23-TA-132: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumos Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Atbalsts 2023. gadā kredītprocentu daļējai dzēšanai primārajiem lauksaimniecības produkcijas ražotājiem, kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē, atbalsta pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi, kopā 16 500 000 euro apmērā atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2023. gadam 11 500 000 euro apmērā un no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pasākuma "Ieguldījumi materiālajos aktīvos" finansējuma 5 000 000 euro apmērā.
Finansējums no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pasākuma "Ieguldījumi materiālajos aktīvos" 5 000 000 euro paredzēts šādos apakšpasākumos:
1) "Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās" (tai skaitā atbilstīgām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām) atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai – 4 800 000 euro;
2) "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai – 200 000 euro.
Atbalsts 2023. gadā lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 7 724 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2023. gadam.
Atbalsts 2023. gadā digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē – 276 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2023. gadam.
Atbalsts 2023. gadā selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu 2 000 000 euro, atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2023. gadam.
Finansējums no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pasākuma "Ieguldījumi materiālajos aktīvos" 5 000 000 euro paredzēts šādos apakšpasākumos:
1) "Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās" (tai skaitā atbilstīgām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām) atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai – 4 800 000 euro;
2) "Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē" atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai – 200 000 euro.
Atbalsts 2023. gadā lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai – 7 724 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2023. gadam.
Atbalsts 2023. gadā digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē – 276 000 euro atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2023. gadam.
Atbalsts 2023. gadā selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu 2 000 000 euro, atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2023. gadam.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Valsts un Eiropas Savienības atbalsta pasākumu mērķis ir nodrošināt lauksaimnieciskās ražošanas un lauksaimniecības produktu pārstrādes saimnieciskās darbības veicēju, zvejniecības un akvakultūras produktu ražotāju attīstību, kā arī pētījumu, selekcijas materiāla izstrādi, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu un laboratorisko analīžu veikšanai nepieciešamās materiālās bāzes pilnveidošanu un lauksaimniecībā izmantojamo zinātnes pētījumu nodrošināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Spēkā esošo Ministru kabineta 2015. gada 3. februāra noteikumu Nr. 59 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība investīciju veicināšanai lauksaimniecībā" (turpmāk – noteikumi Nr. 59) 3. punkts noteic finansējuma periodu un atbalsta apmēru.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2023. gadā, nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma periodu un atbalsta apmēru, kā arī atbalsta nosacījumus.
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu atbalstu arī 2023. gadā, nepieciešams izdarīt grozījumus noteikumu Nr. 59 3. punktā, nosakot finansējuma periodu un finansējuma apmēru 2023. gadam. Lai ievērotu Eiropas Komisijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna regulas priekšlikumu par dalībvalstu iespēju nodrošināt papildu finansējumu vienlīdzīgāku konkurences apstākļu nodrošināšanai ar citām ES dalībvalstīm, paredzēts atbalsts "Kredītprocentu daļējai dzēšanai investīciju kredītiem, lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes kredītiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes kredītiem un īstermiņa kredītiem" 16 500 000 euro apmērā atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2023. gadam 11 500 000 euro apmērā un no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” finansējuma 5 000 000 euro apmērā.
Finansējums no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” 5 000 000 euro paredzēts šādos apakšpasākumos:
1) “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” (tai skaitā atbilstīgām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām) atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai – 4 800 000 euro;
2) “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai – 200 000 euro.
Atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2023. gadam paredzēts arī šādiem atbalsta pasākumiem: "Lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai" – 7 724 000 euro un "Selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju" – 2 000 000 euro apmērā, digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē - 276 000 euro un 2022. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam kredītprocentu daļējai dzēšanai -3 531 480 euro.
Minētais finansējums nodrošinās atbalsta pasākumu turpināšanos nozaru konkurētspējas stiprināšanai, investīciju veicināšanai lauksaimniecībā un investīcijas materiālās bāzes pilnveidošanai, kā arī Zemkopības ministrijas pasūtītos pētījumus valsts vajadzībām, kuru mērķis ir ar zinātniskās pētniecības palīdzību veicināt nozares attīstību un konkrētu problēmu risināšanu attiecīgās valsts pārvaldes institūcijas kompetences jomā.
Noteikumu projekta 1. punkts precizē noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma apmēru 2023. gadam.
Noteikumu projekta 2. punkts precizē noteikumu Nr. 59 7.1 punktā noteiktās prasības informācijas glabāšanai par piešķirto atbalstu. Saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013) vai Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L190) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014) atbalsta saņēmējs minēto informāciju glabā 10 gadus no atbalsta saņemšanas dienas. Noteiktas arī prasības informācijas glabāšanai par piešķirto atbalstu saskaņā ar Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulu (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas uz EEZ) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21. decembra, Nr. L 327) (turpmāk – regula 2022/2472).
Tā kā no 2023. gada ir stājusies spēkā jaunā valsts atbalsta regula 2022/2472 un ar 2023. gada 30. jūniju spēku zaudē Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 1. jūlijs, Nr. L 193), noteikumu projekta 3. punkts precizē noteikumu Nr. 59 7.1 punktā atsauci uz regulu 2022/2472. Atbilstoši tiek precizēti arī noteikumu Nr. 59 10.5, 11.9. un 11.13. apakšpunkts, 34.1, 34.2 un 42.1 punkts, 43.4.1. apakšpunkts, 43.1 un 46. punkts, 45.11. un 45.13. apakšpunkts un 48.1 punkts.
Noteikumu projekta 4. punkts izsaka jaunā redakcijā noteikumu Nr. 59 8. punktu, turpmāk prasības par grūtībās nonākušu uzņēmumu nosakot saskaņā ar regulas 2022/2472 1. panta 5. punkta un 2. panta 59. punkta nosacījumiem atbalsta pasākumiem, kas tiek īstenoti saskaņā ar regulu 2022/2472. Ar noteikumu projekta 5. punktu tiek svītrots noteikumu Nr. 59 9. punkts, kurā minētie tie atbalsta pasākumi, kad nav jāvērtē grūtībās nonākuša uzņēmuma statuss. Noteikumu projekts precizē 11.12. apakšpunktā noteiktos atbalsta piešķiršanas termiņus.
Ar noteikumu projekta 6. punktu tiek svītrots noteikumu Nr. 59 9.1 punkts, jo turpmāk prasības par grūtībās nonākušu uzņēmumu noteiktas saskaņā ar regulā 2022/2472 1. panta 5. punkta un 2. panta 59. punkta nosacījumiem atbalsta pasākumiem, kas tiek īstenoti saskaņā ar regulu 2022/2472, atstājot noteikumu Nr. 59 8.3. apakšpunkta prasību, kas attiecas uz visiem atbalsta pasākumiem.
Noteikumu projekta 14. punktā tiek svītrots atbalsts, kas paredzēts noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktā, jo saskaņā ar jaunajām pamatnostādnēm par valsts atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos 2022/C 485/01 šo atbalstu nav iespējams piešķirt. Atbilstoši svītrots noteikumu Nr. 59 16.1 punkts. Noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktā paredzētais atbalsts turpmāk tiks izmaksāts saskaņā ar noteikumu Nr. 59 13.1.2. apakšpunktu kā de minimis atbalsts.
Šāgada 1. janvārī spēkā stājās grozījumi Latvijas Bankas likumā, tāpēc Finanšu un kapitāla tirgus komisija kā patstāvīga iestāde vairs nepastāv, jo ir integrēta Latvijas Bankā. To ievērojot, atbilstoši precizēts noteikumu Nr. 59 15.8. apakšpunkts, aizstājot vārdus "Finanšu un kapitāla tirgus komisija" ar vārdiem "Latvijas Banka". Atbilstoši precizējumi izdarīti arī noteikumu Nr. 59 15.11.1., 15.11.2., 25.4., 25.11.2., 35.3., 35.11.1. un 35.11.2. apakšpunktā. Tāpat precizēts noteikumu Nr. 59 15.8., 25.4. un 35.3. apakšpunkts, nosakot aizdevumu pārņemšanas nosacījumus attiecībā uz akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" aizdevumiem. Atbalstu par kredītprocentu daļēju dzēšanu turpmāk varēs saņemt par tādiem akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" aizdevumiem, kas izsniegti pēc 2015. gada 24. aprīļa.
Noteikuma projekta 19. punkts paredz, ka turpmāk atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai arī varēs piešķirt par aizdevumiem, ko izsniedzis tāds emitents Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē, kura galvenā darbības joma ir kreditēšana.
Noteikuma projekta 19. punktā precizētas aizdevumu programmas un termiņš, no kura un par kurām atbalsta programmām atbalstu daļējai kredītprocentu dzēšanai piešķir akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izsniegtiem aizdevumiem. Atbilstoši precizēts noteikumu Nr. 59 35.12. un 25.12. apakšpunkts.
Ar noteikumu projekta 22. punktu noteikumu Nr. 59 18. punktā precizēts laikposms, par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tiek svītrots noteikumu Nr. 59 18.11. un 18.12. apakšpunkts, un turpmāk vairs netiek paredzēts atbalsts saskaņā ar noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktu.
Noteikumu projekta 23. punktā precizēts laikposms, par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai.
Noteikumu Nr. 59 25.11. un 35.11. apakšpunkts papildināts ar jaunu apakšpunktu, kas paredz, ka atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai varēs piešķirt par aizdevumiem, ko izsniedzis tāds emitents Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē, kura galvenā darbības joma ir kreditēšana.
Noteikumu Nr. 59 28., 29., 38. un 39. punktā precizēts laikposms, par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai.
No 2023. gada plānots piešķirt atbalstu ne tikai zvejniecības nozarei un zvejniecības produktu apstrādei, bet arī akvakultūras nozarei un akvakultūras produktu apstrādei, tādēļ atbilstoši precizēts arī noteikumu Nr. 59 IV nodaļas nosaukums, 33. un 34.1 punkts, kā arī 5. un 6. pielikums.
Noteikumu Nr. 59 36.2 punktā precizēta atbalsta intensitātes prasība atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulas (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004, 41. pantam.
Ar noteikumu projekta 48. punkta noteikumu Nr. 59 43.4.2. apakšpunktā tehniski precizēta iekšējā atsauce uz atbilstošo noteikumu vienību.
Noteikumu Nr. 59 49. punktā precizēts atbalsta pieteikuma sākuma termiņš (kārtējā gada 15. martu aizstājot ar kārtējā gada 15. maiju).
Noteikumi Nr. 59 ir papildināti ar jaunu IV2 nodaļu, kas paredz nosacījumus atbalsta pasākumam digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē. Atbalsts tiks piešķirts ievērojot regulas 2022/2472 nosacījumus, jo regulas 2022/2472 24. panta 5 punkta "a" apakšpunktā paredzēts atbalsts izmaksām par publikācijām tīmekļvietnē – digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē, lai nodrošinātu informācijas publicēšanu par pārtikas produktiem un to pieejamību. Saskaņā ar noteikumu 41.9 punktu atbalstu digitālās platformas pilnveidei piešķir saskaņā ar regulu 2022/2472 ievērojot regulas 2022/2472 24. panta 3. punkta nosacījumus, kas noteic, ka atbalstu piešķir par tādām publikācijām digitālajā platformā, kurās informācijā par produktu netiks minēts konkrēts uzņēmums, zīmolvārds vai izcelsme. Finansējums digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai paredzēts izsekojamības paplašināšanai, "Profesionālo pircēju" jeb B2B sektora pieprasījumu moduļa izveidošanai, administratora paneļa uzlabojumiem, ceļakartei vienotas pārtikas produktu piegāžu un sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanai zaļajam publiskajam iepirkumam ( turpmāk – ZPI) atbalsta sistēmas izveidē un papildinātībai ar citiem digitālajiem risinājumiem. Izsekojamība noņemtu administratīvo barjeru lauksaimniekiem, startējot ZPI, kā arī pašvaldību darbiniekiem atvieglotu iepirkumu procedūru zemsliekšņa iepirkumos. "Profesionālo pircēju" jeb B2B sektora pieprasījumu moduļa izveidošana nodrošinās iespēju ražotājiem un pircējiem sadarboties tieši, bez starpniekiem, saīsinot ķēdi gan starpnieku, gan attāluma ziņā un pastarpināti arī mazinot negatīvo ietekmi uz vidi.
Ar jau patlaban platformā iestrādāto funkcionalitāti šis darījums var tikt novests līdz galam, jo ražotājs var izveidot rēķinu un klients var norēķināties par produktiem e-tirgus sadaļā. Šāda moduļa izveide ražotājiem dod arī iespēju analizēt tirgus pieprasījumu un identificēt deficīta produktus.
Pilnveidojot platformas administratora paneli, sistēmas dod iespēju iegūt nepieciešamo informāciju īsākā laikā. Ar ceļakarti vienotas ZPI atbalsta sistēmas izveidē plānots turpināt kataloga attīstību atbilstoši izvirzītajiem mērķiem un prasībām. Papildināt ar digitālajiem risinājumiem: efektīvākai atzīto uzņēmumu identificēšanai datu verificēšanai ar Pārtikas un veterinārā dienesta un Valsts augu aizsardzības dienesta – atzīto uzņēmumu – reģistriem, kvalitātes shēmās iesaistīto uzņēmumu reģistriem, pārtikas izsekojamības pārvaldībai datu apmaiņa ar Lauku atbalsta dienestu, Lauksaimniecības datu centru un Valsts augu aizsardzības dienestu. Šāda veida ieguldījumiem nav plānots arī 2021.–2027. gada plānošanas perioda ES fondu finansējums.
Noteikumu projekts precizē noteikumu Nr. 59 43.3. apakšpunktā paredzētās attiecināmās izmaksas, kā arī ar noteikumu Nr. 59 45. punktu paredzot jaunu 45.14. apakšpunktu, ar ko tiek paplašināts atbalsta saņēmēju loks. Administratīvā sloga mazināšanai ar noteikumu projekta 56. punktu tiek precizēta noteikumu Nr. 59 redakcija 50.1 punktam, paredzot saskaņojumu ar Zemkopības ministrijas atbildīgo departamentu, ja kādā no tāmes izmaksu pozīcijām grozījumu apmērs pārsniedz 10 procentu no kopējās tāmes summas. Turklāt ar noteikumu projektu tiek precizēts noteikumu Nr. 59 51. punkts, nosakot, ka turpmāk vērtēšana atbilstoši 10. pielikumam notiek, ja ir pieteikušies vairāki pretendenti un izdarīti precizējumi noteikumu Nr. 59 9. pielikumā pētījumu izmaksu tāmē.
Tā kā Latvijas Lauksaimniecības universitāte ir mainījusi nosaukumu uz Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte, atbilstoši precizēts noteikumu Nr. 59 52.2. apakšpunkts.
Noteikumi Nr. 59 ir papildināti ar jaunu V1 nodaļu, kas paredz nosacījumus atbalsta pasākumiem selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu. Noteikumi Nr. 59 ir papildināti ar 11. un 12. pielikumu, kas paredz atbalsta iesniegumam nepieciešamo informāciju un iesniegumu, un 12. pielikumā ietverti izcenojumi selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu.
Noteikumu projekts precizē noteikumu Nr. 59 6.1 pielikuma nosaukumu.
Atbilstoši grozījumiem noteikumu Nr. 59 pamattekstā izdarīti precizējumi noteikumu Nr. 59 7. pielikumā.
Noteikumu projekts paredz, ka 2023. gadā tiks turpināti iepriekšējos gados uzsāktie 17 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti un no jauna tiks uzsākti 23 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti. To kopējais finansējums ir 1 681 834 euro.
Noteikumu projekts nodrošina zinātniskajām institūcijām paredzētā atbalsta materiālās bāzes pilnveidošanai pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanai demarkāciju ar atbalstu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1. prioritārā virziena specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 1.1.1. "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.1. pasākumu "Praktiskas ievirzes pētījumi", 1.1.1.2. pasākumu "Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts" un SAM 1.2.1. "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.1. pasākumu "Atbalsts jaunu produktu tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros". Paredzētie atbalsta pasākumi nepārklājas.
Finansējums no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” 5 000 000 euro paredzēts šādos apakšpasākumos:
1) “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” (tai skaitā atbilstīgām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām) atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai – 4 800 000 euro;
2) “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai – 200 000 euro.
Atbilstoši likuma "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" budžeta apakšprogrammai 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecības un lauku attīstībai" 2023. gadam paredzēts arī šādiem atbalsta pasākumiem: "Lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai" – 7 724 000 euro un "Selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju" – 2 000 000 euro apmērā, digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē - 276 000 euro un 2022. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam kredītprocentu daļējai dzēšanai -3 531 480 euro.
Minētais finansējums nodrošinās atbalsta pasākumu turpināšanos nozaru konkurētspējas stiprināšanai, investīciju veicināšanai lauksaimniecībā un investīcijas materiālās bāzes pilnveidošanai, kā arī Zemkopības ministrijas pasūtītos pētījumus valsts vajadzībām, kuru mērķis ir ar zinātniskās pētniecības palīdzību veicināt nozares attīstību un konkrētu problēmu risināšanu attiecīgās valsts pārvaldes institūcijas kompetences jomā.
Noteikumu projekta 1. punkts precizē noteikumu Nr. 59 3. punktā noteikto finansējuma apmēru 2023. gadam.
Noteikumu projekta 2. punkts precizē noteikumu Nr. 59 7.1 punktā noteiktās prasības informācijas glabāšanai par piešķirto atbalstu. Saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013) vai Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L190) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014) atbalsta saņēmējs minēto informāciju glabā 10 gadus no atbalsta saņemšanas dienas. Noteiktas arī prasības informācijas glabāšanai par piešķirto atbalstu saskaņā ar Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulu (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas uz EEZ) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21. decembra, Nr. L 327) (turpmāk – regula 2022/2472).
Tā kā no 2023. gada ir stājusies spēkā jaunā valsts atbalsta regula 2022/2472 un ar 2023. gada 30. jūniju spēku zaudē Komisijas 2014. gada 25. jūnija Regula (ES) Nr. 702/2014, ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 1. jūlijs, Nr. L 193), noteikumu projekta 3. punkts precizē noteikumu Nr. 59 7.1 punktā atsauci uz regulu 2022/2472. Atbilstoši tiek precizēti arī noteikumu Nr. 59 10.5, 11.9. un 11.13. apakšpunkts, 34.1, 34.2 un 42.1 punkts, 43.4.1. apakšpunkts, 43.1 un 46. punkts, 45.11. un 45.13. apakšpunkts un 48.1 punkts.
Noteikumu projekta 4. punkts izsaka jaunā redakcijā noteikumu Nr. 59 8. punktu, turpmāk prasības par grūtībās nonākušu uzņēmumu nosakot saskaņā ar regulas 2022/2472 1. panta 5. punkta un 2. panta 59. punkta nosacījumiem atbalsta pasākumiem, kas tiek īstenoti saskaņā ar regulu 2022/2472. Ar noteikumu projekta 5. punktu tiek svītrots noteikumu Nr. 59 9. punkts, kurā minētie tie atbalsta pasākumi, kad nav jāvērtē grūtībās nonākuša uzņēmuma statuss. Noteikumu projekts precizē 11.12. apakšpunktā noteiktos atbalsta piešķiršanas termiņus.
Ar noteikumu projekta 6. punktu tiek svītrots noteikumu Nr. 59 9.1 punkts, jo turpmāk prasības par grūtībās nonākušu uzņēmumu noteiktas saskaņā ar regulā 2022/2472 1. panta 5. punkta un 2. panta 59. punkta nosacījumiem atbalsta pasākumiem, kas tiek īstenoti saskaņā ar regulu 2022/2472, atstājot noteikumu Nr. 59 8.3. apakšpunkta prasību, kas attiecas uz visiem atbalsta pasākumiem.
Noteikumu projekta 14. punktā tiek svītrots atbalsts, kas paredzēts noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktā, jo saskaņā ar jaunajām pamatnostādnēm par valsts atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos 2022/C 485/01 šo atbalstu nav iespējams piešķirt. Atbilstoši svītrots noteikumu Nr. 59 16.1 punkts. Noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktā paredzētais atbalsts turpmāk tiks izmaksāts saskaņā ar noteikumu Nr. 59 13.1.2. apakšpunktu kā de minimis atbalsts.
Šāgada 1. janvārī spēkā stājās grozījumi Latvijas Bankas likumā, tāpēc Finanšu un kapitāla tirgus komisija kā patstāvīga iestāde vairs nepastāv, jo ir integrēta Latvijas Bankā. To ievērojot, atbilstoši precizēts noteikumu Nr. 59 15.8. apakšpunkts, aizstājot vārdus "Finanšu un kapitāla tirgus komisija" ar vārdiem "Latvijas Banka". Atbilstoši precizējumi izdarīti arī noteikumu Nr. 59 15.11.1., 15.11.2., 25.4., 25.11.2., 35.3., 35.11.1. un 35.11.2. apakšpunktā. Tāpat precizēts noteikumu Nr. 59 15.8., 25.4. un 35.3. apakšpunkts, nosakot aizdevumu pārņemšanas nosacījumus attiecībā uz akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" aizdevumiem. Atbalstu par kredītprocentu daļēju dzēšanu turpmāk varēs saņemt par tādiem akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" aizdevumiem, kas izsniegti pēc 2015. gada 24. aprīļa.
Noteikuma projekta 19. punkts paredz, ka turpmāk atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai arī varēs piešķirt par aizdevumiem, ko izsniedzis tāds emitents Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē, kura galvenā darbības joma ir kreditēšana.
Noteikuma projekta 19. punktā precizētas aizdevumu programmas un termiņš, no kura un par kurām atbalsta programmām atbalstu daļējai kredītprocentu dzēšanai piešķir akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" izsniegtiem aizdevumiem. Atbilstoši precizēts noteikumu Nr. 59 35.12. un 25.12. apakšpunkts.
Ar noteikumu projekta 22. punktu noteikumu Nr. 59 18. punktā precizēts laikposms, par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tiek svītrots noteikumu Nr. 59 18.11. un 18.12. apakšpunkts, un turpmāk vairs netiek paredzēts atbalsts saskaņā ar noteikumu Nr. 59 13.1.6. apakšpunktu.
Noteikumu projekta 23. punktā precizēts laikposms, par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai.
Noteikumu Nr. 59 25.11. un 35.11. apakšpunkts papildināts ar jaunu apakšpunktu, kas paredz, ka atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai varēs piešķirt par aizdevumiem, ko izsniedzis tāds emitents Finanšu instrumentu tirgus likuma izpratnē, kura galvenā darbības joma ir kreditēšana.
Noteikumu Nr. 59 28., 29., 38. un 39. punktā precizēts laikposms, par kuru piešķir atbalstu kredītprocentu daļējai dzēšanai.
No 2023. gada plānots piešķirt atbalstu ne tikai zvejniecības nozarei un zvejniecības produktu apstrādei, bet arī akvakultūras nozarei un akvakultūras produktu apstrādei, tādēļ atbilstoši precizēts arī noteikumu Nr. 59 IV nodaļas nosaukums, 33. un 34.1 punkts, kā arī 5. un 6. pielikums.
Noteikumu Nr. 59 36.2 punktā precizēta atbalsta intensitātes prasība atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulas (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004, 41. pantam.
Ar noteikumu projekta 48. punkta noteikumu Nr. 59 43.4.2. apakšpunktā tehniski precizēta iekšējā atsauce uz atbilstošo noteikumu vienību.
Noteikumu Nr. 59 49. punktā precizēts atbalsta pieteikuma sākuma termiņš (kārtējā gada 15. martu aizstājot ar kārtējā gada 15. maiju).
Noteikumi Nr. 59 ir papildināti ar jaunu IV2 nodaļu, kas paredz nosacījumus atbalsta pasākumam digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē. Atbalsts tiks piešķirts ievērojot regulas 2022/2472 nosacījumus, jo regulas 2022/2472 24. panta 5 punkta "a" apakšpunktā paredzēts atbalsts izmaksām par publikācijām tīmekļvietnē – digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē, lai nodrošinātu informācijas publicēšanu par pārtikas produktiem un to pieejamību. Saskaņā ar noteikumu 41.9 punktu atbalstu digitālās platformas pilnveidei piešķir saskaņā ar regulu 2022/2472 ievērojot regulas 2022/2472 24. panta 3. punkta nosacījumus, kas noteic, ka atbalstu piešķir par tādām publikācijām digitālajā platformā, kurās informācijā par produktu netiks minēts konkrēts uzņēmums, zīmolvārds vai izcelsme. Finansējums digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai paredzēts izsekojamības paplašināšanai, "Profesionālo pircēju" jeb B2B sektora pieprasījumu moduļa izveidošanai, administratora paneļa uzlabojumiem, ceļakartei vienotas pārtikas produktu piegāžu un sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu nodrošināšanai zaļajam publiskajam iepirkumam ( turpmāk – ZPI) atbalsta sistēmas izveidē un papildinātībai ar citiem digitālajiem risinājumiem. Izsekojamība noņemtu administratīvo barjeru lauksaimniekiem, startējot ZPI, kā arī pašvaldību darbiniekiem atvieglotu iepirkumu procedūru zemsliekšņa iepirkumos. "Profesionālo pircēju" jeb B2B sektora pieprasījumu moduļa izveidošana nodrošinās iespēju ražotājiem un pircējiem sadarboties tieši, bez starpniekiem, saīsinot ķēdi gan starpnieku, gan attāluma ziņā un pastarpināti arī mazinot negatīvo ietekmi uz vidi.
Ar jau patlaban platformā iestrādāto funkcionalitāti šis darījums var tikt novests līdz galam, jo ražotājs var izveidot rēķinu un klients var norēķināties par produktiem e-tirgus sadaļā. Šāda moduļa izveide ražotājiem dod arī iespēju analizēt tirgus pieprasījumu un identificēt deficīta produktus.
Pilnveidojot platformas administratora paneli, sistēmas dod iespēju iegūt nepieciešamo informāciju īsākā laikā. Ar ceļakarti vienotas ZPI atbalsta sistēmas izveidē plānots turpināt kataloga attīstību atbilstoši izvirzītajiem mērķiem un prasībām. Papildināt ar digitālajiem risinājumiem: efektīvākai atzīto uzņēmumu identificēšanai datu verificēšanai ar Pārtikas un veterinārā dienesta un Valsts augu aizsardzības dienesta – atzīto uzņēmumu – reģistriem, kvalitātes shēmās iesaistīto uzņēmumu reģistriem, pārtikas izsekojamības pārvaldībai datu apmaiņa ar Lauku atbalsta dienestu, Lauksaimniecības datu centru un Valsts augu aizsardzības dienestu. Šāda veida ieguldījumiem nav plānots arī 2021.–2027. gada plānošanas perioda ES fondu finansējums.
Noteikumu projekts precizē noteikumu Nr. 59 43.3. apakšpunktā paredzētās attiecināmās izmaksas, kā arī ar noteikumu Nr. 59 45. punktu paredzot jaunu 45.14. apakšpunktu, ar ko tiek paplašināts atbalsta saņēmēju loks. Administratīvā sloga mazināšanai ar noteikumu projekta 56. punktu tiek precizēta noteikumu Nr. 59 redakcija 50.1 punktam, paredzot saskaņojumu ar Zemkopības ministrijas atbildīgo departamentu, ja kādā no tāmes izmaksu pozīcijām grozījumu apmērs pārsniedz 10 procentu no kopējās tāmes summas. Turklāt ar noteikumu projektu tiek precizēts noteikumu Nr. 59 51. punkts, nosakot, ka turpmāk vērtēšana atbilstoši 10. pielikumam notiek, ja ir pieteikušies vairāki pretendenti un izdarīti precizējumi noteikumu Nr. 59 9. pielikumā pētījumu izmaksu tāmē.
Tā kā Latvijas Lauksaimniecības universitāte ir mainījusi nosaukumu uz Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte, atbilstoši precizēts noteikumu Nr. 59 52.2. apakšpunkts.
Noteikumi Nr. 59 ir papildināti ar jaunu V1 nodaļu, kas paredz nosacījumus atbalsta pasākumiem selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu. Noteikumi Nr. 59 ir papildināti ar 11. un 12. pielikumu, kas paredz atbalsta iesniegumam nepieciešamo informāciju un iesniegumu, un 12. pielikumā ietverti izcenojumi selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu.
Noteikumu projekts precizē noteikumu Nr. 59 6.1 pielikuma nosaukumu.
Atbilstoši grozījumiem noteikumu Nr. 59 pamattekstā izdarīti precizējumi noteikumu Nr. 59 7. pielikumā.
Noteikumu projekts paredz, ka 2023. gadā tiks turpināti iepriekšējos gados uzsāktie 17 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti un no jauna tiks uzsākti 23 lauksaimniecības un mežsaimniecības zinātnes projekti. To kopējais finansējums ir 1 681 834 euro.
Noteikumu projekts nodrošina zinātniskajām institūcijām paredzētā atbalsta materiālās bāzes pilnveidošanai pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanai demarkāciju ar atbalstu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1. prioritārā virziena specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 1.1.1. "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.1. pasākumu "Praktiskas ievirzes pētījumi", 1.1.1.2. pasākumu "Pēcdoktorantūras pētniecības atbalsts" un SAM 1.2.1. "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.1. pasākumu "Atbalsts jaunu produktu tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros". Paredzētie atbalsta pasākumi nepārklājas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- primārās lauksaimniecības produkcijas ražotāji
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības nozarē iesaistīto saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Saimnieciskās darbības veicējiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu, zvejniecību un zvejas produktu apstrādi, lauksaimniecības produktu pārstrādi, un atbilstīgām kooperatīvajām sabiedrībām, kas darbojas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē, atbalsts veicinās izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā uzlabojot nozares konkurētspēju kopumā.
Nozare
Lauksaimniecība, mežsaimniecība un zivsaimniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju attīstību un palielinās konkurētspēju
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās nozares konkurētspēju.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Lai sekmētu Eiropas Savienības fondu finansēto projektu īstenošanu, kā arī nodrošinātu lauksaimniecībā un lauksaimniecības produktu pārstrādē iesaistītajiem saimnieciskās darbības veicējiem piekļuvi ilgtermiņa investīcijām, paredzēts atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai. Tādējādi tiks mazināts finansiālais slogs saimnieciskās darbības veicējiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Tiks mazināts finansiālais slogs saimnieciskās darbības veicējiem, kas maksā kredītprocentus par aizdevumu.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet, saņemot atbalstu, tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
Saimnieciskās darbības veicēji ievērojamus līdzekļus tērē aizdevumu atmaksai, bet, saņemot atbalstu, tos varētu izmantot efektīvāk, novirzot investīcijām efektivitātes palielināšanai un jaunu darbavietu radīšanai.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības saimnieciskās darbības veicēju izaugsmi un palielinās konkurētspēju.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Netieši var ietekmēt nodarbinātību.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
26 500 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
26 500 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
26 500 000
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
26 500 000
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbalstam kredītprocentu daļējai dzēšanai, digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē, ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai un selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanai kopējais finansējums 2023. gadā paredzēts 26 500 000 euro apmērā. Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 50 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 21 500 000 euro ir paredzēti lauksaimniecībā izmantojamiem zinātnes pētījumiem un lauksaimniecības zinātnisko institūciju materiāli tehniskās bāzes pilnveidošanai, digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē, selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju, un kredītprocentu daļējai dzēšanai investīciju aizdevumiem, lauksaimniecībā izmantojamās zemes iegādes aizdevumiem, lauksaimniecības dzīvnieku iegādes aizdevumiem un īstermiņa aizdevumiem. Savukārt, finansējums kredītprocentu daļējai dzēšanai investīciju aizdevumiem no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” 5 000 000 euro apmērā.
Finansējums kredītprocentu daļējai dzēšanai 2022.gadā bija paredzēts kā ELFLA finansējums 5 000 000 euro, 100 procenti ES finansējums, kas tika pārdalīts no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības Garantiju Fonda uz II. pīlāru Eiropas Lauksaimniecība Fonda Lauku Attīstībai pārdalītais finansējums, kuram tādēļ nepiemēro LV līdzfinansējuma daļu. Šis finansējums tika pārdalīts Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodam atbalsta pasākumam “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”. Ņemot vērā, ka finansējuma apmērs, kas tika paredzēts Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodam atbalsta pasākuma “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” ietvaros 5 000 000, 100 procenti ES finansējums, tika izlietots 2022.gadā atbalstam kredītprocentu daļējai dzēšanai, tādēļ 2023. gadā no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodam atbalsta pasākuma “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” atlikušā finansējuma tiek paredzēts ELFLA finansējums 5 000 000 euro apmērā ar ES finansējuma likmi 68 procenti un 32 procenti Latvijas līdzfinansējuma likmi.
Finansējums kredītprocentu daļējai dzēšanai 2022.gadā bija paredzēts kā ELFLA finansējums 5 000 000 euro, 100 procenti ES finansējums, kas tika pārdalīts no KLP I pīlāra Eiropas Lauksaimniecības Garantiju Fonda uz II. pīlāru Eiropas Lauksaimniecība Fonda Lauku Attīstībai pārdalītais finansējums, kuram tādēļ nepiemēro LV līdzfinansējuma daļu. Šis finansējums tika pārdalīts Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodam atbalsta pasākumam “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”. Ņemot vērā, ka finansējuma apmērs, kas tika paredzēts Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodam atbalsta pasākuma “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” ietvaros 5 000 000, 100 procenti ES finansējums, tika izlietots 2022.gadā atbalstam kredītprocentu daļējai dzēšanai, tādēļ 2023. gadā no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.–2020. gadam pārejas periodam atbalsta pasākuma “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” un “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” atlikušā finansējuma tiek paredzēts ELFLA finansējums 5 000 000 euro apmērā ar ES finansējuma likmi 68 procenti un 32 procenti Latvijas līdzfinansējuma likmi.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Noteikumu projektam kopējais finansējums 2023. gadā paredzēts 26 500 000 euro apmērā:
1. Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 50 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 21 500 000 euro.
2. Finansējums no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” ELFLA finansējums 68% - 3 400 000 euro un LV līdzfinansējums 32 % - 2 600 000 euro, kas paredzēts šādos apakšpasākumos:
2.1. “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” (tai skaitā atbilstīgām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām) atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai ELFLA finansējums - 3 264 000 euro un LV līdzfinansējums - 1 536 000 euro;
2.2. “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai ELFLA finansējums - 136 000 euro un LV līdzfinansējums - 64 000 euro.
1. Zemkopības ministrijas budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā valsts atbalstam subsīdiju veidā paredzētais finansējums ir 50 000 000 euro, no kuriem noteikumu projekta īstenošanai paredzēti 21 500 000 euro.
2. Finansējums no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” ELFLA finansējums 68% - 3 400 000 euro un LV līdzfinansējums 32 % - 2 600 000 euro, kas paredzēts šādos apakšpasākumos:
2.1. “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” (tai skaitā atbilstīgām lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajām sabiedrībām) atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai ELFLA finansējums - 3 264 000 euro un LV līdzfinansējums - 1 536 000 euro;
2.2. “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē” atbalsts kredītprocentu daļējai dzēšanai ELFLA finansējums - 136 000 euro un LV līdzfinansējums - 64 000 euro.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Kopējais finansējums noteikuma projekta īstenošanai 2023. gadam ir 26 500 000 euro, un no tiem piešķir:
1. 11 608 520 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai primāro lauksaimniecības produktu ražotājiem:
1.1. 4 540 000 euro no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” apakšpasākumā “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”;
1.2. 7 068 520 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
2. 560 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē:
2.1.260 000 euro no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” apakšpasākumā “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”;
2.2. 300 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
3. 800 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi:
3.1. 200 000 euro no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” apakšpasākumā “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē”;
3.2. 600 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
4. 276 000 euro digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
5. 7 724 000 euro – ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
6. 2 000 000 euro – selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
7. 3 531 480 euro – 2022. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam kredītprocentu daļējai dzēšanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem.
1. 11 608 520 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai primāro lauksaimniecības produktu ražotājiem:
1.1. 4 540 000 euro no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” apakšpasākumā “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”;
1.2. 7 068 520 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
2. 560 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai kooperatīvajām sabiedrībām, kurām piešķirts atbilstības statuss saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kooperatīvo sabiedrību atbilstību lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē:
2.1.260 000 euro no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” apakšpasākumā “Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās”;
2.2. 300 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
3. 800 000 euro – daļējai kredītprocentu dzēšanai pretendentiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi, kā arī ar zvejniecību, akvakultūru vai to produktu apstrādi:
3.1. 200 000 euro no Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020.gadam pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” apakšpasākumā “Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē”;
3.2. 600 000 euro no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
4. 276 000 euro digitālās platformas izmantošanas iespēju attīstībai un paplašināšanai visā pārtikas ķēdē no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
5. 7 724 000 euro – ar pētījumu un laboratorisko analīžu veikšanu saistītās materiālās bāzes pilnveidošanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
6. 2 000 000 euro – selekcijas materiāla izstrādei, lai veicinātu konvenciālo, integrēto un bioloģisko lauksaimniecības kultūraugu audzēšanas tehnoloģiju ieviešanu no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem;
7. 3 531 480 euro – 2022. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam kredītprocentu daļējai dzēšanai no budžeta apakšprogrammā 21.01.00 "Valsts atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai" 2023. gadā paredzētajiem līdzekļiem.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1407
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013)
Apraksts
Vispārīgā atbalsta de minimis atbalsta regula
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013)
Apraksts
Lauksaimniecības nozares de minimis regulas atbalsts
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0717
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L190) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014)
Apraksts
Zvejniecības un akvakultūras nozares de minimis atbalsts
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas uz EEZ) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21. decembris, Nr. L 327) (turpmāk – regula 2022/2472)
Apraksts
Valsts atbalsta izņēmuma regula lauksaimniecības nozarei
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
EJZAF fonda atbalsta regula 2021.-2027.gadam.
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0508
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regula (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011 (turpmāk – Padomes regula Nr. 508/2014)
Apraksts
EJZF fonda atbalsta regula 2014.-2020.gadam.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
6. panta 4. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
34. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 4. punkts un 8. pants
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (EK) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
3. panta 3.a punkts
9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
6. punkta 4. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 4. punkts un 8. pants
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regula (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L190) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
6. panta 4. punkts
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 2. un 3. punkts
35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
7. panta 4. punkts un 8. pants
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (Dokuments attiecas uz EEZ) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2022. gada 21. decembris, Nr. L 327) (turpmāk – regula 2022/2472)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 5. punkts
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 59. punkts
4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
1. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
13. pants
10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
9. panta 1. punkta "c" apakšpunkts un 3. punkts
12. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
I pielikums
33. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
I pielikums
34. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
45. pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
38. panta 7. punkts
47. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
38. panta 10. punkts
49. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 50. punkts
52. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.s
38. pants 8. un 9. punkts
53. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
38. pants 3. punkts
54. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
59. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
38. pants 7. punkts
59. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
2. panta 50. punkts
59. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
38. pants 8. un 9. punkts
59. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
38. panta 3. punkts
59. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
38. pants 3. punkts
59. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
-
44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
24. panta 3. punkts
44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
24. panta 6. punkta "a" apakšpunkts
44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
24. panta 2. punkta "b" apakšpunkts
44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
24. panta 5. punkta "a" apakšpunkts
44. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
41. pants
41. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Regula (ES) Nr. 508/2014 par Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un ar ko atceļ Padomes Regulas (EK) Nr. 2328/2003, (EK) Nr. 861/2006, (EK) Nr. 1198/2006 un (EK) Nr. 791/2007 un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1255/2011 (turpmāk – Padomes regula Nr. 508/2014)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
41. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
95. pants
41. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
95. panta 5. punkts
41. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/5cab1d8a-2987-4808-856f-a208257bee92/public_participations
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Sabiedriskās apspriedes noteiktajā laikā iebildumi un priekšlikumi netika saņemti.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
