22-TA-2253: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 23. aprīļa noteikumos Nr. 225 "Izglītības kvalitātes valsts dienesta nolikums"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Zinātniskās darbības likuma (redakcijā, kas pieņemta Saeimā 2022.gada 14.jūlijā, spēkā ar 2022.gada 29.jūliju) (turpmāk - Likums):
- 29.pantā otrā daļa nosaka, ka Latvijas Zinātnes padomei ir tiesības pārbaudīt reģistram sniegto ziņu un dokumentu atbilstību īstenībai. Reģistram iesniegtie dokumenti glabājas attiecīgās zinātniskās institūcijas reģistrācijas lietā, ja uz to pamata izdarīts ieraksts reģistrā.";
- 32.panta pirmās daļas piektais punkts nosaka, ka zinātnisko institūciju no reģistra izslēdz ar reģistra amatpersonas lēmumu, ka dibinātājs vai zinātniskā institūcija sešu mēnešu laikā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas vai Latvijas Zinātnes padomes rakstveida pieprasījuma nav sniegusi nepieciešamo informāciju.
Papildus minētajam, Likuma 27.panta pirmā daļa nosaka, ka Zinātnisko institūciju reģistrs ir reģistrs, kurā ieraksta ziņas par zinātniskajām institūcijām un glabā normatīvajos aktos noteiktos dokumentus par zinātniskajām institūcijām. Reģistru kārto Ministru kabineta noteiktas institūcijas pilnvarota amatpersona, kura ir atbildīga par reģistra izveidošanu un uzturēšanu.
2022. gada 3. marta ir pieņemti Grozījumi Profesionālās izglītības likumā, kas stājās spēkā 2022. gada 1.aprīlī. Minētie grozījumi Profesionālās izglītības likumu papildina ar 13.1 pantu, 16.2 pantu, 16.3 pantu, 16.4 pantu, 16.5 pantu, 29.1 pantu un Izglītības kvalitātes valsts dienesta funkcija – organizēt ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanu, tiek nodota citām institūcijām.
- 29.pantā otrā daļa nosaka, ka Latvijas Zinātnes padomei ir tiesības pārbaudīt reģistram sniegto ziņu un dokumentu atbilstību īstenībai. Reģistram iesniegtie dokumenti glabājas attiecīgās zinātniskās institūcijas reģistrācijas lietā, ja uz to pamata izdarīts ieraksts reģistrā.";
- 32.panta pirmās daļas piektais punkts nosaka, ka zinātnisko institūciju no reģistra izslēdz ar reģistra amatpersonas lēmumu, ka dibinātājs vai zinātniskā institūcija sešu mēnešu laikā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas vai Latvijas Zinātnes padomes rakstveida pieprasījuma nav sniegusi nepieciešamo informāciju.
Papildus minētajam, Likuma 27.panta pirmā daļa nosaka, ka Zinātnisko institūciju reģistrs ir reģistrs, kurā ieraksta ziņas par zinātniskajām institūcijām un glabā normatīvajos aktos noteiktos dokumentus par zinātniskajām institūcijām. Reģistru kārto Ministru kabineta noteiktas institūcijas pilnvarota amatpersona, kura ir atbildīga par reģistra izveidošanu un uzturēšanu.
2022. gada 3. marta ir pieņemti Grozījumi Profesionālās izglītības likumā, kas stājās spēkā 2022. gada 1.aprīlī. Minētie grozījumi Profesionālās izglītības likumu papildina ar 13.1 pantu, 16.2 pantu, 16.3 pantu, 16.4 pantu, 16.5 pantu, 29.1 pantu un Izglītības kvalitātes valsts dienesta funkcija – organizēt ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanu, tiek nodota citām institūcijām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nodrošināt Izglītības kvalitātes valsts dienesta nolikuma atbilstību spēka esošajiem normatīvajiem aktiem un faktiskajai situācijai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2013. gada 23. aprīļa noteikumu Nr. 225 "Izglītības kvalitātes valsts dienesta nolikums" (turpmāk – nolikums) 3.2.apakšpunkts nosaka, ka Izglītības kvalitātes valsts dienests (turpāk - dienests) reģistrē zinātniskās institūcijas, 4.1. apakšpunkta ievaddaļa nosaka, ka dienests uztur reģistrus zinātnes jomā un 4.1.2. apakšpunkts norāda, ka tas ir Zinātnisko institūciju reģistrs (turpmāk - reģistrs).
Zinātniskās darbības likuma (redakcijā, kas bija spēkā līdz 2022.gada 29.jūlijam) 29. panta otrā daļa paredz dienestam tiesības pārbaudīt reģistram sniegto ziņu un dokumentu atbilstību īstenībai. Reģistram iesniegtie dokumenti glabājas attiecīgās zinātniskās institūcijas reģistrācijas lietā, ja uz to pamata izdarīts ieraksts reģistrā.
Zinātniskās darbības likuma (redakcijā, kas bija spēkā līdz 2022.gada 29.jūlijam) 32. panta pirmās daļas 5. punkts noteic, ka zinātnisko institūciju no reģistra izslēdz ar reģistra amatpersonas lēmumu tostarp arī, ja dibinātājs vai zinātniskā institūcija sešu mēnešu laikā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas vai dienesta rakstveida pieprasījuma nav snieguši nepieciešamo informāciju.
Saeima 2022.gada 14. jūlijā ir pieņēmusi likumu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā" (Nr. 1357/Lp13)) (https://titania.saeima.lv/LIVS13/saeimalivs13.nsf/0/379CEBF735505348C22588800043F956?OpenDocument), kas paredz grozīt Zinātniskās darbības likuma 29. panta otro daļu un 32. panta pirmās daļas 5.punktu, aizstājot dienestu ar padomi.
Vienlaikus, pamatojoties uz konceptuālo ziņojumu "Par Latvijas zinātnes politikas ieviešanas sistēmas institucionālo konsolidāciju" (atbalstīts ar Ministru kabineta 2019. gada 14.oktobra rīkojumu Nr. 495), ir veikta Izglītības un zinātnes ministrijas padotības iestāžu reorganizācija ar mērķi, ka padome, kas ir izglītības un zinātnes ministra tiešās pārvaldes iestāde, veic Izglītības un zinātnes ministrijas kompetencē esošās zinātnes politikas īstenošanas funkcijas un kompetences (uzdevumus).
Reģistra vešana un zinātnisko institūciju reģistrēšana saskaņā ar Zinātniskās darbības likumu ir zinātnes politikas īstenošanas kompetence un tā nav dienestam raksturīga funkcijas veikšana, ievērojot, ka dienesta nolikuma 2. punkts nosaka, ka dienesta darbības mērķis ir nodrošināt kvalitatīvu un tiesisku izglītību, veicot izglītības kvalitātes monitoringu un sniedzot atbalstu izglītības procesa īstenošanā.
Ievērojot minēto, ir nepieciešams funkciju par reģistra vešanu un zinātnisko institūciju reģistrēšanu atbilstoši Zinātniskās darbības likumam nodot padomei.
Atbilstoši normatīvajos aktos (Starptautisko skolu likums, Psihologu likums un 2021. un 2022.gadā izdarītajiem grozījumiem Izglītības likumā) noteiktajam dienesta pienākums ir uzturēt dažādus reģistrus (ne tikai izglītības jomā), piemēram:
- Vispārējās izglītības likuma 18. panta otrā daļa un Izglītības likuma 14. panta 28.punkts nosaka, ka Vispārējās izglītības programmas licencējamas, akreditējamas un reģistrējamas Izglītības programmu reģistrā Izglītības likumā noteiktajā kārtībā. Ministru kabinets nosaka institūciju, kas licencē izglītības programmas;
- Profesionālās izglītības likuma 13.1 panta otrā daļa nosaka, ka Nozares eksaminācijas centrs organizē un īsteno vienotu profesionālās kvalifikācijas eksāmenu un ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās kompetences novērtēšanu, savukārt šā panta ceturtā daļa nosaka, ka Nozares eksaminācijas centru akreditē uz sešiem gadiem. To reģistrē un tā akreditāciju organizē dienests Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Lēmumu par nozares eksaminācijas centra akreditāciju pieņem sešu mēnešu laikā no attiecīga iesnieguma iesniegšanas dienas. Nozares eksaminācijas centra akreditācijas ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi nosaka Ministru kabinets.;
- Izglītības likuma 48. panta otrā un trešā daļa nosaka, ka Pedagoga privātprakses uzsākšanai ir jāsaņem sertifikāts dienestā. Visi izglītības iestādēs un privātpraksē strādājošie pedagogi tiek reģistrēti Pedagogu reģistrā. Pedagogu reģistrs ir Valsts izglītības informācijas sistēmas sastāvdaļa;
- Bērnu tiesību aizsardzības likuma 50.3 panta ceturtā daļa un Ministru kabineta 2013.gada 16. jūlija noteikumu Nr. 404 “Prasības bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrēšanas kārtība” 16. punkts nosaka, ka Bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējs tiek reģistrēts Bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzēju reģistrā. Prasības bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem, to reģistrēšanas noteikumus, Bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzēju reģistra pārzini un reģistrā iekļaujamo informāciju nosaka Ministru kabinets. Reģistra pārzinis ir dienests. Reģistrs ir Valsts izglītības informācijas sistēmas sastāvdaļa;
- Psihologu likuma 5. panta pirmā un trešā daļa nosaka, ka Psihologu reģistrs ir valsts informācijas sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt psihologu profesionālās darbības uzraudzībai nepieciešamās informācijas apriti. Reģistrā iekļauj informāciju par psihologiem un psihologiem–pārraugiem. Reģistra pārzinis ir dienests.
Papildus atbilstoši grozījumiem Profesionālās izglītības likumā (https://likumi.lv/ta/id/330784-grozijumi-profesionalas-izglitibas-likuma) ar 2023.gada 1.jūniju dienesta funkcijās vairs neietilpst ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšana.
Līdz ar to nolikumā ir precizēts regulējums attiecībā uz dienesta uzturētajiem reģistriem un citām funkcijām.
Zinātniskās darbības likuma (redakcijā, kas bija spēkā līdz 2022.gada 29.jūlijam) 29. panta otrā daļa paredz dienestam tiesības pārbaudīt reģistram sniegto ziņu un dokumentu atbilstību īstenībai. Reģistram iesniegtie dokumenti glabājas attiecīgās zinātniskās institūcijas reģistrācijas lietā, ja uz to pamata izdarīts ieraksts reģistrā.
Zinātniskās darbības likuma (redakcijā, kas bija spēkā līdz 2022.gada 29.jūlijam) 32. panta pirmās daļas 5. punkts noteic, ka zinātnisko institūciju no reģistra izslēdz ar reģistra amatpersonas lēmumu tostarp arī, ja dibinātājs vai zinātniskā institūcija sešu mēnešu laikā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas vai dienesta rakstveida pieprasījuma nav snieguši nepieciešamo informāciju.
Saeima 2022.gada 14. jūlijā ir pieņēmusi likumu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā" (Nr. 1357/Lp13)) (https://titania.saeima.lv/LIVS13/saeimalivs13.nsf/0/379CEBF735505348C22588800043F956?OpenDocument), kas paredz grozīt Zinātniskās darbības likuma 29. panta otro daļu un 32. panta pirmās daļas 5.punktu, aizstājot dienestu ar padomi.
Vienlaikus, pamatojoties uz konceptuālo ziņojumu "Par Latvijas zinātnes politikas ieviešanas sistēmas institucionālo konsolidāciju" (atbalstīts ar Ministru kabineta 2019. gada 14.oktobra rīkojumu Nr. 495), ir veikta Izglītības un zinātnes ministrijas padotības iestāžu reorganizācija ar mērķi, ka padome, kas ir izglītības un zinātnes ministra tiešās pārvaldes iestāde, veic Izglītības un zinātnes ministrijas kompetencē esošās zinātnes politikas īstenošanas funkcijas un kompetences (uzdevumus).
Reģistra vešana un zinātnisko institūciju reģistrēšana saskaņā ar Zinātniskās darbības likumu ir zinātnes politikas īstenošanas kompetence un tā nav dienestam raksturīga funkcijas veikšana, ievērojot, ka dienesta nolikuma 2. punkts nosaka, ka dienesta darbības mērķis ir nodrošināt kvalitatīvu un tiesisku izglītību, veicot izglītības kvalitātes monitoringu un sniedzot atbalstu izglītības procesa īstenošanā.
Ievērojot minēto, ir nepieciešams funkciju par reģistra vešanu un zinātnisko institūciju reģistrēšanu atbilstoši Zinātniskās darbības likumam nodot padomei.
Atbilstoši normatīvajos aktos (Starptautisko skolu likums, Psihologu likums un 2021. un 2022.gadā izdarītajiem grozījumiem Izglītības likumā) noteiktajam dienesta pienākums ir uzturēt dažādus reģistrus (ne tikai izglītības jomā), piemēram:
- Vispārējās izglītības likuma 18. panta otrā daļa un Izglītības likuma 14. panta 28.punkts nosaka, ka Vispārējās izglītības programmas licencējamas, akreditējamas un reģistrējamas Izglītības programmu reģistrā Izglītības likumā noteiktajā kārtībā. Ministru kabinets nosaka institūciju, kas licencē izglītības programmas;
- Profesionālās izglītības likuma 13.1 panta otrā daļa nosaka, ka Nozares eksaminācijas centrs organizē un īsteno vienotu profesionālās kvalifikācijas eksāmenu un ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās kompetences novērtēšanu, savukārt šā panta ceturtā daļa nosaka, ka Nozares eksaminācijas centru akreditē uz sešiem gadiem. To reģistrē un tā akreditāciju organizē dienests Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Lēmumu par nozares eksaminācijas centra akreditāciju pieņem sešu mēnešu laikā no attiecīga iesnieguma iesniegšanas dienas. Nozares eksaminācijas centra akreditācijas ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi nosaka Ministru kabinets.;
- Izglītības likuma 48. panta otrā un trešā daļa nosaka, ka Pedagoga privātprakses uzsākšanai ir jāsaņem sertifikāts dienestā. Visi izglītības iestādēs un privātpraksē strādājošie pedagogi tiek reģistrēti Pedagogu reģistrā. Pedagogu reģistrs ir Valsts izglītības informācijas sistēmas sastāvdaļa;
- Bērnu tiesību aizsardzības likuma 50.3 panta ceturtā daļa un Ministru kabineta 2013.gada 16. jūlija noteikumu Nr. 404 “Prasības bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem un bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēju reģistrēšanas kārtība” 16. punkts nosaka, ka Bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējs tiek reģistrēts Bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzēju reģistrā. Prasības bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem, to reģistrēšanas noteikumus, Bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzēju reģistra pārzini un reģistrā iekļaujamo informāciju nosaka Ministru kabinets. Reģistra pārzinis ir dienests. Reģistrs ir Valsts izglītības informācijas sistēmas sastāvdaļa;
- Psihologu likuma 5. panta pirmā un trešā daļa nosaka, ka Psihologu reģistrs ir valsts informācijas sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt psihologu profesionālās darbības uzraudzībai nepieciešamās informācijas apriti. Reģistrā iekļauj informāciju par psihologiem un psihologiem–pārraugiem. Reģistra pārzinis ir dienests.
Papildus atbilstoši grozījumiem Profesionālās izglītības likumā (https://likumi.lv/ta/id/330784-grozijumi-profesionalas-izglitibas-likuma) ar 2023.gada 1.jūniju dienesta funkcijās vairs neietilpst ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšana.
Līdz ar to nolikumā ir precizēts regulējums attiecībā uz dienesta uzturētajiem reģistriem un citām funkcijām.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ir izslēdzamas no nolikuma funkcijas, kas paredz reģistrēt dienestam zinātniskās institūcijas, uzturēt reģistru, kā arī līdz ar to uzdevums sniegt ieteikumus valsts un pašvaldību iestādēm un citām institūcijām, lai sekmētu, nodrošinātu un pilnveidotu normatīvo aktu ievērošanu zinātnes un uzticības tālruņa darbību zinātnes jomā un veikt ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanu, jo nolikuma pašreizējā redakcija neatbilst spēkā esošajam tiesiskajam regulējumam.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz svītrot no nolikuma 3.2. apakšpunkta vārdus "zinātniskās institūcijas", svītrot 4.1. apakšpunktā vārdus "un zinātnes", svītrot 3.5. apakšpunktu, 4.1.2., 4.13., 4.14., 4.15 apakšpunktus, kā arī svītrot 4.20. un 4.23. apakšpunktā vārdus "un zinātnes".
Nolikumā tiek redakcionāli precizēti vairāki punkti, kā arī nolikums tiek papildināts ar tiesiskajam regulējumam atbilstošām dienesta funkcijām un uzdevumiem, kuri tieši izriet no Grozījumiem Izglītības likumā un Profesionālās izglītības likumā un ir saistīti ar dienesta līdzdarbību Valsts sistēmas izglītības kvalitātes nodrošināšanai izveidē, uzturēšanā un attīstīšanā, izglītības kvalitātes novērtēšanas satura un vadlīniju vispārējās un profesionālās izglītības (izņemot augstāko profesionālo izglītību) kvalitātes nodrošināšanai izstrādi, profesionālās izglītības iestāžu statusa izvērtēšanu izglītības iestādes akreditācijas ietvaros, pāreju uz t.s. institucionālo akreditāciju, attiecīgi atsakoties no izglītības programmu akreditācijas, nozaru akreditācijas centru reģistrāciju un akreditāciju, starptautisko skolu reģistrāciju, kā arī iepriekš noteiktām funkcijām Psihologu reģistra uzturēšanas jomā.
Nolikumā tiek redakcionāli precizēti vairāki punkti, kā arī nolikums tiek papildināts ar tiesiskajam regulējumam atbilstošām dienesta funkcijām un uzdevumiem, kuri tieši izriet no Grozījumiem Izglītības likumā un Profesionālās izglītības likumā un ir saistīti ar dienesta līdzdarbību Valsts sistēmas izglītības kvalitātes nodrošināšanai izveidē, uzturēšanā un attīstīšanā, izglītības kvalitātes novērtēšanas satura un vadlīniju vispārējās un profesionālās izglītības (izņemot augstāko profesionālo izglītību) kvalitātes nodrošināšanai izstrādi, profesionālās izglītības iestāžu statusa izvērtēšanu izglītības iestādes akreditācijas ietvaros, pāreju uz t.s. institucionālo akreditāciju, attiecīgi atsakoties no izglītības programmu akreditācijas, nozaru akreditācijas centru reģistrāciju un akreditāciju, starptautisko skolu reģistrāciju, kā arī iepriekš noteiktām funkcijām Psihologu reģistra uzturēšanas jomā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Padomes un dienesta nodarbinātie.
Ietekmes apraksts
Attiecīgais dienesta nodarbinātais beidz pildīt reģistra vešanu un padomes norīkots darbinieks uzsāk reģistra vešanas uzdevumu.
Juridiskās personas
- Padome un dienests.
Ietekmes apraksts
Dienests beidz pildīt reģistra vešanu un padomē to sāk.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Reģistra un tā lietu nodošana un pārņemšana notiek Izglītības un zinātnes ministrijas resora, esošo cilvēkresursu un piešķirtā budžeta ietvaros.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2020. gada 30. jūnija noteikumi Nr. 408 "Latvijas Zinātnes padomes nolikums".
Pamatojums un apraksts
Papildināt ar normām par reģistra vešanu, zinātnisko institūciju reģistrāciju reģistrā.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības kvalitātes valsts dienests, Izglītības un zinātnes ministrijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Nav nepieciešams. Projekts paredz Izglītības un zinātnes ministrijas padotības esošās iestādes kompetenču precizēšanu, kas neskar sabiedrību.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Izglītības kvalitātes valsts dienests
- Latvijas Zinātnes padome
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Jā
Dienests vairs nepildīs šādus uzdevumus: reģistrēt zinātniskās institūcijas; vest reģistru; sniegt ieteikumus valsts un pašvaldību iestādēm un citām institūcijām, lai sekmētu, nodrošinātu un pilnveidotu normatīvo aktu ievērošanu zinātnes jomā un nodrošinātu izglītības kvalitāti; nodrošināt uzticības tālruņa darbību zinātnes jomā; veikt ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas administrēšanu.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi