Anotācija

25-TA-25: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 4. aprīļa noteikumos Nr. 170 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Aizsargājamo jūras zīdītāju radīto zaudējumu segšana""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
-

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodrošināt atbalsta pretendentiem vienkāršotu procesu, lai pieteiktos atbalstam Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā.  
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Lauku atbalsta dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā atbalsta pretendenti paši ievieto nepieciešamos datus, bet Lauku atbalsta dienests tos pārbauda.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Līdz šim atbalsta pretendentiem pašiem bija jāapkopo un jāievieto nepieciešamā informācija, to manuāli atlasot no Latvijas zivsaimniecības integrētās kontroles un informācijas sistēmas (turpmāk – LZIKIS) par attiecīgā gada nozvejas apjomu.
Risinājuma apraksts
Lai mazinātu kļūdu iespējamību un atvieglotu pieteikšanos atbalstam, atbalsta pretendentam dota iespēja izdarīt atzīmi par datu patiesumu (Ministru kabineta 2023. gada 4. aprīļa noteikumu Nr. 170 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumā "Aizsargājamo jūras zīdītāju radīto zaudējumu segšana"" (turpmāk – MK noteikumi) 8.1. apakšpunkts). Par katru atbalsta pretendentu nepieciešamā informācija tiks atlasīta no LZIKIS un integrēta Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā, kurā atbalsta pretendentam būs iespēja pārbaudīt, vai atlasītie dati ir patiesi. Ja būs vajadzīgi precizējumi, atbalsta pretendentam tos būs iespēja izdarīt.
Svītrots arī nosacījums par grūtībās nonākušā uzņēmuma statusa piemērošanu (MK noteikumu 5.2.apakšpunkts), jo ar zivsaimniecību saistītām darbībām netiek piemērots valsts atbalsta nosacījums.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • zvejnieki
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem.
Juridiskās personas
  • zvejniecībā iesaistītie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
zvejniecībā iesaistītie uzņēmumi
samazinās
Vērtības nozīme:
9,95
Par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
0,50
Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešamais laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 0,5 stundu.
50
Uz atbalstu varētu pieteikties ap 50 pretendentiem.
1
Atbalsts plānots vienu reizi gadā.
-248,75
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido projekta iesnieguma aizpildīšana un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošana, kurai vidēji nepieciešamais laiks vienam darbiniekam nav ilgāks par 30 minūtēm. Pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 9,95 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati): C = (f x l) x (n x b) = (9,95 x 0,5) x (50 x 1) = 248,75 euro, kur C – informācijas sniegšanas pienākuma radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu projektā paredzētā informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu saskaņā ar projektu sniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz kuriem attiecas projektā paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta informācijas sniegšana.
Kopā
-248,75

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Patērētais laiks - stundās
Aprēķinu skaidrojums
zvejnieki
samazinās
Vērtības nozīme:
0,50
Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešamais laiks vienam atbalsta pretendentam nepārsniedz 0,5 stundu.
20
Uz atbalstu varētu pieteikties ap 20 pretendentiem.
1
Atbalsts plānots vienu reizi gadā.
-10,00
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido projekta iesnieguma aizpildīšana un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošana, kurai vidēji nepieciešamais laiks vienam atbalsta pretendentam nav ilgāks par 30 minūtēm. Tādējādi kopējais patērētais laiks samazinās līdz 10 stundām.
Kopā
-10,00
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme vai dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izdevumi - euro
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Izlietotie naudas līdzekļi - euro
Aprēķinu skaidrojums
zvejnieki
samazinās
Vērtības nozīme:
9,95
Par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
20
Uz atbalstu varētu pieteikties ap 20 pretendentiem.
1
Atbalsts plānots vienu reizi gadā.
-199,00
Pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 9,95 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati) un plānoti ne vairāk kā 20 atbalsta pretendenti, kā arī iesniegumu par atbalsta saņemšanu plānots iesniegt vienu reizi gadā, kopējie izlietotie naudas līdzekļi ir 199,00 euro.
Kopā
-199,00

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Zivsaimniecības nozares nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/32b318a2-9e20-4afc-b506-796fc412cc2d

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Ir saņemti divi privātpersonu iebildumi, kas nav attiecināmi uz šo noteikumu projektu, jo skar normatīvo aktu par vakcināciju. 

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi