Anotācija

22-TA-1891: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumos Nr. 885 "Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Projekts izstrādāts saskaņā ar :
1) Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devīto daļu, kas noteic, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu.
2) Ministru kabineta 2019. gada 16. jūlija sēdes lēmumu (protokols Nr. 33,  §23), kas noteic Iekšlietu ministrijai atbilstoši kompetencei izvērtēt nepieciešamību izdarīt grozījumus normatīvajos aktos, svītrojot vārdu “internātskola” un aizstājot vārdus “speciālā internātskola” ar vārdiem “speciālās izglītības iestāde, kas nodrošina internāta pakalpojumus”, un nepieciešamības gadījumā līdz 2019. gada 30. decembrim noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumus grozījumiem normatīvajos aktos.
3)Ministru kabineta 2021.gada 24.augusta sēdē doto uzdevumu (skatīt prot. Nr.57 52.§ “Informatīvais ziņojums “Par valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas rezultātiem un priekšlikumi par šo rezultātu izmantošanu likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam” un likumprojekta “Par valsts budžetu 2022. gadam” izstrādes procesā” 61. punktu) – ministrijām atbilstoši informatīvajā ziņojumā norādītajam par maksas pakalpojumu cenrāžu aktualizāciju veikt izvērtējumu un nepieciešamības gadījumā sagatavot grozījumus normatīvajos aktos.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir veikt izmaiņas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta maksas pakalpojumu cenrādī atbilstoši faktiskajai situācijai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
        Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumi Nr. 885 “Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – noteikumi Nr. 885) noteic Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sniegto maksas pakalpojuma veidus un maksas apmēru.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Pašreiz noteikumi Nr. 885 paredz, ka internātskolas audzēkņi apmeklē Latvijas Ugunsdzēsības muzeju bez maksas. 2019. gada 1. augustā stājās spēkā Izglītības likuma pārejas noteikumu 60.punktā noteiktais, ka grozījumi šā likuma 17. panta trešās daļas 1., 2., 12. un 13. punktā attiecībā uz vārda "internātskolas" izslēgšanu stājas spēkā 2019. gada 1. augustā. Internātskolas nepastāv kā atsevišķs izglītības iestāžu tips, tamdēļ nepieciešams noteikumos Nr. 885 svītrot vārdus “internātskolas audzēkņi”.

2. Papildus Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests konstatēja, ka atsevišķi maksas pakalpojumi nav pieprasīti un faktiski nav izmantoti, proti:
2.1. Elpošanas aparāta saspiesta gaisa balona hidrauliskā pārbaude.
2.2. Elpošanas aparāta (kura balona tilpums nepārsniedz 15 l) uzpilde ar saspiestu gaisu.
2.3. Elpošanas aparāta saspiesta gaisa balona ventiļa remonts (ar klienta materiāliem).
2.4. Elpošanas aparāta “Plaušu automāts” remonts (ar klienta materiāliem).
2.5.  Elpošanas maskas remonts (ar klienta materiāliem).
2.6. Ložementa (ar reduktoru) remonts (ar klienta materiāliem).
2.7.  Pasažiera autobusa (līdz 40 sēdvietām) noma.
2.8. Pasažiera autobusa (līdz 15 sēdvietām) noma.
2.9. Tipveida muzeja priekšmeta izejošā deponēšana uz laiku līdz vienai kalendāra nedēļai, ja deponējuma ņēmējs nav akreditēts muzejs, valsts un pašvaldības zinātnes, kultūras vai izglītības institūcija.
2.10. Svinīgs pasākums Latvijas Ugunsdzēsības muzejā.

3.  Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, plānojot savu darbību un izvērtējot sniegto maksas pakalpojumu aktualitāti, konstatēja, ka no laika, kad izstrādāti un pieņemti noteikumi Nr. 885, sniegtajiem maksas pakalpojumiem ir mainījušās izmaksas, līdz ar to ir palielinātas sniegto maksas pakalpojumu cenas un ir  nepieciešams veikt izmaiņas maksas pakalpojuma cenā. Nepieciešamību veikt izmaiņas maksas pakalpojumu cenrādī noteic arī Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 „Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” 18.1. un 18.2. apakšpunktā noteiktais, ka grozījumus noteikumos par maksas pakalpojumu cenrādi izdara, ja ir mainījušies apstākļi, kas ietekmē iestādes sniedzamo maksas pakalpojumu klāstu un ir būtiski mainījušās (samazinājušās vai palielinājušās) tiešās vai netiešās izmaksas, kuras veido maksas pakalpojumu izcenojumus. Aprēķinu rezultātā šādiem maksas pakalpojumu veidiem ir palielinājusies maksa:
3.1. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa noma.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta šo maksas pakalpojums sniedz, lai nodrošinātu drošību pasākumu laikā (piemēram, futbola sacensībās, autosporta sacensībās), ugunsdrošības nodrošināšanai ēku demontāžas laikā ar spridzināšanas metodi, pārbaudot atklātās ūdens ņemšanas vietas, kas paredzētas ugunsdzēsības vajadzībām, ugunsdzēsības hidrantu pārbaudei,  nodrošinot ugunsdrošību filmēšanas laikā, nodrošinot ugunsdrošību kravas pārkraušanas laikā utml. Savukārt nepieciešamo amatpersonu ar speciālajām pakāpēm skaitu pakalpojuma sniegšanā noteic Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests kā kompetentā iestāde ugunsdzēsības un glābšana darbos.
3.2.  Izziņas sagatavošana un izsniegšana par balss zvana vai īsziņas saņemšanu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru "112".
3.3.  Latvijas ugunsdzēsības muzeja apmeklējums:
3.3.1. individuāls apmeklējums pieaugušajam;
3.3.2. skolēnam vai studentam (uzrādot apliecību);
3.3.3. ģimenes biļete (1-2 pieaugušajiem ar 1-2 skolas vecuma bērniem).
4.   Gida pakalpojumi Latvijas Ugunsdzēsības muzejā.
5. Video filmas demonstrēšana Latvijas Ugunsdzēsības muzejā.
 
Savukārt daudzbērnu ģimenei un ģimenei, kuras aprūpē ir bērns ar invaliditāti apmeklēt Latvijas ugunsdzēsības muzeju paredzēts bez maksas atbilstoši Bērnu tiesību aizsardzības likuma 26.panta pirmajā daļā noteiktajam, ka valsts un pašvaldība atbalsta ģimeni, it īpaši daudzbērnu ģimeni un ģimeni, kuras aprūpē ir bērns ar invaliditāti, un sniedz tai palīdzību.
      
4. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests ir konstatējis nepieciešamību papildināt noteikumus Nr. 855 ar diviem jauniem pakalpojuma veidiem: Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma un laivas ar transporta piekabi noma.
Ievērojot to, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta rīcībā ir autokāpnes, kas paredzētas darbam līdz 42 m augstumā, personas vēršas pie Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, lai noceltu attiecīgās materiālās vērtības no augstuma (piemēram, bezpilota gaisa kuģi vai apģērbu, kura kabatā atrodas dokumenti). Ievērojot to, ka minētais nerada apdraudējumu personas dzīvībai un veselībai un lai arī noregulētu pakalpojuma sniegšanu, kas neietilpst Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta funkcijās un uzdevumos, nepieciešams papildināt sniegto maksas pakalpojuma klāstu ar jaunu – Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma, kas paredzēta darbam līdz 42 m augstumā materiālo vērtību nocelšanai. Autokāpņu noma var tikt sniegta, ja netiks apgrūtināta Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta funkciju un uzdevumu izpilde. Papildus Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests saskaras ar situācijām, kurās privātpersonas lūdz Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu nodrošināt drošību uz ūdens tādu pasākumu laikā, kurā pulcējas iedzīvotāji. Ņemot vērā, ka Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta rīcībā ir laivas ar transporta piekabi un, lai noregulētu pakalpojuma sniegšanu, kas neietilpst Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta funkcijās un uzdevumos, nepieciešams papildināt sniegto maksas pakalpojuma klāstu ar jaunu – Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta – laivas ar transporta piekabi noma, kura pieejama tikai kopā ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta specializētā transportlīdzekļa nomu.
Jauno maksas pakalpojuma veidu: Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma un laivas ar transporta piekabi noma sniegšana atbilstoši Pievienotās vērtības nodokļa likuma 5.panta pirmajā daļā noteiktajam ir ar pievienotās vērtības nodokli (turpmāk - PVN)  apliekami pakalpojumi, un tiem attiecīgi piemērota PVN likme 21% apmērā.
Maksas pakalpojums tiks sniegts, ja netiks apgrūtināta Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta funkciju un uzdevumu izpilde.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz svītrot vārdus “internātskolas audzēkņi” un atsevišķus maksas pakalpojumus, kas nav pieprasīti un faktiski nav izmantoti, proti:
1. Elpošanas aparāta saspiesta gaisa balona hidrauliskā pārbaude.
2. Elpošanas aparāta (kura balona tilpums nepārsniedz 15 l) uzpilde ar saspiestu gaisu.
3. Elpošanas aparāta saspiesta gaisa balona ventiļa remonts (ar klienta materiāliem).
4. Elpošanas aparāta “Plaušu automāts” remonts (ar klienta materiāliem).
5.  Elpošanas maskas remonts (ar klienta materiāliem).
6. Ložementa (ar reduktoru) remonts (ar klienta materiāliem).
7.  Pasažiera autobusa (līdz 40 sēdvietām) noma.
8. Pasažiera autobusa (līdz 15 sēdvietām) noma.
9. Tipveida muzeja priekšmeta izejošā deponēšana uz laiku līdz vienai kalendāra nedēļai, ja deponējuma ņēmējs nav akreditēts muzejs, valsts un pašvaldības zinātnes, kultūras vai izglītības institūcija.
10. Svinīgs pasākums Latvijas Ugunsdzēsības muzejā.

Projekts paredz noteikt divus jaunus maksas pakalpojuma veidus: Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta autokāpņu noma un laivas ar transporta piekabi noma.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • fiziskās personas, kuras vēlas izmantot noteikumu Nr.885 pielikumā ietvertos maksas pakalpojumus.
Ietekmes apraksts
Projektā noteiktās maksas pakalpojumu cenas būtiski neietekmēs pakalpojumu pieejamību sabiedrībai, turklāt projektā paredzēti atvieglojumi noteiktām sabiedrības mērķa grupām, kurām tiks piemērota samazināta maksa par Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem. 
Juridiskās personas
  • juridiskas personas, kuras vēlas izmantot noteikumu Nr.885 pielikumā ietvertos maksas pakalpojumus.
Ietekmes apraksts
Projektā noteiktās maksas pakalpojumu cenas būtiski neietekmēs pakalpojumu pieejamību, turklāt projektā paredzēti atvieglojumi noteiktām sabiedrības mērķa grupām, kurām tiks piemērota samazināta maksa par Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta sniegtajiem maksas pakalpojumiem. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
32 020
0
32 020
0
32 020
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
32 020
0
32 020
0
32 020
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
32 020
0
32 020
0
32 020
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
32 020
0
32 020
0
32 020
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
     Saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2022. gadam” un likumu “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un attiecīgie izdevumi plānoti  32 020 euro apmērā 2022., 2023. un 2024. gadā (ik gadu).
     Ņemot vērā, ka pieciem maksas pakalpojumu veidiem izcenojums ir palielināts, desmit maksas pakalpojumu veidi no cenrāža tiek izslēgti un divi jauni maksas pakalpojumu veidi tiek pievienoti, kā arī ņemot vērā plānotās sniegto pakalpojumu skaita izmaiņas, ietekme uz budžetu nav plānota.
     Aktualizējot maksas pakalpojumu izcenojumus atbilstoši Ministru kabineta 2011. gada 3. maija noteikumu Nr. 333 „Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” prasībām, tika izvērtēti katra maksas pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie tiešie izdevumi un ņemtas vērā uz pakalpojuma sniegšanu attiecināmās netiešās izmaksas. Maksas pakalpojumu izcenojumi aprēķināti atbilstoši esošajai situācijai.
     Latvijas Ugunsdzēsības Muzeja apmeklējumam izmaksas aprēķinātas proporcionāli tā kopējiem uzturēšanas izdevumiem gadā, ņemot vērā apmeklējuma biļetes iespējamo cenu. Latvijas Ugunsdzēsības Muzeja mērķis (misija) ir iedzīvotāju izglītošana  ugunsdzēsības, ugunsdrošības un civilās aizsardzības jomā, veicinot sabiedrības izpratni par ugunsdrošību un pareizu rīcību ārkārtas gadījumos, tādēļ muzeja apmeklējuma biļetes cena ir zemāka nekā citos muzejos, jo viena no galvenajām muzeja mērķauditorijām (virs 60%) ir bērni un jaunieši, kuri, apmeklē muzeju grupās no izglītības un pirmsskolas izglītības iestādēm, lai apgūtu šīs zināšanas. Muzeja apmeklējuma biļetes cenas būtisks pieaugums neveicinās muzeja mērķa sasniegšanu un samazinās izglītojošo pasākumu ietekmi sabiedrībā.
     Projekts paredz pārskatīt spēkā esošo pakalpojumu cenas, svītrot pakalpojumu veidus, kuri nav bijuši pieprasīti un papildināt ar diviem jauniem pakalpojuma veidiem. Detalizēta informācija atspoguļota projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas)  pielikumos:
 1. pielikumā “Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins”;
 2. pielikumā “Informācija par maksas pakalpojumu cenu un plānoto ieņēmumu izmaiņām”;
 3. pielikumā “Maksas pakalpojumu izcenojumu aprēķina kopsavilkums”;
 4. pielikumā “Ieņēmumu prognoze no maksas pakalpojumiem”.

     Ieņēmumi no sniegtajiem maksas pakalpojumiem un ar to sniegšanu saistītie izdevumi tiek plānoti Iekšlietu ministrijas budžeta programmā 07.00.00 “Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība” un tiks izlietoti izdevumu, kas saistīti ar maksas pakalpojumu sniegšanu, segšanai.
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts neparedz amata vietu skaita izmaiņas.
Cita informācija
Nav.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Iekšlietu ministrija, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
--

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskajā apspriešanā par projektu nav saņemti iebildumi un priekšlikumi.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk