Anotācija

24-TA-3155: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Burtnieki" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma “Burtnieki” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720100094) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070653) 0,0937 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070654) 0,11 ha platībā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma “Burtnieki” Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720100094) (turpmāk – Nekustamais īpašums) daļu – zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070653) 0,0937 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070654) 0,11 ha platībā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-377643-272 “Ātrgaitas dzelzceļa ‘’Rail Baltica’’ DS3 posma ‘’Latvijas/Igaunijas robeža – Vangaži’’ apakšposms DPS1”, būvatļauja Nr. 4, Rail Baltica projekta īstenošanai Nekustamā īpašuma daļa būs izmantojama saistītās infrastruktūras – pašvaldības nozīmes autoceļa (autoceļa nodalījuma josla) būvniecībai.
Nekustamais īpašums atrodas pamattrasē, kas atrodas posmā “Igaunijas/Latvijas Valsts robeža – Vangaži”, kas nepieciešams Rail Baltica 1.kārtas scenārija realizācijai.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības “RB Rail” sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot likuma “Par autoceļiem” 4. panta regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 1000000411861 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Nekustamā īpašuma īpašnieks).
1. Nekustamais īpašums (pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070215) sadales) sastāv no četrām zemes vienībām:
1.1.    zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720070652– 1,72 ha platībā; 
1.2.    zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720070653 – 0,0937 ha platībā;
1.3.    zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720070654 – 0,11 ha platībā;
1.4.    zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720100094 – 7,5 ha platībā.
2.       Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrēti apgrūtinājumi, nomas tiesības, ķīlas vai hipotēkas tiesības, kā arī piedziņas atzīmes, izņemot atzīmes veidā veikto ierakstu par to, ka uz zemes gabala atrodas citām personām piederošas būves.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – Kadastra informācijas sistēma) datiem uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720100094 atrodas būves: dzīvojamā māja (būves kadastra apzīmējums 66720100094001), kūts (būves kadastra apzīmējums 66720100094002). 
Būves netiek skartas ar Rail Baltica projekta risinājumiem.
3.       Kadastra informācijas sistēmā Nekustamā īpašuma atsavināmajai:
3.1.    zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070653) 0,0937 ha platībā, no kuras mežu platība – 0,0937 ha, reģistrētie apgrūtinājumi: biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija (7313030500) – 0,0937 ha; Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija (7311010300) - 0,0937 ha; ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ar nominālo spriegumu no 10 līdz 20 kilovoltiem, ja tā šķērso meža teritoriju (7312050802) - 0,0328 ha; ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos (7312030303) – 0,018 ha;
3.2.    zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070654) 0,11 ha platībā, no kuras mežu platība – 0,09 ha un ūdens objektu zeme- 0,02 ha, reģistrētie apgrūtinājumi: biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija (7313030500) – 0,11 ha; Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija (7311010300) – 0,11 ha; ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ar nominālo spriegumu no 10 līdz 20 kilovoltiem, ja tā šķērso meža teritoriju (7312050802) - 0,03 ha; ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos (7312030303) – 0,11 ha.
3.3.    Nekustamā īpašuma atsavināmo daļu veidojošām zemes vienībām (kadastra apzīmējumi 66720070653 un 66720070654) noteikts lietošanas mērķis – zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā (kods 1101).

Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka Nekustamā īpašuma atsavināmo daļu veidojošās zemes vienības atrodas biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorijā, pēc atsavināšanas attiecībā uz to turpmāko izmantošanu būs ievērojami Ministru kabineta 2011. gada 19. aprīļa noteikumos Nr.303 "Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" noteiktie ierobežojumi. 

Uz atsavināmās Nekustamā īpašuma daļas neatrodas zemesgrāmatā un/vai Kadastra informācijas sistēmā reģistrētas būves.

Saskaņā ar situāciju pirms zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070215) sadales, nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo zemes vienības daļu aptuveni 0,2164 ha platībā, atlikumā veidojas zemes vienības daļa aptuveni 1,7836 ha platībā.
Atbilstoši Limbažu novada pašvaldības (Limbažu novada administrācijas Nekustamā īpašuma un teritorijas plānojuma nodaļa) 2023. gada 1. decembra atzinumam Nr. 8.2/23/1499 minētā zemes vienība saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu atrodas funkcionālajā zonā Mežsaimnieciskās teritorijas (M), kā arī Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorijā, kur zemes vienības atlikusī daļa nevar būt mazāka par 3 ha. Līdz ar to zemes vienības daļa ar aptuveno platību 1,7836 ha neatbilst pašvaldības teritorijas plānojumam un turpmāk nav izmantojama patstāvīgi.
Pēc zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070215) sadales atlikusī zemes vienība ir zemes vienība (kadastra apzīmējums 66720070652) 1,72 ha platībā.

Saskaņā ar akciju sabiedrības “RB Rail”, kas ir atbildīga par Rail Baltica trases projektēšanu, sniegto informāciju Nekustamā īpašuma atlikušajai (neatsavināmajai) zemes vienībai (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070652) 1,72 ha platībā Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros ir paredzēta piekļuve no projektēta pašvaldības nozīmes autoceļa.

2023. gada 24. decembrī sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS” (turpmāk - Institūcija) saskaņā ar Likuma 18. panta pirmo un otro daļu nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-4244 “Paziņojums par nekustamā īpašuma “Burtnieki" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720100094, atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720070215 atsavināšanu visā tās platībā.
2024. gada 21. janvārī Institūcijā saņemta Nekustamā īpašuma īpašnieka vēstule, kurā norādīts, ka Nekustamā īpašuma īpašnieks vēlas paturēt īpašumā minētās zemes vienības daļu aptuveni 1,7836 ha platībā.
2024. gada 30. janvārī Institūcija nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr.   2.3.N/2024-506 “Precizējums paziņojumā par nekustamā īpašuma “Burtnieki" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720100094, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai”, informējot par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720070215 daļas aptuveni 0,2164 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) atsavināšanu.

Nekustamā īpašuma īpašnieks iebildumus nav sniedzis un prasījumus nav pieteicis.

Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija 2024. gada 28. novembra sēdes slēgtajā daļā apstiprināja atlīdzības apmēru par sabiedrības vajadzībām – projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūves “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” īstenošanai – atsavināmo nekustamā īpašuma “Burtnieki” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720100094) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070653) 0,0937 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070654) 0,11 ha platībā - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, nosakot to atbilstoši kopējai summai 918,40 EUR (deviņi simti astoņpadsmit euro un 40 centi), ko veido:
1.1.    zemes vienību tirgus vērtība – 733,32 EUR (septiņi simti trīsdesmit trīs euro un 32 centi) jeb 0,36 EUR (trīsdesmit seši centi) par zemes kvadrātmetru, tajā skaitā:
1.1.1. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070653) 0,0937 ha platībā tirgus vērtība 337,32 EUR;
1.1.2. zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070653) 0,11 ha platībā tirgus vērtība 396 EUR;
1.2.    uz zemes vienībām (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070653, 0,0937 ha platībā un zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070654, 0,11 ha platībā) augošās mežaudzes tirgus vērtība 185,08 EUR (viens simts astoņdesmit pieci euro un 8 centi).

Institūcijā 2024. gada 27. novembrī elektroniskā sarakstē saņemta Nekustamā īpašuma īpašnieka piekrišana atlīdzības apmēram. 
Alternatīvais vērtējums nav iesniegts.

Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk – Ministru kabineta noteikumi) 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 5. decembra lēmumu Nr. 03.1-14/4075 "Par taisnīgas atlīdzības apmēra noteikšanu sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma “Burtnieki” Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, daļas atsavināšanai" apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Burtnieki” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720100094) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070653) 0,0937 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070654) 0,11 ha platībā - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, nosakot to atbilstoši kopējai summai 918,40 EUR, ko veido:
1.1.    zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 007 0653) 0,0937 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 007 0654) 0,11 ha platībā - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, tirgus vērtība 733,32 EUR jeb 0,36 EUR par vienu kvadrātmetru zemes platības;
1.2.    zaudējumi - uz zemes vienībām (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070653, 0,0937 ha platībā un zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070654, 0,11 ha platībā) augošās mežaudzes tirgus vērtība 185,08 EUR.

Saskaņā ar Likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Nekustamā īpašuma īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija atsavināto Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros pēc būvdarbu pabeigšanas un inženierbūvju nodošanas ekspluatācijā plānots attiecīgos izveidotos nekustamos īpašumus – zemes vienības un uz tām izbūvētos pašvaldības nozīmes autoceļus – nodot pašvaldības īpašumā. Savukārt Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie risinājuma (skatīt Informatīvo ziņojumu “Par jauniem ceļiem Rail Baltica projekta īstenošanas rezultātā” (Projekta ID
22-TA-2881)), lai nākotnē pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būtu nododams pašvaldības īpašumā, jo, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma “Par autoceļiem” 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu, pašvaldību nozīmes ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ir attiecīgo pašvaldību īpašums.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma “Burtnieki” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720100094) daļu - zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070653) 0,0937 ha platībā un zemes vienību (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720070654) 0,11 ha platībā - Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā likuma 4. panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību un komersantu ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, kā arī māju ceļi ir attiecīgo pašvaldību, komersantu vai fizisko personu īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma īpašnieku, no kura Nekustamā īpašuma daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai – Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu, un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2015. gada 24. novembrī starp akciju sabiedrību “RB Rail” un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.


Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas – Satiksmes ministrija un sabiedrība ar ierobežotu atbildību “EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS”.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā “Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi