22-TA-1066: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Aizdevumu programmas Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu radīto seku uz ekonomiku mazināšanai īstenošanas noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Aizdevumu programmas Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu radīto seku uz ekonomiku mazināšanai īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK Noteikumu projekts) paredz nosacījumus un kārtību atbilstoši 2022. gada 2. jūnijā apstiprinātajā likumā "Pret Ukrainu vērstās Krievijas militārās agresijas dēļ piemēroto sankciju un pretpasākumu izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas atbalsta likums" (turpmāk - Likums) noteiktā atbalsta piešķiršanai un administrēšanai.
MK Noteikumi izstrādāti, lai samazinātu militārās agresijas seku uz Latvijas ekonomiku ietekmi uz saimnieciskās darbības veicējiem, kuriem ir nepieciešams likviditātes atbalsts, pamatojoties uz 2022. gada 24. marta paziņojuma "Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu" (2022/C 131 I/01) 2.3. sadaļu "Likviditātes atbalsts subsidētu aizdevumu veidā"(turpmāk - Komisijas paziņojums).
MK Noteikumi izstrādāti, lai samazinātu militārās agresijas seku uz Latvijas ekonomiku ietekmi uz saimnieciskās darbības veicējiem, kuriem ir nepieciešams likviditātes atbalsts, pamatojoties uz 2022. gada 24. marta paziņojuma "Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu" (2022/C 131 I/01) 2.3. sadaļu "Likviditātes atbalsts subsidētu aizdevumu veidā"(turpmāk - Komisijas paziņojums).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK Noteikumu projekts sagatavots, lai samazinātu militārās agresijas sekas uz ekonomiku ietekmi uz saimnieciskās darbības veicējiem, kuriem ir nepieciešams likviditātes atbalsts.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Ekonomikas ministrija 5 darbdienu laikā pēc MK Noteikumu projekta pieņemšanas sagatavos un iesniegs ar Finanšu ministriju saskaņotu paziņojumu Eiropas Komisijai par Projektu, izmantojot Eiropas Komisijas pārziņā esošo elektroniskās paziņošanas sistēmu – SANI 2. Sabiedrība "Altum" atbalsta izmaksu veiks, kad Eiropas Komisija būs pieņēmusi lēmumu par šo noteikumu atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, pēc Eiropas Komisijas lēmuma saņemšanas.
MK Noteikumu projekts stājas spēkā ar dienu, kad stājas spēkā Eiropas Komisijas lēmums par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
Ekonomikas ministrija pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, nosūta attiecīgu paziņojumu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
MK Noteikumu projekts stājas spēkā ar dienu, kad stājas spēkā Eiropas Komisijas lēmums par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu.
Ekonomikas ministrija pēc tam, kad Eiropas Komisija pieņēmusi lēmumu par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, nosūta attiecīgu paziņojumu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Krievijas militārā agresija pret Ukrainu, noteiktās sankcijas un pretpasākumi, ko veikusi, piemēram, Krievija, jau ir radījusi un radīs ekonomiskās sekas visā Eiropas Savienības (turpmāk – ES) iekšējā tirgū. Ietekme uz uzņēmumiem ES var būt dažāda – gan tieša, gan netieša. Tā var izpausties kā pieprasījuma samazināšanās, esošo līgumu un projektu darbības pārtraukšana, kam sekos apgrozījuma zudums, traucējumi piegādes ķēdēs, jo īpaši attiecībā uz izejvielām un pirmproduktiem vai citiem resursiem, kuri vairs nav pieejami vai nav saimnieciski iespējami.
Krievijas militārā agresija pret Ukrainu ir izraisījusi ES importa no Ukrainas, kā arī ES eksporta uz Ukrainu piegādes ķēžu traucējumus attiecībā uz konkrētiem produktiem, jo īpaši graudaugiem un augu eļļām. Elektroenerģijas un gāzes cenu pieaugums ES ir būtiski ietekmējis enerģijas tirgu. Iespējamība, ka Krievija īstenos militāro agresiju pret Ukrainu, ietekmēja enerģijas tirgu jau vairākas nedēļas pirms fiziskās agresijas sākšanās. Augstas enerģijas cenas ietekmē vairākas ekonomikas nozares, tostarp dažas no tām, ko īpaši skārusi Covid-19 pandēmija, piemēram, transportu un tūrismu. Ietekme ir jūtama arī pasaules finanšu tirgos, jo īpaši saistībā ar bažām par likviditāti un preču tirdzniecības tirgus svārstībām. Krievijas īstenotā militārā agresija pret Ukrainu ir izraisījusi arī Ukrainas iedzīvotāju masveida pārvietošanos gan valsts iekšienē, gan kaimiņvalstīs, kā rezultātā ES saskaras ar vēl nepieredzēta mēroga bēgļu pieplūdumu, un tas rada būtiskas humanitārās un ekonomiskās sekas.
Šādā situācijā visa veida saimnieciskās darbības veicējiem var rasties nopietns likviditātes trūkumus vai pat nepieejamība. Īpaši tas attiecas uz sīkajiem un mazajiem uzņēmumiem. Tāpēc pašreizējie apstākļi var nopietni ietekmēt daudzu ekonomiski dzīvotspējīgu uzņēmumu un to darbinieku ekonomisko situāciju īstermiņā un vidējā termiņā, vienlaikus radot ilglaicīgākas sekas, apdraudot to izdzīvošanu.
Šobrīd ik mēnesi ir novērojams straujš lauksaimniecības produkcijas ražošanai nepieciešamo izejvielu izmaksu sadārdzinājums. Tā piemēram, lopbarības graudiem ir novērojams jo īpaši dramatisks pieaugums pēc Krievijas Federācijas militārās agresijas pret Ukrainu sākuma. Pēc Eiropas Komisijas datiem, 2022. gada martā pilnīgi visiem lopbarības graudiem ir novērojams ievērojams cenu kāpums gan Latvijā, gan visā ES. Lopbarības kviešu iepirkuma cena Latvijā 2022. gada martā (300,85 EUR/t) bija par 59 %, lopbarības miežiem (317,34 EUR/t) – par 78 %, lopbarības rudziem (310,00 EUR/t) – par 114%, lopbarības auzām (245,35 EUR/t) – par 95 % augstākā nekā pirms gada. Ar lopbarības izmaksu sadārdzinājumu jo īpaši saskaras Latvijas putnkopības, cūkkopības nozares, kurām lopbarības izmaksas veido vismaz 80% no produkcijas pašizmaksas. Pagaidām nav arī indikāciju, ka turpmākajā laikā situācija varētu stabilizēties, kas nozīmē, ka ik mēnesi ražotājiem būs nepieciešami aizvien lielāki apgrozāmie līdzekļi lauksaimniecības produkcijas ražošanas procesa nodrošināšanai nepieciešamo izejvielu iegādei.
Krievijas militārā agresija pret Ukrainu ir izraisījusi ES importa no Ukrainas, kā arī ES eksporta uz Ukrainu piegādes ķēžu traucējumus attiecībā uz konkrētiem produktiem, jo īpaši graudaugiem un augu eļļām. Elektroenerģijas un gāzes cenu pieaugums ES ir būtiski ietekmējis enerģijas tirgu. Iespējamība, ka Krievija īstenos militāro agresiju pret Ukrainu, ietekmēja enerģijas tirgu jau vairākas nedēļas pirms fiziskās agresijas sākšanās. Augstas enerģijas cenas ietekmē vairākas ekonomikas nozares, tostarp dažas no tām, ko īpaši skārusi Covid-19 pandēmija, piemēram, transportu un tūrismu. Ietekme ir jūtama arī pasaules finanšu tirgos, jo īpaši saistībā ar bažām par likviditāti un preču tirdzniecības tirgus svārstībām. Krievijas īstenotā militārā agresija pret Ukrainu ir izraisījusi arī Ukrainas iedzīvotāju masveida pārvietošanos gan valsts iekšienē, gan kaimiņvalstīs, kā rezultātā ES saskaras ar vēl nepieredzēta mēroga bēgļu pieplūdumu, un tas rada būtiskas humanitārās un ekonomiskās sekas.
Šādā situācijā visa veida saimnieciskās darbības veicējiem var rasties nopietns likviditātes trūkumus vai pat nepieejamība. Īpaši tas attiecas uz sīkajiem un mazajiem uzņēmumiem. Tāpēc pašreizējie apstākļi var nopietni ietekmēt daudzu ekonomiski dzīvotspējīgu uzņēmumu un to darbinieku ekonomisko situāciju īstermiņā un vidējā termiņā, vienlaikus radot ilglaicīgākas sekas, apdraudot to izdzīvošanu.
Šobrīd ik mēnesi ir novērojams straujš lauksaimniecības produkcijas ražošanai nepieciešamo izejvielu izmaksu sadārdzinājums. Tā piemēram, lopbarības graudiem ir novērojams jo īpaši dramatisks pieaugums pēc Krievijas Federācijas militārās agresijas pret Ukrainu sākuma. Pēc Eiropas Komisijas datiem, 2022. gada martā pilnīgi visiem lopbarības graudiem ir novērojams ievērojams cenu kāpums gan Latvijā, gan visā ES. Lopbarības kviešu iepirkuma cena Latvijā 2022. gada martā (300,85 EUR/t) bija par 59 %, lopbarības miežiem (317,34 EUR/t) – par 78 %, lopbarības rudziem (310,00 EUR/t) – par 114%, lopbarības auzām (245,35 EUR/t) – par 95 % augstākā nekā pirms gada. Ar lopbarības izmaksu sadārdzinājumu jo īpaši saskaras Latvijas putnkopības, cūkkopības nozares, kurām lopbarības izmaksas veido vismaz 80% no produkcijas pašizmaksas. Pagaidām nav arī indikāciju, ka turpmākajā laikā situācija varētu stabilizēties, kas nozīmē, ka ik mēnesi ražotājiem būs nepieciešami aizvien lielāki apgrozāmie līdzekļi lauksaimniecības produkcijas ražošanas procesa nodrošināšanai nepieciešamo izejvielu iegādei.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašreizējos apstākļos, neskatoties uz akciju sabiedrības “Attīstības finanšu institūcija Altum” (turpmāk – sabiedrība “Altum”) nodrošinātajam kredītu garantijām banku aizdevumiem (paralēli noteikumu projektam apstiprināšanai tiek virzīts noteikumu projekts (Garantiju programmas Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu radīto seku uz ekonomiku mazināšanai īstenošanas noteikumi”), komercbankas objektīvi daļai saimnieciskās darbības veicēju nevar izsniegt aizdevumus, piešķirt vai pagarināt kredītlīnijas. Līdz ar to MK Noteikumu projekts saimnieciskās darbības veicējiem, kuri saskaras ar likviditātes trūkumu vai tā nav pieejama atbilstošā apjomā vai uz atbilstošiem nosacījumiem, pašreizējos apstākļos ir piemērots, nepieciešams un mērķtiecīgs risinājums uzņēmumu darbības nodrošināšanai.
Ņemot vērā minēto, Ekonomikas ministrija sadarbībā ar sabiedrību "Altum" ir izstrādājusi jaunu aizdevumu instrumentu saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu radītās sekas uz ekonomiku.
Ņemot vērā minēto, Ekonomikas ministrija sadarbībā ar sabiedrību "Altum" ir izstrādājusi jaunu aizdevumu instrumentu saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu radītās sekas uz ekonomiku.
Risinājuma apraksts
MK Noteikumu projektā ietvertos aizdevumus sabiedrība "Altum" sniedz saskaņā ar Komisijas paziņojumu vai kā de minimis atbalstu.
MK Noteikumu projekts izstrādāts, ievērojot ar 2020. gada 19. marta Ministru kabineta noteikumiem Nr. 149 “Noteikumi par apgrozāmo līdzekļu aizdevumiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība” (turpmāk - MKN Nr. 149) apstiprinātās programmas nosacījumus.
Atbalsta saņēmēji
Aizdevumi būs pieejami visām saimnieciskās darbības veicēju kategorijām (sīkie, mazie, vidējie, lielie saimnieciskās darbības veicēji), kā arī attieksies uz lauksaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozaru saimnieciskās darbības veicējiem.
Atbalsta summa
Maksimālā aizdevuma summa būs līdz 3 000 000 euro, ievērojot Komisijas paziņojumā noteikto papildus kritēriju par to, ka maksimālo aizdevumu summu nosaka, ievērojot vienu no šiem rādītājiem:
*15 % no saimnieciskās darbības veicēja iepriekšējo trīs noslēgto finanšu gadu vidējā apgrozījuma vai
*50% no saimnieciskās darbības veicēja kopējām enerģijas izmaksām 12 mēnešu laikā pirms aizdevuma pieteikuma iesniegšanas dienas.
Kopējo aizdevumu summu, kas minēta šo noteikumu 11. punktā, var palielināt, lai segtu likviditātes vajadzības no atbalsta piešķiršanas brīža turpmākajiem 12 mēnešiem no garantijas piešķiršanas sīkajam (mikro), mazajam un vidējam saimnieciskās darbības veicējam un 6 mēnešiem – lielajam saimnieciskās darbības veicējam – atbilstoši saimnieciskās darbības veicēja sniegtajam apliecinājumam, nepārsniedzot šo noteikumu 10. punktā noteikto maksimālo aizdevuma summu vienam saimnieciskās darbības veicējam. Likviditātes vajadzības, kas segtas atbilstoši normatīvajiem aktiem, ar kuriem tika ieviestas Covid-19 atbalsta programmas, nevar finansēt atkārtoti atbilstoši šiem noteikumiem.
Lai noteiktu aizdevuma apmēru, sabiedrība “Altum” vērtēs saimnieciskās darbības veicēju sniegto pieteikumu un biznesa projektu, kurā tiks minēti apstākļi vai faktori, kas liecina par noteikta apmēra nepieciešamo aizdevuma summu. Piemēram, ja saimnieciskās darbības veicējam būs nepieciešama lielāka aizdevuma summa nekā 15 % no saimnieciskās darbības veicēja iepriekšējo trīs noslēgto finanšu gadu vidējā apgrozījuma, tiks vērtēts, vai, kā un cik lielā apmērā biznesa projekts, kas nepieciešams investīcijām vai apgrozāmajiem līdzekļiem, paredz pārvarēt uzņēmuma identificēto tiešo vai netiešo ietekmi, tāpat tiks vērtēti citi faktori, kas saistīti ar saimnieciskās darbības veicēja maksātspēju, un kreditēšanas nosacījumi. Maksimālais atbalsta slieksnis noteikts divas reizes lielāks nekā Covid-19 aizdevumos, ņemot vērā uzņēmumu paustās bažas par cenu sadārdzinājumu dubultā apmērā un apgrozāmo līdzekļu iztrūkumu, kas saistīts ar avansa maksājumu nepieciešamību darījumu nodrošināšanai.
Īstenojot atbalsta programmu atbilstoši noteikumu projekta 6.2. apakšpunktam atbalsta programmai nav riska seguma, tādēļ procentu likmi nosaka, ņemot vērā atbalsta programmas ieviešanas izmaksas (resursu piesaiste, sagaidāmie zaudējumi, administratīvās izmaksas), kā arī klienta reitingu un aizdevuma nodrošinājuma līmeni. Noteikumu 21.punktā noteikti aizdevumu likmes noteikšana nosacījumi – reitings, nodrošinājums. Atbalsta programmu MK noteikumos, kurās Eiropas Komisijas regulējums nenosaka nosacījumu aizdevuma likmei, netiek noteikti nosacījumi likmē.
Aizdevuma termiņš
Apgrozāmo līdzekļu aizdevumam termiņš nepārsniedz trīs gadus, ievērojot saimnieciskās darbības veicēja darbību un apgrozāmo līdzekļu aprites ciklu. Šo termiņu var pagarināt par vienu gadu;
Investīciju aizdevumam termiņš nepārsniedz sešus gadus, ievērojot saimnieciskās darbības veicēja darbību un par aizdevuma līdzekļiem iegādājamo aktīvu lietderīgo kalpošanas laiku.
Aizdevuma atmaksas uzsākšanu var atlikt par termiņu līdz 12 mēnešiem, ko var pagarināt vēl par 12 mēnešiem.
Finansējums
Atbalsta rogrammas finansēšanai tiks izmantots finansējums, kas pieejams no ar MKN Nr. 149 apstiprinātās aizdevumu programmas 17,5 milj. euro apmērā, kuras ietvaros atbalstu iespējams sniegt līdz 2022.gada 30.jūnijam, kad beidzas programmas darbības termiņš atbilstoši Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumam "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863), kā arī 21,5 milj. euro apmērā no MKN Nr.149 aizdevumu atmaksu finansējuma. Līdz ar to kopumā šajā atbalsta programmā tiek paredzēti 39 milj. euro.
Attiecīgi paralēli MK Noteikumu projekta virzībai tiks veikti finansējuma pārdales grozījumi MKN Nr. 149.
Papildus atbalsta programmas īstenošanai finansējumu piesaistīs sabiedrība "Altum".
Finansējums tiks izmantots aizdevumu izsniegšanai, pārvaldības maksām, resursu piesaistes izmaksām un sagaidāmajiem kredītriska zaudējumiem, sabiedrības “Altum” izdevumu kompensācijai aizdevumu vērtības samazinājuma gadījumiem. Sabiedrības “Altum” vadības maksu nesedz no atbalsta programmas finansējuma, tādēļ tā nav paredzēta atbalsta programmas noteikumos. Vadības izmaksu apjoms un segšanas veids (no % maksājumiem) tiks noteikts programmas rādītāju novērtējumā.
Kopumā ar atbalsta programmas finansējumu un sabiedrības "Altum" piesaistīto finansējumu iespējams izsniegt aizdevumus līdz 159 milj. euro.
Lai nodrošinātu atbalsta ieviešanu Ukrainas karadarbības rezultātā esošo seku pārvarēšanai un līdz šim piešķirto valsts budžeta finansējuma Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanai pārdomātu un uz krīzes situācijas atrisināšanu mērķētu novirzīšanu, Likumā vienlaikus akciju sabiedrībai “Altum” tiek noteiktas tiesības izlietot ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu piešķirto finansējumu noteiktos finanšu instrumentos Ukrainas kara un no to izrietošo sankciju seku mazināšanai.
Atbilstoši Likumā paredzētajam atbalsta programmas īstenošanai tiek izmantots arī Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanai krīzes aizdevumu programmas ietvaros atmaksātais finansējums.
Atbalsta saņemšanas nosacījumi
Aizdevumu piešķir saimnieciskās darbības veicēja investīciju un apgrozāmo līdzekļu finansēšanai
Lai novērtētu, vai saimnieciskās darbības veicējs ir ekonomiski dzīvotspējīgs, tiek izmantota līdzšinējā sabiedrības "Altum" pieredze Covid-19 garantiju programmas ieviešanā.
Atbalsta programmas ietvaros aizdevumi tiks izsniegti, ja saimnieciskās darbības veicējs ir ekonomiski dzīvotspējīgs, vērtējot saimnieciskā darbības veicēja finanšu situāciju, t.sk. esošo saistību un programmas ietvaros izsniegtā aizdevuma attiecību pret saimnieciskās darbības naudas plūsmu, pašu kapitālu u.c. finanšu rādītājiem, uzņēmuma kredītspēju, nodrošinājuma pietiekamību, reputāciju, pieredzi, zināšanas un citus jautājumus, un to, vai aizdevums ir nepieciešams, lai mazinātu negatīvo ietekmi uz saimniecisko darbību, kas radusies no Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu noteiktajām sankcijām, Krievijas un/vai Baltkrievijas veiktajiem pretpasākumiem vai šo abu iepriekš minēto pasākumu ietekmi uz Eiropas Savienības iekšējo tirgu. Sabiedrība "Altum" izsniedz atmaksājamus aizdevumus atbilstoši civiltiesiskiem regulējumiem, atbilstoši Kredītpolitikai, kas ir sabiedrības "Altum" iekšējs dokuments, un kura nosacījumi netiek noteikti MK noteikumos.
Komisijas paziņojuma 33.punktā noteikts, ka Atbalstu nepiešķir tādiem uzņēmumiem, kam piemēro ES pieņemtās sankcijas. Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā (turpmāk - Sankciju likums) ir nostiprināts pienākums ievērot sankcijas visām fiziskajām un juridiskajām personām. Vienlaikus kompetento iestāžu uzraugāmajiem Sankciju likuma subjektiem, t.sk. kredītiestādēm un sabiedrībai "Altum", ir pienākums veikt sankciju riska novērtējumu un izveidot sankciju riska pārvaldīšanas iekšējās kontroles sistēmu. Saskaņā ar Sankciju likumu Latvijai ir saistoši ANO, ES, Latvijas un OFAC sankciju režīmi. Ievērojot Sankciju likuma normas, kredītiestādēs un sabiedrībā "Altum" ir apstiprināta Sankciju politika, kas cita starpā nosaka, ka kredītiestādes un sabiedrība "Altum" neuzsāk darījuma attiecības/ nesadarbojas ar personām, kas iekļautas ES, ANO, OFAC un / vai Latvijas Republikas sankciju sarakstos, kā arī ar juridiskām personām, kas ir šo personu īpašumā vai kontrolē, kā arī sabiedrība "Altum" vai kredītiestādes neuzsāk darījuma attiecības ar klientu, kura darbībā konstatēts paaugstināts sankciju risks, tostarp, izvērtējot ar klientu saistītu grupas dalībnieku sankciju risku.
Lai novērtētu, vai projekts/saimnieciskās darbības veicējs ir ekonomiski dzīvotspējīgs, liek izmantota līdzšinējā sabiedrības "Altum" pieredze uzņēmējdarbības projektu analīzē.
Saimnieciskās darbības veicējam atbalstu piešķir brīdī, kad sabiedrība “Altum” pieņem lēmumu par aizdevuma piešķiršanu.
Aizdevumu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, Komisijas regulu Nr. 1408/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014 nepiešķir grūtībās nonākušam saimnieciskās darbības veicējam, kuram ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, ir uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, kura saimnieciskā darbība ir izbeigta vai kurš atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru. Atbalsta pretendenta atbilstību nosacījumam "kurš atbilst normatīvajos aktos maksātnespējas jomā noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru" sabiedrība "Altum" pārbauda to, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu, kas ir kā norāde aizdevuma pieteikumā.
Atbalsta programmā, piesaistot līdzekļus no Valsts kases, Eiropas Investīciju bankas u.c., ar atbalsta programmai pieejamo finansējumu aizdevumus kopā iespējams izsniegt līdz 159 milj. euro apmērā. Pieņemot, ka vidējais aizdevums būs kā Covid-19 apgrozāmo līdzekļu atbalsta programmā atbilstoši MKN Nr. 149, tas ir, aptuveni 150 000 euro, ar atbalsta programmas finansējumu iespējams izsniegt 1 000– 1 300 aizdevumus. Vienlaikus jāņem vērā, ka tirgus situācija ir mainīga, ir vērojams cenu sadārdzinājums, līdz ar to aizdevumu apmērs var sasniegt dubultu apmēru (~300tkst. euro), kas nozīmē, ka ar atbalsta finansējumu iespējams varētu izsniegt 500 - 650 aizdevumus.
MK Noteikumu projekta izstrādes brīdī nav iespējams prognozēt banku kreditēšanas nosacījumus, kā arī attiecīgi pieprasījumu atbalsta programmas ietvaros pēc sabiedrības "Altum" aizdevumiem.
Atbalsta apvienošana
Saskaņā ar šiem noteikumiem sniegtā atbalsta kumulācijas nosacījumi:
1. nedrīkst apvienot ar atbalstu, kuru sabiedrība "Altum" sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu kā likviditātes atbalstu garantiju veidā, kuru mērķis ir Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu radīto seku uz ekonomiku mazināšana, vai Ministru kabineta 2020. gada 19. marta noteikumiem Nr. 150 “Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība” un Ministru kabineta 2020. gada 19. marta noteikumiem Nr. 149 “Noteikumi par aizdevumiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība”;
2. saimnieciskās darbības veicējs var vienlaikus gūt atbalstu no vairākiem subsidētiem aizdevumiem šo noteikumu ietvaros, ievērojot šo noteikumu 11.punktā un 12.pumktā noteiktas robežvērtības;
3. saimnieciskās darbības veicējs var vienlaikus gūt atbalstu no citām atbalsta programmām, ievērojot šo noteikumu 34. un 38. punktā minētos nosacījumus, un nepārkāpjot šo noteikumu ietvaros izsniegtā aizdevuma noteiktās robežvērtības, saskaņā ar šo noteikumu 11. un 12. punktu. Tas nozīmē, ka šo noteikumu ietvaros izsniegtā atbalsta summa tiek ierobežota ar šo noteikumu ietvaros minētajām robežvērtībām, bet tās neattiecas uz citu atbalsta programmu sniegtā atbalsta apmēru.
Atbalsta kumulācijas gadījumā ir jāievēro šajos noteikumos un citās atbalsta programmās noteiktos komercdarbības atbalsta nosacījumus.
Šo noteikumu ievaros izsniegtajiem aizdevumiem tiks nodrošināta atsevišķa uzskaite no citās programmās sniegtā atbalsta, piemēram, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” ietvaros.
Sabiedrība "Altum" pārbaudīs iespējamo atbalsta pārklāšanos starp atbalsta programmām atbalsta piešķiršanas brīdī.
Atbalsta sniegšanas termiņš
Komisijas paziņojuma un attiecīgi atbalsta programmas darbības termiņš atbilstoši Eiropas Komisijas lēmumam par šo noteikumu iekļautā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu ir iespējams līdz 2022. gada 31. decembrim.
MK Noteikumu projekts izstrādāts, ievērojot ar 2020. gada 19. marta Ministru kabineta noteikumiem Nr. 149 “Noteikumi par apgrozāmo līdzekļu aizdevumiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība” (turpmāk - MKN Nr. 149) apstiprinātās programmas nosacījumus.
Atbalsta saņēmēji
Aizdevumi būs pieejami visām saimnieciskās darbības veicēju kategorijām (sīkie, mazie, vidējie, lielie saimnieciskās darbības veicēji), kā arī attieksies uz lauksaimniecības, zvejniecības un akvakultūras nozaru saimnieciskās darbības veicējiem.
Atbalsta summa
Maksimālā aizdevuma summa būs līdz 3 000 000 euro, ievērojot Komisijas paziņojumā noteikto papildus kritēriju par to, ka maksimālo aizdevumu summu nosaka, ievērojot vienu no šiem rādītājiem:
*15 % no saimnieciskās darbības veicēja iepriekšējo trīs noslēgto finanšu gadu vidējā apgrozījuma vai
*50% no saimnieciskās darbības veicēja kopējām enerģijas izmaksām 12 mēnešu laikā pirms aizdevuma pieteikuma iesniegšanas dienas.
Kopējo aizdevumu summu, kas minēta šo noteikumu 11. punktā, var palielināt, lai segtu likviditātes vajadzības no atbalsta piešķiršanas brīža turpmākajiem 12 mēnešiem no garantijas piešķiršanas sīkajam (mikro), mazajam un vidējam saimnieciskās darbības veicējam un 6 mēnešiem – lielajam saimnieciskās darbības veicējam – atbilstoši saimnieciskās darbības veicēja sniegtajam apliecinājumam, nepārsniedzot šo noteikumu 10. punktā noteikto maksimālo aizdevuma summu vienam saimnieciskās darbības veicējam. Likviditātes vajadzības, kas segtas atbilstoši normatīvajiem aktiem, ar kuriem tika ieviestas Covid-19 atbalsta programmas, nevar finansēt atkārtoti atbilstoši šiem noteikumiem.
Lai noteiktu aizdevuma apmēru, sabiedrība “Altum” vērtēs saimnieciskās darbības veicēju sniegto pieteikumu un biznesa projektu, kurā tiks minēti apstākļi vai faktori, kas liecina par noteikta apmēra nepieciešamo aizdevuma summu. Piemēram, ja saimnieciskās darbības veicējam būs nepieciešama lielāka aizdevuma summa nekā 15 % no saimnieciskās darbības veicēja iepriekšējo trīs noslēgto finanšu gadu vidējā apgrozījuma, tiks vērtēts, vai, kā un cik lielā apmērā biznesa projekts, kas nepieciešams investīcijām vai apgrozāmajiem līdzekļiem, paredz pārvarēt uzņēmuma identificēto tiešo vai netiešo ietekmi, tāpat tiks vērtēti citi faktori, kas saistīti ar saimnieciskās darbības veicēja maksātspēju, un kreditēšanas nosacījumi. Maksimālais atbalsta slieksnis noteikts divas reizes lielāks nekā Covid-19 aizdevumos, ņemot vērā uzņēmumu paustās bažas par cenu sadārdzinājumu dubultā apmērā un apgrozāmo līdzekļu iztrūkumu, kas saistīts ar avansa maksājumu nepieciešamību darījumu nodrošināšanai.
Īstenojot atbalsta programmu atbilstoši noteikumu projekta 6.2. apakšpunktam atbalsta programmai nav riska seguma, tādēļ procentu likmi nosaka, ņemot vērā atbalsta programmas ieviešanas izmaksas (resursu piesaiste, sagaidāmie zaudējumi, administratīvās izmaksas), kā arī klienta reitingu un aizdevuma nodrošinājuma līmeni. Noteikumu 21.punktā noteikti aizdevumu likmes noteikšana nosacījumi – reitings, nodrošinājums. Atbalsta programmu MK noteikumos, kurās Eiropas Komisijas regulējums nenosaka nosacījumu aizdevuma likmei, netiek noteikti nosacījumi likmē.
Aizdevuma termiņš
Apgrozāmo līdzekļu aizdevumam termiņš nepārsniedz trīs gadus, ievērojot saimnieciskās darbības veicēja darbību un apgrozāmo līdzekļu aprites ciklu. Šo termiņu var pagarināt par vienu gadu;
Investīciju aizdevumam termiņš nepārsniedz sešus gadus, ievērojot saimnieciskās darbības veicēja darbību un par aizdevuma līdzekļiem iegādājamo aktīvu lietderīgo kalpošanas laiku.
Aizdevuma atmaksas uzsākšanu var atlikt par termiņu līdz 12 mēnešiem, ko var pagarināt vēl par 12 mēnešiem.
Finansējums
Atbalsta rogrammas finansēšanai tiks izmantots finansējums, kas pieejams no ar MKN Nr. 149 apstiprinātās aizdevumu programmas 17,5 milj. euro apmērā, kuras ietvaros atbalstu iespējams sniegt līdz 2022.gada 30.jūnijam, kad beidzas programmas darbības termiņš atbilstoši Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumam "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863), kā arī 21,5 milj. euro apmērā no MKN Nr.149 aizdevumu atmaksu finansējuma. Līdz ar to kopumā šajā atbalsta programmā tiek paredzēti 39 milj. euro.
Attiecīgi paralēli MK Noteikumu projekta virzībai tiks veikti finansējuma pārdales grozījumi MKN Nr. 149.
Papildus atbalsta programmas īstenošanai finansējumu piesaistīs sabiedrība "Altum".
Finansējums tiks izmantots aizdevumu izsniegšanai, pārvaldības maksām, resursu piesaistes izmaksām un sagaidāmajiem kredītriska zaudējumiem, sabiedrības “Altum” izdevumu kompensācijai aizdevumu vērtības samazinājuma gadījumiem. Sabiedrības “Altum” vadības maksu nesedz no atbalsta programmas finansējuma, tādēļ tā nav paredzēta atbalsta programmas noteikumos. Vadības izmaksu apjoms un segšanas veids (no % maksājumiem) tiks noteikts programmas rādītāju novērtējumā.
Kopumā ar atbalsta programmas finansējumu un sabiedrības "Altum" piesaistīto finansējumu iespējams izsniegt aizdevumus līdz 159 milj. euro.
Lai nodrošinātu atbalsta ieviešanu Ukrainas karadarbības rezultātā esošo seku pārvarēšanai un līdz šim piešķirto valsts budžeta finansējuma Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanai pārdomātu un uz krīzes situācijas atrisināšanu mērķētu novirzīšanu, Likumā vienlaikus akciju sabiedrībai “Altum” tiek noteiktas tiesības izlietot ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu piešķirto finansējumu noteiktos finanšu instrumentos Ukrainas kara un no to izrietošo sankciju seku mazināšanai.
Atbilstoši Likumā paredzētajam atbalsta programmas īstenošanai tiek izmantots arī Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanai krīzes aizdevumu programmas ietvaros atmaksātais finansējums.
Atbalsta saņemšanas nosacījumi
Aizdevumu piešķir saimnieciskās darbības veicēja investīciju un apgrozāmo līdzekļu finansēšanai
Lai novērtētu, vai saimnieciskās darbības veicējs ir ekonomiski dzīvotspējīgs, tiek izmantota līdzšinējā sabiedrības "Altum" pieredze Covid-19 garantiju programmas ieviešanā.
Atbalsta programmas ietvaros aizdevumi tiks izsniegti, ja saimnieciskās darbības veicējs ir ekonomiski dzīvotspējīgs, vērtējot saimnieciskā darbības veicēja finanšu situāciju, t.sk. esošo saistību un programmas ietvaros izsniegtā aizdevuma attiecību pret saimnieciskās darbības naudas plūsmu, pašu kapitālu u.c. finanšu rādītājiem, uzņēmuma kredītspēju, nodrošinājuma pietiekamību, reputāciju, pieredzi, zināšanas un citus jautājumus, un to, vai aizdevums ir nepieciešams, lai mazinātu negatīvo ietekmi uz saimniecisko darbību, kas radusies no Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu noteiktajām sankcijām, Krievijas un/vai Baltkrievijas veiktajiem pretpasākumiem vai šo abu iepriekš minēto pasākumu ietekmi uz Eiropas Savienības iekšējo tirgu. Sabiedrība "Altum" izsniedz atmaksājamus aizdevumus atbilstoši civiltiesiskiem regulējumiem, atbilstoši Kredītpolitikai, kas ir sabiedrības "Altum" iekšējs dokuments, un kura nosacījumi netiek noteikti MK noteikumos.
Komisijas paziņojuma 33.punktā noteikts, ka Atbalstu nepiešķir tādiem uzņēmumiem, kam piemēro ES pieņemtās sankcijas. Starptautisko un Latvijas Republikas nacionālo sankciju likumā (turpmāk - Sankciju likums) ir nostiprināts pienākums ievērot sankcijas visām fiziskajām un juridiskajām personām. Vienlaikus kompetento iestāžu uzraugāmajiem Sankciju likuma subjektiem, t.sk. kredītiestādēm un sabiedrībai "Altum", ir pienākums veikt sankciju riska novērtējumu un izveidot sankciju riska pārvaldīšanas iekšējās kontroles sistēmu. Saskaņā ar Sankciju likumu Latvijai ir saistoši ANO, ES, Latvijas un OFAC sankciju režīmi. Ievērojot Sankciju likuma normas, kredītiestādēs un sabiedrībā "Altum" ir apstiprināta Sankciju politika, kas cita starpā nosaka, ka kredītiestādes un sabiedrība "Altum" neuzsāk darījuma attiecības/ nesadarbojas ar personām, kas iekļautas ES, ANO, OFAC un / vai Latvijas Republikas sankciju sarakstos, kā arī ar juridiskām personām, kas ir šo personu īpašumā vai kontrolē, kā arī sabiedrība "Altum" vai kredītiestādes neuzsāk darījuma attiecības ar klientu, kura darbībā konstatēts paaugstināts sankciju risks, tostarp, izvērtējot ar klientu saistītu grupas dalībnieku sankciju risku.
Lai novērtētu, vai projekts/saimnieciskās darbības veicējs ir ekonomiski dzīvotspējīgs, liek izmantota līdzšinējā sabiedrības "Altum" pieredze uzņēmējdarbības projektu analīzē.
Saimnieciskās darbības veicējam atbalstu piešķir brīdī, kad sabiedrība “Altum” pieņem lēmumu par aizdevuma piešķiršanu.
Aizdevumu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, Komisijas regulu Nr. 1408/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014 nepiešķir grūtībās nonākušam saimnieciskās darbības veicējam, kuram ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, ir uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, kura saimnieciskā darbība ir izbeigta vai kurš atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru. Atbalsta pretendenta atbilstību nosacījumam "kurš atbilst normatīvajos aktos maksātnespējas jomā noteiktajiem kritērijiem, uz kuriem pamatojoties kreditors var pieprasīt maksātnespējas procedūru" sabiedrība "Altum" pārbauda to, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu, kas ir kā norāde aizdevuma pieteikumā.
Atbalsta programmā, piesaistot līdzekļus no Valsts kases, Eiropas Investīciju bankas u.c., ar atbalsta programmai pieejamo finansējumu aizdevumus kopā iespējams izsniegt līdz 159 milj. euro apmērā. Pieņemot, ka vidējais aizdevums būs kā Covid-19 apgrozāmo līdzekļu atbalsta programmā atbilstoši MKN Nr. 149, tas ir, aptuveni 150 000 euro, ar atbalsta programmas finansējumu iespējams izsniegt 1 000– 1 300 aizdevumus. Vienlaikus jāņem vērā, ka tirgus situācija ir mainīga, ir vērojams cenu sadārdzinājums, līdz ar to aizdevumu apmērs var sasniegt dubultu apmēru (~300tkst. euro), kas nozīmē, ka ar atbalsta finansējumu iespējams varētu izsniegt 500 - 650 aizdevumus.
MK Noteikumu projekta izstrādes brīdī nav iespējams prognozēt banku kreditēšanas nosacījumus, kā arī attiecīgi pieprasījumu atbalsta programmas ietvaros pēc sabiedrības "Altum" aizdevumiem.
Atbalsta apvienošana
Saskaņā ar šiem noteikumiem sniegtā atbalsta kumulācijas nosacījumi:
1. nedrīkst apvienot ar atbalstu, kuru sabiedrība "Altum" sniedz saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu kā likviditātes atbalstu garantiju veidā, kuru mērķis ir Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu radīto seku uz ekonomiku mazināšana, vai Ministru kabineta 2020. gada 19. marta noteikumiem Nr. 150 “Noteikumi par garantijām saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība” un Ministru kabineta 2020. gada 19. marta noteikumiem Nr. 149 “Noteikumi par aizdevumiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība”;
2. saimnieciskās darbības veicējs var vienlaikus gūt atbalstu no vairākiem subsidētiem aizdevumiem šo noteikumu ietvaros, ievērojot šo noteikumu 11.punktā un 12.pumktā noteiktas robežvērtības;
3. saimnieciskās darbības veicējs var vienlaikus gūt atbalstu no citām atbalsta programmām, ievērojot šo noteikumu 34. un 38. punktā minētos nosacījumus, un nepārkāpjot šo noteikumu ietvaros izsniegtā aizdevuma noteiktās robežvērtības, saskaņā ar šo noteikumu 11. un 12. punktu. Tas nozīmē, ka šo noteikumu ietvaros izsniegtā atbalsta summa tiek ierobežota ar šo noteikumu ietvaros minētajām robežvērtībām, bet tās neattiecas uz citu atbalsta programmu sniegtā atbalsta apmēru.
Atbalsta kumulācijas gadījumā ir jāievēro šajos noteikumos un citās atbalsta programmās noteiktos komercdarbības atbalsta nosacījumus.
Šo noteikumu ievaros izsniegtajiem aizdevumiem tiks nodrošināta atsevišķa uzskaite no citās programmās sniegtā atbalsta, piemēram, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” ietvaros.
Sabiedrība "Altum" pārbaudīs iespējamo atbalsta pārklāšanos starp atbalsta programmām atbalsta piešķiršanas brīdī.
Atbalsta sniegšanas termiņš
Komisijas paziņojuma un attiecīgi atbalsta programmas darbības termiņš atbilstoši Eiropas Komisijas lēmumam par šo noteikumu iekļautā komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu ir iespējams līdz 2022. gada 31. decembrim.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Ņemot vērā budžeta kapacitāti un grantu ietekmi, tiek virzīti tikai finanšu instrumenti, nevis granti kā to pieļauj Komisijas paziņojums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Ņemot vērā budžeta kapacitāti un grantu ietekmi, tiek virzīti tikai finanšu instrumenti, nevis granti kā to pieļauj Komisijas paziņojums.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- mikrouzņēmumi
- jaunuzņēmumi
- mazie uzņēmumi
- vidējie uzņēmumi
- lielie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts skar sīkos (mikro), mazos, vidējos un lielos saimnieciskās darbības veicējus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem, vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
17 500 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
17 500 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-17 500 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-17 500 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
17 500 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbalsta programmas finansēšanai tiks izmantots finansējums, kas pieejams no ar MKN Nr. 149 apstiprinātās aizdevumu programmas 17,5 milj. euro apmērā, kuras ietvaros atbalstu iespējams sniegt līdz 2022.gada 30.jūnijam, kad beidzas programmas darbības termiņš atbilstoši Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumam "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863).
MKN Nr. 149 piešķirtais finansējums ir 60 milj. euro, no tiem izlietots ir 41,5 milj euro. Ņemot vērā, ka programma ilgst līdz 30.06.2022, tiek paredzēts, ka līdz tam tiks izlietots vēl 1 milj. euro. Līdz ar to šajā atbalsta programmā tiek paredzēti 17,5 milj. euro (60-41,5-1=17,5).
Ņemot vērā pieredzi atbalsta programmā atbilstoši MKN Nr. 149, tiek paredzēts, ka viens aizdevums ir aptuveni 150 000 euro, līdz ar to par 17,5 milj. euro varēs izsniegt līdz 117 aizdevumiem. Vienlaikus jāņem vērā, ka tirgus situācija ir mainīga, ir vērojams cenu sadārdzinājums, līdz ar to aizdevumu apmērs var sasniegt dubultu apmēru (~300tkst. euro), kas nozīmē, ka varētu izsniegt 59 aizdevumus.
MKN Nr. 149 piešķirtais finansējums ir 60 milj. euro, no tiem izlietots ir 41,5 milj euro. Ņemot vērā, ka programma ilgst līdz 30.06.2022, tiek paredzēts, ka līdz tam tiks izlietots vēl 1 milj. euro. Līdz ar to šajā atbalsta programmā tiek paredzēti 17,5 milj. euro (60-41,5-1=17,5).
Ņemot vērā pieredzi atbalsta programmā atbilstoši MKN Nr. 149, tiek paredzēts, ka viens aizdevums ir aptuveni 150 000 euro, līdz ar to par 17,5 milj. euro varēs izsniegt līdz 117 aizdevumiem. Vienlaikus jāņem vērā, ka tirgus situācija ir mainīga, ir vērojams cenu sadārdzinājums, līdz ar to aizdevumu apmērs var sasniegt dubultu apmēru (~300tkst. euro), kas nozīmē, ka varētu izsniegt 59 aizdevumus.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Atbalsta programmai paredzētais finansējums 17,5 milj. euro apmērā tiks nodrošināts no valsts budžeta finansējuma, kas akciju sabiedrībai "Attīstības finanšu institūcija Altum" ir piešķirts saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumu, lai nodrošinātu Ministru kabineta 2020. gada 19. marta noteikumu Nr. 149 “Noteikumi par apgrozāmo līdzekļu aizdevumiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuru darbību ietekmējusi Covid-19 izplatība” īstenošanu, ka arī 21,5 milj. euro apmērā no Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanai krīzes aizdevumu programmas ietvaros atmaksātā finansējuma, līdz ar to kopumā atbalsta programmā tiek paredzēti 39 milj. euro.
Atbalsta programmas īstenošana paredzēta līdz 2022. gada 31.decembrim, ja netiks pagarināts Pagaidu regulējums.
Atbalsta programmai paredzētais finansējums 39 milj. euro. apmērā tiks nodrošināts pamatojoties uz likumprojektu “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas atbalsta likums”.
Atbalsta programmas īstenošana paredzēta līdz 2022. gada 31.decembrim, ja netiks pagarināts Pagaidu regulējums.
Atbalsta programmai paredzētais finansējums 39 milj. euro. apmērā tiks nodrošināts pamatojoties uz likumprojektu “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas atbalsta likums”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. panta (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0702
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 1. jūlijs, Nr. L 193) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 702/2014)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - Komisijas Regula Nr. 1407/2013)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013.gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
CI 131/1
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2022. gada 23. marta Eiropas Komisijas paziņojums "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem ekonomikas atbalstam pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu" (C(2020)1863) (turpmāk – Komisijas paziņojums)
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. panta (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikums
MK Noteikumu projekta 4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 24.punkts
MK Noteikumu projekta 4.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma 3. panta 3. punkts
MK Noteikumu projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 1. jūlijs, Nr. L 193) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 702/2014)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas 702/2014 1.pielikuma 2.punkts
MK Noteikumu projekta 4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas nr.702/2014 2. panta 26.punkts
MK Noteikumu projekta 4.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas nr. 702/2014 1. pielikuma 3. panta 3. punkts
MK Noteikumu projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk - Komisijas Regula Nr. 1407/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr.1407/2013 5.pants
MK Noteikumu projekta 35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas Regulas Nr.1407/2013 2.panta 2.punkts
MK Noteikumu projekta 26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.1407/2013 1.panta 1. panta pirmās daļas "a", "b", "c", "d" un "e"
MK Noteikumu projekta 19.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.1407/2013 1. panta 2. punkts
MK Noteikumu projekta 20.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.1407/2013 7. panta 4. punkts un 8. pants,
MK Noteikumu projekta 41.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.1407/2013 3. panta 2. punkts
MK Noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013.gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr.1408/2013 5.pants
MK Noteikumu projekta 35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.1408/2013 7. panta 4. punkts un 8. pants
MK Noteikumu projekta 41.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.1408/2013 1.panta 1.punkts
MK Noteikumu projekta 19.2 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.1408/2013 1. panta 2. un 3. punkts
MK Noteikumu projekta 20.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas Regulas Nr.1408/2013 2.panta 2.punkts
MK Noteikumu projekta 26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.1408/2013 3. panta 3.a punkts
MK Noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas Regulas Nr.717/2014 2.panta 2.punkts
MK Noteikumu projekta 26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.717/2014 1.panta 1.punkts
MK Noteikumu projekta 19.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.717/2014 7. panta 4. punkts un 8. pants
MK Noteikumu projekta 41.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.717/2014 1. panta 2. un 3. punkts
MK Noteikumu projekta 20.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas regulas Nr.717/2014 3. panta 2. punkts un 3. punkts
MK Noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas Regulas Nr.717/2014 5.pants
MK Noteikumu projekta 35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2022. gada 23. marta Eiropas Komisijas paziņojums "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem ekonomikas atbalstam pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu" (C(2020)1863) (turpmāk – Komisijas paziņojums)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas paziņojuma 2.punkts
MK Noteikumu projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 50.f.punkts
MK Noteikumu projekta 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 50.punkta e)ii
MK Noteikumu projekta 11.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 2.3. sadaļa
MK Noteikumu projekta 1. punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 50.punkta e) iii
MK Noteikumu projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 50.punkta e) i
MK Noteikumu projekta 11.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 54. punkts
MK Noteikumu projekta 36.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 55. punkts
MK Noteikumu projekta 40. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 56. punkts
MK Noteikumu projekta 36.2. apakšpunkts punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 50.punkta b)
MK Noteikumu projekta 15. punkts un pielikums
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 50.punkta a)
MK Noteikumu projekta 19.8. un 19.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 50.punkta d)
MK Noteikumu projekta 41.1. apakšpunkts un 44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 49. punkts
MK Noteikumu projekta 33. un 34. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 33. punkts
Mk Noteikumu projekts 21.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Komisijas paziņojuma 2.2. iedaļa
MK Noteikumu projekta 33.1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- "Attīstības finanšu institūcija Altum" AS
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi