24-TA-2105: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finansējuma piešķiršanu Mārupes novada pašvaldībai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) 2003. gada 29. aprīļa noteikumu Nr. 236 "Aizsardzības ministrijas nolikums" 4.4.1 apakšpunkts - Aizsardzības ministrijas funkcija - plānot Nacionālo bruņoto spēku (turpmāk - NBS) vidēja termiņa un ilgtermiņa spēju, tajā skaitā infrastruktūras attīstību.
Mārupes novadā atrodas militārā bāze "Ceri", kurā ir izvietots Zemessardzes 17. kaujas atbalsta bataljons, militārajā bāzē paredzēts izvietot arī sabiedroto karavīrus.
Saistībā ar plānoto sabiedroto spēku izvietošanu militārajā bāzē "Ceri" šobrīd bāzē notiek infrastruktūras izbūves darbi. Lai piekļūtu militārajai bāzei "Ceri", tiek izmantots Mārupes novada pašvaldības autoceļš C-9 "Mazeiķi-Silkalēji". Tā kā ir palielinājusies minētā autoceļa izmantošanas intensitāte, lai novērstu autoceļa seguma tehniskā stāvokļa strauju pasliktināšanos, ir nepieciešams veikt tā uzlabošanas darbus.
Mārupes novadā atrodas militārā bāze "Ceri", kurā ir izvietots Zemessardzes 17. kaujas atbalsta bataljons, militārajā bāzē paredzēts izvietot arī sabiedroto karavīrus.
Saistībā ar plānoto sabiedroto spēku izvietošanu militārajā bāzē "Ceri" šobrīd bāzē notiek infrastruktūras izbūves darbi. Lai piekļūtu militārajai bāzei "Ceri", tiek izmantots Mārupes novada pašvaldības autoceļš C-9 "Mazeiķi-Silkalēji". Tā kā ir palielinājusies minētā autoceļa izmantošanas intensitāte, lai novērstu autoceļa seguma tehniskā stāvokļa strauju pasliktināšanos, ir nepieciešams veikt tā uzlabošanas darbus.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts ir sagatavots, lai 2024.gadā piešķirtu Mārupes novada pašvaldībai finansējumu 36 045 euro apmērā pašvaldības autoceļa C-9 "Mazeiķi-Silkalēji" tehniskā stāvokļa uzlabošanai un turpmāko autoceļa pārbūves darbu plānošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Militārajai bāzei "Ceri", kas atrodas Mārupes novadā, Mārupes pagastā, piekļuve tiek nodrošināta no valsts vietējā autoceļa V14 "Jaunmārupe-Skulte". Militārajā bāzē "Ceri" ir izvietots Zemessardzes 17. kaujas atbalsta bataljons, kā arī saistībā ar sabiedroto spēku klātbūtnes paplašināšanu Latvijā militārajā bāzē "Ceri" ir paredzēts izvietot sabiedroto spēku karavīrus. Sabiedroto spēku vajadzībām šobrīd militārajā bāzē tiek veidota nepieciešamā infrastruktūra. Ņemot vērā infrastruktūras attīstību un plānoto militārajā bāzē izvietoto karavīru skaita pieaugumu, ir nepieciešams savlaicīgi veikt piekļuves autoceļa C-9 "Mazeiķi-Silkalēji" posma 1200m garumā seguma uzlabošanas darbus.
Aizsardzības ministrija ir vienojusies ar Mārupes novada pašvaldību par nepieciešamajām darbībām, kas ir veicamas autoceļa seguma saglabāšanai/uzlabošanai gan īstermiņā (2024.gadā), gan ilgtermiņā - organizējot ceļa pārbūvi 2025.gadā atbilstoši NBS un sabiedroto spēku vajadzībām.
Papildus Aizsardzības ministrija ir uzsākusi darbu pie alternatīva piekļuves ceļa izveides - no militārās bāzes "Ceri" līdz valsts galvenajam autoceļam A5 "Rīgas apvedceļš'(Salaspils-Babīte)".
Aizsardzības ministrija ir vienojusies ar Mārupes novada pašvaldību par nepieciešamajām darbībām, kas ir veicamas autoceļa seguma saglabāšanai/uzlabošanai gan īstermiņā (2024.gadā), gan ilgtermiņā - organizējot ceļa pārbūvi 2025.gadā atbilstoši NBS un sabiedroto spēku vajadzībām.
Papildus Aizsardzības ministrija ir uzsākusi darbu pie alternatīva piekļuves ceļa izveides - no militārās bāzes "Ceri" līdz valsts galvenajam autoceļam A5 "Rīgas apvedceļš'(Salaspils-Babīte)".
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pašvaldības autoceļa C-9 "Mazeiķi-Silkalēji" posmam 1200m garumā no militārās bāzes "Ceri" līdz valsts vietējam autoceļam V14 "Jaunmārupe-Skulte" ir grants segums, autoceļa posmā ietilpst arī tilts pār Neriņu. Autoceļa tehniskais stāvoklis nav atbilstošs intensīvai smagā transporta satiksmei.
Lai nodrošinātu autoceļa posma tehniskā stāvokļa nepasliktināšanos, 2024.gadā ir nepieciešams veikt ar saistvielām nesaistītu minerālmateriālu seguma uzlabošanu (iesēdumu un bedru labošanu) un ar saistvielām saistīta seguma uzlabošanu (bedrīšu aizpildīšana ar šķembām un bitumena emulsiju).
Tiltam pār Neriņu 2024.gadā ir jāveic galvenā inspekcija ar tilta nestspējas pārrēķinu.
Ņemot vērā prognozēto autoceļa C-9 posma noslodzi, Aizsardzības ministrija ir vienojusies ar Mārupes novada pašvaldību par autoceļa C-9 "Mazeiķi-Silkalēji" posma 1200m garumā pārbūves organizēšanu 2025.gadā, piešķirot tam nepieciešamo finansējumu no Aizsardzības ministrijas budžeta līdzekļiem (tilta pār Neriņu pārbūve vai remontdarbi tiks plānoti atbilstoši veiktās galvenās tilta inspekcijas rezultātiem). MK rīkojuma projekta sagatavošanas laikā Mārupes novada pašvaldība ir uzsākusi gatavošanos autoceļa C-9 posma pārbūves būvprojekta izstrādes iepirkuma veikšanai.
Lai nodrošinātu autoceļa posma tehniskā stāvokļa nepasliktināšanos, 2024.gadā ir nepieciešams veikt ar saistvielām nesaistītu minerālmateriālu seguma uzlabošanu (iesēdumu un bedru labošanu) un ar saistvielām saistīta seguma uzlabošanu (bedrīšu aizpildīšana ar šķembām un bitumena emulsiju).
Tiltam pār Neriņu 2024.gadā ir jāveic galvenā inspekcija ar tilta nestspējas pārrēķinu.
Ņemot vērā prognozēto autoceļa C-9 posma noslodzi, Aizsardzības ministrija ir vienojusies ar Mārupes novada pašvaldību par autoceļa C-9 "Mazeiķi-Silkalēji" posma 1200m garumā pārbūves organizēšanu 2025.gadā, piešķirot tam nepieciešamo finansējumu no Aizsardzības ministrijas budžeta līdzekļiem (tilta pār Neriņu pārbūve vai remontdarbi tiks plānoti atbilstoši veiktās galvenās tilta inspekcijas rezultātiem). MK rīkojuma projekta sagatavošanas laikā Mārupes novada pašvaldība ir uzsākusi gatavošanos autoceļa C-9 posma pārbūves būvprojekta izstrādes iepirkuma veikšanai.
Risinājuma apraksts
Tā kā pašvaldības autoceļa C-9 "Mazeiķi-Silkalēji" posmu NBS un sabiedroto spēki izmanto ar pieaugošu intensitāti, Aizsardzības ministrijas interesēs ir nodrošināt autoceļa seguma tehniskā stāvokļa nepasliktināšanos 2024.gadā.
Mārupes novada pašvaldība ir informējusi Aizsardzības ministriju par noslēgtajiem līgumiem, kuru ietvaros, lai nodrošinātu autoceļa seguma tehniskā stāvokļa nepasliktināšanos, pirms rudens/ziemas perioda ir veikti autoceļa C-9 "Mazeiķi-Silkalēji" posma uzlabošanas darbi, t.sk. tlita pār Neriņu galvenā inspekcija.
Mārupes novada pašvaldībai piešķiramais finansējums autoceļa posma seguma uzlabošanas darbiem - 28 188,52 euro bez PVN, 34 108,11 euro ar PVN, tilta pār Neriņu galvenās inspekcijas veikšanai - 1600 euro bez PVN, 1936 euro ar PVN. Kopējais Mārupes novada pašvaldībai 2024.gadā piešķiramais finansējums - 29 788,52 euro bez PVN, 36 044,11 euro ar PVN.
Aizsardzības ministrija noslēgs sadarbības līgumu ar Mārupes novada pašvaldību par piešķirto finansējumu, nosakot piešķirtā finansējuma izlietojuma kontroli, kā arī Mārupes novada pašvaldības atbildību par grāmatvedības datu pareizību un finanšu līdzekļu izlietojumu atbilstoši plānotajam.
Mārupes novada pašvaldība ir informējusi Aizsardzības ministriju par noslēgtajiem līgumiem, kuru ietvaros, lai nodrošinātu autoceļa seguma tehniskā stāvokļa nepasliktināšanos, pirms rudens/ziemas perioda ir veikti autoceļa C-9 "Mazeiķi-Silkalēji" posma uzlabošanas darbi, t.sk. tlita pār Neriņu galvenā inspekcija.
Mārupes novada pašvaldībai piešķiramais finansējums autoceļa posma seguma uzlabošanas darbiem - 28 188,52 euro bez PVN, 34 108,11 euro ar PVN, tilta pār Neriņu galvenās inspekcijas veikšanai - 1600 euro bez PVN, 1936 euro ar PVN. Kopējais Mārupes novada pašvaldībai 2024.gadā piešķiramais finansējums - 29 788,52 euro bez PVN, 36 044,11 euro ar PVN.
Aizsardzības ministrija noslēgs sadarbības līgumu ar Mārupes novada pašvaldību par piešķirto finansējumu, nosakot piešķirtā finansējuma izlietojuma kontroli, kā arī Mārupes novada pašvaldības atbildību par grāmatvedības datu pareizību un finanšu līdzekļu izlietojumu atbilstoši plānotajam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Ņemot vērā, ka autoceļš C-9 ir Mārupes novada pašvaldības īpašumā, finansējuma piešķiršana Mārupes novada pašvaldībai ir piemērotākais risinājums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
MK rīkojuma projekta izpilde tiks nodrošināta no 2024.gada Aizsardzības ministrijas budžeta programmā 33.00.00 “Aizsardzības īpašumu pārvaldīšana” paredzētajiem līdzekļiem, nepieciešamības gadījumā veicot pārdali ekonomiskās klasifikācijas kodu griezumā.
Ar Mārupes novada pašvaldību tiks noslēgts sadarbības līgums, tajā tiks atrunāta finansējuma kontroles kārtība un atskaitīšanās periodi, lai Aizsardzības ministrija varētu sekot līdzi un uzraudzīt finansējuma apguvi.
Ar Mārupes novada pašvaldību tiks noslēgts sadarbības līgums, tajā tiks atrunāta finansējuma kontroles kārtība un atskaitīšanās periodi, lai Aizsardzības ministrija varētu sekot līdzi un uzraudzīt finansējuma apguvi.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Mārupes novada iedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Autoceļš C-9 “Mazeiķi-Silkalēji” (būves kadastra apzīmējums 8076 004 0044 001) Mārupes novadā ir pašvaldībai piederošs publisks autoceļš.
Juridiskās personas
- Mārupes novada pašvaldība
- Nacionālie bruņotie spēki un sabiedroto spēki
Ietekmes apraksts
MK rīkojums ietekmēs Mārupes novada pašvaldību, kura ir atbildīga par autoceļa seguma uzlabošanas darbu veikšanas uzraudzību (atbilstošu finansējuma izlietojumu).
Pēc autoceļa C-9 posma seguma uzlabošanas darbu veikšanas tiks nodrošināta autoceļa seguma nepasliktināšanās, ņemot vērā prognozēto satiksmes intensitātes pieaugumu, kas pozitīvi ietekmēs Nacionālos bruņotos spēkus, Latvijas teritorijā izvietotos sabiedroto spēkus un Mārupes novada iedzīvotājus.
Pēc autoceļa C-9 posma seguma uzlabošanas darbu veikšanas tiks nodrošināta autoceļa seguma nepasliktināšanās, ņemot vērā prognozēto satiksmes intensitātes pieaugumu, kas pozitīvi ietekmēs Nacionālos bruņotos spēkus, Latvijas teritorijā izvietotos sabiedroto spēkus un Mārupes novada iedzīvotājus.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
MK rīkojuma projekta izpilde tiks nodrošināta no 2024.gada Aizsardzības ministrijas budžeta programmā 33.00.00 “Aizsardzības īpašumu pārvaldīšana” paredzētajiem līdzekļiem, nepieciešamības gadījumā veicot pārdali ekonomiskās klasifikācijas kodu griezumā.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība netiek organizēta, jo finansējuma piešķiršana Mārupes novada pašvaldībai tiek plānota, ņemot vērā attīstāmā militārā objekta darbības specifiku un Aizsardzības ministrijas iespējas nodrošināt attiecīgo finansējumu.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Aizsardzības ministrija
- Valsts aizsardzības militāro objektu un iepirkumu centrs
- Mārupes novada pašvaldība
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi