Anotācija (ex-ante)

21-TA-11: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par  finansējuma piešķiršanu ēkas Latvijas Republikas Prokuratūras vajadzībām Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, pārbūves, telpu nomas maksas, aprīkojuma, pārcelšanās un citu saistīto izdevumu segšanai un finansējuma piešķiršanu Latvijas Republikas Prokuratūrai un Tieslietu ministrijai ēkas Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā, pielāgošanas un telpu nomas maksas un citu saistīto izdevumu segšanai
 " sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
 Projekts sagatavots, lai nodrošinātu, ka valsts budžetā tiek paredzēts finansējums izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai „Valsts nekustamie īpašumi”, kas saistīti ar  Latvijas Republikas prokuratūras (turpmāk – Prokuratūra) iestāžu izvietošanu darbam piemērotās telpās divās  administratīvās ēkās -  ēkā (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, un ēkā (būves kadastra apzīmējums 6601 014 0024 002) Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā, kā arī Valsts probācijas dienesta izvietošanu Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lai risinātu jautājumu par optimālu Prokuratūras iestāžu izvietošanu darbam piemērotās telpās Rīgā atbilstoši telpu tehniskajām specifikācijām, ar Ministru prezidenta 2011.gada 13.aprīļa rīkojumu Nr.140 „Par darba grupu koncepcijas projekta izstrādei par prokuratūras iestāžu izvietošanu Rīgā” (zaudējis spēku ar 2014.gada 10.jūlija Ministru prezidenta rīkojumu Nr.256 “Par atsevišķu Ministru prezidenta rīkojumu atzīšanu par spēku zaudējušiem”) tika izveidota starpinstitūciju darba grupa, iekļaujot tajā Finanšu ministrijas, VNĪ, Ģenerālprokuratūras un Tieslietu ministrijas attiecīgos speciālistus un amatpersonas. Sadarbības ietvaros problēmas risināšanai bija jāizvērtē gan nekustamo īpašumu ēku (telpu) tehniskais stāvoklis, gan to funkcionālā atbilstība prokuratūras iestāžu vajadzībām, gan tajās iespējamais izvietojamo darbinieku skaits un dienesta autotransporta novietošanas iespējas.
Darba grupa, risinot jautājumu par optimālu prokuratūras iestāžu izvietošanu darbam piemērotās telpās Rīgā, aktualizēja problēmas, kas saistītas ar prokuratūras iestāžu nodrošinājumu ar darbam piemērotām telpām, tajā skaitā nekustamajā īpašumā  (administratīvajā ēkā) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, kur telpas ir sliktā tehniskā stāvoklī, tās neatbilst mūsdienīga biroja standartiem un  telpu platības ir nepietiekošas Prokuratūras funkciju un darba specifikas nodrošināšanai, kā arī nepieciešamo darbinieku izvietošanai.
Ar Ministru kabineta 2013. gada 29. oktobra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.56 37.§) „Par optimālu prokuratūras iestāžu izvietošanu darbam piemērotās telpās Rīgā” 2.punktu tika atbalstīts piedāvātais risinājums Prokuratūras iestādes izvietot nekustamajā īpašumā (nekustamā īpašuma kadastra numurs 0100 005 0090) Aspazijas bulvārī 7, Rīgā, bet netika rasts risinājums par ēku (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, kurā izvietota Ģenerālprokuratūra.
Nekustamais īpašums (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 0100 009 0003) - Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 009 0003)  2066 m2 platībā un četrām būvēm – administratīvās ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001); 1-stāva garāžas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 002), saimniecības ēka (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 003), pagrabs zem pagalma (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 005).
Īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu nostiprinātas Rīgas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 2748 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā (pamats: 2008. gada 11. decembra Ministru kabineta rīkojums Nr.795, 2009. gada 3. februāra akts par nekustamā īpašuma Rīgā, Kalpaka bulvārī 6 pārņemšanu Finanšu ministrijas valdījumā un VAS "Valsts nekustamie īpašumi" pārvaldīšanā).
Nekustamais īpašums Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, iznomāts Prokuratūrai normatīvajos aktos noteikto Prokuratūras funkciju nodrošināšanas vajadzībām līdz 31.03.2047. (26.01.2021. nomas līgums Nr.IEN/2021/135).
Ģenerālprokuratūra ar 2021.gada 14.janvāra vēstuli Nr. N-101-2021-00017 lūgusi Finanšu ministrijai izskatīt iespēju, ņemot vērā plānotā projekta apjomu un ilgtermiņa ieguvumus prokuratūras kapacitātes stiprināšanā, uzsākt ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā,  pārbūves projekta un detalizēta finanšu ieguldījuma aprēķina izstrādi, deleģējot attiecīgo uzdevumu veikt VNĪ speciālistiem, sadarbībā ar prokuratūras pārstāvjiem.
Lai rastu optimālāko risinājumu nākotnē uzlabot darba apstākļus Ģenerālprokuratūras, Administratīvā direktora dienesta, Eiropas deleģētā prokurora biroja, kā arī ēkā izvietotās Organizētās noziedzības un citu nozaru specializētās prokuratūras darbiniekiem, 2019. gadā tika izveidota starpinstitūciju darba grupa no VNĪ un prokuratūras speciālistiem. Šī darba grupa līdz 2020. gada decembrim vairākkārt  izskatīja VNĪ piedāvātos risinājumus Rīgas pilsētā, kas varētu atbilst Ģenerālprokuratūras vajadzībām. Pēc ilgstošas izpētes un veiktajiem izmaksu aprēķiniem darba grupa nonāca pie secinājuma, ka optimālākā Ģenerālprokuratūras atrašanās vieta ir ēka Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, kurai nepieciešams veikt pilnu pārbūvi un atbilstošu pielāgošanu prokuratūras specifiskajām vajadzībām, tai skaitā kā kritiskās infrastruktūras objektam, ņemot vērā Ģenerālprokuratūrai noteikto statusu.
Atbilstoši 2013. gadā veiktajam VNĪ būvinženiera  tehniskās apsekošanas atzinumam konstatēts, administratīvā ēka (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, ir tehniski sliktā stāvoklī. Vizuālās apsekošanas laikā konstatēts, ka ēkas kopējais nolietojums ir sasniedzis 37.2%. Ņemot vērā nolietojuma aprēķina metodiku, pašreizējais ēkas nolietojums var sasniegt 50%.  Papildus, Rīgas domes Vidi degradējošu būvju komisija administratīvās ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, pēc apsekošanas 2020. gada 11. jūnijā un 2021. gada 6. janvārī  atzinusi (2021. gada 15. janvāra sēdes prot. Nr. VDBK-21-1-pro) būvi par B kategorijas graustu Rīgas domes 28.04.2015. saistošo noteikumu Nr. 146 “Rīgas pilsētas teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas saistošie noteikumi” 14.2. apakšpunkta izpratnē (cilvēku drošību apdraudošu būvi potenciāli bīstamā tehniskajā stāvoklī, tas ir, būvi, kuras uzturēšanā ir konstatēta saistošo noteikumu 13.3., 13.4., 13.5., 13.6., 13.7., 13.8. vai 13.9.apakšpunktā noteikto prasību neievērošana). Ēkas fasāde ir neapmierinošā stāvoklī, no dzegas un fasādes atdalās lieli dekoratīvie apdares elementi, kas var apdraudēt gājējus un ēkas lietotājus. Bīstamības novēršanai uz ēkas fasādes ir izvietoti fasādes aizsargsieti. Laika gaitā  ir nolietojušies un kļuvuši neenergoefektīvi logi, kas sadārdzina ēkas ekspluatācijas izmaksas. Ilgstoša mitruma ietekmē ir bojātas jumta nesošās konstrukcijas un  izveidojusies trupe, kā arī pelējuma sēnīte. Nepareizas  slogošanas rezultātā ēkas pārsegumi tiek pakļauti liela sprieguma ietekmei, kas vājina pārseguma siju nestspēju un var apdraudēt ēkas lietotājus un tās apmeklētājus. Esošās inženiersistēmas ir morāli un fiziski novecojušas, kas sadārdzina ēkas ekspluatācijas un apsaimniekošanas izmaksas.
Lai novērstu bīstamību un nodrošinātu ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, funkcionalitāti, šo gadu laikā ir veikti dažādi lokāli remontdarbi, bet, ņemot vērā gan ēkas konstruktīvo elementu, gan iekšējo komunikāciju nolietojumu,  ēkai nepieciešams veikt pilnu pārbūvi.
Lai iegūtu pilnu informāciju par ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, stāvokli pirms projektēšanas uzsākšanas,. VNĪ 11.03.2021. noslēdza līgumu (IZD/2019-VV/689/50) ar SIA “JaunRīga ECO” par arhitektoniskās mākslinieciskās izpētes veikšanu, kā arī 10.03.2021. tika noslēgts līgums (IZD/2019-VV/200/35) ar pilnsabiedrību “Lūsis V un MV Būveksperti” par tehniskās apsekošanas veikšanu ēkai. Abi apsekošanas rezultāti saņemti 2021. gada jūlijā.
Lai veiktu visus nepieciešamos darbus, uzlabotu ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, tehnisko stāvokli un nodrošinātu tās ilgmūžību, provizoriskās pārbūves projekta izmaksas sastāda 12 684 038 euro (bez PVN), neskaitot Ģenerālprokuratūras pārcelšanās un pagaidu uzturēšanas izmaksas. Pārbūves darbi būtu veicami līdz 2025. gada pavasarim, kuru laikā,  tiktu restaurēta ēkas fasāde, pārbūvēts ēkas jumts, restaurēti logi un durvis, pastiprinātas ēkas nesošās konstrukcijas (pārsegumi), uzlabota ēkas energoefektivitāte, veikta visu inženiersistēmu modernizācija, kā arī visā ēkā tiktu izbūvēta mūsdienīga ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēma. Tiktu veikta telpu modernizācija atbilstoši mūsdienīga biroja lietošanas prasībām un vides pieejamībai, kā arī ierīkotas atbilstošas telpas darbam ar valsts noslēpuma objektiem. Projektēšanas laikā tiks veikts ēkas dzīvescikla izmaksu aprēķins (LCC), kas nodrošinās ekonomiski pamatotu risinājumu izvēli, kā arī tiks paredzēti risinājumi, kas vērsti uz ēkas ilgtspēju un e-mobilitāti.
Ar Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par atšķirīgu dividendēs izmaksājamo valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” peļņas daļu par 2020. gadu”  plānots Finanšu ministrijai, kā VNĪ kapitāla daļu turētājai, nodrošināt, ka VNĪ 2020. gada peļņas daļa 1 000 000  euro (bez PVN) apmērā tiktu  novirzīta ieguldījumiem Finanšu ministrijas valdījumā esošajā valsts nekustamajā īpašumā  ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, lai uzsāktu, pārbūves projekta pirmā posma īstenošanu un tiktu izstrādāta būvniecības ieceres dokumentācija. Plānots, ka projekta pirmā posma realizācija jāīsteno līdz 2023. gada martam. Finansējuma ietvaros ir paredzēts izstrādāt būvniecības ieceres dokumentāciju 3D BIM vidē, izstrādāt nepieciešamos dokumentāciju telpām darbam ar valsts noslēpuma objektiem un veikt attiecīgo darbu autoruzraudzību. 




 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka ēkas būvdarbi ietver pilnu ēkas pārbūvi, paredzēts, ka Ģenerālprokuratūras darbinieki uz pārbūves laiku no ēkas Kalpaka bulvārī 6, Rīgā,  tiks pārcelti uz pagaidu telpām. Pagaidu telpu izmantošanas provizoriskais termiņš ir 25 mēneši. Pārcelšanās plānota ne agrāk kā 2023. gada maijā, tādēļ, izstrādājot šo tiesību akta projektu, vēl nav nosakāmi konkrēti nekustamie īpašumi, uz kuriem tiks pārvietoti iestāžu darbinieki. Ģenerālprokuratūras darbiniekus (apmēram 250 cilvēki) plānots izvietot vairākos nekustamajos īpašumos un pagaidu telpas tiks meklētas gan publiskajā sektorā, gan privātajā, kā arī jānodrošina atbilstošas telpas darbam ar valsts noslēpuma objektiem. Pagaidu telpu apzināšanu plānots uzsākt vismaz gadu pirms būvdarbu uzsākšanas, t.i. 2022. gada vasarā. Pagaidu telpas primāri tiktu meklētas pēc iespējas tuvāk esošajai ēkai Kalpaka bulvārī 6, orientējoši 5km rādiusā.
Provizoriskās pagaidu telpu izmaksas uz 25 mēn. (05.2023.-05.2025) aprēķinātas 1 951 125 euro (ar PVN) apmērā, kas ietver telpu nomas izmaksas 1 361 250 milj. euro, 363 000 euro apsaimniekošanas izmaksas (t. sk. uzkopšana), kā arī komunālo pakalpojumu izmaksas 226 875 euro.  Pagaidu telpu izmaksu aprēķinam ņemta vērā vidējā tirgus cena nomas platībām privātajā sektorā 18.15 euro/kv.m (ar PVN) uz 250 darbiniekiem, nosakot, ka vienam darbiniekam vidēji tiktu nodrošināta 12 kv.m darba zona. Kā arī aprēķinā iekļautas apsaimniekošanas izmaksas vidēji 4.84 euro/kv.m  (ar PVN) (t. sk. uzkopšana), kā arī komunālo pakalpojumu izmaksas 3.02 euro/kv.m (ar PVN).
Tiesību akta projekta sagatavošanas laikā Prokuratūrai par nekustamā īpašuma Kalpaka bulvārī 6, Rīgā,  ir spēkā noteiktā nomas maksa 11 780.52 euro mēnesī ar PVN. Pēc ēkas pārbūves, sākot ar 01.06.2025. provizoriskās nomas maksas apmērs ir  43 652.95 euro mēnesī ar PVN, bez kapitālieguldījumu atmaksas. Nomas maksas pieaugums veidojas uz jaunizbūvēto sistēmu apkalpošanas izmaksām, kā arī uzkrājumu komponentes (N) pieauguma, kas pamatots ar ēkas atjaunošanas vērtības pieaugumu. Ņemot vērā, ka Prokuratūrai esošais nomas līgums ir spēkā līdz 31.03.2047, nomas periodā no 01.06.2025. līdz 31.05.2047. Prokuratūrai, papildus noteiktajai nomas maksai nepieciešami 8 355 415 euro ar PVN, jeb 31 872.43 euro papildus ik mēnesi, 164 204 euro ar PVN 2025. gadā un 382 469.16 euro ik gadu, sākot ar 01.01.2026 līdz 31.12.2046. un 159 362.15 euro 2047. gadā.
Ņemot vērā, ka Prokuratūrai periodā no 01.05.2023.-31.05.2025. nebūs jāsedz VNĪ nomas maksas par ēku Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, kā arī komunālo pakalpojumu izmaksas, Prokuratūrai iespējams šos līdzekļus novirzīt pagaidu telpu izmaksu segšanai minētajā periodā. Šobrīd Prokuratūrai nomas maksas segšanai ir piešķirts 141 366.28 euro (ar PVN) gadā, kā arī 88 139 euro ar PVN gadā komunālo maksājumu segšanai. Periodā, kad Prokuratūru plānots izvietot pagaidu telpās, Prokuratūrai radīsies ietaupījums par ēkas Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, nesamaksātajā nomas maksā un komunālo pakalpojumu izdevumos provizoriski aptuveni 478 136 euro ar PVN apmērā.
 
Risinājuma apraksts
Saistībā ar ēku Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, rīkojuma projekts paredz šādu rīcību:

- Finanšu ministrijas budžeta programmas 41.00.00 „Maksājumu nodrošināšana citām valsts iestādēm un personām” budžeta apakšprogrammā 41.13.00 „Finansējums VAS „Valsts nekustamie īpašumi” īstenojamiem projektiem un pasākumiem”  paredzēt finansējumu  ilgtermiņa saistībām (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, pārbūves izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi” 2023. gadā 1 637 490 euro apmērā, 2024. gadā 6 420 035 euro apmērā un 2025. gadā 4 626 513 euro apmērā. Kopējais finansējuma apmērs ilgtermiņa saistībām 2023.-2025. gadā ir 12 684 038 euro;
-   Latvijas Republikas Prokuratūras budžetā paredzēt finansējumu: ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, telpu nomas maksas starpības izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai „Valsts nekustamie īpašumi” 8 355 415 euro apmērā, 2025. gadā 164 204 euro (nomas maksa par septiņiem mēnešiem), sākot ar 2026. gadu un turpmākajos gados (līdz 2046. gada 31. decembrim (ieskaitot)) katru gadu 382 470  euro apmērā un 2047. gadā 159 362  euro apmērā (līdz 31.05.2047. nomas maksa par pieciem mēnešiem);
-  pārcelšanās no ēkas (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, uz pagaidu ēku izdevumu segšanai 2023. gadā 361 537 euro apmērā;
-  pagaidu telpu nomas maksai, telpu uzturēšanas (komunālo pakalpojumu) izdevumu segšanai 2023. gadā 471 358 euro apmērā (ņemot vērā  Prokuratūras bāzes izdevumos plānoto finansējumu telpu nomas maksai 47 124 euro un komunālajiem maksājumiem 29 380 euro), 2024. gadā 936 540 euro apmērā un 2025. gadā  353 501 euro apmērā (ņemot vērā Prokuratūras bāzes izdevumos plānoto finansējumu komunālajiem maksājumiem 51  415 euro);
- pārcelšanās uz ēku (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, izdevumu segšanai 2025. gadā 110 715 euro apmērā;
- aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai 2025. gadā ēkai būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, 2 197 408  euro apmērā.
Valsts akciju sabiedrībai “Valsts nekustamie īpašumi” no valsts budžeta piešķirtā finansējuma ietvaros nodrošināt (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā, pārbūves darbu pabeigšanu līdz 2025.  gada 31. maijam, nosakot, ka plānotais nomas līguma sākuma termiņš ir 2025. gada 1. jūnijs.

 
Problēmas apraksts
Vienlaikus ar rīkojumu projektu tiek paredzēts noteikt finansējumu  Prokuratūras budžetā ilgtermiņa saistības ēkas (būves kadastra apzīmējums 6601 014 0024 002) Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā, telpu nomas maksas starpības izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai „Valsts nekustamie īpašumi” 194 750 euro apmērā no 2022. līdz 2031.gadam katru gadu 19 475 euro apmērā,  kā arī Tieslietu ministrijas budžetā  paredzēt finansējumu probācijas īstenošanai (Valsts Probācijas dienesta vajadzībām) ilgtermiņa saistības ēkas (būves kadastra apzīmējums 6601 014 0024 002) Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā, telpu nomas maksas izdevumu segšanai valsts akciju sabiedrībai „Valsts nekustamie īpašumi” 251 640 euro apmērā  no 2022. līdz 2031. gadam  katru gadu 25 164 euro apmērā;, kā arī komunālo izdevumu starpības segšanai no 2022. gada un turpmākajos gados katru gadu 1 000 euro apmērā.

Prokuratūra kopš 30.06.2009. gada nomā nekustamo īpašumu (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6601 005 0025) -  Dzirnavu ielā 11, Limbažos, Limbažu novadā, kas sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6601 005 0025) ar kopējo platību 1635 kv.m., uz kuras atrodas administratīvā ēka (būves kadastra apzīmējums 6601 005 0025 001) ar kopējo platību 401,00 kv.m. un šķūnis (būves kadastra apzīmējums 6601 005 0025 002) ar kopējo platību 67,80 kv.m., asfaltēts laukums (kadastra apzīmējums 6601 005 0025 006) ar kopējo platību 79,50 kv.m. un asfaltēts laukums (kadastra apzīmējums 6601 005 0025 007) ar kopējo platību 305,00 kv.m., ir ierakstīts Limbažu pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000059521 uz valsts vārda Finanšu ministrijas personā (lēmuma datums: 14.01.2021.). Nekustamā īpašuma sastāvā ir 2 (divas) inženierbūves – metāla stiepļu žogs – 2 (būves kadastra apzīmējums 6601 005 0025 004) ar kopējo platību 122,50 kv.m. un metāla stiepļu žogs – 1 (būves kadastra apzīmējums 6601 005 0025 005) ar kopējo platību 62,00 kv.m., kuras nav ierakstītas zemesgrāmatā.
 Kopš 01.01.2021. nomas maksa par šī īpašuma izmantošanu Prokuratūrai noteikta 1383.22 euro mēnesī ar PVN. Nomas līguma (IEN/2021/243) termiņš noteikts līdz 28.02.2027.
Atbilstoši 31.07.2017. ēkas tehniskās apsekošanas atzinumā norādītajam nekustamā īpašuma sastāvā esošās administratīvās ēkas (būves kadastra apzīmējums 6601 005 0025 001) kopējais tehniskais nolietojums ir 44% un ēkas tehniskais stāvoklis vērtējams kā neapmierinošs. Nekustamā īpašuma sastāvā esošā šķūņa (būves kadastra apzīmējums 6601 005 0025 002) vidējais tehniskais nolietojums ir 48% un ēkas tehniskais stāvoklis vērtējams kā neapmierinošs.
Ņemot vērā, ka 2018. gadā Prokuratūra piekrita VNĪ piedāvājumam iespējamai pārcelšanās uz nekustamo īpašumi Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā,  līdz šim brīdim nekustamajā īpašumā  Dzirnavu ielā 11, Limbažos, Limbažu novadā, nav veikti ievērojami kapitālieguldījumi, jo pēc Prokuratūras pārcelšanās uz citām telpām, nekustamo īpašumu Dzirnavu ielā 11, Limbažos, Limbažu novadā,  ir plānots virzīt atsavināšanai.

Nekustamā īpašuma Cēsu ielu 28, Limbažos, Limbažu novadā, raksturojums.
Pamatojoties uz Finanšu ministrijas 2009. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 583 “Par nekustamo īpašumu Limbažu novadā, Limbažos, Cēsu ielā 28”, ar 2009. gada 3. decembra Aktu  “par nekustamā īpašuma ½ domājamās daļas Limbažos, Cēsu ielā 28 (kadastra Nr. 6601 014 0058 pārņemšanu valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” pārvaldīšanā” nekustamā īpašuma (zeme 10380 kv.m. un ēka) ½ domājamā daļa Limbažos, Cēsu ielā 28 tika pārņemta valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” pārvaldīšanā ar 2009. gada 1. decembri, un 2009. gada 31. jūlijā ierakstīts Limbažu pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000315135:  ½  uz Latvijas valsts vārda, Latvijas Republikas Finanšu ministrijas personā un ½ uz Latvijas valsts vārda, Latvijas Republikas Iekšlietu ministrijas personā.
     Nekustamais īpašums (kadastra Nr. 6601 014 0058)  Cēsu ielā 28,  Limbažos, Limbažu novadā, sastāv no zemes vienības ar kopējo platību 10 380 kv.m. un administratīvās ēkas (būves kadastra apzīmējums 6601 014 0024 002) ar kopējo platību 2 150,80 kv.m.
2010. gada 16. augustā starp valsts akciju sabiedrību “Valsts nekustamie īpašumi”, kuru, pamatojoties uz nekustamo īpašumu Limbažos, Cēsu ielā 28 un Limbažos, Cēsu ielā 28B 2010. gada 31. marta apsaimniekošanas līgumu, pārstāvēja sabiedrība ar ierobežotu atbildību “VNĪ pilis” un Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestu tika noslēgts nekustamā īpašuma Limbažos, Cēsu ielā 28 un Limbažos, Cēsu ielā 28B nomas līgums Nr. 654-P. Saskaņā ar starp sabiedrību ar ierobežotu atbildību „VNĪ pilis”, kas, pamatojoties uz 2010. gada 31. marta noslēgto nekustamā īpašuma Limbažos, Cēsu ielā 28 un Limbažos, Cēsu ielā 28B apsaimniekošanas līgumu Nr.3062, pārstāvēja VAS „Valsts nekustamie īpašumi” un Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienestu 2010. gada 16. augustā noslēgto nekustamā īpašuma Limbažos, Cēsu ielā 28 un Limbažos, Cēsu ielā 28B, nomas līguma Nr. 654-P (Nr. FM VID 2010/143) Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienests vienpusēji atkāpās no noslēgtā līguma un izbeidza līguma attiecības sākot ar 2017. gada 29. aprīli (Nomnieka 20.03.2017. vēstule Nr. 5.2-1/877, Iznomātāja reģ. Nr. S/4017) un 2017. gada 29. marta Iznomātāja Īpašumu iznomāšanas komisijas sēdes lēmums (protokols Nr. INKP-17/13).
2017. gada 15. septembrī starp Nodrošinājuma valsts aģentūru un valsts akciju sabiedrību “Valsts nekustamie īpašumi” tika noslēgts līgums Nr. 3/1-3-17-29/2216 “par nekustamā īpašuma Limbažu novadā, Limbažos, Cēsu ielā 28 lietošanas kārtības noteikšanu”, ar kuru Iekšlietu ministrijai atsevišķā lietošanā tika nodots: administratīvās ēkas telpas ar kopējo platību 1 005,20 kv.m.  un zemes daļa ar kopējo platību 4 834 kv.m. un Finanšu ministrijai atsevišķā lietošanā tika nodots: administratīvās ēkas telpas ar kopējo platību 1 089,40 kv.m. platību un zemes daļa ar kopējo platību 5 546 kv.m.

Finanšu ministrijai atsevišķā lietošanā nodotās daļas tika iznomātas Valsts probācijas dienestam ar kopējo iznomājamo platību 116,10 kv.m. (18.05.2020. līgums Nr. IEN/2020/1129; Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centram ar kopējo platību 547,10 kv.m.(30.06.2020. līgums Nr. IEN/2019/2908) un Pārtikas veterināram dienestam ar kopējo platību 71,50 kv.m.(18.08.2020. līgums Nr. IEN/2020/1784), iznomājot no Finanšu ministrijai atsevišķā lietošanā nodotās iznomājamās platības (1025,20 kv.m.) ~ 72%.
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 25. februāra rīkojumu Nr. 116 “Par valsts nekustamo īpašumu (domājamo daļu) nodošanu Finanšu ministrijas valdījumā”, 2021. gada 31. martā Iekšlietu ministrija nodeva Finanšu ministrijas valdījumā un valsts akciju sabiedrības pārvaldīšanā ½ domājamo daļu no nekustamā īpašuma Limbažu novadā, Limbažos, Cēsu ielā 28 (kadastra Nr. 6601 014 0058) un nekustamo īpašumu Limbažu novadā, Limbažos, Cēsu ielā 28A (kadastra Nr. 6601 014 0024) (31.03.2021. Akts Nr. A/2021/1328).
Šobrīd nekustamais īpašums (kadastra numurs 6601 014 0058 Cēsu ielā 28, Limbažu novadā, sastāv no zemes vienības (kadastra apzīmējums 6601 014 0058) ar kopējo platību 10 380,00 kv.m., uz kuras atrodas administratīvā ēka ar inženierbūvi – “zemējuma kontūra” (būves kadastra apzīmējums 6601 014 0024 002) ar kopējo platību 2150,80 kv.m., inženierbūves – asfaltēti ceļi un laukumi (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 001) ar kopējo platību 697,60 kv.m., inženierbūves – asfaltēti ceļi un laukumi (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 002) ar kopējo platību 2487,00 kv.m., inženierbūves – apgaismojuma līnijas ar balstiem un lampām (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 003), inženierbūves – ārējie elektrotīkli (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 004) inženierbūves – ārējā lietus ūdens kanalizācija (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 005), inženierbūves – ārējā kanalizācija (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 006), inženierbūves – ārējais ūdensvads (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 007), inženierbūves – metāla žogs MŽ – 1 (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 008) ar kopējo platību 108,00 kv.m., inženierbūves – metālā žogs MŽ – 2 (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 009) ar kopējo platību 140,70 kv.m., inženierbūves – laukumi un celiņi ar cieto segumu (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 010) ar kopējo platību 209,00 kv.m., ēkas – degvielas rezervuārs (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 011) ar kopējo platību 5,30 kv.m., ēkas – degvielas rezervuārs (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 012) ar kopējo platību 5,30 kv.m un inženierbūves – izbūve – transformatoru apakšstacija (kadastra apzīmējums 6601 014 0058 102), kas ierakstīts Limbažu pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000315135 uz Latvijas valsts vārda, Latvijas Republikas Finanšu ministrijas personā (lēmuma datums: 05.05.2021.).
Nekustamā īpašuma sastāvā esošās administratīvā ēka (būves kadastra apzīmējums 6601 014 0024 002) ar inženierbūvi – “zemējuma kontūra”, Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā, saskaņā ar 2020. gada 26. martā izstrādāto ēkas (būves) tehniskās apsekošanas atzinumu Nr. 3-4.5.4/77762 kopējais tehniskais nolietojums ir 35%, kā arī kopumā ēka atbilst  Būvniecības likuma 9. panta būtiskām būvei izvirzāmām prasībām  “Mehāniskā stiprība un stabilitāte” taču tikai daļēji atbilst ugunsdrošības prasībām. Ēka neatbilst tādām būtiskām būvei izvirzāmām prasībām kā “Energoefektivitāte” un   Ministru kabineta 2015. gada 30. jūnija noteikumu Nr. 339 “Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 002-15 “Ēku norobežojošo konstrukciju siltumtehnika”” izvirzītājām prasībām attiecībā uz norobežojošajām konstrukcijām (zaudējis spēku 01.01.2020.). Sākot ar 01.01.2020. spēkā Ministru kabineta 25.06.2019 noteikumi Nr.280 “Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 002-19 "Ēku norobežojošo konstrukciju siltumtehnika"
Būves daļas: Pamati un pamatne nodrošina pietiekamu ēkas nestspēju, tiem nav konstatēti kapilārā mitruma uzsūkšanās rezultātā radušies apdares bojājumi, kā arī pamatnes un pamatu nevienmērīgas sēšanās plaisas. Pamatu un nesošo sienu tehniskais stāvoklis vērtējams kā labs. Pārsedžu un pārseguma siju tehniskais stāvoklis vērtējams kā apmierinošs. Apsekotās ēkas pārsegumiem nav konstatēta palielināta deformācija un bojājumi, kas liecinātu par to nepietiekamu nestspēju, to tehniskais stāvoklis vērtējams kā apmierinošs. Ēkas ZA pusē gaismas šahtas dzelzsbetona/betona apmales ir bojātas un betons kļuvis nesaturīgs. Nepieciešams veikt to atjaunošanu. Ēkas ārsienas atbilst Ministru kabineta noteikumu Nr. 339 “Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 002-15 “Ēku norobežojošo konstrukciju siltumtehnika”” (spēkā līdz 31.12.2019.) izvirzītājām prasībām attiecībā uz sienu konstrukciju caurlaidības koeficientu (U=0.2*k [W/m²K]). Jumta seguma tehniskais stāvoklis ir labs. Lietus ūdens novadsistēmai nav konstatētas nehermētiskuma pazīmes. Lietus ūdens notekas no jumtiņiem jāievada lietus kanalizācijā. Sistēmas tehniskais stāvoklis vērtējams kā apmierinošs. Nepieciešams regulāri tīrīt lietus ūdens novadsistēmu. Kāpņu Nr.1, Nr.2, Nr. 3, Nr. 6 un Nr.7 tehniskais stāvoklis vērtējams kā apmierinošs. Ārējo ieejas kāpņu Nr.4. un Nr.5. tehniskais stāvoklis vērtējams kā neapmierinošs. Nepieciešams veikt šo divu ārējo kāpņu atjaunošanu. Virszemes stāvu un pagraba stāva grīdas segumu tehniskais stāvoklis vērtējams kā apmierinošs, Konstrukcijas / ēkas daļas vai apdares nosaukums Konstruktīvā elementa vai apdares īpatsvars Kopējais vizuālais nolietojums, attiecināms uz ēku % Konstrukcijas / ēkas daļas īpatsvars (ĒKEĪ) % (piem. MK not. Nr. 48 no 10.01.2012., 5. pielik.) Vizuālais nolietojums % 1 2 3 4 Pamati 19 35 % 6,65 Sienas 41 35 % 14,35 Pārsegumi 20 35 % 7,0 Jumta nesošā konstrukcija 10 35 % 3,5 Jumta segums 10 35 % 3,5 Kopā 100 Rez. 35,0% 39 Ēkas stāvu logu tehniskais stāvoklis labs,. Pagrabstāva durvju siltumcaurlaidības koeficients neatbilst Ministru kabineta noteikumu Nr. 339 “Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 002-15 “Ēku norobežojošo konstrukciju siltumtehnika”” izvirzītājām prasībām attiecībā uz siltumcaurlaidības koeficientu. Ēkas pagrabstāva ārdurvis ir neblīvas. Ventilācijas šahtām un kanāliem nav konstatēti būtiski bojājumi un nehermētiskuma pazīmes. Nepieciešams veikt ventilācijas kanālu tīrīšanu un pārbaudi, kas saskaņā ar Ministru kabineta  19.04.2016.noteikumu Nr.238. „Ugunsdrošības noteikumi”  91.p. ir jāveic ne retāk kā reizi piecos gados. Ārējās apdares stāvoklis vērtējams kā labs.
Inženiertīkli: Ēkas ūdensvada un kanalizācijas sistēma apmierinošā stāvoklī. Ēkas apkures sistēmas siltummezgls ir apmierinošā stāvoklī, nav konstatētas nehermētiskuma pazīmes, atsevišķiem elementiem konstatēta nebūtiska korozija. Apkures sistēmas tehniskais stāvoklis kopumā vērtējams kā labs. Ēka aizsargāta ar automātisko ugunsgrēka atklāšanas un trauksmes signalizācijas sistēmu (dūmu detektori, ugunsgrēka trauksmes iedarbināšanas pogas un sirēnas), kas automātiski atklāj ugunsgrēka izcelšanos un signālu par ugunsgrēku vai sistēmas bojājumiem un pārraida uz kontroles un signalizācijas pulti. Automātiskās ugunsgrēka atklāšanas un trauksmes signalizācijas sistēmas uztveršanas, kontroles un indikācijas iekārta ir izvietota ēkas pirmā stāva apsardzes telpā. Ugunsdrošības risinājumi apmierinošā stāvoklī. Apsekošanas laikā nav iesniegti izolācijas pretestības mērījumi atbilstoši Ministru kabineta 19.04.2016. noteikumu Nr. 238 “Ugunsdrošības noteikumi” prasībām. Elektroinstalācijas tehniskais stāvoklis virszemes stāviem vērtējams kā apmierinošs, jāveic izolācijas pretestības mērījumi. Apsardzes sistēma, datortīkli un videonovērošanas sistēma neatbilst mūsdienu prasībām.
Teritorija: Bruģakmens seguma tehniskais stāvoklis vērtējams kā labs, austrumu pusē konstatēti nelieli lokāli seguma iesēdumi. Asfaltbetona segums ēkas iekšpagalmā ir apmierinošā tehniskā stāvoklī, konstatēti nelieli lokāli seguma iesēdumi un plaisas. Autostāvvietas metāla žoga krāsojums ir nolietojies, nepieciešama krāsojuma atjaunošana. Teritorija ir sakopta un apstādīta ar dekoratīvajiem krūmājiem, puķudobēm un zālāju.
Šobrīd notiek pasākumi  līguma ar Nodrošinājuma valsts aģentūru slēgšanai, ar kuru tiks iznomātas no Iekšlietu ministrijas pārņemtā nekustamā īpašuma ½ domājamās daļas, kā arī ēkas 4.stāvā plānots veikt telpu pielāgošanas darbus - daļā stāva Valsts probācijas dienestam un stāva atlikušajā daļā - Latvijas Republikas Prokuratūrai.
Nekustamā īpašuma  Cēsu ielā 28,  Limbažos, Limbažu novadā,  sastāvā esošo administratīvo ēku ar inženierbūvi – “zemējuma kontūra” (būves kadastra apzīmējums 6601 014 0024 002) un nekustamā īpašuma sastāvā esošo administratīvo ēku (būves kadastra apzīmējums 6601 014 0024 001) - Cēsu ielā 28A,  Limbažos, Limbažu novadā, plānots virzīt uz renovāciju energoefektivitātes paaugstināšanas nolūkos.
 
Risinājuma apraksts
Prokuratūru plānots izvietot ēkas 4.stāvā 204.6 kv.m. platībā. 4. stāva telpas ēkā plānots pielāgot Prokuratūras vajadzībām līdz 31.12.2021. Prokuratūras vajadzībām telpu pielāgošanas izmaksas, ieskaitot koplietošanas telpu remontdarbu attiecināmās izmaksas, ir aprēķinātas 173  296 euro bez PVN un minētos kapitālieguldījumus plānots segt no VNĪ budžeta.
Paredzēts, ka veikto kapitālieguldījumu atmaksu Prokuratūra veiks ar nomas maksu no 01.01.2022., kapitālieguldījumu atmaksu paredzot veikt 10 gadu laikā.
Aprēķinātās nomas maksas apmērs telpām Cēsu ielā 28, Limbažos, no 01.01.2022. ir 2 769.76 euro mēnesī ar PVN, papildus garāžas nomas maksa 236.40 euro mēnesī. Ņemot vērā esošo Latvijas Republikas prokuratūras nomas maksas apmēru Dzirnavu ielā 11, Prokuratūru pārvietojot uz Cēsu ielu 28, Limbažos, no 01.01.2022. līdz 31.12.2031. ik gadu ir nepieciešams papildus finansējums,

Nomas maksas starpības segšanai Cēsu ielā 28, Limbažos, Prokuratūrai nepieciešams finansējums 194 500 euro 10 gados.
Prokuratūrai šobrīd ēkas Dzirnavu ielā 11, Limbažos, Limbažu novadā,  komunālo pakalpojumu segšanai ir piešķirti līdzekļi 12 350 euro ar PVN gadā. Atbilstoši veiktajiem aprēķiniem ar šo naudas summu būs pietiekami, lai nosegtu komunālo pakalpojumu izmaksas īpašumā Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā.
Papildus Prokuratūrai nepieciešams paredzēt 2022. gadā pārcelšanās izdevumus no Dzirnavu ielas 11, un Cēsu ielu 28, Limbažos, Limbažu novadā. Pārcelšanās izdevumi aprēķināti 1 130 euro ar PVN.
No 2020. gada 21. maija Valsts probācijas dienests nomā ēkas Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā, 4.stāva telpas ar kopējo platību 116,10 kv.m. Iepriekšējā laika posmā Valsts probācijas dienests ilgstoši meklēja nomas telpas valsts, pašvaldības un privātajā sektorā, jo iepriekšējās telpas pašvaldībai piederošajā ēkā Jaunā ielā 2A, Limbažos, nebija piemērotas Valsts probācijas dienesta funkciju izpildei. Lai telpas  ēkā Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā, pielāgotu Valsts probācijas dienesta vajadzībām, ir nepieciešams veikt kosmētisko remontu un ierīkot pārrunu kabīnes klientiem. Pēc telpu pielāgošanas Valsts probācijas dienestam paredzētas 4.stāva telpas ar kopējo platību 142.1 kv.m., telpas paredzēts pielāgot līdz 01.12.2021. un ieguldījumi tiks segti no VNĪ budžeta, kuru izmaksas tiks iekļautas Valsts probācijas dienestam nomas maksā uz 10 gadiem. Provizoriskās pielāgošanas izmaksas, ieskaitot koplietošanas telpu remontdarbu izmaksas proporcionāli Valsts probācijas dienesta aizņemtajai platībai, ir 157 101.23 euro bez PVN. Provizoriskā nomas maksa mēnesī ar kapitālieguldījumu atmaksu uz 10 gadiem ir 2 482.58 euro ar PVN, ieskaitot apdrošināšanu 0.80 euro bez PVN un nekustamā īpašuma nodokli (zeme) 0.28 euro.
Ņemot vērā esošo nomas maksas apmēru Valsts probācijas dienestam esošajās telpām Cēsu ielā 28, Limbažos, sākot ar 01.01.2022. līdz 31.12.2031. Valsts probācijas dienestam nomas maksas starpības segšanai papildus nepieciešami 25 164 euro ar PVN gadā jeb 2 096.97  ar PVN ik mēnesi, kā arī komunālo izmaksu segšanai papildus 1 000 euro gadā, jo palielinās iznomājamā platība par 25.9 kv.m.

Detalizētus nomas maksas aprēķinus par ēku (būves kadastra apzīmējums 0100 009 0003 001) Kalpaka bulvārī 6, Rīgā un   ēku  (būves kadastra apzīmējums 6601 014 0024 002) Cēsu ielā 28, Limbažos, Limbažu novadā ( skatīt anotācijas pielikuma tabulā).
Lai iespējami ātrāk noslēgtu ar būvniecības procesa (t.sk. priekšizpētes, projektēšanas, ekspertīzes, būvdarbu veikšanu) nodrošināšanu saistītos līgumus un uzsāktu nepieciešamo darbu realizāciju, nodrošinot finansējuma apguvi tam paredzētajos termiņos, Rīkojuma projektā ir paredzēta VAS “Valsts nekustamie īpašumi” tiesības priekšfinansēt nepieciešamo darbu realizācijai nepieciešamo finansējumu rīkojuma projektā paredzētā finansējuma apmērā, uzņemoties līgumos noteiktās saistības pilnā apjomā.

Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 7. aprīļa noteikumu Nr.300 „Ministru kabineta kārtības rullis” 3.pielikumā ietvertajai politikas jomu klasifikācijai rīkojuma projekts atbilst publiskās pārvaldes politikas un budžeta un finanšu politikas jomai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija


Jautājums par nepieciešamo papildu finansējumu skatāms Ministru kabinetā vienlaikus ar ministriju un citu centrālo iestāžu iesniegtajiem priekšlikumiem prioritāro pasākumu īstenošanai.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
FM, VNĪ, Prokuratūra, Tieslietu ministrija

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
264 963
0
264 963
0
264 963
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
264 963
0
264 963
0
264 963
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
264 963
0
264 963
46 769
264 963
2 516 024
7 172 708
2.1. valsts pamatbudžets
264 963
0
264 963
46 769
264 963
2 516 024
7 172 708
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-46 769
0
-2 516 024
-7 172 708
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-46 769
0
-2 516 024
-7 172 708
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-46 769
-2 516 024
-7 172 708
5.1. valsts pamatbudžets
0
-46 769
-2 516 024
-7 172 708
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Informāciju par nomas maksas aprēķiniem skatīt anotācijas pielikumā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Finanšu ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits
Latvijas Republikas prokuratūra

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija


Projekta izpildi nodrošinās Finanšu minsitrija, valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi", Latvijas Republikas  prokuratūra, Tieslietu ministrija
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Pielikums
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk