22-TA-1480: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027.gadam īstenošanas noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projekts "Eiropas Sociālā fonda plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027. gadam īstenošanas noteikumi" (turpmāk – noteikumi) izstrādāts saskaņā ar:
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - regula 2021/1060);
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (turpmāk - ESF+) un atceļ regulu (ES) Nr. 1296/2013 (turpmāk - regula Nr.2021/1057);
Eiropas Sociālā fonda Plus programma materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam, atbalstīta ar MK 2021. gada 31. maija rīkojumu Nr. 360 (prot. Nr. 44 29.§);
Saeimas 2022. gada 5. maija sēdē pieņemto (stājas spēkā 2022. gada 23. maijā) likumu „Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums” (turpmāk - likums) 9. panta 1., 2., 3., 4., 5. un 6. punktā ietverto deleģējumu MK izdot detalizētākus noteikumus Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai (turpmāk – programma) vadības, tai skaitā, programmas īstenošanai un uzraudzībai, kā arī likuma Pārejas noteikumos paredzēto, ka MK noteikumus izdod līdz 2022. gada 30. jūnijam.
Labklājības ministrijas Informatīvais ziņojums “Par Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā pārvaldību un īstenošanu Latvijā”, izskatīts MK 2020. gada 27. oktobra sēdē (prot. Nr. 65 31.§ 4.2. apakšpunkts).
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - regula 2021/1060);
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (turpmāk - ESF+) un atceļ regulu (ES) Nr. 1296/2013 (turpmāk - regula Nr.2021/1057);
Eiropas Sociālā fonda Plus programma materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gadam, atbalstīta ar MK 2021. gada 31. maija rīkojumu Nr. 360 (prot. Nr. 44 29.§);
Saeimas 2022. gada 5. maija sēdē pieņemto (stājas spēkā 2022. gada 23. maijā) likumu „Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums” (turpmāk - likums) 9. panta 1., 2., 3., 4., 5. un 6. punktā ietverto deleģējumu MK izdot detalizētākus noteikumus Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai (turpmāk – programma) vadības, tai skaitā, programmas īstenošanai un uzraudzībai, kā arī likuma Pārejas noteikumos paredzēto, ka MK noteikumus izdod līdz 2022. gada 30. jūnijam.
Labklājības ministrijas Informatīvais ziņojums “Par Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā pārvaldību un īstenošanu Latvijā”, izskatīts MK 2020. gada 27. oktobra sēdē (prot. Nr. 65 31.§ 4.2. apakšpunkts).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikt regulējumu programmas īstenošanai, tai skaitā, kas saistīts ar:
mājsaimniecībām, kas tiesīgas saņemt programmas atbalstu;
saturu un kvalitātes kritērijus pārtikai un pamata materiālās palīdzības precēm, ko saņems mājsaimniecība un papildpasākumus, kuros tai būs iespējas piedalīties; partnerorganizāciju iesaisti preču uzglabāšanā, izdalīšanā un papildpasākumos; partnerorganizāciju atlasi, tai skaitā, līguma par programmas atbalstāmo darbību īstenošanu nosacījumus;
nepieciešamo normatīvo regulējumu programmas izmaksām un to plānošanai valsts budžetā.
mājsaimniecībām, kas tiesīgas saņemt programmas atbalstu;
saturu un kvalitātes kritērijus pārtikai un pamata materiālās palīdzības precēm, ko saņems mājsaimniecība un papildpasākumus, kuros tai būs iespējas piedalīties; partnerorganizāciju iesaisti preču uzglabāšanā, izdalīšanā un papildpasākumos; partnerorganizāciju atlasi, tai skaitā, līguma par programmas atbalstāmo darbību īstenošanu nosacījumus;
nepieciešamo normatīvo regulējumu programmas izmaksām un to plānošanai valsts budžetā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. Latvijā 2014.-2020. gada plānošanas periodā atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 11. marta regulai (ES) Nr. 223/2014 par Eiropas Atbalsta fondu vistrūcīgākajām personām, pārtikas un pamata materiālo palīdzību sniedz, kā arī nodrošina sociālās iekļaušanas pasākumus Eiropas Atbalsta fonds vistrūcīgākajām personām (turpmāk – EAFVP), kura ieviešanas nosacījumus regulē 2014. gada 25. septembrī Saeimā pieņemtais likums “Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām 2014.-2020. gada plānošanas perioda vadības likums”.
2. Sākot ar 2021. gada 1. janvāri Latvijā sākas 2021.-2027. gada Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu plānošanas periods, kurā stājušās spēkā jaunas regulas (skat. šīs sadaļas 1.1. punkta pirmo pamatojumu).
3. Saskaņā ar regulu Nr.2021/1057, apvienojot vairākus ES instrumentus, tostarp iekļaujot EAFVP ESF Plus, tiek izveidota programma, kas saglabā jau efektīvi darbojošos EAFVP administratīvās pārvaldības modeli.
2. Sākot ar 2021. gada 1. janvāri Latvijā sākas 2021.-2027. gada Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu plānošanas periods, kurā stājušās spēkā jaunas regulas (skat. šīs sadaļas 1.1. punkta pirmo pamatojumu).
3. Saskaņā ar regulu Nr.2021/1057, apvienojot vairākus ES instrumentus, tostarp iekļaujot EAFVP ESF Plus, tiek izveidota programma, kas saglabā jau efektīvi darbojošos EAFVP administratīvās pārvaldības modeli.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likums nodrošina pamatu programmas vadības un kontroles sistēmai, nosakot deleģējumu MK izdot detalizētākus noteikumus programmas pārvaldībai, tai skaitā, programmas īstenošanai un uzraudzībai.
Noteikumi, pirmkārt nosaka programmas atbalsta saņēmējus (mājsaimniecības), kuriem ir tiesības uz programmas atbalstu, nosacījumus pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču (turpmāk - preces) saturam un to kvalitātes kritērijus, papildpasākumus, kuros atbalsta saņēmējiem būs iespēja piedalīties.
Otrs ieviešanas jautājumu kopums ir saistīts ar pašvaldību, to iestāžu vai nevalstisko organizāciju (turpmāk – partnerorganizācijas) iesaisti preču izdalīšanā un papildpasākumu nodrošināšanā. Noteikumi nosaka, kā izvēlēties partnerorganizācijas, tai skaitā, paredz līguma par darbību īstenošanu nosacījumus.
Trešais jautājumu kopums skar nepieciešamo normatīvo regulējumu izmaksām, kas veicamas no programmas un to plānošanai valsts budžetā.
Noteikumi, pirmkārt nosaka programmas atbalsta saņēmējus (mājsaimniecības), kuriem ir tiesības uz programmas atbalstu, nosacījumus pārtikas un pamata materiālās palīdzības preču (turpmāk - preces) saturam un to kvalitātes kritērijus, papildpasākumus, kuros atbalsta saņēmējiem būs iespēja piedalīties.
Otrs ieviešanas jautājumu kopums ir saistīts ar pašvaldību, to iestāžu vai nevalstisko organizāciju (turpmāk – partnerorganizācijas) iesaisti preču izdalīšanā un papildpasākumu nodrošināšanā. Noteikumi nosaka, kā izvēlēties partnerorganizācijas, tai skaitā, paredz līguma par darbību īstenošanu nosacījumus.
Trešais jautājumu kopums skar nepieciešamo normatīvo regulējumu izmaksām, kas veicamas no programmas un to plānošanai valsts budžetā.
Risinājuma apraksts
1. Noteikumi izstrādāti uz 2014.-2020. gada plānošanas perioda MK 2014. gada 25. novembra noteikumu Nr.727 „Darbības programmas “Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšanai vistrūcīgākajām personām 2014.-2020. gada plānošanas periodā” īstenošanas noteikumi” pamata, taču tajā ir veikti atsevišķi uzlabojumi, kas galvenokārt balstīti uz EAFVP vadībā iesaistīto institūciju pieredzi un kopumā vērsti uz programmas ieviešanas vienkāršošanu un administratīvā sloga mazināšanu regulā (ES) Nr. 2021/1060 un regulā (ES) Nr. 2021/1057 noteiktā ietvaros.
2. Noteikumu punkti sadalīti deviņās nodaļās. Noteikumu I nodaļā iekļauti vispārīgie jautājumi, tai skaitā nosakot programmas kopējo attiecināmo finansējumu un atbalstāmas darbības, kuru īstenošanai finansējums paredzēts.
3. Noteikumu II nodaļa nosaka mājsaimniecību loku, kurām ir tiesības uz programmas atbalstu. Saglabāts iepriekšējā periodā noteiktais atbalsta saņēmēju loks – zemu ienākumu mājsaimniecības, īpaši ģimenes ar bērniem, kurām ir apgrūtināta pamatvajadzību apmierināšana.
Programmas atbalstu tiesīgas saņemt mājsaimniecības, kuras atbilst:
- trūcīgas mājsaimniecības statusam (mājsaimniecības, kurās ienākumi nepārsniegs 272 euro mēnesī pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā, bet katrai nākamai personai mājsaimniecībā 190 euro mēnesī);
- maznodrošinātas (zem nabadzības riska sliekšņa) mājsaimniecības statusam (mājsaimniecības, kurās ienākumi nepārsniegs 327 euro mēnesī pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā, bet katrai nākamai personai mājsaimniecībā 229 euro mēnesī);
- mājsaimniecība, kurai pašvaldības sociālais dienests izsniedzis izziņu, kas apliecina, ka mājsaimniecība ir nonākusi krīzes situācijā.
Paredzēts, ka katru gadu programmas vadošā iestāde partnerībā ar nevalstisko sektoru un pašvaldībām un sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu (turpmāk - SIF) analizē un izvērtē situāciju valstī saistībā ar pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšanu, sniedzot priekšlikumus MK, nepieciešamības gadījumā noteikt citu vienotu personu ienākumu līmeni, kas būtu pamats programmas atbalsta saņemšanai.
4. Noteikumu III nodaļa nosaka satura un kvalitātes prasības precēm un to nodrošināšanas kārtību. Nosakot preču satura un kvalitātes prasības, Labklājības ministrija ir veikusi viedokļu apzināšanu par programmas pārtikas un pamata materiālās palīdzības saturu (iesaistīti Zemkopības ministrijas, Veselības ministrijas un Valsts izglītības satura centrs). Jāatzīmē, ka tāpat kā iepriekšējā periodā, programmas mērķis nav nodrošināt ar pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu vistrūcīgākās personas ikdienā vai izziņas derīguma termiņā, proti, trīs vai sešus mēnešus, bet mazināt nenodrošinātību ar pārtiku, sniedzot daļēju atbalstu atsevišķu pārtikas preču komplektu veidā.
Noteikumu 1. pielikumā iekļautas vairākas enerģētiski līdzvērtīgas pārtikas preces un produkti, no kā finansējuma saņēmējs (SIF) veidos pārtikas preču komplektus un iepirks atbilstoši publisko iepirkumu reglamentējošiem normatīviem aktiem. 1.pielikumā noteikti programmas īstenošanai paredzēto pārtikas preču ražošanas, nekaitīguma un kvalitātes kritēriji, kas izriet no tiesiskā regulējuma par patēriņa produktu drošumu.
Sniedzot atbalstu pamata materiālās palīdzības nodrošināšanai, paredzēti individuālie mācību piederumi skolēniem un higiēnas un saimniecības preces. Noteikumu 2. un 3. pielikumā norādītas minēto preču drošuma prasības un kvalitātes kritēriji.
Paredzēts, ka reizi gadā finansējuma saņēmējs var iniciēt sākotnējo pārtikas preču un produktu aizstāšanu ar citām enerģētiski līdzvērtīgām pārtikas precēm un produktiem, iekļaujot tos pārtikas preču komplektā. Līdzīga atsevišķu preču aizstāšana ar citām līdzvērtīgām precēm paredzēta arī pamata materiālajai palīdzībai.
Noteikumi nosaka pamatprasības preču iepirkuma organizēšanai un piegādātāja pretendenta izvēlei, kurš ne tikai ražos vai iepirks izdalāmās preces, bet nodrošinās arī preču komplektu izveidi un transportēšanu uz partnerorganizāciju norādītām komplektu uzglabāšanas un izdales vietām.
5. Noteikumu IV nodaļā ietvertas prasības, kas ievērojamas preces uzglabājot un izdalot tās programmas atbalsta saņēmējiem.
Noteikumi nosaka, ka partnerorganizācija nodrošina, ka pārtikas preces un maltītes uzglabā un izdala vietā, kas ir iekļauta Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzībai pakļauto (turpmāk – PVD) uzņēmumu reģistrā, vai vietā, kurā ir nodrošināta higiēnas prasību ievērošana atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regulas (ES) Nr. 852/2004 par pārtikas produktu higiēnu nosacījumiem, izņemot noteikumu 22.4. apakšpunktā minēto gadījumu. Minēto prasību uzraudzību un kontroli plāno, organizē un koordinē PVD savu funkciju ietvaros kā pārtikas aprites valsts uzraudzības iestāde. Sadarbības iestāde un PVD slēdz starpresoru vienošanos par sadarbību programmas īstenošanā, nosakot pienākumus, tai skaitā informācijas apmaiņu. Noteikumu līmenī atsevišķa kārtība netiek noteikta.
Kā izņēmuma gadījumi, kuros pārtikas un pamata materiālās palīdzības komplektus partnerorganizācija drīkst izsniegt mēneša laikā pēc pašvaldības izziņas derīguma termiņa beigām, nepārsniedzot attiecīgajam komplektam noteikto kopējo skaitu noteiktajam periodam, piemēram, atbalsta saņēmēja ilgstoša slimība, laiks krīzes apliecinošo dokumentu sagatavošanai, nav iespēja komplektus nogādāt atbalsta saņēmējam.
Līdzīgi kā iepriekšējā plānošanas periodā programmas īstenošanai tiks izstrādāta programmas informācijas sistēma, kurā personas datu apstrāde netiks veikta. Programmas informācijas sistēmas izveidošanas un izmantošanas kārtība tiks noteikta Eiropas Sociālā fonda plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027. gadam īstenošanas uzraudzības noteikumos. Turpretī noteikumu 33.3.apakšpunktā iekļautā plānotā programmas elektroniskā datu uzskaites sistēma, kas arī netiks izmantota personas datu apstrādei, plānota sniegtā programmas atbalsta (komplektu skaits, papildpasākumi) uzskaitei, informācijas apkopošanai un atskaišu par izsniegto atbalstu sagatavošanai un datu apmaiņai.
6. Noteikumu V nodaļā ietverti papildpasākumu īstenošanas nosacījumi. Papildpasākumi ar mērķi mazināt personu sociālo atstumtību, sniegt ieguldījumu nabadzības izskaušanā, veicināt to patstāvību savu sociālo problēmu vai krīzes situācijas rezultātā radušos problēmu risināšanā ilgtermiņā ir viens no partnerorganizāciju iesaistes programmā pamatnosacījumiem.
7. Noteikumu VI nodaļā noteikta partnerorganizāciju atlases izsludināšanas kārtība, partnerorganizāciju pretendentu atlases vērtēšanas kritēriji (noteikumu 4. pielikums) un pretendentu vērtēšanas pamatnosacījumi. Jāatzīmē, ka detalizētākus atlases nosacījumus programmas sadarbības iestāde (SIF) iekļaus partnerorganizāciju atlases nolikumā.
Atbalsta intensitāti izdales teritorijā sadarbības iestāde vērtē, ņemot vērā iepriekšējā mēneša pirms partnerorganizāciju atlases izsludināšanas atbalstāmo personu skaitu katrā izdales teritorijā, atbildoši pašvaldību sociālo dienestu sniegtajai informācijai.
8. Partnerorganizāciju atlases rezultātā sadarbības iestāde slēdz līgumus vai vienošanos (turpmāk - līgums) ar atbilstošajām partnerorganizācijām par preču uzglabāšanu, izdalīšanu, un papildpasākumu īstenošanu. Līguma saturs, kā arī noslēgšanas, grozīšanas un izbeigšanas nosacījumi paredzēti noteikumu VII nodaļā.
9. Noteikumu VIII nodaļa nosaka no programmas attiecināmos izdevumus, to apmēru, tai skaitā:
- regulas Nr. 2021/1057 22. panta 1. punkta c) apakšpunktā vienotās likmes 7 % administrēšanas, uzglabāšanas un izdalīšanas un e) apakšpunktā vienotās likmes 7 % papildpasākumu īstenošanas izmaksas un to piemērošanas pamatprincipus;
- regulas Nr.2021/1060 36. panta 5. punkta b) apakšpunkta iii) punktā programmas Tehniskās palīdzības vienotās likmes 5 % finansējums.
No programmas neattiecināmas ir finansējuma saņēmēja organizēto iepirkumu administrēšanas izmaksas, kuru kopējais maksimālais apmērs finansēšanai no valsts budžeta tiek iezīmēts noteikumos. Nodaļā noteikto darbību dubultās finansēšanas riska novēršanu jeb demarkāciju ar Eiropas Savienības fondu, tai skaitā ESF + un citiem finanšu avotiem nodrošinās sadarbības iestāde un vadošā iestāde programmas uzraudzības procesa ietvaros, pārliecinoties, ka programmas finansējums netiek piešķirts pārtikas, higiēnas un saimniecības precēm, individuāliem mācību piederumiem un papildpasākumu īstenošanai, ko atbalsta ESF + vai cits publisks finansējuma avots. Labklājības ministrija, nodrošinās informācijas apmaiņu par ESF + plānoto atbalstu jomās, kur nodrošināma atbalsta papildinātība un demarkācija ar programmā plānoto atbalstu.
10. Noteikumu IX nodaļa nosaka kārtību, kādā valsts budžetā tiek plānoti finanšu līdzekļi programmas īstenošanai. Katra programmas vadībā iesaistītā institūcija sagatavo budžeta pieprasījumu, kurš pirms iesniegšanas Finanšu ministrijā tiek saskaņots ar Labklājības ministriju kā programmas vadošo iestādi.
2. Noteikumu punkti sadalīti deviņās nodaļās. Noteikumu I nodaļā iekļauti vispārīgie jautājumi, tai skaitā nosakot programmas kopējo attiecināmo finansējumu un atbalstāmas darbības, kuru īstenošanai finansējums paredzēts.
3. Noteikumu II nodaļa nosaka mājsaimniecību loku, kurām ir tiesības uz programmas atbalstu. Saglabāts iepriekšējā periodā noteiktais atbalsta saņēmēju loks – zemu ienākumu mājsaimniecības, īpaši ģimenes ar bērniem, kurām ir apgrūtināta pamatvajadzību apmierināšana.
Programmas atbalstu tiesīgas saņemt mājsaimniecības, kuras atbilst:
- trūcīgas mājsaimniecības statusam (mājsaimniecības, kurās ienākumi nepārsniegs 272 euro mēnesī pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā, bet katrai nākamai personai mājsaimniecībā 190 euro mēnesī);
- maznodrošinātas (zem nabadzības riska sliekšņa) mājsaimniecības statusam (mājsaimniecības, kurās ienākumi nepārsniegs 327 euro mēnesī pirmajai vai vienīgajai personai mājsaimniecībā, bet katrai nākamai personai mājsaimniecībā 229 euro mēnesī);
- mājsaimniecība, kurai pašvaldības sociālais dienests izsniedzis izziņu, kas apliecina, ka mājsaimniecība ir nonākusi krīzes situācijā.
Paredzēts, ka katru gadu programmas vadošā iestāde partnerībā ar nevalstisko sektoru un pašvaldībām un sadarbībā ar Sabiedrības integrācijas fondu (turpmāk - SIF) analizē un izvērtē situāciju valstī saistībā ar pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšanu, sniedzot priekšlikumus MK, nepieciešamības gadījumā noteikt citu vienotu personu ienākumu līmeni, kas būtu pamats programmas atbalsta saņemšanai.
4. Noteikumu III nodaļa nosaka satura un kvalitātes prasības precēm un to nodrošināšanas kārtību. Nosakot preču satura un kvalitātes prasības, Labklājības ministrija ir veikusi viedokļu apzināšanu par programmas pārtikas un pamata materiālās palīdzības saturu (iesaistīti Zemkopības ministrijas, Veselības ministrijas un Valsts izglītības satura centrs). Jāatzīmē, ka tāpat kā iepriekšējā periodā, programmas mērķis nav nodrošināt ar pilnvērtīgu un sabalansētu uzturu vistrūcīgākās personas ikdienā vai izziņas derīguma termiņā, proti, trīs vai sešus mēnešus, bet mazināt nenodrošinātību ar pārtiku, sniedzot daļēju atbalstu atsevišķu pārtikas preču komplektu veidā.
Noteikumu 1. pielikumā iekļautas vairākas enerģētiski līdzvērtīgas pārtikas preces un produkti, no kā finansējuma saņēmējs (SIF) veidos pārtikas preču komplektus un iepirks atbilstoši publisko iepirkumu reglamentējošiem normatīviem aktiem. 1.pielikumā noteikti programmas īstenošanai paredzēto pārtikas preču ražošanas, nekaitīguma un kvalitātes kritēriji, kas izriet no tiesiskā regulējuma par patēriņa produktu drošumu.
Sniedzot atbalstu pamata materiālās palīdzības nodrošināšanai, paredzēti individuālie mācību piederumi skolēniem un higiēnas un saimniecības preces. Noteikumu 2. un 3. pielikumā norādītas minēto preču drošuma prasības un kvalitātes kritēriji.
Paredzēts, ka reizi gadā finansējuma saņēmējs var iniciēt sākotnējo pārtikas preču un produktu aizstāšanu ar citām enerģētiski līdzvērtīgām pārtikas precēm un produktiem, iekļaujot tos pārtikas preču komplektā. Līdzīga atsevišķu preču aizstāšana ar citām līdzvērtīgām precēm paredzēta arī pamata materiālajai palīdzībai.
Noteikumi nosaka pamatprasības preču iepirkuma organizēšanai un piegādātāja pretendenta izvēlei, kurš ne tikai ražos vai iepirks izdalāmās preces, bet nodrošinās arī preču komplektu izveidi un transportēšanu uz partnerorganizāciju norādītām komplektu uzglabāšanas un izdales vietām.
5. Noteikumu IV nodaļā ietvertas prasības, kas ievērojamas preces uzglabājot un izdalot tās programmas atbalsta saņēmējiem.
Noteikumi nosaka, ka partnerorganizācija nodrošina, ka pārtikas preces un maltītes uzglabā un izdala vietā, kas ir iekļauta Pārtikas un veterinārā dienesta uzraudzībai pakļauto (turpmāk – PVD) uzņēmumu reģistrā, vai vietā, kurā ir nodrošināta higiēnas prasību ievērošana atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Regulas (ES) Nr. 852/2004 par pārtikas produktu higiēnu nosacījumiem, izņemot noteikumu 22.4. apakšpunktā minēto gadījumu. Minēto prasību uzraudzību un kontroli plāno, organizē un koordinē PVD savu funkciju ietvaros kā pārtikas aprites valsts uzraudzības iestāde. Sadarbības iestāde un PVD slēdz starpresoru vienošanos par sadarbību programmas īstenošanā, nosakot pienākumus, tai skaitā informācijas apmaiņu. Noteikumu līmenī atsevišķa kārtība netiek noteikta.
Kā izņēmuma gadījumi, kuros pārtikas un pamata materiālās palīdzības komplektus partnerorganizācija drīkst izsniegt mēneša laikā pēc pašvaldības izziņas derīguma termiņa beigām, nepārsniedzot attiecīgajam komplektam noteikto kopējo skaitu noteiktajam periodam, piemēram, atbalsta saņēmēja ilgstoša slimība, laiks krīzes apliecinošo dokumentu sagatavošanai, nav iespēja komplektus nogādāt atbalsta saņēmējam.
Līdzīgi kā iepriekšējā plānošanas periodā programmas īstenošanai tiks izstrādāta programmas informācijas sistēma, kurā personas datu apstrāde netiks veikta. Programmas informācijas sistēmas izveidošanas un izmantošanas kārtība tiks noteikta Eiropas Sociālā fonda plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027. gadam īstenošanas uzraudzības noteikumos. Turpretī noteikumu 33.3.apakšpunktā iekļautā plānotā programmas elektroniskā datu uzskaites sistēma, kas arī netiks izmantota personas datu apstrādei, plānota sniegtā programmas atbalsta (komplektu skaits, papildpasākumi) uzskaitei, informācijas apkopošanai un atskaišu par izsniegto atbalstu sagatavošanai un datu apmaiņai.
6. Noteikumu V nodaļā ietverti papildpasākumu īstenošanas nosacījumi. Papildpasākumi ar mērķi mazināt personu sociālo atstumtību, sniegt ieguldījumu nabadzības izskaušanā, veicināt to patstāvību savu sociālo problēmu vai krīzes situācijas rezultātā radušos problēmu risināšanā ilgtermiņā ir viens no partnerorganizāciju iesaistes programmā pamatnosacījumiem.
7. Noteikumu VI nodaļā noteikta partnerorganizāciju atlases izsludināšanas kārtība, partnerorganizāciju pretendentu atlases vērtēšanas kritēriji (noteikumu 4. pielikums) un pretendentu vērtēšanas pamatnosacījumi. Jāatzīmē, ka detalizētākus atlases nosacījumus programmas sadarbības iestāde (SIF) iekļaus partnerorganizāciju atlases nolikumā.
Atbalsta intensitāti izdales teritorijā sadarbības iestāde vērtē, ņemot vērā iepriekšējā mēneša pirms partnerorganizāciju atlases izsludināšanas atbalstāmo personu skaitu katrā izdales teritorijā, atbildoši pašvaldību sociālo dienestu sniegtajai informācijai.
8. Partnerorganizāciju atlases rezultātā sadarbības iestāde slēdz līgumus vai vienošanos (turpmāk - līgums) ar atbilstošajām partnerorganizācijām par preču uzglabāšanu, izdalīšanu, un papildpasākumu īstenošanu. Līguma saturs, kā arī noslēgšanas, grozīšanas un izbeigšanas nosacījumi paredzēti noteikumu VII nodaļā.
9. Noteikumu VIII nodaļa nosaka no programmas attiecināmos izdevumus, to apmēru, tai skaitā:
- regulas Nr. 2021/1057 22. panta 1. punkta c) apakšpunktā vienotās likmes 7 % administrēšanas, uzglabāšanas un izdalīšanas un e) apakšpunktā vienotās likmes 7 % papildpasākumu īstenošanas izmaksas un to piemērošanas pamatprincipus;
- regulas Nr.2021/1060 36. panta 5. punkta b) apakšpunkta iii) punktā programmas Tehniskās palīdzības vienotās likmes 5 % finansējums.
No programmas neattiecināmas ir finansējuma saņēmēja organizēto iepirkumu administrēšanas izmaksas, kuru kopējais maksimālais apmērs finansēšanai no valsts budžeta tiek iezīmēts noteikumos. Nodaļā noteikto darbību dubultās finansēšanas riska novēršanu jeb demarkāciju ar Eiropas Savienības fondu, tai skaitā ESF + un citiem finanšu avotiem nodrošinās sadarbības iestāde un vadošā iestāde programmas uzraudzības procesa ietvaros, pārliecinoties, ka programmas finansējums netiek piešķirts pārtikas, higiēnas un saimniecības precēm, individuāliem mācību piederumiem un papildpasākumu īstenošanai, ko atbalsta ESF + vai cits publisks finansējuma avots. Labklājības ministrija, nodrošinās informācijas apmaiņu par ESF + plānoto atbalstu jomās, kur nodrošināma atbalsta papildinātība un demarkācija ar programmā plānoto atbalstu.
10. Noteikumu IX nodaļa nosaka kārtību, kādā valsts budžetā tiek plānoti finanšu līdzekļi programmas īstenošanai. Katra programmas vadībā iesaistītā institūcija sagatavo budžeta pieprasījumu, kurš pirms iesniegšanas Finanšu ministrijā tiek saskaņots ar Labklājības ministriju kā programmas vadošo iestādi.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Programmas ietvaros atbalsts tiks sniegts zemu ienākumu un krīzes situācijā nonākušām mājsaimniecībām.
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
- biedrības un nodibinājumi
- reliģiskās organizācijas
- pašvaldības un to sociālie dienesti
Ietekmes apraksts
Atklātā konkursā atlasītas partnerorganizācijas - nevalstiskās un reliģiskās organizācijas, kā arī pašvaldības un to sociālie dienesti, var pieteikties un atlases rezultātā iegūt tiesības būt par partnerorganizāciju programmas ietvaros.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Detalizēts sadalījums par noteikumu ietekmi uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem ir novērtēts likuma anotācijā līdz ar to, noteikumu anotācijā netiek dublēts.
Likuma anotācija pieejama: https://likumi.lv/ta/id/332212-eiropas-sociala-fonda-plus-programmas-materialas-nenodrosinatibas-mazinasanai-2021-2027-gada-planosanas-perioda-vadibas-likums
Likuma anotācija pieejama: https://likumi.lv/ta/id/332212-eiropas-sociala-fonda-plus-programmas-materialas-nenodrosinatibas-mazinasanai-2021-2027-gada-planosanas-perioda-vadibas-likums
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums
Pamatojums un apraksts
Ministru kabinets līdz 2022. gada 30. jūnijam izdod noteikumus, kas ietver šā likuma 9. panta 1., 2., 3., 4., 5. un 6.punktā minētos jautājumus.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
4.1.2. Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021-2027. gada plānošanas perioda īstenošanas uzraudzības noteikumi
Pamatojums un apraksts
Ministru kabinets līdz 2022. gada 30. jūnijam izdod noteikumus, kas ietver šā likumprojekta 9. panta 7., 8., 9. un 11.punktā minētos jautājumus
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
4.2. Cita informācija
Nav
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai.
Apraksts
Regulā nav noteikts termiņš, kādā jāpieņem nacionālie normatīvie akti ES fondu ieviešanai.
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1057
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ regulu (ES) Nr. 1296/2013
Apraksts
Regulā nav noteikts termiņš, kādā jāpieņem nacionālie normatīvie akti ES fondu ieviešanai.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Nav
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
9. panta 2. punkts
4.pielikums
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
36. panta 5.punkta b) iii) apakšpunkts
59.2.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumi šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumi šo jomu neskar
Cita informācija
Nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ regulu (ES) Nr. 1296/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
19. panta 1. punkts
13.,14.,15.,16.,18.,19., 20. punkts;
1.,2.,3. pielikums
1.,2.,3. pielikums
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
19. panta 2. punkts
12.6. un 12.8. apakšpunkts
4.pielikums
4.pielikums
Pārņemtas daļēji
Pārņemts attiecībā uz 19.panta 2.punkta pirmo daļu
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumi šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumi šo jomu neskar
Cita informācija
Nav
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Labklājības ministrija, Sabiedrības integrācijas fondsNevalstiskās organizācijas
Latvijas Pašvaldību savienība, Biedrība "Latvijas Sarkanais Krusts", Latvijas Samariešu apvienība, EAPN Latvia (Latvijas PretNabadzības Tīkls), Latvijas daudzbērnu ģimeņu biedrību apvienība, biedrība "Latvijas Pašvaldību sociālo dienestu vadītāju apvienība"Cits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Konsultatīvā padome
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Noteikumi 2022. gada 9. maijā tika nosūtīti saskaņošanai EAFVP konsultatīvās padomes locekļiem. Līdz 2022. gada 23. maijam tika saņemti divi noteikumu atbalstoši saskaņojumi ar precizējošiem jautājumiem, kuru rezultātā precizēts noteikumu 33. punkts un noteikumu anotācija. No viena EAFVP konsultatīvās padomes locekļa - biedrības RASA iesniegti priekšlikumi par noteikumos noteikto izsniedzamo komplektu skaita palielinājumu, ņemot vērā pārtikas cenu un energoresursu cenu pieaugumu, atbalstāmo personu ienākumu līmeni un sociāli demogrāfisko profilu, papildināt programmas atbalsta saņēmēju loku ar senioriem, kas saņem mazās valsts pensijas, kā arī priekšlikumu palielināt noteikumos noteikto maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni mēnesī programmas atbalsta saņemšanai (skatīt pielikumā pievienoto izziņu “Sabiedrības iebildumi un priekšlikumi par Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027. gadam īstenošanas noteikumu projektu” fails: “Izzina_Sab_apspr_MKN_Progr_istenos_30052022”).
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Sabiedrības integrācijas fonds
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Detalizēts izdevumu aprēķins 2022. – 2025. gadam noteiks likuma anotācijas 3. sadaļas 6.2.2. apakšpunktā [https://likumi.lv/ta/id/332212-eiropas-sociala-fonda-plus-programmas-materialas-nenodrosinatibas-mazinasanai-2021-2027-gada-planosanas-perioda-vadibas-likums], līdz ar to noteikumos netiek dublēts.
Programmas vadībā iesaistīto institūciju finansējums tehniskajai palīdzībai 2023.-2025. gadam pieejams šādā apmērā:
Programmas tehniskās palīdzības finansējuma plānošanu pa gadiem koordinēs programmas vadošā iestāde. Noteiktais finansējums 2026. - 2027. gadam un turpmākajiem gadiem tiks pārskatīts pēc regulas Nr. 2021/1060 18. pantā noteiktā vidusposma pārskata rezultātu novērtējuma.
Programmā paredzētās tehniskās palīdzības atbalstāmās darbības detalizēti skaidrotas likuma anotācijas 7.5.sadaļā [https://likumi.lv/ta/id/332212-eiropas-sociala-fonda-plus-programmas-materialas-nenodrosinatibas-mazinasanai-2021-2027-gada-planosanas-perioda-vadibas-likums].
Programmas vadībā iesaistīto institūciju finansējums tehniskajai palīdzībai 2023.-2025. gadam pieejams šādā apmērā:
Institūcija | 2023 | 2024 | 2025 |
Labklājības ministrija | 87 957 | 175 914 | 175 914 |
Sabiedrības integrācijas fonds | 68 644 | 137 288 | 137 288 |
Finanšu ministrija | 8100 | 16 200 | 16 200 |
Programmā paredzētās tehniskās palīdzības atbalstāmās darbības detalizēti skaidrotas likuma anotācijas 7.5.sadaļā [https://likumi.lv/ta/id/332212-eiropas-sociala-fonda-plus-programmas-materialas-nenodrosinatibas-mazinasanai-2021-2027-gada-planosanas-perioda-vadibas-likums].
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumos ietvertās normas labvēlīgi ietekmēs sociālo situāciju vistrūcīgākajiem iedzīvotājiem un mājsaimniecībām. Sniedzot programmas pārtikas atbalstu un pamata materiālo palīdzību, tiks atvieglots šo iedzīvotāju un mājsaimniecību budžeta slogs, kā rezultātā ietaupītos līdzekļus varēs novirzīt citiem nepieciešamajiem tēriņiem, tādiem kā papildu pārtikas, apavu un apģērbu iegādei, ārsta apmeklējumam un medikamentu iegādei, bērnu ārpusskolas nodarbību apmaksai. Noteikumos iekļautie partnerorganizāciju organizētie papildpasākumi, mazina personu sociālo atstumtību, kā arī veicina šo personu patstāvību savu sociālo problēmu vai krīzes situācijas rezultātā radušos problēmu risināšanā ilgtermiņā.
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
Noteikumiem nav ietekmes uz horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana", tomēr institūcijas, kas ir iesaistītas programmas īstenošanā, īstenos vispārīgas darbības un ievēros nosacījumus, kas netieši veicina nediskrimināciju un pamattiesību ievērošanu, piemēram:
- sievietēm un vīriešiem tiks nodrošināti vienāds atbalsta veids un tā saņemšanas nosacījumi;
- lēmumu pieņemšanā par dažādu atbalstāmo darbību īstenošanu un to rezultātu saskaņošanā tiks ievēroti nediskriminācijas principi;
- visi dati, kur vien iespējams, tiks sniegti sadalījumā pēc dzimuma;
- īstenojot komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par kādu no dzimumiem, cilvēkiem ar invaliditāti, vecumu, atšķirīgu rasi, reliģiju vai seksuālo orientāciju.
- sievietēm un vīriešiem tiks nodrošināti vienāds atbalsta veids un tā saņemšanas nosacījumi;
- lēmumu pieņemšanā par dažādu atbalstāmo darbību īstenošanu un to rezultātu saskaņošanā tiks ievēroti nediskriminācijas principi;
- visi dati, kur vien iespējams, tiks sniegti sadalījumā pēc dzimuma;
- īstenojot komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos par kādu no dzimumiem, cilvēkiem ar invaliditāti, vecumu, atšķirīgu rasi, reliģiju vai seksuālo orientāciju.
Pielikumi