23-TA-246: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 26. aprīļa noteikumos Nr. 260 "Kārtība, kādā lauksaimniekiem piešķir valsts atbalstu īstermiņa aizdevuma veidā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts ir sagatavots atbilstoši Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta 3.1, ceturtajai un septītajai daļai.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekts sagatavošanas mērķis ir precizēt kārtību, kādā lauksaimniekiem piešķirs valsts atbalstu īstermiņa aizdevuma veidā, nodrošinot Kopējās lauksaimniecības politikas (KLP) reformas īstenošanu no 2023. gada.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Pašlaik valsts atbalsts īstermiņa aizdevuma veidā tiek piešķirts, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1306/2013 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un Padomes Regulu (EEK) Nr. 352/78, (EK) Nr. 165/94, (EK) Nr. 2799/98, (EK) Nr. 814/2000, (EK) Nr. 1290/2005 un (EK) Nr. 485/2008 atcelšanu (turpmāk – Padomes regula Nr. 1306/2013) nosacījumus.
Lai nodrošinātu Kopējās lauksaimniecības politikas reformas nosacījumu piemērošanu tiešo maksājumu jomā, sākot no 2023. gada, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulai (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013, (turpmāk – regula 2021/2115) un Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulai (ES) Nr. 2021/2116 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1306/2013 (turpmāk – regula 2021/2116), ir jāizdara grozījumi, lai precizētu kārtību, kādā lauksaimniekiem piešķir valsts atbalstu īstermiņa aizdevuma veidā atbilstoši regulai 2021/2115 un regulai 2021/20116.
Attiecīgi Zemkopības ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta noteikumu projektu "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem" (22-TA-553), saskaņā ar kuriem lauksaimniekam būr iespēja pieteikties ilgtspēju sekmējošajam ienākumu pamatatbalstam un attiecīgi arī valsts atbalstam īstermiņa aizdevuma veidā.
Lai nodrošinātu Kopējās lauksaimniecības politikas reformas nosacījumu piemērošanu tiešo maksājumu jomā, sākot no 2023. gada, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulai (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013, (turpmāk – regula 2021/2115) un Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulai (ES) Nr. 2021/2116 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1306/2013 (turpmāk – regula 2021/2116), ir jāizdara grozījumi, lai precizētu kārtību, kādā lauksaimniekiem piešķir valsts atbalstu īstermiņa aizdevuma veidā atbilstoši regulai 2021/2115 un regulai 2021/20116.
Attiecīgi Zemkopības ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta noteikumu projektu "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem" (22-TA-553), saskaņā ar kuriem lauksaimniekam būr iespēja pieteikties ilgtspēju sekmējošajam ienākumu pamatatbalstam un attiecīgi arī valsts atbalstam īstermiņa aizdevuma veidā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Īstenojot kopējās lauksaimniecības politikas (KLP) reformu, no 2023. gada Padomes regulu Nr. 1306/2013 paredzēts aizstāt ar regulu 2021/2115 un regulu 2021/2016.
Atbilstoši regulai 2021/2115 jēdziens "vienotais platību maksājums" aizstāts ar jēdzienu "ilgtspēju sekmējošais ienākumu pamatatbalsts".
Līdz šim, ja lauksaimnieks lauksaimniecībā izmantojamo zemi bija deklarējis vienotā platības maksājuma saņemšanai ar kultūraugu un zemes izmantošanas kodu 710 un 720, Lauku atbalsta dienests lauksaimniecības dzīvnieku esamības stāvokli Lauksaimniecības datu centrā pārbaudīja uz kārtējā gada 1. aprīlī. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumu projekta "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem" (22-TA-553) 36.1. punktam noteikts, ka aktīvā lauksaimnieka nosacījumu attiecībā par Lauksaimniecības datu centrā reģistrēto lauksaimniecības dzīvnieku skaitu Lauku atbalsta dienests vērtē uz 1.martu. Izmaiņas ir nepieciešamas, lai vienādotu nosacījumus attiecībā uz datumu, atbilstoši kuram Lauku atbalsta dienests vērtē lauksaimniecības dzīvnieku stāvokli, jo valsts atbalstu īstermiņa aizdevuma veidā piešķir no kārtējā gadā aprēķinātā ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalsta avansa maksājuma vai gala maksājuma.
Atbilstoši regulai 2021/2115 jēdziens "vienotais platību maksājums" aizstāts ar jēdzienu "ilgtspēju sekmējošais ienākumu pamatatbalsts".
Līdz šim, ja lauksaimnieks lauksaimniecībā izmantojamo zemi bija deklarējis vienotā platības maksājuma saņemšanai ar kultūraugu un zemes izmantošanas kodu 710 un 720, Lauku atbalsta dienests lauksaimniecības dzīvnieku esamības stāvokli Lauksaimniecības datu centrā pārbaudīja uz kārtējā gada 1. aprīlī. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumu projekta "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem" (22-TA-553) 36.1. punktam noteikts, ka aktīvā lauksaimnieka nosacījumu attiecībā par Lauksaimniecības datu centrā reģistrēto lauksaimniecības dzīvnieku skaitu Lauku atbalsta dienests vērtē uz 1.martu. Izmaiņas ir nepieciešamas, lai vienādotu nosacījumus attiecībā uz datumu, atbilstoši kuram Lauku atbalsta dienests vērtē lauksaimniecības dzīvnieku stāvokli, jo valsts atbalstu īstermiņa aizdevuma veidā piešķir no kārtējā gadā aprēķinātā ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalsta avansa maksājuma vai gala maksājuma.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā jēdziens "vienotais platības maksājums" tiek aizstāts ar jēdzienu "ilgtspēju sekmējošais ienākumu pamatatbalsts", atbilstoši regulai 2021/2115.
Atsauces uz Padomes regulu Nr. 1306/2013 aizstātas ar atsaucēm uz regulu 2021/2116.
Precizēts datums uz kuru Lauku atbalsta dienests vērtē lauksaimniecības dzīvnieku stāvokli Lauksaimniecības datu centrā.
Lai ievērotu tiesiskās paļāvības principu noteikumu projekts papildināts ar jaunu punktu, kas nosaka, ka lauksaimniecības dzīvnieku stāvokli Lauksaimniecības datu centrā 2023.gadā vērtē uz 1.aprīli.
Atsauces uz Padomes regulu Nr. 1306/2013 aizstātas ar atsaucēm uz regulu 2021/2116.
Precizēts datums uz kuru Lauku atbalsta dienests vērtē lauksaimniecības dzīvnieku stāvokli Lauksaimniecības datu centrā.
Lai ievērotu tiesiskās paļāvības principu noteikumu projekts papildināts ar jaunu punktu, kas nosaka, ka lauksaimniecības dzīvnieku stāvokli Lauksaimniecības datu centrā 2023.gadā vērtē uz 1.aprīli.
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumos nav ietverts nosacījums attiecībā uz šīs atbalsta programmas ietvaros piešķirtā komercdarbības atbalsta kumulāciju (apvienošanu) ar citu komercdarbības atbalstu (skat. Komisijas regulas Nr.1408/2013 5.pantu).
Šobrīd noteikumi nenosaka atbalsta darbības termiņu, tomēr noteikumu projektā noteiktā atbalsta darbības termiņš nedrīkst pārsniegt Komisijas regulas Nr.1408/2013 8.pantā noteikto darbības termiņu.
Šobrīd noteikumi nenosaka atbalsta darbības termiņu, tomēr noteikumu projektā noteiktā atbalsta darbības termiņš nedrīkst pārsniegt Komisijas regulas Nr.1408/2013 8.pantā noteikto darbības termiņu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts papildināts ar jaunu 16.1 punktu, kas nosaka, ka atbalstu nevar kumulēt.
Lai būtu iespējams pārliecināties, ka noteikumu projektā noteiktā atbalsta darbības termiņš nepārsniedz Komisijas regulas Nr.1408/2013 8.pantā noteikto darbības termiņu, noteikumu projekts papildināts ar jaunu 21.1 punktu, kas nosaka, ka atbalstu piešķir līdz regulas Nr. 1408/2013 7. panta 4. punktā un 8.pantā noteiktā termiņa beigām - 2028. gada 30. jūnijam.
Lai būtu iespējams pārliecināties, ka noteikumu projektā noteiktā atbalsta darbības termiņš nepārsniedz Komisijas regulas Nr.1408/2013 8.pantā noteikto darbības termiņu, noteikumu projekts papildināts ar jaunu 21.1 punktu, kas nosaka, ka atbalstu piešķir līdz regulas Nr. 1408/2013 7. panta 4. punktā un 8.pantā noteiktā termiņa beigām - 2028. gada 30. jūnijam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2116
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2116 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1306/2013 (turpmāk – regula 2021/2116)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr.1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk - regula 1408/2013);
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2116 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1306/2013 (turpmāk – regula 2021/2116)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2021/2116 44. panta 2. punkta "a" apakšpunkts
8. un 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību normas.
Regulas 2021/2116 69. panta 1. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību normas.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 2021/2116 44. panta 2. punkta “a” apakšpunkts nosaka iespēju izmaksāt avansus līdz 50 % apmērā izmaksāt. Noteikumu projekta paredz ilgtspēju sekmējošā ienākuma pamatatbalstam nodrošināt valsts atbalstu, ko lauksaimniekiem piešķir īstermiņa aizdevuma veidā piešķiršanu 40 euro apmērā/hektāru jeb 45% no ilgtspēju sekmējošā ienākuma pamatatbalstam plānotās likmes.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr.1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk - regula 1408/2013);
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 1408/2013 7. panta 4. punkts
21.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības kā ES tiesību normas.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/f0572aea-73d4-4921-b6c3-1ae08b93e9d1
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Biedrība "Latvijas Jauno zemnieku klubs" un biedrība "Latgales ražojošo lauksaimnieku apvienība" ierosina noteikt, ka lauksaimnieks ir tiesīgs saņemt īstermiņa aizdevumu biežāk nekā vienu reizi gadā. Šis priekšlikums nav ņemts vērā. Atbalstu īstermiņa aizdevuma veidā lauksaimnieks ir tiesīgs saņemt vienu reizi gadā, ja ir atmaksāts iepriekš saņemtais īstermiņa aizdevums. Šāds nosacījums paredzēts, lai ierobežotu aizdevuma saņemšanu tiem lauksaimniekiem, kuri nepilda ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalsta saņemšanas nosacījumus. Situācija, kad izsniegtais īstermiņa aizdevums netiek dzēsts no ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalsta, var rasties tikai tad, ja lauksaimnieks nepilda ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalsta saņemšanas nosacījumus. Iesniedzot Ģeotelpisko iesniegumu, ar kuru lauksaimnieks piesakās ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalstam, lauksaimnieks apņemas ievērot visus atbalsta saņemšanas nosacījumus. Īstermiņa aizdevums tiek piešķirts, pirms vēl iestājies termiņš ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalsta izpildei. Piešķirot aizdevumu, tiek prezumēts, ka lauksaimnieks pildīs savu apņemšanos. Situācijās, kad tiek konstatēts, ka nosacījumi netiek pildīti, lauksaimnieks zaudē tiesības saņemt ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalstu, tāpēc no tā nav iespējams dzēst izsniegto aizdevumu.
Biedrība "Latvijas Jauno zemnieku klubs" ierosina palielināt atbalsta apmēru no 40 līdz 60 euro/ha. Arī šo priekšlikumu nav iespējams ņemt vērā, jo īstermiņa aizdevums tiek piešķirts, pirms vēl iestājies termiņš ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalsta izpildei. Piešķirot aizdevumu, tiek prezumēts, ka lauksaimnieks pildīs savu apņemšanos. Situācijās, kad tiek konstatēts, ka nosacījumi netiek pildīti, lauksaimnieks zaudē tiesības saņemt ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalstu, tāpēc no tā nav iespējams dzēst izsniegto aizdevumu.
Biedrība "Latgales ražojošo lauksaimnieku apvienība" rosina rast citus garanta mehānismus, t.i., ne tikai piešķirt īstermiņa aizdevumu kā de minimis atbalstu, tādējādi nodrošinot vienlīdzīgus atbalsta mehānismus visiem lauksaimniekiem. Šis priekšlikums nav ņemts vērā. Paskaidrojam, ka ar de minimis atbalstu tiek īstenotas galvenokārt tādas programmas, kuru ieviešana nav iespējama saskaņā ar ES atbalsta regulām vai pamatnostādnēm, jo tāda veida atbalsts ES atbalsta regulās vai pamatnostādnēs netiek paredzēts. Informējam, ka arī šo atbalsta veidu nav iespējams ieviest saskaņā ar ES atbalsta regulām vai pamatnostādnēm, jo tāda veida atbalsts ES atbalsta regulās vai pamatnostādnēs netiek paredzēts.
Biedrība "Latvijas Jauno zemnieku klubs" ierosina palielināt atbalsta apmēru no 40 līdz 60 euro/ha. Arī šo priekšlikumu nav iespējams ņemt vērā, jo īstermiņa aizdevums tiek piešķirts, pirms vēl iestājies termiņš ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalsta izpildei. Piešķirot aizdevumu, tiek prezumēts, ka lauksaimnieks pildīs savu apņemšanos. Situācijās, kad tiek konstatēts, ka nosacījumi netiek pildīti, lauksaimnieks zaudē tiesības saņemt ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalstu, tāpēc no tā nav iespējams dzēst izsniegto aizdevumu.
Biedrība "Latgales ražojošo lauksaimnieku apvienība" rosina rast citus garanta mehānismus, t.i., ne tikai piešķirt īstermiņa aizdevumu kā de minimis atbalstu, tādējādi nodrošinot vienlīdzīgus atbalsta mehānismus visiem lauksaimniekiem. Šis priekšlikums nav ņemts vērā. Paskaidrojam, ka ar de minimis atbalstu tiek īstenotas galvenokārt tādas programmas, kuru ieviešana nav iespējama saskaņā ar ES atbalsta regulām vai pamatnostādnēm, jo tāda veida atbalsts ES atbalsta regulās vai pamatnostādnēs netiek paredzēts. Informējam, ka arī šo atbalsta veidu nav iespējams ieviest saskaņā ar ES atbalsta regulām vai pamatnostādnēm, jo tāda veida atbalsts ES atbalsta regulās vai pamatnostādnēs netiek paredzēts.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Projekta izpildē iesaistītā iestāde projekta izpildi nodrošinās no esošā finansējuma līdzekļiem.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi