Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-2464: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par atšķirīgu dividendēs izmaksājamo valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" peļņas daļu par 2022. gadu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts „Par atšķirīgu dividendēs izmaksājamo valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” peļņas daļu par 2022. gadu” (turpmāk - rīkojuma projekts) sagatavots saskaņā ar likuma “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” 27.pantu, likuma "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" 24. pantu un Ministru kabineta 2022.gada 25.janvāra noteikumu Nr.72 “Kārtība, kādā tiek prognozēti, noteikti un veikti maksājumi par valsts kapitāla izmantošanu” (turpmāk – Noteikumi Nr.72) 9.2.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz, ka valsts akciju sabiedrība “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” (turpmāk – kapitālsabiedrība), sadalot 2022.gada peļņu, 5 068 649 euro jeb ~ 88.68% izmaksā dividendēs, no kurām 4 069 009 euro ieskaita valsts budžetā, bet 999 640 euro novirza deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma – Valsts elektronisko sakaru pakalpojuma centra nodrošināšanai, kā ietvaros tiek nodrošināts un veidots Loģiski vienotais datu centrs (turpmāk – LVDC) - projekta rezerves kopēšanas platformas uzturēšanai no 2024.-2026.gadam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Kapitālsabiedrība ir valsts kapitālsabiedrība, kurā 100 % kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes ministrija.
Kapitālsabiedrība ir viena no vadošajiem elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem Latvijā, kas nodrošina kvalitatīvus un drošus telekomunikāciju risinājumus Latvijā pārstāvētajiem mobilo sakaru, interneta un telekomunikāciju operatoriem, kā arī valsts institūcijām.
Kapitālsabiedrības darbības virzieni ir radio un televīzijas programmu pārraidīšana, uzticamības un elektroniskās identifikācijas pakalpojumu, datu pārraides, datu centru, mākoņpakalpojumu un infrastruktūras nomas pakalpojumu sniegšana. Tā kā kapitālsabiedrība ir galvenais radio un televīzijas programmu zemes apraides tīkla operators Latvijā un tai pieder vērienīgs optiskais tīkls visā Latvijas teritorijā, kapitālsabiedrības klienti ir ne tikai Latvijā pazīstamākās raidorganizācijas un vadošie elektronisko sakaru komersanti, bet arī starptautiski pazīstami elektronisko sakaru komersanti.
Ar Ministru kabineta 2020.gada 5.maija rīkojumu Nr.250 “Par valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” vispārējo stratēģisko mērķi” ir noteikts kapitālsabiedrības vispārējais stratēģiskais mērķis - nodrošināt un attīstīt augstas pieejamības, integritātes un drošības informācijas un komunikācijas tehnoloģiju infrastruktūru (turpmāk - IKT) un pakalpojumus, stiprinot valsts efektīvu pārvaldi, drošību un sekmējot tautsaimniecības izaugsmi. Noteiktais stratēģiskais mērķis izriet no deleģētajiem un tiesību aktos tieši noteiktajiem uzdevumiem un joprojām ir aktuāls un atbilstošs  kapitālsabiedrības darbībai.

Atbilstoši Noteikumu Nr.72 3.1.apakšpunktam minimālā prognozējamā peļņas daļa, kas izmaksājama dividendēs valsts kapitālsabiedrībām, publiski privātajām kapitālsabiedrībām un publiskas personas kontrolētām kapitālsabiedrībām, kurās valsts ir dalībnieks (akcionārs), – 64 % no kapitālsabiedrības pārskata gada peļņas, ja atbilstoši šo noteikumu II nodaļai kapitālsabiedrības vidēja termiņa darbības stratēģijā nav noteikts citādi.

Likuma “Par valsts budžetu 2023.gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” (turpmāk - Likums) 27. pants noteic, ka kapitālsabiedrība ieskaita valsts pamatbudžeta ieņēmumos dividenžu maksājumu 2023. gadā (par 2022. pārskata gadu) 64 procentu apmērā no pārskata gada peļņas, bet ne mazāk kā 4 069 009 euro, 2024. gadā (par 2023. pārskata gadu) 64 procentu apmērā no pārskata gada peļņas, bet ne mazāk kā 3 725 094 euro un 2025. gadā (par 2024. pārskata gadu) 64 procentu apmērā no pārskata gada peļņas, bet ne mazāk kā 3 365 105 euro, uzņēmumu ienākuma nodokli aprēķinot un nomaksājot uzņēmumu ienākuma nodokli (turpmāk – UIN) regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
2022.gadu kapitālsabiedrībai izdevās noslēgt ar peļņu 5 715 846 euro, un atbilstoši Noteikumu Nr.72 3.punktam minimālā dividendēs izmaksājamā peļņas daļa ir 64% no kapitālsabiedrības pārskata gada peļņas. Tātad atbilstoši Noteikumu Nr.72 3.1.apakšpunktam minimālā dividendēs izmaksājamā summa būtu 3 658 141 euro.

Kapitālsabiedrības 2022.gada pārskats apstiprināts 2023.gada 31.maija kārtējā akcionāru sapulcē (protokols Nr.2, lēmums Nr.1  “Par valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” 2022.gada pārskata apstiprināšanu”). Šajā kārtējā akcionāru sapulcē ir izskatīts arī jautājums par valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” 2022.gada peļņas izlietošanu (protokols Nr.2, lēmums Nr.2). Ar lēmumu Nr.2.2. akcionāru sapulce nolēma atlikt jautājuma izskatīšanu kapitālsabiedrības 2022.gada peļņas izlietošanu līdz attiecīgā Ministru kabineta lēmuma pieņemšanai par atšķirīgu kapitālsabiedrībai dividendēs nosakāmo 2022.gada peļņas daļu.
Ar 2023.gada 31.maija akcionāru sapulces lēmumu Nr.2.3. tika uzdots kapitālsabiedrības valdei sagatavot priekšlikumus tiesību akta (MK rīkojuma projekts un anotācija) veidā par atšķirīgu valstij dividendēs izmaksājamo peļņas daļu, vienlaikus iesniedzot informāciju: (1) par kapitālsabiedrības rīcībā esošajiem finanšu līdzekļiem un to plānoto izlietojumu un (2) par peļņas izlietošanas mērķiem (plānotajiem projektiem), finansējuma apjomu (katram plānotajam projektam) un sasniedzamajiem rezultatīvajiem rādītājiem, pēc kuriem pēc tam būtu iespējams uzraudzīt peļņas izlietošanu.
Sagatavotā informācija attiecībā uz akcionāra lēmumu Nr.2.3. ir šāda:
(1) Kapitālsabiedrības rīcībā uz 2023.gada 12.septembri ir 72.5 mlj. euro, no kuriem ap 11 mlj. euro izvietoti Valsts kasē un ir iezīmēti deleģēto projektu finansējumam, bet atlikušā finanšu līdzekļu daļa paredzēta nākamo 5 gadu projektu finansēšanai un operatīvajai darbībai. Lielākie projekti, kam paredzēts finansējums, ir Rīgas radio un televīzijas stacijas rekonstrukcijas projekts (turpmāk - RRTS rekonstrukcijas projekts), kuram nepieciešamais finansējums pēc pēdējām aplēsēm varētu sasniegt līdz 40.4 mlj. euro. Datu centra būvniecība ārpus Rīgas izmaksas varētu sastādīt ap 11 mlj. euro, eParaksta projektu investīcijām nepieciešami aptuveni 3.6 mlj. euro, Iekšējo sistēmu izveides projektiem 3.2 mlj. euro, Kiberdrošības projektam aptuveni 1 mlj. euro līdzfinansējumam, LVDC projektam ap 0.5 mlj. euro līdzfinansējumam. Papildus šiem projektiem 2024.gadā plānota būtiska izejoša naudas plūsma saistībā ar dividenžu izmaksu akcionāram par 2023.gada peļņu. Atbilstoši Finanšu ministrijai iesniegtajām peļņas prognozēm, 2024.gadā dividendēs plānots izmaksāt 9 mlj. euro. 2023.gada peļņas un attiecīgi prognozētais dividenžu pieaugums 2024.gadā saistīts ar Centrālās finanšu un līgumu aģentūras lēmumu par projektā “Elektroniskās sakaru infrastruktūras pieejamības uzlabošana lauku teritorijās” apturēto maksājuma pieprasījumu izdevumu apstiprināšanu un atmaksu.
(2) Rīgas radio un televīzijas stacijas būvju komplekss ar tajā esošo infrastruktūru ir ļoti nozīmīgs objekts kapitālsabiedrības pamatdarbības nodrošināšanai (ar to saistīti ~30% no visiem pamatdarbības ieņēmumiem). RRTS ēkas un torņa tehniskais stāvoklis šobrīd vērtējams kā slikts. RRTS ēkā un tornī kopš tās ekspluatācijas uzsākšanas pirms 30 gadiem ir veikti tikai neatliekamie metāla konstrukciju pretkorozijas aizsardzības darbi un daži konstruktīvi un inženiertehniski uzlabojumi atsevišķās ēkas daļās, kas saistīti ar noteiktu pamatdarbības virzienu uzturēšanu un attīstīšanu. RRTS projekta mērķis ir RRTS pārbūve, kā rezultātā tiks uzlabota kapitālsabiedrības pamatdarbības pakalpojumiem nepieciešamā infrastruktūra, kā arī izveidoti jauni pakalpojumi. Papildus tiktu izveidots vienots birojs visiem kapitālsabiedrības Rīgas struktūrvienības darbiniekiem, efektivizējot uzņēmuma ikdienas pamatdarbības nepārtrauktības nodrošināšanu. Projekta ietvaros arī tiks rekonstruētas torņa skatu platformas, padarot torni atkal pieejamu Rīgas iedzīvotājiem un viesiem, kā arī tiks labiekārtota teritorija. Datu centra būvniecības projekts ir kapitālsabiedrības stratēģiskais projekts, kas paredz veidot rezerves datu centru vismaz 50 km attālumā no Rīgas ar augstiem kvalitātes standartiem un infrastruktūras fizisko drošību, ar integrētiem “zaļā” datu centra risinājumiem, kā arī projekta ietvarā tiks nodrošināti Remote Hands un Smart Hands pakalpojumi, 24/7 darbības monitorings, tiks veidots mobilais tīkla vadības centrs, un nodrošināta datu drošība un kiberdrošība. Datu centrs nodrošinās pakalpojumu stabilitāti un nepārtrauktību. Šobrīd kapitālsabiedrības lielākie un nozīmīgākie datu centri ir koncentrēti Rīgā. Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju reģionā, datu glabāšana vienā lokācijā ir būtisks risks datu drošībai. Šajā kontekstā aktuāls ir jautājums par datu glabāšanas iespējām ne tikai Rīgā, bet arī lokāli reģionos. Rezultatīvie rādītāji projektiem ir ietverti kapitālsabiedrības vidēja termiņa stratēģijā 2023-2027.gadam.

No 2017.gada kapitālsabiedrības projektiem kopā novirzīti 8.352 mlj. euro, no tiem uz 2022.gada 31.decembri kapitālsabiedrība projektos izlietojusi 5.707 mlj. euro. Atlikušie 2.645 mlj. euro ir novirzīti, bet vēl nav izlietoti projektam RRTS rekonstrukcijas projekts. RRTS projektam kopumā no 2017.gada līdz 2022.gada beigām novirzīti 5.482 mlj. euro, no tiem šajā periodā izlietoti 2.838 mlj. euro.
RRTS projekta finansējums nav izlietots pilnībā, jo projekts vēl nav iegājis aktīvajā būvniecības fāzē, kas tika atlikta, jo 2021.gada augustā tika veikts būvprojekta ekonomiskajā daļā ietverto pozīciju salīdzinājums ar būvniecības nozares aktuālajām izmaksu izmaiņām. Tā rezultātā tika saņemts novērtējums, ka prognozētās būvprojekta īstenošanas izmaksas 2022.gadā sastādītu 72 mlj. euro bez PVN, savukārt pilna koncepta īstenošana, ieskaitot publiskās daļas aprīkošanu, sastādītu ~ 86.4 mlj. euro bez PVN, kas bija būtisks sadārdzinājums pret sākotnēji plānotajām izmaksām 64 mlj. euro apmērā. 2021.gada laikā notika darbs pie RRTS projekta biznesa modeļa tālākas precizēšanas ar mērķi mazināt kapitālsabiedrības zaudējumus no šī projekta. Atbilstoši RRTS darbības programmai tika izstrādāts RRTS projekta tehniski ekonomiskais pamatojums (turpmāk – TEP), lai iegūtu ievērojamu negatīvā NPV samazinājumu, un tika apskatītas vairākas alternatīvas RRTS pārbūves īstenošanai, kas vairs nav sākotnējā projekta īstenošana un ir tieši orientētas uz negatīvas NPV (negatīva neto vērtība) izslēgšanu. Tika izskatītas 4 alternatīvas. Projekta koncepcijas pārstrāde atlika aktīvo būvniecības fāzi uz turpmākajiem gadiem un noteica to, ka novirzītais finansējums uz šo brīdi ir apgūts tikai daļēji. Ņemot vērā, ka novirzītais finansējums, arī pēc projekta koncepcijas maiņas, būs nepieciešams un tiks izlietots, lai veiktu būvniecību nākamajos periodos, kapitālsabiedrība uzskata, ka attiecībā uz šo projektu nav jāveic darbības atbilstoši Noteikumu Nr.72 9.2.apakšpunktam.

Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 4.panta otrās daļas 3.punktu Satiksmes ministrija atbilstoši savai kompetencei elektronisko sakaru nozarē nodrošina valsts elektronisko sakaru pakalpojuma centra izveidošanu atbilstoši valsts vienotās informācijas un komunikācijas tehnoloģiju arhitektūras jomā pieņemtajiem lēmumiem, kā arī tā uzturēšanu un darbību. Ievērojot ārējo normatīvo aktu regulējumu, šis valsts pārvaldes uzdevums tika deleģēts kapitālsabiedrībai. Saskaņā ar Ministru kabineta 2019. gada 9. jūlija rīkojumu Nr. 344 “Par ārkārtas situāciju valsts elektronisko sakaru tīkla izbūves un elektronisko sakaru pakalpojumu centra izveides deleģēšanu valsts akciju sabiedrībai "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs"” šāds deleģējums kapitālsabiedrībai ir noteikts līdz 2035.gada 31.decembrim, sakarā ar ko 2019.gada 12.augustā starp Satiksmes ministriju un kapitālsabiedrību tika parakstīts Deleģēšanas līgums par valsts elektronisko sakaru pakalpojuma centra izveidošanu, uzturēšanu un darbības nodrošināšanu (Nr.SAM 2019/-31 (LVRTC Nr.50KD.03-02/20/00/2019/162)). Valsts elektronisko sakaru pakalpojuma centra nodrošināšanas ietvaros kapitālsabiedrība ir īstenojusi LVDC 1.kārtas (rezerves kopēšanas un glabāšanas) projektu (turpmāk – LVDC projekts).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
LVDC projekta rezultātā ir izveidota augstas konfidencialitātes, pieejamības un integritātes IKT infrastruktūra un ieviesti valsts pārvaldes iestādes koplietošanas pakalpojumi, sniedzot valsts pārvaldes iestāžu pārziņā esošo valsts informācijas sistēmu un kritiskās infrastruktūras informācijas sistēmu datu rezervēšanas un glabāšanas iespējas, tādējādi nodrošinot Latvijas valstij kritisko un svarīgo datu pieejamību un novērstu datu neatgriezenisku nozaudēšanu nejaušu incidentu vai tīšas ļaunprātīgas rīcības dēļ.
LVDC projekts ļauj pilnībā nodrošināt valsts informācijas sistēmu un kritiskās infrastruktūras informācijas datu drošību, veicot kritisko un valstiski svarīgo informācijas sistēmu datu kopēšanu ārpus Latvijas esošā, bet Latvijas varas iestāžu kontrolētā IKT infrastruktūrā, tādiem gadījumiem, ja Latvijā esošā IKT infrastruktūra ir nefunkcionējoša vai nepieejama, kā arī ļauj izveidot vienotu, integrētu, drošu datu pārraides tīklu un piekļuvi publiskā interneta tīklam projekta ietvaros izveidotajai datu rezervēšanas platformai un nodrošināt tās integrāciju ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centra skaitļošanas jaudas risinājumu sistēmām ar paaugstinātām drošības prasībām.
LVDC projekta kopējais finansējuma apmērs bija 2 000 000 euro, tajā skaitā 85 % jeb 1,7 miljoni euro ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums un kapitālsabiedrības pašu finansējums – 15 % jeb 300 000 euro.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2017. gada 21. novembra rīkojuma Nr. 696 “Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 20.0. versija)” 1.punktu tika noteikts apstiprināt un iekļaut IKT mērķarhitektūras 20.0. versijā projekta “LVDC tīkls, drošības platforma un LVDC koplietošanas daļa” (turpmāk - projekts) aprakstu un projekta izmaksas 2 000 000 euro apmērā. Saskaņā ar minēto noteikumu 5.punktu pēc projekta pabeigšanas tika noteiktas projekta uzturēšanas izmaksas 2019. gadā ne vairāk kā 361 000 euro gadā, 2020. un 2021. gadā - ne vairāk kā 432 000 euro gadā.
Lai gan LVDC projekts ir pabeigts, finansējums uzturēšanas izmaksu segšanai kapitālsabiedrībai nav līdz šim piešķirts. 2023. gadā projekta uzturēšanas izmaksas tiek segtas no kapitālsabiedrības 2021. gada peļņas daļas 228 960 euro apmērā saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 6.decembra rīkojumu Nr.867 “Par atšķirīgu dividendēs izmaksājamo valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" peļņas daļu par 2021. gadu”, savukārt 2022. gadā projekta uzturēšanas izmaksas tika segtas no kapitālsabiedrības 2020. gada peļņas daļas 228 960 euro apmērā  saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 27.oktobra rīkojumu Nr. 771 “Par atšķirīgu dividendēs izmaksājamo valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" peļņas daļu par 2020. gadu”.
Lai nodrošinātu LVDC projekta uzturēšanu, ir nepieciešams rast finansējumu LVDC uzturēšanas izmaksu segšanai arī 2024-2026. gadā.
Visas LVDC projekta ietvaros atbalstāmās aktivitātes tiek īstenotas valsts deleģēto funkciju ietvaros, tādējādi tās nav uzskatāmas par saimniecisko darbību komercdarbības atbalsta kontroles izpratnē, un tāpēc komercdarbības atbalsta kontroles normatīvais regulējums tām nav jāpiemēro.
Risinājuma apraksts
Kapitālsabiedrības 2022. pārskata gada peļņa ir 5 715 846 euro. Satiksmes ministrijas priekšlikums ir:
- peļņas daļu 313 726 euro jeb noapaļoti 5.49 % no 2022.gada peļņas novirzīt kapitālsabiedrības īstenotā LVDC projekta uzturēšanas izmaksu segšanai 2024. gadā;
- peļņas daļu 341 273 euro jeb noapaļoti 5.97 % no 2022.gada peļņas novirzīt kapitālsabiedrības īstenotā LVDC projekta uzturēšanas izmaksu segšanai 2025. gadā;
 - peļņas daļu 344 641 euro jeb noapaļoti 6.03 % no 2022.gada peļņas novirzīt kapitālsabiedrības īstenotā LVDC projekta uzturēšanas izmaksu segšanai 2026. gadā;
- 4 069 009 euro jeb noapaļoti 71.19% no kapitālsabiedrības peļņas par 2022. gadu iekaitīt valsts budžetā
- 647 197 euro jeb noapaļoti 11.32 % no 2022.gada peļņas novirzīt Kapitālsabiedrības attīstībai.
Kapitālsabiedrības sadalītā peļņa kopā par 1 410 508 euro (~38.56%) pārsniedz Noteikumu Nr.72 3.1.apakšpunktā noteikto minimālo dividenžu apmēru.

2023.gadā kapitālsabiedrība saņēma dividendes par 2022.gadu no asociētās sabiedrības SIA "Latvijas Mobilais telefons" 4 402 306 euro apmērā, par kurām jau ir nomaksāts uzņēmuma ienākuma nodoklis. Attiecīgi kapitālsabiedrības 2022.gada pārskata gada peļņas daļa, par kuru tiks aprēķināts uzņēmuma ienākuma nodoklis, būs starpība 666 343 euro apmērā, kas veidojas no kapitālsabiedrības izmaksātajām dividendēm  5 068 649 euro atņemot no asociētās sabiedrības SIA "Latvijas Mobilais telefons" saņemtās dividendes 4 402 306 euro.

Kapitlālsabiedrības peļņu 647 197 euro apmērā (~11.32% no 2022. gada peļņas) plānots novirzīt dažādiem kapitālsabiedrības attīstības projektiem IKT nozarē. Kapitālsabiedrība ir uzsākusi darbu pie vairāku apjomīgu stratēģisko projektu realizācijas, no kuriem lielākais finansējuma apjoms 30-40 miljoni euro apmērā ieplānots Rīgas RTS rekonstrukcijas un attīstības projektam. Papildus kapitālsabiedrības vidējā termiņa darbības stratēģijas 2023.-2026. gadam ietvaros plānots izbūvēt jaunu datu centru, veikt investīcijas kiberdrošības un mākoņpakalpojumu attīstībā u.c.

Ņemot vērā, ka 999 640 EUR (17.49% no 2022. gada peļņas) tiek novirzīti, lai finansētu LVDC projekta uzturēšanu, un ir peļņas daļa, kura tiek atstāta valsts deleģētās funkcijas veikšanai, kas uzskatāma par publisko resursu piešķiršanu, tā ir apliekama ar UIN un 2022. gadā grāmatojama kā saistības postenī “Nākamo periodu ieņēmumi”. Šis finansējums tiks atzīti kā kapitālsabiedrības ieņēmumi 2024-2026. gadā, tādējādi sedzot 2024. gada, 2025.gada un 2026.gada LVDC projekta uzturēšanas izmaksas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Valsts budžetā iemaksājamā kapitālsabiedrības peļņas daļa atbilst Likumā noteiktajam kapitālsabiedrības dividenžu apmēram, proti, valsts budžetā tiks ieskaitītas dividendes 4 069 009 euro apmērā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un valsts akciju sabiedrība “Latvijas valsts radio un televīzijas centrs”.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi