23-TA-47: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 9. oktobra noteikumos Nr. 695 "Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības iestādē"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
2023.gada 10.janvārī tika pieņemts noteikumu projekts par grozījumiem Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumos Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti" (22-TA-3693), kas nosaka, ka asistenta un pavadoņa atlīdzība par stundu ir ne mazāka kā 4,79 euro apmērā, tai skaitā darba samaksa, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodoklis.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt vienlīdzīgus atlīdzības samaksas nosacījumus visiem asistenta pakalpojuma sniedzējiem, kuri veic asistenta darbu, tai skaitā izglītības iestādēs, paredzot, ka, sākot no 2023.gada 1.janvāra, valsts nodrošinātā atlīdzība par vienu asistenta pakalpojuma stundu ir 4,79 euro apmērā, tai skaitā darba samaksa, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodoklis.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
Atbilstoši Darba likuma 61. panta pirmajā daļā noteiktajam minimālā mēneša darba alga nedrīkst būt mazāka par valsts noteikto minimumu. Ievērojot minēto, minimālā valsts nodrošinātā atlīdzība par vienu asistenta pakalpojuma stundu, kas noteikta ar Ministru kabineta noteikumiem Nr. 695, asistentam ir jāpalielina, sākot ar 2023.gada 1.janvāri, kad stājās spēkā jaunais minimālās mēneša darba algas apmērs. Arī Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumos Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti" minētā asistenta un pavadoņa atlīdzība par stundu ne mazāk kā 4,79 euro apmērā ir noteikta, sākot ar 2023. gada 1. janvāri.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta noteikumu Nr.695 10.2. apakšpunkts nosaka, ka valsts nodrošina atlīdzību par vienu asistenta pakalpojuma stundu ir 4,50 euro apmērā, ieskaitot visus nodokļus, kas saistīti ar asistenta pakalpojuma sniegšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2021.gada 1.jūlijā stājās spēkā Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumi Nr.316 “Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti” un 2021. gada 29. jūnija grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr.695, kuri noteica, ka asistenta un pavadoņa atlīdzība par vienu asistenta pakalpojuma stundu ir 4,50 euro apmērā, iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar asistenta pakalpojuma un pavadoņa pakalpojuma sniegšanu.
Vienas asistenta pakalpojuma stundas izmaksas 4,50 euro apmērā tika noteiktas, ņemot vērā atlīdzību, kāda bija noteikta Labklājības ministrijas padotībā esošo ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas iestāžu aprūpētājam par pilnas darba slodzes (40 stundas nedēļā) 608 euro apmērā.
Darba likuma pārejas noteikumu 26. punkts nosaka, ka Ministru kabinets nosaka to, ka minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros no 2023. gada 1. janvāra nav mazāka par 620 euro. Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra noteikumi Nr.788 "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumos Nr. 656 "Noteikumi par minimālās mēneša darba algas apmēru normālā darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu"" stājas spēkā 2023. gada 1. janvārī un nosaka, ka minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros ir 620 euro.
Līdz ar to Ministru kabineta noteikumos Nr.695 noteiktais asistenta atlīdzības apmērs no 2023. gada 1. janvāra nesasniedz minimālās mēneša darba algas apmēru - 620 euro.
Vienlaikus jāņem vērā, ka 2023.gada 10.janvārī tika pieņemti grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumos Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti"" (22-TA-3693), kuru 2.punktā noteikts, ka asistenta un pavadoņa atlīdzība ir ne mazāk kā 4,79 euro apmērā, tai skaitā darba samaksa, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodoklis .
Vienas asistenta pakalpojuma stundas izmaksas 4,50 euro apmērā tika noteiktas, ņemot vērā atlīdzību, kāda bija noteikta Labklājības ministrijas padotībā esošo ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas iestāžu aprūpētājam par pilnas darba slodzes (40 stundas nedēļā) 608 euro apmērā.
Darba likuma pārejas noteikumu 26. punkts nosaka, ka Ministru kabinets nosaka to, ka minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros no 2023. gada 1. janvāra nav mazāka par 620 euro. Ministru kabineta 2022.gada 13.decembra noteikumi Nr.788 "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumos Nr. 656 "Noteikumi par minimālās mēneša darba algas apmēru normālā darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu"" stājas spēkā 2023. gada 1. janvārī un nosaka, ka minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros ir 620 euro.
Līdz ar to Ministru kabineta noteikumos Nr.695 noteiktais asistenta atlīdzības apmērs no 2023. gada 1. janvāra nesasniedz minimālās mēneša darba algas apmēru - 620 euro.
Vienlaikus jāņem vērā, ka 2023.gada 10.janvārī tika pieņemti grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumos Nr. 316 "Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti"" (22-TA-3693), kuru 2.punktā noteikts, ka asistenta un pavadoņa atlīdzība ir ne mazāk kā 4,79 euro apmērā, tai skaitā darba samaksa, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodoklis .
Risinājuma apraksts
Lai neveidotos nevienlīdzīgi atlīdzības samaksas nosacījumi visiem asistenta pakalpojuma sniedzējiem, kuri veic asistenta darbu, un vienlaicīgi nodrošinātu, ka asistenta pakalpojuma sniedzējs saņem atlīdzību, kas nav zemāka par valstī noteikto minimālā mēneša darba algu normālā darba laika ietvaros 620 euro apmērā, ir nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta noteikumu Nr.695 10.2. apakšpunktā, nosakot, ka valsts nodrošinātā atlīdzība par vienu asistenta pakalpojuma stundu ir 4,79 euro apmērā, tai skaitā darba samaksa, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodoklis.
Lai nodrošinātu, ka pakalpojuma stundas cenā ir iekļauta darba samaksa, kas nevienu mēnesi nav mazāka par valstī noteikto minimālo mēneša stundas tarifa likmi, tā pielīdzināta 2023. gada februāra un aprīļa mēneša minimālajai stundas tarifa likmei (3,875 euro + Darba devēja VSAOI =4,79 euro). Tādējādi noteikumu projekts paredz, ka, sākot no 2023.gada 1.janvāra, valsts nodrošina atlīdzību par vienu asistenta pakalpojuma stundu 4,79 euro apmērā, tai skaitā darba samaksu, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Lai nodrošinātu, ka pakalpojuma stundas cenā ir iekļauta darba samaksa, kas nevienu mēnesi nav mazāka par valstī noteikto minimālo mēneša stundas tarifa likmi, tā pielīdzināta 2023. gada februāra un aprīļa mēneša minimālajai stundas tarifa likmei (3,875 euro + Darba devēja VSAOI =4,79 euro). Tādējādi noteikumu projekts paredz, ka, sākot no 2023.gada 1.janvāra, valsts nodrošina atlīdzību par vienu asistenta pakalpojuma stundu 4,79 euro apmērā, tai skaitā darba samaksu, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- skolēni
- pirmsskolas vecuma bērni
- studenti
- Asistenta pakalpojuma sniedzēji.
Ietekmes apraksts
Tiesiskais regulējums ietekmēs personu ar invaliditāti asistentus, kuriem noteikts atlīdzības apmērs 4,50 euro par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu (iekļaujot visus nodokļus, kas saistīti ar pakalpojuma sniegšanu). No 2023.gada 1.janvāra atlīdzības apmērs asistentiem būs ne mazāks, kā 4,79 euro par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu (kas ietver darba samaksu, iedzīvotāju ienākumu nodokli (darba devēja un darba ņēmēja daļu personām, kurām nodokļu samaksu veic darba devējs), kā arī valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
Asistenta un pavadoņa pakalpojumu saņēmējus tiesiskais regulējums ietekmēs netieši, jo tiks palielināts atlīdzības apmērs personām, kuras viņiem sniedz attiecīgo pakalpojumu.
Uz 2022.gada 15.septembri izglītojamie par kuriem tika veikta asistenta pakalpojuma finansējuma aprēķins bija 421 izglītojamais.
Asistenta un pavadoņa pakalpojumu saņēmējus tiesiskais regulējums ietekmēs netieši, jo tiks palielināts atlīdzības apmērs personām, kuras viņiem sniedz attiecīgo pakalpojumu.
Uz 2022.gada 15.septembri izglītojamie par kuriem tika veikta asistenta pakalpojuma finansējuma aprēķins bija 421 izglītojamais.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
2 398 545
0
2 536 853
0
2 536 853
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
2 398 545
0
2 536 853
0
2 536 853
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
2 398 545
205 793
2 536 853
205 793
2 536 853
205 793
205 793
2.1. valsts pamatbudžets
2 398 545
205 793
2 536 853
205 793
2 536 853
205 793
205 793
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-205 793
0
-205 793
0
-205 793
-205 793
3.1. valsts pamatbudžets
0
-205 793
0
-205 793
0
-205 793
-205 793
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-205 793
-205 793
-205 793
-205 793
5.1. valsts pamatbudžets
-205 793
-205 793
-205 793
-205 793
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Aprēķins nosūtīts Finanšu ministrijai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
2022. gada 27. oktobrī Saeima pieņēma likumu "Grozījums Darba likumā", ar kuru minimālā mēneša darba alga no 2023. gada 1. janvāra tiek noteikta ne mazāka par 620 euro. Savukārt 2022. gada 13. decembrī tika pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr.788 "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 24. novembra noteikumos Nr. 656 "Noteikumi par minimālās mēneša darba algas apmēru normālā darba laika ietvaros un minimālās stundas tarifa likmes aprēķināšanu"" ar kuriem minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros no 2023.gada 1.janvāra ir noteikta 620 euro.
Lai neveidotos nevienlīdzīgi atlīdzības samaksas nosacījumus visiem asistenta pakalpojuma sniedzējiem, noteikumu projekts ir izstrādāts, lai asistenta samaksa par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu no 2023.gada 1.janvāra ir vienāda ar asistentu, pavadoņu un nepilngadīgu personu ar invaliditāti aprūpētāju samaksa kā to no 2023.gada 1.janvāra nosaka Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumi Nr.316 “Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti”, un vienlaikus tā nav mazāka par minimālo stundas tarifa likmi normāla darba laikam ietvaros.
*Minimālās stundas tarifa likmes apmērs darbiniekiem, kuri strādā 5 darba dienu nedēļu un 40 stundas nedēļā 2023.gada mēnešu griezumā. (saskaņā ar Darba likuma (DL) 131.panta pirmo daļu un 133.panta pirmo daļu).https://www.lm.gov.lv/lv/minimala-darba-alga
Kopš 2021. gada 1. jūlija pakalpojuma samaksa tiek veikta atbilstoši fiksētai pakalpojuma cenai, kas noteikta par pakalpojuma stundu.
Lai nodrošinātu, ka asistenta un pavadoņa pakalpojuma stundas cenā ir iekļauta darba samaksa, kas nevienu mēnesi nav mazāka par valstī noteikto minimālo mēneša stundas tarifa likmi 2023. gadā, tā pielīdzināta 2023. gada februāra un aprīļa mēneša minimālajai stundas tarifa likmei (3,875 euro + darba devēja VSAOI =4,79 euro).
Noteikumu projekta 1.punkts paredz paaugstināt asistentu atlīdzību atbilstoši minimālajai stundas tarifa likmei normāla darba laika ietvaros, kas no 2023.gada 1.janvāra ir vidēji 4,79 euro /h, tai skaitā darba samaksa, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodoklis.
Asistenta pakalpojumus var sniegt arī personas, kurām nav darba devēja (personas pašas veic saimniecisko darbību), šīm personām iedzīvotāju ienākumu nodokļa darba devēja un darba ņēmēja daļa netiek aprēķināta un attiecīgi, darba devēja daļa izmaksājot atlīdzību netiek ieturēta. Saimnieciskās darbības veicējiem atlīdzības apmērs tiek izmaksāts pilnā apmērā un persona pati veic iedzīvotāju ienākuma nodokļa samaksu atbilstoši šo jomu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem.
Lai neveidotos nevienlīdzīgi atlīdzības samaksas nosacījumus visiem asistenta pakalpojuma sniedzējiem, noteikumu projekts ir izstrādāts, lai asistenta samaksa par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu no 2023.gada 1.janvāra ir vienāda ar asistentu, pavadoņu un nepilngadīgu personu ar invaliditāti aprūpētāju samaksa kā to no 2023.gada 1.janvāra nosaka Ministru kabineta 2021. gada 18. maija noteikumi Nr.316 “Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti”, un vienlaikus tā nav mazāka par minimālo stundas tarifa likmi normāla darba laikam ietvaros.
Mēnesis |
Minimālā stundas tarifa likme*,euro | Minimālā stundas tarifa likme ar darba devēja VSAOI 23.59%, euro |
1 | 2 | 3=2*1,2359 |
Janvāris | 3,5227 | 4,35 |
Februāris | 3,8750 | 4,79 |
Marts | 3,3696 | 4,16 |
Aprīlis | 3,8750 | 4,79 |
Maijs | 3,3696 | 4,16 |
Jūnijs | 3,5227 | 4,35 |
Jūlijs | 3,6905 | 4,56 |
Augusts | 3,3696 | 4,16 |
Septembris | 3,3905 | 4,56 |
Oktobris | 3,5227 | 4,35 |
Novembris | 3,5227 | 4,35 |
Decembris | 3,6905 | 4,56 |
Kopš 2021. gada 1. jūlija pakalpojuma samaksa tiek veikta atbilstoši fiksētai pakalpojuma cenai, kas noteikta par pakalpojuma stundu.
Lai nodrošinātu, ka asistenta un pavadoņa pakalpojuma stundas cenā ir iekļauta darba samaksa, kas nevienu mēnesi nav mazāka par valstī noteikto minimālo mēneša stundas tarifa likmi 2023. gadā, tā pielīdzināta 2023. gada februāra un aprīļa mēneša minimālajai stundas tarifa likmei (3,875 euro + darba devēja VSAOI =4,79 euro).
Noteikumu projekta 1.punkts paredz paaugstināt asistentu atlīdzību atbilstoši minimālajai stundas tarifa likmei normāla darba laika ietvaros, kas no 2023.gada 1.janvāra ir vidēji 4,79 euro /h, tai skaitā darba samaksa, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas un iedzīvotāju ienākuma nodoklis.
Asistenta pakalpojumus var sniegt arī personas, kurām nav darba devēja (personas pašas veic saimniecisko darbību), šīm personām iedzīvotāju ienākumu nodokļa darba devēja un darba ņēmēja daļa netiek aprēķināta un attiecīgi, darba devēja daļa izmaksājot atlīdzību netiek ieturēta. Saimnieciskās darbības veicējiem atlīdzības apmērs tiek izmaksāts pilnā apmērā un persona pati veic iedzīvotāju ienākuma nodokļa samaksu atbilstoši šo jomu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Papildus nepieciešamais finansējums ir atbalstīts 2023.gada 13.janvāra Ministru kabineta sēdē, izskatot informatīvo ziņojumu "Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2023. gadam un budžeta ietvaram 2023.–2025. gadam" un iekļauts likumprojektā «Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam» (prioritārais pasākums "Atlīdzības palielināšana asistenta un pavadoņa pakalpojuma sniedzējiem (LM un IZM)").
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
NēNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pašvaldības un privātās izglītības iestādes
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Palielinot personu ar invaliditāti asistentu un pavadoņu atlīdzības apmēru no 4,50 euro uz 4,79 euro par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu, tiesiskā regulējuma ietekme uz iedzīvotāju sociālo situāciju nebūs būtiska.
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi