23-TA-3053: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" (turpmāk – Rīkojuma projekts) izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 41., 42. un 43. punktu, kā arī atbilstoši Starptautiskās palīdzības likumā noteiktajam.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir apstiprināt finansējumu 85 293 euro apmērā atbalsta sniegšanai Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas (turpmāk – EUROCONTROL) pārvaldītajā Eiropas Gaisa Satiksmes Vadības (Air Traffic Managment) (turpmāk – ATM) īpašajā solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas to aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēju (turpmāk – ANSP) darbības un apkopes, un saistītā personāla izmaksu segšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Krievijas Federācijas 2022. gada 24. februārī uzsākto plaša mēroga gaisa, zemes un jūras spēku uzbrukumu visā Ukrainas teritorijā, 2022. gada jūnijā Eiropadomes sanāksmē valstu vadītāji atzīmēja, ka Eiropas Savienība (ES) arī turpmāk apņemas sniegt ekonomisko, militāro un sociālo atbalstu Ukrainai. Reaģējot uz gaisa satiksmes krīzi vairākās valstīs, EUROCONTROL 2022. gadā izveidoja ATM īpašo solidaritātes fondu ar mērķi atbalstīt Ukrainas un Moldovas aeronavigācijas pakalpojuma sniedzēju darbību un to saistītā personāla izmaksu segšanu.
Ņemot vērā, ka militārais konflikts Ukrainā turpinās, tādā veidā nesaņemot ieņēmumus no maksas par maršrutā sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem, Ukraina un Moldova lūdza pagarināt ATM īpašā solidaritātes fonda darbību, lai spētu segt ar aeronavigācijas sistēmas saglabāšanu un uzturēšanu saistītās izmaksas 2024. gadā, nodrošinot operatīvo gatavību pēc gaisa satiksmes atjaunošanās. Tā kā gaisa satiksmes atjaunošanās ir neparedzama, minētajām valstīm nepastāv alternatīvas iespējas novērst šo ieņēmumu trūkumu.
Latvija 2022. gadā EUROCONTROL pārvaldītajā solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas atbalstam veica iemaksu 152 277 euro apmērā no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Kopumā 2022. un 2023. gadā minētajā fondā tika veiktas kopējās iemaksas 41,97 miljonu euro apmērā (Ukrainai 39,35 miljoni euro un Moldovai 2,62 miljoni euro). Tā kā finansiālo uzraudzības un revīzijas procedūras veic EUROCONTROL, tad 2023. gada rudenī EUROCONTROL sniedza atskaiti par līdz šim veikto finansējuma izlietojuma apjomu un pamatojumu tam paredzētajam mērķim. Līdz šim Ukraina ir veikusi vairākus izmaksu pieprasījumus fondam par kopējo vērtību 38,99 miljoni euro apmērā, kā rezultātā ir izmaksāti atbalsta līdzekļi 31,36 miljoni euro apmērā, ar personāla saistīto izmaksu segšanai. Moldova līdz šim ir veikusi vienu pieprasījumu 2,52 miljoni euro apmērā, no kuriem līdz šim ir izmaksāti 0,91 miljoni euro. Atbilstoši veiktajai uzraudzībai un noteiktajām revīzijas procedūrām 2023. gadā tika konstatēts, ka saņemtais finansējums ir ticis izlietots atbilstoši tam paredzētajam mērķim.
Ukraina un Moldova joprojām atrodas situācijā, kur netiek nodrošināta aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanu tām deleģētajos lidojumu informācijas rajonos. Tādā veidā tiek radīta negatīva ietekme uz personāla sagatavošanu un infrastruktūru, kā saglabāšana un uzturēšana ir vitāli svarīga brīdī, kad tiks atjaunota gaisa satiksme.
Ņemot vērā, ka militārais konflikts Ukrainā turpinās, tādā veidā nesaņemot ieņēmumus no maksas par maršrutā sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem, Ukraina un Moldova lūdza pagarināt ATM īpašā solidaritātes fonda darbību, lai spētu segt ar aeronavigācijas sistēmas saglabāšanu un uzturēšanu saistītās izmaksas 2024. gadā, nodrošinot operatīvo gatavību pēc gaisa satiksmes atjaunošanās. Tā kā gaisa satiksmes atjaunošanās ir neparedzama, minētajām valstīm nepastāv alternatīvas iespējas novērst šo ieņēmumu trūkumu.
Latvija 2022. gadā EUROCONTROL pārvaldītajā solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas atbalstam veica iemaksu 152 277 euro apmērā no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem". Kopumā 2022. un 2023. gadā minētajā fondā tika veiktas kopējās iemaksas 41,97 miljonu euro apmērā (Ukrainai 39,35 miljoni euro un Moldovai 2,62 miljoni euro). Tā kā finansiālo uzraudzības un revīzijas procedūras veic EUROCONTROL, tad 2023. gada rudenī EUROCONTROL sniedza atskaiti par līdz šim veikto finansējuma izlietojuma apjomu un pamatojumu tam paredzētajam mērķim. Līdz šim Ukraina ir veikusi vairākus izmaksu pieprasījumus fondam par kopējo vērtību 38,99 miljoni euro apmērā, kā rezultātā ir izmaksāti atbalsta līdzekļi 31,36 miljoni euro apmērā, ar personāla saistīto izmaksu segšanai. Moldova līdz šim ir veikusi vienu pieprasījumu 2,52 miljoni euro apmērā, no kuriem līdz šim ir izmaksāti 0,91 miljoni euro. Atbilstoši veiktajai uzraudzībai un noteiktajām revīzijas procedūrām 2023. gadā tika konstatēts, ka saņemtais finansējums ir ticis izlietots atbilstoši tam paredzētajam mērķim.
Ukraina un Moldova joprojām atrodas situācijā, kur netiek nodrošināta aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanu tām deleģētajos lidojumu informācijas rajonos. Tādā veidā tiek radīta negatīva ietekme uz personāla sagatavošanu un infrastruktūru, kā saglabāšana un uzturēšana ir vitāli svarīga brīdī, kad tiks atjaunota gaisa satiksme.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka militārais konflikts Ukrainā turpinās, tādā veidā nesaņemot ieņēmumus no maksas par maršrutā sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem, Ukraina un Moldova lūdza pagarināt Eiropas ATM īpašā solidaritātes fonda darbību, lai spētu segt ar aeronavigācijas sistēmas saglabāšanu un uzturēšanu saistītās izmaksas 2024. gadā, nodrošinot operatīvo gatavību pēc gaisa satiksmes atjaunošanās. Tā kā gaisa satiksmes atjaunošanās ir neparedzama un valstīm nepastāv alternatīvas iespējas novērst šo ieņēmumu trūkumu.
Eiropas gaisa telpas satiksmes izmaiņas ir radījušas būtisku ieņēmumu no maršruta maksām iztrūkumu arī vairākām citām valstīm, tostarp Latvijai, Lietuvai, Igaunijai un Polijai. Rezultātā 2022. gadā papildus Eiropas ATM īpašais solidaritātes fondam Ukrainas un Moldovas aeronavigācijas sistēmas saglabāšanas atbalstam, tika izveidots arī Eiropas ATM brīvprātīgais solidaritātes fonds, lai atbalstītu Igauniju, Latviju, Lietuvu un Poliju personāla apmācību un citu saistīto izdevumu segšanai 2022. un 2023. gadā, tomēr attiecībā uz 2024. gadu minēto valstu grupa informēja, ka valstīm ir alternatīvie risinājumi, lai reaģētu uz gaisa satiksmes samazinājuma prognozēm.
Eiropas gaisa telpas satiksmes izmaiņas ir radījušas būtisku ieņēmumu no maršruta maksām iztrūkumu arī vairākām citām valstīm, tostarp Latvijai, Lietuvai, Igaunijai un Polijai. Rezultātā 2022. gadā papildus Eiropas ATM īpašais solidaritātes fondam Ukrainas un Moldovas aeronavigācijas sistēmas saglabāšanas atbalstam, tika izveidots arī Eiropas ATM brīvprātīgais solidaritātes fonds, lai atbalstītu Igauniju, Latviju, Lietuvu un Poliju personāla apmācību un citu saistīto izdevumu segšanai 2022. un 2023. gadā, tomēr attiecībā uz 2024. gadu minēto valstu grupa informēja, ka valstīm ir alternatīvie risinājumi, lai reaģētu uz gaisa satiksmes samazinājuma prognozēm.
Risinājuma apraksts
Attiecībā uz Ukrainas un Moldovas lūgumu pagarināt fonda darbību, abas valstis tika aicinātas iesniegt detalizētu pārskatu par to finansiālajām vajadzībām 2024. gadā, lai noteiktu kopējo iespējamo summu, kas būtu nepieciešama, lai valstis spētu nodrošināt operatīvo gatavību. Saistībā ar minēto, Ukraina 2024. gadā ir lūgusi atbalstu par kopējo summu 36 miljoni euro apmērā, lai segtu galvenokārt personāla izmaksas un darbības izmaksas. Moldova ir lūgusi atbalstu par kopējo summu 1,33 miljoni euro apmērā, lai uzturētu ATM izmaksas, ko nevar segt ar saviem paredzētajiem ieņēmumiem. Tādējādi kopējā summa ir aprēķināta 37,3 miljoni euro apmērā.
Lai daļēji kompensētu ar satiksmes izmaiņām radītos negūtos ieņēmumus no maksas par maršrutā sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem, atbilstoši Komisijas 2019. gada 11. februāra Īstenošanas regulai (EK) Nr. 2019/317, ar ko nosaka darbības uzlabošanas sistēmu un tarifikācijas sistēmu Eiropas vienotajā gaisa telpā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) Nr. 390/2013 un (ES) Nr. 391/2013, pēc minēto valstu lūguma EUROCONTROL ir izstrādājusi priekšlikumu atbalsta pagarināšanai līdz 2024. gadam.
Atbalsts paredz dalībvalstu brīvprātīgo atbalsta iemaksu veikšanu EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM īpašajā solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas ANSP darbības un apkopes un saistītā personāla izmaksu segšanai. Aprēķinātās iemaksas apjoms tiek noteikts procentuāli izvērtējot katras valsts 2023.gada kopējā ieņēmumu apjoma no maršruta maksām (piestādīto rēķinu kopsummas (Latvijai 0,229 %)). Solidarizējoties ar pārējām EUROCONTROL dalībvalstīm, Latvijai ir nepieciešams veikt atbalsta iemaksu 85 293 euro apmērā EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas ANSP darbības, apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai.
Rīkojuma projekts noteic, ka finansējums 85 293 euro apmērā tiek piešķirts Satiksmes ministrijai atbalsta iemaksas veikšanai vienā maksājumā EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM īpašajā solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas ANSP darbības, apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai.
Eiropas ATM īpašais solidaritātes fonds Ukrainas un Moldovas aeronavigācijas sistēmas saglabāšanas atbalstam paredz iemaksas tiešo iemaksu fondā (pārskaitot uz norādītajiem fonda kontiem atbilstoši EUROCONTROL maksājuma pieprasījumam), kā arī paredz, ka Eiropas ATM solidaritātes fondu arī turpmāk pārvalda EUROCONTROL un fonds tiks pakļauts revīzijas procedūrām un uzraudzībai.
Lai daļēji kompensētu ar satiksmes izmaiņām radītos negūtos ieņēmumus no maksas par maršrutā sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem, atbilstoši Komisijas 2019. gada 11. februāra Īstenošanas regulai (EK) Nr. 2019/317, ar ko nosaka darbības uzlabošanas sistēmu un tarifikācijas sistēmu Eiropas vienotajā gaisa telpā un atceļ Īstenošanas regulu (ES) Nr. 390/2013 un (ES) Nr. 391/2013, pēc minēto valstu lūguma EUROCONTROL ir izstrādājusi priekšlikumu atbalsta pagarināšanai līdz 2024. gadam.
Atbalsts paredz dalībvalstu brīvprātīgo atbalsta iemaksu veikšanu EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM īpašajā solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas ANSP darbības un apkopes un saistītā personāla izmaksu segšanai. Aprēķinātās iemaksas apjoms tiek noteikts procentuāli izvērtējot katras valsts 2023.gada kopējā ieņēmumu apjoma no maršruta maksām (piestādīto rēķinu kopsummas (Latvijai 0,229 %)). Solidarizējoties ar pārējām EUROCONTROL dalībvalstīm, Latvijai ir nepieciešams veikt atbalsta iemaksu 85 293 euro apmērā EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas ANSP darbības, apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai.
Rīkojuma projekts noteic, ka finansējums 85 293 euro apmērā tiek piešķirts Satiksmes ministrijai atbalsta iemaksas veikšanai vienā maksājumā EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM īpašajā solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas ANSP darbības, apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai.
Eiropas ATM īpašais solidaritātes fonds Ukrainas un Moldovas aeronavigācijas sistēmas saglabāšanas atbalstam paredz iemaksas tiešo iemaksu fondā (pārskaitot uz norādītajiem fonda kontiem atbilstoši EUROCONTROL maksājuma pieprasījumam), kā arī paredz, ka Eiropas ATM solidaritātes fondu arī turpmāk pārvalda EUROCONTROL un fonds tiks pakļauts revīzijas procedūrām un uzraudzībai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
85 293
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
85 293
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-85 293
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-85 293
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
85 293
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Eiropas ATM īpašais solidaritātes fonds izveidots, lai atbalstītu Ukrainu un Moldovu (attiecīgi 36 miljoni euro un 1,3 miljoni euro) šo valstu ANSP operatīvā un uzturēšanas personāla izmaksu segšanai. Fondu finansē visas pārējās EUROCONTROL dalībvalstis, veicot atbalsta iemaksu. Atbalsta iemaksas apjoms tiek noteikts procentuāli no dalībvalstu 2023. gada kopējo ieņēmumu īpatsvara no maršruta maksām (piestādīto rēķinu kopsummas) starp visām valstīm, kas Latvijas gadījumā ir aprēķināts 0,229% jeb 85 293 euro apmērā.
Minētais finansējums 85 293 euro apmērā tiek piešķirts Satiksmes ministrijai atbalsta iemaksas veikšanai EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM īpašajā solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēju darbības un apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai.
Minētais finansējums 85 293 euro apmērā tiek piešķirts Satiksmes ministrijai atbalsta iemaksas veikšanai EUROCONTROL pārvaldītajā Eiropas ATM īpašajā solidaritātes fondā Ukrainas un Moldovas aeronavigācijas pakalpojumu sniedzēju darbības un apkopes un saistītā atbalsta personāla izmaksu segšanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav
Cita informācija
Izdevumus atbalsta iemaksas Eiropas ATM īpašo solidaritātes fondā veikšanai paredzēts segt no finansējuma, kas Satiksmes ministrijai tiks piešķirti no valsts budžeta programmas 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un valsts aģentūra “Civilās aviācijas aģentūra”.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un valsts aģentūra “Civilās aviācijas aģentūra”.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi