21-TA-462: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 18. decembra noteikumos Nr. 947 "Noteikumi par meža aizsardzības pasākumiem un ārkārtējās situācijas izsludināšanu mežā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ar Ministru prezidenta rezolūciju Nr. 2020 – 1.1.1./52–52 visiem ministriem tika uzdots savas kompetences ietvaros apzināt un sniegt priekšlikumus par nepieciešamajām darbībām un reformām un to paredzamo gaitu savā pārziņā esošajās jomās administratīvi teritoriālās reformas īstenošanai un līdz 2020. gada 1. oktobrim iesniegt tos izskatīšanai Ministru kabinetā.
Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likums (turpmāk – Likums).
Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likums (turpmāk – Likums).
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 18. decembra noteikumos Nr. 947 "Noteikumi par meža aizsardzības pasākumiem un ārkārtējās situācijas izsludināšanu mežā" (turpmāk – noteikumi Nr. 947), lai uzlabotu egļu astoņzobu mizgrauža (Ips typographus) bojājumu ierobežošanu un meža sanitāro stāvokli ilgtermiņā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir saskaņot noteikumu Nr. 947 lietoto terminoloģiju ar Likuma 4. pantā noteikto Latvijas Republikas administratīvo teritoriju iedalījumu, kā arī, ievērojot meža aizsardzības speciālistu priekšlikumus un mežsaimniecisko praksi, precizēt noteikumu Nr. 947 nosacījumus, lai uzlabotu egļu astoņzobu mizgrauža bojājumu ierobežošanu un ilgtermiņā uzlabotu meža sanitāro stāvokli.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Likuma 4. pantu Latvijas Republiku iedala šādās administratīvajās teritorijās: 1) valstspilsētu pašvaldību teritorijās; 2) novadu pašvaldību teritorijās. Noteikumu Nr. 947 13.1. apakšpunktā lietots termins "republikas pilsēta", kas nav saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 4. pantu, tādēļ tas jāaizstāj ar terminu "valstspilsēta".
Zinātnieki prognozē, ka klimata pārmaiņu dēļ meža kaitēkļu nodarīto zaudējumu apmērs mežsaimniecībā var palielināties, tāpēc aizvien lielāka vērība turpmāk jāvelta savlaicīgai meža kaitēkļu un slimību savairošanās konstatēšanai un prognozēšanai, kā arī to ierobežošanas pasākumu noteikšanai.
Egļu astoņzobu mizgrauzis uzskatāms par vienu no visbīstamākajiem meža kaitēkļiem Latvijā, kas ir postošākais kaitēklis parastajai eglei (Picea abies (L.) H.Karst.). Pēdējo gadu klimatiskie apstākļi Eiropā radījuši labvēlīgus nosacījumus egļu astoņzobu mizgrauža savairošanās uzliesmojumam daudzās Eiropas valstīs.
Meža aizsardzības pasākumus, to izpildes kārtību un termiņus nosaka noteikumi Nr. 947. Lai ilgtermiņā uzlabotu mežu sanitāro stāvokli, novērstu nepilnības, sabalansētu kaitēkļu izplatības riskus un ievērotu egļu astoņzobu mizgrauža bojājumu ierobežošanas vadlīnijas, nepieciešams aktualizēt noteikumus Nr. 947.
Zinātnieki prognozē, ka klimata pārmaiņu dēļ meža kaitēkļu nodarīto zaudējumu apmērs mežsaimniecībā var palielināties, tāpēc aizvien lielāka vērība turpmāk jāvelta savlaicīgai meža kaitēkļu un slimību savairošanās konstatēšanai un prognozēšanai, kā arī to ierobežošanas pasākumu noteikšanai.
Egļu astoņzobu mizgrauzis uzskatāms par vienu no visbīstamākajiem meža kaitēkļiem Latvijā, kas ir postošākais kaitēklis parastajai eglei (Picea abies (L.) H.Karst.). Pēdējo gadu klimatiskie apstākļi Eiropā radījuši labvēlīgus nosacījumus egļu astoņzobu mizgrauža savairošanās uzliesmojumam daudzās Eiropas valstīs.
Meža aizsardzības pasākumus, to izpildes kārtību un termiņus nosaka noteikumi Nr. 947. Lai ilgtermiņā uzlabotu mežu sanitāro stāvokli, novērstu nepilnības, sabalansētu kaitēkļu izplatības riskus un ievērotu egļu astoņzobu mizgrauža bojājumu ierobežošanas vadlīnijas, nepieciešams aktualizēt noteikumus Nr. 947.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Valsts prezidenta 2020. gada 19. jūnija paziņojumā Nr. 12 "Par administratīvi teritoriālās reformas īstenošanu" izsludināto Saeimas 2020. gada 10. jūnijā pieņemto Likuma 4. pantu Latvijas Republiku iedala šādās administratīvajās teritorijās:
1) valstspilsētu pašvaldību teritorijās;
2) novadu pašvaldību teritorijās.
Šobrīd noteikumu Nr. 947 13.1. apakšpunktā noteikumu tekstā lietots termins "republikas pilsētas", kas nav saskaņā ar spēkā esošājā normatīvajā regulējumā lietoto administratīvo teritoriju iedalījumu.
1) valstspilsētu pašvaldību teritorijās;
2) novadu pašvaldību teritorijās.
Šobrīd noteikumu Nr. 947 13.1. apakšpunktā noteikumu tekstā lietots termins "republikas pilsētas", kas nav saskaņā ar spēkā esošājā normatīvajā regulējumā lietoto administratīvo teritoriju iedalījumu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 947 13.1. apakšpunktā, saskaņā ar Likuma 4. pantu, jāaizstāj noteikumu tekstā vārdus "republikas pilsēta" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "valstspilsēta" (attiecīgā locījumā).
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumu Nr. 947 4. punktā noteikts, ka meža īpašniekam katru gadu līdz 1. martam ir jāapzina gāzto un lauzto skujkoku vietas un līdz 1. jūnijam jāveic šo bojāto koku izvešana atbilstoši noteikumu Nr. 947 5. punkta nosacījumiem, savukārt, ja netiek plānots veikt bojāto koku izvešanu, tad tie nozāģējami, atzarojami, sagarumojami līdz 1. aprīlim.
Noteikumu Nr. 947 4. un 5. punkta mērķis ir savlaicīgi pirms aktīvās mizgraužu lidošanas fāzes no meža izvest vēja gāztos un lauztos skujkokus, īpaši tas attiecināms uz izgāztajām eglēm, kurās mizgrauži primāri var veidot savu attīstības vietu pēc mošanās un izlīšanas no zemsedzes. Noteikumu 4. punkta norma ir neskaidra no tās piemērošanas viedokļa, tāpēc to nepieciešams precizēt.
Noteikumu Nr. 947 4. un 5. punkta mērķis ir savlaicīgi pirms aktīvās mizgraužu lidošanas fāzes no meža izvest vēja gāztos un lauztos skujkokus, īpaši tas attiecināms uz izgāztajām eglēm, kurās mizgrauži primāri var veidot savu attīstības vietu pēc mošanās un izlīšanas no zemsedzes. Noteikumu 4. punkta norma ir neskaidra no tās piemērošanas viedokļa, tāpēc to nepieciešams precizēt.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā noteikumu Nr. 947 4. punkts precizējams, prasības attiecinot uz gāztajām un lauztajām eglēm, kā arī attiecinot šīs prasības uz mežaudzēm, kurās egles sastāva koeficients mežaudzes formulā ir 4 vai vairāk.
Problēmas apraksts
Lai noteikumu Nr. 947 4. punktā noteiktajā termiņā apsekotu skujkoku mežaudzes un novērtētu gāzto un lauzto skujkoku apjomu, nepieciešama lielu cilvēkresursu iesaiste, kā arī situācija mežā var mainīties pēc apsekošanas brīža.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā attiecībā uz gāzto un lauzto skujkoku izvākšanu no mežaudzēm, nepieciešams precizēt, ka 4. punktā noteiktās prasības attiecināmas uz konstatētajām no 1.septembra līdz 1.martam gāztajām un lauztajām eglēm, kuru diametrs ir lielāks par 20 centimetriem un to apjoms pārsniedz 10 kubikmetru uz hektāru mežaudzēs, kurās egles sastāva koeficients mežaudzes formulā ir 4 vai vairāk.
Situācija mežā ir mainīga un precizējums novērš situāciju, kad meža īpašnieks vai tiesiskais valdītājs ir veicis mežaudžu apsekošanu, bet saņem sodu par neievērotām noteikuma prasībām situācijas mainības dēļ. Attiecībā uz noteikuma projekta prasībām, Valsts meža dienests var konstatēt pārkāpumu, veikt protokola un pārkāpuma noformēšanu un pieņemt lēmumu par administratīvo pārkāpumu uzsākšanu un citas nepieciešamās procesuālās darbības, ja konstatēts, ka laikā no 1. septembra līdz 1. martam gāzto un lauzto egļu (izņemot sausos kokus) diametrs ir lielāks par 20 centimetriem, to apjoms pārsniedz 10 kubikmetru uz hektāru, mežaudzēs, kurās egles sastāva koeficients mežaudzes formulā ir 4 vai vairāk un nav ievērotas noteikumu Nr. 947 4. punktā noteiktās prasības.
Pēc vētru izraisītām liela mēroga vējgāzēm un vējlauzēm, kad vēja postījumi ir visā Latvijā vai reģionā, ir zināmas vētru ietekmētās teritorijas, tādēļ gāztie un lauztie skujkoki ir uzskatāmi par konstatētiem un meža īpašniekam vai tiesiskā valdītājam ir jāievēro noteikumu Nr. 947 4. punktā noteiktās prasības.
Situācija mežā ir mainīga un precizējums novērš situāciju, kad meža īpašnieks vai tiesiskais valdītājs ir veicis mežaudžu apsekošanu, bet saņem sodu par neievērotām noteikuma prasībām situācijas mainības dēļ. Attiecībā uz noteikuma projekta prasībām, Valsts meža dienests var konstatēt pārkāpumu, veikt protokola un pārkāpuma noformēšanu un pieņemt lēmumu par administratīvo pārkāpumu uzsākšanu un citas nepieciešamās procesuālās darbības, ja konstatēts, ka laikā no 1. septembra līdz 1. martam gāzto un lauzto egļu (izņemot sausos kokus) diametrs ir lielāks par 20 centimetriem, to apjoms pārsniedz 10 kubikmetru uz hektāru, mežaudzēs, kurās egles sastāva koeficients mežaudzes formulā ir 4 vai vairāk un nav ievērotas noteikumu Nr. 947 4. punktā noteiktās prasības.
Pēc vētru izraisītām liela mēroga vējgāzēm un vējlauzēm, kad vēja postījumi ir visā Latvijā vai reģionā, ir zināmas vētru ietekmētās teritorijas, tādēļ gāztie un lauztie skujkoki ir uzskatāmi par konstatētiem un meža īpašniekam vai tiesiskā valdītājam ir jāievēro noteikumu Nr. 947 4. punktā noteiktās prasības.
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumos Nr. 947 lietotajam terminam "aizsargā pret stumbru kaitēkļiem" nav noteikta tā nozīme, kas rada neskaidru tā piemērošanu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā prasības attiecībā uz gāzto un lauzto egļu nozāģēšanu, atzarošanu un sagarumošanu jāaizstāj ar kokmateriālu aizsargāšanu pret stumbra kaitēkļiem, kas ietver efektīvāku aizsardzības veidu – kokmateriālu skrāpēšanu. Kokmateriālu skrāpēšana ir mehāniskie mizas bojājumi noteikumu projekta 51. punktā ietvertajā termina "aizsargā pret stumbra kaitēkļiem" skaidrojumā.
Noteikumu projekts papildināms ar 51. punktu, nosakot, ka 4., 5. un 11. punktā minētie kokmateriāli uzskatāmi par aizsargātiem pret stumbra kaitēkļiem, ja tie ir ar mizas bojājumiem, kas radušies tos sagatavojot mašinizēti, izmantojot meža mašīnas vai mehāniski bojājot to mizu, vai ķīmiski vai bioloģiski aizsargāti pēc to sagatavošanas vai nokraušanas krautuvē.
Noteikumu projekts papildināms ar 51. punktu, nosakot, ka 4., 5. un 11. punktā minētie kokmateriāli uzskatāmi par aizsargātiem pret stumbra kaitēkļiem, ja tie ir ar mizas bojājumiem, kas radušies tos sagatavojot mašinizēti, izmantojot meža mašīnas vai mehāniski bojājot to mizu, vai ķīmiski vai bioloģiski aizsargāti pēc to sagatavošanas vai nokraušanas krautuvē.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 947 8. punkta mērķis ir neradīt skujkoku terpēnu izdalošu kompaktu vietu tiešā egļu mežaudžu tuvumā, kuras primāri būtu pakļautas mizgraužu bojājumu riskam. Šobrīd jebkāda veida ciršanas atlieku krautnēšanai noteikti ierobežojumi, tajā skaitā arī lapu koku, neskatoties uz to, ka lapu koku ciršanas atlieku krautnēšana un novietošana pie egļu mežaudzes nepasliktina sanitāro situāciju egļu mežaudzē.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā precizējams noteikumu Nr. 947 8. punkts attiecībā uz nosacījumiem svaigo (neapžuvušo) ciršanas atlieku krautnēšanai kaudzēs šķeldošanai, attiecinot šos nosacījumus uz skujkoku ciršanas atliekām.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 947 8. punktā noteikts, ka svaigās (neapžuvušās) ciršanas atliekas krauj kaudzēs šķeldošanai ne tuvāk par 10 metriem no egļu mežaudzēm, kur egle veido vairāk nekā 80 procentu no mežaudzes šķērslaukuma.
Lai noteiktu, vai konkrētā mežaudze ir ar atbilstošu egles procentuālo īpatsvaru, pašlaik ir jāveic papildus šķērslaukuma mērījumi, lai gan šī procentuālā īpatsvara noteikšanai var izmantot sastāva koeficientu mežaudzes formulā, kas raksturo audzes sugu sastāvu un mistrojumu.
Lai noteiktu, vai konkrētā mežaudze ir ar atbilstošu egles procentuālo īpatsvaru, pašlaik ir jāveic papildus šķērslaukuma mērījumi, lai gan šī procentuālā īpatsvara noteikšanai var izmantot sastāva koeficientu mežaudzes formulā, kas raksturo audzes sugu sastāvu un mistrojumu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā precizējams noteikumu Nr. 947 8. punkts, egles procentuālā īpatsvara noteikšanu no mežaudzes šķērslaukuma, aizstājot ar prasību par egles sastāva koeficientu mežaudzes formulā izmantošanu. Noteikumu projektā termins "sastāva koeficients mežaudzes formulā" lietots saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 21. jūnija noteikumiem Nr. 384 "Meža inventarizācijas un Meža valsts reģistra informācijas aprites noteikumi".
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 947 8. punktā noteikts, ka svaigās (neapžuvušās) ciršanas atliekas krauj kaudzēs šķeldošanai ne tuvāk par 10 metriem no egļu mežaudzēm, ja to vecums pārsniedz 50 gadu. Attiecībā uz mežaudžu vecumu formulējums precizējams, lai noteikumu prasības attiecinātu arī uz 50 gadu vecām egļu mežaudzēm.
Risinājuma apraksts
Attiecībā uz egļu mežaudžu vecumu, noteikumu projektā noteikumu Nr. 947 8. punkts precizējams, nosakot, ka to vecums ir 50 gadu vai vairāk.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 947 8. punktā noteiktas prasības ciršanas atlieku krautnēšanas attālumam no egļu mežaudzēm, ar izņēmumu, ja starp krautuvi un mežaudzi atrodas ceļš, grāvis vai citi meža infrastruktūras objekti. Noteikumu Nr. 947 8. punktā noteiktie citi meža infrastruktūras objekti ietver objektus, kuru saglabāšana noteiktajās prasībās nenodrošina egļu mežaudžu bojājumu iespējamības samazināšanu un aizsardzību pret egļu astoņzobu mizgrauža bojājumiem.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 947 8. punkts precizējams, saglabājot nosacījumus attiecībā uz ceļu un grāvi, bet svītrojot citus meža infrastruktūras objektus.
Problēmas apraksts
Pēc Meža resursu monitoringa 3. cikla datiem sausieņu platība no kopējās meža platības ir 51 %, savukārt slapjaiņu, purvaiņu, āreņu un kūdreņu kopējā platība ir 49 %. No AS "Latvijas valsts meži" apsaimniekošanā esošām meža platībām 48 % atrodas slapjās vai nosusinātās augsnēs.
Risu veidošanās mežizstrādes vai augsnes gatavošanas laikā ir neizbēgama un 2020. gadā AS "Latvijas valsts meži" risu līdzināšanu veica 1742 kilometru kopgarumā. Lai nodrošinātu noteikumu Nr. 947 10.1. apakšpunkta prasību ievērošanu, AS "Latvijas valsts meži" katru gadu savlaicīgi noslēdz risu līdzināšanas līgumus, lai pēc pārvietošanās ierobežojumu atcelšanas uz ceļiem operatīvi uzsāktu risu līdzināšanu.
Iepriekšējo gadu pieredze rāda, ka faktisko risu līdzināšanu var uzsākt tikai pēc 25. aprīļa, kad atceļ tehnikas pārvietošanās ierobežojumus uz ceļiem un augsnes strukturālās īpašības ļauj veikt risu līdzināšanu atbilstoši kvalitātes prasībām. Šobrīd noteikumu Nr. 947 10.1. apakšpunktā noteiktais termiņš līdz kuram ir jāveic risu izlīdzināšana ir 1. maijs un tas ir neatbilstošs faktiskajām darbu izpildes iespējām, jo dažu dienu laikā nav iespējams veikt risu līdzināšanu 500 –600 kilometru kopgarumā.
Risu veidošanās mežizstrādes vai augsnes gatavošanas laikā ir neizbēgama un 2020. gadā AS "Latvijas valsts meži" risu līdzināšanu veica 1742 kilometru kopgarumā. Lai nodrošinātu noteikumu Nr. 947 10.1. apakšpunkta prasību ievērošanu, AS "Latvijas valsts meži" katru gadu savlaicīgi noslēdz risu līdzināšanas līgumus, lai pēc pārvietošanās ierobežojumu atcelšanas uz ceļiem operatīvi uzsāktu risu līdzināšanu.
Iepriekšējo gadu pieredze rāda, ka faktisko risu līdzināšanu var uzsākt tikai pēc 25. aprīļa, kad atceļ tehnikas pārvietošanās ierobežojumus uz ceļiem un augsnes strukturālās īpašības ļauj veikt risu līdzināšanu atbilstoši kvalitātes prasībām. Šobrīd noteikumu Nr. 947 10.1. apakšpunktā noteiktais termiņš līdz kuram ir jāveic risu izlīdzināšana ir 1. maijs un tas ir neatbilstošs faktiskajām darbu izpildes iespējām, jo dažu dienu laikā nav iespējams veikt risu līdzināšanu 500 –600 kilometru kopgarumā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā noteikumu Nr. 947 10.1. apakšpunktā noteiktais termiņš risu izlīdzināšanai pagarināms nosakot, ka risu izlīdzināšana jāveic līdz 15. maijam.
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 947 11. punktā noteiktas prasības pret stumbra kaitēkļiem neaizsargātu skujkoku kokmateriālu glabāšanai krautuvēs un kokzāģētavās laika periodā no 1. jūnija līdz 1. septembrim. Attiecībā uz kokmateriālu glabāšanu krautuvēs, noteikumu Nr. 947 5. punktā ir iekļauta šī prasība nosakot, ka skujkoku (izņemot sausos kokus) kokmateriālus, kas sagatavoti no 1. maija līdz 1. septembrim, izved no meža vai aizsargā pret stumbra kaitēkļiem ne vēlāk kā mēneša laikā pēc to sagatavošanas.
Attiecībā uz lietoto terminu "kokzāģētavas", to nepieciešams saskaņot ar likumā "Par koku un apaļo kokmateriālu uzskaiti darījumos" lietoto terminu "pastāvīgā uzglabāšanas vieta", kas nosaka, ka noteikumu Nr. 947 11. punktā noteiktās prasības attiecināmas ne tikai uz kokzāģētavām, bet uz visiem ražošanas uzņēmumiem, kuros uzglabā skujkoku apaļos kokmateriālus, kas paredzēti saimnieciskās darbības veikšanai.
Attiecībā uz lietoto terminu "kokzāģētavas", to nepieciešams saskaņot ar likumā "Par koku un apaļo kokmateriālu uzskaiti darījumos" lietoto terminu "pastāvīgā uzglabāšanas vieta", kas nosaka, ka noteikumu Nr. 947 11. punktā noteiktās prasības attiecināmas ne tikai uz kokzāģētavām, bet uz visiem ražošanas uzņēmumiem, kuros uzglabā skujkoku apaļos kokmateriālus, kas paredzēti saimnieciskās darbības veikšanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā noteikumu Nr. 947 11. punkta noteiktā prasība attiecībā uz kokmateriālu glabāšanu krautuvēs ir dzēšama un termins "kokzāģētavas" aizstājams ar terminu "pastāvīgā uzglabāšanas vieta".
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumos Nr. 947 lietotos terminus nepieciešams saskaņot un attiecināt uz noteikumu projekta noteikumu Nr. 947 51. punkta skaidrojumu "aizsargā pret stumbra kaitēkļiem". Noteikumu Nr. 947 11. punktā vārdi "pret stumbra kaitēkļiem neaizsargātiem skujkoku kokmateriāliem" jāaizstāj ar "ja tie nav aizsargāti pret stumbra kaitēkļiem".
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta noteikumu Nr. 947 11. punktā nepieciešams aizstāt vārdus "pret stumbra kaitēkļiem neaizsargātus skujkoku kokmateriālus" ar "ja tie nav aizsargāti pret stumbra kaitēkļiem".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Noteikumu projektā paredzētais regulējums attiecināms uz meža īpašniekiem un tiesiskajiem valdītājiem, kā arī kokapstrādes uzņēmumiem.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā mainās noteiktās prasības egļu mežaudžu aizsardzībai, lai ierobežotu egļu astoņzobu mizgrauža bojājumus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
AS "Latvijas valsts meži", Latvijas valsts mežzinātnes institūts "SILAVA", Valsts meža dienestsNevalstiskās organizācijas
Latvijas Meža īpašnieku biedrībaCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts meža dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi