Anotācija (ex-ante)

23-TA-1106: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 11. februāra noteikumos Nr. 91 "Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas "Starptautiskā policijas sadarbība un noziedzības apkarošana" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda vadības likuma 15. panta 12. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta „Grozījumi Ministru kabineta 2020.gada 11.februāra noteikumos Nr.91 “Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2014.–2021.gada perioda programmas “Starptautiskā policijas sadarbība un noziedzības apkarošana” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – Projekts) mērķis ir precizēt Ministru kabineta 2020.gada 11.februāra noteikumus Nr.91 “Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2014.–2021.gada perioda programmas “Starptautiskā policijas sadarbība un noziedzības apkarošana” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – noteikumi Nr.91).
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Projekts stāsies spēkā Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likumā noteiktajā kārtībā (7. panta otrā daļa), izņemot noteikumu Nr. 91 12., 13., 19. punkta un pielikuma izteikšanu jaunā redakcijā, kā dēļ noteikumi Nr. 91 papildināti ar 38.1 punktu, kas nosaka, ka noteikumu Nr. 91 12., 13., 19. punkta un pielikuma izteikšana jaunā redakcijā stāsies spēkā reizē ar grozījumiem programmas “Starptautiskā policijas sadarbība un noziedzības apkarošana” (turpmāk – Programma) līgumā.

Grozījums attiecībā uz noteikumu 30. punkta izteikšanu jaunā redakcijā stājas spēkā līdz ar grozījumiem Saprašanās memoranda par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.—2021. gadā, kas noslēgts starp Latvijas Republiku un Islandi, Lihtenšteinas Firstisti un Norvēģijas Karalisti B pielikumā un grozījumiem Saprašanās memoranda par Norvēģijas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.—2021. gadā, kas noslēgts starp Latvijas Republiku un Norvēģijas Karalisti B pielikumā stāšanos spēkā.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Noteikumus Nr. 91 ir nepieciešams ir precizēt ņemot vērā 2022.gada 28.oktobrī Finanšu ministrijā saņemto Finanšu instrumentu biroja vēstuli “Par EEZ/Norvēģijas grantu programmu ieviešanas attiecināmības termiņu” (turpmāk - vēstule) un 2022.gada 15.decembra Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2014.-2021.gadam Programmas Sadarbības komitejas sēdes protokolu Nr.10.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā to, ka ar inflācijas paaugstināšanos ir mainījusies situācija valstī, kas skar būvniecības jomu, ir nepieciešams veikt palielinājumu proporcijai, kas Programmas ietvaros atbalsta jomai “Starptautiskā policijas sadarbība un noziedzības apkarošana” un atbalsta jomai “Vardarbība ģimenē un ar dzimumu saistīta vardarbība” tiek atvēlēti būvniecībai. 
Par inflācijas ietekmi uz projektiem finansējuma saņēmēji ir informējuši gan projektu uzraudzības padomes sēdēs – 2022. gada 31. martā, 2022. gada 16. septembrī, kā arī 2023. gada 24. maijā, gan arī vēstulēs Iekšlietu ministrijai. Ņemot vērā inflāciju, novērojams būtisks materiālu cenu pieaugums, kā, piemēram, projekta Nr. EEZ/VID/2020/2 “Ekonomisko noziegumu novēršana un  apkarošana robežšķērsošanas vietā “Terehova”” ietvaros cenu aptaujas rezultāti apstiprina rokas bagāžas kontroles termināļa RŠV “Terehova” būvdarbu izmaksu būtisku sadārdzinājumu pret projekta budžetā sākotnēji plānoto. Trūkstošais finansējums šīs būvniecības aktivitātes realizācijai pārsniedz 800 000 EUR bez PVN, kā arī ir noticis darbaspēka izmaksu pieaugums. Savukārt, Labklājības ministrija kā projekta Nr. EEZ/LM/2020/5 “Atbalsts Barnahus ieviešanai Latvijā” īstenotājs informēja, ka cenu aptaujas rezultātā izvēlētā būvdarbu veicēja finanšu piedāvājumu, lai realizētu plānotos telpu renovācijas darbus projekta īstenošanai, papildus ir nepieciešams finansējums 447 345, 26 EUR apmērā. Papildus tam, Valsts policija kā projekta Nr. EEZ/VP/2020/1 “Atbalsts Valsts policijai ekonomisko noziegumu izmeklēšanas paātrināšanai un kvalitātes uzlabošanai Latvijā” īstenotājs ir vairākkārt norādījuši uz būvniecības cenu būtisku pieaugumu un veicot risku pārvaldības pasākumu plānošanu, uzskatījuši par lietderīgu visu pieejamo finansējumu projekta ietvaros pārplānot būvniecības aktivitāšu īstenošanai.
Saskaņā ar Programmas Sadarbības sēdes protokolā Nr. 10 minēto, ir iespējams Programmas iepriekš noteiktā projekta "Atbalsts Valsts policijai ekonomisko noziegumu izmeklēšanas paātrināšanai un kvalitātes uzlabošanai Latvijā" ietvaros īstenot jaunu iniciatīvu sadarbībā ar Norvēģijas Ekonomikas un vides noziegumu izmeklēšanas un novēršanas valsts iestādi attiecībā uz vides noziegumiem, kas Latvijai ir svarīgi, jo vides noziegumi kā atsevišķa izmeklēšanas joma Latvijā pastāv tikai no 2018. gada. 
Risinājuma apraksts
Pamatojoties uz iepriekš minēto, ir nepieciešams veikt grozījumus noteikumos Nr. 91. 

Saskaņā ar pašreizējo noteikumu Nr. 91 12. punkta redakciju, Programmas ietvaros 60 procenti no atbalsta jomas “Starptautiskā policijas sadarbība un noziedzības apkarošana” piešķirtā kopējā finansējuma tiek novirzīti būvniecībai (neieskaitot projektēšanu, būvuzraudzību un autoruzraudzību), bet tiesu ekspertīžu sistēmas stiprināšanai ne vairāk kā 60 procenti no atbalsta jomai piešķirtā kopējā finansējuma – transportlīdzekļu iegādei.
Ņemot vērā inflācijas pieauguma tempus un paredzamo būvniecības izmaksu palielināšanos, tika precizēts finansējuma procentuālais sadalījums būvniecības aktivitātēm. Sakarā ar to, ka ir strauji mainījusies situācija valstī, kas skar būvniecības jomu, kā arī COVID-19 pandēmijas rezultātā ir radušies ietaupījumi apmācību aktivitātēs, jo tās tika īstenotas gan attālināti, gan arī hibrīd formātā, kā arī atsaucoties uz Finanšu instrumentu biroja elastības nosacījumu piemērošanu ir nepieciešams veikt palielinājumu proporcijai, kas Programmas ietvaros atbalsta jomai “Starptautiskā policijas sadarbība un noziedzības apkarošana” tiek atvēlēti būvniecībai uz ne vairāk kā 75 procenti no atbalsta jomai piešķirtā kopējā finansējuma.

Saskaņā ar pašreizējo noteikumu Nr. 91 13. punkta redakciju, Programmas ietvaros 50 procenti no atbalsta jomas “Vardarbība ģimenē un ar dzimumu saistīta vardarbība” piešķirtā kopējā finansējuma tiek novirzīti būvniecībai (neieskaitot projektēšanu, būvuzraudzību un autoruzraudzību). Ņemot vērā to, ka ar inflācijas paaugstināšanos ir mainījusies situācija valstī kas skar būvniecības jomu, ir nepieciešams veikt palielinājumu proporcijai, kas Programmas ietvaros atbalsta jomai “Vardarbība ģimenē un ar dzimumu saistīta vardarbība” tiek atvēlēti būvniecībai uz ne vairāk kā 60 procenti no atbalsta jomai piešķirtā kopējā finansējuma.

Saskaņā ar pašreizējo noteikumu Nr. 91 19. punkta redakciju, iepriekš noteikto projektu "Atbalsts Valsts policijai ekonomisko noziegumu izmeklēšanas paātrināšanai un kvalitātes uzlabošanai Latvijā" Programmas ietvaros īsteno Valsts policija kā iepriekš noteiktā projekta iesniedzējs sadarbībā ar projekta partneriem – Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju (OECD), Iekšlietu ministrijas Informācijas centru un Nodrošinājuma valsts aģentūru. Projekta īstenošanā tiek iesaistīts jauns projekta partneris no Norvēģijas – Ekonomisko un vides noziegumu izmeklēšanas un novēršanas valsts iestāde (turpmāk - ØKOKRIM). Valsts policija ar ØKOKRIM veiks pieredzes apmaiņu saistībā ar labo praksi attiecībā uz vides noziegumu izmeklēšanu. Šī aktivitāte ir svarīga Valsts policijai, jo tā saskaras ar nopietniem izaicinājumiem cīņā pret vides noziegumiem – tie Latvijā kļūst arvien aktuālāki. ØKOKRIM ir piekritusi atbalstīt Valsts policiju, nodrošinot ar zināšanām un prasmēm no Norvēģijas puses šajā jautājumā. Ņemot vērā iepriekš minēto, noteikumu Nr. 91 19. punktu ir nepieciešams papildināt ar informāciju par jauno projekta partneri.

Saskaņā ar pašreizējo noteikumu Nr. 91 20. punkta redakciju, iepriekš noteikto projektu "Darbinieku zināšanu pilnveide noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas apkarošanā Latvijā" īsteno Finanšu izlūkošanas dienests kā iepriekš noteiktā projekta iesniedzējs sadarbībā ar projekta partneri – Finanšu un kapitāla tirgus komisiju. Saskaņā ar Latvijas Republikas Saeimas 2021. gada 23. septembrī pieņemto lēmumu, Latvijas Banka pārņem visas funkcijas, kas saistītas ar finanšu un kapitāla tirgus attīstības uzraudzību un veicināšanu, kā arī noregulējuma iestādes funkcijas no 2023. gada 1. janvāra. Ņemot vērā iepriekš minēto, ir nepieciešams precizēt noteikumu Nr.91 20. punktu un aizstāt vārdus "Finanšu un kapitāla tirgus komisija" ar vārdiem "Latvijas Banka".

Saskaņā ar pašreizējo noteikumu Nr. 91 30. punkta redakciju divpusējās sadarbības fonda iniciatīvas īstenošanai saistībā ar programmas projektu "Tiesu ekspertīžu sistēmas un notikumu vietas apskates kapacitātes stiprināšana" ir piešķirti 171 000 euro sadarbībai ar donorvalsts partneri - Norvēģijas Nacionālo Kriminālās izmeklēšanas pārvaldi (National Criminal Investigation Service). Ņemot vērā projekta ietvaros radušos finanšu ietaupījumu, saskaņā ar Sadarbības komitejas sēdē nolemto (Protokols Nr.10), 47 178 euro ir paredzēts novirzīt jaunas iniciatīvas īstenošanai iepriekš noteiktā projekta "Atbalsts Valsts policijai ekonomisko noziegumu izmeklēšanas paātrināšanai un kvalitātes uzlabošanai Latvijā" ietvaros, kas būs saistīta ar vides noziegumu apkarošanu.

Saskaņā ar pašreizējo noteikumu Nr. 91 pielikuma redakciju, zem 1.4. iznākuma “Stiprināta to iestāžu kapacitāte, kuras ir atbildīgas par ekonomisko noziegumu novēršanu un apkarošanu”, ir 3 rādītāji:
1) Apmācīti darbinieki cīņai ar ekonomiskajiem noziegumiem un korupciju (sadalījumā pa dzimumiem);
2) Uzstādīts IT rīks ENAP vajadzībām;
3) Paplašināta un uzlabota ENAP infrastruktūra.
Atbildīgais iepriekš noteiktā projekta īstenotājs par šiem 3 rādītājiem ir Valsts policija.

Pamatojoties uz to, ka Valsts policija jau ir izstrādājusi un uzstādījusi rīku ENAP vajadzībām Iekšējās drošības fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda ietvaros Projektā Nr. VP/IDF/2019/1 “Valsts kriminālizlūkošanas infrastruktūras un sistēmas izveide”, tad šo rādītāju “Uzstādīts IT rīks ENAP vajadzībām” nepieciešams svītrot no noteikumu Nr.91 pielikuma 1.4. iznākuma rādītāja.

Noteikumu Nr. 91 pielikums ir precizēts atbilstoši programmas līguma grozījumiem, kas stājās spēkā 2022. gada 23.februārī un novērstas tehniskas neprecizitātes:
1) precizēts 1.7. iznākuma nosaukums ailē "Apraksts",
2)   svītrots 1.7. iznākuma rādītājs "Aktualizētas un pilnveidotas tiesu ekspertīžu metodes, nodrošinot pēdu vispusīgāku izpēti" un papildināts 1. rezultāts ar rādītāju "Aktualizētas un pilnveidotas tiesu ekspertīžu metodes saskaņā ar ES praksi" (bāzes līnija 0, sasniedzamā vērtība 2).

Papildus 1.7. iznākuma rādītāju “Atjaunots un uzlabots tehnoloģiskais nodrošinājums” ir nepieciešams precizēt, jo šobrīd pie tā ir norādīts, ka tiks atjaunoti un uzlaboti 10 tehnoloģiskie nodrošinājumi. Atsaucoties uz Tieslietu ministrijas kā projekta Nr. EEZ/TM/2022/7 “Tiesu ekspertīžu sistēmas un notikumu vietas apskates kapacitātes stiprināšana” īstenotājs ar 2023. gada 28. marta vēstuli Nr. 21-41.3/949 “Par iepriekš noteiktā projekta “Tiesu ekspertīžu sistēmas un notikumu vietas apskates kapacitātes stiprināšana”  grozījumiem” projekta īstenotājs ir informējis, ka ņemot vērā tirgus situāciju un to, ka projekta budžets tika veidots pirms būtiskām ekonomiskām svārstībām autotransporta tirgū, iepirkuma rezultātā tika saņemti piedāvājumi ar lielākām izmaksām, kā tās bija plānotas. Lai iekļautos projekta budžetā un sasniegtu projekta mērķus, tika pieņemts lēmums atteikties no divu aprīkotu transporta līdzekļu iegādes, attiecīgi kopējās aprīkojuma izmaksas sadalot uz 8 transportlīdzekļiem. Augstākminētās izmaiņas projekta rādītājā tika saskaņotas un apstiprinātas ar 2023. gada 3. aprīļa grozījumiem Nr.1. Rādītājs ir samazināts no "10" uz "8".


Projekta 1.6. apakšpunktā noteikti Projekta punkti, kas stājas spēkā līdz ar programmas līguma grozījumu stāšanos spēkā. Plānots, ka attiecīgie noteikumu Nr.91 grozījumi stāsies spēkā līdz ar grozījumu programmas līgumā parakstīšanu, nosakot, ka programmas apsaimniekotājs, pēc grozījumu programmas līgumā saņemšanas no vadošās iestādes sagatavo paziņojumu, kuru publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”. Projekta 2.punkts paredz, ka grozījums attiecībā uz noteikumu 30. punkta izteikšanu jaunā redakcijā stājas spēkā līdz ar grozījumiem Saprašanās memoranda par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.—2021. gadā, kas noslēgts starp Latvijas Republiku un Islandi, Lihtenšteinas Firstisti un Norvēģijas Karalisti B pielikumā un grozījumiem Saprašanās memoranda par Norvēģijas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.—2021. gadā, kas noslēgts starp Latvijas Republiku un Norvēģijas Karalisti B pielikumā stāšanos spēkā.
Anotācijas pielikumā ir pievienots precizēts Programmas koncepcijas projekts, kas ir papildināts ar attiecīgo iepriekš minēto informāciju.  
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Latvijas Banka
  • Iekšlietu ministrija
  • Finanšu ministrija
Ietekmes apraksts
Tiesiskais regulējums ietekmēs Iekšlietu ministriju kā programmas apsaimniekotāju, Finanšu ministriju kā Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta vadošo iestādi, programmas līdzfinansējuma saņēmējus, to sadarbības partnerus.
Tiesiskais regulējums ietekmēs Latvijas Banku, jo tā ar 2023.gada 1. janvāri ir pārņēmusi Finanšu un kapitāla tirgus komisijas funkcijas un darbojas kā sadarbības partneris Finanšu izlūkošanas dienesta īstenotajā projektā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
Starptautiskā dokumenta nosaukums
Saprašanās memoranda par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.–2021. gadā, kas noslēgts starp Latvijas Republiku un Islandi, Lihtenšteinas Firstisti, Norvēģijas Karalisti B pielikuma C sadaļa un Latvijas Republikas un Norvēģijas Karalistes saprašanās memoranda par Norvēģijas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.–2021.gadā B pielikums.
Apraksts
Iekšlietu ministrijai kā programmas apsaimniekotājam jāprecizē programmas koncepcijas projekts un jāizstrādā Noteikumu Nr.91 grozījumi. Ar Noteikumu Nr. 91 grozījumu izstrādi saistības tiek izpildītas pilnībā.

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei

Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
Saprašanās memoranda par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.–2021. gadā, kas noslēgts starp Latvijas Republiku un Islandi, Lihtenšteinas Firstisti, Norvēģijas Karalisti B pielikuma C sadaļa un Latvijas Republikas un Norvēģijas Karalistes saprašanās memoranda par Norvēģijas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.–2021.gadā B pielikums.
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Saprašanās memoranda par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.–2021. gadā, kas noslēgts starp Latvijas Republiku un Islandi, Lihtenšteinas Firstisti, Norvēģijas Karalisti B pielikuma C sadaļā un Latvijas Republikas un Norvēģijas Karalistes saprašanās memoranda par Norvēģijas finanšu instrumenta ieviešanu 2014.–2021. gadā B pielikumā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām.
Cita informācija
Noteikumu projekta 1.1.-1.3. apakšpunkts un 1.5. apakšpunkts šobrīd neatbilst 2019. gada 4. decembra Līgumam par Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta 2014.–2021. gada perioda programmas īstenošanu (turpmāk - līgums par programmas īstenošanu), tāpēc pēc grozījumu noteikumu Nr.91 spēkā stāšanās, programmas apsaimniekotājs iesniegs Vadošajai iestādei grozījumus līgumā par programmas īstenošanu. Vadošā iestāde programmas apsaimniekotāja iesniegtos grozījumus iesniegs apstiprināšanai Finanšu instrumentu birojam.
Noteikumu projekts šobrīd neatbilst Saprašanās   memoranda   par   Eiropas   Ekonomikas   zonas   finanšu instrumenta ieviešanu 2014.–2021. gadā, kas noslēgts starp Latvijas Republiku un Islandi, Lihtenšteinas Firstisti, Norvēģijas Karalisti B pielikuma C sadaļai un Latvijas Republikas un Norvēģijas Karalistes saprašanās   memoranda   par   Norvēģijas   finanšu   instrumenta ieviešanu 2014.–2021.gadā B pielikumam. Šobrīd to 2. sadaļā "Specific concerns" ir iekļauta informācija, ka Programmas Divpusējās sadarbības fonda ietvaros programmas līmeņa iniciatīvas īstenošanai ir pieejams finansējums 171 000 euro apmērā sadarbībai ar Norvēģijas Nacionālo kriminālizmeklēšanas dienestu ("NCIS/KRISPOS”). Ņemot vērā ka noteikumu projekts paredz arī papildus Donorvalsts (Norvēģijas) projekta partnera iekļaušanu, augstākminētais finansējums tiks sadalīts sadarbībai ar divām iestādēm, proti, Norvēģijas Nacionālo kriminālizmeklēšanas dienestu ("NCIS/KRISPOS”) un jauno Donorvalsts projekta partneri - Norvēģijas valsts iestādi ekonomisko un vides noziegumu izmeklēšanai un kriminālvajāšanai (National Authority for Investigation and Prosecution of Economic and Environmental Crime (ØKOKRIM)), attiecīgi paredzot novīrzīt 123 822 euro iniciatīvu īstenošanai ar NCIS/KRISPOS un 47 178 euro aktivitātēm ar ØKOKRIM. Pēc grozījumu noteikumu Nr.91 spēkā stāšanās, Vadošā iestāde iesniegs apstiprināšanai Finanšu instrumentu birojam grozījumus iepriekš minētajos sadarbības memorandu pielikumos.
Skaidrojums
Noteikumu projekts regulē publiskās pārvaldes tiesiskās attiecības un attiecībā pret privāto sektoru izmaiņas neparedz.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Iekšlietu ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Latvijas Banka

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Noteikumu projekts nepalielina institūciju veicamo funkciju apjomu.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Programmas koncepcija