Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
22-TA-1203: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar:
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115);
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (turpmāk – regula 1303/2013).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts ir sagatavots, lai noteiktu kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju 2023.–2027. gadam sagatavošanai un īstenošanai Kopējās Lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošanu" un Rīcības programmas zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam darbības veidā "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Uzsākot jauno Kopējās Lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam (turpmāk – KLP SP) un Rīcības programmas zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam (turpmāk – RP) plānošanas periodu, nepieciešami jauni Ministru kabineta noteikumi, jo ir pieņemti jauni Eiropas Savienības normatīvie akti par atbalsta piešķiršanu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA) un par atbalsta piešķiršanu zivsaimniecībai nozīmīgo teritoriju attīstībai no Eiropas Jūrlietu zvejniecības un akvakultūras fonds (turpmāk – EJZAF).
KLP SP 2022. gada 18. janvārī tika iesniegts Eiropas Komisijai, un līdz šī gada beigām plānots to saskaņot un no Eiropas Komisijas saņemt lēmumu par KLP SP apstiprināšanu.
Tā kā laikus netika pieņemti Eiropas Savienības tiesību akti, lai nodrošinātu Kopējās lauksaimniecības politikas jaunā plānošanas perioda uzsākšanu 2021. gadā, 2021. un 2022. gads tika noteikti par pārejas laiku, kurā dalībvalstīm tika pagarināta esošā plānošanas perioda Lauku attīstības programmu 2014.–2020. gadam (turpmāk – LAP) īstenošana, un jaunā plānošanas perioda finansējuma izmantošana sāksies ar 2023. gadu. Lai neaizkavētu atbalsta sniegšanu, pēc noteikumu projekta apstiprināšanas tiks piešķirts atbalsts sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas (turpmāk – vietējā attīstības stratēģija) sagatavošanai LAP apakšpasākumā "Sagatavošanās atbalsts" un pēc tam vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai paredzētais atbalsts tiks īstenots saskaņā ar regulas 2021/2115 86. panta 1. punkta "b" apakšpunktu, kurā noteikts, ka izdevumi ir attiecināmi no ELFLA, ja tie atbalsta saņēmējam radušies un samaksāti darbību īstenošanas gaitā laikposmā no KLP SP iesniegšanas dienas, bet ne agrāk par 2023. gada 1. janvāri.
Regulas 2021/1139 12. pants ir “Dalītā pārvaldībā īstenota EJZAF atbalsta attiecināmība”. Dalītā pārvaldībā par konkrētas programmas īstenošanu atbild gan Eiropas Komisija, gan dalībvalstu iestādes, kā ministrijas un publiskā sektora iestādes. Tāpēc ir sagatavota un apstiprināšanai Eiropas Komisijā iesniegta Rīcības programma zivsaimniecības attīstībai 2021–2027, kas atbilst visiem pārējiem saistošajiem Eiropas Savienības tiesību aktiem un politikas dokumentiem.
2021. gada 6. jūlija Ministru kabineta sēdes protokollēmums 2021-MK.PROT-51#83, informatīvais ziņojums "Par Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam" nosaka pienākumu izstrādāt tiesību akta projektus. Zemkopības ministrija ir neformāli saskaņojusi un šā gada 23. jūnijā formāli iesniegusi RP Eiropas Komisijai apstiprināšanai pēc Partnerības līguma iesniegšanas, par kura virzību atbildīga ir Finanšu ministrija. Lai neaizkavētu atbalsta sniegšanu, noteikumu projektā paredzētais atbalsts tiks īstenots saskaņā ar regulas 2021/1060 63. panta 2. punktu, kurā noteikts, ka izdevumi ir attiecināmi no EJZAF, ja tie atbalsta saņēmējam radušies un samaksāti darbību īstenošanas gaitā laikposmā no dienas, kad programma iesniegta Komisijai vai no 2021. gada 1. janvāra – atkarībā no tā, kurš no minētajiem datumiem ir agrāk.
Tā kā Latvijā tiek īstenota vairāku fondu pieeja un atbalsts vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai ir pieejams no ELFLA un EJZAF, saskaņā ar Regulas 2021/1060 31. panta 3. punktu šādos gadījumos abiem fondiem nodrošināma saskaņota vietējo rīcības grupu un vietējās attīstības stratēģiju atlase, tostarp izstrāde un spēju veidošana.
Ievērojot dažādos plānošanas periodus ELFLA un EJZAF, kā arī lai nodrošinātu savlaicīgu jauno plānošanas periodu īstenošanu, ir sagatavots noteikumu projekts, kurš nosaka vietējo rīcības grupu atlases kārtību un to vietējās attīstības stratēģiju sagatavošanai izvirzāmās prasības, vietējās attīstības stratēģijas sagatavošanas atbalsta apmēru un veidu, pieteikšanās, vērtēšanas un lēmuma pieņemšanas kārtību, iesniedzamos dokumentus, vietējās attīstības stratēģijas sagatavošanas nosacījumus un atbalsta maksāšanas kārtību, kā arī atbalsta apmēru vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai un vietējās attīstības stratēģiju īstenošanas nosacījumus.

KLP SP intervences un RP darbības veida "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana" (turpmāk – RP pasākums) mērķis ir atbalstīt sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju (turpmāk – vietējās attīstības stratēģija) īstenošanu, tā nostiprinot LEADER jeb sabiedrības virzītas vietējās attīstības pieeju, kas uzlabo uz vietējām vajadzībām balstītus pārvaldības mehānismus vietējā līmenī un pilnveido ilgtspējīgas attīstības potenciālu lauku teritorijā un zivsaimniecībai nozīmīgā teritorijā.
Vietējās attīstības stratēģija ir nozīmīgs dokuments, kura pamatā ir vietējas vajadzības un kurš nosaka attīstības mērķus un rīcības, un atbalsts tiek piešķirts, pamatojoties uz to, tāpēc ir svarīgi to sagatavot kvalitatīvi, atvēlot tam pietiekami daudz laika. Lai nodrošinātu vietējo iedzīvotāju, organizāciju un uzņēmēju maksimālu iesaistīšanos vietējās attīstības stratēģijas izstrādē un teritorijas izpēti, tostarp datu iegūšanu, un ekspertu piesaistīšanu un palielinātu stratēģijas īstenošanā iesaistīto vietējās rīcības grupas personu kapacitāti, kā arī nodrošinātu vietējās rīcības grupas darbības uzsākšanu (kad tiek dibināta jauna vietējās rīcības grupa) vai turpināšanos (ar esošo vietējās rīcības grupu) pēc lēmuma pieņemšanas par vietējās rīcības grupas projekta iesnieguma apstiprināšanu, tiek paredzēts atbalsts vietējās attīstības stratēģijas sagatavošanai.
Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 23. decembra Regulas (ES) 2020/2020, ar ko nosaka dažus pārejas noteikumus atbalstam no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) un Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) 2021. un 2022. gadā un ar ko attiecībā uz līdzekļiem un piemērošanu 2021. un 2022. gadā groza Regulas (ES) Nr. 1305/2013, (ES) Nr. 1306/2013 un (ES) Nr. 1307/2013, un attiecībā uz līdzekļiem un šāda atbalsta sadalījumu 2021. un 2022. gadā groza Regulu (ES) Nr. 1308/2013, 4. pantu pārejas laikā var atbalstīt izmaksas spēju veidošanai un sagatavošanas darbībām, ar kurām tiek atbalstīta sabiedrības virzītu vietējo stratēģiju izstrāde un turpmākā īstenošana saskaņā ar jauno tiesisko regulējumu. Tādējādi, lai nodrošinātu vietējo rīcības grupu darbības nepārtrauktību un savlaicīgu vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas uzsākšanu, sākoties jaunajam programmēšanas periodam 2023. gadā, kā arī ievērojot iepriekšminēto Regulas 2021/1060 31. panta 3. punktā noteikto prasību, vietējām rīcības grupām atbalsts spēju veidošanai un sagatavošanās darbībām vietējās attīstības stratēģijas izstrādei tiks piešķirts LAP apakšpasākumā "Sagatavošanās atbalsts" un RP darbības virzienā "Sabiedrības virzītas vietējas attīstības stratēģiju sagatavošanai", ja vietējās rīcības grupas darbība notiek arī zivsaimniecībai nozīmīgā teritorijā. Minētais sagatavošanās atbalsts vietējai rīcības grupai būs pieejams 20 000 euro apmērā, pamatojoties uz Zemkopības ministrijas apstiprināto metodiku "Vienreizējais maksājums jeb fiksētas summas maksājums sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju sagatavošanai", izpildot nosacījumu, ka tiek sagatavota un noteiktā termiņā sešu mēnešu laikā iesniegta prasībām atbilstoša vietējās attīstības stratēģija.
Savukārt vietējās attīstības stratēģijas īstenošana notiek atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā atbilstoši atsevišķam noteikumu projektam, ko plānots sagatavot 2023. gada sākumā, t.i., "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošanu"", kas noteiks minētā atbalsta piešķiršanas kārtību. KLP SP intervences "Darbību īstenošana saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošanu" (turpmāk – KLP SP intervence) īstenošana, izmantojot vietējās attīstības stratēģijai piešķirto finansējumu, tiks uzsākta pēc KLP SP apstiprināšanas.
Atbalstu var saņemt darbībām, kas atbilst vietējās attīstības stratēģijai (mērķim, rīcībai). Vietējās attīstības stratēģijā noteiktie mērķi un rīcības atbilst KLP SP intervencē un RP pasākumā noteiktajiem mērķiem un atbalstāmajām darbībām.
Ar LEADER pieeju KLP SP intervencē plānots īstenot:
1) aktivitāti "Vietējās ekonomikas stiprināšanas iniciatīvas", kas ir vērsta uz uzņēmējdarbības attīstību,
2) aktivitāti "Kopienu spēcinošas un vietas attīstības sekmējošas iniciatīvas", kas ir vērsta uz teritorijas sakārtošanu un sabiedrisko aktivitāšu dažādošanu, kā arī starpvalstu un starpteritoriālo sadarbības projektu īstenošanu,
3) aktivitāti "Pārtikas īso piegāžu ķēžu darbības veicināšana, t.sk. zaļo publisko iepirkumu nodrošināšanai", kas ir vērsta uz vietējās produkcijas ilgtspējīgu patēriņu, attīstot pārtikas īso piegādes ķēžu darbību un veicinot zaļo publisko iepirkumu pārtikas produktu piegāžu un ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanai.
Savukārt RP pasākums paredz atbalstīt vietējās attīstības stratēģiju īstenošanu, kas sekmē šādu mērķu sasniegšanu:
1) pievienotās vērtības veidošanu, darbavietu radīšanu, jauniešu piesaisti un inovācijas veicināšanu visos zvejas un akvakultūras produktu piegādes ķēdes posmos;
2) darbību dažādošanas atbalstīšanu zivsaimniecībā un ārpus tās, mūžizglītības un darbavietu radīšanas veicināšanu zivsaimniecībai nozīmīgajās teritorijās;
3) zivsaimniecībai nozīmīgo teritoriju vides resursu vairošanu un izmantošanu, arī klimata pārmaiņu seku mazināšanas darbības;
4) sociālās labklājības veicināšanu un kultūras mantojuma, tostarp zvejas, akvakultūras un jūras kultūras mantojuma, saglabāšanu zivsaimniecībai nozīmīgajās teritorijās;
5) zivsaimniecības kopienu nozīmes stiprināšanu vietējā attīstībā un vietējo zivsaimniecības resursu pārvaldību.
RP zvejas ostu un zvejas produktu izkraušanas vietu infrastruktūras uzlabošanai zvejnieku vajadzībām plānotais finansējums tiks piešķirts vietējās rīcības grupām, kas sagatavo un īsteno vietējās attīstības stratēģijas, tostarp Zilo ekonomiku veicinošus pasākumus. Noteikumu projekts, ievērojot vietējās rīcības grupu teritorijās esošo ostu atšķirīgo iesaistīšanos zvejas darbību īstenošanas nodrošināšanā, nosaka kritērijus atbalsta apmēra noteikšanai katrai vietējās rīcības grupai. 
Minētā RP pasākuma atbalsta saņemšanai papildus tiks sagatavots Ministru kabineta noteikumu projekts "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda pasākumiem sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai". Tie noteiks minētā atbalsta piešķiršanas kārtību, arī paredzot, ka pilsētās, ja tās ietilps vietējās rīcības grupas darbības teritorijā atbalsta saņemšanai Rīcības programmas pasākumā, projekti tiks īstenoti sasaistē ar zivsaimniecību un jūrlietām.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • nevalstiskās organizācijas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta saņēmējiem – vietējām rīcības grupām, t. i., biedrībām un nodibinājumiem, kam piešķirts atbalsts sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas sagatavošanai un īstenošanai.
Kopējais atbalsta pretendentu skaits programmēšanas periodā: KLP SP intervencē prognozējamas 32 vietējās rīcības grupas, bet RP pasākumā – sešas vietējās rīcības grupas.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projektam ir pozitīva ietekme uz tautsaimniecību, jo vietējās attīstības stratēģijas ietvers atbalstu vietējās ekonomikas stiprināšanas iniciatīvām, sekmējot investīciju nonākšanu tautsaimniecībā un jaunu darbavietu radīšanu.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
KLP SP intervence un RP pasākums paredz atbalstu maziem un vidējiem uzņēmējiem saimnieciskās darbības radīšanai un attīstībai, un to nodrošinās sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana, vietējām rīcības grupām organizējot atklātus projektu iesniegumu konkursus. 

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
KLP SP intervences un RP pasākuma mērķi ir vērsti uz nodarbinātības veicināšanu, un tos plānots sasniegt ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošanu, vietējām rīcības grupām organizējot atklātus projektu iesniegumu konkursus un nodrošinot atbalstu maziem un vidējiem uzņēmējiem. 
Vērtējot projekta iesnieguma un vietējās attīstības stratēģijas sagatavošanas un īstenošanas ietekmi uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām, nav identificēts administratīvā sloga palielinājums vietējām rīcības grupām, jo noteikumu projekts paredz, ka vietējās rīcības grupas pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas saņems atbalstu vietējās attīstības stratēģijas sagatavošanai ar atbalsta intensitāti 100 procentu apmērā, tādējādi samazinot administratīvo izmaksu slogu uz pašas vietējās rīcības grupas budžetu. Savukārt vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas laikā vietējā rīcības grupa saņems atbalstu darbības nodrošināšanai, vietējās attīstības stratēģijas iedzīvināšanas pārvaldībai, uzraudzībai un novērtēšanai, un viens no administratīvā vadītāja pienākumiem (saskaņā ar noteikumu projekta 1. pielikumu) ir novērtēt vietējās attīstības stratēģijā noteikto mērķu un sasniedzamo rezultātu (arī rīcību rezultātu) rādītāju izpildi. 
Vienlaikus KLP SP intervence un RP pasākums dod iespēju pieteiksies un saņemt atbalstu vietējās attīstības stratēģijas sagatavošanai un īstenošanai. Atbalsta izmantošana ir nevis pienākums, bet gan iespēja.
KLP SP intervences un RP pasākuma administrēšanā iesaistītās institūcijas darbosies, izmantojot tām noteiktās štata vietas, un jaunas pastāvīgas štata vietas netiks izveidotas.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
318 240
75 600
35 360
4 511 872
0
15 411 061
15 831 061
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
318 240
75 600
35 360
4 511 872
0
15 411 061
15 831 061
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
468 000
108 000
52 000
5 546 320
0
19 251 248
19 851 248
2.1. valsts pamatbudžets
468 000
108 000
52 000
5 546 320
0
19 251 248
19 851 248
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-149 760
-32 400
-16 640
-1 034 448
0
-3 840 187
-4 020 187
3.1. valsts pamatbudžets
-149 760
-32 400
-16 640
-1 034 448
0
-3 840 187
-4 020 187
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-32 400
-1 034 448
-3 840 187
-4 020 187
5.1. valsts pamatbudžets
-32 400
-1 034 448
-3 840 187
-4 020 187
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
1. Saskaņā ar Ministru kabinetā 2022. gada 18. janvārī apstiprināto informatīvo ziņojumu (prot. Nr. 3 34.§) "Par Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.–2027. gadam" (turpmāk - informatīvais ziņojums) pasākumam "Teritorijas attīstības vecināšana ar LEADER pieeju" ir apstiprināts finansējums 72 300 000 euro apmērā ar ES līdzfinansējumu 61 455 000 euro apmērā (85%) un valsts līdzfinansējumu 10 845 000 euro apmērā (15%). Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam (KLP SP) saskaņošanas laikā ar Eiropas Komisiju intervencei "Darbību īstenošana saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošanu" atbalsts tika palielināts par 2 198 980 euro, kas informatīvajā ziņojumā ir apstiprināts pasākumā "Sadarbība", ņemot vērā to, ka pēc Eiropas Komisijas ieteikuma tika svītrota intervence "Produktu virzība tirgū un tūrisma pakalpojumu mārketings" un daļa no plānotām darbībām tika pievienotas intervencei "Darbību īstenošana saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošanu". Tādejādi intervencei "Darbību īstenošana saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības  aktivitātes un to sagatavošanu" kopējais piešķirtais finansējums ir 74 498 980 euro apmērā ar ES līdzfinansējumu 63 324 133 euro apmērā (85%) un valsts līdzfinansējumu 11 174 847 euro apmērā (15%). 
Intervences finansējums tiks piešķirts vietējām rīcības grupām sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai pēc KLP SP apstiprināšanas.
Savukārt 2022. un 2023. gadā tiks īstenots Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam apakšpasākums "Sagatavošanās atbalsts" (publiskais finansējums 520 000 euro, t.sk. ES līdzfinansējums (68 %) 353 600 euro un valsts budžeta līdzfinansējums (32 %) 166 400 euro), kurš apstiprināts Ministru kabineta 2021. gada 4. februāra protokollēmumā (prot. Nr. 12 28.§) "Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodu"". Šim apakšpasākumam finansējums tika apstiprināts ar Ministru kabineta 2021. gada 11. maija noteikumiem Nr. 296 "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 10. marta noteikumos Nr. 125 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju sagatavošanai un īstenošanai"", tāpēc papildu finansējums šim apakšpasākumam vairs nav nepieciešams.
2. Saskaņā ar Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam un Ministru kabinetā 2021. gada 6. jūlijā apstiprināto informatīvo ziņojumu (prot. Nr. 51 83.§) "Par Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam" saistībā 3.1. mērķa "Veicināt ilgtspējīgu zilo ekonomiku piekrastes, salu un iekšzemes teritorijās un veicināt ilgtspējīgu zvejniecības un akvakultūras kopienu attīstību" īstenošanu pasākumam "Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana" ir apstiprināts finansējums 40 000 000 euro apmērā ar ES līdzfinansējumu 28 000 000 euro apmērā (70%) un valsts budžeta līdzfinansējumu 12 000 000 euro apmērā (30%). Finansējums tiks piešķirts vietējām rīcības grupām sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai. Vietējām rīcības grupām savas darbības nodrošināšanai, vietējās attīstības stratēģijas iedzīvināšanas pārvaldībai, uzraudzībai un novērtēšanai, tostarp teritorijas aktivizēšanai un publicitātes pasākumiem, tiks piešķirts finansējums pasākumā "Vietējo rīcības grupu administrēšana" (publiskais finansējums 2 500 000 euro, t.sk. ES līdzfinansējums (70%) 1 750 000 euro un valsts budžeta līdzfinansējums (30%) 750 000 euro). 2022. un 2023. gadā tiks īstenots pasākums "Sabiedrības virzītas vietējas attīstības stratēģiju sagatavošanai" (publiskais finansējums 120 000 euro, t.sk. ES līdzfinansējums (70%) 84 000 euro un valsts budžeta līdzfinansējums (30%) 36 400 euro).
Ar noteikumu projektu tiek noteikts atbalsts vietējās attīstības stratēģiju sagatavošanai: atbalstu plānots piešķirt un izmaksāt 2022. gadā (90% no pieejamā atbalsta apmēra) un 2023. gadā (10 % no pieejamā atbalsta apmēra).
Ņemot vērā Zemkopības ministrijas budžetā saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2022. gadam" un likumu "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam" piešķirtos līdzekļus,
intervencei "Darbību īstenošana saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošanu" papildus nepieciešami šādi finanšu līdzekļi:
2023. gadā – 4 196 320 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 3 566 872 euro (85%) un valsts līdzfin. 6 29 448 euro (15%));
2024. gadā –12 901 248 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 10 966 061 euro (85%) un valsts līdzfin. 1 935 187 euro (15%));
2025. gadā –12 901 248 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 10 966 061 euro (85%) un valsts līdzfin. 1 935 187 euro (15%));
2026. gadā - 13 740 145 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 11 679 123 euro (85%) un valsts līdzfin. 2 061 022 euro (15%));
2027. gadā - 13 595 537 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 11 556 206 euro (85%) un valsts līdzfin. 2 039 331 euro (15%));
2028. gadā - 13 433 553 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 11 418 520 euro (85%) un valsts līdzfin. 2 015 033 euro (15%));
2029. gadā - 3 730 929 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 3 171 290 euro (85%) un valsts līdzfin. 559 639 euro (15%));
Pasākumam "Sabiedrības virzītas vietējas attīstības stratēģiju sagatavošanai" papildus nepieciešami šādi finanšu līdzekļi:
2022. gadā – 108 000 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 75 600 euro (70%) un valsts līdzfin. 32 400 euro (30%))
2023. gadā – 12 000 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 8 400 euro (70%) un valsts līdzfin. 3 600 euro (30%);
Pasākumam"Sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana" papildus nepieciešami šādi finanšu līdzekļi:
2023. gadā – 980 857 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 686 600 euro (70%) un valsts līdzfin. 294 257 euro (30%));
2024. gadā – 5 992 857 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 4 195 000 euro (70%) un valsts līdzfin. 1 797 857 euro (30%));
2025. gadā – 6 592 857 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 4 615 000 euro (70%) un valsts līdzfin. 1 977 857 euro (30%));
2026. gadā – 6 608 357 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 4 625 850 euro (70%) un valsts līdzfin. 1 982 507 euro (30%));
2027. gadā - 6 608 357 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 4 625 850 euro (70%) un valsts līdzfin. 1 982 507 euro (30%));
2028. gadā - 6 608 357 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 4 625 850 euro (70%) un valsts līdzfin. 1 982 507 euro (30%));
2029. gadā - 6 608 358 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 4 625 851 euro (70%) un valsts līdzfin. 1 982 507 euro (30%));
Pasākumam "Vietējo rīcības grupu administrēšana" papildus nepieciešami šādi finanšu līdzekļi:
2023. gadā – 357 143 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 250 000 euro (70%) un valsts līdzfin. 107 143 euro (30%));
2024. gadā – 357 143 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 250 000 euro (70%) un valsts līdzfin. 107 143 euro (30%));
2025. gadā – 357 143 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 250 000 euro (70%) un valsts līdzfin. 107 143 euro (30%));
2026. gadā – 357 143 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 250 000 euro (70%) un valsts līdzfin. 107 143 euro (30%));
2027. gadā - 357 143 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 250 000 euro (70%) un valsts līdzfin. 107 143 euro (30%));
2028. gadā - 357 143 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 250 000 euro (70%) un valsts līdzfin. 107 143 euro (30%));
2029. gadā - 357 142 euro apmērā (t.sk. ES līdzfin. 250 000 euro (70%) un valsts līdzfin. 107 142 euro (30%)).
 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Nepieciešamo finansējumu pasākumu īstenošanai Zemkopības ministrija pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no valsts budžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
Zemkopības ministrija atbalstu pasākuma īstenošanai izmaksās no budžeta apakšprogrammas 65.08.00 "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) projektu un pasākumu īstenošanai (2014–2020)", 65.10.00 "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) projektu un pasākumu īstenošanai (2023–2027)" un budžeta apakšprogrammas 66.10.00. "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (EJZAF) projektu un pasākumu īstenošanai (2021–2027)".
 

4.1.1. Ministru kabineta noteikumi "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam intervencē "Darbību īstenošana saskaņā ar vietējās attīstības stratēģiju, tostarp sadarbības aktivitātes un to sagatavošanu""

Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekts noteiks atbalsta saņemšanas nosacījumus, pieteikšanās kārtību, publiskā finansējuma apmēru un intensitāti, kā arī attiecināmās un neattiecināmās izmaksas atklātu projektu iesniegumu konkursu organizēšanai KLP SP intervencē saistībā ar vietējās attīstības stratēģiju.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija

4.1.2. Ministru kabineta noteikumi "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda pasākumiem sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai"

Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekts noteiks atbalsta saņemšanas nosacījumus, pieteikšanās kārtību, publiskā finansējuma apmēru un intensitāti, kā arī attiecināmās un neattiecināmās izmaksas atklātu projektu iesniegumu konkursu organizēšanai RP pasākumā saistībā ar vietējās attīstības stratēģiju.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija

4.1.3. Ministru kabineta noteikumi "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalstu vietējo rīcības grupu darbības nodrošināšanai, sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas iedzīvināšanas pārvaldībai, uzraudzībai un novērtēšanai"

Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekts noteiks atbalsta saņemšanas nosacījumus, publiskā finansējuma apmēru un intensitāti, kā arī attiecināmās un neattiecināmās izmaksas vietējām rīcības grupām darbības nodrošināšanai, sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģijas iedzīvināšanas pārvaldībai, uzraudzībai un novērtēšanai.
Atbildīgā institūcija
Zemkopības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regula (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu Nr. 1303/2013
Noteikumu projekta 2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1303/2013 69. pants
Noteikumu projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1060
Noteikumu projekta 2.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 33. panta 3. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 45.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060  33. panta 3. punkta "b" apakšpunkts
Noteikumu projekta 45.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060  33. panta 3. punkta "c", "d" apakšpunkts
Noteikumu projekta 45.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 64. pants
Noteikumu projekta 12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 32. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060  33. panta 3. punkta "e" un "f" apakšpunkts
Noteikumu projekta 45.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 50. pants
Noteikumu projekta 45.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 31. panta 2. punkta "b" apakšpunkts
Noteikumu projekta 4.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/2115
Noteikumu projekta 2.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/2115 131. pants
Noteikumu projekta 45.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1139
Noteikumu projekta 2.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participations/39dc00c8-02ad-425f-9f72-15a9a8071c80

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Iebildumi un priekšlikumi tika saņemti no biedrības "Latvijas Lauku forums". Biedrības atzinumā sniegtais iebildums (4. punkts) un lielākā daļa priekšlikumu (5.–9. punkts) ir ņemti vērā un attiecīgi precizēts noteikumu projekts. Biedrības atzinuma 1., 2. un 3. punktā sniegtie priekšlikumi neietekmē noteikumu projektā ietverto punktu redakciju, tā ir korekta, bet nepieciešams papildu skaidrojošais darbs vietējām rīcības grupām izpratnes veidošanai par normu piemērošanu. 

6.4. Cita informācija

Zemkopības ministrija biedrības "Latvijas Lauku forums" organizētājā LEADER domubiedru un darītāju pavasara forumā informēja par MK noteikumu projekta būtību. 

MK noteikumu projekts 2022. gada 9. maijā nosūtīts saskaņošanai nozares pārstāvjiem – biedrībai "Latvijas Lauku forums", kas pārstāv 34 vietējo rīcības grupu intereses, publisko un privāto partnerattiecību biedrībai "Zied zeme", Lauksaimnieku konsultatīvajā padomē un Zivsaimniecības konsultatīvajā padomē pārstāvētām organizācijām. 
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests
  • Zemkopības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Vietējo rīcības grupu sagatavoto sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana sekmēs vietējās teritorijas attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Vietējo rīcības grupu sagatavoto sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju īstenošana sekmēs vietējās teritorijas attīstību, tostarp sociālekonomiskās situācijas uzlabošanos.

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Sagatavojot un īstenojot sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, vietējās rīcības grupas novērsīs jebkādu diskrimināciju dzimuma, rases vai etniskās izcelsmes, ticības vai pārliecības, invaliditātes, vecuma vai seksuālās orientācijas dēļ, nodrošinās vienlīdzīgas iespējas (tostarp cilvēkiem ar invaliditāti, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar maziem bērniem) un veicinās dzimumu līdztiesības principa integrēšanu.

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Sagatavojot un īstenojot sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju, vietējās rīcības grupas novērsīs jebkādu diskrimināciju dzimuma, rases vai etniskās izcelsmes, ticības vai pārliecības, invaliditātes, vecuma vai seksuālās orientācijas dēļ, nodrošinās vienlīdzīgas iespējas (tostarp cilvēkiem ar invaliditāti, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar maziem bērniem) un veicinās dzimumu līdztiesības principa integrēšanu.

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi