Anotācija (ex-ante)

22-TA-2967: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 3. pantā “Atbalsta pasākumu finansēšanas kārtība un apjoms” noteikts:
“(1) Lai nodrošinātu šajā likumā noteikto terminētu atbalsta pasākumu īstenošanu, finanšu ministram ir tiesības palielināt likumā “Par valsts budžetu 2022. gadam” noteikto apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, kā arī veikt nepieciešamo apropriācijas pārdali ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
(2) Apropriāciju minētajam mērķim atļauts palielināt, ja Ministru kabinets ir pieņēmis lēmumu un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darbdienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
(3) Piešķirtais finansējums tiek izlietots kārtējā kalendāra gada ietvaros, izņemot valsts mērķdotāciju pašvaldībām 2023. gada janvārī mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai par 2022. gada decembri.”

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekta “Par apropriācijas palielināšanu budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – projekts) mērķis ir nodrošināt finansējumu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Likumā “Par valsts budžetu 2022. gadam” valsts budžeta programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” apstiprināta apropriācija 82 570 325 euro apmērā, lai nodrošinātu valsts pamatbudžeta apropriāciju līdzekļiem neparedzētiem izdevumiem saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” valstiski īpaši nozīmīgiem pasākumiem, valsts pamatbudžeta apropriācijās neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai un citiem neparedzētiem gadījumiem.
    
Lai nodrošinātu finansējumu Covid-19 seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem un vienreizējām valsts budžeta investīcijām, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 7. janvāra rīkojumam Nr. 1 (prot. Nr. 1 4. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 12. janvāra rīkojumu Nr. 13 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 300 000 000 euro apmērā.
     
Lai nodrošinātu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto laikā terminēto atbalsta pasākumu īstenošanu, atbilstoši šā likuma 3. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 1. februāra rīkojumam Nr. 54 (prot. Nr. 5 41. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 9. februāra rīkojumu Nr. 69 un 22. februāra rīkojumu Nr. 100 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 250 000 000 euro apmērā.
      
Lai nodrošinātu finansējumu vienreizējām valsts budžeta investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 29. marta rīkojumam Nr. 223 (prot. Nr.18 28. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 8. aprīļa rīkojumu Nr. 215 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 62 511 546 euro apmērā.
    
Lai nodrošinātu finansējumu Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktā atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem, atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta trešajā daļā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 5. maija rīkojumam Nr. 299 (prot. Nr. 23 18. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 12. maija rīkojumu Nr. 293 tika palielināta apropriācija  budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, nepārsniedzot 50 000 000 euro.
   
Lai nodrošinātu finansējumu vienreizējām investīcijām, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 8. jūnija rīkojumam Nr. 411 (prot. Nr. 30 19. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 16. jūnija rīkojumu Nr. 395 tika palielināta apropriācija  budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 7 929 699 euro apmērā.
    
Lai nodrošinātu finansējumu ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem, atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija rīkojumam Nr. 447 (prot. Nr. 33 29. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 1. jūlija rīkojumu Nr. 421 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 100 000 000 euro apmērā.
   
Lai nodrošinātu finansējumu Enerģētikas likuma 82.¹ panta pirmajā daļā minēto energoapgādes drošuma rezervju iegādei līdz 2022. gada 31. decembrim, atbilstoši Enerģētikas likuma pārejas noteikumu 60. punktā noteiktajam, Ministru kabineta 2022. gada 25. augusta rīkojumam Nr. 574 (prot. Nr. 41 30. §) ar Finanšu ministrijas 2022. gada 5. septembra rīkojumu Nr. 517 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 193 483 000 euro apmērā.
   
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 31. augusta rīkojumu Nr. 581 (prot. Nr. 43 19. §) un Finanšu ministrijas 2022. gada 15. septembra rīkojumu Nr. 545 tika palielināta apropriācija budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 371 000 000 euro apmērā, no tiem:
atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022.gadam” 53. pantam 111 000 000 euro apmērā, tai skaitā:
100 000 000 euro, lai nodrošinātu finansējumu ar Covid-19 izplatību saistītā valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem;
11 000 000 euro, lai nodrošinātu finansējumu vienreizējām valsts budžeta investīcijām;
atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta trešajai daļai 80 000 000 euro apmērā, lai nodrošinātu finansējumu Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktā atbalsta sniegšanai;
atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 3. pantam 180 000 000 euro apmērā, lai nodrošinātu finansējumu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai.

Lai nodrošinātu finansējumu Enerģētikas likuma 82.¹ panta pirmajā daļā minēto energoapgādes drošuma rezervju iegādei līdz 2022. gada 31. decembrim, atbilstoši Enerģētikas likuma pārejas noteikumu 60. punktā noteiktajam un Ministru kabineta 2022. gada 27. septembra rīkojumam Nr. 669 (prot. Nr. 49 59. §) atļauts palielināt apropriāciju budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 236 922 840 euro apmērā (vēl jāsaskaņo ar Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju).

Līdz ar to, ņemot vērā Ministru kabinetā atbalstīto apropriācijas palielinājumu, budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” kopumā apropriācija sasniegusi 1 654 417 410 euro.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd ir pieņemta virkne Ministru kabineta rīkojumu, kā arī vēl joprojām ir sagaidāmi papildu pieprasījumi no nozaru ministrijām saskaņā ar līdz šim pieņemtajiem Ministru kabineta lēmumiem saistībā ar atbalsta pasākumiem Covid-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai un noteikto aizliegumu un ierobežojumu radīto zaudējumu kompensējošiem pasākumiem, Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteiktiem laikā terminētiem atbalsta pasākumiem, Enerģētikas likumā minēto energoapgādes drošuma rezervju iegādei, vienreizējām valsts budžeta investīcijām valsts aizsardzības spēju attīstības un iekšējās drošības stiprināšanas pasākumu īstenošanai saistībā ar plaša mēroga Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošiem ģeopolitiskiem riskiem un citu vitāli svarīgu investīciju projektu īstenošanai, kā arī Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktā atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri izceļo no Ukrainas Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta dēļ.
  
No līdz šim ar Finanšu ministrijas rīkojumiem palielinātās apropriācijas programmai 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2022. gadam” 53. pantā, Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā, Enerģētikas likumā, Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteiktajiem atbalsta pasākumiem un citiem neparedzētiem gadījumiem, ņemot vērā līdz 2022. gada 3. oktobrim no tās pārdalīto finansējumu ar Finanšu ministrijas rīkojumiem, kopējais pieejamais līdzekļu atlikums ir 398,2 milj. euro, Savukārt, ņemot vērā arī ar Ministru kabineta rīkojumiem akceptētās pārdales, izveidojas līdzekļu deficīts 195,2 milj. euro apmērā. Vienlaikus jāņem vērā, ka Finanšu ministrija seko līdzi valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” faktiskajam atlikumam pēc Finanšu ministrijas rīkojumiem un apropriācijas finansējums no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem tiek veikts atbilstoši faktiskajai nepieciešamībai. Bez tam, Finanšu ministrijā joprojām tiek saņemti pieprasījumi saskaņā ar faktiski veiktajiem izdevumiem un aprēķiniem par pagājušo periodu, kā arī ir saņemti jauni pieprasījumi no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem (atrodas dažādās saskaņošanas stadijās) un ir sagaidāmi papildu pieprasījumi no nozaru ministrijām saskaņā ar pieņemtajiem konceptuālajiem lēmumiem.
  
Ņemot vērā augstāk minēto, lai būtu iespējams nodrošināt nepieciešamo finansējumu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto terminēto atbalsta pasākumu īstenošanai paredzēts palielināt apropriāciju programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 198 579 180 euro apmērā, tai skaitā:

52 961 943  euro - lai atbilstoši 2022. gada 30. augustā Saeimā pieņemtajam likumam “Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā” un Ministru kabineta 2022. gada 27. septembra rīkojumam Nr. 662 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"” nodrošinātu elektroenerģijas sistēmas pakalpojuma maksas samazinājumu juridiskām personām;

132 863 370 euro - saskaņā ar 2022.gada 29. septembrī Saeimā pieņemtā likuma  “Grozījumi Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā” anotācijā noteikto likumā paredzēto normu īstenošanai 2022. gadā vēl papildus nepieciešami:
- centralizētās siltumapgādes pakalpojuma maksas samazinājumam mājsaimniecībām 24 877 208 euro;
- dabasgāzes pakalpojuma maksas samazinājumam mājsaimniecībām 3 111 429 euro;
- elektroenerģijas sistēmas pakalpojuma maksas samazinājumu mājsaimniecībām 19 166 400 euro;
- elektroenerģijas sistēmas pakalpojuma maksas samazinājumu juridiskām personām 85 708 333 euro.

11 243 509 euro – lai atbilstoši Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 13. panta trešajai daļai kompensētu pašvaldībām izdevumus 50 procentu apmērā no faktiskajiem izdevumiem mājokļa pabalsta izmaksu nodrošināšanai, kas radušies laikposmā no 2022. gada 1. janvāra līdz 2022. gada 30. novembrim.

1 510 358 euro - atbilstoši no Labklājības ministrijas šā gada 20. septembrī elektroniski neoficiālai saskaņošanai saņemtajam Ministru kabineta rīkojuma “Grozījums Ministru kabineta 2021. gada 1. februāra rīkojumā Nr. 53 “Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”” (turpmāk – rīkojums Nr. 53)” paredzēts palielināt nepieciešamā finansējuma apmēru par 1 510 358 euro (no 79 610 795 euro uz 81 121 153 euro), t.sk. atbalsta 50 euro izmaksām par 1 479 590 euro (no 79 587 200 euro uz 81 066 790 euro) un VSAA IT sistēmu pielāgošanai par 30 768 euro (no 23 595 euro uz 54 363 euro).
Risinājuma apraksts
Lai varētu nodrošināt nepieciešamo finansējumu Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākuma likumā noteikto laikā terminēto atbalsta pasākumu īstenošanu, Finanšu ministrija ir sagatavojusi Ministru kabineta rīkojuma projektu, paredzot atbilstoši šā likuma 3. pantā dotajām tiesībām atļaut finanšu ministram palielināt apropriāciju  budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 198 579 180 euro apmērā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
82 570 325
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
82 570 325
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 654 417 410
198 579 180
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
1 654 417 410
198 579 180
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-1 571 847 085
-198 579 180
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
-1 571 847 085
-198 579 180
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-198 579 180
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-198 579 180
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2022. gadam finansējums budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 02.00.00 “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” norādīts atbilstoši likumā “Par valsts budžetu 2022. gadam” apstiprinātajam kopā ar līdz šim veikto apropriācijas palielinājumu atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 7. janvāra rīkojumam Nr. 1 (prot. Nr.1 4.§), 1. februāra rīkojumam Nr. 54 (prot. Nr. 5 41. §), 29. marta rīkojumam Nr. 223 (prot. Nr. 18 28. §), 5. maija rīkojumam Nr. 299 (prot. Nr. 23 18. §), 8. jūnija rīkojumam Nr. 411 (prot. Nr. 30 19. §), 21. jūnija rīkojumam Nr. 447 (prot. Nr. 33 29. §), 25. augusta rīkojumam Nr. 574 (prot. Nr. 41 30. §), 31. augusta rīkojumam Nr. 581 (prot. Nr. 43 19. §), 27. septembra rīkojumam Nr. 669 (prot. Nr. 49 59. §)  un Finanšu ministrijas 12. janvāra rīkojumam Nr. 13, 9. februāra rīkojumam Nr. 69, 22. februāra rīkojumam Nr. 100, 8. aprīļa rīkojumam Nr. 215, 12. maija rīkojumam Nr. 293, 16. jūnija rīkojumam Nr. 395, 1. jūlija rīkojumam Nr. 421, 5. septembra rīkojumam Nr. 517 un 15. septembra rīkojumam Nr. 545.
Palielinot apropriāciju par 198,6 milj. euro, attiecīgi palielināsies valsts konsolidētā budžeta finansiālais deficīts.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi