Anotācija (ex-ante)

23-TA-2493: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 10. maija noteikumos Nr. 293 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu ieviešanai ražošanā" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 10. maija noteikumos Nr. 293 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu ieviešanai ražošanā" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - Noteikumu projekts) paredz finansējuma saņēmēja projektu īstenošanas pagarināšanu par saviem līdzekļiem līdz 2024. gada 31. oktobrim, saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 13. punktu

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt pagarinājumu projekta īstenošanai finansējuma saņēmējiem, kuri neatkarīgu iemeslu dēļ nevar pabeigt projektu līdz 2023. gada 31. decembrim un attiecīgi to pabeigs par saviem līdzekļiem.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši Ministru kabineta 2016. gada 10. maija noteikumu Nr. 293 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt privātā sektora investīcijas P&A” 1.2.1.4. pasākuma “Atbalsts jaunu produktu ieviešanai ražošanā” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 293) 51. punktam  finansējuma saņēmējs projektu īsteno no dienas, kad projekta iesniedzējs noslēdzis līgumu ar sadarbības iestādi, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas periods beidzas 2023. gada 31. decembrī un ir nepieciešams to noslēgt, norādot noteiktos sasniedzamos rādītājus un ieguldīto finansējumu. 

Šobrīd īstenošanā atrodas 5 projekti no kopumā 35 apstiprinātajiem projektiem (dati uz 2023. gada 14. novembri). 3 projektiem ir uzsākta saņemtā finansējuma atmaksa, pamatojoties uz to, ka projekti ir izbeigti, uzsākts tiesiskās aizsardzības process vai ierosināts kriminālprocess, līdz ar to minēto 3 projektu pabeigšana par saviem līdzekļiem pēc 2023. gada 31. decembra nav aktuāla.

Šobrīd ir identificēti 2 projekti, kuru īstenošanai nepieciešams papildu laiks (pēc 2023.gada 31.decembra) un darbības saskaņā ar sadarbības iestādes novērtējumu būtu iespējams pabeigt līdz 2024.gada 31.oktobrim, ja tiks pieņemts lēmums tos noteikt kā nacionāli nefunkcionējošus projektus (pabeigt to īstenošanu par finansējuma saņēmēja līdzekļiem), atbilstoši Komisijas paziņojumā  2022/C 474/01 (2022. gada 14.decembris) "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirms pievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu" noteiktajam:

1) Sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "iCotton" projekts Nr. 1.2.1.4/16/A/040 "Jauna SIA "iCotton" produktivitātes un konkurētspējas paaugstināšana, ieviešot ražošanā jaunu produktu un eksperimentālu tehnoloģiju, kā arī palielinot ieguldījumus P&A un inovācijās atbilstoši Viedās specializācijas stratēģijai" būtisku ietekmi uz projekta īstenošanas nepabeigšanu līdz 2023. gada 31. decembrim ir radījuši iekārtu izmaiņas projekta iekārtu sarakstā un to mainīgās attiecināmās izmaksas. Kopumā varētu tikt neizmantots aptuveni 500 000 EUR Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un attiecīgi šī summa būtu jāsedz komersantam no saviem līdzekļiem, pabeidzot projektu un attiecīgi sasniedzot projektā noteiktos rādītājus līdz 2024. gada 31. oktobrim. 


2) Sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Latvāņi" projekts Nr. 1.2.1.4/18/A/038 "Jaunu produktu ieviešana ražošanā uzņēmumā SIA “Latvāņi”" būtisku ietekmi uz projekta īstenošanas nepabeigšanu līdz 2023. gada 31. decembrim ir komponentu, konkrēti programmējamo servokontrolieru piegāžu kavēšanās, ko izraisījusi Krievijas militārā agresija pret Ukrainu. Servokontrolieri atbild par elektromotoru ātruma un stāvokļa iestatīšanu, pamatojoties uz devēju atgriezeniskās saites signālu. Faktiski, visa iekārtas automatizācija balstās uz šiem komponentiem. Pašlaik visi nepieciešamie servokontrolieri ir ražotāja rīcībā un notiek aktīvs iekārtu ražošanas darbs. Kopumā varētu tikt neizmantots aptuveni 1,5 milj. EUR Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un attiecīgi šī summa būtu jāsedz komersantam no saviem līdzekļiem, pabeidzot projektu un attiecīgi sasniedzot projektā noteiktos rādītājus līdz 2024. gada 31. oktobrim. 

Ievērojot to, ka jau šobrīd ir identificēti projekti, kurus nav iespējams pabeigt līdz 2023.gada 31.decembrim, ir nepieciešams risinājums šo projektu īstenošanas pabeigšanai.

Saskaņā ar Eiropas Komisijas slēgšanas vadlīniju nosacījumiem, atbildīgā iestāde sadarbībā ar sadarbības iestādi un vadošo iestādi var ierosināt nacionālus lēmumus ERAF līdzfinansēto projektu pabeigšanai pēc 2023. gada. Situācijās, kad ERAF finansētā projekta finansējuma saņēmējs apņemas projektu pilnībā pabeigt (nodrošināt projekta funkcionalitāti) līdz 2024. gada 31. oktobrim, pēc 2023. gada 31. decembra radušos izdevumus sedzot no pašu līdzekļiem, šāds projekts netiks uzskatīts par nefunkcionējošu Eiropas Komisijas slēgšanas vadlīniju izpratnē. Tomēr jāņem vērā, ka finansējuma saņēmējs var pabeigt ERAF finansētajos projektos plānotās darbības un sasniegt plānoto iznākuma rādītāju par saviem finanšu līdzekļiem ne vēlāk kā līdz 2024. gada 31. oktobrim, pretējā gadījumā finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt visu projektā izmaksāto ERAF finansējumu sadarbības iestādei saskaņā ar vienošanās vai civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu nosacījumiem. 

Vienlaikus jāņem vērā, ka to darbību izmaksas, par kurām līdz 2023.  gada 31. decembrim ir sniegts valsts atbalsts atbilstoši Komisijas Regulas (ES) Nr. 651/2014 (2014. gada 17. jūnijs), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014) 14. panta nosacījumiem, pēc 2023. gada 31. decembra finansē no finansējuma saņēmēja privātā finansējuma, par kuru nav saņemts valsts atbalsts.

Pēc Latvijas 2023. gada aprīļa makroekonomiskā pārskata datiem 2022.gadā strauji auga apstrādes rūpniecības apgrozījums faktiskajās cenās. Apstrādes rūpniecības nozares īpatsvars kopējā pievienotajā vērtībā ir 14%. Apstrādes rūpniecības attīstību veicina Latvijas ražotāju konkurētspējas uzlabošanās, kā arī pieprasījuma dinamika lielākajos eksporta tirgos. Attiecīgi ir nepieciešams stiprināt apstrādes rūpniecības nozares pārstāvēto uzņēmumu finanšu kapacitāti, lai nodrošinātu nozares pievienotās vērtības kāpumu. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ekonomikas ministriju kā Eiropas Savienības struktūrfondu atbildīgā iestāde ir izvērtējusi 1.2.1.4. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu ieviešanai ražošanā" projektu progresu, kā arī iepazinusies ar projektiem, kas plānoti pabeigt līdz 2023. gada beigām un to potenciālo laika grafiku, rādītāju sasniegšanai un, pamatojoties uz Ministru kabineta 2023. gada 26. septembra sēdes protokollēmuma Nr.47 43. § "Informatīvais ziņojums "Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026. gadam"" 4.1 punktā noteikto ir izstrādājusi Noteikumu projektu, lai mazinātu riskus Eiropas Savienības fondu 2014.–2020. gada plānošanas perioda projektu pabeigšanai un neradītu papildu negatīvu ietekmi uz valsts budžetu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs projektu pilnībā var pabeigt līdz 2024. gada 31. oktobrim par saviem līdzekļiem, nodrošinot projekta mērķa sasniegšanu un projekta funkcionalitāti.
Risinājuma apraksts
Lai varētu nodrošināt augsta riska projektu sekmīgu pabeigšanu, gadījumos, kad finansējuma saņēmējs nevar pilnībā pabeigt projektā plānotās darbības un sasniegt projektā plānoto iznākuma rādītāju līdz 2023. gada 31. decembrim, ir nepieciešams noteikt, ka finansējuma saņēmējs var pabeigt projektā plānotās darbības un sasniegt plānoto iznākuma rādītāju par saviem līdzekļiem pēc minētā termiņa - līdz 2024. gada 31. oktobrim. Tādā gadījumā sadarbības iestāde apstiprina un veic maksājumus par noslēguma maksājuma pieprasījumā iekļautajiem attiecināmajiem izdevumiem, kas veikti līdz 2023. gada 31. decembrim, kopumā veicinot finansējuma ieguldīšanu un rādītāju sasniegšanu. Savukārt, ja finansējuma saņēmējs nepabeidz par saviem līdzekļiem visas plānotās projekta darbības un nesasniedz projektā plānoto iznākuma rādītāju līdz 2024. gada 31. oktobrim, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt visu projektā izmaksāto finansējumu sadarbības iestādei saskaņā ar vienošanās vai civiltiesiskā līguma par projekta īstenošanu nosacījumiem.

Noteikumu projekts paredz, ka īstenošanā esošo augsta riska projektu darbības, kas netiks pabeigtas līdz 2023. gada 31. decembrim, būtu iespējams īstenot 2024. gadā par finansējuma saņēmēja līdzekļiem kā nefunkcionējošus projektus, t.i., atbilstoši  Eiropas Komisijas slēgšanas vadlīniju izpratnei, ja attiecīgo projektu ir iespējams pilnībā pabeigt līdz 2024. gada 31. oktobrim, tai skaitā, ja pēc 2023. gada 31. decembra radušos izdevumus projektā sedz pats projekta īstenotājs par saviem līdzekļiem, tad šādu projektu var neuzskatīt par nefunkcionējošu un līdz ar darbības programmas noslēguma dokumentāciju noziņot Eiropas Komisijai kā pilnībā pabeigtu projektu.

Tāpat noteikumu projekts nosaka, ka projektos, kas tiek pabeigti līdz 2024. gada 31. oktobrim, tiek piesaistīti finansējuma saņēmēja pašu līdzekļi, atrunā sadarbības iestādes un finansējuma saņēmēja pienākumus un veicamās darbības projekta pilnīgai pabeigšanai, kā arī nosaka, ka sadarbības iestāde apstiprina un veic maksājumus par noslēguma maksājuma pieprasījumā iekļautajiem attiecināmajiem izdevumiem, kas veikti līdz 2023. gada 31. decembrim. 

Noteikumu projekts paredz labvēlīgākus nosacījumus projektu īstenošanai, ņemot vērā, ka MK noteikumi tiek papildināti ar jaunām normām, kas nosaka, ka finansējuma saņēmēji var pabeigt projektu īstenošanu pēc 2023.gada 31.decembra, nepārsniedzot  termiņu - 2024. gada 31. oktobris, projekta darbību pabeigšanai pēc 2023.gada 31.decembra piesaistot finansējuma saņēmēja pašu līdzekļus.

Pēc noteikumu projekta apstiprināšanas tiks Sadarbības iestāde informēs finansējuma saņēmējus par iespēju pabeigt projektu par saviem līdzekļiem līdz 2024. gada 31. oktobrim un attiecīgi veiks grozījumus vienošanās par projektu īstenošanu. Grozījumi vienošanās par projektu īstenošanu netiek uzskatīti par būtiskiem un neietekmē projekta ietvaros veicamo darbību veidu, projekta mērķus vai īstenošanas nosacījumus.

Noteikumu projekta 4. punkta izpildes nodrošināšana attiecībā uz projektu īstenošanas termiņu pagarināšanu tiks veikta saskaņā ar MK 2014.gada 16.decembra  noteikumu Nr. 784 “Kārtība, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā” 51.5 apakšpunktā paredzēto gadījumu, kā arī atbilstoši minēto noteikumu VIII nodaļā paredzētajai kārtībai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Ja netiks veikti grozījumi MK noteikumos Nr. 293, tad ir paredzami ERAF deklarējamā apjoma zaudējumi projektu ietvaros.

Ekonomikas ministrija kā atbildīgā iestāde Noteikumu projekta izstrādes laikā ir vērtējusi iespēju pabeigt problemātisko projektu īstenošanu ES fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda ietvaros un secinājusi, ka tas nav iespējams, jo nav paredzēta atbilstoša atbalsta programma. 
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
  • Ekonomikas ministrija, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts tiešā veidā ietekmēs uzņēmējus, jo sniegs iespēju finansējuma saņēmējam pabeigt iesākto projektu, par ko noslēgta vienošanās ar Sadarbības iestādi, par saviem līdzekļiem līdz 2024. gada 31. oktobrim, neliekot atmaksāt struktūrfondu finansējumu, ja projekts ir pabeigts, sasniedzot projektā noteiktos rezultātus. Kopumā atbalstīti 35 komersanti, no kuriem 5 nav pabeiguši projektu, no kuriem 2 var turpināt pabeigt projektu par saviem līdzekļiem līdz 2024. gada 31. oktobrim (atbilstoši KPVIS datiem uz 14.11.2023.).
Ekonomikas ministrija pildīs atbildīgas iestādes funkcijas, savukārt Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pildīs Sadarbības iestādes funkciju.
Nozare
Apstrādes rūpniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Skatīt augstāk.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts sniegs iespēju finansējuma saņēmējam pabeigt iesākto projektu, par ko noslēgta vienošanās ar Sadarbības iestādi, par saviem līdzekļiem līdz 2024. gada 31. oktobrim, neliekot atmaksāt struktūrfondu finansējumu, ja projekts ir pabeigts, sasniedzot projektā noteiktos rezultātus. 

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts sniegs iespēju finansējuma saņēmējam pabeigt iesākto projektu, par ko noslēgta vienošanās ar Sadarbības iestādi, par saviem līdzekļiem līdz 2024. gada 31. oktobrim, neliekot atmaksāt struktūrfondu finansējumu, ja projekts ir pabeigts, sasniedzot projektā noteiktos rezultātus. Noteikumu projekts potenciāli var skart 2 uzņēmumus.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts potenciāli var skart 2 uzņēmumus. SIA "iCotton" no 2018. gada kopumā veicis maksājumus valsts budžetā 2,8 milj. EUR apmērā, nodarbinot 106 darbiniekus. Apgrozījums vidēji no 2018. gada bijis 24,3 milj. EUR. Savukārt, SIA "iCotton" no 2018. gada kopumā veicis maksājumus valsts budžetā 2,8 milj. EUR apmērā, nodarbinot 106 darbiniekus. Apgrozījums vidēji no 2018. gada bijis 24,3 milj. EUR. Līdz ar to, ir būtiski šo uzņēmumu tālākai attīstībai nodrošināt samērīgus atbalsta nosacījumus, sekmējot to tālāku attīstību. 
Noteikumu projekts sniegs iespēju šiem uzņēmumiem pabeigt iesākto projektu, par ko noslēgta vienošanās ar Sadarbības iestādi, par saviem līdzekļiem līdz 2024. gada 31. oktobrim, neliekot atmaksāt struktūrfondu finansējumu, ja projekts ir pabeigts, sasniedzot projektā noteiktos rezultātus. 

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
107,12
visi uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
26,78
euro
2,00
stundas
2
uzņēmumi
1
reize
107,12
Uzņēmumam nepieciešams iesniegt CFLA skaidrojumu, vai projekts tiks pabeigts līdz 2023.gada 31.decembrim, un kādi ir iemesli, ja nav iespējams pabeigt darbu plānotajā termiņā un vai projekts būs īstenojams līdz 2024.gada 31.oktobrim par pašu līdzekļiem.
Ekonomikas ministrija, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
neietekmē
Tiešie pienākumi komercdarbības atbalsta īstenošanā ES fondu 2o14.-2020.gada plānošanas periodā.
Kopā
107,12

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
02013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 ( 2014. gada 17. jūnijs ), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ.
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 1303/2013 115. pants un XII pielikums
Noteikumu projekta 1.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1303/2013 37. panta 9. punkts
Noteikumu projekta 2.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 1303/2013 65. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Regula (ES) Nr. 651/2014 ( 2014. gada 17. jūnijs ), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu Dokuments attiecas uz EEZ.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas Regulas Nr. 651/2014
Noteikumu projekta 3.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regulas Nr. 651/2014 14. pants
Noteikumu projekta 4.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktu sabiedrības līdzdalība netiek piemērota, jo grozījumi neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Ekonomikas ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

MK noteikumu grozījumu projekts neparedz radīt papildus administratīvo slogu.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi