23-TA-2307: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts meža dienesta amatpersonu formas tērpa un atšķirības zīmes paraugs un nēsāšanas kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Noteikumi par Valsts meža dienesta amatpersonu atšķirības zīmi un nēsāšanas kārtība" (turpmāk – noteikumu projekts) izstrādāts saskaņā ar Valsts meža dienesta likuma 13. panta otrā daļā Ministru kabinetam doto deleģējumu.
Valsts meža dienesta likuma 13. panta otrā daļā ir noteikts, ka Valsts meža dienesta dienesta amatpersonām, pildot dienesta pienākumus, jānēsā atšķirības zīme. Atšķirības zīmes paraugu un nēsāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
Valsts meža dienesta likuma 13. panta otrā daļā ir noteikts, ka Valsts meža dienesta dienesta amatpersonām, pildot dienesta pienākumus, jānēsā atšķirības zīme. Atšķirības zīmes paraugu un nēsāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lai dienesta amatpersonas būtu atpazīstamas pienākumu izpildē un varētu atšķirt dienesta amatpersonas no citu valsts uzraudzības institūciju amatpersonām, lai tas būtu saistoši arī trešajām personām, nepieciešams izstrādāt jaunus Ministra kabineta noteikumus (turpmāk - Noteikumi), kurā noteikts dienesta amatpersonām pienākumu izpildē nēsāt atšķirības zīmi un noteikt atšķirības zīmes paraugu un nēsāšanas kārtību, kas noteikts šī noteikumu projekta pielikumā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts meža dienesta amatpersonas veic valsts pārvaldes funkcijas un tās kompetencē ir dažādas uzraudzības jomas, kā piemēram, uzraudzīt visos Latvijas mežos to normatīvo aktu ievērošanu, kuri regulē meža apsaimniekošanu un izmantošanu, ugunsdrošību, medību pārkāpumus u.c., kā arī uzraudzīt tirgus dalībniekus, kuri laiž tirgū kokmateriālus un koka izstrādājumus, kā arī tirgotāju un uzraudzības organizāciju atbilstību noteiktajām prasībām.
Līdz šim Dienesta amatpersonas pie pienākumu izpildīšanas uzrādīja Dienesta apliecību, kuras paraugs un nēsāšanas kārtība nebija noteikta ar ārēju normatīvo aktu.
Līdz šim Dienesta amatpersonas pie pienākumu izpildīšanas uzrādīja Dienesta apliecību, kuras paraugs un nēsāšanas kārtība nebija noteikta ar ārēju normatīvo aktu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai dienesta amatpersonas būtu atpazīstamas pienākumu izpildē, kā arī varētu identificēt tās no attāluma, ar noteikumiem jānosaka lietot atšķirības zīmi. Šobrīd Dienesta amatpersonas formas tērpus neizmanto, jo Dienests par lietderīgu risinājumu ir atzinis dienesta amatpersonu nodrošinājumu ar ikdienas darba tērpu, vienlaikus paturot atšķirības zīmi.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1.punktā paredzēts noteikt Valsts meža dienesta atšķirības zīmju paraugus un nēsāšanas kārtību.
Paredzēts, ka Dienesta amatpersonas , uzraugot meža apsaimniekošanas un izmantošanas, medības, meža uguns apsardzību regulējošo normatīvo prasību ievērošanu, kā arī kontrolējot tirgus dalībniekus, kas laiž tirgū kokmateriālus un koka izstrādājumus, uz darba tērpa un cepures lieto atšķirības zīmi. Dienesta atšķirības zīmi lieto saskaņā ar Valsts pārvaldes iestāžu vienotās identitātes "Valsts pārvaldes iestāžu vienota identitāte. Grafiskais standarts". Atšķirības zīmi veido trīs pamatelementi- vairogs, ozollapas un Latvijas valsts karogs. Simbolu papildina uzraksts "Valsts meža dienests". Uzraksts uz darba tērpa, cepures vai atstarojošās vestes drīkst būt arī bez simbola. Atšķirības zīmes paraugi, dizains un to izvietojums norādīti noteikumu projekta pielikumā.
Noteikumu projekta 5. punkts paredz, ka Dienesta amatpersonu amatus, kuros dienesta pienākumus veic, pastāvīgi nenēsājot atšķirības zīmi, kā arī saņemšanas, lietošanas un nodošanas kārtību nosaka Dienesta vadītājs.
Paredzēts, ka Dienesta amatpersonas , uzraugot meža apsaimniekošanas un izmantošanas, medības, meža uguns apsardzību regulējošo normatīvo prasību ievērošanu, kā arī kontrolējot tirgus dalībniekus, kas laiž tirgū kokmateriālus un koka izstrādājumus, uz darba tērpa un cepures lieto atšķirības zīmi. Dienesta atšķirības zīmi lieto saskaņā ar Valsts pārvaldes iestāžu vienotās identitātes "Valsts pārvaldes iestāžu vienota identitāte. Grafiskais standarts". Atšķirības zīmi veido trīs pamatelementi- vairogs, ozollapas un Latvijas valsts karogs. Simbolu papildina uzraksts "Valsts meža dienests". Uzraksts uz darba tērpa, cepures vai atstarojošās vestes drīkst būt arī bez simbola. Atšķirības zīmes paraugi, dizains un to izvietojums norādīti noteikumu projekta pielikumā.
Noteikumu projekta 5. punkts paredz, ka Dienesta amatpersonu amatus, kuros dienesta pienākumus veic, pastāvīgi nenēsājot atšķirības zīmi, kā arī saņemšanas, lietošanas un nodošanas kārtību nosaka Dienesta vadītājs.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
-
Cita informācija
Dienesta amatpersonu atšķirības zīmes tiks iegādātas par Valsts meža dienestam piešķirtajiem Valsts budžeta līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts meža dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts meža dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi