Anotācija (ex-ante)

22-TA-2456: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 11. augusta sēdē (prot. Nr.4 4., 5. un 6.§) pieņemtais lēmums aicināt Ministru kabinetu piešķirt valsts budžeta līdzekļus biedrībai "Latvijas Basketbola savienība" (turpmāk - LBS), biedrībai "Latvijas Peldēšanas federācija" (turpmāk - LPF) un biedrībai "Latvijas Tenisa savienība" (turpmāk - LTS).
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. un 43. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
No valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Izglītības un zinātnes ministrijai (turpmāk - IZM) 142 339 euro pārskaitīšanai LBS, LPF un LTS.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Krievijas Federācijas (ar Baltkrievijas Republikas iesaisti) kara Ukrainā dēļ Ukrainas Basketbola federācijai nav iespēju savā valstī rīkot Starptautiskās basketbola federācijas (FIBA) kalendārā paredzētās sacensības. Ņemot vērā labo sadarbību starp Ukrainas un Latvijas basketbola federācijām, kā arī, ņemot vērā to, ka Ukrainas vīriešu basketbola izlases galvenais treneris ir ilggadējais Latvijas valstsvienības spēlētājs un galvenais treneris Ainars Bagatskis, Ukrainas Basketbola federācija (turpmāk - UBF) lūgusi LBS palīdzību, lai organizētu Ukrainas nacionālās izlases līdzdalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas 2022. gada vasaras spēļu ciklā. Ar Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojuma Nr. 386 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 1. punktu atbalsta sniegšanai UBF jūlija spēļu ciklam LBS tika piešķirti 96 277 euro. No savas puses LBS darbinieki bez atlīdzības nodrošināja organizatorisko atbalstu, lai Ukrainas komandas spēles "Arēnā Rīga" varētu notikt saskaņā ar Starptautiskās Basketbola federācijas (FIBA) standartiem. Ukrainas nacionālā izlase galvenā trenera Ainara Bagatska
vadībā nodrošināja tiesības spēlēt nākamajā kvalifikācijas posmā. Komandas spēles piesaistīja gan Latvijā mītošo ukraiņu, gan arī Latvijas basketbola cienītāju uzmanību, turklāt visi ienākumi no biļetēm tika novirzīti Ukrainas pieaugušo un jaunatnes izlašu darbības organizēšanai. IZM saņemtajā LBS 2022. gada 11. jūlija finanšu pieprasījumā LBS informē, ka ir saņēmusi UBF vēstuli ar lūgumu palīdzēt arī nākamajā sacensību posmā, jo karadarbības dēļ UBF joprojām nav iespēju savā valstī organizēt nacionālo izlašu darbu, tai skaitā rīkot FIBA kalendārā 2022. gada 24.
augustā paredzēto spēli Ukraina – Itālija. LBS informē, ka ir gatava sniegt organizatorisku palīdzību Ukrainas kolēģiem, taču LBS budžetā nav līdzekļu, lai finansiāli atbalstītu Ukrainas izlases. LBF lūdz rast iespēju piešķirt LBS finansējumu, lai atbalstītu Ukrainas nacionālās basketbola izlases gatavošanos un līdzdalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas 2022. gada augusta spēļu ciklā saskaņā ar pievienoto tāmi 123 053,50 euro apmērā. Vēstulē LBS arī informē, ka visi spēles Ukraina – Itālija ienākumi tiks izmantoti Ukrainas pieaugušo un jaunatnes izlašu, kā arī 3x3 basketbola izlašu turpmākās darbības nodrošināšanai.

LTS ir iesniegusi IZM finanšu pieprasījumu, kurā informē, ka 2022. gada 4.-5. martā Latvijas vīriešu tenisa izlase Deivisa kausa (Davis Cup by Rakuten) izcīņas izbraukuma spēlē guva uzvaru pār Taizemes izlasi un saglabāja vietu Pasaules II grupā. Pēc izlozes, kas norisinājās 2022. gada 31.martā Davis Cup by Rakuten pasaules I un II grupām, kļuva zināms, ka Latvijas vīriešu izlasei būs jātiekas ar nākamo pretinieku Dominikānas Republikas izlasi, turklāt saskaņā ar izlozes rezultātiem spēles norisināsies Latvijā. LTS norāda, ka Deivisa kauss ir valstiski nozīmīgas sacensības, kurās Latviju kopā pārstāvēs mūsu spēcīgākie tenisisti. Spēles Latvijā plānots aizvadīt Latvijā 2022.gada 16.-17.septembrim Jūrmalā, Tenisa centrā "Lielupe". Ņemot vērā Covid-19 pandēmijas radītās sekas, kā arī ierobežotos budžeta līdzekļus, LTS lūdz finansiālu atbalstu 90 000 euro apmērā. Kopējās sacensību organizēšanas izmaksas ir 186 169 euro.

Papildu finansējuma pieprasījumu IZM ir iesniegusi arī LPF, kurā informē, ka, reaģējot uz Krievijas agresiju pret Ukrainu un pilna mēroga karadarbības uzsākšanu, Starptautiskā Peldēšanas federācija (FINA) 2022. gada 27. februārī pieņēma lēmumu atņemt Krievijai tiesības rīkot 2022.gada FINA pasaules junioru čempionātu, kā arī tuvākajā laikā lemt par to, ka Krievijai tiek liegtas tiesības rīkot arī visus pārējos starptautiska mēroga pasākumus. Solītos lēmumus FINA pieņēma jau 2022. gada marta sākumā, paziņojot, ka Krievijai tiek atņemtas tiesības rīkot visus starptautiskos pasākumus, t.s. FINA pasaules čempionātu 25m peldbaseinā. 2022. gada aprīlī FINA paziņoja, ka no Krievijas pārceltais pasaules junioru čempionāts norisināsies Limā (Peru), bet maijā tika paziņots, ka Kazaņā paredzētais pasaules čempionāts 25m peldbaseinā notiks Austrālijas pilsētā Melburnā. Jūlija beigās LPF saņēma FINA pasaules čempionāta tehnisko informāciju, kā arī sportistu kvalifikācijas normatīvus, kas ļauj izvērtēt un apstiprināt Latvijas delegācijas sastāvu dalībai šajā čempionātā. LPF norāda, ka sacensību pārcelšana uz Latīņameriku un Austrāliju būtiski sadārdzina Latvijas izlases dalību šajās sacensībās, jo pieaug gan uzturēšanās, gan ceļa izdevumi. Piemēram, izmaksas aviobiļešu iegādei pieaug četras līdz piecas reizes. LPF, veicot rūpīgu darbības un izdevumu optimizēšanas darbu, ir radusi iespēju sava budžeta ietvaros pilnībā finansēt izdevumu pieaugumu, kas saistīti ar dalību FINA pasaules junioru čempionātā Peru. Lai nodrošinātu Latvijas izlases (4 sportisti un 2 treneri) dalību FINA pasaules čempionātā 25m peldbaseinā, ir nepieciešami 25 000 euro, no kuriem 12 000 euro ir iepriekš neparedzētas papildus izmaksas, par ko LPF vēstulē norāda, ka šādu līdzekļu novirzīšanas vai optimizācijas iespēju LPF budžeta ietvaros vairs nav. Vēstulē LPF lūdz piešķirt 9 000 euro, lai segtu ar FINA pasaules čempionāta peldēšanā pārcelšanu no Kazaņas (Krievija) uz Melburnu (Austrālija) saistīto neplānoto izmaksu pieaugumu aviobiļešu iegādei Latvijas izlases delegācijā iekļautajiem sportistiem un treneriem (6 cilvēki).

Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 11. augusta sēdē (prot. Nr.2 4., 5. un 6.§), izvērtējot LBS, LPF un LTS finanšu pieprasījumus, tika pieņemts lēmums (prot. Nr.2 4., 5. un 6.§) aicināt Ministru kabinetu no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt IZM finansējumu, lai LBS pārskaitītu 123 053 euro, LPF pārskaitītu 9 000 euro un LTS pārskaitītu 10 286 euro. Attiecībā uz LTS finanšu pieprasījumu Latvijas Nacionālā sporta padome arī noteica (prot. Nr.4 6.§, 6.2. apakšpunkts), ka minētie līdzekļi novirzāmi ar Tenisa centra "Lielupe" sniegto pakalpojumu izmaksu segšanai [tādejādi atbalstot tikai LTS tāmes (Pieprasījums valsts budžetam) 1. punktā iekļauto pozīciju "Telpu noma"].

Izvērtējot minētos finanšu pieprasījumus, IZM rosina LBS, LPF un LTS finanšu pieprasījumus Latvijas Nacionālās sporta padomes atbalstītajā apmērā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
(1) Nepieciešamība sniegt atbalstu LBS, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanu un dalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada augusta spēļu ciklā, tādējādi sniedzot atbalstu Ukrainas Basketbola federācijai.
(2) Nepieciešamība sniegt atbalstu LTS, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Deivisa kausa sacensību ar Dominikānas Republikas izlasi organizēšanu Latvijā (Jūrmalā) 2022. gada septembrī;
(3) Nepieciešamība sniegt atbalstu LPF, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar sportistu un treneru dalību 2022. gada pasaules čempionātā peldēšanā 25 metru peldbaseinā.
Risinājuma apraksts
No valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt Izglītības un zinātnes ministrijai 142 339 euro, tai skaitā:
(1) 123 053 euro pārskaitīšanai LBS, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Basketbola federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanu un dalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada augusta spēļu ciklā;
(2) 10 286 euro pārskaitīšanai LTS, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Deivisa kausa sacensību ar Dominikānas Republikas izlasi organizēšanu Latvijā (Jūrmalā) 2022. gada septembrī;
(3) 9 000 euro pārskaitīšanai LPF, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar sportistu un treneru dalību 2022. gada pasaules čempionātā peldēšanā 25 metru peldbaseinā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr.421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 41. punktu  līdzekļus no programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķir valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem. Līdzekļu piešķiršanu valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem paredz arī Likuma par budžetu un finanšu vadību 12. panta pirmā daļa.

Izvērtējot LBS finanšu pieprasījumu atbalsta sniegšanai Ukrainas Basketbola federācijai, IZM ieskatā to var klasificēt kā valstiski īpaši nozīmīgu pasākumu, tādejādi turpinot ar Ministru kabineta 2022. gada 31. maija rīkojuma Nr. 386 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 1. punktu sniegto valsts atbalstu Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanai un dalībai 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada vasaras spēļu ciklā.

Izvērtējot LTS finanšu pieprasījumu, IZM ieskatā to var klasificēt kā neparedzētu gadījumu, jo sporta sacensību norise Latvijā noteikta izlozes rezultātā atbilstoši Starptautiskās Tenisa federācijas (International Tennis Federation) noteikumiem. Tāpat kā neparedzētu gadījumu IZM ieskatā var klasificēt LPF finanšu pieprasījumu, jo pasaules čempionāts peldēšanā 25 metru peldbaseinā sākotnēji bija plānots Kazaņā (Krievijas Federācija), bet pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu un pilna mēroga karadarbības uzsākšanas Starptautiskā Peldēšanas federācija (FINA) pieņēma lēmumu par sacensību pārcelšanu uz Melburnu (Austrālija), kā rezultātā būtiski pieauguši ceļa izdevumi.

Kopumā attiecībā uz visiem finanšu pieprasījumiem atzīmējams arī fakts, ka aicinājums tos atbalstīt ir izteikts Latvijas Nacionālās sporta padomes sēdē 2022. gada 11. augusta sēdē (prot. Nr.2 4., 5. un 6.§). Tāpat ir norādāms, ka LBS, LTS un LPF ir valstiski nozīmīgas sporta organizācijas, kas nodrošina tām Sporta likuma 10. panta ceturtajā daļā kā atzītajām sporta federācijām noteikto uzdevumu izpildi. Tomēr galīgo lēmumu par to var pieņemt tikai Ministru kabinets.

IZM ir veikusi sākotnējo izvērtējumu par finansējuma piešķiršanas LBS, LTS un LPF atbilstību komercdarbības atbalsta kontroles regulējumam.

Lai kādu pasākumu varētu klasificēt kā komercdarbības atbalstu, tam vienlaikus jāatbilst visām četrām kumulatīvām pazīmēm [1]:
1. pazīme: finansiālo palīdzību tieši vai pastarpināti sniedz no valsts, pašvaldības vai Eiropas Savienības līdzekļiem, finanšu līdzekļiem, pār kuriem valsts vai pašvaldības institūcijām vai to pilnvarotām juridiskajām personām ir kontrolējoša ietekme, vai citiem publiskiem līdzekļiem (turpmāk - valsts vai pašvaldības līdzekļi), un par finansiālās palīdzības noteikšanu ir atbildīga valsts vai pašvaldības institūcija vai tās pilnvarota juridiskā persona;
2. pazīme: saņemot finansiālo palīdzību, komercsabiedrība iegūst ekonomiskas priekšrocības, kādas tā nevarētu iegūt tirgus apstākļos vai tad, ja komercdarbības atbalsts netiktu sniegts;
3. pazīme: finansiālā palīdzība neattiecas uz visām komercsabiedrībām vienādi, bet ir paredzēta komercsabiedrībām atkarībā no to lieluma, darbības veida vai atrašanās vietas, kā arī citiem diferencējošiem kritērijiem vai arī ir paredzēta tikai konkrētai komercsabiedrībai;
4. pazīme: finansiālā palīdzība ietekmē tirdzniecību un izkropļo konkurenci Eiropas Savienības iekšējā tirgū.

Konstatējams, ka atbalsta sniegšana valsts izlašu sportistu sagatavošanai un dalībai oficiālās valsts izlašu sporta sacensībās nav uzskatāma par komercdarbības atbalstu un komercdarbības atbalstu regulējošās tiesību normas nav jāpiemēro. Tāpat uzsverams fakts, ka nevalstiskās sporta organizācijas (biedrības) [kādas ir arī LBS, LTS un LPF] darbojas to statūtos noteikto sabiedriskā labuma mērķu (konkrētā sporta veida attīstības veicināšana Latvijā) sasniegšanai un to darbībai pamatā ir vietēja ietekme, proti, to pamata mērķauditorija ir attiecīgā sporta veida bērnu un jaunatnes un tautas sporta attīstīšana vietējā līmenī un tikai salīdzinoši neliela daļa augstas klases sportistu (Latvijas izlases sportistu) darbība ir saistīta ar sporta attīstību starptautiskā līmenī. Sporta federāciju biedri ir tikai Latvijā reģistrētas juridiskas personas (sporta klubi), kas apvieno Latvijas iedzīvotājus, vai arī Latvijā reģistrētas sporta izglītības iestādes. Rīkojuma projektā paredzētām atbalstāmām aktivitātēm (finansējuma piešķiršanas mērķa) neizriet atbalsts saimnieciskajai darbībai, jo ir saistīts ar atbalstu izlašu sportistu dalībai oficiālās valsts izlašu sacensībās (LPF gadījumā, daļēji arī LBS gadījumā), kā arī atbalstu valsts izlašu sporta sacensību organizēšanai (LTS gadījumā un daļēji LBS gadījumā). LBS un LTS finanšu pieprasījuma gadījumā norādāms arī fakts, ka konkrēto sporta sacensību organizēšanas tiesības jau ir piešķirtas (šo sporta sacensību rīkošana ir iekļauta attiecīgā sporta veida starptautiskās sporta federācijas (FIBA un ITF) kalendārā), turklāt tās ir piešķīrusi neatkarīga trešā puse (attiecīgā sporta veida starptautiskā sporta federācija – FIBA un ITF), kā rezultātā citas valstis un sacensību norises vietas, kuras nav iekļautas attiecīgā sporta veida starptautisko sporta sacensību kalendārā 2022. gada sacensību sezonai, nevar organizēt šāda veida sporta sacensības. Tāpat skaidrojam, ka atbalsts LBS, LTS un LPF nav saistīts ar atbalstu profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam). Tāpat apliecinām, ka atbalsts netiks sniegts profesionālajiem sporta klubiem (profesionālajam sportam) dalībai komercsacensībās, kas rīkotas ar mērķi sportistiem vai sporta klubiem gūt ienākumus. Papildus akcentējams, ka atbalsta sniegšana nevalstisko sporta organizāciju darbībai, kā arī sportistu sagatavošanai un dalībai starptautiskās sporta sacensībās tiešā veidā ir saistīta ar valsts politikas īstenošanu sporta nozarē.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
142 339
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
142 339
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-142 339
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-142 339
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
142 339
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Kopējā piešķiramā summa 142 339 euro.

LBS tiks piešķirti 123 053 euro, lai sniegtu atbalstu Ukrainas Basketbola federācijai un segtu izdevumus, kas saistīti ar Ukrainas nacionālās izlases sagatavošanu un dalību 2023. gada Pasaules kausa izcīņas kvalifikācijas turnīra 2022. gada augusta spēļu ciklā.

LTS tiks piešķirti 10 286 euro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Deivisa kausa sacensību ar Dominikānas Republikas izlasi organizēšanu Latvijā (Jūrmalā) 2022. gada septembrī. Atbilstoši Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 11. augusta sēdē nolemta (prot. Nr.4 6.§, 6.2. apakšpunkts) minētie līdzekļi tiks novirzīti ar Tenisa centra "Lielupe" sniegto pakalpojumu izmaksu segšanai [tādejādi atbalstot tikai LTS tāmes (Pieprasījums valsts budžetam) 1. punktā iekļauto pozīciju "Telpu noma"].

LPF tiks piešķirti 9 000 euro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar sportistu un treneru dalību 2022. gada pasaules čempionātā peldēšanā 25 metru peldbaseinā.

Papildus informāciju skatīt pievienotajos paskaidrojošajos materiālos (LBS, LPF un LTS finanšu pieprasījumos).
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Izdevumus sedz no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas". 

Piešķirot finansējumu, līdzekļi tiks izlietoti līdz 2022. gada 31. decembrim, tiks sasniegts plānotais mērķis, kā arī netiks radītas saistības papildu valsts budžeta izdevumiem turpmākajiem gadiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Izglītības un zinātnes ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Basketbola savienība" Biedrība "Latvijas Peldēšanas federācija" Biedrība "Latvijas Tenisa savienība"
Cits
Latvijas Nacionālā sporta padome, kas saskaņā ar Sporta likuma 9. panta pirmo daļu ir sabiedriska konsultatīva institūcija, kas piedalās valsts sporta politikas izstrādē, veicina sporta attīstību un sadarbību sporta jomā, kā arī lēmumu pieņemšanu jautājumos, kas attiecas uz sportu.

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Konsultatīvā padome
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Jautājums par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu LBS, LPF un LTS izskatīts Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 11. augusta sēdē (prot. Nr.4 4., 5. un 6. §.).

6.4. Cita informācija

Latvijas Nacionālās sporta padomes 2022. gada 11. augusta sēdē Ministru kabinetam tika izteikts aicinājums (prot. Nr.4  4., 5. un 6. §.) no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" piešķirt IZM  pārskaitīšanai LBS 123 053 euro, pārskaitīšanai LPF 9 000 euro un pārskaitīšanai LTS 10 286 euro. Kopējā atbalstītā piešķiramā summa 142 339 euro.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Biedrība "Latvijas Basketbola savienība" Biedrība "Latvijas Peldēšanas federācija" Biedrība "Latvijas Tenisa savienība"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi