Anotācija (ex-ante)

22-TA-3189: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanai 2023.–2027. gada plānošanas periodā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanai 2023.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu, kā arī saskaņā ar:
1) Komisijas 2022. gada 11. novembra īstenošanas lēmumu nr. CCI: 2023LV06AFSP001 ar kuru apstiprina Latvijas 2023.–2027. gada Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas Stratēģiskais plānu attiecībā uz Savienības atbalstu, ko finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ar 2023. gada 1. janvāri sākas jaunais Kopējās lauksaimniecības politikas plānošanas periods 2023.-2027. gadam. Noteikumu projekta mērķis ir noteikt atbalsta kritērijus, attiecināmās izmaksas, atbalsta intensitāti un kārtību, kādā piešķir un administrē atbalstu dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanas polišu iegādes izmaksu daļējai segšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2014. -2020. gada plānošanas periodā atbalstu dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanas polišu iegādes izmaksu daļējai segšanai regulēja Ministru kabineta 2015. gada 25. augusta noteikumi Nr. 492 "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu ražas, dzīvnieku un augu apdrošināšanai 2014.–2020. gada plānošanas periodā". 
Noteikumu projekts, kas aizstās pašreizējo regulējumu, ir izstrādāts ar mērķi, lai nodrošinātu Kopējās lauksaimniecības politikas nosacījumu piemērošanu Lauku attīstības jomā sākot no 2023.gada atbilstoši regulai 2021/2115.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumu projektā jānosaka prasības apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējiem, no kuriem atbalsta pretendents pērk apdrošināšanas polisi.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 5. punktā noteikts, ka apdrošināšanas pakalpojuma sniedzējam ir vai nu licence apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanai, vai nu tas ir publicēts apdrošināšanas starpnieku sarakstā (apdrošināšanas brokeri). Paredzēta arī trešā iespēja, ka pakalpojumus sniedz iepriekš minētajiem pakalpojumu sniedzējiem saistīts uzņēmums.
Problēmas apraksts
Noteikumu projektā ir jāiekļauj nosacījumi attiecībā uz atbalsta pretendentu.
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu projektā iekļauts nosacījums, ka atbalsta saņēmējam ir jāatbilst aktīvā lauksaimnieka nosacījumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par tiešo maksājumu piešķiršanu un administrēšanu. Minētajos normatīvajos aktos aktīvā lauksaimnieka nosacījumiem iestrādāti atbilstoši regulas 2021/2115 un Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna  2023.–2027. gadam nosacījumiem. Prasība, ka atbalstu par apdrošināšanas polišu iegādi piešķir aktīvam lauksaimniekam, noteikta regulas 2021/2115 76. panta 2. punktā.
2. Lai pretendents varētu saņemt atbalstu, tam ir jāiegādājas apdrošināšanas polise. Noteikumu projektā noteikts, ka polisi vienā apdrošināšanas periodā iegādājas pie viena apdrošinātāja. Tāda prasība noteikta, lai administrējošā iestāde varētu izvērtēt polišu ekonomisko pamatotību. Ja vienas un tās pašas platības apdrošina pie dažādiem apdrošinātājiem, tad administrējošai iestādei var būt grūtības izvērtēt attiecīgās polises prēmijas un tās sadalījuma pamatotību.
 3. Tāpat kā iepriekšējā plānošanas periodā atbalsta saņēmējam nedrīkst būt nodokļu (nodevu) parādi.
4. Lauku atbalsta dienests atbilstoši normatīvajiem aktiem par vispārējo kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai, vērtē, vai pretendents nav izslēdzams no atbalsta saņēmēju loka (piemēram, ja pretendents vainojams terorismā, ir pakļauts sankcijām u.c. gadījumos). Ja pretendents ir izslēdzams no atbalsta saņēmēju loka, šādam pretendentam atbalstu nepiešķir.
Problēmas apraksts
Noteikumu projektā jānosaka prasības attiecībā uz apdrošināšanas polisi un atbalsta intensitāti.
Risinājuma apraksts
1. Atbilstoši Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna  2023.–2027. gadam intervencei "Ražas, dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanas prēmija" (turpmāk - intervence) noteikumu projektā noteikts, ka attiecināmās izmaksas ir par apdrošināšanas polisi, kas sedz šādus sējumu, stādījumu un dzīvnieku riskus: nelabvēlīgi klimatiskie apstākļi, uguns, dzīvnieku un augu slimības un augu kaitēkļu invāzija. Attiecībā uz slimībām, tāpat kā iepriekš netiek atbalstīta tādu slimību apdrošināšana, par kurām var saņemt valsts kompensāciju. No 2023. gada uguns risks ir jauns atbalstāmais risks, šis risks ir salīdzinoši rets, taču attiecīgajai saimniecībai var izraisīt bankrotu, tāpēc ir būtiski, ka lauksaimnieks spēj šādu risku apdrošināt.
2. Tāpat kā iepriekšējā periodā regula 2021/2115 nosaka, ka atbalstāma ir tikai tā apdrošināšanas prēmijas daļa, kas paredz kompensāciju gadījumā, ja atbalsta pretendentam ir iznīcināti ne mazāk kā 20 procentu no vidējā produkcijas apjoma. Ja pretendents vēlas apdrošināt mazākus zaudējumus, pretendents šo polises izdevumu daļu apmaksā pats.
3. Noteikumu projektā, tāpat kā iepriekš, ietverti nosacījumi attiecībā uz atlīdzības limitu un pašrisku, lai apdrošināšanas pakalpojumu sniedzēji un lauksaimnieki nerīkotos negodīgi un nenoteiktu polisēs zemus atlīdzību limitus un mainīgu pašrisku katrā nākamajā atlīdzības gadījumā.
4. Atbilstoši noteikumu projektam Lauku atbalsta dienests pārbauda, vai attiecīgā apdrošinātā platība ir pieteikta ilgtspēju sekmējošā ienākumu pamatatbalsta saņemšanai. Ja tas attiecīgajā brīdī nav iespējams, Lauku atbalsta dienests to dara izlases kārtā brīdī, kas attiecīgais lauksaimnieks platības ir deklarējis. Var būt arī situācijas, kad apdrošinātie sējumi vai stādījumi ir gājuši bojā, un lauksaimnieks to vietā ir iesējis vai iestādījis citu kultūraugu. Tādā gadījumā lauksaimnieks iesniedz Lauku atbalsta dienestā apdrošināšanas pakalpojumu sniedzēja apliecinājumu vai citus pierādījumus, piemēram, fotogrāfijas vai eksperta atzinumu. 
5. Lauku atbalsta dienests salīdzina arī to, vai apdrošinātie dzīvnieki saimniecībā atbilst Lauksaimniecības datu centra datubāzē reģistrētajam dzīvnieku skaitam attiecīgajā dienā vai datumā, kad pēdējo reizi datubāzē ir ziņots dzīvnieku skaits. Apdrošināšanas periodā dzīvnieku skaits ganāmpulkā var mainīties. Ja ganāmpulkā dzīvnieku skaits apdrošināšanas periodā ir krasi mainījies, Lauku atbalsta dienestam ir tiesības pieprasīt no pretendenta vai apdrošinātāja skaidrojumu par polises ekonomisko pamatotību, it īpaši attiecībā uz samaksāto apdrošināšanas prēmiju.
6. Noteikumu projektā atbilstoši intervencei noteikts, ka atbalsta intensitāte ir 50 procenti no polises iegādes izdevumiem. Kaut gan regulas 2021/2115 76. panta 6. punkts pieļauj augstāku intensitāti (līdz 70 procentiem), atbalsta intensitāte, salīdzinot ar iepriekšējo periodu, ir samazināta, jo riska pārvaldības pasākumi saimniecībā ir arī paša lauksaimnieka atbildība. Šos 50 procentus rēķina tikai no atbalstāmajiem riskiem un tikai no tās prēmijas daļas, kas samaksāta par  zaudējumiem, kas pārsniedz 20 procentus no produkcijas. Atbalsts par vienu hektāru vai vienu liellopu vienību nepārsniedz 50 euro. Liellopu vienības aprēķina atbilstoši noteikumu projekta 1. pielikumam.
Problēmas apraksts
Noteikumu projektā jāiekļauj nosacījumi attiecībā uz apdrošināšanas prēmiju un tās apmaksu.
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu projektā noteikts, ka to prēmijas daļu, par ko nepienākas atbalsts, apdrošināšanas polisē ir jānodala. Lauku atbalsta dienests vērtē, vai prēmijas sadalījums ir samērīgs attiecībā pret apdrošinātajiem riskiem.
2. Atbalsta pretendents par apdrošināšanas polisi var maksāt vienā vai vairākos maksājumos atkarībā no tā, kā pretendentam ir ērtāk. Ja maksājumus veic vairākos maksājumos, tad jāņem vērā, ka pilnībā par polisi ir jāsamaksā līdz attiecīgās iesniegumu kārtas beigām. 
Problēmas apraksts
Noteikumu projektā jānosaka iesniegumu iesniegšanas un atbalsta piešķiršanas kārtība
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu projektā noteikts, ka Lauku atbalsta dienests par iesniegumu kārtas atvēršanu paziņo oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Tā kā atbalsta pretendentam pirms iesniegumu iesniegšanas nav jāveic nekādas papildu darbības, ir pietiekami, ka Lauku atbalsta dienests par kārtas atvēršanu paziņo vienu dienu pirms šīs kārtas atvēršanas. Tas lauksaimniekiem ir izdevīgi, jo bez kavēšanās var uzsākt iesniegumu iesniegšanu atbalsta saņemšanai.
2. Lauksaimnieks iesniegumu atbalsta saņemšanai iesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā, pēc iespējas detalizēti norādot informāciju par apdrošinātajām kultūrām vai dzīvniekiem, apdrošinātajiem riskiem un apdrošināšanas prēmiju. Lai varētu analizēt informāciju par būtiskākajiem riskiem, par kuriem lauksaimnieki saņēmuši atlīdzības, no 2023. gada lauksaimniekiem reizē ar atbalsta iesniegumu būs jānorāda arī informācija par saņemtajām atlīdzībām, kas saistītas ar platību vai dzīvnieku apdrošināšanu.
3. Atbalsta pretendents iesniegumam pievieno apdrošināšanas polisi un maksājumu dokumentus, kā arī citus dokumentus saistībā ar atlīdzības limitu un pašrisku.
4. Lauku atbalsta dienests izskata iesniegtos dokumentus un pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt atbalstu. Lauku atbalsta dienestam ir tiesības prasīt atbalsta pretendentam vai apdrošināšanas pakalpojuma sniedzējam skaidrojumu, ja ir aizdomas, ka polise ir ekonomiski nepamatota vai apdrošināšanas mērķim neatbilstoša. Šajā gadījumā situācijas, kad pieprasīt skaidrojumu, var būt ļoti dažādas, piemēram, polise ir salīdzinoši dārga vai tieši pretēji - par atsevišķiem riskiem polisē ir ļoti zema apdrošināšanas prēmija, apdrošinātajiem riskiem attiecīgajā gadalaikā nav iespēja iestāties u.c. 
5. Noteikumu projektā paredzēts, ka atbalstu par vienu liellopa vienību proporcionāli samazina atbilstoši līguma darbības termiņa dienu skaitam tajā gadījumā, ja dzīvnieki apdrošināti uz mazāku termiņu nekā gads. Šajā gadījumā atbalsta apmēru Lauku atbalsta dienests rēķina pēc formulas:
A = Da : Dg x 50,
kur:
A – maksimālā atbalsta summa par liellopa vienību attiecīgajā periodā;
Da – apdrošināšanas perioda dienu skaits;
Dg – dienu skaits attiecīgajā gadā (365 vai 366).
6. Lai Lauku atbalsta dienestam būtu skaidrs, uz kādiem kontiem ir atļauts pārskaitīt attiecīgo atbalstu, noteikumu projektā ir noteikts, ka atbalstu pārskaita vai nu uz pretendenta kredītiestādes kontu vai uz valsts akciju sabiedrības "Latvijas Pasts" norēķinu kontu. Minēto iestāžu finanšu darbība tiek attiecīgi uzraudzīta, tāpēc šie konti atbalsta saņēmējam ir uzskatāmi par drošiem.
Problēmas apraksts
Tā kā praksē ir pietiekami daudz gadījumi, kad apdrošināšanas līgumus groza un apdrošināšanas prēmiju vai tās daļu apdrošinātājs atgriež lauksaimniekam, ir nepieciešams noteikumos iekļaut rīcību šādos gadījumos. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā noteikts, ka apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējs informē Lauku atbalsta dienestu par grozītajiem un pirms termiņa izbeigtajiem līgumiem. Lauku atbalsta dienests attiecīgi  pārrēķina atbalsta summu vai pieprasa atbalsta saņēmējam atmaksāt piešķirto atbalstu vai tā daļu. Tādējādi ir nodrošināts, ka lauksaimnieks saņem tikai tādu atbalstu daļu, kāda viņam pienākas.
Problēmas apraksts
Noteikumu projektā jāiekļauj regulējums gadījumiem, kad pieprasītais finansējums ir lielāks nekā kārtā pieejamais finansējums
Risinājuma apraksts
Tiem pretendentiem, kas iesniegumus iesnieguši pēc tam, kad atbalstam pieteiktais publiskais finansējums sasniedzis 90 procentus no pieejamā finansējuma, Lauku atbalsta dienests proporcionāli samazina izmaksājamā atbalsta apmēru par vienu hektāru vai vienu liellopu vienību.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu
Ietekmes apraksts
Personām daļēji sedz izmaksas par apdrošināšanas polišu iegādi.
Juridiskās personas
  • Personas, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu
  • Apdrošināšanas pakalpojumu sniedzēji
Ietekmes apraksts
Personām daļēji sedz izmaksas par apdrošināšanas polišu iegādi.
Atbalsts veicina apdrošināšanas pakalpojumu attīstību lauksaimniecības nozarē, tādējādi netieši ietekmējot arī apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
6 408 750
0
1 308 750
0
1 308 750
0
1 308 750
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
6 408 750
0
1 308 750
0
1 308 750
0
1 308 750
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
6 408 750
0
1 308 750
0
1 308 750
0
1 308 750
2.1. valsts pamatbudžets
6 408 750
0
1 308 750
0
1 308 750
0
1 308 750
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna  2023.–2027. gadam intervencei "Ražas, dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanas prēmija" 2023. gadā paredzētais finansējums ir 8 725 000 euro, no kuriem 6 000 000 euro piešķirti atbisltoši Ministru kabineta 2022. gada 11. oktobra protokollēmuma Nr. 52 5. § Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 „Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai”. 
Pārējais fiansējums (2 725 000 euro) 408 750 euro apmērā paredzēts no valsts budžeta  kā intervences līdzfinansējums un 2 316 250 euro apmērā no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) finansējuma.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
Noteikumu projekts pārņem regulas 2021/2115 76. panta "Riska pārvaldības instrumenti" nosacījumus attiecībā uz apdrošināšanas prēmijām.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2021/2115 76. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2021/2115 76. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 6.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2021/2115 76. panta 3. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2021/2115 76. panta 5. punkts 
Noteikumu projekta 7.2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas 2021/2115 76. panta 6. punkts 
Noteikumu projekta 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi