Anotācija

23-TA-1347: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma Rīgā valstij piederošo 3/14 domājamo daļu pārdošanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 4.panta pirmā, 5.panta pirmā daļa, 9.panta pirmā daļa, 37.panta pirmās daļas 4.punkts, 44.panta astotās daļas 1.punkts.
Ņemot vērā Ministru kabineta rīkojuma projektā minētā nekustama īpašuma tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi to saglabāt valsts īpašumā, ar valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts ierosināt tā atsavināšanu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts izstrādāts ar mērķi, ievērojot Atsavināšanas likumā ietverto tiesisko regulējumu, atļaut VNĪ, ievērojot pirmpirkuma tiesīgo personu tiesības, pārdot par brīvu cenu valstij piederošās 3/14 domājamās daļas no nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr.0100 082 2004) – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2004) 0,1895 ha platībā, Rīgā (turpmāk – Nekustamais īpašums), kas nav nepieciešamas valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 26.11.2013. noteikumu Nr. 1354 „Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.3.apakšpunktu un Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra 13.02.2019. lēmumu Nr.6-12/198026, ar 29.10.2022. valstij piekritīgās mantas aprakstes un novērtējuma aktu (valstij piekritīgās mantas realizācijai un nodošanai bez maksas) Nr.2040R/22 Nekustamais īpašums pārņemts no Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu ministrijas valdījumā un grāmatvedības uzskaitē un VNĪ pārvaldīšanā.
Nekustamais īpašums ierakstīts zemesgrāmatā uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.975, lēmuma datums: 21.12.2022.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2004) lietošanas mērķis: 0601 - Individuālo dzīvojamo māju apbūve, 0,1895  ha platībā; zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: Pārējās zemes platība – 0,1895 ha; nekustamā īpašuma (nekustamā īpašuma kadastra Nr.0100 082 2004) – zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2004) kadastrālā vērtība 01.01.2023.: 19 641 euro.
Nekustamajam īpašumam NĪVKIS reģistrēts apgrūtinājums - aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās – 0,0056 ha platībā.
Nekustamais īpašums nav iznomāts.
Nekustamais īpašums atrodas kopīpašumā ar fiziskām un juridiskām personām:
6/14 domājamās daļas pieder fiziskai personai;
1/14 domājamā daļa pieder sabiedrībai ar ierobežotu atbildību “M & R GROUP”;
1/14 domājamā daļa pieder fiziskai personai;
1/14 domājamā daļa pieder fiziskai personai;
2/14 domājamās daļas pieder fiziskai personai.
Atbilstoši NĪVKIS datiem, Nekustamajam īpašumam piegulošās zemes vienības:
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2468) – Beberbeķu 6.līnija 5B, Rīga, īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000137672;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2471) – Beberbeķu 6.līnija 5C, Rīgā īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000137271;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2474) – Beberbeķu 6.līnija 5D, Rīgā, īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000183526;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2475) – Beberbeķu 6.līnija 5E, Rīgā, īpašnieks juridiska persona LPP Alexandrite Gmbh, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000183524;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2480) – Beberbeķu 6.līnija 5F, Rīgā, īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000148438;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2479) – Beberbeķu 6.līnija 5G, Rīgā, īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000148441;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 0163) – Beberbeķu 7.līnija 8, Rīgā, īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.235;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2477) – Beberbeķu 6.līnija 5H, Rīgā, īpašnieks SIA “M&R GROUP”, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000148447;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2478) – Beberbeķu 6.līnija 5I, Rīgā, īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000148443;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2476) – Beberbeķu 6.līnija 5J, Rīgā, īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000148448;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2473) – Beberbeķu 6.līnija 5K, Rīgā, īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000183008;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2472) – Beberbeķu 6.līnija 5L, Rīgā, īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000134842;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2470) – Beberbeķu 6.līnija 5M, Rīgā, īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000151395;
zemes vienība (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 082 2469) – bez adreses, īpašnieks fiziska persona, īpašuma tiesības nostiprinātas Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000151395.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments ar 06.12.2022 vēstuli Nr.DA-22-32347-nd informē, ka Rīgas teritorijas plānojuma 2006. – 2018. gadam paskaidrojuma rakstā ietvertajā kartoshēmā „Piesārņotās vietas un degradētās teritorijas” redzams, ka zemes vienība neatrodas degradētā teritorijā.
Atbilstoši Rīgas domes 20.12.2005. saistošo noteikumu Nr. 34 „Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi” (turpmāk – RTIAN) RTIAN un to grafiskās daļas 15.pielikumam “Teritorijas plānotā (atļautā) izmantošana” zemes vienība atrodas savrupmāju apbūves teritorijā (SDz) un daļēji ielu teritorijā (I) ar sarkanajām līnijām un tā robežojas ar Beberbeķu 6. līniju, kas atbilstoši RTIAN 5. pielikumam „Transporta infrastruktūras attīstības shēma” noteikta kā E kategorijas iela, piekļuve nodrošināta no Beberbeķu 6. līnijas sarkanajām līnijām.
Atbilstoši zemesgrāmatas un NĪVKIS datiem nekustamā īpašuma Beberbeķu 6.līnija (nekustamā īpašuma kadastra Nr.0100 082 0665) - zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums (0100 082 9013) 0,5374 ha platībā Rīgā, tiesiskais valdītājs ir Rīgas pilsētas pašvaldība.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments ar 15.02.2023 vēstuli Nr.DA-23-4263-nd informē, ka, saskaņā ar Atsavināšanas likuma 1.panta 11. punkta “a” apakšpunktu zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 0100 082 2004 ir uzskatāma par zemes starpgabalu, jo neatbilst Rīgas domes 20.12.2005. saistošo noteikumu Nr. 34 „Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi” 37.1. apakšpunkta prasībām (Zemesgabala sadalīšanas, apvienošanas vai robežu pārkārtošanas rezultātā nedrīkst izveidot zemesgabalu, kura no aprobežojumiem (piemēram, aizsargjoslas) brīvajā daļā nevar racionāli izvietot apbūvi (nevar ievietot zemesgabalā kvadrātu ar malas garumu 9 m).
Rīgas domes Īpašuma departaments ar 31.01.2023 vēstuli Nr.DI-23-164-nd informē, ka Nekustamais īpašums nav nepieciešams Rīgas valstspilsētas pašvaldībai tās autonomo funkciju veikšanai un tā pārņemšana pašvaldības īpašumā nav lietderīga.
Ņemot vērā minēto, kā arī to, ka Nekustamais īpašums nav nepieciešams valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai, optimālākais risinājums ir tā virzīšana atsavināšanai.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 44.panta astotās daļas 1.punktu zemes starpgabalu, kurš ir nepieciešams, lai nodrošinātu pieslēgumu koplietošanas ielai (ceļam), šajā likumā noteiktajā kārtībā drīkst atsavināt tam zemes īpašniekam vai visiem kopīpašniekiem, kuru zemei piegul attiecīgais zemes starpgabals.
Atbilstoši NĪVKIS esošajai informācijai (kartes skata izdrukai) Nekustamais īpašums ir starpgabals, kurš piegul vairākām zemes vienībām, kurām šobrīd nav nodrošināta piekļuve koplietošanas ielai (ceļam) (zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums (0100 082 9013) Beberbeķu 6.līnija, Rīgā). Ņemot vērā, ka Nekustamais īpašums robežojas ar Rīgas pilsētas pašvaldības tiesiskajā valdījumā esošo ielu (Beberbeķu 6.līnija), tas ir uzskatāms par starpgabalu, kurš nepieciešams tam piegulošo zemes vienību īpašniekiem piekļuves nodrošināšanai pašvaldības ielai.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta ceturtās daļas 1.punktu atsevišķos gadījumos publiskas personas nekustamā īpašuma atsavināšanu var ierosināt zemes īpašnieks vai visi kopīpašnieki, ja viņi vēlas nopirkt zemesgrāmatā ierakstītu ēku (būvi), kas atrodas uz īpašumā esošās zemes, vai zemes starpgabalu, kas piegul viņu zemei.
Līdz ar to Nekustamā īpašuma atsavināšanā ir jāpiemēro Atsavināšanas likuma 44.panta astotā daļa, kā ar Atsavināšanas likuma 37.panta pirmās daļas 4.punkts (mantas pārdošana par brīvu cenu, kas ir vienāda ar nosacīto cenu, ja nekustamo īpašumu iegūst šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētā persona).  
Ņemot vērā minēto, Nekustamais īpašums ir atsavināms pirmpirkuma tiesīgajām personām - piegulošo nekustamo īpašumu īpašniekiem Atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā.
Atbilstoši Atsavināšanas likuma 37.panta piektajai daļai, ja nekustamo īpašumu pārdod par brīvu cenu šā likuma 4.panta ceturtajā daļā minētajām personām, institūcija, kas organizē nekustamā īpašuma atsavināšanu (9.pants), nosūta tām atsavināšanas paziņojumu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 37.panta sesto daļu, ja pēc šā panta piektajā daļā minētā atsavināšanas paziņojuma saņemšanas tajā noteiktajā termiņā, kas nedrīkst būt īsāks par vienu mēnesi no atsavināšanas paziņojuma nosūtīšanas dienas, pirkt nekustamo mantu piesakās vairākas personas, kurām ir pirmpirkuma tiesības, rīkojama izsole starp šīm personām.
Nekustamā īpašuma ieguvējam, izmantojot Nekustamo īpašumu, būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslas veidam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Skatīt sadaļā "Pašreizējā situācija"
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4.panta pirmo daļu valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai. 
Ar Finanšu ministrijas un VNĪ 18.03.2020. noslēgto Nekustamā īpašuma portfeļa pārvaldīšanas līgumu, kas Finanšu ministrijā reģistrēts ar Nr. 13.7-17/12/38, VNĪ veic Finanšu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu pārvaldīšanu, tajā skaitā nodrošinot lietderīgu rīcību ar valsts funkciju veikšanai neizmantotiem nekustamajiem īpašumiem. Attiecīgi, ņemot vērā  rīkojuma projektā minētā nekustamā īpašuma tirgus situāciju, izmantošanas iespējas un to, ka nav zināmas valsts pārvaldes funkcijas, kuru nodrošināšanai būtu lietderīgi to saglabāt valsts īpašumā, ar VNĪ Īpašumu izvērtēšanas komisijas lēmumu nolemts ierosināt Nekustamā īpašuma atsavināšanu un attiecīga Ministru kabineta lēmuma sagatavošanu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu dod Ministru kabinets.
Sagatavotais rīkojuma projekts paredz atļaut VNĪ pārdot Nekustamo īpašumu par brīvu cenu, kas vienāda ar nosacīto cenu, saskaņā ar Atsavināšanas likuma 37.panta pirmās daļas 4.punktu un 44.panta astotās daļas 1.punktu.
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 44. panta pirmo daļu publiskas personas zemi var iegūt īpašumā personas, kas saskaņā ar likumu var būt zemes īpašuma tiesību subjekti. Ievērojot minēto, atsavinot rīkojuma projektā minēto Nekustamo īpašumu,  jāņem vērā likumā “Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās” noteiktie ierobežojumi darījumiem ar zemes īpašumiem.
Atsavināšanas likuma 9.panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts nekustamā īpašuma atsavināšanu organizē VNĪ.
Rīkojuma projekts paredz nekustamā īpašuma valdītājam  – Finanšu ministrijai uzdevumu nodot pircējam valsts nekustamo īpašumu 30 (trīsdesmit) dienu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas, sastādot attiecīgu pieņemšanas un nodošanas aktu. Trīsdesmit dienu termiņš dokumentu nodošanai nekustamā īpašuma pircējam noteikts, izvērtējot nekustamā īpašuma pircēja pienākumu veikt noteiktas darbības noteiktos termiņos, samērīgi ar nekustamā īpašuma pārdevēja pienākumiem.
VNĪ nekustamo īpašumu pirkumu līgumos paredz nosacījumu, ka dokumentus, kas nepieciešami pircēja īpašuma tiesību nostiprināšanai zemesgrāmatā, pārdevējs (vai valdītājs) izsniedz pircējam 30 (trīsdesmit) dienu laikā pēc visu saistību izpildes pret pārdevēju.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskās personas manta” 12.punktā noteiktajam, lai noskaidrotu, vai atsavināmais valsts nekustamais īpašums nav nepieciešams citai valsts iestādei, valsts kapitālsabiedrībai vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes funkciju nodrošināšanai, rīkojuma projektu ievietojot Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā, tiks nodrošināts noteikumos noteiktais pienākums.
Ja divu nedēļu laikā pēc rīkojuma projekta izsludināšanas Vienotajā tiesību aktu portālā valsts iestādes, valsts kapitālsabiedrības vai atvasinātas publiskas personas vai to iestādes nepieprasa rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, to var atsavināt likumā noteiktajā kārtībā.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma piegulošo zemes vienību īpašnieki, ja minētajām personām piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un ja tās vēlas iegādāties Nekustamo īpašumu.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma piegulošo zemes vienību īpašnieki, ja minētajām personām piemīt tiesībspēja un rīcībspēja, un ja tās vēlas iegādāties Nekustamo īpašumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projekta īstenošanai nav nepieciešami papildus līdzekļi no valsts vai pašvaldību budžeta. VNĪ saskaņā ar Atsavināšanas likuma 47.pantu un Ministru kabineta 2011.gada 1.februāra noteikumu Nr.109 „Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta” 37.punktu valsts nekustamās mantas atsavināšanā iegūtos līdzekļus pēc atsavināšanas izdevumu segšanas ieskaitīs valsts pamatbudžeta ieņēmumu kontā mēneša laikā pēc to saņemšanas. Šobrīd nav iespējams noteikt precīzu summu, kas tiks ieskaitīta valsts budžetā, jo pašlaik nav iespējams noteikt īpašuma pārdošanas vērtību. Nekustamā īpašuma atsavināšana (nosacītās cenas noteikšana) tiks organizēta pēc Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanas un tā būs atkarīga no nekustamā īpašuma vērtības vērtēšanas dienā.
Atsavināšanas izdevumu apmēru nosaka Ministru kabineta paredzētajā kārtībā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija, VAS "Valsts nekustamie īpašumi"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota. Rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā.
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VAS "Valsts nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekta izstrādes, saskaņošanas un pieņemšanas procesā personu datu apstrādes mērķis ir nodrošināt projekta atbilstību faktiskajai un tiesiskajai situācijai, nodrošinot Ministru kabineta rīkojuma izpildē iesaistīto pušu tiesiskās intereses. Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu Atsavināšanas likumā VNĪ deleģēto uzdevumu – organizēt valsts mantas atsavināšanas procesu, ievērojot pirmpirkuma tiesīgo personu tiesības.
Paskaidrojošie dokumenti, kuri satur personas datus, tiek nodoti šauram subjektu lokam - institūcijām, kas veic  rīkojuma projekta un tā sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) izvērtēšanu, Valsts kancelejai un Ministru kabineta locekļiem.
Nekustamo īpašumu īpašnieku vēsturisko īpašnieku personas dati apstrādāti, tos iegūstot no zemesgrāmatas nodalījuma, kura noraksts nepieciešams rīkojuma projekta izstrādei un virzībai. Zemesgrāmatu likuma 1.pants noteic, ka zemesgrāmatas ir visiem pieejamas un to ierakstiem ir publiska ticamība.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi