Anotācija (ex-ante)

23-TA-641: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Piekritīgās Klimata un enerģētikas ministrijas noteikšana par katastrofu pārvaldības koordinētāju attiecībā uz Latvijas enerģētikas tirgu un infrastruktūru atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 23. decembra rīkojuma Nr. 968 "Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu" 2.1. apakšpunktam, kas paredz Ekonomikas ministrijas reorganizāciju, nododot kompetenci saistībā ar enerģētikas politikas jautājumiem Klimata un enerģētikas ministrijai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta mērķis ir noteikt Klimata un enerģētikas ministrijas kompetenci katastrofu pārvaldības koordinēšanā attiecībā uz valsts enerģētikas tirgu un infrastruktūru, pārņemot Civilās aizsardzības un katastrofas pārvaldīšanas likumā (turpmāk - Likums) noteiktās funkcijas no Ekonomikas ministrijas atbilstoši ministrijas reorganizācijai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likuma 6. panta pirmās daļas 3. punkts šobrīd paredz, ka Ekonomikas ministrija koordinē pārvaldību katastrofām, kuras saistītas ar enerģijas ražošanas vai enerģijas un energoresursu transportēšanas infrastruktūru (gāzes noplūde maģistrālajos gāzes vados, avārija gāzes un degvielas apgādes sistēmās, enerģijas ražošanas iekārtu, hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju infrastruktūras avārija, elektrotīklu bojājumi).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2022. gada 23. decembra rīkojuma Nr. 968 "Par Ekonomikas ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas reorganizāciju un Klimata un enerģētikas ministrijas izveidošanu" 2.1. apakšpunkts paredz Ekonomikas ministrijas reorganizāciju, nododot kompetenci saistībā ar enerģētikas politikas jautājumiem Klimata un enerģētikas ministrijai.
Risinājuma apraksts
Grozīt Likuma 6. panta pirmās daļas 3. punktu, aiztsājot Ekonomikas ministriju ar Klimata un enerģētikas ministriju kā primāri piekritīgo attiecībā uz enerģētikas tirgum un infrastruktūrai nepieciešamo katastrofu pārvaldības koordinēšanas kompetenci.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Likuma aktualizēšana saistībā ar Klimata un ekonomikas ministrijai piekrītošu jautājumu atbilstoši ministriju reorganizācijai un subsidiaritātes principam.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Likumprojektam nav ietekmes uz budžetu, jo tas paredz esošo publisko funkciju pārdali pēc jautājumu piekritības.
Esošu publisko funkciju pārdale pēc jautājumu piekritības.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Esošu publisko funkciju pārdale pēc jautājumu piekritības.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Klimata un enerģētikas ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Esošu publisko funkciju pārdale pēc jautājumu piekritības.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Klimata un enerģētikas ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Esošu publisko funkciju pārdale pēc jautājumu piekritības.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

Esošu publisko funkciju pārdale pēc jautājumu piekritības.
Pielikumi