24-TA-2242: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par mērķdotāciju sadalījumu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēm 2024. gadam" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts sagatavots pamatojoties uz:
(1) Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 30. panta otro daļu;
(2) Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa rīkojumu Nr. 226 (prot. Nr. 20 25. §) "Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. decembrim";
(3) Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi";
(4) Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs";
(5) Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība";
(6) Ministru kabineta 2001. gada 28. augusta noteikumos Nr. 382 "Interešu izglītības programmu un valsts nozīmes interešu izglītības iestāžu finansēšanas kārtība";
(7) Ministru kabineta 2011. gada 5. jūlija noteikumiem Nr. 523 „Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību izglītības iestādēs, kurās īsteno profesionālās pamatizglītības, arodizglītības un profesionālās vidējās izglītības programmas”.
(1) Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 30. panta otro daļu;
(2) Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa rīkojumu Nr. 226 (prot. Nr. 20 25. §) "Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. decembrim";
(3) Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi";
(4) Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs";
(5) Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība";
(6) Ministru kabineta 2001. gada 28. augusta noteikumos Nr. 382 "Interešu izglītības programmu un valsts nozīmes interešu izglītības iestāžu finansēšanas kārtība";
(7) Ministru kabineta 2011. gada 5. jūlija noteikumiem Nr. 523 „Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību izglītības iestādēs, kurās īsteno profesionālās pamatizglītības, arodizglītības un profesionālās vidējās izglītības programmas”.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Sadalīt mērķdotāciju pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un speciālo izglītības iestāžu, kas nodrošina internāta pakalpojumus, uzturēšanas izdevumiem 2024. gadam, nodrošinot no 01.09.2024.:
1) pedagogiem zemāko vienas stundas likmi 9,54 euro;
2) atbalstu izglītojamiem izglītības īstenošanai valsts valodā, kuri mazākumtautību izglītības programmas apguvuši iepriekšējā mācību gadā;
3) finansējumu valsts nozīmes interešu izglītības iestādēm;
4) finansējumu interešu izglītības pedagogu darba slodzes līdzsvarošanai.
1) pedagogiem zemāko vienas stundas likmi 9,54 euro;
2) atbalstu izglītojamiem izglītības īstenošanai valsts valodā, kuri mazākumtautību izglītības programmas apguvuši iepriekšējā mācību gadā;
3) finansējumu valsts nozīmes interešu izglītības iestādēm;
4) finansējumu interešu izglītības pedagogu darba slodzes līdzsvarošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 30. panta otrajā daļā noteikts, ka Ministru kabinetam, pamatojoties uz Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk- ministrija) sniegto informāciju, ir tiesības mainīt likuma pielikumos noteikto finansējuma sadalījumu pa pašvaldībām.
Izglītības likuma 53.panta trešā daļa nosaka:
"Pedagoga mēnešalga par vienu slodzi nav zemāka par Ministru kabineta apstiprināto pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafikā noteikto mēnešalgu attiecīgajā laikposmā". Pamatojoties uz Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa rīkojumu Nr. 226 (prot. Nr. 20 25. §) "Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. decembrim" tiek nodrošināta no 2023.gada 1.septembra pamata un vispārējās vidējās, speciālās, profesionālās, interešu izglītības un profesionālās ievirzes izglītības pedagogiem, ka arī pirmsskolas pedagogiem zemākā vienas stundas likme 9,54 euro. Saskaņā ar Ministru kabineta 2016.gada 5.jūlija noteikumiem Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi" pedagogiem zemākā mēneša darba algas likme no 2024.gada 1.septembra par 40 astronomisko stundu slodzi ir 1526 euro, par 36 astronomisko stundu slodzi- 1374 euro, par 30 astronomisko stundu slodzi - 1145 euro.
Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumi Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs" nosaka, ka ministrija aprēķina mērķdotāciju pašvaldībai atbilstoši mērķdotācijas apmēram uz vienu izglītojamo, piemēro reģionālos koeficientus un, atbilstoši īstenotajai izglītības programmai, piemērojot papildu koeficientus. 2024./2025.m.g. pašvaldībām, kuru vidēja skolēnu un skolotāju skaita attiecība iepriekšējā mācību gada 15.oktobrī ir vienāda vai lielāka par vidējo skolēnu un skolotāju skaita attiecību valstī pašvaldību vispārizglītojošās skolās, saņems papildu finansējumu viena procenta apmērā, iepriekšējā gadā tie bija divi procenti.
Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumi Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība" nosaka, ka ministrija aprēķina un sadala pašvaldībām valsts budžeta mērķdotāciju, kas paredzēta speciālo izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, ievērojot izglītojamo skaitu speciālās izglītības iestādes īstenotajās speciālās izglītības programmās, izglītības programmu īstenošanai nepieciešamo skolotāju likmju skaitu vienam izglītojamam un zemāko pedagoga mēneša darba algas likmi. Finansējumu izglītības iestāžu uzturēšanas izdevumiem ministrija aprēķina par speciālo izglītības programmu izglītojamiem ar redzes traucējumiem, dzirdes traucējumiem, garīgās veselības traucējumiem, garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem un jauktiem attīstības traucējumiem, kā arī par profesionālo pamatizglītības programmu izglītojamiem, ievērojot uzturēšanas izdevumu normatīvu (gadā) vienam speciālās izglītības iestādes izglītojamam.
Lai nodrošinātu atbalstu pamatizglītības pakāpē izglītojamiem, kuri mazākumtautību izglītības programmas apguvuši iepriekšējā mācību gadā, ministrija, pamatojoties uz iepriekš minētajiem noteikumiem, 2024./2025. mācību gadā aprēķina finansējumu pamatizglītībā pedagoga palīgu, logopēdu, pagarinātās grupas skolotāja darba samaksai. Finansējuma aprēķinos ņemts vērā izglītojamo skaits, kuri mazākumtautību izglītības programmas apguvuši iepriekšējā mācību gadā un kuri reģistrēti Valsts izglītības informācijas sistēmā 2024. gada 1. septembrī.
Ministru kabineta 2001. gada 28. augusta noteikumi Nr. 382 "Interešu izglītības programmu un valsts nozīmes interešu izglītības iestāžu finansēšanas kārtība" nosaka, ka ministrija aprēķina mērķdotāciju pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām atbilstoši izglītojamo skaitam vispārējās pamata un vispārējās vidējās izglītības programmās attiecīgajā administratīvajā teritorijā, kā arī mazākumtautību valodas un kultūrvēstures interešu izglītības programmas īstenošanā iesaistīto pedagogu darba samaksai. No 2024. gada 1.septembra ministrija aprēķina papildus finansējumu četrām pedagogu likmēm katrai valsts nozīmes interešu izglītības iestādei, ievērojot normatīvajā aktā par pedagogu darba samaksu noteikto interešu izglītības skolotāju zemāko mēneša darba algas likmi. Papildus ir noteikts, ka pašvaldībām ne mazāk kā 10 procenti no aprēķinātās mērķdotācijas jāsadala zinātnes, tehnoloģiju, vides, inženierzinātņu un matemātikas interešu izglītības programmām.
Ministru kabineta 2011.gada 5.jūlija noteikumi Nr. 523 „Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību izglītības iestādēs, kurās īsteno profesionālās pamatizglītības, arodizglītības un profesionālās vidējās izglītības programmas” nosaka, ka ministrija aprēķinot finansējumu pedagogu darba samaksai, ņem vērā izglītojamo skaitu pašvaldību profesionālās izglītības programmās un dienesta viesnīcās dzīvojošo izglītojamo skaitu, un piemēro profesionālās izglītības programmu koeficientus.
Izglītības likuma 53.panta trešā daļa nosaka:
"Pedagoga mēnešalga par vienu slodzi nav zemāka par Ministru kabineta apstiprināto pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafikā noteikto mēnešalgu attiecīgajā laikposmā". Pamatojoties uz Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa rīkojumu Nr. 226 (prot. Nr. 20 25. §) "Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. decembrim" tiek nodrošināta no 2023.gada 1.septembra pamata un vispārējās vidējās, speciālās, profesionālās, interešu izglītības un profesionālās ievirzes izglītības pedagogiem, ka arī pirmsskolas pedagogiem zemākā vienas stundas likme 9,54 euro. Saskaņā ar Ministru kabineta 2016.gada 5.jūlija noteikumiem Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi" pedagogiem zemākā mēneša darba algas likme no 2024.gada 1.septembra par 40 astronomisko stundu slodzi ir 1526 euro, par 36 astronomisko stundu slodzi- 1374 euro, par 30 astronomisko stundu slodzi - 1145 euro.
Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumi Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs" nosaka, ka ministrija aprēķina mērķdotāciju pašvaldībai atbilstoši mērķdotācijas apmēram uz vienu izglītojamo, piemēro reģionālos koeficientus un, atbilstoši īstenotajai izglītības programmai, piemērojot papildu koeficientus. 2024./2025.m.g. pašvaldībām, kuru vidēja skolēnu un skolotāju skaita attiecība iepriekšējā mācību gada 15.oktobrī ir vienāda vai lielāka par vidējo skolēnu un skolotāju skaita attiecību valstī pašvaldību vispārizglītojošās skolās, saņems papildu finansējumu viena procenta apmērā, iepriekšējā gadā tie bija divi procenti.
Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumi Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība" nosaka, ka ministrija aprēķina un sadala pašvaldībām valsts budžeta mērķdotāciju, kas paredzēta speciālo izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, ievērojot izglītojamo skaitu speciālās izglītības iestādes īstenotajās speciālās izglītības programmās, izglītības programmu īstenošanai nepieciešamo skolotāju likmju skaitu vienam izglītojamam un zemāko pedagoga mēneša darba algas likmi. Finansējumu izglītības iestāžu uzturēšanas izdevumiem ministrija aprēķina par speciālo izglītības programmu izglītojamiem ar redzes traucējumiem, dzirdes traucējumiem, garīgās veselības traucējumiem, garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem un jauktiem attīstības traucējumiem, kā arī par profesionālo pamatizglītības programmu izglītojamiem, ievērojot uzturēšanas izdevumu normatīvu (gadā) vienam speciālās izglītības iestādes izglītojamam.
Lai nodrošinātu atbalstu pamatizglītības pakāpē izglītojamiem, kuri mazākumtautību izglītības programmas apguvuši iepriekšējā mācību gadā, ministrija, pamatojoties uz iepriekš minētajiem noteikumiem, 2024./2025. mācību gadā aprēķina finansējumu pamatizglītībā pedagoga palīgu, logopēdu, pagarinātās grupas skolotāja darba samaksai. Finansējuma aprēķinos ņemts vērā izglītojamo skaits, kuri mazākumtautību izglītības programmas apguvuši iepriekšējā mācību gadā un kuri reģistrēti Valsts izglītības informācijas sistēmā 2024. gada 1. septembrī.
Ministru kabineta 2001. gada 28. augusta noteikumi Nr. 382 "Interešu izglītības programmu un valsts nozīmes interešu izglītības iestāžu finansēšanas kārtība" nosaka, ka ministrija aprēķina mērķdotāciju pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām atbilstoši izglītojamo skaitam vispārējās pamata un vispārējās vidējās izglītības programmās attiecīgajā administratīvajā teritorijā, kā arī mazākumtautību valodas un kultūrvēstures interešu izglītības programmas īstenošanā iesaistīto pedagogu darba samaksai. No 2024. gada 1.septembra ministrija aprēķina papildus finansējumu četrām pedagogu likmēm katrai valsts nozīmes interešu izglītības iestādei, ievērojot normatīvajā aktā par pedagogu darba samaksu noteikto interešu izglītības skolotāju zemāko mēneša darba algas likmi. Papildus ir noteikts, ka pašvaldībām ne mazāk kā 10 procenti no aprēķinātās mērķdotācijas jāsadala zinātnes, tehnoloģiju, vides, inženierzinātņu un matemātikas interešu izglītības programmām.
Ministru kabineta 2011.gada 5.jūlija noteikumi Nr. 523 „Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību izglītības iestādēs, kurās īsteno profesionālās pamatizglītības, arodizglītības un profesionālās vidējās izglītības programmas” nosaka, ka ministrija aprēķinot finansējumu pedagogu darba samaksai, ņem vērā izglītojamo skaitu pašvaldību profesionālās izglītības programmās un dienesta viesnīcās dzīvojošo izglītojamo skaitu, un piemēro profesionālās izglītības programmu koeficientus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Finansējuma apmērs sadalījumā pa pašvaldībām likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" pielikumos (6., 7., 8. un 9.pielikums), kā arī Ministru kabineta 2024. gada 17. janvāra rīkojumā Nr. 52 "Par mērķdotāciju sadalījumu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēm 2024. gadam" (24-TA-15), kas izstrādāts pamatojoties uz Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 30. panta otrajā daļā noteikto, apstiprināts 2024. gada pirmajiem astoņiem mēnešiem.
Savukārt, finansējums gada pēdējiem četriem mēnešiem noteikts kā nesadalītais finansējums.
Savukārt, finansējums gada pēdējiem četriem mēnešiem noteikts kā nesadalītais finansējums.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts paredz apstiprināt finansējuma sadalījumu pašvaldībām, atbilstoši normatīvajiem regulējumiem, pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un speciālo izglītības iestāžu, kas nodrošina internāta pakalpojumus, uzturēšanas izdevumiem visam 2024. gadam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Rīkojuma projektu skatīt kopā ar rīkojumu projektiem:
24-TA-2245 "Par apropriācijas pārdali no 74.resora 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"";
24-TA-2260 “Par apropriācijas pārdali”;
24-TA-2323 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"".
24-TA-2245 "Par apropriācijas pārdali no 74.resora 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"";
24-TA-2260 “Par apropriācijas pārdali”;
24-TA-2323 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"".
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Rīkojuma projektu skatīt kopā ar:
24-TA-2245 "Par apropriācijas pārdali no 74.resora 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"";
24-TA-2260 “Par apropriācijas pārdali”;
24-TA-2323 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"".
Finansējuma apmērs sadalījumā pa pašvaldībām 2024. gada pirmajiem astoņiem mēnešiem apstiprināts Ministru kabineta 2024. gada 17. janvāra rīkojumā Nr. 52 "Par mērķdotāciju sadalījumu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēm 2024. gadam" (24-TA-15), kas izstrādāts pamatojoties uz Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 30. panta otrajā daļā noteikto.
Savukārt, finansējums gada pēdējiem četriem mēnešiem noteikts kā nesadalītais finansējums.
Lai no 2024. gada 1. septembra nodrošinātu profesionālās ievirzes un interešu izglītības pedagogu un sporta treneru darba slodzes līdzsvarošanu, tika piešķirts papildu finansējums 644 399 euro apmērā (MK 10.09.2024. rīkojums Nr. 741 (24-TA-2063), MK 27.08.2024. noteikumi Nr. 578 (24-TA-685)).
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"” (24-TA-2245) paredz piešķirt finansējumu 62. resoram 2 313 099 euro apmērā laikposmam no 2024. gada 1. septembra līdz 31. decembrim.
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali" (24-TA-2260) paredz finanšu līdzekļu pārdali no budžeta resora "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" uz budžeta resoru "15. Izglītības un zinātnes ministrija" 1 929 889 euro apmērā.
Izglītības un zinātnes ministrija, pamatojoties uz likuma “Par budžetu un finanšu vadību” 9. panta 13. daļas 1.punktu, sniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu veikt apropriācijas pārdali starp 62. resora “Mērķdotācijas pašvaldībām” programmām: samazinot finansējumu programmā 10.00.00 "Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām" par 215 918 euro, attiecīgi palielinot finansējumu programmā apmērā 01.00.00 "Mērķdotācijas izglītības pasākumiem".
Tādējādi, ņemot vērā piešķirto finansējumu un veiktos precizējumus, kas paredzēti tiesību aktu projektos 24-TA-2245, 24-TA-2260 un 24-TA-2323 kopējais mērķdotāciju, kuras administrē Izglītības un zinātnes ministrija, apmērs 2024. gadam ir 622 102 510 euro.
Detalizēti aprēķini nosūtīti Finanšu ministrijai.
24-TA-2245 "Par apropriācijas pārdali no 74.resora 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"";
24-TA-2260 “Par apropriācijas pārdali”;
24-TA-2323 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"".
Finansējuma apmērs sadalījumā pa pašvaldībām 2024. gada pirmajiem astoņiem mēnešiem apstiprināts Ministru kabineta 2024. gada 17. janvāra rīkojumā Nr. 52 "Par mērķdotāciju sadalījumu pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēm 2024. gadam" (24-TA-15), kas izstrādāts pamatojoties uz Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 30. panta otrajā daļā noteikto.
Savukārt, finansējums gada pēdējiem četriem mēnešiem noteikts kā nesadalītais finansējums.
Lai no 2024. gada 1. septembra nodrošinātu profesionālās ievirzes un interešu izglītības pedagogu un sporta treneru darba slodzes līdzsvarošanu, tika piešķirts papildu finansējums 644 399 euro apmērā (MK 10.09.2024. rīkojums Nr. 741 (24-TA-2063), MK 27.08.2024. noteikumi Nr. 578 (24-TA-685)).
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"” (24-TA-2245) paredz piešķirt finansējumu 62. resoram 2 313 099 euro apmērā laikposmam no 2024. gada 1. septembra līdz 31. decembrim.
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par apropriācijas pārdali" (24-TA-2260) paredz finanšu līdzekļu pārdali no budžeta resora "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" uz budžeta resoru "15. Izglītības un zinātnes ministrija" 1 929 889 euro apmērā.
Izglītības un zinātnes ministrija, pamatojoties uz likuma “Par budžetu un finanšu vadību” 9. panta 13. daļas 1.punktu, sniegs Finanšu ministrijā pieprasījumu veikt apropriācijas pārdali starp 62. resora “Mērķdotācijas pašvaldībām” programmām: samazinot finansējumu programmā 10.00.00 "Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestādēs bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām" par 215 918 euro, attiecīgi palielinot finansējumu programmā apmērā 01.00.00 "Mērķdotācijas izglītības pasākumiem".
Tādējādi, ņemot vērā piešķirto finansējumu un veiktos precizējumus, kas paredzēti tiesību aktu projektos 24-TA-2245, 24-TA-2260 un 24-TA-2323 kopējais mērķdotāciju, kuras administrē Izglītības un zinātnes ministrija, apmērs 2024. gadam ir 622 102 510 euro.
62. resora Programmas kods |
Apstiprināts ar MK 17.01.2024. rīk. Nr. 52 (24-TA-15) |
MK 10.09.2024. rīk. Nr. 741 (24-TA-2063) (slodzes līdzsv.) |
MK rīk. proj. 24-TA-2245 (UA) |
MK rīk. proj. 24-TA-2260 (apro pārdale) |
Pārdale starp 62. resora programmām (ar FM rīk.) |
Kopā 2024. gadam |
01.00.00. | 71 799 092 | 231 475 | -1 775 | 215 918 | 72 244 710 | |
05.00.00. | 472 968 769 | 644 399 | 1 825 141 | -934 600 | 474 503 709 | |
10.00.00. | 76 307 040 | 256 483 | -993 514 | -215 918 | 75 354 091 | |
Kopā | 621 074 901 | 644 399 | 2 313 099 | -1 929 889 | 0 | 622 102 510 |
Detalizēti aprēķini nosūtīti Finanšu ministrijai.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Rīkojuma projekts tiks saskaņots ar Latvijas Pašvaldību savienību un atbildīgām ministrijām.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi