Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka š.g. 31.oktobra Valsts sekretāru sanāksme tiek atcelta. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 7.novembrī.
24-TA-1605: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamā īpašuma "Malvas iela" Lapmežciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, nodošanu Tukuma novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk - Atsavināšanas likums) 42. panta pirmo daļa un 43. pants, Ķemeru nacionālā parka likuma 4. panta otrās daļas 2. punkts, Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punkts, Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 2. punkta "a" apakšpunkts, Tukuma novada domes 2024. gada 30. maija lēmums Nr. TND/24/333 (prot. Nr. 6, 62. §) "Par nekustamā īpašuma Malvas iela, Lapmežciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pārņemšanu" (ar Tukuma novada domes 2024. gada 26. septembra lēmuma Nr. TND/1-1.1/24/572 (prot. Nr. 14, 24. §) grozījumiem).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts sagatavots, lai atbilstoši Atsavināšanas un Meža likuma regulējumam saņemtu Ministru kabineta atļauju Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai (turpmāk - VARAM) nodot bez atlīdzības Tukuma novada pašvaldības (turpmāk - pašvaldība) īpašumā valsts nekustamo īpašumu "Malvas iela"  – zemes vienību 0.4529 ha platībā, kura sastāvā ir meža zeme 0.2180 ha platībā, Lapmežciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai - ceļu būvniecībai un uzturēšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Nekustamais īpašums "Malvas iela" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 9066 004 0526, turpmāk - nekustamais īpašums) sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 9066 004 0930, turpmāk - zemesgabals) 0.4529 ha platībā.

Valsts īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu nostiprinātas Lapmežciema pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000380624 uz valsts vārda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas personā (lēmuma datums: 2024. gada 19. marts), kuras saistību, tiesību un mantas (tai skaitā, īpašumu īpaši aizsargājamās dabas teritorijās) dabas aizsardzības jomā pārņēmēja ir VARAM.

Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas datiem:
- nekustamā īpašuma lietošanas mērķis visā platībā: 1101 - Zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā;
- zemesgabala platības sadalījums pa lietošanas veidiem: lauksaimniecībā izmantojamā zeme - 0.0960 ha, mežs - 0.2180 ha, zeme zem ūdeņiem - 0.0089 ha, zeme zem ceļiem - 0.1300 ha.
- zemes vienībai noteiktie apgrūtinājumi:
  - Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija - visā platībā;
  - nacionālā parka ainavu aizsardzības zonas teritorija - 0.1883 ha;
  - nacionālā parka neitrālās zonas teritorija - 0.2646 ha;
  - ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar ielu vai ceļu - sarkanā līnija - visā platībā;
  - dabiskas ūdenstilpes vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija pilsētās un ciemos - 0.0072 ha.
- piebraucamais ceļš kā pirmsreģistrētā būve (ar kadastra apzīmējumu 9066 004 0930 001) ir norādīta Nekustamā īpašuma valsts kadastra  informācijas sistēmā, kam ir informatīvs raksturs.
- nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība 2024. gada 1. janvārī -  174 euro.

Zemesgabals atbilstoši Ķemeru nacionālā parka likuma 1. pielikumam ietilpst Ķemeru nacionālā parka ainavu aizsardzības un neitrālajā zonā.

Nekustamais īpašums iepriekš piederējis divām fiziskām personām kopīpašumā, kas nekustamo kopīpašumu atmeta (zvērinātas notāres 2023. gada 23. marta akts (reģistrēts ar numuru 1818) par nekustamā īpašuma atmešanu), attiecīgi to kā valstij piekritīgo mantu (Civillikuma 930. pants) saskaņā ar Ministru kabineta 2013. gada 26. novembra noteikumu Nr. 1354 “Kārtība, kādā veicama valstij piekritīgās mantas uzskaite, novērtēšana, realizācija, nodošana bez maksas, iznīcināšana un realizācijas ieņēmumu ieskaitīšana valsts budžetā” 32.5. apakšpunktu Valsts ieņēmumu dienests nodeva Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai.

Saskaņā ar bijušā Engures novada teritorijas plānojumu 2013.-2025. gadam zemesgabals ietilpst ciemā (Lapmežciems), plānotā (atļautā) izmantošana - transporta infrastruktūra (TR) (https://geolatvija.lv/geo/tapis#document_76#nozoom). Tukuma novada pašvaldības (turpmāk - pašvaldība) 2024. gada 2. oktobra vēstulē Nr. TND/1-20/24/4137 ir sniegts pašvaldības apliecinājums par plānotās darbības atbilstību teritorijas plānojumam, vēstule pievienota tiesību akta pielikumā (paskaidrojošie dokumenti Nr.1).
Ceļa būvniecība zemesgabalā skar gan lauksaimniecībā izmantojamo zemi (pļavu), gan mežu.

Zemesgabalā iepriekšējie kopīpašnieki uzsāka, bet nepabeidza ceļa (Malvas ielas) izbūves procesu būvniecības un vides normatīvo aktu ietvaros, tas ir, dabā veikta koku ciršana un ceļa izbūve (tai skaitā, daļēji ar būvniecības atkritumiem) bez būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu noteiktajā kārtībā saņemtas atzīmes par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildes, attiecīgi arī bez nodošanas ekspluatācijā.


Engures novada domes būvvalde 2020. gada 30. aprīlī akceptējusi būvniecības ieceri un izdevusi būvatļauju ar Nr. BIS-BV-4.2-2020-197 (L-17/20; 30.04.2020.) Malvas ielas posma būvniecībai ar stadiju: būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpilde (būvniecības procesa posms no brīža, kad būvvalde veikusi atzīmi būvatļaujā par projektēšanas nosacījumu izpildi, līdz būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildei). Būvniecības iecerē paredzēts izbūvēt ceļu ar mīksto segumu (minerālmateriāla maisījuma segums) 270 metru garumā un 3,5 metru platumā, kā arī caurtekas un nobrauktuves uz pieguļošajiem zemes gabaliem. Tukuma novada būvvaldes būvinspektors 2023. gada 26. janvārī veica zemesgabala apsekošanu un konstatēja, ka Malvas ielas posma būvniecības darbi ir uzsākti bez būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu noteiktajā kārtībā saņemtas atzīmes par būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi. Izbūvēts būvniecības iecerē paredzētais Malvas ielas posms un izbūvēta nobrauktuve, kas pieslēdzas pie valsts vietēja autoceļa V1472 Lapmežciems-Antiņciems. Augstāk minētie būvdarbi veikti bez būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu noteiktajā kārtībā izstrādātas un būvvaldē akceptētas būvniecības ieceres dokumentācijas, tādējādi pārkāpjot Būvniecības likuma 17. panta pirmā daļas prasības, kas saskaņā ar Būvniecības likuma 18. panta otro daļu ir kvalificējama kā patvaļīgā būvniecība.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 6. septembra noteikumu Nr. 601 "Ķemeru nacionālā parka individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" (turpmāk - Individuālie noteikumi) 30.3. apakšpunktu un 37. punktu ainavu aizsardzības zonā un neitrālajā zonā bez Dabas aizsardzības pārvaldes rakstiskas atļaujas saņemšanas aizliegts veikt darbības, kuru rezultātā tiek mainīta meža, krūmāja vai lauksaimniecībā izmantojamās zemes lietošanas kategorija. Ceļa izbūves rezultātā Individuālo noteikumu 4. punkts noteic, ka Dabas aizsardzības pārvaldes atļauja nav nepieciešama Individuālo noteikumu 30. punktā minētajām darbībām, kurām saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ietekmes uz vidi novērtējumu Valsts vides dienests izsniedz tehniskos noteikumus vai veic sākotnējo ietekmes uz vidi novērtējumu.
Ceļa izbūvei (gan mežā, gan lauksaimniecībā izmantojamā zemē - pļavā) Dabas aizsardzības pārvaldes Pierīgas reģionālā administrācijas 2018. gada 7. decembra atzinumā Valsts vides dienestam (kas darbībai izsniedz vides tehniskos noteikumus) sniedza viedokli, ka ceļa izbūve zemesgabalā ir pieļaujama, ievērojot normatīvo aktu prasības un procedūras. 2019. gada 7. februārī ir izsniegti Valsts vides dienesta Ventspils reģionālās vides pārvaldes tehniskie noteikumi Nr. VE19TN0018, tostarp ceļa izbūvei zemesgabalā (ceļa un grāvja garums ⁓260 metri, ceļa platums ⁓ 3,5 metri, meža atmežošana ⁓ 225 m2 platībā).
Tai pat laikā 2020. gadā pēc atkārtota viena no nekustamā īpašuma kopīpašnieka pieprasījuma izsniegta atsevišķa Dabas aizsardzības pārvaldes 2020. gada 30. janvāra atļauja Nr. 3.14/135/2020-N10 3,5 m plata piebraucamā ceļa ar sāngrāvi izbūve zemesgabalā 260 m garumā ar atbilstošu zemes lietošanas kategorijas maiņu no meža 0,1298 ha platībā un lauksaimniecībā izmantojamās zemes 0,04 ha platībā uz zemi zem ceļiem. Atļaujas nosacījumi - pirms būvdarbu uzsākšanas pabeigt atmežošanu; neapbūvētajā daļā jāsaglabā nepārveidots zālājs un mežs, tai skaitā dabiskā zemsedze; jānodrošina, ka netiek ietekmēta zarainās ķekarpapardes atradne blakus Malvas ielai. Dabas aizsardzības pārvaldes valsts vides inspektors apsekoja zemesgabalu un konstatēja koku ciršanu un veikto ceļa izbūvi (2023. gada 12. jūlija pārbaudes akts).

Baltijas jūras un Rīgas līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorijā saskaņā ar Aizsargjoslu likuma 36. panta pirmās daļas 1. punktu noteikts aprobežojums, ka pilsētās un ciemos jaunveidojamās zemes vienības platību un apbūves nosacījumus nosaka vietējās pašvaldības teritorijas plānojumā (spēkā esošajā teritorijas plānojumā plānota iela zemesgabalā), attiecīgi prasība ir ievērota.
Aizsargjoslu likuma 37. pantā noteikti aprobežojumi virszemes ūdensobjektu aizsargjoslās, taču tie neattiecas uz transporta tīklu būvniecību zemesgabalā. Tāpat arī ielu sarkanajās līnijās ir atļauta citas ielas ierīkošana Aizsargjoslu likuma 42. panta ietvarā.

Atbilstoši Meža likuma 41. panta pirmajai daļai platību atmežo, ja tas nepieciešams būvniecībai [...] un ja personai ir izdots kompetentas institūcijas administratīvais akts, kas tai piešķir tiesības veikt minētās darbības, un persona ir kompensējusi valstij ar atmežošanas izraisīto negatīvo seku novēršanu saistītos izdevumus.
Pirms būvniecības uzsākšanas mežā jāveic atmežošanas procedūra saskaņā ar Ministru kabineta 2012. gada 18. decembra noteikumiemNr. 889 „Noteikumi par atmežošanas kompensācijas noteikšanas kritērijiem, aprēķināšanas un atlīdzināšanas kārtību”. Kā izriet no šo noteikumu 12.1. apakšpunkta, nepieciešams atmežojamās meža zemes izvietojuma plāns, ko izgatavojis mērnieks atbilstoši normatīvajiem aktiem par zemes kadastrālo uzmērīšanu.
Valsts meža dienests 2021. gada 29. aprīlī izdevis ciršanas apliecinājumu Nr. 1382283 (derīgs līdz 2023. gada 31. decembrim) zemesgabalā atmežošanas cirtei 0,13 ha kopplatībā (daļā no meža nogabaliem). Atbilstoši 2019. gada 16. novembra atmežojamās zemes izvietojuma plānam, atmežojamā platība zemesgabalā ir 0,1340 ha.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 4. panta pirmajā daļā noteikto valsts mantas atsavināšanu var ierosināt, ja tā nav nepieciešama attiecīgajai iestādei vai citām valsts iestādēm to funkciju nodrošināšanai. Nekustamā īpašuma nodošana bez atlīdzības pašvaldības īpašumā saskaņā ar Atsavināšanas likumā noteikto ir viens no atsavināšanas veidiem.
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punktu pašvaldības autonomā funkcija ir gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.

Ņemot vērā, ka nekustamā īpašuma sastāvā ir arī meža zeme (kas pēc atmešanas kļuva par valsts meža zemi), tad saskaņā ar Meža likuma 44. panta trešo daļu valsts meža zeme vispārīgi nav atsavināma vai privatizējama, izņemot šā panta ceturtajā daļā noteiktos gadījumus, kad ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu var nodot pašvaldībai, ja valsts meža zeme nepieciešama Pašvaldību likumā noteikto šādu pašvaldības autonomo funkciju veikšanai, tai skaitā ceļu būvniecībai vai atsavinot tādu valsts meža zemi, uz kuras atrodas ceļš. Līdzīgs ierobežojums (ka valstij piederošā zeme ainavu aizsardzības zonā nav privatizējama vai atsavināma) noteikts arī Ķemeru nacionālā parka likuma 4. panta otrajā daļā, izņemot, ja zeme tiek nodota bez atlīdzības pašvaldības īpašumā, ievērojot normatīvajos aktos noteikto publiskas personas mantas atsavināšanas kārtību nekustamā īpašuma nodošanai bez atlīdzības.

Atsavinot valsts meža zemi pašvaldībai ceļa būvniecībai un uzturēšanai jāievēro Ministru kabineta 2006. gada 19. septembra noteikumu Nr. 776 "Valsts meža zemes atsavināšanas kārtība"  5. un 6. punkts (saņemts Tukuma novada domes lēmums, Valsts vides dienesta tehniskie noteikumi, Dabas aizsardzības pārvaldes atzinums par atbilstību Ķemeru nacionālā parka normatīvajiem aktiem, atmežojamās zemes izvietojuma plāns).

VARAM un tās padotības iestādes - Dabas aizsardzības pārvaldes - kompetencē nav izbūvēt un uzturēt ciemu publisko transporta infrastruktūru (ielas), kas nepieciešamas pašvaldības iedzīvotājiem un piekļuvei pie citu personu īpašumiem.
Risinājuma apraksts
Tukuma novada domes 2024. gada 30. maija lēmumā Nr. TND/24/333 (prot. Nr. 6, 62. §) "Par nekustamā īpašuma Malvas iela, Lapmežciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pārņemšanu" secināts, ka, izvērtējot nekustamā īpašuma sastāvu, lietderīgāk un racionālāk no apsaimniekošanas un attīstības viedokļa būtu pārņemt nekustamo īpašumu pašvaldības īpašumā un ka tas nepieciešams ielas infrastruktūras veidošanai, lai nodrošinātu piekļuvi citiem nekustamajiem īpašumiem. Tādēļ ar Tukuma novada domes lēmumu piekrīt nekustamā īpašuma pārņemšanu pašvaldības īpašumā. Ņemot vērā pašvaldības būvvaldes būvinspektora apsekojumu zemesgabalā, pašvaldība ir informēta par tajā veikto patvaļīgo būvniecību.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 42. panta pirmo daļu valsts nekustamo īpašumu var nodot bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā. Ministru kabinets lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā nosaka, kādu atvasinātas publiskas personas funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai nekustamais īpašums tiek nodots. Nostiprinot atvasinātas publiskas personas īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, zemesgrāmatā izdarāma atzīme par Ministru kabineta lēmumā noteiktajiem tiesību aprobežojumiem.
Ja nodotais nekustamais īpašums vairs netiek izmantots Ministru kabineta lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā norādīto funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai, atvasināta publiska persona šo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij. Izbeidzoties nepieciešamībai Tukuma novada pašvaldībai izmantot zemes vienību rīkojuma projektā minētās autonomās funkcijas izpildei, tā būs atdodama atpakaļ bez atlīdzības valstij.

Nekustamo īpašumu paredzēts nodot bez atlīdzības Tukuma novada pašvaldībai tādu aktivitāšu īstenošanai, kas nav kvalificējamas kā saimnieciskas, jo ir saistītas ar vispārējas, publiski un bez maksas pieejamas infrastruktūras (t.i., autoceļu) attīstīšanai, tādējādi secināms, ka nekustamā īpašuma nodošana tām nekvalificētos kā komercdarbības atbalsts un attiecīgi nekustamā īpašuma atsavināšanā nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējuma nosacījumi (Komisijas paziņojumā par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 220.punktā minēts, ka  “Autoceļi, kas bez maksas nodoti sabiedriskā lietošanā, ir vispārēja infrastruktūra, un uz to publisko finansēšanu valsts atbalsta noteikumi neattiecas[..]).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma nodošanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma nodošanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • zemesgabalam pieguļošo nekustamo īpašumu īpašnieki, citi iedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Pašvaldības autonomā funkcija ir pašvaldības transporta infrastruktūras uzturēšana, līdz ar to mērķtiecīgāk un operatīvāk ir tā ietvaros veikt Malvas ielas izbūvi un uzturēšanu, tādējādi nodrošinot piekļuvi pie citiem nekustamajiem īpašumiem.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumus, kas saistīti ar nekustamā īpašuma pārņemšanu pašvaldības īpašumā un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no pašvaldības budžeta līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktu sabiedrības līdzdalības kārtību piemēro to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Tā kā rīkojuma projekta būtība skar Ministru kabineta kompetenci lemt par valsts nekustamā īpašuma nodošanu pašvaldības īpašumā, un rīkojuma projektā risinātie jautājumi neparedz ieviest izmaiņas, kas varētu ietekmēt sabiedrības intereses, tad konkrētajā gadījumā sabiedrības līdzdalības kārtība nav piemērojama.

6.4. Cita informācija

Rīkojuma projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
  • Tukuma novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks nodrošināta ielas atbilstoša apsaimniekošana un pārvaldība (kas ir viena no pašvaldības autonomajām funkcijām).

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi