Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC Informē, ka 2024. gada 17. maijā laikā no plkst. 00.00 līdz plkst. 03.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā var būt īslaicīgi traucēti vai nepieejami LVRTC autentifikācijas rīki.
22-TA-478: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2022. gada 11. janvāra rīkojumā Nr. 21 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts "Grozījums Ministru kabineta 2022. gada 11. janvāra rīkojumā Nr. 21 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem""" (turpmāk - MK rīkojums projekts) sagatavots, pamatojoties uz Ministru kabineta 2022. gada 1.februāra noteikumiem Nr. 92 "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 13. maija noteikumos Nr. 308 "Noteikumi par prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām nepieciešamajiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem"" (22-TA-68), Ministru kabineta 2021. gada 28.septembra noteikumiem Nr. 662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”, un Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 43. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK rīkojuma projekts paredz piešķirt Aizsardzības ministrijas Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centram (turpmāk – VALIC) kā epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursu centralizētajai iepirkumu institūcijai papildus finansējumu 11 723 407 euro apmērā SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas testu un SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu iegādei.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 9.novembra sēdē (protokols Nr.74 49.§.) apstiprināto  informatīvo ziņojumu “Plaša ātro antigēna paštestu izmantošana Covid-19 skrīningam, I. posms” un Ministru kabineta 2021.gada 21.decembra noteikumiem Nr.889 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 13. maija noteikumos Nr. 308 "Noteikumi par prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām nepieciešamajiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem", Aizsardzības ministrijas Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs organizēja SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu iegādi un kopumā tika veikta SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu 7 562 344 vienību iegāde.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021.gada 17.decembra rīkojumu Nr.952 “Grozījums Ministru kabineta 2021. gada 11. janvāra rīkojumā Nr. 18 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" un Ministru kabineta 2021. gada 24. februāra rīkojumu Nr. 114 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 2021.gada nogalē tika iegādāti 4 000 000 gab. SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testi (kopā par 4 160 000 euro, t.sk. apgūts ar Finanšu ministrijas 2021.gada 21. decembra rīkojumu Nr. 892 “Par līdzekļu piešķiršanu” un 2021.gada 22.decembra Nr. 899 “Par līdzekļu piešķiršanu” piešķirtais finansējums SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu iegādes nodrošināšanai).
Saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 11. janvāra rīkojumu Nr. 21 "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" 2022. gada sākumā tika iegādāti 3 562 344 gab. SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testi (kopā par 3 027 992,40 euro, saskaņā ar Finanšu ministrijas 2022.gada 19. janvāra rīkojumu Nr. 34 “Par līdzekļu piešķiršanu” finanšu līdzekļu atlikums 0,60 euro.).

Saistībā ar Covid -19 infekcijas vīrusa paveida Omikron strauju izplatību, kā arī jauno tiesisko regulējumu, ar Ministru kabineta 2022. gada 1.februāra noteikumiem Nr. 92 "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 13. maija noteikumos Nr. 308 "Noteikumi par prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām nepieciešamajiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem"" (22-TA-68)  tika paplašinātas 2021. gada 13. maija noteikumu Nr. 308 "Noteikumi par prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām nepieciešamajiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem" 2.5. punktā uzskaitītās ar epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem apgādājamās fizisko personu grupas, nosakot, ka šai grupai piederīgi ir arī studiju programmu izglītojamie un personāls, kā arī pirmsskolas izglītības programmu izglītojamie, bērnu uzraudzības pakalpojuma, ko sniedz izglītības iestāde, saņēmēji un šajās izglītības iestādēs nodarbinātie.
Vienlaikus tika identificēta nepieciešamība paplašināt fizisko personu grupas uzskaitījumu, tajās iekļaujot arī dziesmu un deju svētku kustības amatierkolektīvu dalībniekus, jo 2023. gadā ir plānoti XXVII Vispārējie Dziesmu un XVII Deju svētki, kas saskaņā ar Dziesmu un deju svētku likumu ir Latvijas kultūras tradīcija un latviešu nacionālās identitātes sastāvdaļa. Lai primāri nodrošinātu nacionālās identitātes ilgtspējību un XXVII Vispārējo Dziesmu un XVII Deju svētku norisi, ir nepieciešams pilnvērtīgi īstenot amatierkolektīvu mēģinājumus jau 2022. gada pavasarī, nodrošinot kvalitatīvu svētku programmu sagatavošanas procesu. Ņemot vērā ilggadīgo pieredzi, lai pilnvērtīgi sagatavotos Dziesmu un deju svētku koncertprogrammu īstenošanai, nepieciešams ar šī gada 1. martu uzsākt normālu amatierkolektīvu mēģinājumu procesu klātienē, ievērojot epidemioloģiskās drošības prasības.
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2022. gada 1.februāra noteikumu Nr. 92 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 13. maija noteikumos Nr. 308 "Noteikumi par prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām nepieciešamajiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem"" 3. un 4.punktu ir nepieciešams veikt papildus SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas testu (526 892 vienības) un SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu (10 102 660 vienības) iegādi.
Ņemot vērā to, ka šo fizisko personu kategoriju apgāde ar epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem tiks veikta Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma 25.panta 41 daļā noteiktajā kārtībā, proti, caur pašvaldībām bez atlīdzības īpašumā nododot fizisko personu grupām paredzētos epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursus, tiks ievērots tiesiskais regulējums, kas noteikts Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā.
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā saslimstības ar Covid-19 infekcijas paveida Omikron palielināšanos, tai skaitā izglītības un veselības nozarē, kā rezultātā nepieciešams jau savlaicīgi īstenot pasākumus infekcijas izplatīšanās ierobežošanai, kā arī, ņemot vērā laboratoriju noslodzi un kapacitāti, nepieciešams nodrošināt lielāka apjoma SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas testu un SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu pieejamību noteiktām fizisko personu grupām, tādējādi nodrošinot savlaicīgu diagnostikas pakalpojumu pieejamību un nepieciešamības gadījumā - atbilstošas ārstēšanas pakalpojumu saņemšanu.
Risinājuma apraksts
Lai straujas saslimstības ar Covid-19 infekcijas paveida Omikrona pieauguma apstākļos nodrošinātu testēšanas pakalpojumu pieejamību, kā arī epidemioloģiski drošu primāri nepieciešamo pakalpojumu saņemšanu un nepārtrauktu sabiedrībai kritiski svarīgo nozaru darbu, vienlaikus arī mazinot infekcijas izplatību sabiedrībā, ir nepieciešams nodrošināt:

1) SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas testu pieejamību ambulatorajās un stacionārajās ārstniecības iestādēs, laboratorijās un NMPD, kur minētā testa veikšanai un atbilstoša parauga paņemšanai ir pieejams arī nepieciešamais ārstniecības personāls. Šie testi būtu izmantojami ārstniecības personu testēšanai un NMPD hospitalizēto pacientu testēšanai. Saskaņā ar ārstniecības iestāžu sniegto informāciju, 1 nedēļā būtu nepieciešami 131 723 SARS-CoV-2 vīrusa antigēnu noteikšanas testi, tai skaitā ap 2000 ambulatorajām iestādēm 79 330 testi, 43 stacionārajām iestādēm –  30 313  testi, 7 laboratorijām – 8000 testi  un NMPD – 14 080  (7000 NMPD ārstniecības personu testēšanai un 7 080 pacientu testēšanai) testi. Vienlaikus atzīmējams, ka stacionēto pacientu testēšanas izmaksas uz Covid-19 ir jau iekļautas veselības aprūpes pakalpojumu tarifos.
Līdz ar to, ņemot vērā Covid – 19 infekcijas paveida Omikrona straujo izplatīšanos, būtu nosakāms, ka papildus SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas testi tiek iegādāti un nodrošināmi arī ambulatorajām un stacionārajām ārstniecības iestādēm, laboratorijām un NMPD ārstniecības personu testēšanai 4 (četru) nedēļu apjomā – 526 892  vienības.

2) SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu, kuriem parauga paņemšanai un rezultātu interpretācijai nav nepieciešams piesaistīt ārstniecības personu (materiāla parauga paņemšanu un rezultātu interpretāciju veic pati persona),  pieejamību izglītības sektoram un publiskā sektora prioritārajās jomās strādājošiem.

Epidemioloģiskajai situācijai negatīvi attīstoties un pieaugot saslimstībai ar Covid-19 infekcijas paveidu Omikron, tika veikti grozījumi Ministru kabineta 2021.gada 9.oktobra rīkojumā Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu”, nosakot jaunu  testēšanas algoritmu, kur ņemts vērā gan tas, vai personai ir apstiprināta Covid-19 infekcija, vai viņa ir kontaktpersona u.c.

Ņemot vērā minēto:

1.Izglītības sektorā SARS-CoV-2 vīrusu antigēna noteikšanas pašpārbaudes testus, ņemot vērā izmaiņas Ministru kabineta 2021.gada 9.oktobra rīkojumā Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu”, kā arī, lai nodrošinātu epidemioloģiski drošu pakalpojumu sniegšanu, būtu nepieciešams veikt 5 (piecas) reizes nedēļā:

1.1. nodarbinātajiem, tai skaitā arī pirmsskolas izglītības iestādēs un augstskolās:
1.1.1. pirmsskolā nodarbinātajiem - 34 649 personas; 173 245 testi 1 nedēļā; 692 980 testi 4 nedēļās;
1.1.2. skolās nodarbinātajiem  - 57 697 personas; 288 485 testi 1 nedēļā ; 1 153 940 testi 4 nedēļās;
1.1.3. augstskolās (kurās liels skaits nodarbību ir attālināti un testēšana varētu tikt veikta 3 reizes nedēļā) nodarbinātajiem - 9 410 personas; 28 230 testi 1 nedēļā; 112 920 testi 4 nedēļās;
1.1.4. augstskolās (kurās testēšana veikta 5 reizes nedēļā) nodarbinātajiem - 2 010 personas; 10 050 testi 1 nedēļā; 40 200 testi 4 nedēļās;
1.1.5. sportā - 4 600 personas; 23 000 testi 1 nedēļā ; 92 000 testi 4 nedēļās.
 
1.2. izglītojamiem, tai skaitā arī pirmsskolas izglītības iestādēs un augstskolās:
1.2.1. pirmsskolā (tikai karantīnā esošie (20%))- 99 410 personas; 99 410 testi 1 nedēļā; 397 640 testi 4 nedēļās;
1.2.2. pamata un vidējā izglītība, kā arī profesionālajā izglītībā  - 246 994 personas; 1 234 970 testi 1 nedēļā; 4 939 880 testi 4 nedēļās;
1.2.3. studējošie augstskolās (kurās liels skaits nodarbību ir attālināti un testēšana varētu tikt veikta 3 reizes nedēļā) - 65 716 personas; 197 148 testi 1 nedēļā ; 788 592 testi 4 nedēļās;
1.2.4. augstskolās (kurās testēšana veikta 5 reizes nedēļā) studējošie - 7 084 personas; 35 420 testi 1 nedēļā ; 141 680 testi 4 nedēļās.

Lai nodrošinātu ar Ministru kabineta 2021.gada 9.oktobra rīkojumā Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” apstiprinātā testēšanas algoritma izpildi izglītības sektorā, vienas nedēļas vajadzību nodrošināšanai nepieciešami 2 089 958 SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testi. Ņemot vērā Covid – 19 infekcijas paveida Omikrona izplatīšanos un sniegtās prognozes situācijas attīstībai tuvākajos mēnešos, papildus testi varētu būt nepieciešami februāra vidū un noteiktais testēšanas biežums varētu būt spēkā līdz marta beigām.
Līdz ar to, lai nodrošinātu testēšanu izglītības sektorā 4 nedēļām papildus būtu nepieciešami 8 359 832 SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes paštesti.

2. Publiskā sektora prioritārajās jomās nodarbinātajiem 4 nedēļām, saskaņā ar iesaistīto institūciju sniegto informāciju Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, būtu nepieciešams nodrošināt šāda apjoma SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testus:
2.1. Veselības nozarei – 31 220  testi;
2.2. Labklājības resoram – 512 416 testi;
2.3. Iekšlietu resoram -  103 076 testi;
2.4. Tieslietu resoram – 58 920 testi;
2.5. Finanšu resoram -22 552 testi;
2.6. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības resoram – 5 256 testi;
2.7. Pašvaldību sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisijām  - 436 408 testi;
2.8. Biedrībai "Latvijas Sarkanais krusts"- 34 608 testi;
2.9. Aizsardzības resoram – 30 000 testi;
2.10. Zemkopības resoram – 34 368 testi;
2.11. Ekonomikas resoram – 4 448 testi;
2.12. Kultūras resoram – 59 720 testi;
2.13. Ārlietu resoram - 2 000 testi;
2.14. Satiksmes resoram – 87 836 testi.

Turpinot publiskā sektora prioritārajās jomās veikt Covid-19 testēšanu 2 reizes nedēļā ar SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testiem, 4 nedēļām papildus nepieciešams nodrošināt – 1 422 828 testu vienības.

3. Lai nodrošinātu, kvalitatīvu un epidemioloģiski drošu mēģinājumu norisi gatavojoties XXVII Vispārējiem Dziesmu un XVII Deju svētkiem, nepieciešams veikt Dziesmu un deju svētku kustības amatierkolektīvu dalībnieku testēšanu 2 reizes nedēļā ar SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testiem. Ņemot vērā, ka minēto amatiekolektīvu dalībnieku skaits ir 40 000 personas (testēšanu veic 2 reizes nedēļās), nepieciešams paredzēt, ka šai fizisko personu kategorijai nepieciešami 80 000 testi nedēļā, savukārt  4 nedēļās - 320 000 testi.

Tādējādi, lai nodrošinātu izglītības sektorā nodarbināto un izglītojamo testēšanu, kā arī publiskā sektora prioritārajās jomās nodarbināto un Dziesmu un deju svētku kustības amatierkolektīvu  dalībnieku testēšanu ir jāparedz, ka papildus nepieciešami  10 102 660 vienības SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • 1. Vispārējās pamatizglītības, vispārējās vidējās izglītības, profesionālās pamatizglītības (tai skaitā profesionālās ievirzes izglītības), arodizglītības, profesionālās vidējās izglītības (tai skaitā profesionālās ievirzes izglītības) programmu izglītojamie un minēto izglītības programmu īstenojošie pedagogi/ darbinieki šajās izglītības iestādēs; 2. Publiskā sektora prioritārajās jomās nodarbinātie; 3. Dziesmu un deju svētku kustības amatierkolektīvu dalībnieki.
Ietekmes apraksts
Nodrošinātas tiesības bez atlīdzības saņemt un pēc noteikta algoritma lietot SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas testus un SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testus.
 
Juridiskās personas
  • 1. Izglītības iestādes 2. Publiskā sektora prioritārās jomas iestādes 3. Dziesmu un deju svētku kustības amatierkolektīvi (pašvaldības)
Ietekmes apraksts
Regulāras testēšanās, izmantojot SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas testus un SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
11 723 407
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
11 723 407
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-11 723 407
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-11 723 407
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
11 723 407
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 11. janvāra sēdes protokollēmuma Nr. 2 56. §. “Informācija par aktuālo epidemioloģiskās drošības situāciju un veselības aprūpes sistēmas kapacitāti un noslodzi, testēšanu, kā arī situāciju ģimenes ārstu praksēs”,  Veselības ministrijas apkoptajiem datiem un pamatojoties uz Ministru kabineta 2022. gada 1.februāra noteikumiem Nr. 92 “Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 13. maija noteikumos Nr. 308 "Noteikumi par prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām nepieciešamajiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem"” (22-TA-68) projekts paredz nodrošināt papildus SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas testu un SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu iegādi:

1) 526 892 gab. SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas testu iegādi, lai nodrošinātu ārstniecības personu testēšanu un NMPD hospitalizēto pacientu testēšanu.
Ņemot vērā pretendentu iesniegtos piedāvājumus, paredzams, ka iegādei būtu nepieciešami 526 892 gab. x 0,78 euro = 410 975,76 euro.

2) 10 102 660 gab. SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes  testu iegādi, lai nodrošinātu izglītības sektora un publiskā sektora prioritārajās jomās strādājošo testēšanu.
Lai nodrošinātu konkurētspēju un iespēju vairākiem komersantiem veikt . SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes  testu piegādi, iegāde tika sadalīta trīs posmos: 1. iegāde – 4 000 000 testu vienības; 2. iegāde – 3 000 000 testu vienības un 3. iegāde – 3 102 660 testu vienības.

2.1) Ņemot vērā pretendentu iesniegtos piedāvājumus 1.iegādes cenu aptaujas ietvaros, paredzams, ka iegādei būtu nepieciešami 4 000 000 gab. x 0,86 euro = 3 440 000,00 euro.
2.2) 2. iegāde būtu nepieciešami 3 000 000 x 1,29 euro = 3 870 000,00 euro.
2.3) 3. iegādei būtu nepieciešami 3 102 660 x 1,29 euro = 4 002 431,40 euro.

3) Saskaņā ar Finanšu ministrijas 2022.gada 19. janvāra rīkojumu Nr. 34 “Par līdzekļu piešķiršanu” tika apgūts finansējums 3 027 992,40 euro (3 562 344 gab. SARS-CoV-2 antigēna noteikšanas pašpārbaudes testi). Līdz ar to saistībā ar Finanšu ministrijas 2022.gada 19. janvāra rīkojumu Nr. 34 “Par līdzekļu piešķiršanu” šobrīd ir finanšu līdzekļu atlikums 0,60 euro apmērā.

Kopā iepriekš minēto SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas testu (526 892 gab.) un SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu (10 102 660 gab.) iegādei nepieciešams finansējums līdz 11 723 407 euro (ņemot vērā finanšu līdzekļu atlikumu 0,60 euro apmērā saskaņā ar Finanšu ministrijas 2022.gada 19. janvāra rīkojumu Nr. 34 “Par līdzekļu piešķiršanu”).
 
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija

MK rīkojuma projekts paredz piešķirt AM (VALIC) finansējumu 11 723 407 euro apmērā no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas testu un SARS-CoV-2 vīrusa antigēna noteikšanas pašpārbaudes testu iegādei.

4.1.1. Ministru kabineta 2022. gada 1.februāra noteikumi Nr. 92 "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 13. maija noteikumos Nr. 308 "Noteikumi par prioritāro institūciju un vajadzību sarakstā iekļautajām institūcijām nepieciešamajiem epidemioloģiskās drošības nodrošināšanas resursiem"" (22-TA-68)

Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Aizsardzības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts aizsardzības loģistikas un iepirkumu centrs
  • Aizsardzības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi