Anotācija (ex-ante)

22-TA-1042: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamo īpašumu "Mūsas ieleja" un "Mūsas krasts" nodošanu Bauskas novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 5. panta pirmā daļa, 42. panta pirmā daļa un 43. pants un likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 1., 2. un 6. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta mērķis ir atļaut Zemkopības ministrijai nodot bez atlīdzības Bauskas novada pašvaldības īpašumā nekustamo īpašumu "Mūsas ieleja" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4068 003 0476) un "Mūsas krasts" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4068 003 0477) Bauskā, Bauskas novadā, kas tai nepieciešami likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmajā daļā noteikto pašvaldības autonomo funkciju izpildei.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
 Rīkojuma projekts paredz nodot bez atlīdzības Bauskas novada pašvaldībai divus valstij piederošus nekustamos īpašumus:
1) nekustamo īpašumu "Mūsas ieleja", nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4068 003 0476, kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4068 003 0237 3,4400 ha platībā, Tilta ielā 11, Bauskā, Bauskas novadā, kura īpašuma tiesības reģistrētas Īslīces pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000585470 uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā (turpmāk – nekustamais īpašums Nr. 1);
2) nekustamo īpašumu "Mūsas krasts" kadastra Nr. 4068 003 0477, kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4068 003 0238 2,5705 ha platībā, Tilta ielā 6, Bauskā, Bauskas novadā, kura īpašuma tiesības reģistrētas Īslīces pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000585481 uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā (turpmāk – nekustamais īpašums Nr. 2).
Nekustamajos īpašumos Nr. 1 un Nr. 2 Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – NĪVK IS) meža zeme nav reģistrēta.

Nekustamie īpašumi Nr. 1 un Nr. 2 atrodas akciju sabiedrības "Latvijas valsts meži" (turpmāk – Sabiedrība) pārvaldīšanā, un tie nav nepieciešami nedz Sabiedrībai Meža likuma 4. panta otrajā daļā noteiktās valsts funkcijas (meža zemes apsaimniekošanas un aizsardzības), nedz Zemkopības ministrijas padotības iestādēm tām noteikto valsts funkciju izpildei.
Meža likuma 4.panta otrā daļa noteic, ka Sabiedrība nodrošina valstij piekrītošās un valsts īpašumā esošās uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā zemesgrāmatā ierakstītās meža zemes apsaimniekošanu un aizsardzību, un ir nodibināta valsts meža īpašuma pārvaldīšanai un apsaimniekošanai.

Bauskas novada dome 27.05.2021. pieņēma lēmumu Nr. 138 (prot. Nr. 6, 15. p.) "Par grozījumiem Bauskas novada domes 2017. gada 30. novembra lēmumā "Par valsts meža zemes nodošanu pašvaldības īpašumā" (turpmāk – lēmums Nr. 138).
Lēmuma Nr. 138 konstatējošā daļā norādīts, ka “Bauskas novada pašvaldība 2017. gada 30. novembrī pieņēmusi lēmumu rosināt Latvijas Republikas Zemkopības ministriju nodot pašvaldībai nekustamā īpašuma "Īslīces meži" Īslīces pag., Bauskas nov., kadastra Nr. 4068 001 0055, zemes vienību 3,44 ha platībā ar kadastra apzīmējumu 4068 003 0237 un zemes vienību 2,5705 ha platībā ar kadastra apzīmējumu 4068 003 0238 pašvaldības funkciju nodrošināšanai. Zemes vienības atradās Bauskas novada Īslīces pagasta Bērzkalnu ciema teritorijā.
Ar Bauskas novada domes 2020. gada 26. marta lēmumu (prot. Nr. 7, 20. p.) apstiprināti saistošie noteikumi Nr. 6 "Par Bauskas novada teritoriālā iedalījuma vienību – Bauskas pilsētas, Codes pagasta, Ceraukstes pagasta un Īslīces pagasta robežu noteikšanu". Saskaņā ar tiem Īslīces pagasta Bērzkalnu ciems iekļauts Bauskas pilsētas teritorijā.
Bauskas novada dome 2020. gada 30. aprīļa sēdē pieņēma lēmumu (prot. Nr. 11, 7. p.) "Par Bauskas novada teritorijas plānojuma un Vides pārskata gala redakcijas apstiprināšanu" un izdeva Bauskas novada domes 2020. gada 30. aprīļa saistošos noteikumus Nr. 11 (prot. Nr. 11, 7. p.) "Bauskas novada teritorijas plānojuma grafiskā daļa un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi". Saskaņā ar tiem "(..) valstij Zemkopības ministrijas personā piederošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumiem 4068 003 0237 un 4068 003 0238 atrodas dabas un apstādījumu teritorijā (DA3), to galvenie izmantošanas veidi ir labiekārtota publiskā ārtelpa (24001) un publiskā ārtelpa bez labiekārtojuma (24002), un tās ir lietderīgi pārņemt Bauskas novada pašvaldības īpašumā autonomo funkciju veikšanai".

Lēmumā Nr. 138 norādīts, ka zemes vienībās ar kadastra apzīmējumiem 4068 003 0237 (nekustamā īpašuma Nr. 1 sastāvā) un 4068 003 0238 (nekustamā īpašuma Nr. 2 sastāvā) pašvaldība plāno izbūvēt gājēju ceļu no dzīvojamām mājām līdz gājēju tiltam pār Mūsas upi. Minēto zemes vienību teritorija kalpos kā rekreācijas zona, un pašvaldība šajā teritorijā plāno ierīkot aktīvās atpūtas zonu bērnu rotaļu un sporta laukumus, ielu trenažieru laukumu.
Ar pašvaldības lēmumu Nr. 138 precizētas atsavināšanai ierosinātā nekustamā īpašuma Nr. 1 un nekustamā īpašuma Nr. 2 adreses, noteikts, ka pašvaldības lēmumā minētais nekustamais īpašums Nr.1 nepieciešams likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 1. un 2. punktā minēto pašvaldības funkciju, bet nekustamais īpašums Nr. 2 – likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmās daļas 1., 2. un 6. punktā minēto pašvaldības funkciju izpildei, kā arī noteikts, ka pēc nekustamo īpašumu pārņemšanas pašvaldības īpašumā pašvaldība atbilstoši normatīvo aktu prasībām nodrošinās to būvju tiesisku sakārtošanu, kuras atrodas uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4068 003 0238, kas ietilpst nekustamā īpašuma Nr. 2 sastāvā.

Tādējādi rīkojuma projektā minētos nekustamos īpašumus pašvaldība izmantos šādām autonomām funkcijām, kas noteiktas likuma "Par pašvaldībām" 15. panta pirmajā daļā:
1) organizēt iedzīvotājiem komunālos pakalpojumus (ūdensapgāde un kanalizācija; siltumapgāde; sadzīves atkritumu apsaimniekošana; notekūdeņu savākšana, novadīšana un attīrīšana) neatkarīgi no tā, kura īpašumā atrodas dzīvojamais fonds (1. punkts);
2) gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (ielu, ceļu un laukumu būvniecību, rekonstruēšanu un uzturēšanu, ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošanu, parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošanu un uzturēšanu, atkritumu savākšanas un izvešanas kontroli, pretplūdu pasākumiem kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošanu un uzturēšanu) (2. punkts);
3) nodrošināt veselības aprūpes pieejamību, kā arī veicināt iedzīvotāju veselīgu dzīvesveidu un sportu (6. punkts).

Nekustamā īpašuma Nr. 1 raksturojums.
Saskaņā ar NĪVK IS datiem nekustamā īpašuma Nr. 1 kadastrālā vērtība 2022. gada 1. janvārī ir 6693 EUR, un tā sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4068 003 0237 lietošanas mērķis ir "zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība",  kods 0101.
Īslīces pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000585470 III daļas 1. iedaļā reģistrēti šādi apgrūtinājumi: 1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līniju pilsētās un ciemos ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,04 ha, 2) aizsargjoslas teritorija gar gāzesvadu ar spiedienu no 0,4 līdz 1,6 megapaskāliem – 0,06 ha, 3) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam, – 0,09 ha, 4) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap virszemes siltumvadu, sadales iekārtu un siltuma punktu – 0,07 ha, 5) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pazemes siltumvadu, siltumapgādes iekārtu un būvi – 0,01 ha, 6) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu – 0,09 ha, 7) dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija pilsētās un ciemos – 0,41 ha, 8) tauvas joslas teritorija gar upi – 0,41 ha.
Nekustamais īpašums Nr. 1 nav iznomāts.

Nekustamā īpašuma Nr. 2 raksturojums.
Saskaņā ar NVKĪS datiem nekustamā īpašuma Nr. 2 kadastrālā vērtība 2022. gada 1. janvārī ir 4677,00 EUR, un tā sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4068 003 0238 lietošanas mērķis ir "zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība", kods 0101.
Īslīces pagasta zemesgrāmatas nodalījuma Nr. 100000585481 III daļas 1. iedaļā nekustamajam īpašumam Nr. 2 reģistrēti šādi apgrūtinājumi: 1) dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija pilsētās un ciemos – 0,1541 ha, 2) tauvas joslas teritorija gar upi – 0,1541 ha, 3) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līniju pilsētās un ciemos ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0332 ha, 4) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap elektrisko tīklu gaisvadu līniju pilsētās un ciemos ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,0334 ha, 5) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0.0154 ha, 6) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0,008 ha, 7) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju – 0,006 ha, 8) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam, – 0,0795 ha, 9) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap ūdensvadu, kas atrodas līdz 2 metru dziļumam, – 0,0497 ha, 10) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija ap virszemes siltumvadu, sadales iekārtu un siltuma punktu - 0,0559 ha, 11) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar pašteces kanalizācijas vadu – 0, 2398 ha, 12) zemes īpašniekam nepiederoša būve vai būves daļa – 0,0154 ha, 13) zemes īpašniekam nepiederoša būve vai būves daļa – 0,0036 ha, 14) zemes īpašniekam nepiederoša būve vai būves daļa – 0,0133 ha, 15) zemes īpašniekam nepiederoša būve vai būves daļa – 0,0114 ha, 16) zemes īpašniekam nepiederoša būve vai būves daļa – 0,006 ha, 17) zemes īpašniekam nepiederoša būve vai būves daļa – 0,0019 ha, 18) zemes īpašniekam nepiederoša būve vai būves daļa – 0,0077 ha.
Nekustamais īpašums Nr. 2 nav iznomāts.

Zemes vienības īpašniekam ir jāievēro Aizsargjoslu likumā noteiktās prasības atbilstoši attiecīgajai zemes vienībai noteiktajiem apgrūtinājumu veidiem. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Sertificēts mērnieks Juris Spriņķis (sertifikāts BB Nr. 481) 2015. gada 22. jūlijā veica kadastrālo uzmērīšanu zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4068 003 0238, kas ietilpst nekustamā īpašuma Nr. 2 sastāvā. Apsekojot minēto zemes vienību, mērnieks konstatēja apvidū esošas Kadastra informācija sistēmā nereģistrētas būves un veica to pirmsreģistrāciju, tā ka NĪVK IS tika reģistrētas šādas būves ar kadastra apzīmējumiem: 4068 003 0238 001 (koka šķūnis), 4068 003 0238 002 (koka šķūnis), 4068 003 0238 003 (mūra pagrabs, apbērts), 4068 003 0238 004 (koka šķūnis), 4068 003 0238 005 (koka šķūnis), 4068 003 0238 006 (koka šķūnis) un 4068 003 0238 007 (koka šķūnis), kuras neietilpst neviena nekustamā īpašuma sastāvā, un tām reģistrēts piederības statuss "piederība nav noskaidrota".

Atbilstoši Latvijas Nacionālā arhīva Jelgavas zonālā valsts arhīva 2018. gada 5. aprīlī izsniegtajai izziņai Nr. JZVA-6.2.2./4468 arhīvā nodotos valsts glabāšanā Īslīces pagasta padomes dokumentos – 1995.–2007. gada pamatlīdzekļu inventarizācijas sarakstos – nav ziņu par īpašumu "Īslīces meži" un uz īpašuma zemes vienības izvietoto būvju piederību.
Valsts zemes dienesta (turpmāk – VZD) Zemgales reģionālā nodaļa 2018. gada 17. aprīļa atbildes vēstulē Nr. 9-02/723458-1/1 "Par informācijas sniegšanu" uz AS "Latvijas valsts meži" lūgumu sniegt informāciju par būvju tiesisko piederību norāda, ka VZD rīcībā nav dokumentu, kas apliecinātu būvju tiesisku iegūšanu vai likumīgu būvniecību un būvēm reģistrēts statuss "piederība nav noskaidrota".

Saskaņā ar likuma "Par atjaunotā Latvijas Republikas 1937. gada Civillikuma ievada, mantojuma tiesību un lietu tiesību daļas spēkā stāšanās laiku un piemērošanas kārtību" 14. panta ceturto daļu ēkas (būves), kuras zemesgrāmatu nodaļā, Valsts zemes dienestā vai pašvaldībā nav reģistrētas kā patstāvīgi īpašuma objekti, uzskatāmas par zemes īpašnieka īpašumu atbilstoši Civillikuma 968. pantam. Citas personas īpašuma tiesības uz šādām ēkām (būvēm) var iegūt, ja tiesa apmierinājusi šo personu prasību atzīt īpašuma tiesības uz attiecīgajiem objektiem.
Civillikuma 968. pants noteic, ka uz zemes uzcelta un cieši ar to savienota ēka atzīstama par tās daļu.
Atbilstoši Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 13. panta pirmajā daļā noteiktajam nekustamā īpašuma īpašniekam vai, ja tāda nav, – tiesiskajam valdītājam vai kadastra subjektam ir pienākums ierosināt būves noteikšanu, ja nekustamajā īpašumā ir Kadastra informācijas sistēmā nereģistrēta būve vai Kadastra informācijas sistēmā reģistrēta apvidū neesoša būve.
Sabiedrībai, par saviem līdzekļiem veicot valsts meža zemes tiesisku sakārtošanu, pienākums normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veikt arī uz zemes vienībām konstatēto Kadastra informācijas sistēmā nereģistrētu būvju noteikšanu, tiesisku sakārtošanu un uzturēšanu, būves reģistrējot zemesgrāmatā uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā, ja tās nepieciešamas valsts funkcijas veikšanai.

Tā kā būves (būvju kadastra apzīmējumi 4068 003 0238 001, 4068 003 0238 002, 4068 003 0238 004, 4068 003 0238 006, 4068 003 0238 007) ir nepieciešamas Bauskas novada pašvaldībai autonomo funkciju izpildei un pašvaldība lēmumā Nr. 138 un 12.02.2022. vēstulē Nr. BNP/2022/10.6/350/ apliecināja, ka apņemas veikt minēto būvju tiesisku sakārtošanu un uzturēšanu, jo pašvaldības daudzdzīvokļu māju iedzīvotāji būves izmanto kurināmā uzglabāšanai, un vienlaikus pašvaldība apņemas nojaukt divas vidi degradējošas būves (būvju kadastra apzīmējumi 4068 003 0238 003 un 4068 003 0238 003) un mazdārziņu būves, bet nekustamais īpašums Nr.2, uz kura sastāvā esošās zemes vienības atrodas minētās būves, nepaliek un nav nepieciešams valsts īpašumā un Sabiedrības pārvaldīšanā – Meža likuma 4. panta otrajā daļā noteiktās valsts funkcijas (meža zemes apsaimniekošanas un aizsardzības) pildīšanai, tad Sabiedrība nolēma, ka nav lietderīgi par Sabiedrības līdzekļiem īstenot darbības, lai nodrošinātu minēto būvju noteikšanu, reģistrēšanu NĪVK IS nekustamā īpašuma Nr. 2 sastāvā un zemesgrāmatā uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā, kā arī nojaukt divas minētās būves, jo tam nepieciešami papildu finanšu, administratīvie un laika resursi.

Bauskas novada pašvaldība pēc nekustamā īpašuma Nr. 2 pārņemšanas un īpašuma tiesību nostiprināšanas zemesgrāmatā uz pašvaldības vārda atbilstoši normatīvajiem aktos noteiktajam īstenos nepieciešamās darbības minēto būvju īpašuma piederības sakārtošanai - būves pievienojot nekustamā īpašuma "Mūsas krasts" (kadastra Nr.4068 003 0477) sastāvam, un divu bīstamo būvju nojaukšanai par sava budžeta līdzekļiem, jo Zemkopības ministrija ar Bauskas novada pašvaldību nav vienojusies par citādu rīcību. Bauskas novada pašvaldība 11.06.2021. vēstulē  Nr. BNA/2021/10-1/887/N informē, ka līdzekļi būvju dokumentu tiesiskai sakārtošanai tiks paredzēti Bauskas novada pašvaldības 2022.–2025. gada budžetā.

Likuma "Par pašvaldībām" 5. pants noteic, ka pašvaldības savas kompetences un likuma ietvaros darbojas patstāvīgi un pašvaldību darbību likuma ietvaros pārrauga Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. Saskaņā ar šā likuma 7. pantu 15. pantā noteiktās pašvaldību autonomās funkcijas pildāmas kārtībā, kāda paredzēta attiecīgajos likumos un Ministru kabineta noteikumos, 15. pantā paredzēto autonomo funkciju izpildi organizē un par to atbild pašvaldība, un šo funkciju izpilde tiek finansēta no attiecīgās pašvaldības budžeta, ja likumā nav noteikts citādi.

Pašvaldībai rīcībā ar īpašumiem, kas pārņemti no valsts, ir jāievēro komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumi, ja pašvaldība plāno veikt saimniecisko darbību.
Atsavināšanas likuma 42. panta 2.5 daļa noteic, ka publiskas personas nekustamo īpašumu, kas nodots bez atlīdzības funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanai, ir tiesības izmantot papildinošu saimniecisku darbību veikšanai tikai tiktāl, ciktāl šī saimnieciskā darbība ir nepieciešama un saistīta ar funkcijas vai deleģēta pārvaldes uzdevuma veikšanu, kā arī ievērojot nosacījumus, kas izriet no Eiropas Savienības aktiem komercdarbības atbalsta kontroles jomā.
Tas nozīmē, ka, pārņemot nekustamos īpašumus, pašvaldībai ir tiesības tos izmantot papildinošu saimniecisku darbību īstenošanai, bet papildinošās saimnieciskās darbības apjomam ir jāpaliek ierobežotam platības, laika vai finanšu izteiksmē (šai darbībai ik gadu atvēlētā jauda nedrīkst nepārsniegt 20 % no kopējās gada jaudas).
Rīkojuma projektā minētos valsts nekustamos īpašumus pašvaldība izmantotos nesaimnieciskai darbībai. Līdz ar to nav nepieciešams piemērot komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumus. 
Risinājuma apraksts
Izpildot Ministru kabineta rīkojumu, atbilstoši Atsavināšanas likuma 42. panta pirmajai daļai Bauskas novada pašvaldībai būs pienākums nekustamos īpašumus nodot bez atlīdzības atpakaļ valsts īpašumā, ja nekustamie īpašumi vairs netiks izmantoti Ministru kabineta rīkojumā minēto funkciju izpildei.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • lietotāji
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums tiešā veidā neietekmē un nemaina sabiedrības mērķgrupas tiesības un pienākumus.
Pēc zemes vienību pārņemšanas tiks sakārtota vide un labiekārtota teritorija publiskai pieejamībai.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Projekta ietekme uz pašvaldības budžetu nav precīzi aprēķināma. Bauskas novada pašvaldība par esošā budžeta līdzekļiem segs izdevumus, kas saistīti ar rīkojuma projektā minēto nekustamo īpašumu īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā uz pašvaldības vārda, piecu gadu laikā, apņemas pabeigt, atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam, uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4068 003 02385 esošo piecu būvju tiesisku sakārtošanu (būvju noteikšanu, reģistrēšanu nekustamā īpašuma "Mūsas krasts" (kadastra Nr.4068 003 0477) sastāvā NĪVK IS un zemesgrāmatā) un nojaukt divas vidi degradējošas būves atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam.
 
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
AS "Latvijas valsts meži", Zemkopības ministrija, Bauskas novada pašvaldība
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Tā kā projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta sagatavošanā nav nepieciešama. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnes sadaļā "Tiesību aktu projekti".
 

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", t.i., elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • AS "Latvijas valsts meži"
  • Bauskas novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Saskaņā ar likuma “Par pašvaldībām” 15. panta pirmās daļas 1., 2. un 6. punktu Bauskas novada pašvaldība līdz ar nekustamo īpašumu pārņemšanu nodrošinās autonomo funkciju īstenošanu un izpildi:
1) organizēs iedzīvotājiem komunālos pakalpojumus – siltumapgādi neatkarīgi no tā, kura īpašumā atrodas dzīvojamais fonds (1. punkts);
2) gādās par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (ceļa būvniecību un uzturēšanu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošanu, zaļo zonu ierīkošanu un uzturēšanu) (2. punkts);
3) veicinās iedzīvotāju veselīgu dzīvesveidu un sportu (6. punkts).
 

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi