumiem.
7. Noteikumu VI nodaļā noteikta partnerorganizāciju atlases izsludināšanas kārtība, pretendentu vērtēšanas kritēriji (4. pielikums) un pretendentu vērtēšanas pamatnosacījumi. Jāatzīmē, ka detalizētākus atlases nosacījumus programmas sadarbības iestāde (SIF) iekļaus partnerorganizāciju atlases nolikumā.
8. Partnerorganizāciju atlases rezultātā programmas sadarbības iestāde slēdz līgumus vai vienošanos (turpmāk - līgums) ar atbilstošajām partnerorganizācijām par preču uzglabāšanu, izdalīšanu, un papildpasākumu īstenošanu, kuru saturs, kā arī noslēgšanas, grozīšanas un izbeigšanas nosacījumi paredzēti noteikumu VII nodaļā.
9. Noteikumu VIII nodaļa nosaka no programmas attiecināmos izdevumus, to apmēru, tai skaitā:
- Regulas Nr. 2021/1057 22. panta 1. punkta c) apakšpunktā vienotās likmes 7 % administrēšanas, uzglabāšanas un izdalīšanas un e) apakšpunktā vienotās likmes 7 % papildpasākumu īstenošanas izmaksas un to piemērošanas pamatprincipus;
- Regulas Nr.2021/1060 36. panta 5. punkta b) iii) apakšpunktā programmas Tehniskās palīdzības vienotās likmes 5 % finansējums.
No programmas neattiecināmas ir finansējuma saņēmēja organizēto iepirkumu administrēšanas izmaksas, kuru maksimālais apmērs finansēšanai no valsts budžeta tiek iezīmēts noteikumos. Nodaļā noteikto darbību dubultās finansēšanas riska novēršanu jeb demarkāciju ar ESF Plus un citiem finanšu avotiem nodrošinās sadarbības iestāde un vadošā iestāde programmas uzraudzības procesa ietvaros, pārliecinoties, ka programmas finansējums netiek piešķirts pārtikas, higiēnas un saimniecības precēm, individuāliem mācību piederumiem un papildpasākumu īstenošanai, ko atbalsta ESF Plus vai cits publisks finansējuma avots. LM, nodrošinās informācijas apmaiņu par ESF Plus plānoto atbalstu jomās, kur nodrošināma atbalsta papildinātība un demarkācija ar šajā darbības programmā plānoto atbalstu.
10. Noteikumu IX nodaļa nosaka kārtību, kādā valsts budžetā tiek plānoti līdzekļi programmas ieviešanai. Katra programmas vadībā iesaistītā institūcija sagatavo budžeta pieprasījumu, kurš pirms iesniegšanas Finanšu ministrijā tiek saskaņots ar LM kā programmas vadošo iestādi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • nevalstiskās organizācijas
  • reliģiskās organizācijas
  • pašvaldības un to sociālie dienesti
Ietekmes apraksts
Atklātā konkursā atlasītas partnerorganizācijas - nevalstiskās un reliģiskās organizācijas, kā arī pašvaldības un to sociālie dienesti, var pieteikties un atlases rezultātā iegūt tiesības būt par partnerorganizāciju programmas ietvaros.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Detalizēts sadalījums par noteikumu ietekmi uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem ir novērtēts Likuma anotācijā līdz ar to, noteikumu anotācijā netiek dublēts.

4.1.1. Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums

Pamatojums un apraksts
Ministru kabinets līdz 2022. gada 30. jūnijam izdod noteikumus, kas ietver šā likuma 9. panta 1., 2., 3., 4., 5. un 6.punktā minētos jautājumus.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija

4.1.2. Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021-2027. gada plānošanas perioda īstenošanas uzraudzības noteikumi

Pamatojums un apraksts
Ministru kabinets līdz 2022. gada 30. jūnijam izdod noteikumus, kas ietver šā likumprojekta 9. panta 7., 8., 9. un 11.punktā minētos jautājumus
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
Nav
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
Regulā nav noteikts termiņš, kādā jāpieņem nacionālie normatīvie akti ES fondu ieviešanai.
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1057
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013
Apraksts
Regulā nav noteikts termiņš, kādā jāpieņem nacionālie normatīvie akti ES fondu ieviešanai.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Nav

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
9. panta 2. punkts
4.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
36. panta 5.punkta b) iii) apakšpunkts
59.2.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumi šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumi šo jomu neskar
Cita informācija
Nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
19. panta 1. punkts
13.,14.,15.,16.,18.,19., 20. punkts;
1.,2.,3. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
19. panta 2. punkts
12.6. un 12.8.   apakšpunkts
1.pielikums
4.pielikums
 
Pārņemtas daļēji
Pārņemts attiecībā uz 19.panta 2.punkta pirmo daļu
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumi šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumi šo jomu neskar
Cita informācija
Nav

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Labklājības ministrija, Sabiedrības integrācijas fonds
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Pašvaldību savienība, Biedrība "Latvijas Sarkanais Krusts", Latvijas Samariešu apvienība, EAPN Latvia (Latvijas PretNabadzības Tīkls), Latvijas daudzbērnu ģimeņu biedrību apvienība, biedrība "Latvijas Pašvaldību sociālo dienestu vadītāju apvienība"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Konsultatīvā padome
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Sabiedrības integrācijas fonds

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Detalizēts izdevumu aprēķins 2022. – 2025. gadam noteiks Likuma anotācijas 3. sadaļas 6.2.2. apakšpunktā[LS1] , līdz ar to noteikumu projektā netiek dublēts.
Programmas vadībā iesaistīto instiūciju finansējums tehniskajai palīdzībai pa gadiem pieejams šādā apmērā:
Institūcija 2023 2024 2025
Labklājības ministrija 87 957 175 914 175 914
Sabiedrības integrācijas fonds 68 644 137 288 137 288
Finanšu ministrija 8100 16 200 16 200
Programmas tehniskās palīdzības finansējuma plānošanu pa gadiem koordinēs Programmas vadošā iestāde. Noteiktais finansējums 2026. - 2027. gadam un turpmākajiem gadiem tiks pārskatīts pēc regulas Nr. 2021/1060 18. pantā noteiktā vidusposma pārskata rezultātu novērtējuma.
Programmā paredzētās tehniskās palīdzības atbalstāmās darbības detalizēti skaidrotas Likuma anotācijas 7.5.sadaļā.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Noteikumu projektā ietvertās normas labvēlīgi ietekmēs sociālo situāciju vistrūcīgākajiem iedzīvotājiem un mājsaimniecībām. Sniedzot programmas pārtikas atbalstu un pamata materiālo palīdzību, tiks atvieglots šo iedzīvotāju un mājsaimniecību budžeta slogs, kā rezultātā ietaupītos līdzekļus varēs novirzīt citiem nepieciešamajiem tēriņiem, tādiem kā papildu pārtikas, apavu un apģērbu iegādei, ārsta apmeklējumam un medikamentu iegādei, bērnu ārpusskolas nodarbību apmaksai. Un noteikumu projektā iekļautie partnerorganizāciju organizētie papildpasākumi, mazina personu sociālo atstumtību, kā arī veicina šo personu patstāvību savu sociālo problēmu vai krīzes situācijas rezultātā radušos problēmu risināšanā ilgtermiņā.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi