Anotācija (ex-ante)

22-TA-579: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Attīstības plānošanas dokuments
Apraksts
Izglītības un zinātnes ministrija ir sagatavojusi likumprojektu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā" ievērojot:
1) konceptuālo ziņojumu "Par jauna doktorantūras modeļa ieviešanu Latvijā" (atbalstīts ar Ministru kabineta 2020. gada 25. jūnija rīkojumu Nr. 345 "Par konceptuālo ziņojumu "Par jauna doktorantūras modeļa ieviešanu Latvijā"");
2) ievērojot Ministru kabineta 2020. gada 25. jūnija rīkojuma Nr. 345 4.punktā noteikto, ka "Izglītības un zinātnes ministrijai izstrādāt konceptuālajā ziņojumā ietvertā risinājuma ieviešanai nepieciešamos normatīvos aktus un izglītības un zinātnes ministram rīcības plānā norādītajos termiņos iesniegt tos noteiktā kārtībā Ministru kabinetā."

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Likumprojekts nepieciešams jauna doktorantūras modeļa ieviešanai Augstskolu likumā. Likumprojekts paredz izslēgt no Zinātniskās darbības likuma normas par promocijas tiesību piešķiršanu augstskolām, promocijas padomi, zinātnes grāda pretendentu un ar šiem jautājumiem saistītos Ministru kabinetam dotos deleģējumus, kā arī aktualizēt zinātnieka statusa, Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komisiju jautājumus un ar to saistīto Ministru kabinetam piešķiramo deleģējumu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Jāņem vērā, ka likumprojekts "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā" (turpmāk - likumprojekts) ir skatāms, ņemot vērā tos grozījumus, kas ir ietverti Saeimā uz 2.lasījumu gatavojamā likumprojektā "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā" (Nr.1357/Lp13) (https://titania.saeima.lv/LIVS13/SaeimaLIVS13.nsf/webAll?SearchView&Query=([Title]=*Groz%C4%ABjumi+Zin%C4%81tnisk%C4%81s+darb%C4%ABbas+likum%C4%81*)&SearchMax=0&SearchOrder=4 ).
Likumprojekts ir skatāms vienkopus ar likumprojektu "Grozījumi Augstskolu likumā" par jauna doktorantūras modeļa ieviešanu ar 2023.gada 1.septembri.
Pašreizējā situācijā zinātnes doktora grāda ieguvi regulē Zinātniskās darbības likums, savukārt Augstskolu likums - zinātnes doktora studijas, kuras veiksmīgi pabeidzot, personai ir tiesības pretendēt uz zinātnes doktora grāda ieguvi.
Konceptuālais ziņojums "Par jauna doktorantūras modeļa ieviešanu Latvijā"  (https://likumi.lv/ta/id/315685-par-konceptualo-zinojumu-par-jauna-doktoranturas-modela-ieviesanu-latvija) (turpmāk - ziņojums) paredz Valdības rīcības plāna (https://www.mk.gov.lv/lv/content/darbibu-regulejosie-dokumenti) 60.5. pasākuma izpildi, kas nosaka, ka valdība izstrādās un ieviesīs jaunu, Zalcburgas principiem (2005) un rekomendācijām (2010) atbilstošu doktorantūras modeli, kas ir uz inovācijām orientēta doktorantūra.Mākslas un kultūras augstskolām, kas īsteno profesionālās doktora studiju programmas mākslās, ieteikums izmantot arī Florences principus.
Lai nodrošinātu konceptuāli jauna doktorantūras modeļa ieviešanu, nepieciešams izvērtēt un veikt grozījumus un papildinājumus Zinātniskās darbības likumā - par zinātnieka statusu, doktora zinātniskā grāda piešķiršanu (promociju); promociju tiesību deleģējumu augstskolām.
Vienlaikus ir nepieciešams aktualizēt Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komisiju jautājumu, jo ar jauna doktorantūras modeļa ieviešanu vairs nav nepieciešami Latvijas Zinātnes padomes eksperti, kas ir tagadējo promocijas padomju locekļi.
ievērojot minēto, Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komisijas ir saglabājamas, lai veiktu zinātniskās ekspertīzes, sniegtu zinātniskus atzinumus un citus šīm komisijām noteiktus uzdevumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
 No Zinātniskās darbības likuma ar 2023.gada 31.augustu ir izslēdzamas normas par promocijas tiesību piešķiršanu augstskolām, promocijas padomēm, zinātnes grāda pretendentiem, Valsts zinātniskās kvalifikācijas komisiju, Ministru kabinetam dotos deleģējumus par: doktora zinātniskā grāda piešķiršanas (promocijas) kārtības noteikšanu, doktora zinātniskā grāda piešķiršanas (promocijas) tiesībām augstskolai; Valsts zinātniskās kvalifikācijas komisijas nolikumu.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts paredz izslēgt Zinātniskās darbības likuma 10.panta pirmās daļas pirmo teikumu un otro daļu, kā arī 11.pantu ar 2023.gada 31.augustu.
Ar likumprojektu paredz precizēt Zinātniskās darbības likuma 10.panta trešo daļu, nosakot, ka zinātnes doktora grādu piešķir uz mūžu un zinātnes doktora grāda ieguvējam (ne zinātniekam ka tas ir pašreizējā redakcijā), ir tiesības to minēt oficiālā sarakstē. Šie grozījumi stāsies spēkā ar likuma spēkā stāšanos.
Tā kā promocijas padomes izveidi un darbību regulēs Augstskolu likums, tad no Zinātniskās darbības likuma 11.panta ir izslēdzama norma par deleģējumu Ministru kabinetam noteikt doktora zinātniskā grāda piešķiršanas (promocijas) kārtību un deleģējumu doktora zinātniskā grāda piešķiršanas (promocijas) tiesībām augstskolai, kā arī izslēdzama norma par Valsts zinātniskās kvalifikācijas komisiju un tās nolikumu. 
Problēmas apraksts
Nepieciešams aktualizēt zinātnieka statusa normas Zinātniskās darbības likuma 5.pantā. Šā panta pirmā un otrā daļa atkārtojas un nav korekts formulējums, ka zinātnieka statusu nosaka arī ekspertu vērtējums. Augstskolu likums nenosaka terminu "zinātniska kvalifikācija", kas arī neatbilst zinātnes doktora grādam, jo Augstskolu likums nosaka, ka zinātnes doktora grāds ir akadēmisks grāds, kuru iegūst akadēmiskās doktora studiju programmas ietvaros, līdz ar to šajā pantā ir  jāizslēdz norāde uz "zinātnisku kvalifikāciju". Tā kā šis pants nosaka pie kādiem nosacījumiem ir zinātnieka statuss, tad ir jānosaka ka šo statusu var arī atcelt vai anulēt.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts paredz izteikt Zinātniskās darbības likuma 5.pantu jaunā redakcijā. 
Problēmas apraksts
Ievērojot to, ka ziņojums paredz, ka jaunajā doktorantūras modelī promocijas padomes locekļiem vairs nav nepieciešams Latvijas Zinātnes padomes eksperta statuss, jo jaunajā doktorantūras modelī promocijas padomi izveido pēc promocijas darba iesniegšanas doktorantūras skolā individuāli katram promocijas darbam. līdz ar to atbilstoši ziņojumam, promocijas padomi apstiprina atbilstoši augstskolas noteiktajai kārtībai. Savukārt Ministru kabinets nosaka promocijas darba veidus un prasības promocijas darbam, promocijas padomes locekļu un promocijas darba vadītāju kvalifikācijai, kā arī promocijas padomes izveidei, darbībai un tās uzdevumus, tostarp arī kārtību, kādā promocijas padome vērtē promocijas darbu.
Ievērojot minēto, Zinātniskās darbības likuma 16.pantā ir precizējams 8.punkts par to, ka  Latvijas Zinātnes padome būs atbildīga par  Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komisiju izveidi, izslēdzams ir šā panta 8.punkts par Latvijas Ziā atbilstoši minētā likuma 11. panta trešajā daļā noteiktajam. 
Risinājuma apraksts
Likumprojekts paredz precizēt Zinātniskās darbības likuma 16.panta 8.punktu, izslēgt 8.1 punktu un precizēt 11.punktā vārdus.
Problēmas apraksts
Ievērojot, ka no Zinātniskās darbības likuma tiks izslēgtas normas par Latvijas Zinātnes padomes ekspertiem, bet tiek saglabātas Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komisijas, tad ir jāaktualizē šā likuma 18.pants, nosakot šo komisiju galvenos uzdevumus. Papildus minētajam, šajā pantā ir nepieciešams noteikt, ka šīs komisijas būs katrā zinātnes nozaru grupā, pamatojoties uz Ministru kabineta 2018. gada 23. janvāra noteikumiem Nr. 49
"Noteikumi par Latvijas zinātnes nozarēm un apakšnozarēm", kuri noteiks arī zinātnes nozaru grupas saskaņā ar likumprojektu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā" (Nr.1357/Lp13).
Šajā pantā ir izslēdzams Ministru kabinetam noteiktais deleģējums par Latvijas Zinātnes padomes eksperta kvalifikācijas kritēriju noteikšanu zinātnes nozarē, to izvērtēšanas un Latvijas Zinātnes padomes eksperta tiesību piešķiršanas kārtību, kā arī ir nepieciešams noteikt jaunu deleģējumu Ministru kabinetam.
Risinājuma apraksts
Ar likumprojektu izsaka jaunā redakcijā Zinātniskās darbības likuma 18.pantu, ietverot arī jaunu deleģējumu Ministru kabinetam par  Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komisijas locekļa kvalifikācijas kritēriju noteikšanu zinātnes nozaru grupā, to izvērtēšanas, kā arī ekspertu komisijas locekļa ievēlēšanas, ekspertu komisiju izveidošanas un darbības kārtību.
Problēmas apraksts
Zinātniskās darbības likuma 36.pants paredz, ka tirgus orientēto pētījumu projektu zinātnisko ekspertīzi veic Latvijas Zinātnes padomes eksperti.
Tā kā Latvijas Zinātnes padomes eksperti tiks izslēgti ar likumprojektu, ir nepieciešams noteikt, kas veiks zinātnisko ekspertīzi šiem projektiem.
Risinājuma apraksts
Likumprojekts paredz grozījumu Zinātniskās darbības likuma 36.pantā, nosakot, ka tirgus orientēto pētījumu projektu zinātnisko ekspertīzi nodrošinās Latvijas Zinātnes padome. Šādu ekspertīzi veiks ārvalsts eksperti, kuru piesaistes darbu veiks Latvijas Zinātnes padome tāpat kā citiem pētījumiem, kurus administrē Latvijas Zinātnes padome.
Problēmas apraksts
Tā kā Latvijas Zinātnes padomes eksperti tiks izslēgti ar likumprojektu, ir nepieciešams noteikt Zinātniskās darbības likuma 42.panta otrajā daļā, ka  Nacionālā zinātniskās darbības informācijas sistēma ietver ziņas par Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komisijas locekļiem.
Risinājuma apraksts
Attiecīgi ir precizējams Zinātniskās darbības likuma 42.panta otrās daļas 3.punkts.
Problēmas apraksts
Ievērojot, ka grozījumi Augstskolu likumā paredzēs, ka pāreja uz jauno doktorantūras modeli būs ar 2023.gada 1.septembri, tad likumprojekta pārejas noteikumos ir jāparedz grozāmo un izslēdzamo normu spēkā stāšanās.
Risinājuma apraksts
Tā kā jaunais doktorantūras modelis tiek plānots ar 2023.gada 1.septembri, tad ar likumprojektu tiek noteikts, ka ar 2023.gada 31.augustu spēku zaudēs:
1) Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumi Nr.1001 “Zinātniskā doktora grāda piešķiršanas (promocijas) kārtība un kritēriji”,
2) Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumus Nr.1000 “Noteikumi par doktora zinātniskā grāda piešķiršanas (promocijas) tiesību deleģēšanu augstskolām”;
3) Ministru kabineta 2005.gada 8.marta noteikumus Nr.165 “Valsts zinātniskās kvalifikācijas komisijas nolikums”.
Taču ir jāparedz iespēja personām, kuras ir uzsākušas promocijas darba izstrādi, aizstāvēties pēc esošā normatīvā regulējuma, tad, ievērojot ar Augstskolu  likuma grozījumiem noteikto Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, kas nosaka promocijas darba veidus un prasības promocijas darbam, promocijas padomes locekļu un promocijas darba vadītāju kvalifikācijai, kā arī promocijas padomes izveidei, darbībai un tās uzdevumus, tostarp arī kārtību, kādā promocijas padome vērtē promocijas darbu, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 31.decembrim, piemēro Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumus Nr.1001 “Zinātniskā doktora grāda piešķiršanas (promocijas) kārtība un kritēriji”, Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumus Nr.1000 “Noteikumi par doktora zinātniskā grāda piešķiršanas (promocijas) tiesību deleģēšanu augstskolām” un Ministru kabineta 2005.gada 8.marta noteikumus Nr.165 “Valsts zinātniskās kvalifikācijas komisijas nolikums” tam doktorantam, kā arī zinātnes doktora grāda pretendentam, kurš ir veiksmīgi apguvis atbilstošu zinātnes doktora programmu un ir iesniedzis augstskolā, kurai ir deleģētas promocijas tiesības attiecīgajā zinātnes nozarē, promocijas dokumentus, lai īstenotu promocijas darba aizstāvēšanu.
Problēmas apraksts
Ievērojot, ka grozījumi Augstskolu likumā paredzēs promocijas padomju izveidi un būs jauni Ministru kabineta noteikumi, kuri regulēs prasības promocijas padomes locekļiem un vairs nebūs nepieciešams Latvijas Zinātnes padomes eksperta statuss, pārejas noteikumos šis ir atrunājams. 
Risinājuma apraksts
Likumprojekta pārejas noteikumi paredz, ka Ministru kabineta 2019. gada 9. jūlija noteikumi Nr. 320 “Latvijas Zinātnes padomes ekspertu tiesību piešķiršanas un ekspertu komisiju izveides kārtība” un  persona, kurai ir Latvijas Zinātnes padomes eksperta tiesības, zaudē spēku 2023.gada 31.augustā. 
Taču ir jāparedz saglabāt un pagarināt “Latvijas Zinātnes padomes ekspertu statuss, bet ne ilgāk kā līdz 2023.gada 31.decembrim, tām personām, kuras ir promocijas padomes locekles, piešķirtās Latvijas Zinātnes padomes eksperta tiesības tiek pagarinātas, ne ilgāk kā līdz 2024. gada  31.decembrim, lai nodrošinātu tam doktorantam, kā arī zinātnes doktora grāda pretendentam, kurš ir veiksmīgi apguvis atbilstošu zinātnes doktora programmu un ir iesniedzis augstskolā, kurai ir deleģētas promocijas tiesības attiecīgajā zinātnes nozarē, promocijas dokumentus, lai īstenotu promocijas darba aizstāvēšanu.
Problēmas apraksts
Ievērojot, ka grozījumi Augstskolu likumā paredzēs promocijas padomju izveidi un būs jauni Ministru kabineta noteikumi, kuri regulēs prasības promocijas padomes locekļiem un vairs nebūs nepieciešams Latvijas Zinātnes padomes eksperta statuss, pārejas noteikumos šis ir atrunājams jautājums par Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komisijām.
Risinājuma apraksts
Likumprojekta pārejas noteikumi paredz, ka esošās Latvijas Zinātnes padomes ekspertu komisijas turpina darboties līdz 20---.gada ---.----- līdz jaunu ekspertu komisiju izveidošanai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 31.decembrim. Kā arī Ministru kabinets līdz 2023.gada 31.augustam izdod Zinātniskā darbības likuma 18.panta piektās daļas noteikumus par ekspertu komisijas locekļa kvalifikācijas kritērijus zinātnes nozaru grupā, to izvērtēšanas, kā arī ekspertu komisijas locekļa ievēlēšanas, ekspertu komisiju izveidošanas un darbības kārtību.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
Konceptuālais ziņojums "Par jauna doktorantūras modeļa ieviešanu Latvijā" (atbalstīts ar Ministru kabineta 2020. gada 25. jūnija rīkojumu Nr. 345 "Par konceptuālo ziņojumu "Par jauna doktorantūras modeļa ieviešanu Latvijā"").
Izglītības un zinātnes ministrijas, valsts dibināto augstskolu un Pasaules Bankas sadarbības ietvaros 2016.-2018. gadā, īstenots Pasaules bankas pētījums par augstākās izglītības pārvaldību.
Detalizēta pašreizējās situācijas analīze par doktorantūru Latvijā sniegta Pasaules Bankas izstrādātajos 2016. un 2018. gada ziņojumos. Ziņojumā ir ietvertas būtiskākās Pasaules Bankas pētījuma rezultātā konstatētās problēmas, kam nepieciešams rast risinājumu 2021.-2024. gadā.
Apraksts
 Pētījuma rezultātā izstrādātos Pasaules Bankas ziņojumus sk. https://izm.gov.lv/lv/pasaules-bankas-petijums.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

nav
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • studenti
  • zinātnes doktora grāda pretendenti, Latvijas zinātnes padomes eksperti, promociju padomes locekļi, zinātnieki, Latvijas Zinātnes padomes nodarbinātie.
Ietekmes apraksts
Doktorantiem, kas ir topošie zinātnes doktora grāda pretendenti, tiks piemērota jauna procedūra un prasības zinātnes grāda iegūšanai. Latvijas zinātnes padomes eksperti zaudēs šo statusu un līdz ar to arī nebūs vairs promociju padomes locekļi. Palielināsies un arī samazināsies noteikta satura darba apjoms Latvijas Zinātnes padomes nodarbinātajiem.
Juridiskās personas
  • augstskolas, Latvijas Zinātnes padome
Ietekmes apraksts
Netiks vairs deleģētas promocijas tiesības un veidot promocijas padomes. Palielināsies un arī samazināsies noteikta satura darba apjoms Latvijas Zinātnes padomei.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumi Nr.1001 “Zinātniskā doktora grāda piešķiršanas (promocijas) kārtība un kritēriji”

Pamatojums un apraksts
zaudē spēku, jo Augstskolu likums, kurā tiks ietverts jaunais doktorantūras modelis, paredzēs procedūru un prasības par promocijas procesu.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija

4.1.2. Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumus Nr.1000 “Noteikumi par doktora zinātniskā grāda piešķiršanas (promocijas) tiesību deleģēšanu augstskolām”

Pamatojums un apraksts
zaudē spēku, jo augstskolām vairs netiks deleģētas tiesības veidot promocijas padomes, jo  Augstskolu likums paredzēs promocijas padomju izveides noteikumus.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija

4.1.3. Ministru kabineta 2005.gada 8.marta noteikumus Nr.165 “Valsts zinātniskās kvalifikācijas komisijas nolikums”

Pamatojums un apraksts
zaudē spēku, jo Augstskolu likums paredzēs promocijas padomju izveides noteikumus un procedūru un prasības promocijas procesam.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija

4.1.4. Ministru kabineta 2019. gada 9. jūlija noteikumi Nr. 320 “Latvijas Zinātnes padomes ekspertu tiesību piešķiršanas un ekspertu komisiju izveides kārtība”

Pamatojums un apraksts
zaudē spēku, jo tiks izdoti jauni noteikumi, kas regulēs Ekspertu komisijas locekļa kvalifikācijas kritērijus zinātnes nozaru grupā, to izvērtēšanas, kā arī ekspertu komisijas locekļa ievēlēšanas, ekspertu komisiju izveidošanas un darbības kārtību
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija

4.1.5. Saskaņā ar likumprojektu tiks paredzēts, ka Zinātniskās darbības likuma 18.panta piektā daļa paredz jaunus Ministru kabineta noteikumus.

Pamatojums un apraksts
Regulēs Ekspertu komisijas locekļa kvalifikācijas kritērijus zinātnes nozaru grupā, to izvērtēšanas, kā arī ekspertu komisijas locekļa ievēlēšanas, ekspertu komisiju izveidošanas un darbības kārtību.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija
nav
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Likumprojekts noteiktā kārtībā un termiņā tiks izlikts sabiedriskā apspriešanā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Zinātnes padome
  • Izglītības un zinātnes ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

nav
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

nav
Pielikumi