Anotācija

22-TA-186: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Pārtikas uzņēmumā izmantojamā dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 16. decembra Direktīva (ES) 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – Direktīva 2020/2184)
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Pārtikas aprites uzraudzības likuma 4. panta otrā un ceturtā daļa un 19. panta piektā daļa

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir pārņemt nacionālajā tiesību aktā Direktīvas 2020/2184 normas attiecībā uz pārtikas uzņēmumā izmantojamo dzeramo ūdeni un fasētu dzeramo ūdeni (pārtiku). 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Patlaban ir spēkā Ministru kabineta 2017. gada 14. novembra noteikumi Nr. 671 "Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 671).
Noteikumos Nr. 671 ir pārņemtas prasības no Padomes 1998. gada 3. novembra Direktīvas 98/83/EK par dzeramā ūdens kvalitāti (turpmāk – Direktīva 98/83/EK) un  Padomes 2013. gada 22. oktobra Direktīvas 2013/51/Euratom, ar ko nosaka iedzīvotāju veselības aizsardzības prasības attiecībā uz radioaktīvām vielām dzeramajā ūdenī (turpmāk – Direktīva 2013/51/Euratom).
2021. gada 12. janvārī stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 16. decembra Direktīva 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (pārstrādātā redakcija) (turpmāk – Direktīva 2020/2184). Ar šo direktīvu no 2023. gada 13. janvāra tiek atcelta Direktīva 98/83/EK.

Noteikumu projekta mērķis ir pārņemt nacionālajā tiesību aktā Direktīvas 2020/2184 1. panta, 2. panta 1. punkta "a" un "b" apakšpunkta, 5. un 6. punkta, 3. panta 1. punkta un 5. punkta, 4. panta 1. punkta "a" apakšpunkta un 2. punkta, 5. panta, 6. panta 1. punkta "c" un "d" apakšpunkta, 12. panta 1. punkta, 13. panta 4. punkta, 14. panta 3., 4., 5. un 6. punkta, 23., 24. un 25. panta prasības tikai attiecībā uz pārtikas uzņēmumos izmantojamo dzeramo ūdeni un fasētu dzeramo ūdeni – pārtiku. 

Patlaban noteikumos Nr. 671 ir iekļauti jautājumi, kas ir ne tikai Zemkopības ministrijas, bet arī Veselības ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas un Ekonomikas ministrijas kompetencē.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai risinātu problēmas ar dzeramā ūdens kvalitāti un veicinātu vienādu patērētāju veselības aizsardzības izpratni un dzeramā ūdens pieejamību visā Eiropas Savienībā, Eiropas Parlaments un Padome pieņēma Direktīvu 2020/2184, kura konsolidē esošās prasības dzeramajam ūdenim un paredz jaunus parametrus, jaunas rīcības un procesus, lai nodrošinātu dzeramā ūdens nekaitīgumu un kvalitāti, patērētāju piekļuvi dzeramajam ūdenim, kā arī patērētāju informēšanu.

Direktīvā 2020/2184 ir noteiktas jaunas prasības:
1) uz dzeramā ūdens piegādi, apstrādi un sadali attiecināma riska izvērtēšanā balstīta pieeja, kas aptver visu piegādes ķēdi no sateces baseina, ūdens ieguves, apstrādes un glabāšanas līdz sadalei;
2) materiāliem, kas nonāk saskarē ar dzeramo ūdeni, – cauruļvadiem, celtniecības materiālie, izejvielām;
3) ūdens noplūdes apjoma un riska mazināšana;
4) piekļuves uzlabošana dzeramajam ūdenim;
5) informācijas nodrošināšana sabiedrībai par dzeramo ūdeni ūdensapgādē.

Direktīvā 2020/2184 iekļautās jaunās papildu prasības nav attiecināmas uz pārtikas jomu un pārtikas uzņēmumos izmantojamo dzeramo ūdeni. Attiecībā uz pārtikas uzņēmumiem pēc būtības paliek spēkā esošās prasības, kas ir ietvertas Direktīvā 2020/2184 un pārņemtas noteikumos Nr. 671. Savukārt, lai pārņemtu noteiktās jaunās papildu prasības, kas nav saistītas ar pārtikas jomu, un lai atvieglotu Ministru kabineta noteikumu uztveri, lietderīgi ir veidot atsevišķus Ministru kabineta noteikumus atbilstoši kompetencēm:
1) par dzeramo ūdeni ūdensapgādes uzņēmumos un sistēmās no ūdens ņemšanas vietas līdz patērētājam;
2) par dzeramo ūdeni, kas tiek izmantots pārtikas uzņēmumos.
Risinājuma apraksts
Lai Direktīvas 2020/2184 prasības tiktu pārņemtas atbilstoši kompetencei, novēršot normu dublēšanos, Tieslietu ministrijas vadībā 2022. gadā tika noteiktas institūciju kompetences konkrētu direktīvas 2020/2184 prasību pārņemšanai nacionālajos normatīvajos aktos.

Tādējādi Ekonomikas ministrija, Veselības ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija pārņem Direktīvas 2020/2184 prasības savas kompetences jomās attiecīgajos normatīvajos aktos.

Pārtikas uzņēmuma atbildība par ēkas iekšējiem ūdensvadiem ir noteikta normatīvajos aktos par būvnormatīviem, kā arī Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā.
Ekonomikas ministrija ir sagatavojusi grozījumus Ministru kabineta 2015. gada 30. jūnija noteikumos Nr. 332 "Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 221-15 "Ēku iekšējais ūdensvads un kanalizācija" (22-TA-1013) un grozījumus Ministru kabineta 2015. gada 30. jūnija noteikumos Nr. 326 "Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 222-15 "Ūdensapgādes būves"" (22-TA-1014), kuros tiek pārņemtas direktīvas 2020/2184 11. panta 1. punkta prasības attiecībā uz materiāliem, kurus ir paredzēts izmantot dzeramā ūdens ieguvei, apstrādei, glabāšanai vai sadalei jaunās iekārtās vai esošajās iekārtās, ja tās tiek remontētas vai rekonstruētas, un kuri nonāk saskarē ar dzeramo ūdeni (turpmāk – materiāli, kas nonāk saskarē ar dzeramo ūdeni). 

Zemkopības ministrija ir sagatavojusi noteikumu projektu uz noteikumu Nr. 671 pamata, lai pārņemtu Direktīvas 2020/2184 prasības, kas attiecas uz pārtikas jomu un pārtikas uzņēmumos izmantojamo dzeramo ūdeni.

Noteikumi sagatavoti, pamatojoties uz Pārtikas aprites uzraudzības likuma (turpmāk – likums) 4. panta otrajā un ceturtajā daļā un 19. panta piektajā daļā doto pilnvarojumu.
Likuma 4. panta otrā daļa noteic, ka obligātās nekaitīguma prasības, kuru ievērošana nodrošina pārtikas produkta, pārtikas aprites vai ar to saistītā pakalpojuma nekaitīgumu cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi, nosaka Ministru kabinets, ceturtā daļa noteic, ka atsevišķām pārtikas produktu grupām Ministru kabinets nosaka kvalitātes un klasifikācijas prasības un kārtību, kādā novērtējama attiecīgo produktu atbilstība šīm prasībām. Tā kā dzeramajam ūdenim nav nepieciešams piemērot klasifikācijas prasības, bet tiek piemērotas pārtikas nekaitīguma un kvalitātes prasības, tad Likuma 4. panta ceturtās daļas norma attiecībā uz klasifikācijas prasībām netiek piemērota. Uz Likuma 4. panta ceturtās daļas pilnvarojuma pamata ir izdota virkne Ministru kabineta noteikumu, kuros pilnvarojuma daļa saistībā ar terminu "klasifikācijas prasības" ir ieviesta ar citiem pārtikas apriti regulējošiem normatīvajiem aktiem, piemēram, Ministru kabineta 2018. gada 10. jūlija noteikumiem Nr. 416 "Dzīvnieku liemeņu klasifikācijas noteikumi" u.c. Dzeramajam ūdenim nav nepieciešams piemērot klasifikācijas prasības, bet tiek piemērotas pārtikas nekaitīguma un kvalitātes prasības.

Noteikumu projektā tiek saglabātas spēkā esošo noteikumu Nr. 671 normas:
1) pārtikas uzņēmumā izmantojamā dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības;
2) kārtība, kādā novērtējama dzeramā ūdens atbilstība obligātajām nekaitīguma un kvalitātes prasībām;
3) dzeramā ūdens monitoringa programma un kontrole;
3) brīvprātīga riska izvērtēšanas pieeja dzeramā ūdens monitoringa programmas sagatavošanā;
4) dzeramā ūdens paraugu ņemšanas kārtība pārtikas uzņēmumos;
5) dzeramā ūdens parametru analīzes metodes.

Vēsturiski jau kopš 2005. gada saskaņā ar Ministru kabineta 2003. gada 29. aprīļa noteikumiem Nr. 235 "Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība" un pēc tam saskaņā ar noteikumiem Nr. 671 dzeramā ūdens monitoringu pārtikas uzņēmumiem saskaņoja Veselības inspekcija. Pašlaik, sagatavojot noteikumu projektu un pārņemot Direktīvas 2020/2184 prasības pārtikas aprites jomā, Veselības ministrija atzinumā norāda, ka Veselības inspekcija nekontrolē pārtikas aprites procesus, tāpēc tai nav jāsaskaņo pārtikas uzņēmumu dzeramā ūdens monitoringa programmas un nav jāuztur informācija par šīm programmām. Veselības inspekcijai nav resursu šādu papildu uzdevumu izpildei, ņemot vērā paredzētos uzdevumus jaunās dzeramā ūdens direktīvas pārņemšanai attiecībā uz centralizēto dzeramā ūdens apgādi iedzīvotājiem.

Ievērojot Veselības ministrijas iebildumus, Zemkopības ministrija noteikumu projektā iekļāvusi dzeramā ūdens monitoringa programmu, ko pārtikas uzņēmumi īsteno atbilstoši noteikumu projekta nosacījumiem. Savukārt Pārtikas un veterinārais dienests, veicot pārbaudi pārtikas uzņēmumā, pārliecinās par dzeramā ūdens monitoringa programmas izpildi. Noteikumu projekts neparedz izmaiņas Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzības un kontroles kārtībā, saglabājot to tādu pašu kā noteikumos Nr. 671 noteikto.
Tādējādi ievērojami tiek samazināts administratīvais  slogs pārtikas uzņēmumiem, atbrīvojot tos no prasības saskaņot dzeramā ūdens monitoringu ar Veselības inspekciju, kā arī nebūs nepieciešams ziņot inspekcijai par monitoringa rezultātiem.

Noteikumu projekts paredz atkāpi tiem pārtikas uzņēmumiem, kuriem jau ir saskaņots dzeramā ūdens monitorings saskaņā ar noteikumiem Nr. 671, paredzot, ka pārtikas uzņēmējs var turpināt īstenot dzeramā ūdens monitoringu līdz saskaņotā monitoringa perioda beigām. 

Direktīvas 2020/2184 nosacījumi paredz, ka uzņēmējus, kas iesaistīti pārtikas apritē, dalībvalstis var atbrīvot no pienākuma ievērot šo direktīvu attiecībā uz ūdeni, ko izmanto konkrētām pārtikas aprites vajadzībām, ja kompetentās valsts iestādes ir pārliecinājušās, ka šāda ūdens kvalitāte nevar ietekmēt pārtikas produkta nekaitīgumu tā galīgajā formā un ka ūdens piegāde uzņēmumiem, kas iesaistīti pārtikas apritē, atbilst attiecīgajiem pienākumiem, it īpaši saskaņā ar procedūrām par apdraudējuma analīzes un kritisko kontrolpunktu principiem un korektīviem pasākumiem atbilstoši attiecīgiem Savienības tiesību aktiem par pārtiku. Tā kā direktīva 2020/2184 paredz iespēju nepiemērot prasības, pār kurām gūta pārliecība, ka tās nevar ietekmēt dzeramā ūdens nekaitīgumu, noteikumu projektā monitoringa programmā netiek iekļauti šādi parametri: 
1) PFAS (kopā) un PFAS (summa). Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR" sadarbībā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centru veica pētījumu "Noteiktu dzeramā ūdens piesārņojuma rādītāju izpēte 2018. gadā" (turpmāk – zinātniskais pētījums). Ievērojot Latvijas hidroģeoloģiskos apstākļus, tika īstenots reprezentatīvs skrīnings gan ūdens ieguves vietās, gan vietās, kurās ūdens tiek izmantots. Rezultātā ir secināts, ka nevienā no izmeklētajiem Latvijas pazemes ūdeņu paraugiem PFAS un PFAO robežvērtība nav pārsniegta. PFAS un PFAO summas koncentrācija sasniedza 0,004  µg/l, kas ir 25 reizes zemāka par Direktīvā 2020/2184 noteikto PFAS summas maksimālo robežvērtību 0,1 µg/l. Tādējādi pētījumā tika secināts, ka nav pamata ierosināt PFAS monitoringu. Direktīvas 2020/2184 13. panta 8. punkts noteic, ka jāveic monitorings kontrolsarakstā iekļautajām vielām, lai noteiktu to iespējamo klātbūtni dzeramā ūdens piegādes ķēdes vietās. Tā kā Direktīvā 2020/2184 noteiktā prasība par kontrolsaraksta parametriem attiecas uz sateces baseiniem un ūdens piegādes ķēdi, nevis uz pārtikas uzņēmumiem, šie parametri nav iekļauti monitoringa programmā (noteikumu projekta 2. pielikumā). 
Direktīvas 2020/2184 nosacījumi paredz, ka parametrus "PFAS kopā" un "PFAS summa" analizē, balstoties uz tehniskajām pamatnostādnēm. Savukārt tehniskās pamatnostādnes Komisijai ir jānosaka līdz 2024. gada 12. janvārim. Pēc tehnisko pamatnostādņu izdošanas atbildīgā ministrija izvērtēs par parametru "PFAS kopā" un "PFAS summa" ietveršanu noteikumu projektā.
2) urāns, jo ņemti vērā zinātniskajā pētījumā iegūtie dzeramā ūdens piesārņojuma rādītāju izpētes rezultāti. Zinātniskajā pētījumā, ievērojot Latvijas hidroģeoloģiskos apstākļus tika īstenots reprezentatīvs skrīnings gan ūdens ieguves vietās, gan vietā, kurās ūdens tiek izmantots, galu galā secinot, ka nevienā no izmeklētajiem paraugiem Latvijas pazemes ūdeņos urāna koncentrācija nepārsniedz Pasaules veselības organizācijas ieteikto robežvērtību 30 µg/l. Turklāt Latvijā ir reti sastopami magmatiskie ieži, kā arī nenotiek rūdas pārstrāde vai ieguve, tāpēc nav pamata ierosināt urāna monitoringu pārtikas uzņēmumiem.
Ķīmisko vielu sarakstā netiek iekļauts kopējais organiskais ogleklis (TOC), jo šis parametrs ir jānosaka ūdens piegādei, kas ir lielāka par 10 000 m3 dienā. Prasība attiecas uz ūdens piegādātājiem un nav pārtikas jomas kompetence.
Tā kā noteikumu projektā nav iekļauts TOC parametrs, nav paredzēta rīcības brīvība parametra "oksidējamība" nenoteikšanai gadījumos, kad tiek analizēts TOC.

Pārtikas un veterinārajam dienestam kā uzraudzības iestādei nebūs iespējams izvērtēt atbilstību tādām Direktīvā 2020/2184 noteiktām vērtībām kā "bez īpašām izmaiņām" un "pieņemama patērētājiem un bez īpašām izmaiņām", tāpēc ir nepieciešams saglabāt noteikumos Nr. 671 vēsturiski noteikto nacionālo normu šādiem indikatorparametriem:
1) mikroorganismu koloniju skaits (KVV) 22 °C 1000 vienības/ml;
2) duļķainība 3,0 NTU (nefelometriskās duļķainības vienības).

Ar noteikumu projektu tiek pārņemtas arī tās patlaban noteikumos Nr. 671 ietvertās prasības pārtikas uzņēmumā izmantojamajam dzeramajam ūdenim, kuras noteiktas Direktīvā 2013/51/Euratom. 

Direktīvas 2013/51/Euratom 2. panta 1. punkta "b" apakšpunktā noteikts, ka dzeramais ūdens ir ūdens, ko izmanto pārtikas ražošanas uzņēmumos, lai izgatavotu, apstrādātu, konservētu vai realizētu produktus vai vielas, kas domātas lietošanai uzturā, ja vien kompetentās valsts iestādes nav pārliecinātas, ka ūdens kvalitāte nevar iespaidot pārtikas produkta pilnvērtīgumu tā galīgajā formā. Tas nozīmē, ka Direktīvas 2013/51/Euratom 2. panta 1. punkta "b" apakšpunkts paredz dalībvalstu rīcības brīvību attiecībā uz prasību piemērošanu dzeramajam ūdenim, ko izmanto pārtikas uzņēmumos, tad, ja kompetentā iestāde ir guvusi pārliecību, ka ūdens kvalitāte nevar iespaidot pārtikas produkta pilnvērtīgumu tā galīgajā formā. 
Ievērojot Valsts vides dienesta Radiācijas drošības centra sniegto informāciju kompetences jomā, noteikumu projektā paredzēts noteikt, ka pārtikas uzņēmums, kam ir sava ūdens ieguves vieta, uzsākot jaunas ūdens ieguves vietas izmantošanu, nosaka radioaktīvo vielu parametrus – radonu un indikatīvo dozu (ID), lai gūtu pārliecību par dzeramā ūdens atbilstību obligātajām nekaitīguma un kvalitātes prasībām.
Pārtikas uzņēmumiem būs jānodrošina turpmākā radioaktīvo vielu rādītāju pārbaude līdz neatbilstības novēršanai, ja radioaktīvo vielu rādītāju monitoringā tiks konstatēta radioaktīvo vielu rādītāju neatbilstība, tostarp pēc dzeramā ūdens apstrādes radionuklīdu līmeņa samazināšanai.
Noteikumu projekts paredz, ka situācijā, kad konstatēta radioaktīvo vielu rādītāju neatbilstība noteikumu projekta 1. pielikuma 4. punktā noteiktajām vērtībām, pārtikas uzņēmums informē dienestu un dienests sadarbībā ar Valsts vides dienesta Radiācijas drošības centru izvērtē, vai ir nepieciešamas korektīvās darbības, lai novērstu risku, ko var radīt radioaktīvo vielu koncentrācija dzeramajā ūdenī.

Likuma 23. panta trešajā, ceturtajā un piektajā daļā noteikts, ka valsts uzraudzībai un kontrolei tiek pakļautas pārtikas produktu apstrādes metodes, tīrīšanas un dezinfekcijas līdzekļi un tīrīšanas un dezinfekcijas procesi, tādēļ, lai nedublētu normatīvo aktu prasības, noteikumu projektā atkārtoti netiek noteiktas prasības tīrīšanas un dezinfekcijas līdzekļiem un procesiem.

Noteikumu projekta 4. pielikumā noteiktie obligātie standarti ir jāpiemēro šauram speciālistu lokam (laboratorijas speciālistiem). No 4. pielikumā minētajiem standartiem latviešu valodā patlaban nav pieejami standarti EN ISO 16140, LVS EN ISO 17994 un LVS ISO 11929.  Zemkopības ministrija šo standartu tulkojumu valsts valodā iekļaus starptautisko tiesību aktu tulkojumu pieprasījumā Valsts valodas centram.

Vienlaikus Zemkopības ministrija gatavo Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 15. decembra noteikumos "Noteikumi par dabīgo minerālūdeni un avota ūdeni"" 23-TA-46), ar kuru tiek pārņemta Direktīvas 2020/2184 3. panta 5. punkta trešās rindkopas prasība, kas attiecināma uz avota ūdeni.

Tā kā lielākā daļa noteikumu Nr. 671 prasību, kas nav saistītas ar pārtikas apriti, noteikumu projektā netiek pārņemtas, tas neparedz atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2017. gada 14. novembra noteikumus Nr. 671 "Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2017, 228. nr.; 2018, 206. nr.). Noteikumi Nr. 671 ir jāatceļ ar Veselības ministrijas izstrādāto noteikumu projektu "Dzeramā ūdens obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības, monitoringa un kontroles kārtība" 22-TA-2538.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Pārtikas uzņēmumi, kas izmanto dzeramo ūdeni vai ražo fasētu dzeramo ūdeni
Ietekmes apraksts
Pārtikas uzņēmumi, kas izmanto dzeramo ūdeni pārtikas produktu ražošanai vai ražo fasētu dzeramo ūdeni. Pārtikas uzņēmumi ir atbildīgi par to, lai pārtikas ražošanā izmantojamais dzeramais ūdens atbilstu obligātajām nekaitīguma un kvalitātes prasībām. Ietekme pārtikas uzņēmumiem nemainās, jo tiek saglabāta noteikumos Nr. 671 noteiktā kārtība, tostarp par dzeramā ūdens monitoringu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
Pārtikas uzņēmumi, kas izmanto dzeramo ūdeni vai ražo fasētu dzeramo ūdeni
neietekmē
Administratīvās izmaksas mērķgrupai, ko veido fiziskas personas, nepārsniedz 200 EUR, bet mērķgrupai, ko veido juridiskas personas, – 2000 EUR gadā.
Kopā
0,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32020L2184
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 16. decembra Direktīva (ES) 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (pārstrādāta redakcija)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013L0051
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2013. gada 22. oktobra Direktīva 2013/51/Euratom, ar ko nosaka iedzīvotāju veselības aizsardzības prasības attiecībā uz radioaktīvām vielām dzeramajā ūdenī
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 16. decembra Direktīva (ES) 2020/2184 par dzeramā ūdens kvalitāti (pārstrādāta redakcija)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2020/2184 1. pants
1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 2. panta 1. punkts
2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 2. panta 2. līdz 4. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu. 
Direktīvas 2020/2184 2. panta 5. un 6. punkts 
2.3 un 2.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 2. panta 7. līdz 9. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu. 
Direktīvas 2020/2184 2. panta 10. un 11. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 3. panta 1. punkts
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 3. panta 2. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu. 
Direktīvas 2020/2184 3. panta 3. un 4. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 3. panta 5. punkta pirmā daļa
7. un 9. punkts un II pielikuma 1.punkts un III pielikuma 1. un 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 3. panta 5. punkta otrā daļa
2.1.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 3. panta 5. punkta trešā daļa
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Prasība tiek pārņemta ar Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2015.gada 15.decembra noteikumos "Noteikumi par dabīgo minerālūdeni un avota ūdeni" "(23-TA-46)
Direktīvas 2020/2184 3. panta 6. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 4. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 4. panta 1. punkta "b" apakšpunkts
4.2. apakšpunkts
Pārņemtas daļēji
Netiek pārņemtas prasības daļā, kas noteiktas Direktīvas 4. panta 1. punkta "b" apakšpunktā attiecībā uz D daļu. Nav pārtikas aprites joma.
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 4. panta 1. punkta "c" apakšpunkts
4.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 4. panta 2. punkts
6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 4. panta 3. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu. 
Direktīvas 2020/2184 5. panta 1. un 2. punkts
I pielikums
Pārņemtas daļēji
Noteikumos netiek pārņemtas normas, kas attiecas uz I pielikuma D daļu. 
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 5. panta 3. punkts
26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 6. panta 1. punkta "a" un "b" apakšpunkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 6. panta 1. punkta "c" un "d" apakšpunkts
5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 6. panta 2. un 3. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 6. līdz 11.pants 
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 12. panta 1. punkts
35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 12. panta 2. punkts
6. un 8. punkts un I pielikums
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 12. panta 3. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
Pārņemtas pilnībā
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 13. panta 1. līdz 3. un 5. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 13. panta 4. punkts
31. un 32. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 14. panta 1. un 2. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 14. panta 3., 4., 5. un 6. punkts
34. punkts
Pārņemtas daļēji
Noteikumu projektā tiek pārņemtas tās normas, kas attiecas uz pārtikas aprites jomu. 
Normas, kas attiecas uz ūdens piegādi vai cilvēku veselības aizsardzību, nav attiecināmas uz pārtikas aprites jomu. 
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 15. līdz 18. pants
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 19. līdz 22. pants
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta. Eiropas Komisijas deleģējums.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 23. pants
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Norma noteikta Pārtikas aprites uzraudzības likuma VII nodaļā
Direktīvas 2020/2184 24. pants
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 25. panta 1. punkts
40. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 25. panta 2. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 I pielikuma A, B un C daļa
I pielikuma 1., 2. un 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 I pielikuma D daļa
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 II pielikuma A daļa
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 II pielikuma B daļa
II un III pielikums
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 II pielikuma C un D daļa
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 III pielikuma pirmā, otrā un trešā daļa
IV pielikuma pirmā, otrā un trešā daļa
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 III pielikuma A  daļas "a" līdz "d" apakšpunkts
IV pielikuma 1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 III pielikuma A  daļas "e" līdz "f" apakšpunkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 III pielikuma B  daļas 1. un 2. punkts
IV pielikuma 2. punkts 
Pārņemtas daļēji
Noteikumos netiek pārņemtas normas attiecībā uz rādītājiem PFAS un kopējais organiskais ogleklis TOC. 
Šie rādītāji nav attiecināmi uz pārtikas aprites jomu. 
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2020/2184.
Direktīvas 2020/2184 III pielikuma B  daļas 3. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2020/2184 IV pielikums
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Direktīvas 2020/2184 preambulas 3. punktā skaidrots, ka uzņēmējus, kas iesaistīti pārtikas apritē un kam ir sava ūdens ieguves vieta, kuru tie izmanto savas uzņēmējdarbības specifiskām vajadzībām, vajadzētu būt iespējai atbrīvot no pienākuma ievērot šo direktīvu, ja tie izpilda attiecīgos pienākumus, it īpaši attiecībā uz apdraudējumu analīzes un kritisko kontrolpunktu principiem un korektīvajām darbībām saskaņā ar attiecīgajiem Savienības tiesību aktiem par pārtiku.
Savukārt Direktīvas 3. panta 5. punkta pirmā daļa noteic, ka uzņēmējus, kas iesaistīti pārtikas apritē, dalībvalstis var atbrīvot no pienākuma ievērot šo direktīvu attiecībā uz ūdeni, ko izmanto konkrētām pārtikas aprites vajadzībām, ja kompetentās valsts iestādes ir pārliecinājušās, ka šāda ūdens kvalitāte nevar ietekmēt pārtikas produkta nekaitīgumu tā galīgajā formā un ka ūdens piegāde uzņēmumiem, kas iesaistīti pārtikas apritē, atbilst attiecīgajiem pienākumiem, it īpaši saskaņā ar procedūrām par apdraudējuma analīzes un kritisko kontrolpunktu principiem un korektīviem pasākumiem atbilstoši attiecīgiem Savienības tiesību aktiem par pārtiku. Šīs normas tiek pārņemtas tādā veidā, ka tiek atļauts samazināt analīžu skaitu un biežumu atbilstoši noteikumu projekta 3. pielikumam, paredzot, ka
1) ne visiem pārtikas uzņēmumiem ir jāīsteno auditmonitorings, piemēram, tiem uzņēmumiem, kuriem ūdens tiek piegādāts centralizēti pa ūdens apgādes sistēmām;
2) ne visiem uzņēmumiem ir jāīsteno kārtējais monitorings katru gadu (ar nelielu ūdens patēriņu); 
3) uzņēmumiem ar ūdens patēriņu līdz 100 m3 dienā un savu ūdens ieguves vietu auditmonitoringu var īstenot vienu reizi sešos gados;
4) uzņēmumiem, kurā netiek ražota pārtika un kurš nenodarbojas ar tās sagatavošanu vai apstrādi vai arī veic darbības ar pārtiku, tai nenonākot tiešā saskarē ar dzeramo ūdeni (piemēram, ēdienu pasniegšana, fasētu produktu tirdzniecība, ēdienu uzsildīšana, iepriekš sagatavotas pārtikas termiskā apstrāde u.c.), nav nepieciešams ne kārtējais monitorings, ne auditmonitorings;
5) pārtikas uzņēmumiem, kuriem ūdens tiek piegādāts centralizēti pa ūdens apgādes sistēmām kārtējā monitoringā, jānosaka tikai pamata parametri – E.Coli un zarnu enterokoki.

5. punkta otrajā daļā noteikts, ka dalībvalstis nodrošina, ka pudelēs vai traukos iepildīta dzeramā ūdens ražotāji ievēro 1. līdz 5. panta un I pielikuma A un B daļa prasības. Norma tiek pārņemta ar noteikumu projekta 2. punktu, kurā noteikts, ka dzeramais ūdens, ko pārtikas uzņēmumā pilda pudelēs vai citos traukos izplatīšanai ar tirdzniecības nosaukumu "dzeramais ūdens" (fasēts dzeramais ūdens), ir ietverts noteikumu projekta regulējumā un uz to ir attiecināmas nekaitīguma prasības atbilstoši noteikumiem.

Attiecībā uz prasībām, kas noteiktas 5. punkta trešajā  daļā, t.i., par mikrobioloģiskajiem parametriem, kurus var nepiemērot avota ūdenim, skaidrojam, ka obligātās nekaitīguma un kvalitātes prasības avota ūdenim ir noteiktas Ministru kabineta 2015. gada 15. decembra noteikumos Nr. 736 "Noteikumi par dabīgo minerālūdeni un avota ūdeni". Šī prasība tiek pārņemta ar Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 15. decembra noteikumos Nr. 736 "Noteikumi par dabīgo minerālūdeni un avota ūdeni"" (23-TA-46).
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2013. gada 22. oktobra Direktīva 2013/51/Euratom, ar ko nosaka iedzīvotāju veselības aizsardzības prasības attiecībā uz radioaktīvām vielām dzeramajā ūdenī
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2013/51/Euratom 2. panta 1. punkts
2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 2. panta 2., 3. un 4. punkts
I pielikuma 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 3. panta 1. punkts
1. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 3. panta 2. punkts
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 3. panta 3. punkts
9. punkts
Pārņemtas daļēji
Savas kompetences jomā Direktīvas 2013/51/Euratom 3. panta 3. punkts pārņemts ar ZM noteikumu projekta 9. punktu.
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 3. panta 4. punkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Pienākums patērētāju informēšanai ir noteikts Eiropas Parlamenta un Padomes 2002. gada 28. janvāra Regulas (EK) Nr. 178/2002, ar ko paredz vispārīgus pārtikas aprites tiesību aktu principus un prasības, izveido Eiropas Pārtikas nekaitīguma iestādi un paredz procedūras saistībā ar pārtikas nekaitīgumu, 10.pantā "Sabiedrības informēšana".  
Direktīvas 2013/51/Euratom 4. pants
7., 14. līdz 18. punkts, I pielikuma 4. punkts, II pielikuma 3. un 4. punkts, III pielikums un IV pielikuma 5., 6. un 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 5. panta 1. punkts un I pielikums
14. punkts, I pielikuma 4. punkts, II pielikuma 3. un 4. punkts, III pielikums un IV pielikuma 5., 6. un 7.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 5. panta 2. punkta "a" un "b" apakšpunkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2013/51/Euratom 5. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunkts
4. punkts 
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 6. panta 1. punkts
I pielikuma 4. punkts, II pielikuma 3. punkts un V pielikums
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 6. panta 2. punkts
I pielikuma 4. punkts, II pielikuma 3. un 4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 6. panta 3. punkts
30. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 7. panta 1. punkts
15. punkts un IV pielikuma 5.–7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 7. panta 2. punkts
15., 16. un 17. punkts
-
-
Direktīvas 2013/51/Euratom 7. panta 3. punkta "a" apakšpunkts
16.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom 7. panta 3. punkta "b" apakšpunkts
Ar noteikumu projektu norma netiek pārņemta.
-
Nav attiecināms uz pārtikas aprites jomu.
Direktīvas 2013/51/Euratom I pielikums
I pielikuma 4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom II pielikums
14. punkts, 3. pielikums, I pielikuma 4. punkts, II pielikuma 3. un 4. punkts un III pielikums
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Direktīvas 2013/51/Euratom III pielikums
IV pielikuma 5.–7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumos netiek noteiktas stingrākas prasības kā Direktīvā 2013/51/Euratom.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior", Pārtikas un veterinārais dienests, Valsts vides dienesta Radiācijas drošības centrs
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija, Latvijas mājražotāju biedrība, Latvijas lauksaimniecības kooperatīvu asociācija, Pārtikas amatnieku biedrība, Latvijas gaļas pārstrādātāju asociācija, Latvijas piensaimnieku centrālā savienība, Latvijas maiznieku biedrība, Latvijas tirgotāju asociācija, Latvijas avotu biedrība, Latvijas Pārtikas Eksportētāju Apvienība, Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācija, Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija, Profesionālā lauku tūrisma asociācija "Lauku ceļotājs", Miesnieku un gaļas tirgotāju savstarpējā atbalsta biedrība, Latvijas Zivrūpnieku savienība, Biedrība „Rīgas šprotes”, Baltijas dārzeņiem
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Publiskā apspriešanā netika saņemti iebildumi un priekšlikumi.
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/309f2e2f-6a94-4e32-ae31-77e59df6c60d

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Par noteikumu projektu elektroniski tika informētas Latvijas pārtikas uzņēmumu federācija, Latvijas mājražotāju biedrība, Latvijas lauksaimniecības kooperatīvu asociācija, Latvijas lauksaimniecības kooperatīvu asociācija, Pārtikas amatnieku biedrība, Latvijas gaļas pārstrādātāju asociācija, Latvijas piensaimnieku centrālā savienība, Latvijas maiznieku biedrība, Latvijas tirgotāju asociācija, Latvijas avotu biedrība, Latvijas Pārtikas Eksportētāju Apvienība un Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācija, Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija un profesionālā lauku tūrisma asociācija "Lauku ceļotājs".
Par noteikumu projektu komentāri, iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.

6.4. Cita informācija

Paralēli saskaņošanas procesam noteikumu projekts izskatīšanai un komentāru sniegšanai elektroniski tika nosūtīts visiem Pārtikas un veterinārajā dienēstā reģistrētiem dzeramā ūdens ražotājiem – sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Karaļavoti", SIA "Piebalgas alus", SIA "Naukšēni", SIA "Starptautiskais ūdens serviss", akciju sabiedrībai "Tērvetes AL", SIA "Cido Grupa", sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Amritas avots", SIA "ADA & ADA", SIA "Eurobaltic water", sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "AkvaDLife", sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "FALKORS Building Industry", SIA "Vincere", sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "La Vita Sport", SIA "Nordic Food", SIA "Stelpes mineral water", sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Baltezer Water", sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "MARKOL", sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "SIMEKS", SIA "EDEN SPRINGS LATVIA", SIA "Vitaminu Drinks", sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "B10veikals" un SIA "LINK VEST".
Par noteikumu projektu komentāri, iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests
  • Valsts vides dienesta Radiācijas drošības centrs
  • Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk