25-TA-735: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Latvijas Republikas delegāciju dalībai Starptautiskās darba konferences 113. sesijā Ženēvā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par Latvijas Republikas delegāciju dalībai Starptautiskās darba konferences 113. sesijā Ženēvā” (turpmāk – rīkojuma projekts) ir izstrādāts, pamatojoties uz Starptautiskās darba organizācijas (turpmāk – SDO) uzaicinājumu Latvijas delegācijai piedalīties Starptautiskās darba konferences 2025. gada 113. sesijā (turpmāk – konference), kas šogad notiks klātienē Ženēvā no 2025. gada 2. līdz 13. jūnijam.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir noteikt Latvijas delegācijas sastāvu dalībai konferencē.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
SDO dibināta kā specializētā Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) aģentūra 1919. gadā.
SDO galvenais mērķis ir veicināt sociālo taisnīgumu un starptautisku darba tiesību atzīšanu. Organizācijas uzdevums ir formulēt starptautiskos darba standartus (konvenciju un rekomendāciju formā), nosakot minimālās darba tiesību prasības. SDO sniedz dalībvalstīm arī konsultatīvu un tehnisku palīdzību nacionālo politiku izstrādē un ieviešanā.
Latvija savu dalību SDO atjaunoja 1991. gadā.
No Latvijas puses sadarbību ar SDO savas kompetences ietvaros īsteno Ārlietu ministrija (tajā skaitā arī Latvijas Republikas pastāvīgā pārstāvniecība ANO un citās starptautiskajās organizācijās Ženēvā), Labklājības ministrija un Satiksmes ministrija.
SDO galvenais mērķis ir veicināt sociālo taisnīgumu un starptautisku darba tiesību atzīšanu. Organizācijas uzdevums ir formulēt starptautiskos darba standartus (konvenciju un rekomendāciju formā), nosakot minimālās darba tiesību prasības. SDO sniedz dalībvalstīm arī konsultatīvu un tehnisku palīdzību nacionālo politiku izstrādē un ieviešanā.
Latvija savu dalību SDO atjaunoja 1991. gadā.
No Latvijas puses sadarbību ar SDO savas kompetences ietvaros īsteno Ārlietu ministrija (tajā skaitā arī Latvijas Republikas pastāvīgā pārstāvniecība ANO un citās starptautiskajās organizācijās Ženēvā), Labklājības ministrija un Satiksmes ministrija.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Latvijas delegācija katru gadu piedalās Starptautiskajā darba konferencē, kas ir galvenais vispasaules diskusiju forums darba jomā. Sesijā tiek izstrādāti un pieņemti starptautiskie darba standarti un diskutēti darba jomas politikas jautājumi.
Gan SDO, gan konferences darba forma ir balstīta uz trīspusēju sociālo dialogu, kurā SDO dalībvalstis pārstāv gan to valdības, gan darba devēju un darbinieku organizācijas.
Saskaņā ar SDO konstitūcijas 3. panta 1. punktu delegācija jāveido, iesaistot visas trīs sociālā dialoga puses – valdības, arodbiedrību un darba devēju pārstāvjus. Veidojot delegāciju, vēlams ievērot dzimumu līdzsvaru.
Šogad konferenci ir nolemts rīkot klātienē Ženēvā no 2025. gada 2. līdz 13. jūnijam.
Atbilstoši SDO uzaicinājumā un SDO tīmekļvietnē norādītajai informācijai konferences šī gada sesijas darba kārtībā iekļauti šādi izskatāmie jautājumi:
1) SDO Vadības institūcijas priekšsēdētāja un ģenerāldirektora ziņojumi, tajā skaitā jautājumā par darba ņēmēju situāciju okupētajās arābu teritorijās;
2) programmas un budžeta projekts 2026. – 2027. gadam un citi ar budžetu saistītie jautājumi;
3) informācija un ziņojumi par SDO konvenciju un rekomendāciju piemērošanu, tajā skaitā vispārējs pārskats par aizsardzību pret nelaimes gadījumiem darbā;
4) otrā gada diskusija standartu noteikšanas jautājumā par aizsardzību pret bioloģiskiem riskiem darba vidē, tajā skaitā Konvencijas un Rekomendācijas projekts, saņemto komentāru kopsavilkums;
5) pirmā gada diskusija standartu noteikšanas jautājumā par pienācīgu darbu platformu ekonomikā, tajā skaitā tiesību aktu un prakses analīze, saņemto atbilžu kopsavilkums;
6) vispārējā diskusija par inovatīvām metodēm neformālās nodarbinātības mazināšanai un pārejas uz formālo nodarbinātību veicināšanai, lai sekmētu pienācīgu darbu;
7) SDO trīspusējais ieguldījums Otrajam pasaules samitam sociālajai attīstībai 2025. gadā;
8) pasākumi atbilstoši SDO konstitūcijas 33. pantam ar mērķi nodrošināt, ka Mjanma ievēro SDO Izmeklēšanas komisijas ieteikumus.
Tāpat konferencē plānota 2006. gada Konvencijas par darbu jūrniecībā grozījumu apstiprināšana (ar nosacījumu, ka Īpašā trīspusējā komiteja tās piektajā sanāksmē 2025. gada aprīlī pieņems attiecīgos grozījumus). Konferencē plānots skatīt arī Rezolūcijas projektu par Palestīnas statusu SDO un Palestīnas tiesībām piedalīties SDO sanāksmēs saskaņā ar SDO Vadības institūcijas 352. sesijā (2024. gada oktobris – novembris) pieņemto lēmumu.
Izskatāmie ziņojumi ir pieejami SDO tīmekļvietnē.
Konferences atklāšana ir paredzēta 2025. gada 2. jūnijā, savukārt noslēgums – 2025. gada 13. jūnijā. Darba devēju un darbinieku grupu sagatavošanās sanāksmes paredzētas 2025. gada 1. jūnijā.
Vienlaikus SDO Vadības institūcijas 2025. gada marta 353. sesijā, kas norisinājās no 2025. gada 10. līdz 20. martam, tika nolemts, ka konferences ietvaros plānotais augstā līmeņa pasākums notiks 2025. gada 12. jūnijā un ir paredzēts kā Globālās sociālā taisnīguma koalīcijas forums, kas notiks līdzīgā formātā kā konferences pagājušā gada 112. sesijas laikā notikušais. Šajā gadā Globālās sociālā taisnīguma koalīcijas foruma ietvaros tiks prezentētas koalīcijas sadarbības veidā īstenotās aktivitātes un to attīstība, kā arī koalīcijas partneriem būs iespēja dalīties savās zināšanās un pieredzē. Šis pasākums pulcēs SDO trīspusējos dalībniekus, starptautiskās organizācijas un citas ieinteresētās personas.
Tāpat konferences ietvaros 2025. gada 11. jūnijā ir plānots pasākums, kas būs veltīts Pasaules dienas pret bērnu darbu atzīmēšanai.
Gan SDO, gan konferences darba forma ir balstīta uz trīspusēju sociālo dialogu, kurā SDO dalībvalstis pārstāv gan to valdības, gan darba devēju un darbinieku organizācijas.
Saskaņā ar SDO konstitūcijas 3. panta 1. punktu delegācija jāveido, iesaistot visas trīs sociālā dialoga puses – valdības, arodbiedrību un darba devēju pārstāvjus. Veidojot delegāciju, vēlams ievērot dzimumu līdzsvaru.
Šogad konferenci ir nolemts rīkot klātienē Ženēvā no 2025. gada 2. līdz 13. jūnijam.
Atbilstoši SDO uzaicinājumā un SDO tīmekļvietnē norādītajai informācijai konferences šī gada sesijas darba kārtībā iekļauti šādi izskatāmie jautājumi:
1) SDO Vadības institūcijas priekšsēdētāja un ģenerāldirektora ziņojumi, tajā skaitā jautājumā par darba ņēmēju situāciju okupētajās arābu teritorijās;
2) programmas un budžeta projekts 2026. – 2027. gadam un citi ar budžetu saistītie jautājumi;
3) informācija un ziņojumi par SDO konvenciju un rekomendāciju piemērošanu, tajā skaitā vispārējs pārskats par aizsardzību pret nelaimes gadījumiem darbā;
4) otrā gada diskusija standartu noteikšanas jautājumā par aizsardzību pret bioloģiskiem riskiem darba vidē, tajā skaitā Konvencijas un Rekomendācijas projekts, saņemto komentāru kopsavilkums;
5) pirmā gada diskusija standartu noteikšanas jautājumā par pienācīgu darbu platformu ekonomikā, tajā skaitā tiesību aktu un prakses analīze, saņemto atbilžu kopsavilkums;
6) vispārējā diskusija par inovatīvām metodēm neformālās nodarbinātības mazināšanai un pārejas uz formālo nodarbinātību veicināšanai, lai sekmētu pienācīgu darbu;
7) SDO trīspusējais ieguldījums Otrajam pasaules samitam sociālajai attīstībai 2025. gadā;
8) pasākumi atbilstoši SDO konstitūcijas 33. pantam ar mērķi nodrošināt, ka Mjanma ievēro SDO Izmeklēšanas komisijas ieteikumus.
Tāpat konferencē plānota 2006. gada Konvencijas par darbu jūrniecībā grozījumu apstiprināšana (ar nosacījumu, ka Īpašā trīspusējā komiteja tās piektajā sanāksmē 2025. gada aprīlī pieņems attiecīgos grozījumus). Konferencē plānots skatīt arī Rezolūcijas projektu par Palestīnas statusu SDO un Palestīnas tiesībām piedalīties SDO sanāksmēs saskaņā ar SDO Vadības institūcijas 352. sesijā (2024. gada oktobris – novembris) pieņemto lēmumu.
Izskatāmie ziņojumi ir pieejami SDO tīmekļvietnē.
Konferences atklāšana ir paredzēta 2025. gada 2. jūnijā, savukārt noslēgums – 2025. gada 13. jūnijā. Darba devēju un darbinieku grupu sagatavošanās sanāksmes paredzētas 2025. gada 1. jūnijā.
Vienlaikus SDO Vadības institūcijas 2025. gada marta 353. sesijā, kas norisinājās no 2025. gada 10. līdz 20. martam, tika nolemts, ka konferences ietvaros plānotais augstā līmeņa pasākums notiks 2025. gada 12. jūnijā un ir paredzēts kā Globālās sociālā taisnīguma koalīcijas forums, kas notiks līdzīgā formātā kā konferences pagājušā gada 112. sesijas laikā notikušais. Šajā gadā Globālās sociālā taisnīguma koalīcijas foruma ietvaros tiks prezentētas koalīcijas sadarbības veidā īstenotās aktivitātes un to attīstība, kā arī koalīcijas partneriem būs iespēja dalīties savās zināšanās un pieredzē. Šis pasākums pulcēs SDO trīspusējos dalībniekus, starptautiskās organizācijas un citas ieinteresētās personas.
Tāpat konferences ietvaros 2025. gada 11. jūnijā ir plānots pasākums, kas būs veltīts Pasaules dienas pret bērnu darbu atzīmēšanai.
Risinājuma apraksts
Ar šo rīkojuma projektu tiek noteikts Latvijas delegācijas sastāvs dalībai konferencē.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
SDO konstitūcijas 13. panta 2. punkta a) apakšpunktā noteikts, ka visu konferences dalībnieku ceļa un uzturēšanas izdevumus sedz attiecīgā dalībvalsts.
Ņemot vērā to, ka šogad konference notiks klātienē, valdībai būs jāsedz Latvijas Republikas delegācijas locekļu, tajā skaitā arī darba devēju un darbinieku organizāciju pārstāvju, ceļa un uzturēšanas izdevumi.
Attiecībā uz nepieciešamā finansējuma nodrošināšanu Latvijas Republikas delegācijas darba devēju un darbinieku organizāciju puses locekļiem ceļa un uzturēšanās izdevumu segšanai, sākot ar 2015. gadu, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (turpmāk – LBAS) un Latvijas Darba devēju konfederācijas (turpmāk – LDDK) pārstāvju dalības konferencē izmaksas nodrošināmas no Labklājības ministrijas pamatbudžeta.
Atbilstoši saņemtajam SDO uzaicinājumam dalībai Starptautiskās darba konferences 113. sesijā delegācijas pārstāvju akreditācijas dati SDO ir jāiesniedz līdz 2025. gada 12. maijam, līdz ar to, lai savlaicīgi iesniegtu delegācijas akreditācijas datus SDO un tādējādi arī nodrošinātu iespēju Latvijas delegācijas pārstāvjiem pilntiesīgi piedalīties konferencē, rīkojuma projektu ir nepieciešams pieņemt ne vēlāk kā līdz 2025. gada 11. maijam.
Ņemot vērā to, ka šogad konference notiks klātienē, valdībai būs jāsedz Latvijas Republikas delegācijas locekļu, tajā skaitā arī darba devēju un darbinieku organizāciju pārstāvju, ceļa un uzturēšanas izdevumi.
Attiecībā uz nepieciešamā finansējuma nodrošināšanu Latvijas Republikas delegācijas darba devēju un darbinieku organizāciju puses locekļiem ceļa un uzturēšanās izdevumu segšanai, sākot ar 2015. gadu, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (turpmāk – LBAS) un Latvijas Darba devēju konfederācijas (turpmāk – LDDK) pārstāvju dalības konferencē izmaksas nodrošināmas no Labklājības ministrijas pamatbudžeta.
Atbilstoši saņemtajam SDO uzaicinājumam dalībai Starptautiskās darba konferences 113. sesijā delegācijas pārstāvju akreditācijas dati SDO ir jāiesniedz līdz 2025. gada 12. maijam, līdz ar to, lai savlaicīgi iesniegtu delegācijas akreditācijas datus SDO un tādējādi arī nodrošinātu iespēju Latvijas delegācijas pārstāvjiem pilntiesīgi piedalīties konferencē, rīkojuma projektu ir nepieciešams pieņemt ne vēlāk kā līdz 2025. gada 11. maijam.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
13 529
0
13 529
0
13 529
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
13 529
0
13 529
0
13 529
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
13 529
0
13 529
0
13 529
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
13 529
0
13 529
0
13 529
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Lai nodrošinātu Latvijas Republikas delegācijas dalību Starptautiskajā darba konferencē Ženēvā, Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 97.01.00 "Labklājības nozares vadība un politikas plānošana" paredzēts finansējums 13 529 euro apmērā saskaņā ar likumu “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam".
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija
Konferences dalībnieku (LDDK un LBAS pārstāvju) ceļa un uzturēšanās izdevumi 7 611 euro apmērā tiks segti no Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 97.01.00 "Labklājības nozares vadība un politikas plānošana".
Labklājības ministrijas pārstāvju ceļa un uzturēšanās izdevumi tiks segti no Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 97.01.00 "Labklājības nozares vadība un politikas plānošana" pamatfunkciju īstenošanai plānotajiem līdzekļiem (komandējumu izdevumiem) un ir kopumā plānoti 5 918 euro apmērā (dienas nauda, ceļošanas izdevumi, viesnīcas izdevumi, pilsētas nodoklis un ceļojumu apdrošināšana).
Labklājības ministrijas pārstāvju ceļa un uzturēšanās izdevumi tiks segti no Labklājības ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammas 97.01.00 "Labklājības nozares vadība un politikas plānošana" pamatfunkciju īstenošanai plānotajiem līdzekļiem (komandējumu izdevumiem) un ir kopumā plānoti 5 918 euro apmērā (dienas nauda, ceļošanas izdevumi, viesnīcas izdevumi, pilsētas nodoklis un ceļojumu apdrošināšana).
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Nē
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Jā
Starptautiskā dokumenta nosaukums
SDO konstitūcija
Apraksts
Saskaņā ar SDO konstitūcijas 3. panta 1. punktu delegācija jāveido, iesaistot visas trīs sociālā dialoga puses – valdības, arodbiedrību un darba devēju pārstāvjus.
SDO konstitūcijas 13. panta 2. punkta a) apakšpunktā noteikts, ka visu konferences dalībnieku ceļa un uzturēšanas izdevumus sedz attiecīgā dalībvalsts. Ņemot vērā to, ka šogad konference notiks klātienē, valdībai būs jāsedz Latvijas Republikas delegācijas locekļu, tajā skaitā arī darba devēju un darbinieku organizāciju pārstāvju, ceļa un uzturēšanas izdevumi.
SDO konstitūcijas 13. panta 2. punkta a) apakšpunktā noteikts, ka visu konferences dalībnieku ceļa un uzturēšanas izdevumus sedz attiecīgā dalībvalsts. Ņemot vērā to, ka šogad konference notiks klātienē, valdībai būs jāsedz Latvijas Republikas delegācijas locekļu, tajā skaitā arī darba devēju un darbinieku organizāciju pārstāvju, ceļa un uzturēšanas izdevumi.
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.5. 2. tabula. Ar tiesību akta projektu izpildītās vai uzņemtās saistības, kas izriet no starptautiskajiem tiesību aktiem vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumentiem. Pasākumi šo saistību izpildei
Attiecīgā starptautiskā tiesību akta vai starptautiskas institūcijas vai organizācijas dokumenta (turpmāk – starptautiskais dokuments) datums, numurs un nosaukums
SDO konstitūcija
Starptautiskās saistības pasākums/uzdevums
Projekta vienība, ar ko izpilda A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
A
B
C
SDO konstitūcijas 3. panta 1. punkts nosaka ikgadējās konferences delegācijas sastāvu.
SDO konstitūcijas 13. panta 2. punkta a) apakšpunkts paredz, ka konferences dalībnieku ceļa un uzturēšanas izdevumus sedz attiecīgā dalībvalsts.
SDO konstitūcijas 13. panta 2. punkta a) apakšpunkts paredz, ka konferences dalībnieku ceļa un uzturēšanas izdevumus sedz attiecīgā dalībvalsts.
Rīkojuma projekta teksts.
Latvija kā SDO dalībvalsts ir ratificējusi SDO konstitūciju, līdz ar to Latvijai ir pienākumus pieņemt lēmumu par delegācijas sastāvu, kā arī segt visu delegācijas locekļu ceļa un uzturēšanas izdevumus. Ņemot vērā to, ka šogad konference notiks klātienē, valdībai būs jāsedz Latvijas Republikas delegācijas locekļu, tajā skaitā arī darba devēju un darbinieku organizāciju pārstāvju, ceļa un uzturēšanas izdevumi.
Latvija kā SDO dalībvalsts ir ratificējusi SDO konstitūciju, līdz ar to Latvijai ir pienākumus pieņemt lēmumu par delegācijas sastāvu, kā arī segt visu delegācijas locekļu ceļa un uzturēšanas izdevumus. Ņemot vērā to, ka šogad konference notiks klātienē, valdībai būs jāsedz Latvijas Republikas delegācijas locekļu, tajā skaitā arī darba devēju un darbinieku organizāciju pārstāvju, ceļa un uzturēšanas izdevumi.
Pārņemtas pilnībā
Vai starptautiskajā dokumentā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
SDO konstitūcijā paredzētās saistības nav pretrunā ar jau esošajām Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām.
Cita informācija
Nav.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Ievērojot to, ka rīkojuma projekts neatbilst Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktā minētajiem kritērijiem, pamatojoties uz kuriem īstenojama sabiedrības līdzdalība, kā arī rīkojuma projekts nemaina esošo regulējumu, neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, turklāt rīkojuma projekts attiecas uz noteiktu personu loku – Latvijas delegācijas, kas piedalīsies konferencē, pārstāvjiem, sabiedrības līdzdalības kārtība rīkojuma projekta izstrādē netiek piemērota.
Vienlaikus rīkojuma projekts un tā anotācija pirms to izskatīšanas Ministru kabineta sēdē būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā, līdz ar to interesentiem būs iespēja ar to iepazīties.
Ņemot vērā iepriekš minēto, šis rīkojums nav pakļaujams sabiedriskajai apspriešanai.
Vienlaikus rīkojuma projekts un tā anotācija pirms to izskatīšanas Ministru kabineta sēdē būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā, līdz ar to interesentiem būs iespēja ar to iepazīties.
Ņemot vērā iepriekš minēto, šis rīkojums nav pakļaujams sabiedriskajai apspriešanai.
6.4. Cita informācija
Rīkojuma projekta izstrādē notika konsultācijas ar LBAS un LDDK pārstāvjiem.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ārlietu ministrija
- Labklājības ministrija
- Latvijas Darba devēju konfederācija
- Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība
- Latvijas Republikas pastāvīgā pārstāvniecība ANO un citās starptautiskajās organizācijās Ženēvā
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Nav.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
