25-TA-1117: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Atbilstoši Saeimas un Ministru kabineta 2024. gada 31.janvāra Satiksmes ministrijai dotajam uzdevumam 24-UZ-57 Ministru kabinetā iesniegt ziņojumu par ostu pārvaldības reformas īstenošanu atbilstoši šā likuma pārejas noteikumu 15., 16., 17., 18., 19., 20. un 21. punktā noteiktajam un, ja ostu pārvaldes reformas gaitu nepieciešams pilnveidot vai pārskatīt, sagatavo un iesniedz nepieciešamos šā likuma grozījumus un Satversmes tiesas 2023.gada 9.novembra spriedumam lietā Nr.2022-17-01, kas taisīts pēc 22 13.Saeimas deputātu un Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes pieteikuma, ar ko pieteicēji apstrīd Ostu likuma normu atbilstību Satversmei.
Atbilstoši Ministru kabineta 2025. gada 6. maija protokollēmuma Nr.18, 31.§, 3. punktam Satiksmes ministrijai uzdots sagatavot grozījumus Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā un Ostu likumā, saskaņot ar līdzatbildīgajām ministrijām un iesniegt tos izskatīšanai Ministru kabineta 2025. gada 13. maija sēdē.
Atbilstoši Ministru kabineta 2025. gada 6. maija protokollēmuma Nr.18, 31.§, 3. punktam Satiksmes ministrijai uzdots sagatavot grozījumus Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā un Ostu likumā, saskaņot ar līdzatbildīgajām ministrijām un iesniegt tos izskatīšanai Ministru kabineta 2025. gada 13. maija sēdē.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Veikta ostu pārvaldības reforma, pilnveidots ostu pārvaldības modelis, ar mērķi atgriezt pašvaldību līdzdalību ostu pārvaldībā, to depolitizējot un izvirzot augstas prasības attiecībā uz pārstāvju profesionālo kompetenci un politisko neitralitāti.
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
Likumprojekts stājas spēkā vispārējā kartība un tajā paredzēti Pārejas noteikumi.
Ar pārejas noteikumiem noteikts, ka Līdz šā Likuma 9.1 panta noteiktā kārtībā tiek atlasīti un iecelti Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļi un pārvaldnieks, esošie Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļi un pārvaldnieks turpina pildīt pienākumus, bet ne ilgāk par vienu gadu no grozījumu par Likuma papildināšanu ar 9.1 pantu spēkā stāšanās. Līdz grozījumu par Likuma papildināšanu ar 9.1 pantu spēkā stāšanās dienai publiskas kandidātu pieteikšanās procedūrā atlasītie Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļi un pārvaldnieks turpina veikt pienākumus līdz pilnvaru termiņa beigām. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldniekam, kurš publiskas kandidātu pieteikšanās procedūras rezultātā iecelts amatā bez termiņa ierobežojuma, pēc grozījumu par Likuma papildināšanu ar 9.1 pantu spēkā stāšanās amata pilnvaru termiņš ir pieci gadi. ”
Grozījumi šajā likumā par vārdu “valde” aizstāšanu ar vārdiem ”padome” un 9. panta izslēgšanu stājas spēkā 2036.gada 1.janvārī.
Līdz 2035. gada 31. decembrim Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdē ir deviņi valdes locekļi: trīs Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes pārstāvji un trīs Liepājas komersantu pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar Liepājas valsts pilsētas pašvaldības domes lēmumu, un trīs valsts interešu pārstāvji, kuri deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas un kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets.
Ja likumā noteiktajā kārtībā tiek pagarināts Liepājas speciālās ekonomiskās zonas darbības termiņš pēc 2035. gada 31. decembra, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldē izveido padomi atbilstoši Ostu likuma 7.1 pantam.
Ar pārejas noteikumiem noteikts, ka Līdz šā Likuma 9.1 panta noteiktā kārtībā tiek atlasīti un iecelti Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļi un pārvaldnieks, esošie Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļi un pārvaldnieks turpina pildīt pienākumus, bet ne ilgāk par vienu gadu no grozījumu par Likuma papildināšanu ar 9.1 pantu spēkā stāšanās. Līdz grozījumu par Likuma papildināšanu ar 9.1 pantu spēkā stāšanās dienai publiskas kandidātu pieteikšanās procedūrā atlasītie Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļi un pārvaldnieks turpina veikt pienākumus līdz pilnvaru termiņa beigām. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldniekam, kurš publiskas kandidātu pieteikšanās procedūras rezultātā iecelts amatā bez termiņa ierobežojuma, pēc grozījumu par Likuma papildināšanu ar 9.1 pantu spēkā stāšanās amata pilnvaru termiņš ir pieci gadi. ”
Grozījumi šajā likumā par vārdu “valde” aizstāšanu ar vārdiem ”padome” un 9. panta izslēgšanu stājas spēkā 2036.gada 1.janvārī.
Līdz 2035. gada 31. decembrim Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdē ir deviņi valdes locekļi: trīs Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes pārstāvji un trīs Liepājas komersantu pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar Liepājas valsts pilsētas pašvaldības domes lēmumu, un trīs valsts interešu pārstāvji, kuri deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas un kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets.
Ja likumā noteiktajā kārtībā tiek pagarināts Liepājas speciālās ekonomiskās zonas darbības termiņš pēc 2035. gada 31. decembra, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldē izveido padomi atbilstoši Ostu likuma 7.1 pantam.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Juridiskais statuss
Rīgas ostas, Ventspils ostas un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (turpmāk - LSEZ) pārvaldes turpina strādāt, kā atvasinātas publisko tiesību juridiskā personas.
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir valsts un pašvaldības izveidota atvasināta publisko tiesību juridiskā persona, kas atrodas Ministru kabineta pārraudzībā.
Rīgas ostas, Ventspils ostas un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (turpmāk - LSEZ) pārvaldes turpina strādāt, kā atvasinātas publisko tiesību juridiskā personas.
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde ir valsts un pašvaldības izveidota atvasināta publisko tiesību juridiskā persona, kas atrodas Ministru kabineta pārraudzībā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Latvijas ostu stabilitātei un ilgtermiņa attīstībai nepieciešams saglabāt Latvijas ostu pārvalžu esošo juridisko statusu un izveidot vienotu pārvaldības modeli visās Lielajās ostās.
Risinājuma apraksts
Latvijas transporta nozares ilgtspējīgas attīstības kontekstā svarīgi ir rast risinājumus, kas atbilst katras ostas specifikai un ilgtermiņa attīstības vajadzībām. Ņemot vērā ilgstošas diskusijas ar nozares ekspertiem un citiem iesaistītajiem partneriem, panākts kompromisa risinājums, kas ļaus LSEZ līdz 2035. gada 31. decembrim turpināt darbu pēc sava pārvaldības modeļa ar nepieciešamajiem uzlabojumiem attiecībā uz caurspīdīgumu un neitralitāti.
Problēmas apraksts
Ostu pārvaldes
Lai sekmētu ostas pārvaldības profesionalitāti un mazinātu politisku iejaukšanos operacionālā darbībā, nepieciešams pārskatīt ostas pārvaldes un Lielajās ostās veidot vienotu pārvaldības modeli.
LSEZ valdē ir 9 valdes locekļi ir trīs Liepājas pilsētas domes, trīs Liepājas komersantu pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar Liepājas pilsētas domes lēmumu un
trīs valsts interešu pārstāvji, kuri deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas, un kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets. Liepājas ostas pārvaldi nosaka LSEZ likums.
Lai sekmētu ostas pārvaldības profesionalitāti un mazinātu politisku iejaukšanos operacionālā darbībā, nepieciešams pārskatīt ostas pārvaldes un Lielajās ostās veidot vienotu pārvaldības modeli.
LSEZ valdē ir 9 valdes locekļi ir trīs Liepājas pilsētas domes, trīs Liepājas komersantu pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar Liepājas pilsētas domes lēmumu un
trīs valsts interešu pārstāvji, kuri deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas, un kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets. Liepājas ostas pārvaldi nosaka LSEZ likums.
Risinājuma apraksts
Ar pārejas noteikumiem noteikt, ka līdz šā Likuma spēkā stāšanās dienai publiskas kandidātu pieteikšanās procedūrā atlasītie Liepājas speciālas ekonomiskās zonas valdes locekļi, finanšu ministra, ekonomikas ministra un satiksmes ministra virzītie un ar Ministru kabineta rīkojumu ieceltie pārstāvji turpina pildīt ostas pārvaldes padomes locekļa pienākumus līdz pilnvaru termiņa beigām.
Grozījumi šajā likumā par vārdu “valde” aizstāšanu ar vārdiem ”padome” un 9. panta izslēgšanu stājas spēkā 2036.gada 1.janvārī.
Līdz 2035. gada 31. decembrim Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdē ir deviņi valdes locekļi: trīs Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes pārstāvji un trīs Liepājas komersantu pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar Liepājas valsts pilsētas pašvaldības domes lēmumu, un trīs valsts interešu pārstāvji, kuri deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas un kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets.
Ja likumā noteiktajā kārtībā tiek pagarināts Liepājas speciālās ekonomiskās zonas darbības termiņš pēc 2035. gada 31. decembra, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldē izveido padomi atbilstoši Ostu likuma 7.1 pantam.
Grozījumi šajā likumā par vārdu “valde” aizstāšanu ar vārdiem ”padome” un 9. panta izslēgšanu stājas spēkā 2036.gada 1.janvārī.
Līdz 2035. gada 31. decembrim Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdē ir deviņi valdes locekļi: trīs Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes pārstāvji un trīs Liepājas komersantu pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar Liepājas valsts pilsētas pašvaldības domes lēmumu, un trīs valsts interešu pārstāvji, kuri deleģēti no Ekonomikas ministrijas, Finanšu ministrijas un Satiksmes ministrijas un kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo Ministru kabinets.
Ja likumā noteiktajā kārtībā tiek pagarināts Liepājas speciālās ekonomiskās zonas darbības termiņš pēc 2035. gada 31. decembra, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldē izveido padomi atbilstoši Ostu likuma 7.1 pantam.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Nosaukums
Ostu reformas nepieciešamība
Apraksts
2024. gada janvārī Latvijas Republikas Saeima pieņēma būtiskus grozījumus Ostu likumā, faktiski apturot līdzšinējo ostu pārvaldības reformu, kas paredzēja Rīgas un Ventspils brīvostas pārveidi par kapitālsabiedrībām, lai dotu iespēju izvērtēt to un izstrādāt priekšlikumus tā pilnveidošanai. Likuma pārejas noteikumu 26.punktā ietverts uzdevums Ministru kabinetam līdz 2024. gada 30. jūnijam iesniegt Saeimai ziņojumu par ostu pārvaldības reformas īstenošanu atbilstoši likuma pārejas noteikumu 15., 16., 17., 18., 19., 20. un 21. punktā noteiktajam un, ja ostu pārvaldes reformas gaitu nepieciešams pilnveidot vai pārskatīt, sagatavot un iesniegt nepieciešamos Ostu likuma grozījumus. Satiksmes ministrija ir veikusi konsultācijas ar ostu pārvaldēm un uzņēmēju organizācijām un sagatavojusi priekšlikumus turpmākiem uzlabojumiem Latvijas ostu pārvaldībā.
Latvijas ostu sektors ir būtisks nacionālās ekonomikas elements, kas nodrošina stratēģiski svarīgus transporta un loģistikas pakalpojumus, veicinot gan iekšzemes, gan starptautisko tirdzniecību. Ostas ir ne tikai ekonomikas dzinējspēks, bet arī nozīmīgs loģistikas infrastruktūras elements, kas prasa efektīvu pārvaldību un nepārtrauktu attīstību.
Pēdējo gadu laikā ir notikušas vairākas izmaiņas un reformas ostu pārvaldībā. 2019.gada nogalē Ventspils brīvostas pārvalde tika iekļauta Amerikas Savienoto Valstu Valsts kases Ārvalstu aktīvu kontroles biroja (OFAC) sankciju sarakstā, kas apdraudēja ostas turpmāko darbību. Tādēļ nekavējoties tika pieņemti grozījumi Ostu likumā, kas paredzēja kā alternatīvu dibināt jaunu akciju sabiedrību Ventspils ostas pārvaldīšanai - AS “Ventas osta”. 2020. gadā tika uzsākta ostu pārvaldības reforma pēc būtības ar mērķi pārveidot Rīgas un Ventspils brīvostas pārvaldes par kapitālsabiedrībām. Kopš tā laika veikti dažādi priekšdarbi, gatavoti tiesību aktu projekti, mainīti politiski uzstādījumi, organizētas daudzas diskusijas. Izvērtējot līdzšinējo reformas virzību un konsultējoties ar nozari, secināms, ka joprojām ir nepilnības, kuras nepieciešams pārskatīt un nepieciešams veikt uzlabojumus ostu pārvaldības modelī, lai tas būtu efektīvāks un ilgtspējīgs.
Ar jaunas valdības izveidošanu 2023. gada septembrī Satiksmes ministrija uzsāka darbu pie plašas transporta nozares pārvaldības reformas. Šīs reformas ietvaros paredzēts pārskatīt esošo institucionālo ietvaru, investīciju izvērtēšanas un piesaistes metodiku, kā arī uzlabot nozares pārvaldību kopumā. Jaunais ostu pārvaldības modelis iekļaus arī ostu funkciju un lomas pārskatīšanu pēc būtības, nodrošinot, ka ostu attīstība un pārvaldība tiek veikta saskaņā ar mūsdienu prasībām un ilgtspējīgas attīstības principiem.
Latvijas ostu sektors ir būtisks nacionālās ekonomikas elements, kas nodrošina stratēģiski svarīgus transporta un loģistikas pakalpojumus, veicinot gan iekšzemes, gan starptautisko tirdzniecību. Ostas ir ne tikai ekonomikas dzinējspēks, bet arī nozīmīgs loģistikas infrastruktūras elements, kas prasa efektīvu pārvaldību un nepārtrauktu attīstību.
Pēdējo gadu laikā ir notikušas vairākas izmaiņas un reformas ostu pārvaldībā. 2019.gada nogalē Ventspils brīvostas pārvalde tika iekļauta Amerikas Savienoto Valstu Valsts kases Ārvalstu aktīvu kontroles biroja (OFAC) sankciju sarakstā, kas apdraudēja ostas turpmāko darbību. Tādēļ nekavējoties tika pieņemti grozījumi Ostu likumā, kas paredzēja kā alternatīvu dibināt jaunu akciju sabiedrību Ventspils ostas pārvaldīšanai - AS “Ventas osta”. 2020. gadā tika uzsākta ostu pārvaldības reforma pēc būtības ar mērķi pārveidot Rīgas un Ventspils brīvostas pārvaldes par kapitālsabiedrībām. Kopš tā laika veikti dažādi priekšdarbi, gatavoti tiesību aktu projekti, mainīti politiski uzstādījumi, organizētas daudzas diskusijas. Izvērtējot līdzšinējo reformas virzību un konsultējoties ar nozari, secināms, ka joprojām ir nepilnības, kuras nepieciešams pārskatīt un nepieciešams veikt uzlabojumus ostu pārvaldības modelī, lai tas būtu efektīvāks un ilgtspējīgs.
Ar jaunas valdības izveidošanu 2023. gada septembrī Satiksmes ministrija uzsāka darbu pie plašas transporta nozares pārvaldības reformas. Šīs reformas ietvaros paredzēts pārskatīt esošo institucionālo ietvaru, investīciju izvērtēšanas un piesaistes metodiku, kā arī uzlabot nozares pārvaldību kopumā. Jaunais ostu pārvaldības modelis iekļaus arī ostu funkciju un lomas pārskatīšanu pēc būtības, nodrošinot, ka ostu attīstība un pārvaldība tiek veikta saskaņā ar mūsdienu prasībām un ilgtspējīgas attīstības principiem.
Nosaukums
Par dažādiem lielo ostu pārvaldības modeļiem, atšķirībām Rīgas brīvostas, Ventspils brīvostas un LSEZ pārvaldībā
Apraksts
Satversmes tiesas 2023.gada 9.novembra spriedums lietā Nr.2022-17-01, kas taisīts pēc 22 13.Saeimas deputātu un Ventspils valstspilsētas pašvaldības domes pieteikuma, ar ko pieteicēji apstrīd Ostu likuma normu atbilstību Satversmei.
Viens no pieteicēju argumentiem ir lielo ostu vienāda pārvaldīšanas principa nepiemērošanu. Satversmes tiesā tika norādīts, ka Rīgas brīvostas un Ventspils brīvostas pārvaldīšanas principus regulē Ostu likums, savukārt Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanu regulē cits normatīvais akts –Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likums. Atšķirības skatāmas jau pašos izveidošanas pamatos, kur LSEZ izveido valsts kopā ar pašvaldību, savukārt Rīgas brīvosta un Ventspils brīvosta ir valsts izveidotas.
Rīgas brīvostas un Ventspils brīvostas pārvaldība jau sākotnēji ir bijusi valsts pārvaldes funkcija neatkarīgi no tā, vai pašvaldības vēsturiski bija vai nebija iesaistīta ostu institucionālajā pārvaldībā, Rīgas brīvostas un Ventspils brīvostas pārvaldības funkciju īstenošana nav bijusi un nav saistīta ar kādu no pašvaldības autonomajām kompetencēm.
Valsts politika transporta un loģistikas jomas attīstīšanā ir saistīta arī ar ostu infrastruktūras izveidi un valsts kopējām tautsaimniecības interesēm atbikstošākā ostu pārvaldības modeļa izvēli. Ostu institucionālajā pārvaldībā ir iespējami dažādi risinājumi. Arī Eiropas Savienības regulējums pieļauj dažādus ostu pārvaldības modeļus ar noteikumu, ka tiek ievērota ostas pakalpojumu sniegšanas sistēma un dalībvalstīm kopīgie noteikumi par finanšu pārredzamību Tas, kādu ostu institucionālo pārvaldību likumdevējs izvēlas un vai pašvaldības tajā tiek iesaistītas, ir lietderības jautājums. Valsts veiktajai ostu institucionālās pārvaldības modeļa izvēlei nav jābūt pakārtotai pašvaldības interesēm līdzdarboties ostu pārvaldīšanas funkciju īstenošanā.
Viens no pieteicēju argumentiem ir lielo ostu vienāda pārvaldīšanas principa nepiemērošanu. Satversmes tiesā tika norādīts, ka Rīgas brīvostas un Ventspils brīvostas pārvaldīšanas principus regulē Ostu likums, savukārt Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanu regulē cits normatīvais akts –Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likums. Atšķirības skatāmas jau pašos izveidošanas pamatos, kur LSEZ izveido valsts kopā ar pašvaldību, savukārt Rīgas brīvosta un Ventspils brīvosta ir valsts izveidotas.
Rīgas brīvostas un Ventspils brīvostas pārvaldība jau sākotnēji ir bijusi valsts pārvaldes funkcija neatkarīgi no tā, vai pašvaldības vēsturiski bija vai nebija iesaistīta ostu institucionālajā pārvaldībā, Rīgas brīvostas un Ventspils brīvostas pārvaldības funkciju īstenošana nav bijusi un nav saistīta ar kādu no pašvaldības autonomajām kompetencēm.
Valsts politika transporta un loģistikas jomas attīstīšanā ir saistīta arī ar ostu infrastruktūras izveidi un valsts kopējām tautsaimniecības interesēm atbikstošākā ostu pārvaldības modeļa izvēli. Ostu institucionālajā pārvaldībā ir iespējami dažādi risinājumi. Arī Eiropas Savienības regulējums pieļauj dažādus ostu pārvaldības modeļus ar noteikumu, ka tiek ievērota ostas pakalpojumu sniegšanas sistēma un dalībvalstīm kopīgie noteikumi par finanšu pārredzamību Tas, kādu ostu institucionālo pārvaldību likumdevējs izvēlas un vai pašvaldības tajā tiek iesaistītas, ir lietderības jautājums. Valsts veiktajai ostu institucionālās pārvaldības modeļa izvēlei nav jābūt pakārtotai pašvaldības interesēm līdzdarboties ostu pārvaldīšanas funkciju īstenošanā.
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Ostās un SEZ strādājošie uzņēmumi.
Nozare
Transports un uzglabāšana
Nozaru ietekmes apraksts
Ar ostu reformu paredzētās saglābāt priekšrocības SEZ teritorijās, tostarp iespēja atsavināt nekustamo īpašumu, uzlabos ostu konkurētspēju un investoru piesaisti, kas rezultātā tikai uzlabos uzņēmējdarbības iespējas ostās, kas savukārt veicinās šo teritoriju attīstību.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Ietekme nav precīzi nosakāma.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. 4.1.1. Ministru kabineta 2022. gada 22. marta noteikumi Nr. 193 “ Kuģu atkritumu pieņemšanas kārtība un kuģu atkritumu apsaimniekošanas plānu izstrādes kārtība”,
Pamatojums un apraksts
izdoti saskaņā ar Likuma par ostām 7. panta otrās daļas 6. punktu;
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.1.2. 4.1.6. Ministru kabineta 2006.gada 20.jūnija noteikumi Nr.486 “Noteikumi par Liepājas ostas robežu noteikšanu”,
Pamatojums un apraksts
izdoti saskaņā ar Likuma par ostām 3.pantu;
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.1.3. 4.1.7. Ministru kabineta 1995.gada 7.novembra noteikumi Nr.326 “Noteikumi par ostas teritorijā esošās zemes apgrūtināšanu ar servitūtiem”,
Pamatojums un apraksts
izdoti saskaņā ar likuma “Par ostām” 4. pantu;
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
4.2. Cita informācija
Vienlaikus ir izstrādāts likumprojekts "Grozījumi Ostu likumā", 25-TA-1113.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība tika nodrošināta informatīvā ziņojuma skaņošanas gaitā.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- Ekonomikas ministrija
- Tieslietu ministrija
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Valsts kanceleja
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Pēc 2035. gada 31. decembra samazināsies valsts interešu pārstāvju skaits SEZ padomē, tostarp no FM.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Paredzētās saglābāt priekšrocības SEZ teritorijās, tostarp iespēja atsavināt nekustamo īpašumu, uzlabos ostu konkurētspēju un investoru piesaisti, kas rezultātā tikai uzlabos uzņēmējdarbības iespējas ostās, kas savukārt veicinās šo teritoriju attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
-
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
