25-TA-697: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumos Nr. 689 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.4. pasākuma "EURES tīkla darbības nodrošināšana Latvijā" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumos Nr. 689 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku"" 4.3.3.4. pasākuma "EURES tīkla darbības nodrošināšana Latvijā" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – Noteikumu projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un ir izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu. Noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2025. gada II. ceturksnī.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts paredz precizēt atsevišķus 4.3.3.4. pasākuma "EURES tīkla darbības nodrošināšana Latvijā" (turpmāk – 4.3.3.4. pasākums) īstenošanas nosacījumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd spēkā esošie Ministru kabineta 2023. gada 28. novembra noteikumi Nr. 689 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.3. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot visu darba meklētāju, jo īpaši jauniešu – it sevišķi, īstenojot Garantiju jauniešiem –, ilgstošo bezdarbnieku un darba tirgū nelabvēlīgā situācijā esošo grupu, un ekonomiski neaktīvo personu piekļuvi nodarbinātībai un aktivizācijas pasākumiem, kā arī veicinot pašnodarbinātību un sociālo ekonomiku" 4.3.3.4. pasākuma "EURES tīkla darbības nodrošināšana Latvijā" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 689):
1. nosaka 4.3.3.4. pasākuma projekta Nr. 4.3.3.4/1/24/I/001 "EURES tīklā darbība Latvijā" (turpmāk – projekts) atbalstāmo darbību, kuras ietvaros tiek īstenotas mācības un semināri Nodarbinātības valsts aģentūras (turpmāk – NVA) darbiniekiem par EURES, tā pieejamības nodrošināšanu un Eiropas darba mobilitātes jautājumiem (13.1. apakšpunkts);
2. nosaka finansējuma saņēmēja (NVA) 4.3.3.4. pasākuma projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksu nosacījumus, t.sk. minimālo daļlaika noslodzes apmēru (15. punkts) un to, ka projekta personālu piesaista, nodibinot civildienesta vai darba tiesiskās attiecības (21.1. apakšpunkts);
3. paredz atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula 2018/1046) (21.4.2. apakšpunkts);
4. nosaka, ka, īstenojot projektu, finansējuma saņēmējam ir jānovērš dubultā finansējuma risks un jānodrošina, ka projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos (21.5. apakšpunkts).
1. nosaka 4.3.3.4. pasākuma projekta Nr. 4.3.3.4/1/24/I/001 "EURES tīklā darbība Latvijā" (turpmāk – projekts) atbalstāmo darbību, kuras ietvaros tiek īstenotas mācības un semināri Nodarbinātības valsts aģentūras (turpmāk – NVA) darbiniekiem par EURES, tā pieejamības nodrošināšanu un Eiropas darba mobilitātes jautājumiem (13.1. apakšpunkts);
2. nosaka finansējuma saņēmēja (NVA) 4.3.3.4. pasākuma projekta vadības un projekta īstenošanas personāla izmaksu nosacījumus, t.sk. minimālo daļlaika noslodzes apmēru (15. punkts) un to, ka projekta personālu piesaista, nodibinot civildienesta vai darba tiesiskās attiecības (21.1. apakšpunkts);
3. paredz atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulu (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (turpmāk – regula 2018/1046) (21.4.2. apakšpunkts);
4. nosaka, ka, īstenojot projektu, finansējuma saņēmējam ir jānovērš dubultā finansējuma risks un jānodrošina, ka projektā plānotās atbalstāmās darbības netiek finansētas vai līdzfinansētas, kā arī tās nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos (21.5. apakšpunkts).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. MK noteikumu Nr. 689 13.1. apakšpunktā lietots termins – NVA darbinieki, taču citviet, piemēram, MK noteikumu Nr. 689 20. punktā lietots termins – NVA nodarbinātie. Lai nodrošinātu viennozīmīgu izpratni, t.i., ka mācības un semināri ir paredzēti gan NVA darbiniekiem (darba tiesisko attiecību gadījumā), gan civildienestā esošajām personām, nepieciešams arī 13.1. apakšpunktā lietot terminu – NVA nodarbinātie;
2. 2025. gada 28. janvārī Finanšu ministrija ir ierosinājusi precizējumus vadlīnijās Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk – vadlīnijas), kuras turpmāk neparedz projekta personāla daļlaika noslodzes apmēra ierobežojumus (vismaz 30 procenti). 4.3.3.4. pasākuma projekta īstenošanā, t.sk. mērķu un rādītāju sasniegšanā izšķiroša loma ir personālam, kurš nodrošina projekta vadību un īstenošanu. Šobrīd MK noteikumi Nr. 689 ierobežo projekta vadības un īstenošanas personāla piesaisti, jo MK noteikumu Nr. 689 21.1. apakšpunkts paredz civildienesta vai darba tiesisko attiecību nodibināšanu ar projekta personālu. Nav paredzētas elastīgas personāla piesaistes iespējas, t. i., MK noteikumi Nr. 689 neparedz iespēju projekta personālu piesaistīt arī uz uzņēmuma līguma pamata, kas atsevišķos gadījumos ir kritiski nepieciešams projekta darbību īstenošanas nodrošināšanai;
3. MK noteikumu Nr. 689 21.4.2. apakšpunktā ir atsauce uz regulu 2018/1046, taču ir stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509), kuras 279. pants nosaka, ka tā atceļ regulu 2018/1046. MK noteikumos Nr. 691 trūkst atsauces uz regulu 2024/2509;
4. MK noteikumos Nr. 689 noteiktais attiecībā uz atbalstāmo darbību līdzfinansēšanu ierobežo citu finansēšanas avotu piesaisti gadījumā, ja rodas tāda nepieciešamība. Līdzfinansēšana nav saistāma ar dubultnefinansēšanas principu, jo dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem. Taču ir pieļaujams, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas finansē dažādi finansēšanas avoti. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 689 21.5. apakšpunktā, ir pieļaujama.
2. 2025. gada 28. janvārī Finanšu ministrija ir ierosinājusi precizējumus vadlīnijās Nr. 1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk – vadlīnijas), kuras turpmāk neparedz projekta personāla daļlaika noslodzes apmēra ierobežojumus (vismaz 30 procenti). 4.3.3.4. pasākuma projekta īstenošanā, t.sk. mērķu un rādītāju sasniegšanā izšķiroša loma ir personālam, kurš nodrošina projekta vadību un īstenošanu. Šobrīd MK noteikumi Nr. 689 ierobežo projekta vadības un īstenošanas personāla piesaisti, jo MK noteikumu Nr. 689 21.1. apakšpunkts paredz civildienesta vai darba tiesisko attiecību nodibināšanu ar projekta personālu. Nav paredzētas elastīgas personāla piesaistes iespējas, t. i., MK noteikumi Nr. 689 neparedz iespēju projekta personālu piesaistīt arī uz uzņēmuma līguma pamata, kas atsevišķos gadījumos ir kritiski nepieciešams projekta darbību īstenošanas nodrošināšanai;
3. MK noteikumu Nr. 689 21.4.2. apakšpunktā ir atsauce uz regulu 2018/1046, taču ir stājusies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509), kuras 279. pants nosaka, ka tā atceļ regulu 2018/1046. MK noteikumos Nr. 691 trūkst atsauces uz regulu 2024/2509;
4. MK noteikumos Nr. 689 noteiktais attiecībā uz atbalstāmo darbību līdzfinansēšanu ierobežo citu finansēšanas avotu piesaisti gadījumā, ja rodas tāda nepieciešamība. Līdzfinansēšana nav saistāma ar dubultnefinansēšanas principu, jo dubultā finansēšana finansējuma saņēmēja līmenī ir tad, ja vienas un tās pašas izmaksas tiek finansētas no dažādiem finansēšanas avotiem. Taču ir pieļaujams, ka vienu projekta darbību, bet dažādas izmaksas finansē dažādi finansēšanas avoti. Līdz ar to projekta atbalstāmo darbību un to izmaksu līdzfinansēšana no cita finansēšanas avota, pretēji tam, kā noteikts MK noteikumu Nr. 689 21.5. apakšpunktā, ir pieļaujama.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā iepriekš minēto, MK noteikumos Nr. 689 nepieciešams veikt šādus grozījumus:
1. MK noteikumos Nr. 689 lietotās terminoloģijas salāgošanai aizstāt 13.1. apakšpunktā terminu darbinieki ar terminu nodarbinātie;
2. lai nodrošinātu elastīgākus projekta personāla piesaistes nosacījumus, precizēt 15. punkta un 21.1. apakšpunkta redakciju. Pirmkārt, ņemot vērā, ka saskaņā ar NVA un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (turpmāk – CFLA) 2024. gada 6. jūnijā noslēgto vienošanos par Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu Nr. 4.3.3.4/1/24/I/001 (turpmāk – vienošanās) vadlīniju piemērošana ir obligāta, noteikumu projekts paredz svītrot MK noteikumos Nr. 689 noteikto ierobežojumu personāla izmaksu daļlaika noslodzei (15. punkts). Jāatzīmē, ka izmaiņas minētajās vadlīnijās vēl ir saskaņošanas procesā, tāpēc līdz izmaiņu apstiprināšanai jāpiemēro esošie vadlīniju nosacījumi, tostarp, ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir noslodze ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika. Noteikumu projektā iestrādātās izmaiņas ļaus pēc iespējas ātrāk uzsākt aktuālo vadlīniju piemērošanu. Otrkārt, izmaiņas paredz, ka projekta personāla piesaisti var plānot arī iepirkumu līgumu ietvaros (21.1. apakšpunkts). Jāatzīmē, ka tiešās attiecināmās personāla izmaksas ietver, tai skaitā personāla atlīdzības izmaksas, kas rodas, nodibinot civildienesta attiecības vai noslēdzot darba līgumu starp finansējuma saņēmēju un personālu, vai arī noslēdzot uzņēmuma līgumu par konkrēta uzdevuma veikšanu. Minētais nozīmē, ka tiešās attiecināmās personāla izmaksas ietver arī finansējuma saņēmēja uz uzņēmuma (pakalpojuma) līguma (t.i. ārpakalpojumā) piesaistīta projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas. Vienlaikus uzņēmuma (pakalpojuma) līgumā personāla izmaksām ir jābūt skaidri identificējamām. Piemēram, ja finansējuma saņēmējs (t.i. NVA) ārpakalpojuma līgumā ar personālu uztic ārējam pasniedzējam kādas darbības īstenošanu, dažādie izmaksu veidi ir jānorāda rēķinā. Ārpakalpojuma sniedzēja alga tiks uzskatīta par ārēja personāla izmaksām. Ja personāla izmaksas par nav identificējamas kā kategorija, kas atšķiras no citām izmaksu kategorijām, tās nevar izmantot par pamatu vienotajām likmēm, piemēram, vienotajai likmei 40 % apmērā;
3. precizēt MK noteikumu Nr. 689 21.4.2. apakšpunktu, atsaucoties uz regulu 2024/2509;
4. svītrot 21.5. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”. Kā jau minēts iepriekš, dubultfinansēšanas novēršanas kontekstā ir būtiski, ka vienas un tās pašas darbības un izmaksas netiek finansētas no vairākiem finansēšanas avotiem.
1. MK noteikumos Nr. 689 lietotās terminoloģijas salāgošanai aizstāt 13.1. apakšpunktā terminu darbinieki ar terminu nodarbinātie;
2. lai nodrošinātu elastīgākus projekta personāla piesaistes nosacījumus, precizēt 15. punkta un 21.1. apakšpunkta redakciju. Pirmkārt, ņemot vērā, ka saskaņā ar NVA un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (turpmāk – CFLA) 2024. gada 6. jūnijā noslēgto vienošanos par Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu Nr. 4.3.3.4/1/24/I/001 (turpmāk – vienošanās) vadlīniju piemērošana ir obligāta, noteikumu projekts paredz svītrot MK noteikumos Nr. 689 noteikto ierobežojumu personāla izmaksu daļlaika noslodzei (15. punkts). Jāatzīmē, ka izmaiņas minētajās vadlīnijās vēl ir saskaņošanas procesā, tāpēc līdz izmaiņu apstiprināšanai jāpiemēro esošie vadlīniju nosacījumi, tostarp, ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika izmaksu attiecināmības principu, attiecināma ir noslodze ne mazāk kā 30 procentu apmērā no normālā darba laika. Noteikumu projektā iestrādātās izmaiņas ļaus pēc iespējas ātrāk uzsākt aktuālo vadlīniju piemērošanu. Otrkārt, izmaiņas paredz, ka projekta personāla piesaisti var plānot arī iepirkumu līgumu ietvaros (21.1. apakšpunkts). Jāatzīmē, ka tiešās attiecināmās personāla izmaksas ietver, tai skaitā personāla atlīdzības izmaksas, kas rodas, nodibinot civildienesta attiecības vai noslēdzot darba līgumu starp finansējuma saņēmēju un personālu, vai arī noslēdzot uzņēmuma līgumu par konkrēta uzdevuma veikšanu. Minētais nozīmē, ka tiešās attiecināmās personāla izmaksas ietver arī finansējuma saņēmēja uz uzņēmuma (pakalpojuma) līguma (t.i. ārpakalpojumā) piesaistīta projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas. Vienlaikus uzņēmuma (pakalpojuma) līgumā personāla izmaksām ir jābūt skaidri identificējamām. Piemēram, ja finansējuma saņēmējs (t.i. NVA) ārpakalpojuma līgumā ar personālu uztic ārējam pasniedzējam kādas darbības īstenošanu, dažādie izmaksu veidi ir jānorāda rēķinā. Ārpakalpojuma sniedzēja alga tiks uzskatīta par ārēja personāla izmaksām. Ja personāla izmaksas par nav identificējamas kā kategorija, kas atšķiras no citām izmaksu kategorijām, tās nevar izmantot par pamatu vienotajām likmēm, piemēram, vienotajai likmei 40 % apmērā;
3. precizēt MK noteikumu Nr. 689 21.4.2. apakšpunktu, atsaucoties uz regulu 2024/2509;
4. svītrot 21.5. apakšpunktā vārdu “līdzfinansēt”. Kā jau minēts iepriekš, dubultfinansēšanas novēršanas kontekstā ir būtiski, ka vienas un tās pašas darbības un izmaksas netiek finansētas no vairākiem finansēšanas avotiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Ierosinātajiem grozījumiem nav negatīva ietekme uz NVA kā finansējuma saņēmēju. Izmaiņas nav būtiskas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulas 2021/1060 65. panta izpratnē, jo neparedz izmaiņas, kas ietekmētu sākotnējo mērķu sasniegšanu. Noteikumu projekts pamatā paredz precizējumus, kas varētu izsaukt nepieciešamību veikt tehniskus/redakcionālus precizējumus CFLA un NVA 2024. gada 6. jūnija vienošanās par projekta īstenošanu. Finansējuma saņēmējam tiks lūgts izvērtēt vienošanās grozījumu nepieciešamību pēc Noteikumu projekta spēkā stāšanās. NVA ir informēta par Noteikumu projektu tā izstrādes un saskaņošanas gaitā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
(ES, Euratom) 2024/2509
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2024. gada 30. septembra Regula (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (ES Oficiālais Vēstnesis, 2024. gada 26. septembris, Nr. L 2024/2509)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
61. pants
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts paredz tādas izmaiņas, kas skar finansējuma saņēmējam saistošus 4.3.3.4. pasākuma projekta īstenošanas nosacījumus. Attiecīgi sabiedrības līdzdalība netika izsludināta.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Nodarbinātības valsts aģentūra
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
