Anotācija

24-TA-2541: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 13. jūlija rīkojumā Nr. 389 "Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā daļa, ceturtās daļas 9.punkts, 5.panta pirmā daļa, 37.pants un  44.panta piektā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojumu projekts sagatavots, lai precizētu Ministru kabineta 13.07.2016. rīkojuma Nr.389 “Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu” 2.punktā minētā atsavināmā valsts nekustamā īpašuma „Velēnas” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7488 003 0635) – Suntažu pagastā, Ogres novadā, sastāvu pēc minētā valsts nekustamā īpašuma sadales
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabinets 13.07.2016.  pieņēma rīkojumu Nr.389 “Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu” kas paredzēja atļaut valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi (turpmāk – VNĪ) pārdot divus valsts nekustamos īpašumus, tostarp, saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 4. panta pirmo daļu un ceturtās daļas 9. punktu un 5. panta pirmo daļu pārdot par brīvu cenu nekustamo īpašumu "Velēnas" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 7488 003 0635) - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 7488 003 0635) 703 m2 platībā un būvi (būves kadastra apzīmējums 7488 003 0635 002) - Suntažu pagastā, Ogres novadā, kas ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 37. pantu un 44. panta piekto daļu.
VNĪ 20.02.2024. tika saņemta valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Valsts ceļi” (turpmāk – VSIA “LVC”) vēstule Nr. 4.9./3175 (turpmāk – vēstule). Ar minēto vēstuli VSIA “LVC” informēja, ka saskaņā ar starp Satiksmes ministriju un VSIA “LVC” noslēgto Deleģēšanas līgumu, tai ir dots pilnvarojums slēgt līgumus par valsts autoceļu uzturēšanu, būvniecību un pakalpojumiem, kas tiek finansēti no valsts autoceļu tīkla finansējumam paredzētajiem līdzekļiem, kā arī risināt jautājumus, kas saistīti ar valsts autoceļu būvniecības projektu realizācijai nepieciešamo nekustamo īpašumu iegūšanu uz Latvijas valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Pamatojoties uz minēto pilnvarojumu VSIA “LVC” vēstulē informēja VNĪ, ka lai nodrošinātu būvprojektā “Satiksmes drošības uzlabošana valsts reģionālā autoceļa P8 Inciems–Sigulda–Ķegums un valsts reģionālā autoceļa P4 Rīga–Ērgļi mezglā (Suntaži)” paredzēto risinājumu realizāciju (saskaņā ar SIA “EAE”24.10.2023. vēstules Nr.2023/356 1.pielikumā minēto -  autoceļu P4 un P8 mezglu pārbūvēt par rotācijas apli, nomainīt ceļa seguma konstrukciju, sakārtot ūdens novades sistēmu un satiksmes organizāciju, ka arī uzlabot satiksmes dalībnieku komfortu un drošību), valsts īpašumā Satiksmes ministrijas personā ir nepieciešams pārņemt valstij Finanšu ministrijas personā piederošā nekustamā īpašuma “Velēnas” (kadastra Nr. 74880030635) Ogres novadā, Suntažu pagastā, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 74880030635 daļu aptuveni 0,0058 ha platībā (platība tiks precizēta pēc zemes kadastrālās uzmērīšanas).
          VSIA “LVC” vēstulē papildus informēja VNĪ, ka pamatojoties uz Ogres novada pašvaldības 05.01.2024.  pieņemto lēmumu Nr. 10-2.2/3 “Par zemes ierīcības projekta apstiprināšanu nekustamā īpašuma “Velēnas” zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 74880030635 Suntažos, Suntažu pagastā, Ogres novadā”, tā organizēs zemes kadastrālo uzmērīšanu un sadales reģistrēšanu Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – NĪVKIS)  un Zemgales rajona tiesas Suntažu zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000515711.
          VNĪ 21.05.2024. saņemta VSIA “LVC” vēstule Nr.4.9./9263, ar kuru VNĪ tiek informēta, ka satiksmes drošības uzlabošanas valsts reģionālā autoceļa P8 Inciems–Sigulda–Ķegums un valsts reģionālā autoceļa P4 Rīga – Ērgļi mezglā (Suntaži) būvprojekta realizācijas vajadzībām no nekustamā īpašuma “Velēnas” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 74880030635) ir atdalīta daļa – zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 74880030902) 59 m2 platībā Suntažu pagastā, Ogres novadā, un tā reģistrēta NĪVKIS un ierakstīta Zemgales rajona tiesas Suntažu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000863697 (turpmāk – atdalītais nekustamais īpašums “Velēnas”) uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā, lēmuma datums 25.06.2024. Par atdalītā nekustama īpašuma “Velēnas”  nodošanu Satiksmes ministrijas valdījumā normatīvos aktos noteiktajā kārtībā tiks izstrādāts atbilstošs Ministru kabineta rīkojuma projekts.

          Pēc nekustamā īpašuma “Velēnas” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 74880030635) Suntažu pagastā, Ogres novadā, sadales Zemgales rajona tiesas Suntažu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000515711 valstij Finanšu ministrijas personā piederošā nekustamā īpašuma “Velēnas veikals” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.74880030635) Suntažu pagastā, Ogres novadā (turpmāk – valsts nekustamais īpašums “Velēnas veiklas”) sastāvs:
- zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 74880030901) 644 m2 platībā;
- pagrabs (būves kadastra apzīmējums 74880030635002).
Saskaņā ar NĪVKIS datiem valsts nekustamam īpašuma “Velēnas veikals” noteikts lietošanas mērķis 0801 – Komercdarbības objektu apbūve – 644 m2. Zemes vienības lietošanas veids – zemes zem ēkām platība 644 m2.
           Saskaņā ar NĪVKIS valsts nekustamā īpašuma „Velēnas veikals” kadastrālā vērtība uz 02.05.2024. ir 2040 euro (zeme – 705 euro, būve – 1335 euro).
         
Valsts nekustamajam īpašumam „Velēnas veikals” noteikti šādi apgrūtinājumi kas atzīmes veidā ierakstīts Suntažu pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr.100000515711 III. daļas 1.iedaļā:
– kultūras arheoloģiskā pieminekļa teritorija un objekti – valsts nozīmes kultūras pieminekļa teritorija un objekti – 703 m2 platībā;
–        zemes īpašniekam nepiederoša būve vai tās daļa – 98 m2 platībā.
Apgrūtinājuma “Kultūras arheoloģiskā pieminekļa teritorija un objekti – valsts nozīmes kultūras pieminekļa teritorija un objekti” platība 703 m2 platībā. Pamats: 30.06.2009.apgrūtinājuma plāns.
Saskaņā ar Ogres novada pašvaldības 2012. gada 21. jūnija saistošo noteikumu Nr. 16/2012 “Ogres novada teritorijas plānojuma grafiskā daļa un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi”  (turpmāk – SN16/2012) 7. pielikumu “Ogres novada teritorijas atļautās un plānotās izmantošanas kartes” (turpmāk – Grafiskā daļa) valsts nekustamais īpašums “Velēnas veiklas” neatrodas aizsargjoslas (aizsardzības zonas) ap kultūras pieminekļiem teritorijā. Atbilstoši zemes vienības (zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 74880030901) 26.03.2024. apgrūtinājumu plānam apgrūtinājums   “Kultūras arheoloģiskā pieminekļa teritorija un objekti – valsts nozīmes kultūras pieminekļa teritorija un objekti” nav reģistrēts. Ņemot vērā minēto,
Informācija par apgrūtinājumu “Kultūras arheoloģiskā pieminekļa teritorija un objekti – valsts nozīmes kultūras pieminekļa teritorija un objekti”, to dzēšot, tiks aktualizēta, veicot valsts nekustamā īpašuma “Velēnas veikals” īpašuma tiesību pārreģistrēšanu.  

Saskaņā ar NĪVKIS valsts nekustamam īpašumam “Velēnas veikals” noteikti apgrūtinājumi:
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līniju un kabeļu kanalizāciju – 54 m2 platībā;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tiklu kabeļu līniju – 2 m2;
- ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 1 m2;
- zemes īpašniekam nepiederoša būve vai tās daļa – 98 m2 platībā.
Nākamajam valsts nekustamā īpašuma ieguvējam turpmāk izmantojot valsts nekustamo īpašumu, būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslas veidam.

Uz valsts nekustamā īpašuma „Velēnas veikals” sastāvā esošās zemes vienības atrodas vēl viens patstāvīgs būvju nekustamais īpašums. Būve – veikals ar kadastra apzīmējumu 7488 003 0521 007 ietilpst būvju nekustamā īpašuma „Velēnas” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.7488 503 0015) Suntažu pagastā, Ogres novadā, sastāvā. Īpašumtiesības uz minēto nekustamo īpašumu ir reģistrētas Zemgales rajona tiesas Suntažu pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000065776 fiziskai personai, lēmuma datums: 05.10.2018.
Atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 9.punkā noteiktajam, atsevišķos gadījumos publiskas personas nekustamā īpašuma atsavināšanu var ierosināt, zemesgrāmatā ierakstītas ēkas (būves) īpašnieks vai visi kopīpašnieki, ja viņi vēlas nopirkt publiskai personai piederošu nekustamo īpašumu, kas sastāv no zemesgabala un nedzīvojamās ēkas (būves), un uz šā zemesgabala atrodas arī viņiem piederoša ēka (būve), bet zemesgabala sadale nav pieļaujama atbilstoši normatīvo aktu noteikumiem par vispārīgo teritorijas plānošanu, izmantošanu un apbūvi.
VNĪ nav saņemts ierosinājums no būvju nekustamā īpašuma „Velēnas veikals” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.7488 503 0015) Suntažu pagastā, Ogres novadā, īpašnieces. Saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 44.panta piektajā daļā noteikto, ja šā likuma 4.panta ceturtās daļas 9. punktā minētā persona savas pirmpirkuma tiesības uz publiskas personas nedzīvojamo ēku (būvi) un zemesgabalu, uz kura atrodas arī šīs personas īpašumā esoša ēka (būve), nevar izmantot vai neizmanto, tam ir likumiskās zemes lietošanas tiesības uz šo zemesgabalu un pienākums maksāt likumisko zemes lietošanas maksu par savā īpašumā esošajai ēkai (būvei) funkcionāli piekrītošo zemesgabalu. Minētais zemesgabals netiek atsavināts citām personām, izņemot gadījumu, kad publiska persona apbūvētu zemesgabalu bez atlīdzības nodod citai publiskai personai valsts pārvaldes funkciju veikšanai. Minētā publiskas personas nedzīvojamā ēka (būve) un zemesgabals netiek atsavināts citām personām, izņemot gadījumu, kad publiska persona nekustamo īpašumu bez atlīdzības nodod citai publiskai personai valsts pārvaldes funkciju veikšanai.

 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informāciju skatīt  sadaļā “Pašreizējā situācija”.
 
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmajā daļā noteikto valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai.
Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 2020.gada 18.martā noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr.13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Ņemot vērā, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi saglabāt nekustamo īpašumu “Velēnas veikals” valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts ierosināt valsts nekustamā īpašuma “Velēnas veikals” atsavināšanu un attiecīga Ministru kabineta lēmuma par grozījumiem Ministru kabineta 13.07.2016. rīkojumā Nr.389 “Par valsts nekustamo īpašumu pārdošanu” sagatavošanu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu dod Ministru kabinets.
Atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 37.panta pirmās daļas 4.punktam, pārdot publiskas personas mantu par brīvu cenu (mantas pārdošana par atsavinātāja noteiktu cenu, kas nav zemāka par nosacīto cenu) var, ja nekustamo īpašumu iegūst šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētā persona. Šajā gadījumā pārdošanas cena ir vienāda ar nosacīto cenu (8.pants).
Būvju nekustamā īpašuma „Velēnas veikals ” (nekustamā īpašuma kadastra Nr.7488 503 0015) Suntažu pagastā, Ogres novadā, īpašniecei - fiziskai personai tiks nosūtīts atsavināšanas paziņojums, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 37.panta nosacījumus.
Rīkojuma projekts paredz nekustamo īpašumu valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts zemes vienības 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Samērīgiem ar nekustamā īpašuma pircēja pienākumiem, veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, ir jābūt arī nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem. Tādēļ valsts akciju sabiedrība „Valsts nekustamie īpašumi” nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.

 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmie valsts nekustamie īpašumi nav nepieciešami citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu ievietojot  Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc rīkojuma projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa rīkojuma projektā minētos nekustamos īpašumus valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, tos var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 9.punktā minētā persona, kurai ir pirmpirkuma tiesības uz valsts nekustamo īpašumu „Velēnas”.
 
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Satiksmes ministrija, VSIA “Latvijas valsts ceļi”
 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija

Projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu atsavināšanas izdevumus sedz no publiskas personas mantas atsavināšanā iegūtajiem līdzekļiem.  
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Finanšu ministrija, VNĪ.
 

6.4. Cita informācija


Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personu datu apstrādes mērķis ir nodrošināt projekta atbilstību faktiskajai un tiesiskajai situācijai, nodrošinot rīkojuma izpildē iesaistīto pušu tiesiskās intereses. Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu Atsavināšanas likumā VNĪ deleģēto uzdevumu – organizēt valsts mantas atsavināšanas procesu. Vēsturisko īpašnieku personas dati apstrādāti, tos iegūstot no zemesgrāmatas nodalījuma, kura noraksts nepieciešams rīkojuma projekta izstrādei un virzībai. Zemesgrāmatu likuma 1.pants noteic, ka zemesgrāmatas ir visiem pieejamas un to ierakstiem ir publiska ticamība. Paskaidrojošie dokumenti, kas satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic  projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem. 

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi