Anotācija

25-TA-372: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 11. janvāra noteikumos Nr. 35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
1. Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma (turpmāk – likums) 7.2 panta devītā daļa un 14. panta pirmā daļa (2025. gada 2. oktobrī Saeimā pieņemto grozījumu redakcijā, reģ. Nr. 1015/Lp14), kas stāsies spēkā 2025. gada 1. decembrī.
2. Likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" 2. pielikuma II nodaļas 6. punkta 3. apakšpunkts (2024. gada 9. maijā Saeimā pieņemto grozījumu redakcijā), kas stāsies spēkā 2025. gada 1. decembrī.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts sagatavots, lai
1) noteiktu nosacījumus un kārtību, kādā Pārtikas un veterinārais dienests (turpmāk – dienests) veterināro zāļu lieltirgotavas, veterināro zāļu ražotājus (tostarp importētājus) iekļauj to objektu sarakstā, kam atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;
2) konkretizētu dienesta kompetenci attiecībā uz veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatītāju, ražotāju un importētāju licencēšanu, uzraudzību un kontroli.
Spēkā stāšanās termiņš
01.12.2025.
Pamatojums
Likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" pārejas noteikumu 9. punkts paredz, ka 2. pielikuma II nodaļas 6. punkta 3. apakšpunktā minētajai vielai "etorfīns" noteiktais izņēmums attiecībā uz lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām stājas spēkā 2025. gada 1. decembrī.
Grozījumi likumā attiecībā uz veterināro narkotisko un psihotropo zāļu aprites uzraudzību un kontroli stājas spēkā 2025. gada 1. decembrī.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" 2. pielikumā "Latvijā kontrolējamās narkotiskās vielas, psihotropās vielas un prekursori un to nelikumīgas aprites iedalījuma apmēri" (turpmāk – 2. pielikums) noteikti kontrolējamo narkotisko un psihotropo vielu, kā arī prekursoru saraksti (turpmāk tekstā saukti – I saraksts vai II saraksts, vai III saraksts).

Attiecībā uz vielu etorfīns 2025. gada 1. decembrī stājas spēkā izņēmums, pieļaujot tās lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām (saskaņā ar likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" pārejas noteikumu 9. punktu, kas paredz 2. pielikuma II nodaļas 6. punkta 3. apakšpunktā esošai vielai izņēmumu attiecībā uz lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām).
Lai noteiktu aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumus I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām noteikts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām (arī etorfīnam), ir pieņemti grozījumi likumā, kas pilnvaro Ministru kabinetu noteikt kārtību, kādā dienests veterināro zāļu lieltirgotavas, veterināro zāļu ražotājus (tostarp importētājus) iekļauj to objektu sarakstā, kuriem atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Vienlaikus grozījumi likumā konkretizē Zāļu valsts aģentūras un dienesta funkcijas, pārdalot veterinārās farmācijas jomas funkcijas dienestam pēc kompetences, lai nodrošinātu veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražotāju, importētāju un izplatītāju vairumtirdzniecībā uzraudzību un kontroli atbilstoši prasībām Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regulā (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK (turpmāk – Veterināro zāļu regula). Grozījumi likumā ne tikai veicinās atbildīgo iestāžu sadarbību, bet vienlaikus arī stiprinās kompetento iestāžu funkcijas, atbildības sadalījumu un kapacitāti.

Pamatojoties uz noteikumu Nr. 35 65. un 66. punktu, dienests jau uztur publiski pieejamu reģistru dienesta tīmekļvietnē, par visām izsniegtajām, anulētajām, apturētajām vai pārreģistrētajām speciālajām atļaujām (licencēm) un to speciālās darbības veidiem. Bet ja nepieciešams, atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 54. pantam, Zāļu valsts aģentūra var savstarpēji vienoties ar dienestu par informācijas nodošanas termiņiem un formu, ja nepieciešama informācija par dienesta izsniegtajām speciālajām atļaujām (licencēm) vai izmaiņām tajās. Valsts pārvaldes iekārtas likums ir juridiski saistošs visām valsts pārvaldes iestādēm, kā arī tām iestādēm, kas pilda valsts deleģētās funkcijas.

Pamatojoties uz minēto, jāizdara grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 11. janvāra noteikumos Nr. 35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai" (turpmāk – noteikumi Nr.35), lai noteiktu prasības un kārtību, kādā izsniedz, aptur, pārreģistrē un anulē speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai attiecībā uz veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanu, ražošanu un importēšanu, tostarp kompetento iestādi, kā arī nosacījumus komersantu iekļaušanai to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.

Pašlaik tiek izstrādāts jauns Veterinārmedicīnas likums un to plānots 2026. gadā virzīt apstiprināšanai Ministru kabinetā. Tas nozīmē, ka visi normatīvie akti, kas izdoti, pamatojoties uz spēkā esošo Veterinārmedicīnas likumu, zaudēs spēku un būs jāizdod jaunā redakcijā. Lai samazinātu administratīvo slogu gan valsts iestādēm un uzraudzības iestādēm, izdarot grozījumus spēkā esošajos saistītajos normatīvajos aktos un pārstrādājot instrukcijas normatīvā regulējuma ieviešanai, gan komersantiem, piemērojot prasības, pašlaik nav lietderīgi noteikumus Nr. 35 izdot jaunā redakcijā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Lai izpildītu likuma 7.2 panta devītajā daļā noteikto pilnvarojumu, noteikumu Nr. 35 izdošanas pamatojums ir jāpapildina ar likuma pantu, uz kura pamata noteikumos nosaka kārtību, kādā dienests veterināro zāļu lieltirgotavas un veterināro zāļu ražotājus un importētājus iekļauj to objektu sarakstā, kam atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts papildina noteikumu Nr. 35 izdošanas pamatojumu ar atsauci uz likuma 7.2 panta devīto daļu.
Problēmas apraksts
2. Likuma 14. panta pirmā daļa (2025. gada 2. oktobrī Saeimā pieņemto grozījumu redakcijā, reģ. Nr. 1015/Lp14), kas stāsies spēkā 2025. gada 1. decembrī, nosaka dienesta kompetenci izvērtēt II un III sarakstā iekļauto vielu saturošu veterināro zāļu, kā arī I sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, izplatīšanas, ražošanas, importēšanas un eksportēšanas atbilstību normatīvo aktu prasībām un nosaka dienesta kompetenci izsniegt speciālo atļauju (licenci) veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanai, ražošanai un importam. Līdz šim speciālās atļaujas (licences) veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanai, ražošanai un importam izsniedza, kā arī attiecīgās atbilstības pārbaudes veica Zāļu valsts aģentūra.
Likuma 44. panta trešajā daļā (2025. gada 2. oktobrī Saeimā pieņemto grozījumu redakcijā, reģ. Nr. 1015/Lp14), kas stāsies spēkā 2025. gada 1. decembrī, paredzēts, ka dienests veic veterināro zāļu lieltirgotavu, veterināro zāļu ražotāju un importētāju, kuri veic darbības ar II un III sarakstā iekļauto vielu saturošām veterinārām zālēm, kā arī I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, uzraudzību un kontroli. 

Atbilstoši Farmācijas likuma 12. panta pirmās daļas 1.1 punktam, dienests pilda Veterināro zāļu regulas 137. pantā minētās kompetentās iestādes pienākumus, tostarp atbilstoši Veterināro zāļu regulas 90., 92. un 133. pantam pieņem lēmumu par speciālo atļauju (licenču) izsniegšanu, apturēšanu, atjaunošanu, pārreģistrēšanu un anulēšanu veterināro zāļu ražošanai vai importam, bet atbilstoši Veterināro zāļu regulas 100. pantam pieņem lēmumu par speciālo atļauju (licenču) izsniegšanu, apturēšanu, atjaunošanu, pārreģistrēšanu un anulēšanu veterināro zāļu izplatīšanai vairumtirdzniecībā.

Ņemot vērā dienesta kompetenci veterināro zāļu apritē, kā arī paredzēto funkciju pārdali, nepieciešams precizēt noteikumus Nr. 35, nosakot dienesta kompetenci piešķirt speciālās atļaujas (licences) veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanai, ražošanai un importam, kā arī veterināro zāļu lieltirgotavu, veterināro zāļu ražotāju un importētāju uzraudzībai un kontrolei, kas veic darbības ar veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm.
Risinājuma apraksts
2. Noteikumu projekta 1.2. apakšpunktā precizēts noteikumu Nr. 35 1.1. apakšpunkts, atbilstoši Farmācijas likuma 5. panta 1. punktā minētajam, kā arī nosakot saņemamo speciālo atļauju (licenču) veidus. Tā kā veterinārās narkotiskās un psihotropās zāles ir veterinārās zāles, tās turpmāk netiks izdalītas kā atsevišķa kategorija, kurām nepieciešama atsevišķa speciālā atļauja (licence) to izplatīšanai, ražošanai un importēšanai, svītrojot noteikumu Nr. 35 1.1.2. un 1.1.4. apakšpunktu un papildinot veterināro zāļu speciālās atļaujas (licences) tvērumu ar veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm.
Noteikumu projekta 1.6. apakšpunkts tehniski precizē noteikumu Nr. 35 4. punktu, svītrojot atsauci uz noteikumu Nr. 35 1.1.2. apakšpunktu.

Ar noteikumu projekta 1.4. un 1.7. apakšpunktu precizēts noteikumu Nr. 35 2. un 5. punkts, nosakot, ka lēmumu par speciālās atļaujas (licences) veterināro zāļu, tostarp veterināro narkotisko un psihotropo zāļu, izplatīšanai vairumtirdzniecībā, kā arī ražošanai un importēšanai izsniegšanu, apturēšanu, pārreģistrēšanu un anulēšanu pieņem, kā arī licences izsniedz dienests. Noteikumu Nr. 35 5. punktā tiek svītrots Zāļu valsts aģentūras pilnvarojums izsniegt iepriekšminētās speciālās atļaujas (licences.)

Ar noteikumu projekta 1.15. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 20. punkts, iekļaujot precīzu atsauci uz dienesta cenrādi (noteikumiem par kārtību, kādā aprēķina un veic maksājumus par Pārtikas un veterinārā dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un maksas pakalpojumiem). 
Ar noteikumu projekta 1.16. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 21. punkts, iekļaujot trūkstošās atsauces uz veterināro zāļu ražotājiem un importētājiem, jo atbilstoši noteikumu Nr. 35 2. punktam dienests veic atbilstības pārbaudes ne tikai veterināro zāļu lieltirgotavās un aptiekās, bet arī veterināro zāļu ražotājiem un importētājiem. Vienlaikus tiek tehniski precizēta atsauce uz narkotisko un psihotropo zāļu apriti reglamentējošiem normatīvajiem aktiem.

Ar noteikumu projekta 1.23., 1.27. un 1.29. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 33., 37. un 38. punkts, svītrojot atsauces uz Zāļu valsts aģentūras un Veselības inspekcijas kompetenci veterināro narkotisko un psihotropo zāļu aprites licencēšanā un uzraudzībā. Vienlaikus noteikumi Nr. 35 papildināti ar atsauci uz narkotisko un psihotropo zāļu normatīvajiem aktiem, nosakot, ka atbilstības novērtēšanā ņem vērā arī komersanta atbilstību narkotisko un psihotropo zāļu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām, ja attiecināms.
Noteikumu projekta 1.23. apakšpunktā vienlaikus tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 33. punkts, to papildinot ar atsauci uz labu izplatīšanas prakses kontroles ziņojumu, kas jāņem vērā, pārreģistrējot speciālo atļauju (licenci), un tas noteikts noteikumu Nr. 35 21.3 punktā.

Ar noteikumu projekta 1.10. un 1.13. apakšpunktu attiecīgi precizēts noteikumu Nr. 35 8.1. apakšpunkts un 14. punkts, nosakot, ka lieltirgotavai, ražotājam vai importētājam, veicot darbības ar veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm, jāievēro arī narkotisko un psihotropo zāļu reglamentējošo normatīvo aktu prasības.

Ar noteikumu projekta 1.11., 1.14., 1.17., 1.18. un 1.53. apakšpunktu svītrota noteikumu Nr. 35 3. nodaļa, 4.2., 6.2. un 6.4. apakšnodaļa, kā arī 62. punkts, kas nosaka prasības iesniedzējam un iesniedzamos dokumentus speciālās atļaujas (licences) saņemšanai veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražošanai vai importēšanai, tās veidlapu, kā arī atbilstības novērtēšanu un protokola sagatavošanu narkotiskajām un psihotropajām zālēm, jo turpmāk tas vairs nebūs Zāļu valsts aģentūras kompetencē. 

Lai nodrošinātu normatīvā regulējuma sasaisti attiecībā uz dienesta kompetenci uzraudzīt veterināro narkotisko un psihotropo zāļu apriti veterināro zāļu lieltirgotavās un veterināro zāļu ražošanā (tostarp importēšanā), ar noteikumu projekta 1.28. apakšpunktu noteikumi Nr. 35 papildināti ar jaunu 37.1 punktu, nosakot, ka veterināro zāļu lieltirgotavas un veterināro zāļu ražotāja vai importētāja darbības uzraudzību narkotisko un psihotropo zāļu apritē dienests īsteno atbilstoši normatīvajiem aktiem par narkotisko un psihotropo vielu un zāļu iepirkšanas, saņemšanas, uzglabāšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtību zāļu un veterināro zāļu ražošanā, zāļu un veterināro zāļu lieltirgotavās un aptiekās. Savukārt ar noteikumu projekta 1.29. apakšpunktu noteikumu Nr. 35 38. punktā ietverta atsauce uz 37.1 punktu, kā arī tehniski precizēta informācija, kas norādāma kontroles ziņojumā pēc veterināro zāļu lieltirgotavas atbilstības pārbaudes, svītrojot tajā ietvertās normas attiecībā uz Zāļu valsts aģentūras vai Veselības inspekcijas kompetenci. Veterināro zāļu ražotāju un importētāju pārbaužu un kontroles ziņojumu sagatavošanas nosacījumi un kārtība ietverti noteikumos par veterināro zāļu ražošanu un kontroli, kārtību, kādā veterināro zāļu ražotājam izsniedz labas ražošanas prakses sertifikātu, un par veterināro zāļu ražošanu atbildīgās amatpersonas kvalifikācijas un profesionālās pieredzes prasībām.

Ar noteikumu projekta 1.30. un 1.31. apakšpunktu precizēts noteikumu Nr. 35 41.1.4. un 41.2.1. apakšpunkts, tos papildinot ar atsauci uz narkotisko un psihotropo vielu apriti regulējošiem normatīviem aktiem un tādējādi skaidri nosakot, ka komersantam, kurš plāno vai veic darbības ar narkotiskām un psihotropām zālēm, ir jāievēro atbilstošais normatīvais regulējums. Ar noteikumu projekta 1.30. apakšpunktu vienlaikus papildināts noteikumu Nr. 35 41.1.4. apakšpunkts ar atsauci uz kvalitātes sistēmām, kuras atbilstoši noteikumiem Nr. 35 izstrādā katrs komersants pirms darbības uzsākšanas un atbilstības pārbaudes laikā izvērtē dienests.
Ar noteikumu projekta 1.32. apakšpunktu svītrota noteikumu Nr. 35 7.2. apakšnodaļa par lēmumiem, ko līdz šim atbilstoši kompetencei pieņēma Zāļu valsts aģentūra.
Ar noteikumu projekta 1.33., 1.34. un 1.35. apakšpunktu svītrots noteikumu Nr. 35 43., 44. un 45. punkts, līdz ar to svītrojot atsauces uz Zāļu valsts aģentūras lēmumu pieņemšanas kārtību un termiņiem. Tā kā dienesta lēmumu pieņemšanas termiņi ir noteikti Veterināro zāļu regulā un Farmācijas likumā, tiek svītrots regulējums par Administratīvā procesa likuma piemērošanu šādos gadījumos. Tādējādi tiek novērsta tiesību normu dublēšanās un nodrošināta normatīvā regulējuma saskaņotība.
Noteikumu projekta 1.36. apakšpunktā vienlaikus precizēts noteikumu Nr. 35 46. punkts, skaidri un nepārprotami nosakot dienesta lēmuma pieņemšanas termiņus par speciālo atļauju (licenšu) izsniegšanu veterināro zāļu izplatīšanai vairumtirdzniecībā un ražošanu vai importēšanu atbilstoši Farmācijas likuma 64.1 pantam un likuma 14.1 pantam. Vienlaikus tiek ietverta skaidra norāde uz attiecīgajiem noteiktajā termiņā izskatāmajiem iesniegumiem. Attiecībā uz veterinārajām aptiekām speciālās atļaujas (licences) izdošanas termiņš nav noteikts Farmācijas likumā un Veterināro zāļu regulā, tāpēc dienests atbilstošu lēmumu pieņem Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

Ar noteikumu projekta 1.37. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 47. punkts, svītrojot atsauci uz Zāļu valsta aģentūras publisko maksas pakalpojumu cenrādi. Dienesta izrakstītajā rēķinā komersantam var tikt iekļautas dažādas pozīcijas atbilstoši noteikumiem par kārtību, kādā aprēķina un veic maksājumus par Pārtikas un veterinārā dienesta valsts uzraudzības un kontroles darbībām, un maksas pakalpojumiem.

Ar noteikumu projekta 1.38. apakšpunktu jaunā redakcijā izteikts noteikumu Nr. 35 48. punkts, svītrojot atsauci uz Zāļu valsts aģentūras kompetenci, kā arī nosacījumu, ka dienests atsaka izsniegt speciālo atļauju (licenci) gadījumos, kad veterinārfarmaceitiskā darbība ir veikta bez atbilstošas speciālās atļaujas (licences). Minētais nosacījums nav attiecināms, jo situācijās, kad komersants iesniedz iesniegumu speciālās atļaujas (licences) izsniegšanai vai pārreģistrācijai, viņam jau ir ar spēkā esoša speciālā atļauja (licence) (pārreģistrācijas gadījumā) vai arī komersants tikai plāno uzsākt darbību no jauna. Vienlaikus vārds "viltots" aizstāts ar "neatbilstošs" un svītrota atsauce uz tiesas spriedumu. Precizējumi izdarīti, ņemot vērā to, ka dienesta kompetencē nav dokumentu viltojumu izvērtēšana un dienestam nav pieejas tiesas spriedumiem.

Ar noteikumu projekta 1.39., 1.41. un 1.42. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 49., 51. un 52. punkts, svītrojot atsauci uz Zāļu valsts aģentūras vai Veselības inspekcijas kompetenci, kā arī atsauci uz atsevišķu speciālo atļauju (licenci) narkotisko un psihotropo zāļu ražošanai vai importēšanai, jo speciālā atļauja (licence) veterināro zāļu ražošanai un importēšanai turpmāk tiks izsniegta arī attiecībā uz narkotiskajām un psihotropajām zālēm, ja komersants plānos darbības ar konkrētajām zālēm. Savukārt noteikumu Nr. 35 49. un 52. punktā noteikts, ka dienests nosaka termiņu, kas nepieciešams trūkumu novēršanai, bet 51. punktā svītrota atsauce uz derīguma termiņa beigām, jo speciālās atļaujas (licences) ir beztermiņa.

Ar noteikumu projekta 1.40. apakšpunktu jaunā redakcijā izteikts noteikumu Nr. 35 50. punkts, svītrojot atsauci uz Zāļu valsts aģentūras vai Veselības inspekcijas kompetenci, kā arī uz veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm (ņemot vērā noteikumu Nr. 35 1.1. apakšpunktā ietverto saīsinājumu "veterinārās zāles") un uz atsevišķu speciālo atļauju (licenci) narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanai vairumtirdzniecībā. Tāpat kā iepriekš minētā speciālā atļauja (licence) veterināro zāļu ražošanai un importēšanai, arī atļauja (licence) veterināro zāļu izplatīšanai vairumtirdzniecībai tiks izsniegta par narkotiskajām un psihotropajām zālēm, ja komersants plānos darbības ar konkrētajām zālēm. Vienlaikus izvērtējot normatīvo aktu, konstatēts, ka noteikumu Nr. 35 sākotnējās redakcijas 50.10. apakšpunktā atrunātā dienesta rīcība gadījumos, kad speciālās atļaujas (licences) turētājs nav samaksājis naudas sodu saskaņā ar administratīvajiem aktiem par veterināro zāļu apriti reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto prasību pārkāpumiem vai narkotisko un psihotropo zāļu apriti reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto prasību pārkāpumiem  tiesību norma, jau ir noteikta Administratīvās atbildības likumā, līdz ar to ar noteikumu projekta 1.40. apakšpunktu tā tiek svītrota.

Atbilstoši Veterināro zāļu regulas 101. panta 5. punktam veterināro zāļu lieltirgotavai ir jāievēro labas izplatīšanas prakses prasības, ko apliecina saņemts labas izplatīšanas prakses sertifikāts, tāpēc noteikumu Nr. 35 50. punkts papildināts ar jaunu 50.11. apakšpunktu, nosakot, ka situācijās, kad veterināro zāļu lieltirgotavai nav saņemts labas izplatīšanas prakses sertifikāts, dienests var pieņemt lēmumu par speciālās atļaujas (licences) veterināro zāļu lieltirgotavas darbībai vai speciālās darbības nosacījuma apturēšanu.

Ar noteikumu projekta 1.43. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 53. punkts, svītrojot atsauci uz Zāļu valsts aģentūras kompetenci. Vienlaikus noteikumu projekta 1.43. apakšpunktā tehniski papildināts noteikumu Nr. 35 53. punkts, ietverot trūkstošo atsauci uz labas izplatīšanas prakses kontroles ziņojumu. Noteikumos Nr. 35 jau ir paredzēts, ka dienests pēc katras atbilstības pārbaudes veterināro zāļu lieltirgotavā sagatavo labas izplatīšanas prakses kontroles ziņojumu.

Ar noteikumu projekta 1.44. un 1.46. apakšpunktu svītrots noteikumu Nr. 35 54. un 56. punkts, jo konkrētajos punktos ietvertā prasība dublē Administratīvā procesa likumā noteikto, kā arī prasību par informācijas uzturēšanu dienesta tīmekļvietnē un tā noteikta noteikumu Nr. 35 65. punktā.

Ar noteikumu projekta 1.45. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 55. punkts un 55.3. apakšpunkts (sākotnējā redakcijā – 55.2. apakšpunkts), svītrojot atsauci uz Zāļu valsts aģentūras kompetenci, kā arī uz veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm un to papildinot ar atsauci un narkotisko un psihotropo zāļu apriti reglamentējošiem normatīviem aktiem. Ar noteikumu projekta 1.45. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 55.8. apakšpunkts, aizstājot vārdu "viltots" ar "neatbilstošs", jo dokumentu viltojumu izvērtēšana nav dienesta kompetence. 
Ar noteikumu projekta 1.45. apakšpunktu noteikumi Nr. 35 papildināti, 55. punktā ietverot trīs jaunus dienesta konstatētus nosacījumus, kas iekļaujami normatīvajā regulējumā, lai varētu tiesiski pieņemt lēmumu par speciālās atļaujas (licences) vai tās speciālās darbības nosacījuma anulēšanu:
1) konstatēta maksātnespēja;
2) komersants speciālās atļaujas (licences) norādītajās telpās neveic darbību;
3) komersants dienesta noteiktā termiņā nav nodrošinājis telpu vai aprīkojuma, vai iekārtu, vai personāla atbilstību veterināro zāļu apriti reglamentējošo normatīvo aktu prasībām.

Ar noteikumu projekta 1.47. un 1.48. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 57. un 58. punkts, svītrojot atsauci uz Zāļu valsts aģentūras kompetenci, kā arī uz veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm.

Ar noteikumu projekta 1.49. apakšpunktu svītrots noteikumu Nr. 35 59. punkts, jo šīs prasības saglabāšana nav pamatota. Speciālās atļaujas (licences) pārsvarā tiek izsniegtas elektroniskā formā, savukārt papīra formā izsniegtās speciālās atļaujas (licences) pēc to anulēšanas vairs nav jāatdod dienestam, tā novēršot lieku administratīvā sloga veidošanos un veicinot efektīvu administratīvo resursu izmantošanu.

Ar noteikumu projekta 1.54. apakšpunktu precizēts noteikumu Nr. 35 65. punkts, papildinot dienesta kompetenci ar pienākumu uzturēt datus arī par veterināro narkotisko un psihotropo zāļu apriti veterināro zāļu lieltirgotavās, ražošanā un importēšanā. Precizēta arī narkotisko un psihotropo zāļu kategorizācija, lai salāgotu ar citiem spēkā esošiem narkotisko un psihotropo zāļu apriti regulējošiem normatīviem aktiem. 

Ar noteikumu projekta 1.55. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 66.1. apakšpunkts, svītrojot nosacījumu, ka dienests veido datubāzi, jo tāds pienākums nav attiecināms uz dienesta funkcijām.
Ar noteikumu projekta 1.56. un 1.57. apakšpunktu svītrots noteikumu projekta Nr. 35 66.3. un 66.4. apakšpunkts, kas nosaka pienākumu dienestam ziņot Valsts ieņēmu dienestam par apturētajām vai anulētajām speciālajām atļaujām (licencēm) vai Zāļu valsts aģentūrai par izsniegtām, apturētām vai anulētām speciālajām atļaujām (licencēm) attiecībā un narkotisko un psihotropo zāļu apriti. Ievērojot kompetenču pārdali, nav pamatoti saglabāt pienākumu dienestam ziņot informāciju Zāļu valsts aģentūrai. Savukārt pienākums ziņot informāciju Valsts ieņēmumu dienestam tiek svītrots, jo neattiecas uz trešajām personām un atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 54. pantam, Valsts ieņēmumu dienests var savstarpēji vienoties ar dienestu par informācijas nodošanu, termiņiem un formu, ja nepieciešama informācija par dienesta anulētajām vai apturētajām speciālajām atļaujām (licencēm). Valsts pārvaldes iekārtas likums ir juridiski saistošs visām valsts pārvaldes iestādēm, kā arī tām iestādēm, kas pilda valsts deleģētās funkcijas.

Ar noteikumu projekta 1.58., 1.59. un 1.60. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 66.5., 66.6. un 66.7. apakšpunkts, nepārprotami nosakot, par kura veida speciālajām atļaujām (licencēm) dienests sniedz informāciju Eiropas Zāļu aģentūrai, Eiropas Komisijai vai dalībvalstīm pēc to pieprasījuma.

Ar noteikumu projekta 1.61. apakšpunktu svītrota noteikumu Nr. 35 9.2. apakšnodaļa, t. i., līdz šim spēkā esošie Zāļu valsts aģentūras un Veselības inspekcijas pienākumi.
Ar noteikumu projekta 1.62., 1.63. un 1.64. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 69.2., 69.3. un 69.5. apakšpunkts, svītrojot atsauces uz Zāļu valsts aģentūru un Veselības inspekciju kā uzraugošajām iestādēm saistībā ar speciālās atļaujas (licences) turētāja noteiktajiem pienākumiem.
Problēmas apraksts
3. Likuma 7.2 panta trešajā un ceturtajā daļā (2025. gada 2. oktobrī Saeimā pieņemto grozījumu redakcijā, reģ. Nr. 1015/Lp14), kas stāsies spēkā 2025. gada 1. decembrī, paredzēti nosacījumi, kas jāizpilda, lai veterināro zāļu lieltirgotava un veterināro zāļu ražotājs (tostarp importētājs) var īstenot darbības ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – veterinārmedicīniskām manipulācijām. 
Veterināro zāļu regulas 88. pants paredz, ka ražošanas atļauju jeb speciālo atļauju (licenci) veterināro zāļu ražošanai saņem ne tikai veterināro zāļu ražotājs, bet arī veterināro zāļu importētājs. Lai nodarbotos ar veterināro narkotisko un psihotropo zāļu importu, nepieciešama ražošanas atļauja jeb – konkrētajā gadījumā – speciālā atļauja (licence) veterināro zāļu ražošanai ar norādi uz tiesībām veikt importēšanas darbības ar veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm. Noteikumi Nr. 35 nosaka, ka 1.1.1. apakšpunktā minēto licenci (speciālo atļauju ražošanai) saņem gan ražotājs, gan importētājs un veic darbības atbilstoši licencē norādītajai darbības jomai. Šāda pieeja un terminoloģija tiek izmantota arī citos normatīvajos aktos, kas izdoti uz Farmācijas likuma un Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma pamata, kur attiecīgais formulējums aptver gan veterināro zāļu ražotājus, gan importētājus. Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma (2025. gada 2. oktobrī Saeimā pieņemto grozījumu redakcijā, reģ. Nr. 1015/Lp14), kas stāsies spēkā 2025. gada 1. decembrī, anotācijā atrunāts, ka likuma 7.2 panta ceturtā un devītā daļa attiecas arī uz veterināro zāļu importētājiem.

Lai veterināro zāļu lieltirgotava, veterināro zāļu ražotājs un importētājs varētu īstenot darbības ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, dienestam tas jāiekļauj to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – veterinārmedicīniskām manipulācijām. Šajā sarakstā iekļauj tikai tās veterināro zāļu lieltirgotavas, veterināro zāļu ražotājus un importētājus, kas atbilst noteiktām prasībām, tostarp ir saņēmušas likuma 9. pantā minēto licenci darbībai ar II saraksta vielām un zālēm. To objektu saraksts, kam atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, tiek veidots un komersanti tajā tiek iekļauti, lai nodrošinātu nepārprotamu un izsekojamu informāciju dienestam un Zāļu valsts aģentūrai par komersantiem, kas īsteno darbības ar konkrētajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm, kā arī nodrošinātu pilnvērtīgu šo zāļu aprites uzraudzību un kontroli.

Attiecībā uz 7.2 panta devīto daļu, likuma (2025.gada 2. oktobrī Saeimā pieņemto grozījumu redakcijā, reģ. Nr. 1015/Lp14), kas stāsies spēkā 2025. gada 1. decembrī, anotācijā skaidrots, ka kārtību, nosacījumus un prasības, iekļaušanai to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām noteikts izņēmums lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, noteiks Ministru noteikumos.

Tiesību piešķiršana ietver visu pilnu procesu – no iesnieguma iesniegšanas līdz lēmumam par iekļaušanu, atteikumu iekļaut  vai izslēgšanu no objektu saraksta. Šo kārtību atrunāt ir ļoti būtiski, lai:
1) nodrošinātu, ka dienests rīkojas saskaņā ar vienotiem un skaidriem kritērijiem;
2) personām, kuras vēlas iegūt vai saglabāt tiesības darbībai ar I saraksta zālēm, būtu skaidri zināms, kādas prasības jāizpilda un kādos gadījumos var tikt atteikts iekļaut vai izslēgts no objektu saraksta;
3) nodrošinātu tiesiskās paļāvības principu un vienlīdzīgu attieksmi pret visiem iesaistītajiem.

Ņemot vērā augstāk minēto un to, ka prasības attiecas uz trešajām personām, noteikumos nepieciešams detalizēti atrunāt lēmuma pieņemšanu par iekļaušanu objektu sarakstā tostarp atteikšanu un izslēgšanu, lai nodrošinātu piemērojamo nosacījumu caurskatāmību un paredzamību personām, kuras vēlas uzsākt darbības ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām. Ja persona ir saņēmusi šādas tiesības, tai ir jābūt informētai, kā šādas tiesības uzturēt un kādos, gadījumos tās var netikt piešķirtas, apturētas vai anulētas.

Ievērojot iepriekšminēto, nepieciešams noteikt kārtību veterināro zāļu lieltirgotavu, veterināro zāļu ražotāju (tostarp importētāju) iekļaušanai to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Risinājuma apraksts
3. Ar noteikumu projekta 1.3. apakšpunktu noteikumus Nr. 35 papildināti ar jaunu 1.3. apakšpunktu, kas paplašina noteikumu darbības ietvaru un paredz to, ka noteikumi nosaka kārtību, kādā veterināro zāļu lieltirgotavu, veterināro zāļu ražotāju (tostarp importētāju) dienests iekļauj to objektu sarakstā, kam atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.

Ar noteikumu projekta 1.5. apakšpunktu precizēts noteikumu Nr. 35 3. punkts, skaidri nosakot, kuros gadījumos veterināro zāļu lieltirgotava, ražotājs vai importētājs ir tiesīgs īstenot darbības ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.

Ar noteikumu projekta 1.50. apakšpunktu noteikumi Nr. 35 papildināti ar jaunu 7.nodaļu, nosakot kārtību, kādā veterināro zāļu lieltirgotava un veterināro zāļu ražotājs (tostarp importētājs) iekļaujami to objektu sarakstā, kam atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī nosacījumus, kuriem jāatbilst, lai to iekļautu objektu sarakstā, kā arī nosacījumus, kad veterināro zāļu lieltirgotāju, veterināro zāļu ražotāju un importētāju izslēdz no objektu saraksta.
Lai veterināro zāļu lieltirgotavu un veterināro zāļu ražotāju (tostarp importētāju) iekļautu to objektu sarakstā, kam atļauta darbība ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, tam jāvēršas dienestā ar brīvas formas iesniegumu. Dienests izvērtē iesniegumā iekļauto informāciju un iesnieguma iesniedzēja atbilstību un pamatotību, lai tam būtu atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Šajā gadījumā darbojas noklusējuma princips atbilstoši Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 14. pantā noteiktajam: ja dienests trīs darbdienu laikā nav reaģējis uz iesniegumu, pieprasot papildinformāciju vai atsakot ievietot minētajā objektu sarakstā, veterināro zāļu lieltirgotājs, veterināro zāļu ražotājs un importētājs var īstenot darbības ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Atbilstoši Brīvas pakalpojumu sniegšanas likuma 14. panta septītajai daļai, pēc iesnieguma saņemšanas dienests nepārsniedzot noteikumu Nr. 35 59.4 punktā minēto termiņu informē iesniedzēju par termiņu, kādā tiks pieņemts lēmums par komersanta iekļaušanu vai atteikumu to iekļaut objektu sarakstā, par tiesiskās aizsardzības līdzekļiem lēmuma pārsūdzēšanai, kā arī par tiesībām uzsākt darbības ar I saraksta zālēm, ja konkrētā noteikumos Nr. 35 noteiktā termiņā dienests nav informējis par pieņemto lēmumu.
Noteikumu Nr. 35 59.4 punktā noteiktais nodrošina pietiekamu skaidrību komersantam par to, cik ilgā laikā dienests pieņem lēmumu un informē iesniedzēju.
Ņemot vērā, ka konkrētās I saraksta vielas saturošās zāles ir īpašas, specifiskos gadījumos lietojamas zāles, to izplatīšana notiks ļoti ierobežotā apjomā (pēc statistiskajiem datiem tās būs vienas zāles vienu reizi trijos gados) un tikai licencētās un uzraudzītās vietās.
Tāpat patreizējā situācija liecina, ka šādas zāles izplatīs tikai viens komersants, lai nodrošinātu šo zāļu pieejamību vienai konkrētai iestādei. Tādējādi paredzētais regulējums ir samērīgs un atbilst faktiskajai nepieciešamībai, vienlaikus nepalielinot administratīvo slogu uzraugošajai iestādei.

Noklusējuma principa piemērošana šādā situācijā neapdraud sabiedrības veselību, jo dienestam jau pašlaik ir pieejama visa informācija par veterināro narkotisko un psihotropo zāļu apriti. Objektu sarakstā tiek iekļauti tikai tie komersanti, kam jau ir izsniegta un spēkā esoša licence II sarakstā iekļautu vielu (ļoti bīstamo narkotisko vielu un tām pielīdzinātu psihotropo vielu, kuras atļauts izmantot medicīniskiem un zinātniskiem mērķiem) saturošu zāļu izplatīšanai, ražošanai un importēšanai, un viņiem atļautas darbības ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām. Tādējādi tiek samazināts administratīvais slogs komersantiem un uzraugošajai iestādei. Dienests uztur to veterināro zāļu lieltirgotāju, veterināro zāļu ražotāju un importētāju sarakstu, kuriem atļauta darbība ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kam paredzēts izņēmums – veterinārmedicīniskām manipulācijām. Šis saraksts pieejams tikai dienestam un Zāļu valsts aģentūrai. Noteikumu Nr. 35 7.nodaļas 59.7 punktā noteikts arī termiņš, kādā dienests elektroniski nosūta aktualizēto objektu sarakstu Zāļu valsts aģentūrai.
Problēmas apraksts
4. Līdz šim speciālās atļaujas (licences) veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanai, ražošanai un importam izsniedza, kā arī attiecīgās atbilstības pārbaudes veica Zāļu valsts aģentūra. Noteikumu Nr. 35 pielikumos ir dotas veidlapas, kas paredzētas iesniegšanai Zāļu valsts aģentūrā, kā arī speciālās atļaujas (licences) veidlapas, kurās norādīts izsniedzējs – Zāļu valsts aģentūra.
Turpmāk veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanai vairumtirdzniecībā, ražošanai un importam dienests neizsniegs atsevišķas un citas formas speciālās atļaujas (licences), bet tiks izsniegta vienota speciālā atļauja (licence) veterināro zāļu izplatīšanai vairumtirdzniecībā, ražošanai vai importam, un tajā būs atzīmēts, ka komersants ir tiesīgs veikt darbības ar veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm.

Ievērojot iepriekšminēto un pamatojoties uz likumā izdarītajiem grozījumiem par funkciju pārdali, ir jāprecizē noteikumi Nr. 35, svītrojot neaktuālās veidlapas un papildinot dienesta izsniedzamo speciālo atļauju (licenču) saturu.
Risinājuma apraksts
4. Ar noteikumu projekta 1.73. un 1.74. apakšpunktu tehniski precizēts noteikumu Nr. 35 8. pielikums (noteikumu projekta 1. pielikums) un 9.1 pielikums (noteikuma projekta 2. pielikumu), papildinot speciālās atļaujas (licences) veterināro zāļu ražošanai vai importēšanai, kā arī izplatīšanai vairumtirdzniecībā ar papildus atļautajām darbībām – darbībām ar veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm. Vienlaikus ar noteikumu projekta 1.75. apakšpunktu svītrots noteikumu Nr. 35 10. pielikums, kas skāra Zāļu valsts aģentūras kompetenci.
Problēmas apraksts
5. Tā kā veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanu vairumtirdzniecībā atbilstoši kompetencei turpmāk uzraudzīs dienests, ir jāprecizē noteikumi Nr. 35, nosakot vienlīdzīgu atbilstības pārbaužu kārtību un nosacījumus visām veterinārajām zālēm. Vienlaikus, pārskatot tiesisko regulējumu, ir pieņemts lēmums optimizēt veterināro aptieku uzraudzību un samazināt to administratīvo slogu.
Risinājuma apraksts
5. Ar noteikumu projekta 1.25. un 1.26. apakšpunktu svītrots noteikumu Nr. 35 35. un 36. punkts, jo veterināro zāļu un līdz ar to arī veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanas atbilstības uzraudzību un aptiekas darbības atbilstības uzraudzību dienests īsteno atbilstoši noteikumu Nr. 35 37. punktam, kurā, pamatojoties uz Veterināro zāļu regulas 123. panta 2. un 3. punktu, noteikts, ka dienests ne retāk kā reizi piecos gados veic atkārtotu veterinārās aptiekas un veterināro zāļu lieltirgotavas atbilstības pārbaudi. Svītrojot prasību par atkārtotu atbilstības pārbaudi trīs līdz sešus mēnešus pēc licences saņemšanas, tiek samazināts administratīvais slogs aptiekām un tām veterināro zāļu lieltirgotavām, kuras izplata veterinārās narkotiskās un psihotropās zāles.
Problēmas apraksts
6. Ievērojot Valsts iestāžu juridisko dienestu vadītāju 2019. gada 14. novembra sanāksmē nolemto (protokols Nr. 3 2. §), kurā ieteikts iestādēm izvērtēt iespēju noteikumos ietvert veidlapās iekļaujamās informācijas saturu un apjomu, savukārt veidlapas dizainu un formu kā ilustratīvos materiālus publicēt iestādes tīmekļvietnē vai informācijas sistēmā, nepieciešams precizēt noteikumus Nr. 35, svītrojot noteikumu pielikumos dotās veidlapas par iesniegumiem veterināro zāļu lieltirgotavu, ražotāju un importētāju atbilstības novērtēšanai un speciālo atļauju (licenču) izsniegšanai.
Risinājuma apraksts
6. Ar noteikumu projekta 1.65., 1.66., 1.67., 1.69., 1.71. un 1.72. apakšpunktu svītrots noteikumu Nr. 35 1., 2., 3., 5., 7.1 un  7.2 pielikumu, kas attiecas uz komersantu iesniegumiem atbilstības novērtēšanai un pieprasījumiem speciālo atļauju (licenču) izsniegšanai vai pārreģistrēšanai. Noteikumu projekta 1.8., 1.19., 1.20., 1.21. un 1.22. apakšpunktā vienlaikus precizēts noteikumu Nr. 35 6., 29.1, 30., 31. un 32. punkts, svītrojot atsauces uz svītrotiem noteikumu Nr. 35 pielikumiem. 
Ar noteikumu projekta 1.68., 1.70. un 1.75. apakšpunktu svītrots noteikumu Nr. 35 4., 6. un 10. pielikumu, jo tie neattiecas uz dienesta kompetenci. 
Vienlaikus ar noteikumu projekta 1.9., 1.12., 1.19., 1.20., 1.21. un 1.22. apakšpunktu noteikumu Nr. 35 7., 12., 29.1, 30., 31. un 32. punkts papildināts, nosakot visu iesniedzamo informāciju, kā arī norādot tīmekļvietni, kurā pieejama veidlapa.
Noteikumu Nr. 35 30. punktā minētais iesniegums ir brīvas formas iesniegums, kuru speciālās atļaujas (licences) turētājs sagatavo, norādot informāciju par izmaiņām un pievienojot attiecīgos dokumentus.
Noteikumu projekta 1.12. apakšpunktā ietvertajā noteikumu Nr. 35 12.6. apakšpunktā noteiktie veterināro zāļu izplatīšanas īpašie nosacījumi attiecas uz lieltirgotavas atbilstības novērtēšanai sniegto informāciju par izplatīšanai paredzēto veterināro zāļu veidu (nereģistrētas, imunoloģiskas, radiofarmaceitiski produkti, izplatītas paralēlajā tirdzniecībā, informāciju par to, vai attiecīgās zāles ir vai nav reģistrētas Eiropas Ekonomikas zonā, paredzētas Eiropas Ekonomikas zonas tirgum vai eksportēšanai), kurām nepieciešamas īpašas vai papildu atļaujas. Turklāt norādāmas darbības, ar kurām nodarbojas komersants, tostarp veterināro zāļu importēšana no trešajām valstīm vai veterināro zāļu pārpakošana (pārfasēšana) un pārmarķēšana.
Problēmas apraksts
7. Pārskatot tiesisko regulējumu, konstatēts, ka nepieciešams aktualizēt noteikumos Nr. 35 lietotos terminus attiecībā uz narkotisko un psihotropo zāļu kategorizāciju.
Risinājuma apraksts
7. Ar noteikumu projekta 1.51. un 1.52. apakšpunktu noteikumu Nr. 35 61. punkts papildināts ar jaunu 61.3. un 61.4. apakšpunktu, lai skaidri noteiktu, ar kurām Latvijā kontrolējamo vielu saraksta zālēm īsteno darbības komersants, kas saņēmis speciālo atļauju (licenci) darbībai ar narkotiskajām vai psihotropajām zālēm. Termini tiek salāgoti ar likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" lietotajiem terminiem un šo zāļu ietverto kategorizāciju.
Problēmas apraksts
8. Spēkā esošajos noteikumos noteikts, ka dienests veic atkārtotu veterināro zāļu, tostarp veterināro narkotisko un psihotropo zāļu, ražotāju un importētāju atbilstības pārbaudi trīs līdz sešus mēnešus pēc tam, kad tas ir uzsācis darbību vai pārreģistrējis speciālo atļauju (licenci). 
Pašreizējā kārtība ne tikai rada administratīvo slogu uzņēmējiem, bet arī neatbilst Veterināro zāļu regulai, tāpēc šī prasība ir jāsvītro.
Risinājuma apraksts
8. Ar noteikumu projekta 1.24. apakšpunktu tiek svītrots noteikumu Nr. 35 34. punkts.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nav alternatīvu risinājumu
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Veicināta veterināro zāļu pieejamība dzīvnieku ārstēšanai, kā arī komersantu uzraudzībai nodrošināts "vienas pieturas aģentūras" princips, vienlaikus samazinot administratīvo slogu.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • veterināro zāļu ražotāji un importētāji (noteikumu Nr.35 34. punkts)
  • veterināro zāļu ražotāji un importētāji (noteikumu Nr.35 6. un 29. prim1. punkts)
  • veterināro zāļu lieltirgotavas (noteikumu Nr.35 12. un 29. prim1. punkts)
  • speciālās atļaujas turētājs (noteikumu Nr.35 59. punkts)
  • veterinārās aptiekas (noteikumu Nr.35 36. punkts)
  • veterināro zāļu lieltirgotavas, kas izplata narkotiskās un psihotropās zāles (noteikumu Nr.35 35. punkts)
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz, ka veterināro zāļu lieltirgotavām, ražotājiem un importētājiem speciālās atļaujas (licences) veterināro zāļu, tostarp veterināro narkotisko un psihotropo zāļu, izplatīšanai, ražošanai un importam izsniegs un atbilstības pārbaudes veiks tikai viena iestāde – dienests, tādējādi nodrošinot "vienas pieturas aģentūras" principu un samazinot administratīvo slogu komersantiem.
Noteikumu projekts paredz nosacījumus, lai veterināro zāļu lieltirgotava, veterināro zāļu ražotājs un importētājs varētu īstenot darbības ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, veicinot zāļu pieejamību dzīvnieku ārstēšanai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
veterināro zāļu ražotāji un importētāji (noteikumu Nr.35 34. punkts)
samazinās
Vērtības nozīme:
10,60
euro/h
16,00
stundu skaits divu dienu atbilstības pārbaudei
3
veterināro zāļu ražotāji un importētāji
1
reizes gadā
-508,80
Stundas likmes aprēķinā izmantota oficiālajā statistikas portālā (https://stat.gov.lv/lv) pieejamā informācija par vidējo bruto darba samaksu valstī par pilnas slodzes darbu privātajā sektorā strādājošajiem uzņēmumiem 2025. gada 2. ceturksnī (1781 eiro) un pilna mēneša slodze stundās (168 h).
veterināro zāļu ražotāji un importētāji (noteikumu Nr.35 6. un 29. prim1. punkts)
samazinās
Vērtības nozīme:
10,60
euro/h
40,00
to stundu skaits, kas jāpatērē divu iesniegumu un tiem pievienojamo dokumentu sagatavošanai
3
veterināro zāļu ražotāji un importētāji
1
reizes gadā
-1 272,00
Stundas likmes aprēķinā izmantota oficiālajā statistikas portālā (https://stat.gov.lv/lv) pieejamā informācija par vidējo bruto darba samaksu valstī par pilnas slodzes darbu privātajā sektorā strādājošajiem uzņēmumiem 2025. gada 2. ceturksnī (1781 eiro) un pilna mēneša slodze stundās (168 h).
veterināro zāļu lieltirgotavas (noteikumu Nr.35 12. un 29. prim1. punkts)
samazinās
Vērtības nozīme:
10,60
euro/h
40,00
to stundu skaits, kas jāpatērē divu iesniegumu un tiem pievienojamo dokumentu sagatavošanai
4
lieltirgotavas, kas izplata veterinārās narkotiskās un psihotropās zāles
1
reizes gadā
-1 696,00
Stundas likmes aprēķinā izmantota oficiālajā statistikas portālā (https://stat.gov.lv/lv) pieejamā informācija par vidējo bruto darba samaksu valstī par pilnas slodzes darbu privātajā sektorā strādājošajiem uzņēmumiem 2025. gada 2. ceturksnī (1781 eiro) un pilna mēneša slodze stundās (168 h).
speciālās atļaujas turētājs (noteikumu Nr.35 59. punkts)
samazinās
Vērtības nozīme:
10,60
euro/h
1,00
stundas
3
to komersantu skaits, kam viena gada laikā tiek apturēta vai anulēta speciālā atļauja (licence)
1
reizes gadā
-31,80
Stundas likmes aprēķinā izmantota oficiālajā statistikas portālā (https://stat.gov.lv/lv) pieejamā informācija par vidējo bruto darba samaksu valstī par pilnas slodzes darbu privātajā sektorā strādājošajiem uzņēmumiem 2025. gada 2. ceturksnī (1781 eiro) un pilna mēneša slodze stundās (168 h).
veterinārās aptiekas (noteikumu Nr.35 36. punkts)
samazinās
Vērtības nozīme:
10,60
euro/h
8,00
stundu skaits vienas dienas atbilstības pārbaudei
15
to veterināro aptieku skaits, kas gada laikā saņem vai pārreģistrē speciālo atļauju (licenci)
1
reizes gadā
-1 272,00
Stundas likmes aprēķinā izmantota oficiālajā statistikas portālā (https://stat.gov.lv/lv) pieejamā informācija par vidējo bruto darba samaksu valstī par pilnas slodzes darbu privātajā sektorā strādājošajiem uzņēmumiem 2025. gada 2. ceturksnī (1781 eiro) un pilna mēneša slodze stundās (168 h).
veterināro zāļu lieltirgotavas, kas izplata narkotiskās un psihotropās zāles (noteikumu Nr.35 35. punkts)
samazinās
Vērtības nozīme:
10,60
euro/h
16,00
stundas
10
to komersantu skaits, kam viena gada laikā tiek veikta atkārtotu atbilstības pārbaude 3–6 mēnešus pēc licences saņemšanas vai pārreģistrēšanas
1
reizes gadā
-1 696,00
Stundas likmes aprēķinā izmantota oficiālajā statistikas portālā (https://stat.gov.lv/lv) pieejamā informācija par vidējo bruto darba samaksu valstī par pilnas slodzes darbu privātajā sektorā strādājošajiem uzņēmumiem 2025. gada 2. ceturksnī (1781 eiro) un pilna mēneša slodze stundās (168 h).
Kopā
-6 476,60

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
Vienlaikus tiek izdarīti grozījumi, lai īstenotu likuma 7.2 panta astotajā, desmitajā un vienpadsmitajā daļā ietvertos pilnvarojumus:
1) Ministru kabineta 2008. gada 17. jūnija noteikumos Nr. 441 "Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu iepirkšanas, saņemšanas, uzglabāšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtība zāļu un veterināro zāļu ražošanā, zāļu un veterināro zāļu lieltirgotavās un aptiekās", nosakot saņemšanas, iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzglabāšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtību un nosacījumus veterināro zāļu lieltirgotavās un ražošanā I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, (25-TA-370);
2) Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr. 405 "Noteikumi par darbībām ar narkotiskajām un psihotropajām vielām un zālēm veterinārmedicīniskās prakses iestādēs", nosakot prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļauto vielu saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī nosacījumus un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestāde iegādājas, saņem, nodod lietošanā, uzglabā, uzskaita un iznīcina I sarakstā iekļauto vielu saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām (25-TA-371);
3) Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumos Nr. 327 "Veterināro zāļu ievešanas un izvešanas kārtība", nosakot tos muitas kontroles punktus, cauri kuriem atļauts importēt I sarakstā iekļauto vielu saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām (25-TA-369).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R0006
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (EK) 2019/6 par veterinārajām zālēm un kas atceļ direktīvu 2001/82 EK
Apraksts
Ieviestas Veterināro zāļu regulas 88., 90., 91., 92., 100., 101., 123., 133. un 137. panta prasības.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regula (EK) 2019/6 par veterinārajām zālēm un kas atceļ direktīvu 2001/82 EK
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
88. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts (Noteikumu Nr. 35 1.1.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts tiesību aktā.
90. pants
Noteikumu projekta 1.7., 1.30., 1.31., 1.38., 1.39. un 1.45. apakšpunkts (noteikumu Nr. 35 5., 48., 49. un 55. punkts, 41.1.4. un 41.2.1. apakšpunkts un 6.nodaļa)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts tiesību aktā.
91. pants
Noteikumu projekta 1.58. apakšpunkts (noteikumu Nr. 35 66.5. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts tiesību aktā.
92. pants
Noteikumu projekta 1.22., 1.23., 1.30. un 1.38. apakšpunkts (Noteikumu Nr. 35 32., 33., 48. punkts un 41.1.4. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts tiesību aktā.
100. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 1.4., 1.38., 1.40., 1.42. un 1.45. apakšpunkts (noteikumu Nr. 35 2., 48., 50., 52. un 55. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts tiesību aktā.
101. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 1.40. apakšpunkts (noteikumu Nr. 35 50. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts tiesību aktā.
123. pants
Noteikumu projekta 1.16., 1.27. un 1.29. apakšpunkts (noteikumu Nr. 35 21., 37. un 38. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts tiesību aktā.
123. panta 2. un 3. punkts
Noteikumu projekta 1.27. apakšpunkts (noteikumu Nr. 35 37. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts tiesību aktā.
133. pants 
Noteikumu projekta 1.4., 1.31., 1.39. un 1.45. apakšpunkts (noteikumu Nr. 35 2., 49. un 55. punkts un 41.2.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts tiesību aktā.
137. pants
Noteikumu projekta 1.4. un 1.16. apakšpunkts (noteikumu Nr. 35 2. un 21. punkts)
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības, kā noteikts tiesību aktā.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Izmantota Veterināro zāļu regulas 2. panta 9. punktā paredzētā rīcības brīvība ieviest papildu kontroles pasākumus attiecībā uz narkotiskajām un psihotropajām vielām un to saturošām zālēm, lai nodrošinātu augstu veselības aizsardzības un sabiedrības drošības līmeni.
Regulas 2019/6 88. pantā noteiktā rīcības brīvība dalībvalstij noteikt, ka ražošanas atļauja nav nepieciešama veterināro zāļu noformējuma sagatavošanai, sadalīšanai vai pārveidošanai, ja minētos procesus īsteno tikai mazumtirdzniecībā tieši sabiedrībai, ieviesta ar Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumu Nr. 326 "Veterināro zāļu izplatīšanas un kontroles noteikumi" 27. punktu.
Regulas 2019/6 90. panta 2. punktā noteiktā rīcības brīvība dalībvalstij pieprasīt pieteikuma iesniedzējam papildus informāciju, ieviesta ar Farmācijas likuma 64.1 panta sesto daļu.
Izmantota Veterināro zāļu regulas 123. panta 6. punktā dotā rīcības brīvība, lai noteiktu plānveida pārbaužu veikšanu, iepriekš saskaņojot dienesta pārbaudes laiku un tādējādi optimizējot un ietaupot dienesta un veterināro zāļu izplatītāju laiku un resursus. Lai nodrošinātu drošu, kvalitatīvu un efektīvu veterināro zāļu pieejamību, jo izplatīšana vairumtirdzniecībā ir viens no kritiski svarīgiem zāļu aprites posmiem, nepieciešams noteikt dienesta pienākumu veikt regulāras pārbaudes uz vietas, lai pārliecinātos, vai veterināro zāļu izplatīšana notiek atbilstoši labas izplatīšanas prakses kvalitātes prasībām.
Līdz šim ieviestās, no ES tiesību normām izrietošās prasības netiek mainītas.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijai Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu".
Cita informācija
Nav

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Veterinārārstu biedrība, biedrība "Zemnieku saeima", biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", biedrība "Latvijas Veterināro Zāļu Lieltirgotavu Asociācija", biedrība "VZVA Veterināro zāļu vairumtirgotāju apvienība"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/b3f08660-0869-4001-92df-e11dbfa40ea0

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Noteikumu projekts tika publicēts publiskai apspriešanai Tiesību aktu projektu publiskajā portālā 2025. gada 10. septembrī. Publiskajā apspriešanā nav saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi.

Noteikumu projekts tika nosūtīts elektroniskai saskaņošanai biedrībām "Latvijas Veterināro Zāļu Lieltirgotavu Asociācija", "VZVA Veterināro zāļu vairumtirgotāju apvienība", "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", "Zemnieku saeima" un "Latvijas Veterinārārstu biedrība".
Biedrības "Latvijas Veterināro Zāļu Lieltirgotavu Asociācija", "VZVA Veterināro zāļu vairumtirgotāju apvienība", "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", "Zemnieku saeima" un "Latvijas Veterinārārstu biedrība" atbalsta noteikumu projekta tālāku virzību bez iebildumiem un priekšlikumiem.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Pārtikas un veterinārais dienests
palielinās
Vērtības nozīme:
8,87
euro/h
0,50
Patērētais laiks informācijas sniegšanai par vienu komersantu, kam piešķirtas tiesības darbībai ar I saraksta zālēm (iekļauts objektu sarakstā)
1
iestāžu skaits, kam jāsniedz informācija
1
reizes
4,44
Aprēķins veikts par noteikumu Nr.35 59.prim7 punktā noteikto nosacījumu, ka dienests objektu sarakstā iekļauto un aktualizēto informāciju darbdienas laikā nosūta Zāļu valsts aģentūrai. Dienesta inspektora atalgojuma stundas likme aprēķināta, ņemot vērā to, ka Pārtikas un veterinārā dienesta veterinārās jomas inspektors saņem atalgojumu atbilstoši valstī noteiktajai 9. mēnešalgu grupai. Tajā atbilstoši jaunajai atlīdzības skalai (bruto) minimālā atlīdzība paredzēta 1043 eiro, viduspunkts – 1490 eiro, bet maksimums – 1863 eiro. Aprēķinā izmantots vidējais atalgojums (1490 eiro) un pilna mēneša slodze stundās (168 h).
Kopā
4,44

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Tiek precizētas  Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas un uzdevumi, konkrētāk nodalot katras iestādes pamatuzdevumus pēc kompetences.
Zāļu valsts aģentūras funkcijas un uzdevumi tiek sašaurināti, savukārt Pārtikas un veterinārajam dienestam funkcijas un uzdevumi tiek paplašināti, nosakot pilnu atbildību par speciālo atļauju (licenci) veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražošanai, importēšanai un izplatīšanai vairumtirdzniecībā izsniegšanu un veterināro narkotisko un psihotropo zāļu aprites uzraudzību.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Tā kā Zāļu valsts aģentūra un Pārtikas un veterinārais dienests noteikumos Nr. 35 noteiktās funkcijas veic kā maksas pakalpojumu komersantiem (privātpersonām) bez valsts budžeta līdzekļu izmantošanas, un noteikumu projekts varētu attiekties ne vairāk kā uz četriem komersantiem, paredzētie grozījumi būtiski neietekmē administratīvo slogu.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi