24-TA-2553: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumos Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība"" (turpmāk- projekts) izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 14. oktobra sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 43 1.§ ) (turpmāk – protokollēmums) 9. punktā noteikto: “9. Pieņemt zināšanai, ka budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 23.00.00 “Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi” rezervētais finansējums 30 000 000 euro apmērā prioritārajam pasākumam "Pedagogu atalgojuma pieaugumam, tai skaitā finansējums pedagogu darba samaksai atbilstoši aktualizētajam skolēnu skaitam" tiks novirzīts pedagogu zemākās algas likmes pieaugumam par 2,6% no 2025. gada 1. janvāra visiem pedagogiem, tostarp, pašvaldību, privātajās, Izglītības un zinātnes ministrijas, Aizsardzības ministrijas, Zemkopības ministrijas, Labklājības ministrijas, Tieslietu ministrijas, Kultūras ministrijas un Veselības ministrijas pārraudzībā esošajās visu līmeņu izglītības iestādēs.”
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Nodrošināt no 2025. gada 1.janvāra speciālās pamatizglītības programmās mērķdotācijas apjoma pieaugumu uz vienu izglītojamo 2,6 procentu apmērā, salīdzinājumā ar 2024. gadu, pedagogu darba samaksai, kuri īsteno speciālās izglītības programmas speciālās izglītības iestādēs un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klasēs (grupās) mācību gadā, kurā pāriet uz izglītības satura īstenošanu valsts valodā izglītojamiem, kuri mazākumtautību izglītības programmas apguvuši iepriekšējā mācību gadā.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2025.
Pamatojums
Nepārtrauktības nodrošināšana pedagogu darba samaksas aprēķinos un finansējuma piešķiršanā.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ņemot vērā Ministru kabineta 2024. gada 18. jūnija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 25 74. §) “Informatīvais ziņojums “Par vidēja termiņa budžeta prioritārajiem attīstības virzieniem”” 2. punktā noteikto, ka likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" sagatavošanā vienīgais vidējā termiņa budžeta prioritārais attīstības virziens ir valsts drošība, Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – ministrija) neiesniedza priekšlikumus papildu finansējuma pieprasījumiem prioritārajiem pasākumiem, kas tieši neatbilst valsts noteiktajam prioritārajam attīstības virzienam.
Tomēr, Ministru kabineta 2024. gada 19. septembra ārkārtas sēdē, izskatot Finanšu ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam”, tika atbalstīts informatīvā ziņojuma 1. pielikumā “Priekšlikumi atbalstāmajiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam, euro” norādītais prioritārais pasākums "Pedagogu atalgojuma pieaugumam, tai skaitā finansējums pedagogu darba samaksai atbilstoši aktualizētajam skolēnu skaitam (74.resors)", kas paredz piešķirt pedagogu atalgojuma pieaugumam (tai skaitā finansējumam pedagogu darba samaksai atbilstoši aktualizētajam skolēnu skaitam) papildu finansējumu trīsdesmit miljonu euro apmērā ik gadu, kas aprēķināts ar 2,6 procentu pieaugumu algu fondam, salīdzinājumā ar 2024. gadu - apjomā, kādā paredzēts algu pieaugumu ierobežot visā valsts sektorā.
Ārkārtas sēdes protokollēmuma 20. punktā noteikts: "[..] Pieņemt zināšanai, ka 74. resorā paredzēts finansējums pedagogu atlīdzībai vispārējā izglītības sektorā strādājošiem 30 milj. euro apmērā ik gadu, kas aprēķināts ar 2,6 procentu pieaugumu algu fondam salīdzinājumā ar 2024. gadu.” Minētajā protokollēmuma punktā ministrijai kā nozares politikas veidotājai uzdots arī vienoties ar pašvaldībām, iesaistītajām ministrijām un nozares sociālajiem partneriem par labāko finansējuma izlietojuma veidu nozares attīstībai ar 2025. gadu."
Ministrijai notikušas sarunas ar izglītības īstenošanā iesaistītajām ministrijām, pašvaldību pārstāvjiem, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību (turpmāk - LIZDA), sociālajiem un sadarbības partneriem, mēģinot rast labāko risinājumu protokollēmuma 20. punktā minētā papildu finansējuma izlietojumam, lai nodrošinātu efektīvāko risinājumu pedagogu atalgojuma pieauguma nodrošināšanai.
Atbilstoši 2024. gada 25. septembra LIZDA padomes sēdē paustajam un protokollēmuma 9. punktā noteiktajam, ministrija paredzēto papildu finansējumu izmanto projektā pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes celšanai par 2,6 procentiem no 2025. gada 1. janvāra.
Tomēr, Ministru kabineta 2024. gada 19. septembra ārkārtas sēdē, izskatot Finanšu ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam”, tika atbalstīts informatīvā ziņojuma 1. pielikumā “Priekšlikumi atbalstāmajiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam, euro” norādītais prioritārais pasākums "Pedagogu atalgojuma pieaugumam, tai skaitā finansējums pedagogu darba samaksai atbilstoši aktualizētajam skolēnu skaitam (74.resors)", kas paredz piešķirt pedagogu atalgojuma pieaugumam (tai skaitā finansējumam pedagogu darba samaksai atbilstoši aktualizētajam skolēnu skaitam) papildu finansējumu trīsdesmit miljonu euro apmērā ik gadu, kas aprēķināts ar 2,6 procentu pieaugumu algu fondam, salīdzinājumā ar 2024. gadu - apjomā, kādā paredzēts algu pieaugumu ierobežot visā valsts sektorā.
Ārkārtas sēdes protokollēmuma 20. punktā noteikts: "[..] Pieņemt zināšanai, ka 74. resorā paredzēts finansējums pedagogu atlīdzībai vispārējā izglītības sektorā strādājošiem 30 milj. euro apmērā ik gadu, kas aprēķināts ar 2,6 procentu pieaugumu algu fondam salīdzinājumā ar 2024. gadu.” Minētajā protokollēmuma punktā ministrijai kā nozares politikas veidotājai uzdots arī vienoties ar pašvaldībām, iesaistītajām ministrijām un nozares sociālajiem partneriem par labāko finansējuma izlietojuma veidu nozares attīstībai ar 2025. gadu."
Ministrijai notikušas sarunas ar izglītības īstenošanā iesaistītajām ministrijām, pašvaldību pārstāvjiem, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību (turpmāk - LIZDA), sociālajiem un sadarbības partneriem, mēģinot rast labāko risinājumu protokollēmuma 20. punktā minētā papildu finansējuma izlietojumam, lai nodrošinātu efektīvāko risinājumu pedagogu atalgojuma pieauguma nodrošināšanai.
Atbilstoši 2024. gada 25. septembra LIZDA padomes sēdē paustajam un protokollēmuma 9. punktā noteiktajam, ministrija paredzēto papildu finansējumu izmanto projektā pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes celšanai par 2,6 procentiem no 2025. gada 1. janvāra.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2016. gada 15. jūlija noteikumu Nr. 477 "Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klašu (grupu) finansēšanas kārtība" (turpmāk - noteikumi) 13.4 punkts nosaka, ka ministrija piešķir papildu finansējumu pedagogu darba samaksai, kuri īsteno speciālās izglītības programmas speciālās izglītības iestādēs un kuri īsteno speciālās izglītības programmas vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klasēs (grupās) mācību gadā, kurā pāriet uz izglītības satura īstenošanu valsts valodā izglītojamiem, kuri mazākumtautību speciālās izglītības programmas apguvuši iepriekšējā mācību gadā. Papildu finansējums tiek aprēķināts, ņemot vērā Valsts izglītības informācijas sistēmā (turpmāk - sistēma) esošo informāciju par attiecīgo izglītojamo skaitu kārtējā gada 1. septembrī, atbilstoši šādam mērķdotācijas apmēram uz vienu izglītojamo: speciālās pamatizglītības programmās – 20,16 euro.
Lai nodrošinātu iepriekš minētās mērķdotācijas pieaugumu uz vienu izglītojamo par 2,6 procentiem, salīdzinājumā ar 2024. gadu, jāveic grozījums noteikumu 13.4 punktā, nosakot tās apjomu 20,68 euro.
Tehniski TAP nav iespējams precizēt noteikumu 13.4 punktu, kas nosaka viena izglītojamā, kas mazākumtautību speciālās izglītības programmas apguvis iepriekšējā mācību gadā, mērķdotācijas apjomu speciālā pamatizglītībā, jo TAP portāla sistēma nedod spēkā esošās redakcijas konsolidēto redakciju. No likumi.lv tiek izgūta nākotnes redakcija, kura nepieļauj iespēju šo apakšpunktu ne svītrot, ne izteikt citā redakcijā, tāpēc noteikumi jāpapildina 14.1 punktu, kas nosaka viena speciālās pamatizglītības izglītojamā mērķdotācijas apjomu 20,68 euro, kas mazākumtautību speciālās izglītības programmu apguvis iepriekšējā mācību gadā.
Attiecīgi ir jāprecizē noteikumu 22.10 punkta redakcija, izdarot atsauci uz noteikumu 14.1 punktu un nosakot, ka minētais punkts zaudē spēku 2026. gada 1. jūnijā.
Ņemot vērā, ka tehniski nav iespējams precizēt noteikumu 13.4 punktu, tad nepieciešams noteikt, ka noteikumu 13.4 punkts zaudē spēku 2025. gada 1. janvārī
Lai nodrošinātu iepriekš minētās mērķdotācijas pieaugumu uz vienu izglītojamo par 2,6 procentiem, salīdzinājumā ar 2024. gadu, jāveic grozījums noteikumu 13.4 punktā, nosakot tās apjomu 20,68 euro.
Tehniski TAP nav iespējams precizēt noteikumu 13.4 punktu, kas nosaka viena izglītojamā, kas mazākumtautību speciālās izglītības programmas apguvis iepriekšējā mācību gadā, mērķdotācijas apjomu speciālā pamatizglītībā, jo TAP portāla sistēma nedod spēkā esošās redakcijas konsolidēto redakciju. No likumi.lv tiek izgūta nākotnes redakcija, kura nepieļauj iespēju šo apakšpunktu ne svītrot, ne izteikt citā redakcijā, tāpēc noteikumi jāpapildina 14.1 punktu, kas nosaka viena speciālās pamatizglītības izglītojamā mērķdotācijas apjomu 20,68 euro, kas mazākumtautību speciālās izglītības programmu apguvis iepriekšējā mācību gadā.
Attiecīgi ir jāprecizē noteikumu 22.10 punkta redakcija, izdarot atsauci uz noteikumu 14.1 punktu un nosakot, ka minētais punkts zaudē spēku 2026. gada 1. jūnijā.
Ņemot vērā, ka tehniski nav iespējams precizēt noteikumu 13.4 punktu, tad nepieciešams noteikt, ka noteikumu 13.4 punkts zaudē spēku 2025. gada 1. janvārī
Risinājuma apraksts
Projekts paredz:
-noteikumus papildināt ar 14.1 punktu, kas paredz pedagogu darba samaksai, kuri īsteno speciālās izglītības programmas speciālās izglītības iestādēs un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klasēs (grupās) mācību gadā, kurā pāriet uz izglītības satura īstenošanu valsts valodā izglītojamiem, kuri mazākumtautību speciālās izglītības programmas apguvuši iepriekšējā mācību gadā, papildu finansējuma aprēķinu, ņemot vērā sistēmā esošo informāciju par attiecīgo izglītojamo skaitu kārtējā gada 1. septembrī, atbilstoši 20,68 euro mērķdotācijas apmēram uz vienu izglītojamo speciālās pamatizglītības programmās;
- precizēt noteikumu 22.10 punkta redakciju, nosakot, ka šo noteikumu 14.1 punkts zaudē spēku 2026. gada 1. jūnijā;
- papildināt ar 22.11 punktu, kas nosaka, ka noteikumu 13.4 punkts zaudē spēku 2025. gada 1. janvārī.
-noteikumus papildināt ar 14.1 punktu, kas paredz pedagogu darba samaksai, kuri īsteno speciālās izglītības programmas speciālās izglītības iestādēs un vispārējās izglītības iestāžu speciālās izglītības klasēs (grupās) mācību gadā, kurā pāriet uz izglītības satura īstenošanu valsts valodā izglītojamiem, kuri mazākumtautību speciālās izglītības programmas apguvuši iepriekšējā mācību gadā, papildu finansējuma aprēķinu, ņemot vērā sistēmā esošo informāciju par attiecīgo izglītojamo skaitu kārtējā gada 1. septembrī, atbilstoši 20,68 euro mērķdotācijas apmēram uz vienu izglītojamo speciālās pamatizglītības programmās;
- precizēt noteikumu 22.10 punkta redakciju, nosakot, ka šo noteikumu 14.1 punkts zaudē spēku 2026. gada 1. jūnijā;
- papildināt ar 22.11 punktu, kas nosaka, ka noteikumu 13.4 punkts zaudē spēku 2025. gada 1. janvārī.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Noteikumu projekts skatāms vienlaikus ar 2025. gada budžeta pieņemšanu. Projekts skatāms vienlaikus ar tiesību akta projektu "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa rīkojumā Nr. 226 "Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. decembrim" (24-TA-2512), tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi"" (24-TA-2552) un tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs"" (24-TA-2554).
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
-
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
1 330 443
0
1 321 283
1 320 725
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
1 330 443
0
1 321 283
1 320 725
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-1 330 443
0
-1 321 283
-1 320 725
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-1 330 443
0
-1 321 283
-1 320 725
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
1 330 443
0
1 321 283
1 320 725
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēts izdevumu aprēķini nosūtīti Finanšu ministrijai.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Projekts skatāms vienlaikus ar tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi"" (24-TA-2552).
Projekts ietekmē budžeta resora "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" programmas:
01.00.00 "Mērķdotācijas izglītības pasākumiem" (speciālās izglītības iestādes, kas nodrošina internāta pakalpojumus);
05.00.00 "Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām" (speciālās izglītības iestādes, kas nenodrošina internāta pakalpojumus).
Projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums:
2025. gadā ir 1 330 443 euro, no tiem:
1 322 234 euro tiks nodrošināti, veicot pārdali no valsts budžeta resorā "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" (turpmāk - 74.resora programma 23.00.00) rezervētā finansējuma;
8 209 euro veicot pārdali no valsts budžeta resorā "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" (turpmāk - 74.resora programma 17.00.00).
2026. gadā 1 321 283 euro tiks nodrošināti no 74.resora programmas 23.00.00.
2027. gadā un turpmāk ik gadu 1 320 725 euro tiks nodrošināti no 74.resora programmas 23.00.00.
Detalizēts finansējuma sadalījums valsts budžeta resoriem, programmām, apakšprogrammām - anotācijas pielikumā.
Jautājums par papildu nepieciešamo finansējumu 2025. gadam 8 209 euro apmērā (laikposmam no 2025. gada 1. janvāra līdz 31. augustam (8 mēneši)), lai nodrošinātu pedagogu darba samaksas pieaugumu par 2,6 procentiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri uz 2024. gada 1. septembri ir reģistrēti Valsts izglītības informācijas sistēmā ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs", skatāms Ministru kabinetā, veicot finansējuma pārdali no 74. resora programmas 17.00.00.
Ja pēc 2025. gada 1. septembra būs nepieciešams finansējums par Ukrainas civiliedzīvotājiem, jautājums par nepieciešamo finansējumu 2025. gadam skatāms Ministru kabinetā, veicot finansējuma pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"".
Projekts ietekmē budžeta resora "62. Mērķdotācijas pašvaldībām" programmas:
01.00.00 "Mērķdotācijas izglītības pasākumiem" (speciālās izglītības iestādes, kas nodrošina internāta pakalpojumus);
05.00.00 "Mērķdotācijas pašvaldībām – pašvaldību izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām" (speciālās izglītības iestādes, kas nenodrošina internāta pakalpojumus).
Projekta īstenošanai nepieciešamais finansējums:
2025. gadā ir 1 330 443 euro, no tiem:
1 322 234 euro tiks nodrošināti, veicot pārdali no valsts budžeta resorā "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 23.00.00 "Valsts atbalsta programmas un citi valsts nozīmes pasākumi" (turpmāk - 74.resora programma 23.00.00) rezervētā finansējuma;
8 209 euro veicot pārdali no valsts budžeta resorā "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" (turpmāk - 74.resora programma 17.00.00).
2026. gadā 1 321 283 euro tiks nodrošināti no 74.resora programmas 23.00.00.
2027. gadā un turpmāk ik gadu 1 320 725 euro tiks nodrošināti no 74.resora programmas 23.00.00.
Detalizēts finansējuma sadalījums valsts budžeta resoriem, programmām, apakšprogrammām - anotācijas pielikumā.
Jautājums par papildu nepieciešamo finansējumu 2025. gadam 8 209 euro apmērā (laikposmam no 2025. gada 1. janvāra līdz 31. augustam (8 mēneši)), lai nodrošinātu pedagogu darba samaksas pieaugumu par 2,6 procentiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri uz 2024. gada 1. septembri ir reģistrēti Valsts izglītības informācijas sistēmā ar apakšstatusu "Ukrainas civiliedzīvotājs", skatāms Ministru kabinetā, veicot finansējuma pārdali no 74. resora programmas 17.00.00.
Ja pēc 2025. gada 1. septembra būs nepieciešams finansējums par Ukrainas civiliedzīvotājiem, jautājums par nepieciešamo finansējumu 2025. gadam skatāms Ministru kabinetā, veicot finansējuma pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"".
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Projekts skatāms vienlaikus ar tiesību akta projektu "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa rīkojumā Nr. 226 "Par pedagogu zemākās darba samaksas likmes pieauguma grafiku laikposmam no 2023. gada 1. septembra līdz 2025. gada 31. decembrim" (24-TA-2512), tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 445 "Pedagogu darba samaksas noteikumi"" (24-TA-2552) un tiesību akta projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 376 "Kārtība, kādā aprēķina un sadala valsts budžeta mērķdotāciju pedagogu darba samaksai pašvaldību vispārējās izglītības iestādēs un valsts augstskolu vispārējās vidējās izglītības iestādēs"" (24-TA-2554).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši ministrijas 2024. gada 25. septembra LIZDA padomes sēdē paustajam, projekts paredz protokollēmumā norādīto papildu finansējumu novirzīt pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes celšanai par 2,6 procentiem no 2025. gada 1. janvāra.
6.4. Cita informācija
Pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes pieaugums 2,6 procentu apmērā, salīdzinājumā ar 2024. gadu, skaidrojams ar pieņemto normu 2025. gadā ierobežot algu pieaugumu visā valsts sektorā.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- speciālās izglītības iestādes
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Papildu nepieciešams finansējums pedagogu darba samaksai un VSAOI no 01.01.2025.