Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 10.10.2024. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 17.oktobrī.
24-TA-2024: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Brūklenes" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts paredz projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanai no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Brūklenes" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 6672 010 0062) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 6672 010 0178) daļu 0,55 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas platība var tikt precizēta) – Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 "Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu". Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 "Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica" noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Atbilstoši būvniecības ieceres tehniskajiem risinājumiem būvatļaujā Nr. BIS-BL-379867-281 "Ātrgaitas dzelzceļa "Rail Baltica" DS3 posma "Latvijas/Igaunijas robeža – Vangaži" apakšposms DPS1", būvatļauja Nr. 4, Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros nepieciešams atsavināt zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720100178 daļu:
1) aptuveni 0,3106 ha platībā, kas nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei;
2) aptuveni 0,2394 ha platībā, kas nepieciešama Rail Baltica projekta saistītās infrastruktūras (pašvaldības nozīmes ceļa) izbūvei.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši akciju sabiedrības "RB Rail” sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem un projektēto autoceļu nozīmi atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15. panta pirmajā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums, un likuma "Par autoceļiem" 4. panta regulējumu.
Savukārt pēc pašvaldības nozīmes ceļa izbūves šāda veida ceļš (autoceļš) ar visiem tā kompleksā ietilpstošajiem elementiem būs nododams pašvaldības īpašumā, ievērojot Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmās daļas un likuma "Par autoceļiem" 4. panta trešās daļas tiesisko regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Informācija par nekustamo īpašumu "Brūklenes" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720100062) Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā (turpmāk – Nekustamais īpašums).
1. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 18. panta pirmo daļu sabiedrība ar ierobežotu atbildību "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS" (turpmāk - Institūcija) 2023. gada 17. decembrī nosūtīja Nekustamā īpašuma īpašniekam paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-4150 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Brūklenes" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720100062, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai".
2. Institūcija izvērtēja ar lietas faktiskajiem apstākļiem saistīto dokumentāciju un konstatēja šādus būtiskus apstākļus:
2.1. Nekustamā īpašuma sastāvs:
Nekustamais īpašums kopumā sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720100062 – 3,01 ha platībā un zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720100178 – 3,03 ha platībā.
2.2. Īpašuma tiesības:
Nekustamais īpašums ir ierakstīts Vidzemes rajona tiesas Salacgrīvas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000189679 un īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu ir nostiprinātas fiziskai personai (turpmāk – Īpašnieks);
2.2.1.Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas nomas tiesības, apbūves tiesības, ķīlas vai hipotēkas tiesības, piedziņas atzīmes, kā arī nav veikti citi apgrūtinājuma ieraksti atzīmes veidā.
2.3. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastrs) veiktie ieraksti:
2.3.1. apgrūtinājumi:
- biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorija (7313030500) – 3,03 ha;
- Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija (7311010300) – 3,03 ha;
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju no 20 kilovoltiem līdz 110 kilovoltiem ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās (02050102) – 0,16 ha;
- aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju no 20 kilovoltiem līdz 110 kilovoltiem ārpus pilsētām un ciemiem, kā arī pilsētu lauku teritorijās (02050102) – 0,03 ha.
Atbilstoši Aizsargjoslu likumā noteiktajam, lai ievērotu ar attiecīgās aizsargjoslas veidu noteiktos ierobežojumus un aizsargātu objektus vai arī vidi un cilvēkus, Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo būvdarbu izpildē būs ievērojami vispārējie un speciālie būvnoteikumi, kas noteic pienākumu pie būvdarbu ieceres dokumentācijas izstrādes saņemt atbildīgo institūciju (valsts institūciju) un inženiertīklu īpašnieku tehniskos noteikumus, tai skaitā arī vietējās pašvaldības saskaņojumu, ja to paredz saistošie noteikumi.
Ņemot vērā, ka atsavināmā Nekustamā īpašuma daļa ir apgrūtināta ar vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslām un ekspluatācijas aizsargjoslām, saskaņā ar Aizsargjoslu likuma normām par darbības ierobežojumiem būvdarbi šāda veida teritorijās nav aizliegti, bet to veikšanai ir nepieciešams saņemt saskaņojumu no atbildīgās valsts iestādes vai arī no aizsargjoslas izveidotāja – attiecīgā objekta īpašnieka vai valdītāja.
Tādējādi secināms, ka atsavināmajai Nekustamā īpašuma daļai noteiktie apgrūtinājumi ietekmēs Rail Baltica projekta ietvaros veicamos būvdarbus veidā, kas paredz papildu nosacījumu iekļaušanu būvdarbu risinājumos un to izpildes ievērošanu būvdarbu procesa laikā.
Ņemot vērā, ka Nekustamais īpašums atrodas biosfēras rezervāta ainavu aizsardzības zonas teritorijā, pēc atsavināšanas attiecībā uz atsavināmās daļas turpmāko izmantošanu būs ievērojami arī Ministru kabineta 2011.gada 19.aprīļa noteikumos Nr.303 "Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta individuālie aizsardzības un izmantošanas noteikumi" noteiktie ierobežojumi.
2.3.2. lietošanas mērķis - "Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība" (kods 0101);
2.3.3. sadalījums pa zemes lietošanas veidiem:
- lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība (t.sk. aramzemes platība) – 3,03 ha;
- no tām meliorētā lauksaimniecībā izmantojamā zeme: 3,03 ha.
2.4. Nekustamā īpašuma atlikusī (neatsavināmā) daļa:
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo (atsavināmo) Nekustamā īpašuma daļu – zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720100178 (turpmāk – Zemes vienība) daļu aptuveni 0,55 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 2,48 ha platībā.
Atbilstoši Limbažu novada pašvaldības (Limbažu novada administrācija Nekustamo īpašumu un teritoriālā plānojuma nodaļa) 2023. gada 1. decembra atzinumam Nr. 8.2/23/1499 Zemes vienība saskaņā ar pašvaldības teritorijas plānojumu atrodas funkcionālajā zonā Lauksaimniecības teritorijā (L), un Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorijā, kurā minimālā jaunveidojamā zemesgabala platība ir 3 ha. Līdz ar to Zemes vienības atlikusī daļa aptuveni 2,48 ha platībā neatbilst teritorijas plānojumam un turpmāk nav izmantojama patstāvīgi.
Limbažu novada pašvaldība secinājumus par Zemes vienības atlikušās daļas 2,48 ha platībā tālākās izmantošanas iespējām pamatoja ar Aizsargjoslu likuma 36. panta pirmās daļas 2. punkta regulējumu, kas satur 3 ha platības ierobežojumu. Skaidrojumu par attiecīgās normas piemērošanu situācijā, kad privātpersonai piederoša nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras un ar to saistīto būvju būvniecībai sniedza Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – Ministrija). Atbilstoši Ministrijas norādījumiem Limbažu novada pašvaldība ir tiesīga izvērtēt atlikušās (neatsavināmās) nekustamā īpašuma daļas izmantošanas iespējamību saskaņā ar Atsavināšanas likuma 6. panta pirmajā daļā noteikto, vērtējot atlikušās (neatsavināmās) daļas izmantošanu pēc platības, apgrūtinājumiem, konfigurācijas vai citiem apstākļiem atbilstoši teritorijas plānojumam, neievērojot Aizsargjoslu likuma 36. panta pirmās daļas 2. punktā minēto 3 ha platības ierobežojumu.
Atbilstoši Limbažu novada pašvaldības (Limbažu novada administrācija Nekustamo īpašumu un teritoriālā plānojuma nodaļa) 2024. gada 20.marta atzinumam Nr. 8.2/24/428, ar kuru precizēts Limbažu novada pašvaldības 2023. gada 1. decembra atzinums, Zemes vienības atlikusī daļa aptuveni 2,48 ha platībā atbilst teritorijas plānojumam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi.
Līdz ar to Rail Baltica projekta vajadzībām ir atsavināma Zemes vienības daļa aptuveni 0,55 ha platībā un Institūcija 2024. gada 26. martā nosūtīja Īpašniekam atkārtotu paziņojumu Nr. 2.3.N/2024-1630, precizējot iepriekš 2023. gada 17. decembrī nosūtīto paziņojumu Nr. 2.3.N/2023-4150 "Paziņojums par nekustamā īpašuma "Brūklenes" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 6672 010 0062, daļas atsavināšanas nepieciešamību sabiedrības vajadzību nodrošināšanai", un norādot, ka Zemes vienības atlikusī daļa aptuveni 2,48 ha platībā atbilst teritorijas plānojumam un turpmāk ir izmantojama patstāvīgi, tādēļ Rail Baltica projekta vajadzībām nepieciešams atsavināt Zemes vienības daļu  0,55 ha platībā.
2.5. Īpašnieka prasījumi:
Īpašnieks prasījumus un skaidrojumu par apstākļiem, kas varētu ietekmēt atlīdzības apmēru, neiesniedza.

Institūcijas Rail Baltica projektam atsavināmā īpašuma atlīdzības noteikšanas pastāvīgā komisija (turpmāk – Komisija) 2024. gada 25. jūlijā sēdes slēgtajā daļā apstiprināja taisnīgu atlīdzību par nekustamā īpašuma "Brūklenes" Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā, kadastra Nr. 66720100062, sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 66720100178 daļas 0,55 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā), kas nepieciešama projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai, atsavināšanu, nosakot to tirgus vērtības 3 960,00 EUR (trīs tūkstoši deviņi simti sešdesmit euro) apmērā jeb 0,72 EUR par zemes kvadrātmetru.
Komisija noteica, ka atlīdzība būs precizējama, piemērojot zemes kvadrātmetra tirgus vērtību, ja kadastrālās uzmērīšanas rezultātā, realizējot zemes ierīcības projektu, mainīsies atsavināmās daļas platība.
Īpašnieks, piedaloties Komisijas 2024. gada 25. jūlija sēdes atklātajā daļā, informēja Komisiju, ka piekrīt atlīdzības apmēram un jautājuma tālākai virzībai Satiksmes ministrijas un Ministru kabineta lēmuma pieņemšanai.

Pamatojoties uz Atsavināšanas likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 "Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu" 36.1. apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2024. gada 22.augusta lēmumu Nr. 03.1-14/2924 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, nosakot to 3 960,00 EUR.

Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 27. panta pirmajā un otrajā daļā noteikto Īpašniekam ir tiesības apstrīdēt Satiksmes ministrijas noteikto atlīdzības apmēru.
Ja netiks noslēgts pirkuma līgums par Nekustamā īpašuma daļas labprātīgu atsavināšanu, tiks virzīts likumprojekts par Nekustamā īpašuma daļas piespiedu atsavināšanu sabiedrības vajadzībām.
Pēc Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz no privātpersonas atsavināt nekustamā īpašuma "Brūklenes" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 66720100062) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 66720100178) daļu 0,55 ha platībā (pēc kadastrālās uzmērīšanas procesāplatība var tikt precizēta) – Salacgrīvas pagastā, Limbažu novadā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums. Likuma "Par autoceļiem" 4. panta pirmā daļa noteic, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums, savukārt šā likuma 4. panta trešā daļa noteic, ka pašvaldību un komersantu ceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, kā arī māju ceļi ir attiecīgo pašvaldību, komersantu vai fizisko personu īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu ir aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojums projekts tiešā veidā ietekmē privātpersonu, no kuras tiek atsavināta nekustamā īpašuma daļa.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Rail Baltica projekta īstenošana labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu un daļas pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no līdzekļiem, kas paredzēti akciju sabiedrības "RB Rail" un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūras 2015. gada 24. novembrī noslēgtajā līgumā par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "EIROPAS DZELZCEĻA LĪNIJAS".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi