22-TA-3554: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2022. gada 16. augusta noteikumu Nr. 516 "Valsts budžeta līdzekļu piešķiršanas un izlietošanas, kā arī fizisko un juridisko personu ziedojumu uzskaites un izlietošanas kārtība Latvijas Republikas teritorijā esošo padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu demontāžai" 10. punkts.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk - Rīkojuma projekts) mērķis ir segt 23 pašvaldību izdevumus 645 054 euro apmērā, kas radušies saistībā ar Latvijas Republikas teritorijā esošu padomju un nacistisko režīmu slavinošu objektu demontāžu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar likuma “Par padomju un nacistisko režīmu slavinošu objektu eksponēšanas aizliegumu un to demontāžu Latvijas Republikas teritorijā” (turpmāk - Likums) 3. pantu publiskajā ārtelpā, publiskajā būvē vai publiskas personas iekštelpā (izņemot akreditētus muzejus) aizliegts eksponēt pieminekļus, piemiņas zīmes, piemiņas plāksnes, piemiņas vietas, arhitektoniskus vai mākslinieciskus veidojumus un citus objektus (turpmāk – objekti), kas izvietoti Latvijas teritorijā kopš 1940. gada un atbilst vismaz vienam no šādiem kritērijiem:
1) slavina PSRS vai nacistiskās Vācijas okupācijas varu, ar to saistītu notikumu vai personu;
2) slavina totalitārismu, vardarbību, militāru agresiju, karu un kara ideoloģiju;
3) ietver padomju varas vai nacisma simbolus.
Likuma 4. panta pirmā un otrā daļa nosaka, ka Rīgā, Uzvaras parkā esošais monuments "Padomju karavīriem — Padomju Latvijas un Rīgas atbrīvotājiem no vācu fašistiskajiem iebrucējiem" ir demontējams. Savukārt citus šā Likuma 3. pantā noteiktajiem kritērijiem atbilstošus demontējamos objektus nosaka Ministru kabinets.
Likuma 8. panta pirmā daļa nosaka, ka Likuma 4. pantā minēto objektu demontāžu finansē vienādā apmērā no valsts un tās pašvaldības, kuras administratīvajā teritorijā attiecīgais objekts atrodas, budžeta līdzekļiem. Saskaņā ar Likuma 8. panta otro daļu Likuma 4. pantā minēto objektu demontāžu primāri finansē no šim mērķim fizisko un juridisko personu ziedotajiem finanšu līdzekļus, ja tādi ir. Likuma 8. panta trešā daļa nosaka, ka attiecībā uz fizisko un juridisko personu ziedojumiem, kas paredzēti Likuma 3. pantā noteiktajiem kritērijiem atbilstoša objekta demontāžai, nepiemēro likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 14. pantā noteiktos ierobežojumus. Likuma 8. panta ceturtā daļa nosaka, ka valsts budžeta līdzekļu piešķiršanas un izlietošanas kārtību, kā arī fizisko un juridisko personu ziedojumu uzskaites un izlietošanas kārtību Likuma 4. pantā minēto objektu demontāžai nosaka Ministru kabinets.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Kultūras ministrija izstrādāja un 2022. gada 16. augustā tika apstiprināti Ministru kabineta noteikumi Nr. 516 "Valsts budžeta līdzekļu piešķiršanas un izlietošanas, kā arī fizisko un juridisko personu ziedojumu uzskaites un izlietošanas kārtība Latvijas Republikas teritorijā esošo padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu demontāžai" (turpmāk - MK noteikumi).
MK noteikumu 6. punkts paredz pašvaldībām, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati (turpmāk – ePārskati) atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, iesniegt valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu. Saskaņā ar MK noteikumu 8. punktu, Kultūras ministrija, pieaicinot Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes deleģētus speciālistus, vienas nedēļas laikā pēc MK noteikumu 6. un 7. punktā minētās informācijas saņemšanas atbilstoši kompetencei izvērtē pašvaldību iesniegtos valsts budžeta līdzekļu pieprasījumus un apstiprina tos ePārskatos.
Atbilstoši MK noteikumu 9. punktam Kultūras ministrija ne vēlāk kā līdz 2022. gada 1. decembrim informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (turpmāk - VARAM) par izvērtētajiem un apstiprinātajiem šo noteikumu 4. un 5. punktā minētajiem valsts budžeta līdzekļu pieprasījumiem, savukārt par šo noteikumu 5. punktā minēto valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu attiecībā uz monumenta pazemes daļas demontāžu 2023. gadā – triju nedēļu laikā pēc minētā pieprasījuma iesniegšanas.
MK noteikumu 10. punkts nosaka VARAM, pamatojoties uz Kultūras ministrijas apstiprinātajiem valsts budžeta līdzekļu pieprasījumiem, kompensēt pašvaldībām izdevumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, pieprasot līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Saskaņā ar MK noteikumu 3. punktu, valsts finansē ne vairāk kā 50 procentus no kopējām demontāžas izmaksām pēc fizisko un juridisko personu ziedoto resursu izlietojuma.
1) slavina PSRS vai nacistiskās Vācijas okupācijas varu, ar to saistītu notikumu vai personu;
2) slavina totalitārismu, vardarbību, militāru agresiju, karu un kara ideoloģiju;
3) ietver padomju varas vai nacisma simbolus.
Likuma 4. panta pirmā un otrā daļa nosaka, ka Rīgā, Uzvaras parkā esošais monuments "Padomju karavīriem — Padomju Latvijas un Rīgas atbrīvotājiem no vācu fašistiskajiem iebrucējiem" ir demontējams. Savukārt citus šā Likuma 3. pantā noteiktajiem kritērijiem atbilstošus demontējamos objektus nosaka Ministru kabinets.
Likuma 8. panta pirmā daļa nosaka, ka Likuma 4. pantā minēto objektu demontāžu finansē vienādā apmērā no valsts un tās pašvaldības, kuras administratīvajā teritorijā attiecīgais objekts atrodas, budžeta līdzekļiem. Saskaņā ar Likuma 8. panta otro daļu Likuma 4. pantā minēto objektu demontāžu primāri finansē no šim mērķim fizisko un juridisko personu ziedotajiem finanšu līdzekļus, ja tādi ir. Likuma 8. panta trešā daļa nosaka, ka attiecībā uz fizisko un juridisko personu ziedojumiem, kas paredzēti Likuma 3. pantā noteiktajiem kritērijiem atbilstoša objekta demontāžai, nepiemēro likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 14. pantā noteiktos ierobežojumus. Likuma 8. panta ceturtā daļa nosaka, ka valsts budžeta līdzekļu piešķiršanas un izlietošanas kārtību, kā arī fizisko un juridisko personu ziedojumu uzskaites un izlietošanas kārtību Likuma 4. pantā minēto objektu demontāžai nosaka Ministru kabinets.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Kultūras ministrija izstrādāja un 2022. gada 16. augustā tika apstiprināti Ministru kabineta noteikumi Nr. 516 "Valsts budžeta līdzekļu piešķiršanas un izlietošanas, kā arī fizisko un juridisko personu ziedojumu uzskaites un izlietošanas kārtība Latvijas Republikas teritorijā esošo padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu demontāžai" (turpmāk - MK noteikumi).
MK noteikumu 6. punkts paredz pašvaldībām, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumu ePārskati (turpmāk – ePārskati) atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus, iesniegt valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu. Saskaņā ar MK noteikumu 8. punktu, Kultūras ministrija, pieaicinot Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes deleģētus speciālistus, vienas nedēļas laikā pēc MK noteikumu 6. un 7. punktā minētās informācijas saņemšanas atbilstoši kompetencei izvērtē pašvaldību iesniegtos valsts budžeta līdzekļu pieprasījumus un apstiprina tos ePārskatos.
Atbilstoši MK noteikumu 9. punktam Kultūras ministrija ne vēlāk kā līdz 2022. gada 1. decembrim informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (turpmāk - VARAM) par izvērtētajiem un apstiprinātajiem šo noteikumu 4. un 5. punktā minētajiem valsts budžeta līdzekļu pieprasījumiem, savukārt par šo noteikumu 5. punktā minēto valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu attiecībā uz monumenta pazemes daļas demontāžu 2023. gadā – triju nedēļu laikā pēc minētā pieprasījuma iesniegšanas.
MK noteikumu 10. punkts nosaka VARAM, pamatojoties uz Kultūras ministrijas apstiprinātajiem valsts budžeta līdzekļu pieprasījumiem, kompensēt pašvaldībām izdevumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, pieprasot līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Saskaņā ar MK noteikumu 3. punktu, valsts finansē ne vairāk kā 50 procentus no kopējām demontāžas izmaksām pēc fizisko un juridisko personu ziedoto resursu izlietojuma.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Kultūras ministrija 2022. gada 1. decembrī (vēstules Nr. 2.4-18/1732) VARAM iesniedza informāciju, ka atbilstoši MK noteikumiem ir izskatīti Valsts kases e-pakalpojumā ePārskati saņemtie pašvaldību valsts budžeta līdzekļu pieprasījumi par objektu demontāžu.
Saskaņā ar Kultūras ministrijas iesniegto informāciju, pašvaldību valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu par Latvijas Republikas teritorijā esošo padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu demontāžu izvērtēšanas komisija (turpmāk - Komisija) no 2022. gada 22. novembra līdz 1. decembrim izvērtēja līdz šā gada 30. novembrim ePārskatos saņemtos pašvaldību pieteikumus (iesniegtos pieteikumu precizējumus un papildus informāciju) un apkopoja tos "Pašvaldību valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu par Latvijas Republikas teritorijā esošo padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu demontāžu izvērtēšanas komisijas 2022. gada 1. decembra izvērtējumam" (1. pielikums). Minētajā apkopojumā par katru pieteikumos norādīto objektu, norādīts Komisijas lēmums, kā arī nepieciešamības gadījumā Komisijas komentārs.
Demontāžas darbu izmaksas pašvaldībās ļoti atšķirīgas. Salīdzinoši augstas izmaksas ir Liepājas valstspilsētas pašvaldībai un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībai, savukārt Alūksnes novada pašvaldībai tās ir stipri zemākas. Jēkabpils novada pašvaldības un Madonas novada pašvaldības pieteikumi nav atbalstīti, jo viens ir par darbiem, kas veikti pirms Likuma spēkā stāšanās, savukārt otrs tika iesniegts pēc MK noteikumos noteiktā termiņa.
Trīs pašvaldību (Mārupes novada pašvaldība, Siguldas novada pašvaldība un Tukuma novada pašvaldība) budžeta līdzekļu pieprasījumi atbalstīti daļēji, jo tajos tika iekļautas izmaksas par darbiem, kas nav uzskatāmi par obligāti veicamajiem demontāžas darbiem, piemēram, apstādījumu veidošana un laistīšana. Izvērtējot pašvaldību sniegto fotofiksāciju, dažu objektu gadījumā tiks lūgts pašvaldības demontēt papildu elementus vai likvidēt redzamās objekta pēdas vidē.
Kā norāda Komisija pašvaldību pieprasītais valsts budžeta līdzekļu apjoms samazinājies pēc informācijas par saņemtajiem ziedojumiem precizēšanas. Kopumā Komisija nolēma atbalstīt 23 pašvaldību valsts budžeta līdzekļu pieprasījumus, atbilstoši MK noteikumiem, sedzot ne vairāk kā 50 procentus no kopējām demontāžas izmaksām, proti 645 053,89 euro, tai skaitā:
1. Alūksnes novada pašvaldībai - 5 611,37 euro,
2. Augšdaugavas novada pašvaldībai - 35 695 euro,
3. Balvu novada pašvaldībai - 22 981,77 euro,
4. Cēsu novada pašvaldībai - 1 210 euro,
5. Daugavpils valstspilsētas pašvaldībai - 24 082,95 euro,
6. Dienvidkurzemes novada pašvaldībai - 1 935,01 euro,
7. Gulbenes novada pašvaldībai - 1 512,50 euro,
8. Krāslavas novada pašvaldībai - 39 470,65 euro,
9. Liepājas valstspilsētas pašvaldībai - 45 186,57 euro,
10. Limbažu novada pašvaldībai - 9 150 euro,
11. Līvānu novada pašvaldībai - 3 784,76 euro,
12. Ludzas novada pašvaldībai - 3 948,21 euro,
13. Mārupes novada pašvaldībai - 4 879,74 euro,
14. Ogres novada pašvaldībai - 672,22 euro,
15. Preiļu novada pašvaldībai - 1 034,72 euro,
16. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībai - 39 234,25 euro,
17. Rīgas valstspilsētas pašvaldībai - 389 693,31 euro,
18. Ropažu novada pašvaldībai - 3 389,02 euro,
19. Saldus novada pašvaldībai - 1 775,73 euro,
20. Siguldas novada pašvaldībai - 1 913,52 euro,
21. Talsu novada pašvaldībai - 3 014,12 euro,
22. Tukuma novada pašvaldībai - 3 154,22 euro,
23. Valmieras novada pašvaldībai - 1 724,25 euro.
Saskaņā ar Kultūras ministrijas iesniegto informāciju, pašvaldību valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu par Latvijas Republikas teritorijā esošo padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu demontāžu izvērtēšanas komisija (turpmāk - Komisija) no 2022. gada 22. novembra līdz 1. decembrim izvērtēja līdz šā gada 30. novembrim ePārskatos saņemtos pašvaldību pieteikumus (iesniegtos pieteikumu precizējumus un papildus informāciju) un apkopoja tos "Pašvaldību valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu par Latvijas Republikas teritorijā esošo padomju un nacistisko režīmu slavinošo objektu demontāžu izvērtēšanas komisijas 2022. gada 1. decembra izvērtējumam" (1. pielikums). Minētajā apkopojumā par katru pieteikumos norādīto objektu, norādīts Komisijas lēmums, kā arī nepieciešamības gadījumā Komisijas komentārs.
Demontāžas darbu izmaksas pašvaldībās ļoti atšķirīgas. Salīdzinoši augstas izmaksas ir Liepājas valstspilsētas pašvaldībai un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībai, savukārt Alūksnes novada pašvaldībai tās ir stipri zemākas. Jēkabpils novada pašvaldības un Madonas novada pašvaldības pieteikumi nav atbalstīti, jo viens ir par darbiem, kas veikti pirms Likuma spēkā stāšanās, savukārt otrs tika iesniegts pēc MK noteikumos noteiktā termiņa.
Trīs pašvaldību (Mārupes novada pašvaldība, Siguldas novada pašvaldība un Tukuma novada pašvaldība) budžeta līdzekļu pieprasījumi atbalstīti daļēji, jo tajos tika iekļautas izmaksas par darbiem, kas nav uzskatāmi par obligāti veicamajiem demontāžas darbiem, piemēram, apstādījumu veidošana un laistīšana. Izvērtējot pašvaldību sniegto fotofiksāciju, dažu objektu gadījumā tiks lūgts pašvaldības demontēt papildu elementus vai likvidēt redzamās objekta pēdas vidē.
Kā norāda Komisija pašvaldību pieprasītais valsts budžeta līdzekļu apjoms samazinājies pēc informācijas par saņemtajiem ziedojumiem precizēšanas. Kopumā Komisija nolēma atbalstīt 23 pašvaldību valsts budžeta līdzekļu pieprasījumus, atbilstoši MK noteikumiem, sedzot ne vairāk kā 50 procentus no kopējām demontāžas izmaksām, proti 645 053,89 euro, tai skaitā:
1. Alūksnes novada pašvaldībai - 5 611,37 euro,
2. Augšdaugavas novada pašvaldībai - 35 695 euro,
3. Balvu novada pašvaldībai - 22 981,77 euro,
4. Cēsu novada pašvaldībai - 1 210 euro,
5. Daugavpils valstspilsētas pašvaldībai - 24 082,95 euro,
6. Dienvidkurzemes novada pašvaldībai - 1 935,01 euro,
7. Gulbenes novada pašvaldībai - 1 512,50 euro,
8. Krāslavas novada pašvaldībai - 39 470,65 euro,
9. Liepājas valstspilsētas pašvaldībai - 45 186,57 euro,
10. Limbažu novada pašvaldībai - 9 150 euro,
11. Līvānu novada pašvaldībai - 3 784,76 euro,
12. Ludzas novada pašvaldībai - 3 948,21 euro,
13. Mārupes novada pašvaldībai - 4 879,74 euro,
14. Ogres novada pašvaldībai - 672,22 euro,
15. Preiļu novada pašvaldībai - 1 034,72 euro,
16. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībai - 39 234,25 euro,
17. Rīgas valstspilsētas pašvaldībai - 389 693,31 euro,
18. Ropažu novada pašvaldībai - 3 389,02 euro,
19. Saldus novada pašvaldībai - 1 775,73 euro,
20. Siguldas novada pašvaldībai - 1 913,52 euro,
21. Talsu novada pašvaldībai - 3 014,12 euro,
22. Tukuma novada pašvaldībai - 3 154,22 euro,
23. Valmieras novada pašvaldībai - 1 724,25 euro.
Risinājuma apraksts
Līdz ar to VARAM atbilstoši MK noteikumu 10. punktā noteiktajam, sagatavoja Rīkojuma projektu, kas paredz Finanšu ministrijai no valsts budžeta programmas 02.00.00 ''Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem'' piešķirt VARAM 645 054 euro pārskaitīšanai pašvaldībām, lai daļēji segtu faktiskos izdevumus, kas pašvaldībām radušies saistībā ar Latvijas Republikas teritorijā esošo padomju un nacistisko režīmu slavinošu objektu demontāžu, tai skaitā:
1. Alūksnes novada pašvaldībai - 5 611 euro,
2. Augšdaugavas novada pašvaldībai - 35 695 euro,
3. Balvu novada pašvaldībai - 22 982 euro,
4. Cēsu novada pašvaldībai - 1 210 euro,
5. Daugavpils valstspilsētas pašvaldībai - 24 083 euro,
6. Dienvidkurzemes novada pašvaldībai - 1 935 euro,
7. Gulbenes novada pašvaldībai - 1 512 euro,
8. Krāslavas novada pašvaldībai - 39 471 euro,
9. Liepājas valstspilsētas pašvaldībai - 45 187 euro,
10. Limbažu novada pašvaldībai - 9 150 euro,
11. Līvānu novada pašvaldībai - 3 785 euro,
12. Ludzas novada pašvaldībai - 3 948 euro,
13. Mārupes novada pašvaldībai - 4 880 euro,
14. Ogres novada pašvaldībai - 672 euro,
15. Preiļu novada pašvaldībai - 1 035 euro,
16. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībai - 39 234 euro,
17. Rīgas valstspilsētas pašvaldībai - 389 693 euro,
18. Ropažu novada pašvaldībai - 3 389 euro,
19. Saldus novada pašvaldībai - 1 776 euro,
20. Siguldas novada pašvaldībai - 1 914 euro,
21. Talsu novada pašvaldībai - 3 014 euro,
22. Tukuma novada pašvaldībai - 3 154 euro,
23. Valmieras novada pašvaldībai - 1 724 euro.
VARAM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
1. Alūksnes novada pašvaldībai - 5 611 euro,
2. Augšdaugavas novada pašvaldībai - 35 695 euro,
3. Balvu novada pašvaldībai - 22 982 euro,
4. Cēsu novada pašvaldībai - 1 210 euro,
5. Daugavpils valstspilsētas pašvaldībai - 24 083 euro,
6. Dienvidkurzemes novada pašvaldībai - 1 935 euro,
7. Gulbenes novada pašvaldībai - 1 512 euro,
8. Krāslavas novada pašvaldībai - 39 471 euro,
9. Liepājas valstspilsētas pašvaldībai - 45 187 euro,
10. Limbažu novada pašvaldībai - 9 150 euro,
11. Līvānu novada pašvaldībai - 3 785 euro,
12. Ludzas novada pašvaldībai - 3 948 euro,
13. Mārupes novada pašvaldībai - 4 880 euro,
14. Ogres novada pašvaldībai - 672 euro,
15. Preiļu novada pašvaldībai - 1 035 euro,
16. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldībai - 39 234 euro,
17. Rīgas valstspilsētas pašvaldībai - 389 693 euro,
18. Ropažu novada pašvaldībai - 3 389 euro,
19. Saldus novada pašvaldībai - 1 776 euro,
20. Siguldas novada pašvaldībai - 1 914 euro,
21. Talsu novada pašvaldībai - 3 014 euro,
22. Tukuma novada pašvaldībai - 3 154 euro,
23. Valmieras novada pašvaldībai - 1 724 euro.
VARAM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu par minēto līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
645 054
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
645 054
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-645 054
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-645 054
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
645 054
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Ekonomiskās klasifikācijas kods 7460 “Pārējie valsts budžeta uzturēšanas izdevumu transferti pašvaldībām”, atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 27. decembra noteikumiem Nr. 1031 “Noteikumi par budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām”.
Pieprasītā finansējuma aprēķina pamatojums sniegts papildus pievienotajos dokumentos.
Pieprasītā finansējuma aprēķina pamatojums sniegts papildus pievienotajos dokumentos.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, Kultūras ministrija, Pašvaldības.Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktu, Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" neparedz būtiskas izmaiņas normatīvajā regulējumā un neparedz ieviest jaunas politiskas iniciatīvas.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- Valsts kase
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi